Jaunākais izdevums

Ekonomikas uzrāviens, kas sekojis pasaules cīņai ar pandēmiju, nozīmējis milzīgu pieprasījumu pēc dažādām izejvielām un detaļām. Savukārt to piedāvājums ne vienmēr šim pieprasījumam spējis tikt līdzi.

Rezultātā dažādu piegāžu problēmas rada riskus daudzmaz vienmērīgam ekonomikas kāpienam augstāk. Tāpat notiekošais var nozīmēt, ka paaugstināta kādu laiku saglabājas inflācija. Faktiski lielas problēmas pasaulē ir dažādas lietas vajadzīgajā apmērā no punkta A nogādāt līdz punktam B, kas kādā brīdī var arvien jūtamāk ietekmēt visu pēcpandēmijas ekonomikas atveseļošanos.

Valdot šādam fonam, piemēram, The Wall Steet Journal izceļ, ka gan ekonomisti, gan biznesa līderi šobrīd prognozē, ka saspringta situācija piegāžu frontē un fiskālo stimulu iedrošināts liels pieprasījums teju pēc visa saglabāsies vismaz līdz šā gada beigām vai ilgāk.

Arī Institute of International Finance prognozes liecina, ka dažādi piegāžu traucējumi, kas globālā mērogā cēluši ražotāju cenas, visticamāk, aktuāli būs arī 2022. gadā. Tas savukārt palīdzēšot vairot bažas par inflāciju. "Tas, kas notiek tagad, ir tādā mērogā, ka pārsniedz jebko, kas noticis nesenā vēsturē," piebilst minētās organizācijas pārstāvji.

Vēl jāatjauno krājumi

Kopumā nu visai daudzi eksperti norāda, ka pat tajā brīdī, kad piedāvājums noķers patērētāju pieprasījumu, situācija piegāžu ziņā var tāpat saglabāties ļoti saspringta. To noteiks tas, ka daudziem uzņēmumiem būs jādomā par savu krājumu atjaunošanu. Jau ziņots, ka šī pandēmija var arī satricināt loģistikas sistēmu pamatus, kuru pēdējos gados populāri bijis būvēt uz just in time (tieši laikā) principu. Tas paredz, ka izejvielas uzņēmums no piegādātājiem saņem līdz ar ražošanas procesa grafiku. Tas savukārt ļauj darboties efektīvāk – ietaupīt uz uzglabāšanas izdevumiem, un vieglāk pamainīt produktu ražošanu. Savukārt pandēmija un tās traucējumi var būt arguments, lai jau laicīgi veidotu pamatīgus vajadzīgo izejvielu un kādu šādu detaļu uzkrājumus (lai būtu neatkarība no kādām piegāžu problēmām vai "melnā gulbja" notikumiem). Tas nozīmētu papildu pieprasījumu pēc noliktavu platībām un attiecīgi šādu izmaksu palielināšanos. Jeb notiek atgriešanās pie "katram gadījumam" (just in case) modeļa. Tas gan ir arī dārgāks pasākums un arī var būt viens no faktoriem, kas balsīs augtāku inflāciju.

Valdot šādam fonam, WSJ raksta: "vēl pirms dažiem mēnešiem lielākā daļa ekonomistu un biznesu vadītāji domāja, ka šī ekonomikas atveseļošanās būs līdzīga tām, kādas tās bijušas pagātnē – vien ar īslaicīgu piegāžu iztrūkumu, kas uz mirkli cēlis cenas līdz tam, kad ražotāji palielināja savus izlaides apjomus. Tomēr pastāvīgais darbaspēka trūkums, kuģošanas aizkavēšanās, augsta izejvielu cena un ļoti spēcīgs patērētāju pieprasījums daudziem licis šo pārdomāt".

"Pat labākā scenārija gadījumā šim (piegāžu problēmām) nākamajos 12 mēnešos nepienāks beigas. Ir ļoti liela iespēja, ka septembrī varēsim novērot daudzu produktu deficītu," spriež, piemēram, Jefferies eksperti un piebilst, ka papildu pieprasījums pēc dažādām lietām nāks komplektā ar jaunā mācību gada sākšanos.

Zīlē inflācijas dabu

Arī pasaules ietekmīgākās centrālās bankas – ASV Federālo rezervju sistēmas (FRS) – vadītājs pagājušonedēļ klāstīja, ka, kā izrādoties, daudz vienkāršāk esot radīt pieprasījumu nekā uz strīpas atgriezt piedāvājumu.

Jānorāda, ka ASV inflācija maijā izrādījās palēkusies jau līdz 5% atzīmei. Savukārt pamatinflācija šajā valstī atradās pie 3,8%, kas ir visvairāk gandrīz 30 gados. Šādus ļoti dāsnas inflācijas mērojumus daļēji izskaidro bāzes efekts (pirms gada ekonomika piedzīvoja piespiedu šoka terapiju).

Pagaidām FRS un arī citas centrālās bankas norāda, ka daļai no inflāciju balstošajiem faktoriem ir pārejoša daba. Kopumā gan FRS norādījusi, ka inflācija īstermiņā var pārsniegt tās prognozes, ko var noteikt tieši dažādi piegāžu traucējumi un pudeles kakla efekti. Arī finanšu tirgus dalībnieki mēģina sagremot jauno augstākas inflācijas scenāriju. Inflācijai esot lielākai, var rasties arī arvien lielākas šaubas par minēto tās pārejamības dabu.

ASV savā ekonomikas ciklā Eiropai ir solīti priekšā. Tādējādi Eiropai pēdējiem daudziem gadiem arvien neierastāki inflācijas mērījumi, ja nenotiek kādi brīnumi, arī ir vien priekšā. Maijā eirozonas inflācija pieauga līdz 2%, kas tehniski jau ir virs ECB mērķa līmeņa. ECB paredz, ka "bāzes scenārija" gadījumā vidējā inflācija eirozonā šogad būs 1,9% apmērā un nākamgad – 1,5% apmērā (prognozes koriģētas uz augšu).

Ja vēl runā par FRS, tad pagājušonedēļ ASV centrālie baņķieri deva mājienus, ka tie ir nobrieduši ātrākai ASV dolāru likmju palielināšanai. Šobrīd tiek uzskatīts, ka pasaulē ietekmīgākā centrālā banka savas procentu likmes sāks paaugstināt 2023. gadā, un tas varētu notikt divas reizes. Pirms tam tika lēsts, ka FRS savas likmes neskars vismaz līdz 2024. gadam. Kopumā FRS vadība pauda optimismu par straujo ekonomikas atgūšanos. Tomēr, lai šī atgūšanās nepāraugtu burbulī ar ļoti augstu inflāciju, FRS acīmredzami saskata vajadzību sākt gatavot vidi likmju paaugstināšanai. No FRS politikas lielā mērā var būt atkarīga naudas cena visās citās pasaules malās. FRS arī runāja par nepieciešamību samazināt savu aktīvu uzpirkšanu, kas šobrīd mēnesī ir 120 miljardu ASV dolāru apmērā. Reaģējot uz šādiem jaunumiem, zemāk planēja daudzu akciju cena.

Dolāra likmju palielināšana pašā savā būtībā liecinātu par to, ka FRS vadība ir pārliecināta par ASV tautsaimniecības stabilāku nostāšanos uz savām kājām. No otras puses – tas nozīmē, ka sācies potenciāli neskaidrs pārejas periods, kad tiek mazināta milzīgā atkarība no ekstra sildošas monetārās politikas. Faktiski var sanākt pat tā, ka labi dati finanšu tirgū audzē stresu un rada lieku viļņošanos, jo tiek uzskatīts, ka centrālajām bankām vēl pat ātrāk nāksies pārtraukt balstīt ekonomiku un finanšu tirgus un tā vietā vairāk domāt par inflācijas ierobežošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Latvija varētu saņemt divas piegādes kopumā 25 170 vakcīnas pret Covid-19 devu apmērā, liecina Vakcinācijas biroja otrdienas valdības sēdē sniegtā informācija.

Pirmā "Pfizer"/"BioNTech" vakcīnu piegāde 1170 devu apmērā varētu sasniegt Latviju 8.martā, savukārt otrā - ražotāja "AstraZeneca" vakcīnu piegāde 24 000 devu apmērā - Latvijā varētu nonākt 9.martā.

Kopumā no 8.marta līdz 4.aprīlim paredzētas desmit vakcīnu piegādes, kā rezultātā Latvija varētu saņemt 164 448 vakcīnas devu. Tas nozīmē, ka nākamajā nedēļā Latvija varētu saņemt kopumā 15% no šajā laika periodā - no 8.marta līdz 4.aprīlim - paredzētajām vakcīnu devām.

Pēc abām minētajām piegādēm, nākamā, ko Latvija varētu saņemt, tiek plānota 15.martā, kad Latvijā varētu pienākt 1170 devu "Pfizer"/"BioNTech" vakcīnu piegāde. Savukārt ievērojami lielāka piegāde varētu nonākt Latvijā 17.martā, kad plānots saņemt 15 412 vakcīnas devu no "AstraZeneca".

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmumu e-komercijas izrāviens - vai turpmāk ķieģeļus pirksim internetā?

Ints Krasts, SEB bankas valdes loceklis, 28.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 fons uzņēmumu e-komercijas izaugsmei 2020. gadā devis iespēju pamatīgi atsperties un sasniegt vēl nebijušus rādītājus gan Latvijā, gan Baltijā kopumā. Tie, kuri jau iepriekš izmantoja digitālus risinājumus, tagad bauda izaugsmi.

Tāpat arvien vairāk uzņēmumu šobrīd izmanto apstākļus, lai mainītos. Tomēr joprojām pastāv vairāki būtiski izaicinājumi uzņēmumiem, kas bremzēs augšupejošo līkni. Laikus tos neapzinoties, e-komercijas izaugsme var izrādīties tikai īstermiņa lēciens.

E-komercija piedzīvo būtisku izaugsmi visā Baltijā

2020. gadā e-komercijā Covid-19 dēļ bija vērojama spēcīga izaugsme, taču visticamāk tā varētu nebūt paliekoša vidējā termiņā, bet iezīmēs ilgtermiņa virzību uz tālāku, mērķtiecīgāku attīstību. SEB jaunākais e-komercijas pētījums liecina, ka 2020. gadā Baltijā e-komercijas īpatsvars mazumtirdzniecībā pārsniegs 10%. Savukārt līdz 2024. gadam Baltijā e-komercijas īpatsvars pieaugs līdz 12% un tā sastādīs gandrīz 30% no mazumtirdzniecības izaugsmes jeb absolūtos skaitļos apjoms augs par 1,2 miljardiem eiro, sasniedzot 3 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta kopbraukšanas platforma Bolt ir noslēgusi 600 miljonu eiro finansējuma piesaistes posmu, palielinot uzņēmuma novērtējumu par vairāk nekā četriem miljardiem eiro.

Šos līdzekļus Bolt izmantos, lai attīstītu savu jauno 15 minūšu pārtikas preču piegādes servisu Bolt Market un veicinātu esošo mobilitātes un piegādes produktu attīstību.

Nākamo mēnešu laikā uzņēmums uzsāks Bolt Market darbību 10 Eiropas valstīs, tostarp Baltijas valstīs, Centrāleiropā, Zviedrijā, Portugālē, Horvātijā un Rumānijā. Jaunā pakalpojuma ieviešanai Bolt izmantos uzņēmuma pieredzi pārtikas piegādes jomā un jau esošo Bolt Food tehnoloģiju un kurjeru tīklu.

Finanšu līdzekļi tika piesaistīti no jauniem investoriem Sequoia, Tekne un Ghisallo, kā arī no līdzšinējiem Bolt investoriem G Squared, D1 Capital un Naya.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā Latvijā darbu uzsāks Bolt Market pārtikas preču piegādes serviss, nodrošinot produktu piegādi 15 minūšu laikā, informē uzņēmums.

Bolt Market ir jauns Eiropas mobilitātes platformas Bolt biznesa virziens. Pārtikas preces klienti varēs pasūtīt tiešsaistē ar Bolt Food lietotnes starpniecību, savukārt preču pasūtījumi tiks komplektēti noliktavās un piegādes centros, kas Latvijā būs stratēģiski izvietoti pie lielākajām pilsētām.

Vispirms Bolt Market pakalpojums tiks atklāts Igaunijā, bet drīz pēc tam arī citviet Eiropā un Āfrikā, tajā skaitā arī Latvijā. Šobrīd notiek darbinieku atlase Bolt Market komandas izveidei Latvijā.

"Mājsēdes laikā iedzīvotāji pierada pie pārtikas preču pasūtīšanas internetā un šis pakalpojums kļūst aizvien populārāks, jo saņemt nepieciešamos produktus pie mājas durvīm ir patiešām ērti. Novērtējot pakalpojuma lietderīgumu, paredzams, ka pēc ierobežojumu atcelšanas iedzīvotāji turpinās izmantot piegādes pakalpojumus arī turpmāk," stāsta Bolt restorānu un pārtikas preču piegādes viceprezidents Dmitrijs Libermans (Dmitri Liberman).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū ienācis Lietuvas urbānās piegādes uzņēmums "Ziticity", kas šī gada laikā attīstībai Latvijas tirgū plāno investēt apmēram miljonu eiro, informēja kompānijas izpilddirektors un līdzdibinātājs Laimons Noreika.

Viņš uzsvēra, ka negaidīti augstais pieprasījums un interese no vietējiem uzņēmumiem pierāda, ka tirgū ir jūtams iztrūkums pēc nākamo paaudžu pilsētu piegādēm, kas nodrošina ātrus, ilgtspējīgus un interaktīvus risinājumus.

"Ienākot Latvijas tirgū, sevi esam pieteikuši kā uzņēmumu, kas piedāvā inovatīvu piegādes risinājumu, vienlaikus izaicinot tradicionālos piegādātājus šobrīd aktuālajā pēdējo jūdžu piegādē jeb urbānajā loģistikā pilsētas centrā, piegādes veicot daudz efektīvāk. Atšķirībā no lielākajiem pārvadātājiem, kas pakas apstrādā loģistikas centros ārpus pilsētas, mēs paliekam pilsētas robežās, tā saucamajos "Urban Hubs," kas atrodas blīvi apdzīvotos Rīgas rajonos. Tādā veidā mēs nodrošinām, ka preces atrodas vien dažu kilometru attālumā no pircējiem, tām ātri un ilgtspējīgi sasniedzot galamērķi," sacīja Noreika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš e-veikala izveides 2019. gada rudenī, autoparka paplašināšanā, jaunu preču komplektēšanas centru izveidē, īpašu noliktavu aprīkošanā, kā arī darbinieku skaita palielināšanā mazumtirgotājs Rimi Latvia ieguldījis vairāk nekā divus miljonus eiro.

Rimi ir arī paplašinājis e-veikala pirkumu piegādes teritoriju un saīsinājis laiku no preču pasūtīšanas līdz nokomplektētā pirkuma saņemšanas brīdim.

“Šogad Rimi plānot turpināt e-veikala izaugsmi, paplašinot tā sortimentu, kapacitāti un piegādes maršrutu tīklu, lai kļūtu pieejami vēl plašākam Latvijas iedzīvotāju lokam. Šobrīd Rimi e-veikalā ir reģistrējušies jau vairāk nekā 100 000 lietotāju, un ik dienas veikto pirkumu apjoms ir desmitkāršojies. Mūsu dati liecina, ka iepirkšanos Rimi e-veikalā vismaz vienu reizi izmēģinājis katrs piektais Latvijas iedzīvotājs, un vairāk nekā 80% klientu e-veikalā iepērkas vairākas reizes mēnesī,” skaidro Rimi Latvia e-komercijas formāta direktors Didzis Kirstuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes uzņēmums Itella Logistics paplašinājusi Smartpost paku piegādes tīkla pakalpojumus, ļaujot ne vien saņemt, bet arī nosūtīt pakas, izmantojot jauno e-pakalpojumu, informē uzņēmumā.

Smartpost tīklu pašlaik veido vairāk nekā 200 paku punkti 65 Latvijas apdzīvotās vietās, līdz gada beigām to skaitu plānots palielināt līdz 300 punktiem. Plānotajā attīstībā Baltijā kopumā plānots investēt 2 miljonus eiro, papildus jau 2 miljonu eiro investīcijām iepriekšējā gadā.

Itella Logistics: plānojam kļūt par Latvijas pasta lielāko konkurentu 

Itella Logistics ienāks sūtījumu piegādes tirgū visā Latvijā; konkurence saasināsies, trešdien...

Kā norāda Itella Logistics izpilddirektors Ainārs Gilis, Smartpost tīkla atvēršana tiem klientiem, kuriem nepieciešams arī nosūtīt pakas, ir mērķtiecīgas un konsekventas attīstības solis Latvijā. "Itella turpinās investēt ne tikai tīkla paplašināšanā, bet arī klientu apkalpošanas un visas piegādes ķēdes optimizācijā. Ir skaidrs, ka pēdējā gada laikā strauji augošā tiešsaistes tirdzniecība ir izveidojusi jaunus cilvēku ieradumus. Palielināta sūtījumu plūsma ir cieši saistīta ar datu plūsmas pārvaldību, kurai ir nepieciešams ļoti efektīvs paku piegādes pakalpojums. Šajā tirgus segmentā mums ir savi mērķi, uz kuriem konsekventi virzāmies," uzsver A.Gilis.

Smartpost paku termināļi no citiem tehniskajiem risinājumiem Latvijā atšķiras ar to, ka tie atrodas telpās un tiek izmantoti bez skārienekrāna. Katrām durtiņām ir atsevišķa slēdzene. Viss sūtījuma reģistrācijas process tiek veikts Smartpost tiešsaistes vietnē, kas novērš obligātu nepieciešamību drukāt sūtījuma pavadlapu. Pēc nosūtīšanas datu ievadīšanas un apmaksas klientam tiek rezervēts konkrēts nodalījums viņa izvēlētajā Smartpost terminālī.

Paku nosūtīšana būs pieejama ne tikai Latvijā, bet arī uz Lietuvu, Igauniju un Somiju. Šajās valstīs tāpat ir plaši attīstīts Smartpost tīkls; tā kopējais paku piegādes punktu skaits šobrīd jau ir vairāk nekā 3500.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" brīdina par iespējamiem kavējumiem sūtījumu piegādēs un pakalpojumu sniegšanā, informē kompānijas pārstāvji.

Kompānijā skaidroja, ka inficēšanās ar Covid-19 un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās dēļ atsevišķās pasta nodaļās un piegādes punktos nācies uz laiku pilnībā nomainīt strādājošo sastāvu, aizstājot ar kolēģiem no citām struktūrvienībām vai piesaistot pagaidu darbiniekus. Tādējādi ikdienas funkciju nodrošināšana paredzētajos termiņos vietām ir apgrūtināta, īpaši pieaugot attālināti iegādāto preču apmēram.

Inficēšanās un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās dēļ "Latvijas pastam" uz laiku bijis pilnībā jānomaina klientu apkalpošanas vai piegādes štata darbinieki desmit pasta nodaļās un piegādes punktos, tādējādi noslogojot struktūrvienības, no kurām piesaistīti pagaidu darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasūtītās Covid-19 vakcīnas Latvijai piegādā ražotājs Pfizer, bet to piegādi vakcinēšanas iestādēm saskaņā ar iepirkuma rezultātiem veic AS "Recipe Plus". Izmaksas šobrīd lēšamas 40 000 eiro apmērā par pamata līguma izpildi.

Aktīvais līgums par vakcīnu izplatīšanu Latvijas teritorijā ir starp uzņēmumu Recipe Plus, Nacionālo veselības dienestu (NVD), Valsts Asinsdonoru centru (VADC) un Slimību profilakses un kontroles centru (SPKC), un tas ir spēkā līdz 2022. gada 31. martam.

Covid-19 vakcīnu ražotājs Pfizer piegādā Latvijas pasūtītās vakcīnas saskaņā ar apstiprinātu grafiku tikai uz vienu vietu visā Latvijas teritorijā – uz VADC Sēlpils ielā, Rīgā. Visas vakcīnas Pfizer transportē speciālās kastēs jeb softbox, pildītās ar sauso ledu, uzturot -70°C temperatūru. Katrai kastei pievienots temperatūras rakstītājs jeb logger – elektroniska ierīce, kas pastāvīgi reģistrē kastes temperatūru. Galamērķī lasītājs tiek apturēts un ar reģistrētajiem datiem tiek nosūtīts piegādātājam, lai nodrošinātu pilnu piegādes procesa kontroli un reģistrētu laicīgas piegādes faktu saņēmējvalstī. VADC darbinieki vakcīnas ievieto asinsdonoru centrā esošajā saldētavā -70°C temperatūrā. Turpmākā loģistikas ķēde ir Latvijas institūciju un līgumpartneru pārziņā ar skaidri noteiktām atbildībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pandēmijas radītajiem ierobežojumiem ēdienu piegādes servisu popularitāte arī šobrīd aizvien turpina strauji pieaugt, un, lai apmierinātu patērētāju vēlmi baudīt smalkāko restorānu maltītes arī esošajos apstākļos, šomēnes pašmāju tirgū sevi pieteicis jauns ēdienu piegādes pakalpojumu sniedzējs Five Star.

Tas piedāvā Latvijā vēl līdz šim nebijušu konceptu - vadošo šefpavāru svaigi pagatavotas maltītes ar ātru un kvalitatīvu piegādi visā valsts teritorijā.

Five Star platforma apvieno tādus ēdināšanas jomas lielmeistarus kā Mārtiņu Sirmo (Ramen Riga), Lauri Aleksejevu (36. līnija) un Raimondu Zommeru (Entresol).

Svaigi pagatavoto ēdienu plašajā sortimentā pieejami gan izmeklēti steiki un jūras veltes, gan dažāda veida salāti, uzkodas, zupas un deserti katrai gaumei. Kopā ar izvēlētajiem ēdieniem tiek piegādāta arī to pareizas pasniegšanas instrukcija, maltītes pagatavošanas pēdējo posmu uzticot pašam klientam un tādējādi nodrošinot autentisku ēdiena garšu, kāda tā būtu, baudot uz vietas restorānā. Galvenais uzsvars tiek likts uz salīdzinoši vienkārši pagatavojamiem, taču oriģināliem un kvalitatīviem siltajiem un aukstajiem ēdieniem no dažādu valstu virtuvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pusvadītāju trūkuma dēļ turpinās neziņa par auto piegādēm arī Latvijā

Db.lv, 04.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais pusvadītāju jeb mikroshēmu iztrūkums, kas aizsākās šī gada pavasarī, turpina atsaukties uz auto ražošanas industriju, kā rezultātā auto tirgotāji nespēj prognozēt auto piegādes termiņus, informē Latvijas Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs.

Mikroshēmas tiek izmantotas jaunajos transportlīdzekļos, tostarp informācijas un izklaides sistēmās, stūres pastiprinātājos, bremzēs un citās transportlīdzekļu sistēmās.

"Neziņa par jaunu auto ražošanas tempiem un piegādēm, kas ieilgusi jau kopš pavasara, turpinās. Šobrīd nav neviens cilvēks pasaulē, kurš varētu pateikt konkrētu datumu, kad neziņa beigsies un pusvadītāju ražotāji spēs piegādāt auto ražotājiem tik ļoti nepieciešamās mikroshēmas. Tikmēr auto tirgotāji, tostarp arī Latvijā, jaunu auto pircējus nevar iepriecināt ar ziņām par auto piegāžu termiņiem, kas, protams, negatīvi atsaucas uz pirkumu lēmumiem," teic A.Kulbergs.

Plāno 100 miljardu dolāru investīcijas, lai apmierinātu pieprasījumu pēc pusvadītājiem 

Taivānas pusvadītāju ražotājs "Taiwan Semiconductor Manufacturing Co." (TSMC) ceturtdien paziņoja,...

Paredzams, ka pusvadītāju mikroshēmu trūkums pasaules autobūves nozarei 2021. gadā izmaksās 110 miljardus ASV dolāru neiegūtos ieņēmumus, ziņojusi konsultāciju firma AlixPartners. Šīs aplēses aptver visu piegādes ķēdi – no dīleriem un autoražotājiem līdz lielākiem un mazākiem piegādātājiem.

2021.gada februārī paredzamie zaudējumi tika lēsti 60 miljardu ASV dolāru apmērā, kas primāri tika saistīti ar Covid-19 radīto ietekmi – pieaugošo elektrotehnikas, arī automašīnu, noietu. Taču šobrīd piegādes ietekmē virkne citu nelabvēlīgu faktoru, tostarp ugunsgrēks vienā no pusvadītāju piegādātāju rūpnīcām netālu no Tokijas, un ar laika apstākļiem saistītas problēmas automobiļu piegādes ķēdē.

A.Kulbergs norāda uz problēmas radīto ķēdes reakciju - daudzi auto iepirkuma konkursu veidotāji neapzinās kādas ir piegāžu problēmas globālajā tirgū un nosaka īsus neizpildāmus termiņus vai nepieejamas opcijas. Viņš piebilst, ka Covid-19 radītais globālais kritums un šobrīd vienlaicīgais pieprasījuma kāpums ir ietekmējis ne tikai pusvadītāju trūkumu, bet nu jau daudzu ražošanas komponentu trūkumu, kā rezultātā daudzas opcijas un modifikācijas nav pieejamas. Tādējādi ir radies ievērojams pieprasījums pēc mazlietota transporta, rezultātā būtiski kāpušas cenas un trūkst kvalitatīva piedāvājuma ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā.

Piegādes daudziem produktiem ir palielinājušās no sešiem mēnešiem līdz pat 9-12 mēnešiem.

"Jaunu auto pircējiem šobrīd var tikai ieteikt būt racionāliem, komunicēt ar izvēlētā auto tirgotāju un saglabāt pacietību. Pirmkārt, izvērtēt izvēlētā auto tirgotāja noliktavas piedāvājumu – automašīnām, kas saražotas iepriekš un pieejams uzreiz. Tas nozīmē piekāpšanos auto individualizācijai, toties ieguvums ir automašīna, kurā var iekāpt šodien. Otrkārt, racionāli izvērtēt auto tirgotāju ieteikumus par komplektācijas nozīmi, jo atsevišķu ražotāju un modeļu gadījumā var izvairīties no nepieciešamības pēc pusvadītāja izmantošanas. Tas, protams, jāizvērtē no auto lietotāja vajadzību viedokļa, taču šis ir prātīgākais ceļš tiem, kuri vēlas paredzamā laikā saņemtu braucamrīku. Savukārt visiem nesteidzīgajiem, aicinu saglabāt mieru un pacietību līdz pusvadītāju krīze pasaulē atrisināsies un ražotāji automašīnu pasūtījumus spēs realizēt iepriekšējos ātrumos," papildina A.Kulbergs.

Jau iepriekš tika ziņots, ka Covid-19 pandēmijas iespaidā pieprasījums pēc pusvadītājiem jeb mikroshēmām pasaulē ievērojami pārsniedzis piedāvājumu, rodas deficīts, kas negatīvi ietekmē ražošanas nozari. Mikroshēmas jeb pusvadītāji nodrošina ne tikai automašīnu, viedtālruņu un datoru, bet arī citas elektrotehnikas un sadzīves tehnikas darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot uzņēmuma Fleet Complete veidoto maršrutēšanas sistēmu kooperatīva sabiedrība Baltijas dārzeņi spējusi īsā laikā sakārtot piegādes atbilstoši izvirzītiem mērķiem, db.lv apliecina uzņēmuma loģistikas vadītājs Egils Pļavnieks.

“Uzdevums bija palīdzēt mūsu klientam plānot un organizēt maršrutus pirms piegādes veikšanas, izveidot sistēmu, kas paredz autovadītāju iepriekšēju informēšanu par gaidāmajiem uzdevumiem, kas galarezultātā noved pie ātrākā piegādēm, uzlabotas klientu apkalpošanas un efektīvāka darba,” par piegādāto produktu KS Baltijas Dārzeņi informēja Fleet Complete Pārdošanas daļas vadītājs Toms Grundšteins.

Praktiskais ieguvums

Ieviešot Fleet Complete maršrutu plānošanas sistēmu KS Baltijas Dārzeņi spēja pilnveidot piegādes procesu. E. Pļavnieks norādīja, ka sākotnēji bija nepieciešams risinājums, lai nodrošinātu piegādes bez nenoteiktības, bez minējumiem par to, kā darbs notiks pēc brīža un tieši to piedāvāja Fleet Complete izstrādātā maršrutēšanas sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums "Wolt" noslēdzis sadarbības līgumu ar "Rimi" par ātrās pārtikas preču piegādes nodrošināšanu no veikaliem uz mājām un birojiem.

Pārtikas preču piegādes laiks ir vidēji 30 minūtes. Kā arī, lai veicinātu ārkārtējās situācijas ierobežojumu ievērošanu un mazāku iedzīvotāju masveida pulcēšanos lielveikalos, "Wolt" līdz 7. februārim nodrošinās bezmaksas preču piegādes no visiem sadarbības veikaliem.

"Nodrošinot pārtikas preču piegādi pusstundas laikā, cenšamies padarīt cilvēku dzīvi ērtāku un drošāku. Lai ikvienam ir iespējams nodrošināties ar visu nepieciešamo arī laikā, kad jāievēro sociālās distancēšanās prasības un jāstrādā attālināti. Ar pārtikas preču bezmaksas piegādēm, no vienas puses, vēlamies sniegt papildu pienesumu pandēmijas izplatības ierobežošanā un ārkārtējās situācijas prasību ievērošanā, bet no otras puses – vairot cilvēkos svētku sajūtu un dāvināšanas prieku. Gan pārtiku, gan citas preces tagad ir iespējams pasūtīt ātri, droši un bez ilgas gaidīšanas. Tostarp pasūtīt var arī preces no šobrīd klātienē netirgojamo preču veikaliem. Preces ir iespējams pasūtīt gan sev, gan arī draugiem vai radiniekiem – sarūpējot viņiem šajā svētku laikā dažādas pārsteiguma dāvanas," saka "Wolt" vadītāja Baltijā Līsa Ristala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums Wolt, paplašinot darbību Latvijā, no 9. februāra uzsāks ēdienu un ātro pārtikas preču piegāžu nodrošināšanu Liepājā, informē uzņēmumā.

Sākotnēji Wolt nodrošinās ēdiena un pārtikas preču bezkontakta piegādes no vairāk nekā 20 restorāniem un 10 tirdzniecības vietām, ieskaitot tostarp arī Rimi.

“Liepāja ir pirmais reģions ārpus Rīgas, kur uzsākam ēdienu un pārtikas preču piegādes. Nākotnē izskatām iespēju paplašināt darbību arī citās reģionu pilsētās, ja jutīsim pieprasījuma un apgrozījuma potenciālu. Kopš darbības uzsākšanas Latvijā 2017. gadā visu laiku esam novērojuši stabilu intereses pieaugumu ēdienu piegādes jomā. Un šobrīd līdzīgas tendences ir novērojamas arī pārtikas preču piegādē. To ietekmē gan tehnoloģiju attīstība un iedzīvotāju ieradumu maiņa, gan arī cilvēku vēlme iegūt vairāk brīva laika savām interesēm. Protams, pašreizējā situācijā papildu stimulējošs faktors ir nepieciešamība izvairīties no drūzmēšanās un ievērot sociālo distancēšanos, lai neapdraudētu ne savu, ne citu cilvēku veselību,” teic Wolt vadītāja Baltijā Līsa Ristala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt Latvijā nogādātas pirmās vakcīnas pret Covid-19, liecina veselības ministres Ilzes Viņķeles (AP) ieraksts mikroblogošanas vietnē "Twitter".

"Vakcīna ir klāt!!!" tviterī paziņojusi ministre, pievienojot četrus fotoattēlus, kuros redzams, kā no kravas automašīnas ēkā tiek nestas kartona kastes. Uzraksti uz kastēm liecina, ka tās paredzētas tādu kravu pārvadāšanai, kuras svarīgi uzturēt noteiktā temperatūrā. Kastēs temperatūras uzturēšanai tiek izmantots sausais ledus, un katra no tām sver 20,5 kilogramus, liecina uzraksti.

"Šajā kastēs ir izglābtas dzīvības, nākamie Ziemassvētki ar draugiem, koru mēģinājumi klātienē, ceļojumi, atkal normāls darbs mediķiem. Šīs kastes satur zinātnes sasniegums, daudzu cilvēku darbu. Tā ir "Pfizer" vakcīna pret SARS-CoV2. Tas nozīmē arī laimīgu Jauno gadu!" tviterī raksta Viņķele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "AstraZeneca" apstiprina, ka 7.februārī atvestās vakcīnas pret Covid-19 var nodot no loģistikas pakalpojuma sniedzēja noliktavas tālāk vakcinācijas pakalpojuma sniedzējiem, aģentūru LETA informēja Zāļu valsts aģentūrā (ZVA).

Kā ziņots, pirms svētdien "AstraZeneca" piegādāto vakcīnu tālākas nodošanas tika gaidīts apstiprinājums no ražotāja, jo, saņemot vakcīnas, tika konstatēts, ka piegādātājs ir pieļāvis atkāpi no noteiktās procedūras - vakcīnu piegādes temperatūra ir bijusi par pusgrādu vēsāka nekā noteiktā temperatūra.

Šobrīd ir apstiprināts, ka pārvadāšanas temperatūras atkāpe nekādā veidā neietekmē vakcīnas kvalitāti.

Loģistikas pakalpojuma sniedzējs saplānos piegādes un sazināsies ar visiem plānotajiem vakcinācijas pakalpojumu sniedzējiem par piegādēm.

Vakcinācijas pakalpojumu sniedzēji, kas atrodas Rīgā un tuvākos reģionus, saņems vakcīnas jau rīt. Tālākajos reģionus piegāde plānota līdz otrdienas vakaram vai trešdien. Tas būs atkarīgs no vakcinācijas pakalpojumu sniedzēju iespējām pieņemt piegādes vēlu vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta kopbraukšanas platforma "Bolt" no 1.aprīļa Ventspils iedzīvotājiem piedāvā "Bolt Food" ēdienu piegādes pakalpojumu, informē Ventspils dome.

Ventspilī no šā gada 1.aprīļa ir pieejams jauns pakalpojums - ēdienu piegādes platforma "Bolt Food", kurā ir iespēja pasūtīt maltīti no sev vēlamā restorāna vai kafejnīcas, neizejot no mājām.

Lai veiktu pasūtījumu, nepieciešams lejupielādēt "Bolt Food" aplikāciju "Apple" vai "Android" ierīcēm. Pasūtījuma veikšanai jānorāda piegādes adrese, jāizvēlas ēdinātājs, jāatzīmē ēdieni un jāapmaksā pasūtījums ar bankas karti caur mobilo lietotni. Pirms pasūtījuma apstiprināšanas tiks uzrādīts gan paredzamais piegādes laiks, gan pasūtījuma kopsumma. Visi pasūtījumi tiks nodoti bezkontakta veidā, lai samazinātu saskarsmi starp restorānu, kurjeriem un platformas klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Dārga pārtika var stimulēt nemierus vai pat jaunas bēgļu krīzes

Jānis Šķupelis, 07.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos pasaulē augusi daudzu pārtikas izejvielu cena. Tas rada bažas, ka dzīves kvalitāte vēl vairāk var pasliktināties jau tā trūcīgajiem un cilvēkiem attīstības reģionos, kur pārtikas iegādei jāatvēl daudz lielāka daļa ienākumu.

Piemēram, Apvienoto Nāciju mērītā pasaules pārtikas cenu indeksa vērtība nupat sasniegusi savu augstāko līmeni sešos gados. Tāpat, piemēram, Bloomberg mērītā Lauksaimniecības izejvielu cenu indeksa vērtība kopš jūnija palēkusies aptuveni par trešo daļu līdz augstākajam līmenim divos ar pusi gados.

Izšķirīgo pārtikas izejvielu vērtībai pieaugt likuši vairāki faktori. Viens ir vēlme pārtikas izejvielas pie pandēmijas izaicinājumiem uzkrāt. Tāpat vērojamas loģistikas problēmas – izveidojušies tā saucamie pudeles kala efekti, kad kādu izejvielu, kura it kā ir pietiekami, kādu iemeslu (piem., tās pašas pandēmijas) rezultātā tāpat ir grūti piegādāt no punkta A uz punktu B. Pārtikas izejvielu cenu pieaugumam palīdz arī laika apstākļi. Tiek gaidīts lielāks sausums, kas preču biržā pacēlis kviešu, sojas pupiņu, kukurūzas un rīsu cenu. Piemēram, sojas pupiņu cena ASV preču biržā kopš maija ir pieaugsi jau par 60% līdz 13,4 ASV dolāriem par bušeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts izsludinājis iepirkumu autoparka būtiskai papildināšanai, paredzot vismaz 200 jaunu dienesta automašīnu pilna servisa nomu pastnieku ikdienas funkciju veikšanai.

Atkarībā no iepirkumā iesniegtajiem piedāvājumiem plānots, ka pastniekiem darba izpildei paredzēto jauno automašīnu skaits var sasniegt līdz pat 344 vienībām.

Jaunās automašīnas īpaši palīdzēs pastniekiem teritorijās, kur tiek nodrošināta universālā pasta pakalpojuma sniegšana klientu dzīvesvietās. Veicinot videi draudzīgākas pasta sūtījumu piegādes, svarīgs kritērijs iepirkumā būs degvielas patēriņa rādītājs.

Pamatojoties uz apkalpojamās teritorijas lielumu un citiem parametriem – piemēram, vai piegādes tiek veiktas lauku teritorijā, privātmāju vai daudzdzīvokļu māju rajonā –, pasta sūtījumi tiek piegādāti kājām, ar velosipēdu vai motorizēto transportu: automašīnu vai motorolleru. Pamatā motorizētais transports sūtījumu piegādēm tiek izmantots reģionu teritorijās, kur ir zems apdzīvotības blīvums un attālumi starp adresātiem lauku mājās var sasniegt pat desmitiem kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta ieviešanā Baltijā DPD Latvija investē 40 000 eiro

Db.lv, 25.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums DPD Latvija ieviesis mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi un atklājis pašapkalpošanās vietni myDPD privātpersonām.

Līdz ar papildus digitālo rīku ieviešanu tiks veicināta efektīvāka un operatīvāka klientu apkalpošana tiešsaistē, tādējādi atvieglojot klientu apkalpošanas zvanu centra noslodzi. Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta izstrādē un vienotā ieviešanā Baltijas valstīs ieguldīti 40 000 eiro.

“Ieviešot virtuālo asistentu un pašapkalpošanās portālu, mēs varam nodrošināt efektīvāku klientu apkalpošanu 24h diennaktī. Turklāt klientiem ir iespēja arī pašiem sekot līdzi sava sūtījuma izpildes statusam vai manīt piegādes nosacījumus, kā arī saņemt ātras atbildes uz interesējošiem jautājumiem. Līdz ar virtuālā asistenta ieviešanu, būtiski tiks atslogots arī klientu apkalpošanas zvanu centrs, jo lielu daļu jautājumu būs iespējams atrisināt ar mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi, kas vienlaikus var apkalpot vairākus klientus. Esmu pārliecināts, ka pakalpojumu digitalizācija un mākslīgā intelekta risinājumi, ir būtiska priekšrocība, kas mums ļaus ātrāk un klientiem ērtākā veidā nodrošināt informāciju par sūtījumu piegādes statusu un izpildi,” norāda DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Plastmasas maisiņu ēras beigu sākums. Kādas ir labākās nākotnes alternatīvas?

Sadarbības materiāls, 21.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pēc mazāk nekā mēneša, 3.jūlijā, līdz ar virkni citu vienreizlietojamo plastmasas izstrādājumu būs aizliegts laist tirgū arī līdz šim plaši izmantotos maisiņus, kas izgatavoti no oksonoārdāmas plastmasas. Lielākoties tie ir plānie, vienreizlietojamie maisiņi, kas tiek plaši izmantoti lielveikalos augļu u.c. produktu fasēšanai. Vai tirgotāji ir atraduši labākās alternatīvas un sabiedrība – gatava paradumu maiņai, ņemot vērā, ka pēc Eurostat datiem Latvija šādu maisiņu izmantošanā bijusi līdere starp citām Eiropas valstīm?

2019. gada maijā Eiropas Savienības Padome pieņēma direktīvu par plastmasas izstrādājumu ietekmes uz vidi samazināšanu, paredzot pakāpenisku atteikšanos no vienreizlietojamām precēm, kas vidē nesadalās vai sadaloties izdala kaitīgus savienojumus. Šīs prasības nostiprinātas arī tikko kā pieņemtajā likumā “Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likums”.

Jau 3.jūlija būs aizliegts iepirkt vai ievest dažāda veida vienreizējas lietošanas traukus, iepakojumus un citas preces, tai skaitā šobrīd populāros vienreizlietojamos plānos plastmasas maisiņus, kas sadalās aerobā vidē (ir no oksonoārdāmās plastmasas), kas varētu radīt lielākos izaicinājumus plašam uzņēmumu lokam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS “Latvijas Pasts” meitasuzņēmums SIA “Mailmaster” sācis ieviest Latvijā vēl neierastu pasta sūtījumu piegādes servisu - mājas pakomātus.

Jaunais pakalpojums nodrošinās iespēju klientiem saņemt jebkādu pasta un kurjerpasta sūtījuma vai internetveikala pirkuma piegādi speciālā mājas pakomātā, kas uzstādīts pie klienta mājas. Šāda veida serviss ir jauns risinājums ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā.

Strauji pieaugot kurjerpasta sūtījumu apmēram, nepieciešams domāt par to, kā sūtījumus piegādāt klientam maksimāli ērtākā veidā, un mājas pakomāti ir viens no šādiem risinājumiem, saka SIA “Mailmaster” valdes loceklis Gatis Ģērmanis, paskaidrojot, ka šobrīd ir uzsākta rezervācija mājas pakomātu uzstādīšanai, bet reāli piegādes ar mājas pakomāta starpniecību tiks uzsāktas augustā.

G.Ģērmanis piebilst, ka īpaši svarīgi tas ir cilvēkiem, kuri regulāri izmanto internetveikalu pakalpojumus, bieži saņem, piemēram, mājas piegādes pārtikai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu starptautiskā sūtījumu piegādes uzņēmuma “Venipak” izaugsmi Latvijā un kopumā Baltijā, kompānija investēs 1,5 miljonus eiro Lietuvas noliktavas automatizācijā.

Šogad uzņēmums plāno veikt arī papildu investīcijas jaunā “Fulfillment” centrā netālu no Varšavas, Polijā. Tas būs risinājums Baltijas valstu e-komercijas uzņēmumiem, kuri savas preces piegādā visā Eiropā.

Dati rāda, ka, salīdzinot ar 2019. gadu, pagājušajā gadā Eiropas loģistikas telpu piepildījums pieauga par 16%. ASV un Āzijas valstīs attiecīgi par 21% un 32%. Savukārt brīvo noliktavu apmēri Eiropā ir samazinājušies līdz rekordzemam līmenim – aptuveni 5% (The Economist).

Arī Baltijas valstīs novērojams aizvien pieaugošs pieprasījums pēc noliktavu telpām, taču esošais piedāvājums to nespēj apmierināt. Jaunu noliktavu celtniecība aizņem laiku un finanšu resursus, kas mazākiem un strauji augošiem tirgotājiem nav labākais risinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad iepriekšējais noliktavas pakalpojumu un loģistikas pakalpojumu sniedzējs SIA Oribalt Riga neizpildīja līguma nosacījumus par vakcīnu piegādi, Covid-19 vakcīnu noliktavas un loģistikas pakalpojumus pārņems AS Recipe Plus un SIA Magnum Medical.

Veselības ministrija informē, ka dienas laikā pēc loģistikas līguma noteikumu neizpildes tika piesaistīti papildu pārvadātāji un divu dienu laikā tika noslēgti jauni līgumi par noliktavas un trīs reģionu loģistikas pakalpojumiem.

Kā darbojas Covid-19 vakcīnu piegāde Latvijā 

Pasūtītās Covid-19 vakcīnas Latvijai piegādā ražotājs Pfizer, bet to piegādi vakcinēšanas...

Divu pakalpojumu sniedzēju princips ir būtisks loģistikas risku vadīšanai.Covid-19 vakcīnu loģistika pēc to piegādes Latvijā tiek organizēta, sadalot Latviju trīs reģionos: Rīgas/Pierīgas teritorija, Latvijas teritorija uz austrumiem no Rīgas un Latvijas teritorija uz rietumiem no Rīgas.

SIA Magnum Medical kā līdzšinējā loģistikas un noliktavas pakalpojumu konkursa otrs labākais piedāvājuma iesniedzējs pārņem noliktavas pakalpojumu veikšanu, kā arī būs loģistikas (komplektēšanas un piegādes) veicējs apgabalam Latvijas teritorijai uz austrumiem no Rīgas. Līgums ir spēkā līdz 2022. gada 30. septembrim, kā to paredzēja iepirkums, kurā SIA Magnum Medical piedalījās ar piedāvājumu, kas konkursa kārtībā tika atzīts par otro labāko. Šobrīd vakcīnas jau atrodas SIA Magnum Medical noliktavā.

Savukārt AS Recipe Plus līdz jaunas iepirkuma procedūras pabeigšanai nodrošinās loģistikas pakalpojumus Rīgas un Pierīgas teritorijā, kā arī Latvijas teritorijā uz rietumiem. Sadarbība ir spēkā līdz iepirkuma procedūras pabeigšanai un jaunā pakalpojuma sniedzēja noteikšanai, kas plānots tuvākās nedēļas laikā.

“Pēc iepriekšējā pakalpojuma sniedzēja radītās situācijas ar vakcīnu piegādi, AS Recipe Plus un Veselības ministrija dažu stundu laikā atrada risinājumu, lai veiktu vakcīnu piegādes vakcinētājiem visā valstī. Kopējās rīcības skaidri demonstrēja abu pušu spēju sadarboties un kopīgi sasniegt rezultātu. Esmu pateicīgs mūsu darbiniekiem par gatavību strādāt 24 stundu režīmā un novērtēju Veselības ministrijas kolēģu mērķtiecību,” norāda Dins Šmits, AS Recipe Plus padomes loceklis.

“Covid-19 vakcīnu glabāšanu un piegādi uztveram ar lielāko atbildību un esam operatīvi iesaistījušies procesa nodrošināšanā. Pirmās vakcīnas jau ir saņemtas, pašreiz notiek to komplektācija, sagatavošana pārvadāšanai un maršrutu organizēšana, lai jau pirmdien uzsāktu vakcīnu piegādi. Loģistikas process ir komplicēts, lai nodrošinātu laicīgu vakcīnu izplatīšanu, pats svarīgākais ir vienota procesu plānošana un operatīva sadarbība ar visām iesaistītajām pusēm,” teic Uldis Ulmanis, SIA Magnum Medical loģistikas vadītājs.

Obligāts likumā noteikts nosacījums zāļu loģistikas veikšanai ir spēkā esoša speciālā atļauja (licence) zāļu lieltirgotavas atvēršanai (darbībai) vai attiecīgas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomiskās zonas valsts kompetentās institūcijas izdota līdzvērtīga atļauja, kas dod tiesības nodarboties ar zāļu izplatīšanu. Loģistikas partnerim saimnieciskā darbība jāveic atbilstoši Eiropas Savienības Pamatnostādnēm par cilvēkiem paredzētu zāļu labu izplatīšanas praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru