Finanses

Pepsi peļņa aug par teju 9%

,09.10.2009

Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais uzkodu ražotājs Pepsi šī gada trešajā ceturksnī strādājis ar 1.72 miljardu ASV dolāru lielu peļņu, kas ir par 8.9% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, pārspējot analītiķu prognozes, ziņo Bloomberg.

Pepsi peļņu audzēt palīdzēja pārdošanas apjomu pieaugums starptautiskajos tirgos, kā arī zemākas ražošanas izmaksas un mazāki administratīvie izdevumi.

Pepsi apgrozījums šogad trešajā ceturksnī palielinājies par 13%, galvenokārt pateicoties vairāku uzņēmumu pārņemšanai Eiropā. Pārdošanas apjomi, salīdzinot ar trešo ceturksni pērn, gan ir samazinājušies par 1.5% līdz 11.1 miljardam dolāru.

Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red,03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Indijā faktiski visi atspirdzinošie dzērieni, kas tiek ievesti no ārzemēm tiek saukti par «Pepsi», kas apgrūtina Coca Cola vēlmi palielināt savu Indijas tirgus daļu, raksta businessweek.com.

Dati atklājuši, ka pašlaik kompānijas Pepsi tirgus daļā Indijā ir par 73% lielāka par Coca Cola tirgus daļu un pat veikalos, kur Coca Cola nopirkusi ledusskapjus (kuros tiek pārdota tikai kola), pārdevēji minēto dzērienu sauc par «Pepsi».

Jāpiebilst, ka Coca Cola Indijas tirgu pameta 1977. gadā, kad Indijas valdība lika kompānijai sadarboties ar vietējiem ražotājiem un atklāt kolas ražošanas slepeno recepti. Tikmēr Pepsi 1988. gadā veiksmīgi īstenoja apvienošanos ar diviem vietējiem Indijas ražotājiem un pārdeva savu dzērienu zem nosaukuma Lehar Pepsi. Pēc tam Coca Cola no jauna tirgū ienāca tikai 1993. gadā, kad Indijas valdība bija atļāvusi ārzemju preču zīmju īpašniekiem valstī darboties bez vietējo Indijas uzņēmumu piesaistīšanas. Pa šo laiku Pepsi Indijā bez jebkādas konkurences bija kļuvis par simbolu atspirdzinošam, bezalkoholiskam dzērienam.

Ekonomika

Baltijas lielāko uzņēmumu Top50 reitingā Latvijas uzņēmums - peļņas līderis

Db.lv,13.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas “Coface” publicētajā Baltijas lielāko uzņēmumu Top50 reitingā šogad iekļauti 26 uzņēmumi no Lietuvas, 16 no Igaunijas un tikai astoņi no Latvijas.

Lai arī mūsu valsts uzņēmumu pārstāvniecība reitingā ir pieticīga, pelnošākā kompānija no visām reitingā iekļautajām ir tieši no Latvijas – “Latvenergo”. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, Latvijas uzņēmumu skaits reitingā pieaudzis no sešiem līdz astoņiem. Kopumā Latvijas uzņēmumi nodrošina 11,46% no reitingā iekļauto uzņēmumu kopējā apgrozījuma un 25,2% no peļņas.

Baltijas Top50 uzņēmumu kopējais apgrozījums 2023. gadā sasniedza teju 69,7 miljardus eiro, bet peļņa – 2,8 miljardus eiro. Pirmās piecas vietas šī gada reitingā ieņem Lietuvas uzņēmumi, pirmajā desmitniekā iekļuvuši arī divi Igaunijas un viens Latvijas uzņēmums.

Par Top50 reitinga līderi kļuva mazumtirdzniecības un aptieku tīklu pārvaldītājs “Vilniaus prekyba”, kura apgrozījums pieaudzis līdz teju 7,7 miljardiem eiro, bet peļņa – par 38%, sasniedzot teju 287 miljonus eiro. Otrajā vietā ierindojas enerģētikas uzņēmums “Orlen Lietuva”, kura peļņa pērn pieauga par iespaidīgiem 260%, sasniedzot 294 miljonus eiro. Trešajā vietā ir mazumtirdzniecības tīkla uzņēmumu grupa “Maxima grupė”, kuras apgrozījums pieaudzis līdz 5,8 miljardiem eiro, bet peļņa par 76,9%, sasniedzot 184 miljonus eiro. Ceturtie topā ir Lietuvas enerģētikas uzņēmumu grupas mātes uzņēmumam “Ignitis grupė", bet piektie - Lietuvas tirdzniecības uzņēmums “Maxima LT”.

Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv,24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Ražošana

PepsiCo vienojušies ar Pepsi Bottling Group par pirkuma cenu

,05.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrais lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs pasaulē PepsiCo ir parakstījuši vienošanos par Pepsi Bottling Group (PBG) un Pepsi Americas (PAS) iegādi, raksta slon.ru.

PepsiCo maksās 36.5 dolārus par katru PBG akciju un 28.5 dolārus par katru PAS akciju. Tādējādi abu uzņēmumu iegādi PepsiCo izmaksās 7.8 miljardus dolāru. Iepriekš kompānija bija piedāvājusi 6 miljardus dolāru par abiem uzņēmumiem, taču par šādu cenu vienoties neizdevās.

Abu uzņēmumu iegāde ļaus kompānijai gadā ietaupīt apmēram 300 miljonus dolāru, kā arī paātrinās dažādu lēmumu pieņemšanu.

Pēc paziņojuma par panākto vienošanos, PepsiCo akciju cena biržā pieauga par 5.3 % un sasniedza 59.2 dolārus par akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu kompānija Coca Cola, cīnoties pret Pepsi dominanci Pakistānas tirgū, izveidojusi «Coke Studio», kas ir kļuvusi par vienu no veiksmīgākajām reklāmas kampaņām Pakistānā, vēsta Wall Street Journal.

2010. gada sākumā Coca Cola paziņoja par 300 miljonu ASV dolāru investēšanu dažādos darījumos, t.sk., fabrikas modernizācijā Lahorā. Investīciju stratēģijā ietilpst arī «Coke Studio» izveide, kas ir mūzikas raidījuma «MTV Unplugged» lokālā versija.

Vairāk nekā puse Pakistānas iedzīvotāju ir mazāk nekā 19 gadus veci, tādēļ kompānijai ir svarīgi pievērsties tieši jauniem cilvēkiem. Saskaņā ar Coca Cola sniegto informāciju, Pakistāna ir viens no 15 visstraujāk augošajiem pasaules tirgiem.

Pēdējā desmitgadē Coca Colas produktu patēriņš Pakistānā ir trīskāršojies un šobrīd kompānija paziņojusi par plāniem tuvākajā nākotnē kļūt par tirgus līderi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas Olimpisko spēļu organizatori brīdinājuši sportistus par austiņu lietošanu, kuras ražojis uzņēmums, kas nav oficiāls Olimpiādes sponsors. Pirms sacensībām sportisti nereti klausās mūziku un atsevišķi no tiem pamanīti izmantojam kompānijas Dr. Dre ražotas austiņas, vēsta AP.

Olimpiādes organizatori norāda, ka austiņas tiekot pārdotas ārpus viesnīcām, kurās uzturas Lielbritānijas sportisti. Britu Olimpiskās asociācijas pārstāvis Derijs Seibels paskaidroja, ka organizācija «atgādinājusi sportistiem par korporatīvo partneru aizsargāšanas svarīgumu». Vasaras Olimpiskās spēles Londonā sponsorē tādi milži kā McDonald’s, Coca-Cola un Samsung.

Londonas Olimpisko spēļu organizatoru pārmērīgi nopietnā Olimpiādes sponsoru tiesību aizsardzība izraisījusi gan sportistu, skatītāju, gan arī uzņēmēju neapmierinātību. Vairāki desmiti olimpiešu mikroblogošanas vietnē Twitter uzsākuši kampaņu pret organizatoru noteikumiem, saskaņā ar kuriem sportisti, kas reklamē savus sponsorus, var tikt diskvalificēti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carlsberg Zviedrijā bijis spiests atsaukt tūkstošiem bundžu ar Pepsi Max, jo atklājies, ka populārā bezalkoholiskā dzēriena vietā tajās iepildīts alkoholisks dzēriens, vēsta thelocal.se.

1872 bundžas bija nosūtītas tirdzniecības ķēdei Lidl Zviedrijas dienvidos. Tās bija pildītas ar Xide Citrus Fizz, gatavu alkoholisko kokteili, kurā alkohola saturs ir 4,5%.

«Mēs atvainojamies par to, kas noticis un par diskomfortu, ko tas radījis. Mēs uztveram to ļoti nopietni un esam uzsākuši iekšējo izmeklēšanu,» sacījis Carlsberg pārstāvis.

Carlsberg gan uzskata, ka patērētājam būtu pagrūti dzērienu Pepsi sajaukt ar alkoholisko kokteili, turklāt tam esot arī cita krāsa.

Citas ziņas

EK atļauj PepsiCo iegādāties Pepsi Bottling

,27.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs PepsiCo Inc saņēmis Eiropas Komisijas atļauju iegādāties Pepsi Bottling Group PGB.N., ziņo Reuters.

Eiropas Komisija secinājusi, ka darījums neietekmēs konkurenci Eiropā vai nozīmīgā tās daļā.

«Ierosinātais darījums būtiski nemainīs tirgus struktūru. Rezultātā Komisija secināja, ka darījums neradīs bažas par konkurenci,» teikts Eiropas Savienības (ES) izpildvaras paziņojumā.

PepsiCo arī ieguvis atļauju pārņemt Pepsi Americas.

Dzīvesstils

Portrets - Omniva Grupas komercdirektors un Omniva vadītājs Latvijā Gusts Muzikants

Monta Šķupele,16.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīga biznesa atslēga ir komanda, kura grib un var strādāt kopā. Tai arī jāatrodas īstajā vietā un laikā. Un vienmēr ir kāds nezināmais un neparedzamais faktors, ko jābūt gatavam izmantot, uzskata Omniva Grupas komercdirektors un Omniva vadītājs Latvijā Gusts Muzikants

Gusts Muzikants uzņēmējdarbībā ir kopš 1996. gada, tātad kopumā 28 gadus. Uzsākot darba gaitas, viņam bija svarīgi strādāt kompānijās, kurās bija augsta līmeņa biznesa vadības prakse. “Mans galvenais mērķis bija mācīties. Tā kā tolaik vietējos uzņēmumos tā nebija izplatīta parādība, izvēlējos fokusēties uz starptautiskajiem biznesiem,” atmiņās par karjeras pirmsākumiem dalās G. Muzikants. Tādējādi 15 gadus viņš pavadījis, strādājot FMCG (ātras aprites patēriņa preču) jomā – tādos uzņēmumos kā Pepsi, SCA un Kimberly-Clark. Viņš sāka kā Pepsi tirdzniecības pārstāvis, bet šo karjeras posmu noslēdza kā Kimberly-Clark Baltijas un Dienvidu Centrālās Eiropas reģiona vadītājs. Tad G. Muzikants nolēma mainīt nozari un pievienojās Lattelecom/ Tet, kur pavadīja gandrīz 10 gadus. “Tā bija izcila iespēja izmantot lielajos starptautiskajos uzņēmumos iegūtās zināšanas un kopā ar komandu faktiski radīt jaunu kompāniju Tet, kas no klasiska telekomunikāciju uzņēmuma pārtapa tehnoloģiju un izklaides uzņēmumā,” stāsta G. Muzikants.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 8,4% no lauksaimniecībā izmantojamām zemēm tiek veikta augšņu agroķīmiskā izpēte.

Neveicot augšņu visaptverošu monitoringu un agroķīmisko izpēti, netieši var būt apdraudēti ES un valsts maksājumi. Tāpat lauksaimniekiem nav skaidrības, cik daudz mēslojuma nepieciešams augsnei, savukārt patērētājiem nav skaidrības, cik droša ir pārtika - vai augsne nav pārmēslota.

Turklāt, trūkstot objektīvām analīzēm par augšņu sastāvu, saimniecībās nav iespējams celt produktivitāti. Jāņem vērā, ka minerālmēslu cenas pēdējos gados ir strauji pieaugušas, sasniedzot 300-500 Ls/t, un tas ietekmē ikvienu ražotāju. Šobrīd augšņu analīžu veikšana ir brīvprātīga, šīs izmaksas atstātas uz pašu zemnieku pleciem un valsts neko neapmaksā. Ražotāji domā, ka valsts atbalsts šim pasākumam būtu vajadzīgs. Valsts augu aizsardzības dienests (VAAD) rosina šo pasākumu padarīt par obligātu, sasaistot to ar ES maksājumu saņemšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju tēju ražotāji pēc nesen veiktās tēju pārbaudes un tajās atrastajām pesticīdu atliekvielām pieļauj, ka patērētāji uzmanīgāk izvēlēsies tējas, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Daži pašmāju tēju ražotāji par biedrības Zaļā brīvība veikto lielveikalos nopērkamo populārāko tēju pārbaudi un tajās atrastajām pesticīdu atliekvielām uzzināja tikai no Dienas Biznesa. Ražotāji pieļauj, ka pircēji turpmāk būs vērīgāki un uzmanīgāk izvēlēsies tējas.

«Mēs paši lielveikalā pirkām Zaļo tēju mundrumam. Izrādās, ka tajā ir pesticīdi. Tagad būsim uzmanīgāki,» teic Amatas novada Zaubes pagasta z/s Ozoliņi saimniece Brigita Lūkina. Viņa savā saimniecībā audzē aptuveni 10 – 15 kultūras un trūkstošos augus piepērk klāt no citiem audzētājiem. Saimniece zina teikt, ka, iespējams, turpināsies arī vietējo tēju pārbaudes. «Par savām tējām esmu pilnīgi droša, bet, tā kā iepērku tējas no citiem, man jābūt drošai, ka ar tām arī viss ir kārtībā,» norāda z/s Ozoliņi saimniece.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā peļņa 2021.gadā starp Latvijas bankām, tāpat kā gadu iepriekš, bija "Swedbank" - pagājušajā gadā "Swedbank" peļņa bija 73,414 miljoni eiro, kas ir par 2,5% mazāk nekā 2020.gadā, liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati.

Seko "SEB banka", kuras peļņa pagājušajā gadā bija 72,538 miljoni eiro, kas ir divas reizes vairāk nekā 2020.gadā.

Savukārt trešā lielākā peļņa starp Latvijas bankām pagājušajā gadā bija bankai "Citadele" - bankas auditētā peļņa pagājušajā gadā bija 29,643 miljoni eiro pretstatā zaudējumiem 2020.gadā.

Asociācijas datos nav uzrādīti "Rietumu bankas", kura nav asociācijas biedrs, dati, taču, pēc bankas publiskotās informācijas, "Rietumu bankas" provizoriskā peļņa pagājušajā gadā bija 21,5 miljoni eiro, kas ir par 18,6% vairāk nekā 2020.gadā, tādējādi pēc gūtās peļņas apmēra ierindojot "Rietumu banku" ceturtajā pozīcijā.

Tāpat asociācijas dati liecina, ka "Reģionālās investīciju bankas" peļņa pagājušajā gadā bija 9,08 miljoni eiro, kas ir pieaugums vairāk nekā 11 reizes, kamēr "BlueOrange Bank" peļņa pieaugusi par 45,1%, sasniedzot 7,117 miljonus eiro. Vienlaikus atbilstoši "BlueOrange Bank" publiskotajiem auditētajiem datiem bankas peļņa pērn bija 9,766 miljoni eiro, kas ir 2,6 vairāk nekā 2020.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas "Coface" publiskotajā Baltijas valstu lielāko uzņēmumu "Top50" reitingā šogad iekļuvuši 27 Lietuvas uzņēmumi, 17 Igaunijas un seši Latvijas uzņēmumi, aģentūru LETA informēja "Coface" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka Latvijas pozīcijas šajā reitingā ir vispieticīgākās un turklāt tās šogad pasliktinājušas - ja iepriekšējos divus gadus Baltijas "Top50" klasificējās astoņi uzņēmumi no Latvijas, tad šajā gadā - par diviem mazāk.

Kopumā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu apgrozījums pērn veidoja 74 miljardus eiro, bet peļņa - 2,78 miljardus eiro. Latvijas uzņēmumu pienesums starp Baltijas "Top50" lielākajām kompānijām ir 9,4% apgrozījuma un 10,6% peļņas ziņā.

Igaunija savas pozīcijas šī gada Baltijas "Top50" uzņēmumu reitingā nostiprinājusi un tajā pārstāvēto uzņēmumu skaits ik gadu būtiski pieaug - šogad reitingā iekļuvuši 17 Igaunijas uzņēmumi, pērn - 14, bet 2021.gadā tādu bija tikai 10. Lietuvas uzņēmumu pozīcijas uzņēmumu reitingā ir samērā stabilas - šogad reitingā pārstāvēti 27 uzņēmumi no Lietuvas, pērn - 28, savukārt 2021.gadā - 32.

Ražošana

Pepsi dēļ iesaldē bērnu pārtikas uzņēmuma būvniecības projektu Latvijā

LETA,18.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Krievijas lielākajām pārtikas rūpniecības kompānijām Wimm-Bill-Dann iesaldējusi bērnu pārtikas uzņēmuma būvniecības projektu.

Kompānijas potenciālā sadarbības partnera AS Preiļu siers (PS) valdes loceklis Jāzeps Šņepsts biznesa portālam Nozare.lv intervijā norāda, ka projekta realizāciju Wimm-Bill-Dann iesaldējusi, jo kompāniju pērn nopircis Pepsi.

Informācija par to, ka Wimm-Bill-Dann Latvijā vēlas būvēt bērnu pārtikas uzņēmumu, medijos izskanēja pērn rudenī. Kompānija bija sākusi sarunas ar PS par iespējām nodrošināt jauno ražotni ar izejvielām, jo PS ir viens no lielākajiem sūkalu pulvera ražotājiem valstī, bet šī izejviela plaši tiek izmantota bērnu produktu ražošanā.

Piena pārstrādes uzņēmums Preiļos ir izveidots 1972.gadā. PS specializējies industriālo piena produktu ražošanā. Uzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 21,69 miljoni latu, peļņa - 434 000 latu. 2009.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 20,24 miljoni latu, peļņa - 27 668 lati. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 31,91 miljons latu, peļņa - 131 236 lati.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītoties patēriņam ASV, Coca Cola, Pepsi un citi saldināto dzērienu ražotāji rīkojas ar jau pārbaudītām metodēm, kas lietotas cīniņā pret smēķēšanas ierobežošanu, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Žurnāls Forbes, kas analizējis saldināto dzērienu un tabakas industriju paralēles, raksta, ka abas pamatīgi tērē lobijiem. Pērn PepsiCo, Coca-Cola Co un Amerikas Dzērienu asociācija lobijiem iztērējusi 70 miljonus dolāru, pārsitot pat tabakas lobiju 16 miljonus. Iznākumā 31 ASV pavalstī likumdevēji noraidījuši arī pret saldinātajiem dzērieniem vērstos «tauku nodokļus». Analītiķi lēš, ka tradicionālajiem saldinātajiem dzērieniem aizvien ir perspektīvas jaunattīstības valstu tirgos, kur to patēriņš uz iedzīvotāju ir krietni zem ASV līmeņa, bet regulējumi – daudz vājāki.

Cita līdzība abu atkarību izraisošo produktu industriju starpā ir inovatīvu produktu radīšana. Cigarešu ražotājiem tādi ir nedūmojošie produkti, pret kuriem sabiedrībā nav tik lielas pretestības. Saldināto dzērienu ražotāji savukārt rada jaunus sulu un tēju dzērienus, kuru tirgus daļa ASV aug. Coca Cola Co šogad investē 99 miljonus dolāru zīmola Simply produktos, bet PepsiCo kopā ar vācu Theo Müller Gmbh iegulda 200 miljonus, lai ieietu ASV piena produktu tirgū.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules dzejas dienā, 21. martā, vairāk nekā 1000 kafejnīcās, viesnīcās un restorānos visā pasaulē par kafiju vai tēju var norēķināties ar dzejoli, informē akcijas organizatori.

Latvijā akcijā «Maksā ar dzejoli» piedalīsies vairākas kafejnīcas Rīgā, Liepājā un citur Latvijā.

Akcijā iespējams piedalīties, apmeklējot kādu no vietām un apmainot paša sacerētu, ar roku rakstītu dzejoli pret kafiju vai tēju.

Šogad, nofotografējot savu dzejoli un ievietojot foto «Instagramā» ar mirkļbirku #PayWithAPoem, iespējams laimēt ielūgumu uz dziedātāja Toma Odela koncertu Lielbritānijā un «Meet&Greet» ar mūziķi.

Akciju 2014. gadā aizsāka austriešu kafijas uzņēmums «Julius Meinl». «Ideja bija tāda, ka iedvesmai un dzejai ir jāuzvar komercija,» stāsta Julius Meinl oficiālā izplatītāja Latvijā, SIA Cafe Art direktore Darja Šahova.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nataļjas Rodionovas veidotā Tok-Tok-Tea tēju kolekcija mērķē uz premium segmentu; pavisam drīz piparmētrām pievienosies arī kumelīšu un Ziemassvētku tēja.

Iepriekš Nataļja Rodionova, Tok-Tok-Tea (SIA Teya) īpašniece, strādāja telekomunikāciju uzņēmumā Bite. «Vieta bija pietiekami silta un jauka, bet manas iekšējā vajadzības līdz galam apmierinātas nebija, urdīja nemiers. Bija sajūta, ka esmu nobriedusi pamēģināt darīt kaut ko savu. Lēmums bija saistīts ar pārdomām – ko es gribu darīt, kas man dzīvē ir svarīgs. Varbūt no malas atteikšanās no stabilitātes izskatījās pēc stulba lēmuma,» viņa pieļauj. Nepilna gada laikā Nataļja ir izveidojusi tēju kolekciju – piparmētras kombinācijā ar dažādām ogām. «Latvijā augu tēju tirgus ir piesātināts, turklāt katram ir vecmāmiņa vai mamma ar dārzu, laukiem. Es naivi nedomāju, ka tas ir kaut kas pilnīgi jauns, bet gribu izveidot iedvesmojošu produktu, atšķirīgu no citiem, lai tas būtu inovatīvs šajā segmentā. Šis ir premium klases produkts, tā nav ikdienas tēja. Gribējās, lai būtu smuki, lai būtu pozitīvā pieredze – ne tikai veselīgi, bet arī patīkami. Domāju, ka šīm tējām ir potenciāls,» stāsta uzņēmēja.

Lauksaimniecība

Augšņu analīzēm vajag atbalstu

Sandra Dieziņa,01.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prasīs valsts atbalstu augšņu agroķīmisko analīžu veikšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir dažādi uzkrāšanas veidi. Viens no tādiem ir ieguldīt līdzekļus uzņēmumu akcijās. Izplatītākais ieguldījuma veids uzņēmumu akcijās ir, pērkot un pārdodot publiski kotētu uzņēmumu akcijas biržā. Latvijā šo ieguldījuma veidu piedāvā Nasdaq Riga.

Šis apskats ir veidots, lai aplūkotu Nasdaq Riga (turpmāk tekstā Rīgas birža) piedāvāto Latvijas publiski kotēto uzņēmumu akciju cenu izmaiņas un veiktu analīzi par cenu svārstībām un iespējamām izmaiņām nākotnē.

Rīgas birža nav atrauta no kopējās pasaules ekonomikas, tādēļ pievienoju S&P 500 indeksu. S&P 500 indekss ietver kompānijas ar lielāko kapacitāti, ko tirgo Amerikas vērtspapīru tirgū. Atļaušos turpmāk tekstā šo indeksu asociēt ar pasaules kopējo akciju cenu indeksu par 2018. gadu un pēdējiem 11 gadiem.

(Avots: tradingview.com)

Ja aplūkojam indeksus 11 gadu garumā, tie ir iepriecinoši. Rīgas biržas izaugsme ir 56%, S&P 500 izaugsme - 76%. Pa vidu šim periodam, ar zemāko punktu 2009. gada martā, bija 2008.-2009. gada pasaules ekonomiskā krīze. Kopš 2009. gada marta zemākā punkta, kopējais indekss pasaulē līdz šā gada vidum, kad tika sasniegts maksimums, izauga par 437%, Latvijā 443%. Izaugsme iespaidīga.