Jaunākais izdevums

Pašmāju zīmols "Rō" piedāvā krāsaina un rotaļīga dizaina zeķes, kas radītas tepat Latvijā no dabīgi audzētas kokvilnas. Uzņēmuma plānos ir radīt jaunas kolekcijas, paplašināt piedāvājumu, atvērt veikalus citās Eiropas valstīs un kļūt par starptautiska līmeņa uzņēmumu.

"Rō" zīmols ar savu pirmo kolekciju plašākai auditorijai sevi pieteica 2019. gada decembrī.

Ideja par dizaina zeķu zīmolu "Rō" radusies aptuveni 2016. gadā. "Tas nebija pavisam nejauši, bet drīzāk likumsakarīgi, jo uzņēmējdarbība un mode mani vienmēr ir piesaistījusi. Uzskatu, ka katram projektam vai idejai ir jāspēj pieiet stratēģiski un izvērtēt tā potenciālu, tādēļ izvēlējos studēt finanses Banku augstskolā un uzņēmējdarbību Šveices Biznesa skolā," stāsta zīmola "Rō" izveidotājs Rodžers Dzintars.

Šobrīd, jau vairāk nekā 8 gadus viņš saistījis savu profesionālo darbību ar Latvijas Modes industriju, kur līdzdarbojies dažādu projektu izstrādē, organizēšanā un vadīšanā. Tas devis lielisku iespēju iepazīt to, kā darbojas modes industrija. Līdz ar to uzsākt uzņēmējdarbību tieši šajā jomā R.Dzintaram likās pavisam dabisks nākamais solis.

Biznesa uzsākšanā un sākotnējās zīmola produkta izpētes un prototipēšanas stadijās veiktas investīcijas aptuveni 7000 eiro apmērā. Kopš darbības uzsākšanas tiek aktīvi piesaistīti industrijas eksperti un papildus ieguldījumi, lai turpinātu mērķtiecīgi nodrošināt uzņēmuma izaugsmi.

"Zīmola pamatnostādnes paredz ne tikai materiāla, bet arī dizaina kvalitāti, kas nozīmē, ka dizains tiek ne tikai nostrādāts līdz mazākajai niansei, lai neietekmētu valkāšanas komfortu, bet arī krāsas un elementi tiek radīti tā, lai zeķes būtu lieliski savelkamas ar jebkāda veida apģērbu, neatkarīgi no tā vai zeķes izvēlas valkāt sievietes vai vīrieši," stāsta R.Dzintars.

Lai radītu pirmo kolekciju, zīmols sadarbojās ar dizaineri Kristiānu Kalniņu. "Esmu ļoti priecīgs par sadarbību, jo no paša sākuma mums lieliski izdevās sakombinēt radošo ar zīmola stratēģiju," pauž R.Dzintars.

Pēc rūpīgi atlasītām krāsu paletēm un dizaina elementiem tika izstrādātas vairāk nekā 70 skices. Lai iegūtu vislabāko ieskatu par to, kas varētu patikt potenciālajam klientam, zīmols piesaistīja dažāda ģērbšanās stila un vecuma cilvēkus. Tika veiktas intervijas un uzdoti jautājumi sociālajos tīklos, kā arī veidotas fokusa grupas. Tā rezultātā līdz prototipēšanas stadijai nonāca 20 dažādi dizaini, no kuriem 5 iekļauti "Rō" pirmajā kolekcijā.

Zeķu ražošana notiek Latvijā. "Ievērojot labākos zeķu ražošanas standartus un zīmola pamatnostādnes par atbildīgu attieksmi pret dabu un kvalitāti. Ražošanas procesā ir izmantotas augstākās kvalitātes zeķu adīšanas iekārtas, kas nodrošina ievērojami labāku izturību, kā arī piešķir dzidrākas un skaidrākas dizaina detaļas zeķēm," stāsta R.Dzintars.

Visas ražošanas procesā izmantotās izejvielas ir sertificētas oeko-tex, kas apliecina atbilstību saskaņā ar ES standartiem. "Zeķu adīšanas procesā tiek izmantota partneru vairāk nekā 50 gadu uzkrātā pieredze, kas apvienojumā ar inovatīvu tehnoloģiju un procesa pielietojumu nodrošina ļoti augstas kvalitātes produktu, izmantojot stipri mazāk dabas resursus un tiešā mērā padara ražošanu ilgtspējīgu. Tāpat, zeķu etiķetēm un tiešsaistes pasūtījumu iepakojumam tiek izmantots otrreiz pārstrādāts materiāls vai tāds, kas ir kompostējams un neatstāj nospiedumu dabā," atklāj R.Dzintars.

"Rō" zeķes jau ir sasniegušas klientus jau vairāk nekā 10 valstīs, galvenokārt , Eiropas Savienības robežās. "Kā zīmols esam pavisam jauni un apņēmības pilni. "Rō" mērķis ir kļūt par starptautiska līmeņa uzņēmumu, bet zinām, ka tas nenotiks vienas nakts laikā, tāpēc mērķtiecīgi veicam dažāda veida aktivitātes gan vietējā tirgū, kur vēlamies sevi pierādīt, gan arī strādājam un veicam ieguldījumus pie plašākas, starptautiska līmeņa atpazīstamības izveides. Liekam salīdzinoši lielu uzsvaru uz tiešsaistes vidi, bet arī aktīvi strādājam pie vietējo un starptautisko sadarbības partneru tīkla izveides. Šobrīd tas gan nenotiek tik aktīvi, esošās pandēmijas dēļ," stāsta R.Dzintars.

Zīmols savu pirmo kolekciju izlaida 2019.gada nogalē un tikai trīs mēnešus no tā brīža tika pasludināta pandēmija. "Cilvēki ir piesardzīgāki pirkumu veikšanā, jo nezina, kas viņus sagaidīs tuvākajā laikā. Modes industrija piedzīvo kārtīgas pārmaiņas un transformāciju, kas pakārtota valkātāja ikdienas izmaiņām. Ja vēl pirms nepilna gada home office bija, kas salīdzinoši neierasts, tad tagad tā jau ir ikdienas norma, ļoti lielai sabiedrības daļai. Līdzīgi ar modes industriju, tā pielāgosies patērētājam. Zeķes no otras puses vienmēr ir bijis elements, kas iederas, neatkarīgi no vides un situācijas. Varbūt krāsainas dizaina zeķes nav pirmās nepieciešamības prece, bet noteikti ir kas tāds, kas piešķir akcentu valkātājam. Tā ir salīdzinoši maza prece, līdz ar to tas prasa mazāku lēmuma pieņemšanas spiedienu, kā, piemēram, izvēlēties kleitu vai uzvalku. Varētu teikt, ka lielāks jautājums varētu būt par uzņēmuma izaugsmes tempu. Pēc prognozēm tika paredzēts straujāks, bet tik un tā interese par šādu preci ir un noiets tai ir," stāsta R.Dzintars.

Pērnā gada decembrī, ņemot vērā apkārt notiekošo situāciju, tika pieņemts riskants lēmums spert soli tālāk un piedāvāt zīmola produkciju plašākai auditorijai, Latvijā izveidojot pirmo zīmola pop-up veikalu t/c Alfa, nezinot vai valdība neapturēs tirdzniecības aktivitātes nākamajās dienās. "Beigu, beigās esam ļoti gandarīti un saņēmām pozitīvas atsauksmes un novērtējumu un cilvēki bija ļoti priecīgi redzēt šāda veida preci, kas ražota tepat Latvijā," pauž R.Dzintars.

Viņš atzīst, ka šajā biznesā konkurence ir visai plaša un katrs rada ko dažādu, bet tai pat laikā ļoti līdzīgu - krāsainas zeķes. "Tāpēc, mēs konkurējam nevis tikai ar kvalitāti, kas bieži vien pārējiem spēlētājiem redzama tikai kādā konkrētā uzņēmuma vai preces aspektā, bet strādājam pie tā lai tā būtu viscaur visam. Liela daļa, pat vieni no lielākajiem spēlētājiem izvēlas piedāvāt zeķes, kas ir viena izmēra 41-46, bet realitātē tāds izmērs pēc ražošanas standartiem neeksistē, tādā veidā tiek optimizētas izmaksas uz valkāšanas ilguma un kvalitātes rēķina. "Rō" iet citu ceļu un no paša sākuma piedāvā izmērus, kas ir pēc ražotāju standartiem," uzskata R.Dzintars.

Šajā un nākamajos gados plānots turpināt investīcijas, lai izveidotu jaunas kolekcijas, pavairojot zīmola piedāvājumu, kā arī dažādot zeķu veidu piedāvājumu, piemēram, izveidojot vasaras no-show zeķu kolekciju, kā arī zeķes, kas piesaistīs aktīvā dzīvesveida piekritējus. Zīmols plāno arī izskatīt iespējas izveidot gan pop-up, gan pastāvīgus veikalus citās Eiropas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Irita Antoņeviča filcē un pārdod bērnu rotaļlietas "Etsy" platformā, bet ilgtermiņā redz iespēju piedāvāt tirgū arī citus tekstila izstrādājumus un dziju ar zīmolu "Living Wool".

Šobrīd viņa mēnesī apstrādā pāris kilogramus vilnas, bet spriež, ka ar laiku būs vairāki desmiti kilogrami vilnas. Iecerēts, ka I. Antoņevičai Gulbenē būs darbnīca, kur vietējo aitu vilna tiks pārstrādāta dzijā un gatavojos izstrādājumos, turklāt to darīs seniori.

"Es filcēju bērniem mantiņas, ko pārdodu savā "Etsy" veikalā "LivingWoolLatvia". Pirku vilnu veikalā un ar laiku sapratu, ka tā ir no Jaunzēlandes. Aizdomājos par to, kāpēc man jāpērk Jaunzēlandes vilna, ja mums tepat Latvijā ir tīri daudz aitu. Sāku pētīt situāciju un atklāju, ka ir pārstrādātāji, bet to kapacitāte ir mazāka, nekā Latvijā esošā vilna," stāsta I. Antoņeviča.

Latvijā ir teju 100 tūkstoši aitu un katra no tām gadā rada aptuveni četrus kilogramus vilnas, no kuriem var iegūt 2,5 kg dzijas, no kā var tapt 25 pāri cimdu. I. Antoņevičai šķiet izšķērdīgi, ka Latvijā ir tik daudz resursu, no kuriem liela daļa tiek sadedzināta vai aprakta zemē. "Ir jāatrod labāks pielietojuma veids. Arvien vairāk cilvēki domā par ilgtspēju un džemperītim, kas adīts no aitas vilnas, kas ganījušās zināmā pļavā, būtu pieprasījums," viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets ceturtdien lēma pagarināt tirdzniecības ierobežojumus līdz 25.janvārim, vienlaikus no 12.janvāra paplašinot klātienē nopērkamo saimniecības preču klāstu, informē Ekonomikas ministrijā (EM).

No 12.janvāra klātienē varēs nopirkt arī zeķbikses, zeķes, elastīgās zeķes, šalles, lakatus, kaklautus, cepures, cimdus, preces virsmu uzkopšanai, lāpstas un liekšķeres, elektroierīces telpu apsildīšanai un pergamenta papīru.

Tāpat no 12.janvāra varēs iegādāties kurināmo, gāzes balonus, sveces, sērkociņus, zārkus, aploksnes, papīra iepakojumu, mājas uzkopšanas līdzekļus, krāsnis, slēdzenes, apkures katlus, sildītājus, telefona aparātus, spuldzes, ortopēdiskos piederumus, dzirdes aprātus un šķiltavas.

Līdz 25.janvārim tirdzniecības pakalpojumus klātienē sniegs aptiekas, tajā skaitā veterinārās aptiekas, optikas veikali, degvielas uzpildes stacijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas tiks paplašināts klātienē nopērkamo saimniecības preču klāsts, informē Ekonomikas ministrijā (EM).

Pagājušajā nedēļā valdība lēma pagarināt valstī noteiktos ierobežojumus līdz 25.janvārim, vienlaikus atbalstot EM priekšlikumu paplašināt klātienē iegādājamo preču klāstu.

No šodienas klātienē varēs nopirkt arī zeķbikses, zeķes, elastīgās zeķes, šalles, lakatus, kaklautus, cepures, cimdus, preces virsmu uzkopšanai, lāpstas un liekšķeres, elektroierīces telpu apsildīšanai un pergamenta papīru.

Tāpat turpmāk varēs iegādāties kurināmo, gāzes balonus, sveces, sērkociņus, zārkus, aploksnes, papīra iepakojumu, mājas uzkopšanas līdzekļus, krāsnis, slēdzenes, apkures katlus, sildītājus, telefona aparātus, spuldzes, ortopēdiskos piederumus, dzirdes aprātus un šķiltavas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets ceturtdien lēma līdz 7.februārim pagarināt līdz šim noteiktos ierobežojumus, lai mazinātu Covid-19 izplatību.

Virknei noteikto ierobežojumu beigu termiņš bija 25.janvāris, tomēr ar ceturtdienas valdības lēmumu visi ierobežojumi tiks turpināti līdz 7.februārim.

Tas nozīmē, ka nedēļas nogalēs turpināsies arī komandantstunda. Proti, no 29.janvāra līdz 31.janvārim un 5.februāra līdz 7.februārim būs aizliegta iedzīvotāju pārvietošanās naktī uz sestdienu un naktī uz svētdienu laikposmā no plkst.22 līdz 5. Komandantstundas laikā iedzīvotājiem būs pienākums uzturēties savā dzīvesvietā, tai skaitā samazināt tiešus kontaktus ar citiem cilvēkiem - neuzņemt viesus, nedoties privātās vizītēs.

Aizliegums pārvietoties beidzas attiecīgi 31.janvāra plkst.5 un 7.februārī plkst.5.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši starptautiskās pasta nozares organizācijas Pasaules pasta savienības (Universal Postal Union) jaunajiem standartiem no 2021.gada 1.janvāra pasta sūtījumiem uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības – būs jānorāda detalizētāks sūtījuma saturs, informē "Latvijas Pasts".

Noformējot pasta sūtījumus uz ārvalstīm, to pavaddokumentos nosūtītāji jau pašlaik norāda informāciju par sūtījuma saturu – precēm, kas tajā ievietotas, un sūtījuma svaru. Taču atbilstoši Pasaules pasta savienības jaunajiem standartiem, kas iekļauti Pasaules pasta konvencijā (Universal Postal Convention), no nākamā gada 1.janvāra sūtījuma saturam, adresējot preces uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības –, jābūt maksimāli detalizētam. Jaunā kārtība saistīta ar pasta sūtījumu datu un muitai vajadzīgās informācijas apriti starp valstīm, kas ļaus galamērķa valstī ātrāk apstrādāt sūtījumus un veikt muitas formalitātes. Tajā pašā laikā sūtījuma satura nepilnīga vai pat maldinoša informācija var kavēt sūtījumu piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru