Pakalpojumi

Pasts kā miniatūra valsts kopija

Dienas Bizness, 27.01.2015

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pie mums ir ērti, vienkārši un visu var nokārtot vienuviet!», «Drošs ātrums!» - šīs ir dažas no frāzēm, ar ko savus pakalpojumus reklamē valsts uzņēmums Latvijas pasts (LP). Tomēr esošais nereti atšķiras no vēlamā - atsevišķās nodaļās laiks it kā apstājies un «pasta balodis» klienta labā necenšas tik, cik viņa spēkos, otrdien raksta laikraksts Diena.

Pēdējos gados LP bieži dreifējis pārmaiņu ūdeņos - izkuģojis no ērtā monopolstāvokļa, pieredzējis atsevišķu tradicionālo pakalpojumu pieprasījuma būtisku samazināšanos, tāpēc iespēju gūt ieņēmumus radis citos veidos un pasta nodaļās ieviesis daudz dažādu pakalpojumu, kas, iespējams, atvieglo ikdienu lauku ļaudīm, taču ne steidzīgajiem pilsētniekiem.

«Iespēju klāsta paplašināšana iet roku rokā ar servisa pilnveidošanu. Jā, mums ir jāuzlabo klientu apkalpošana, kas varbūt vēsturiski nebija prioritāte, jo monopolam, kāds LP bija līdz 2013. gadam, nekad nav tendence ļoti spodrināt klientu servisu,» Dienai atzīst LP valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs.

Runājot par sūtījumu pazušanu, A. Salnājs smaida: «Aiziesim uz šķirošanas kompleksu, jūs redzēsiet, ka tur nekas nevar pazust.» Patiesi - daudzviet ir videonovērošanas kameras, darbinieki strādā līdzās viens otram un, pēc vadītāja teiktā, ne ko nozagt, ne atplēst aploksni neviena nemanītam neesot iespējams. Kādā telpā kaudzēs sakrauti lieli maisi ar hieroglifiem virsū - tur ceļu pie jaunajiem īpašniekiem gatavojas uzsākt preces no Ķīnas, ko Latvijas iedzīvotāji caur interneta veikaliem pasūta ar katru mēnesi arvien vairāk. Tās saņemt cilvēki dodas uz pasta nodaļām, veidojot rindas, un neapmierinātība varētu augt aritmētiskā progresijā. Taču LP modernajiem radījis rīku, kam būtu jāatpestī no nīkšanas nodaļā: «Intensīvi liekam jaunas rindu mašīnas, kas ļauj redzēt rindu un caur aplikāciju [mobilajā ierīcē] pieteikties arī attālināti,» atklāj A. Salnājs. Dažās svaigi atjaunotajās nodaļās šo ērtību jau iespējams izmantot, un šogad to uzstādīšot kopumā simts vietās. Tajā pašā laikā LP nodaļās klientu ērtībām nav pieejams bezvadu internets, kas rindās stāvošajiem ļautu kavēt laiku vai attālināti strādāt. Valstij daļēji piederošā SIA Lattelecom savam «pusbrālim» LP bezvadu internetu varot piedāvāt vienīgi par maksu, kas uzņēmumam nederot, tiekot gan meklēti citi varianti.

Cik motivēti LP nodaļu operatori strādāt veikli un labi? - A. Salnājs saka, ka viņu atalgojumu varot salīdzināt ar banku operatoriem. Dienas rīcībā gan ir informācija, ka pasta nodaļās strādājošie saņem daudz mazāk, piemēram, kādā mazpilsētā par pilnas slodzes darbu piedāvā 360 eiro «uz rokas». Iespējams, nepievilcīgais atalgojums ir viens no iemesliem, kāpēc aiz LP letēm sēž maz gados jaunu cilvēku. «Domāju, jaunieši meklē ko ātrāku, izaicinošāku un vieglāku,» saka A. Salnājs un piebilst, ka, lai celtu motivāciju esošajiem darbiniekiem, sākta bonusu sistēmas ieviešana. To padzirdējusi, kāda reģionālās LP nodaļas vadītāja smej: «Ko tik mums savulaik nemēģināja ieviest! Mums ar meitenēm nodaļā tāds joks, ne joks - LP ir miniatūra valsts kopija. It kā pieder visiem, bet tajā pašā laikā nevienam. Mainās ministri, mainās uzņēmuma vadība, viens kaut ko iesāk, vietā nāk otrs, dara pa savam. Viņi nereti dzīvo citā līmenī, nesaprot pašus pamatus, kas un kā būtu jādara. Neviens ne par ko neatbild.»

Plašāk lasiet rakstā Pasts kā miniatūra valsts kopija otrdienas, 27. janvāra, laikrakstā Diena (4.-5. lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru