Atpūta

Piektdienas intervija ar Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktoru Ivaru Norveli

Lelde Petrāne, 20.01.2017

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktors Ivars Norvelis. «Latvijā esam vienīgie un oficiālie izplatītāji BMW automobiļiem un motocikliem, MINI, savukārt Alpina zīmolu pārstāvam visā Baltijā. Mēs ceram, ka šā gada marta beigās, aprīļa sākumā noslēgsies mūsu salona rekonstrukcija un klientus varēsim uzņemt jaunās telpās,» stāsta I. Norvelis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani patiesi aizrauj auto industrija un tās iespējas. Auto pats par sevi ir salīdzinoši neliels priekšmets, kas sevī koncentrē ļoti daudz - cilvēka tehnoloģisko izdomu un sasniegumus, stilu un dizainu, fokusu uz detaļām. Vienlaikus gan auto nozarē kā tādā, gan premium klases auto segmentā konkurence ir pietiekami asa, reizēm pat pašiem ar sevi, lai aizvien būtu jādomā par to, kā mainīties, kā uzlabot piedāvājumu, servisu, kā sasniegt klientu labāk.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Iepriecina droši vien tas, lai arī pakāpeniski, bet tomēr valsts tiecas sakārtot transporta nozari. Pašlaik tiek sperti soļi, lai nodokļus un nodevas padarītu par instrumentiem, kas palīdz sakārtot vai stimulēt noteiktus jautājumus. Piemēram, transporta ekspluatācijas nodokļa reforma, kas paredz nodokļa likmes aprēķināt pēc oglekļa dioksīda izmešu daudzuma. Faktiski ir runa par to, ka autovadītājus aicina pievērst vairāk uzmanības auto efektivitātei. Šim, protams, nevajadzētu būt vienīgākajam instrumentam, bet tas noteikti ir viens no soļiem.

Līdzīgi ar nodokli ārvalstīs reģistrētiem auto, kas tiek izmantoti satiksmē Latvijā. Mēs visi gribam modernāku infrastruktūru, diemžēl šo mērķi nevar sasniegt bez pašu auto vadītāju iesaistes. Vienlaikus tā ir arī vienlīdzības panākšana, jo kāpēc gan kādam, kurš izmanto ceļus, ir tiesības izvairīties no nodokļu nomaksas, bet kādam ir jāmaksā par visiem?

Savukārt, apbēdina nozares vienotības trūkums, lai gan tas attiecas ne tikai uz auto nozari, to mēs varam redzēt arī citur. Manuprāt, ilgtermiņā pat konkurenti var iegūt, spējot sadarboties un saskatīt iespējas, kādi uzlabojumi nepieciešami, iesaistoties valsts procesos u.tml.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Mēs kā atbildīgs uzņēmums nodrošinām, manuprāt, lielisku darba vidi, turklāt raugoties no dažādiem skatupunktiem. Tā vienlaikus ir gan skaista un sakopta vide, gan konkurētspējīgs atalgojums, gan arī iespēja strādāt ar skaistiem un kvalitatīviem produktiem, kurus ir patiess prieks un lepnums piedāvāt klientiem.

- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Būtiskākā aktualitāte, ar ko dzīvojam nu jau pēdējos divarpus gadus, mūsu salona rekonstrukcija, kurā esam visai daudz ieguldījuši - gan materiāli, gan emocionāli, gan idejiski. Tas ir ļoti lolots projekts.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Auto industrijas, tāpat kā daudzās citās nozarēs, centrā ir klients, līdz ar to mēs pieskaņojamies klientam, viņa ieradumiem, tāpēc mūsu pārstāvētos zīmolus var atrast sociālajos tīklos. Jāpiebilst, ka BMW Latvijā kā auto zīmolam sociālajos tīklos ir viens no lielākajiem fanu pulkiem. BMW tagad vairākos savos modeļos piedāvā piekļuvi sociālajiem tīkliem uzreiz no mašīnas, proti, automašīnas displejā, neturot telefonu rokās, var sekot līdzi notiekošajam sociālajos tīklos un pat «atzīmēties» vietās, kur esat atbraukuši.

- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?

Empātija. Tā brīžiem ir gan laba, gan slikta īpašība. Tās labajā nozīmē es allaž cenšos iespējami palīdzēt, atrisināt problēmas utt., taču vienlaikus reizēm ir grūti atteikt, kas reizēm atkal nav tik labi.

- Ko Jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Pēdējos desmit gadus BMW premium auto segmentā ir bijis Latvijas tirgus līderis, līdz ar to viens no mūsu mērķiem ir saglabāt šo pozīciju, taču nebūt neapstāties pie tā. Mēs esam izvirzījuši savu nākamo mērķi – kļūt par auto tirgotāju ar visaugstāko klientu apkalpošanas kultūru Ziemeļeiropā. Pašlaik pie šā aspekta mēs strādājam ļoti nopietni.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Iespējams, sākotnēji varētu šķist, ka auto bizness ir stāsts par mašīnām, par dzelžiem, bet īstenībā tas ir stāsts par cilvēku, par klientu, kurš izvēlas spēkratu sev. Tāpēc, manuprāt, mūsu nozarē un arī uzņēmumā viena no svarīgākajām prasmēm ir jau manis piesauktā empātija. Proti, gan spēja, gan vēlme iejusties klienta ādā. Pēc tam, protams, nāk arī zināšanas par produktu, zīmolu, nozari un tā joprojām, taču visa sākums veiksmīgai karjerai ir spēja un vēlme sajust cilvēku.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Auto industrijā darbojos vairāk nekā 20 gadu, un visā manā mūžā man ir bijušas vien divas darba vietas, taču šajā laikā esmu iepazinis nozari no dažādiem skatupunktiem. Mana pirmā darba vieta bija Mūsa motors Rīga, kur sāku kā tirdzniecības aģents, pēc tam kļuvu par konsultantu salonā, vēlāk par tirdzniecības vadītāju. Savukārt, pēdējos 13 gadus strādāju ar BMW koncerna zīmoliem, vadīju BM Auto. Sniegumu novērtēja arī starptautiskais uzņēmums Inchcape, kas 2007.gadā šo uzņēmumu nopirka un izveidoja pārstāvniecību Latvijā.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmums lepojas ar 170 gadu garu vēsturi. Mūsdienu Inchcape plc aizsākumi ir meklējami 19.gadsimtā, Indijā, Kalkutā, kur savulaik tika dibināta tirdzniecības pārstāvniecība Mackinnon Mackenzie & Company (MMC).

Vienlaikus pašreizējam uzņēmuma nosaukumam izcelsme ir meklējama Skotijā, Ārbrotā, kur slejas Inčkeipas bāka un kur 1852.gadā piedzima Džeims Makejis. Viņš kā partneris pievienojās MMC, vēlāk kļuva par pirmo Inčkeipas grāfu un pārdēvēja uzņēmumu ģimenes vārdā.

Līdz pat 1958.gadam Inchcape bija ģimenes uzņēmums, pēc tam daļu tās akciju sāka kotēt Londonas biržā.

Arī logo ir attīstījies laikā gaitā – tas apvieno gan uzņēmuma nosaukumu, tajā redzams tā pirmais burts «I», gan vizuāli ataino globālo darbības mērogu, vērienu un mērķus.

- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Gan privāti, gan darbā kopumā es nepiedodu nodevību. Ja runājam par šo jēdzienu profesionālajā vidē, tad ar to es domāju apzinātu rīcību pret mūsu zīmolu, produktiem un pret mūsu izvirzītajiem klientu apkalpošanas standartiem.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pēc Inchcape Motors Latvia jaunā salona durvju vēršanas, kas notiks jau šā gada pavasarī, tas būs viens no lielākajiem auto saloniem Ziemeļeiropā un beidzot zem viena jumta būs visi mūsu zīmoli.

Vēl viens fakts. BMW parasti sabiedrības acīs tiek vērtēts kā auto, kas orientēts uz dinamisku braukšanu, tādēļ mazāk zināms ir fakts, ka BMW vienlaikus ir arī viena no ekonomiskākajām automašīnām savā dzinēja jaudas kategorijā, turklāt ar zemāko CO2 izmešu daudzumu. Tas ir panākts ar novatorisku risinājumu kopumu, tā dēvēto Efficient Dynamics.

- Vai Jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Man ir visai spilgta iztēle un vienlaikus analītiska pieeja, tāpēc nonākot sarežģītā situācijā es cenšos izspēlēt galvā vairākus rīcības variantus. Tas man palīdz būt gatavam un rēķināties ar visdažādākajām sekām.

- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Nāk prātā patīkamais pārsteigums – valstiskas iniciatīvas auto nozares sakārtošanā.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Tās noteikti būtu ārā pie grila kopā ar draugiem.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Kā profesionāli, tā personīgi mani kopumā iedvesmo spēcīgas personības, kas, neskatoties uz dažādiem šķēršļiem, tomēr sasniedz izvirzīto mērķi. Tās var būt ļoti dažādas personības, tomēr kā likums visas spēcīgās personības ir arī ļoti odiozas, par tām parasti sabiedrībai ir ļoti krasi viedokļi, tāpēc savu «varoņu» vārdus paturēšu pie sevis. Katrā gadījumā uzskatu, ka iedvesmoties var tikai no spilgtām personībām.

- Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Tie viennozīmīgi ir panākumi, taču šā jēdziena plašā nozīmē – mani iedvesmo veiksmīgi biznesa projekti, veiksmīgi cilvēki, kvalitatīvi izpildīts darbs. Mani iedvesmo un priecē, ja redzu, ka man vai kādam citam sanāk.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Ja gadītos šāda veiksme, tad droši vien dotos ceļojumā vai dalītos ar kādu, kam tiešām ļoti vajag atbalstu.

- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Mani ikdienas rituāli lielā mērā sakņojas Inchcape korporatīvajā kultūrā, kuras būtiska daļa ir rezultāti un spēja sajust uzņēmuma garu, noskaņojumu.

Mūsu pārliecība ir tāda, lai varētu nodrošināt labus rezultātus, katru dienu ir jāseko līdzi aktualitātēm un sasniegtajam, jo, analizējot atskaites mēneša beigās, iespējams, izdevība ir gājusi gar degunu. Tāpēc rītus es sāku ar kafiju un ar pārskatu par iepriekšējā dienā vai iepriekšējā periodā sasniegto, turklāt šo es atkārtoju vairākas reizes dienā. Savukārt, dienas gaitā es cenšos aprunāties ar iespējami vairāk kolēģiem, izzināt viņu redzējumu, viedokli, jo, manuprāt, kolektīva, uzņēmuma noskaņojums ir tikpat svarīgs kā tā finanšu veselība.

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Mēdz teikt, ka par BMW anekdošu nav, ir tikai dažādas dzīves situācijas :-) Pašlaik saprotu, ka visai daudz smieklīgu jeb drīzāk pozitīvu stāstu man ir nācis no mūsu klientiem, kuri nereti raugās uz pasauli no gluži cita skatupunkta. To vienmēr ir allaž interesanti izzināt.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Saglabāt sevī ziņkārību par pasauli apkārt, jo tikai tad mēs atveram prātu jaunām idejām, konceptiem un iespējām.

- Lūdzu, iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru būtu vērts apmeklēt.

Ļoti patīkams pārsteigums un viena no pēdējā laika pozitīvākajām pieredzēm man bija Putnu operas apmeklējums kopā ar bērniem. Kvalitatīva un fantastiska izrāde, kas ir piedzīvojums bērniem un bauda pieaugušiem. Pāri visam – aizraujošs skats, kad operas zāle ir pilna ar maziem ķipariem, kuru galvas tikko slejas pāri krēslu atzveltnēm. Noteikti iesaku!

Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW un MINI plāno paplašināt elektroautomobiļu ražošanu

Lelde Petrāne, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī Frankfurtē notiekošajā autoizstādē BMW prezentēs pirmo MINI elektroauto, sportisko BMW i3s, BMW 8.sērijas konceptauto un vēl citus jaunumus arī dizaina un drošības jomā, tā apstiprinot BMW grupas stratēģisko virzību elektrautomobiļu attīstīšanā, informēja ražotāja pārstāvis Latvijā Ivars Norvelis.

Pasaulē lielākā autoizstāde Frankfurtē šogad norisināsies 67.reizi. Tā pulcē aptuveni 900 tūkstošus skatītāju. Šogad autoizstādē piedalīsies vairāk nekā 250 dažādu uzņēmumu un organizāciju, no kuriem 50 būs automašīnu zīmoli.

Autoizstādes apmeklētājiem būs iespēja apskatīt pirmo MINI elektromobili, kas uz ceļiem parādīsies 2019.gadā - tieši 60 gadus pēc klasiskā MINI «piedzimšanas». Automašīnā paredzēts litija jonu akumulators, kas nodrošinās maksimālu jaudu un MINI raksturīgo veiklību, neradot izmešus. Tā kā elektroauto ir nepieciešams tikai nedaudz atdzesēt ar gaisu, radiatora režģis ir aizvērts augstākai aerodinamikai. Tāpat dizains ir papildināts ar stikla šķiedras komponentiem, kas vēl vairāk samazinās gaisa pretestību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais BMW X3 nonācis Latvijā

Lelde Petrāne, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī līdz Latvijai nonācis jaunais BMW X3 modelis, informēja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

«BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu. Kopš tā laika pasaulē kopā ir pārdoti vairāk nekā 1,5 miljoni X3 auto. Arī Latvijā esam novērojuši, ka X3 ir populārākais starp visiem BMW modeļiem,» stāsta Norvelis.

Trešā BMW X3 paaudze seko savu priekšgājēju «riepu nospiedumos», virsbūves dizainā savienojot izturīga bezceļu un sportiska auto izskatu. Jau pazīstamās proporcijas ir palikušas nemainīgas - īsa priekšējā daļa un aizmugurējā pārkare. Tagad to papildina 50:50 svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

Pirmo reizi X3 modelī tiek izmantoti miglas lukturi ar sešstūrainu dizainu. Tāpat arī aizmugurējie lukturi ir ieņēmuši trīsdimensionālas formas izskatu. Šo modeli varēs atpazīt arī ar tā dubultajām izplūdes izejām, kas ir uzstādītas visām jaunā X3 dzinēju versijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno BMW M5 nule ir uzstādīti divi jauni Ginesa rekordi - visvairāk nobrauktie kilometri nepārtrauktā sānslīdē jeb driftā astoņās stundās un drifta tandēmā ar diviem auto vienā stundā, pastāstīja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

BMW instruktors Johans Švarcs (Johan Schwartz) nepārtrauktā driftā astoņās stundās nobrauca 374,2 kilometrus, pārsniedzot iepriekšējo rekordu par 230 kilometriem. Tikmēr «BMW Performance» centra galvenais autobraukšanas instruktors Mets Malinss (Matt Mullins) drifta tandēmā aizvadīja 79,3 kilometrus.

«Vēl interesantāku šādu braucienu padarītu vien driftēšana uz ledus ar radžotām sporta riepām, tad saķere uz ledus būtu pat labāka kā uz slapja asfalta, bet kā papildu šova elements būtu sniega mākonis aiz mašīnas,» komentē latviešu drifta braucējs Kristaps Blušs.

Pēc sportista stāstītā, tik ilgu driftēšanu iespējamu padarīja fakts, ka trase nepārtraukti tika laistīta ar ūdeni. Salīdzinājumam - sacensībās uz sausas trases riepas nodilst un vairāk nav lietojamas pēc nieka 40 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - FOTO: Atklāj Baltijā lielāko BMW auto centru

Žanete Hāka, 12.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā izplatītāja un mazumtirgotāja, premium un luksus auto un moto segmenta līdera Inchcape Plc meitas uzņēmums Inchcape Motors Latvija Rīgā atklājis vērienīgāko BMW, BMW Motorrad, MINI un uzņēmuma pārstāvēto mazlietoto auto zīmolu centru, pastāstīja Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktors Ivars Norvelis.

Centra kopējā platība ir 8288 kvadrātmetri. Tajā būs pieejams ekskluzīvu BMW dzīvesstila aksesuāru veikals, jauna standarta pārdošanas un pēcpārdošanas serviss, jauno un mazlietoto automašīnu un motociklu klāsts, kā arī iespēja uzlādēt savu elektromobili un papusdienot, atklāj Norvelis.

Inchcape ir globāls izplatītājs un mazumtirgotājs premium un luksus auto un moto segmentā ar vairāk nekā 170 gadu pieredzi starptautiskajos tirgos. Uzņēmums darbojas 29 pasaules valstīs, tā akcijas kotējas Londonas biržā un ir iekļauts tās FTSE 250 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Bayerische Motoren Werke» (BMW) vadītāja amatā Haraldu Krīgeru nomainīs Olivers Cipse, kompānija paziņoja pēc padomes sēdes.

55 gadus vecais Cipse darbu jaunajā amatā sāks 16.augustā. Pēdējos četrus gadus viņš bijis BMW valdes loceklis, kas atbildīgs par ražošanu kompānijas 31 rūpnīcā visā pasaulē.

BMW padomes sēde notika ceturtdien kompānijas lielākajā ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnas štata Spartenburgā.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Cipsi raksturoja kā «izlēmīgu, stratēģiski un analītiski domājošu līderi». «Viņš «BMW Group» sniegs jaunu pamudinājumu, veidojot nākotnes mobilitāti,» piebilda Reithofers.

Cipse, kurš pēc profesijas ir inženieris, kompānijā pazīstams kā mierīgs, patstāvīgs un ar labām spējām panākt savu prasību izpildi.

53 gadus vecais Krīgers atstāj kompāniju pēc četriem gadiem BMW vadītāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēlies savam BMW apsildāmu stūri? To varēs lejupielādēt

Lelde Petrāne, 06.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā apsildāmu stūri "BMW" spēkratā varēs iegūt, lejupielādējot programmatūru. Taču, ja "BMW" īpašnieks vēlāk nolems, ka šāda funkcija nav nepieciešama, no tās varēs atteikties un pārtraukt par to maksāt, vēsta "CNN".

Saskaņā ar autoražotāja iecerēm spēkratu īpašnieki, izmantojot programmatūras atjauninājumus, nākotnē pievienos vai noņems dažādas funkcijas saviem transportlīdzekļiem. Tas varētu ietvert, piemēram, adaptīvo kruīza kontroli vai palīdzību noturēties uz joslas, kā arī tādus ērtības elementus kā apsildāma stūre un citas funkcijas.

Īpašnieki varētu iegādāties šīs iespējas uz noteiktu laika periodu it kā tās būtu lietotnes. Vienā no "BMW" sniegtajiem piemēriem šim jauninājumam auto īpašnieks samaksā par apsildāmiem sēdekļiem uz trīs gadiem - tas būtu laika posms, kādā viņš plāno šo automašīnu lietot. Savukārt nākamais īpašnieks var izlemt, vai maksāt par sēdekļu apsildi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Daudzpusīgākais un gudrākais BMW X5, kāds jebkad ir radīts

Aldis Zelmenis, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 prot visu. Tas ir gatavs doties uz smalku balli, nākamajā brīdī mesties bezceļu piedzīvojumos, protams, ja pats īpašnieks to vēlēsies

Jā, jā! Turpmāk X5 ar rūpnīcas kodu G05 varēs droši braukt arī pa brikšņiem un dubļiem, jo, kamēr citi konkurenti viens pēc otra atsakās no bezceļiem paredzēta papildaprīkojuma, BMW ir lēmis citādi.

Kulta auto. Tas nozīmē daudz gan pašam BMW, gan arī esošajiem un topošajiem X5 īpašniekiem. Modelis, kas nepieļauj kompromisus. Tam ir jābūt perfektam visos griezumos. Skaidrs, ka BMW X5 ir globāls modelis, attiecīgi ražotājam ir ļoti precīzi jāsabalansē Eiropas, Amerikas un Āzijas pircēju atšķirīgās estētiskās vēlmes. Tieši dizains ir viena no visvairāk apspriestajām tēmām, īpaši tas attiecas uz to X5 modeļa daļu, kas sākas no aizmugurējās jumta statnes un beidzas ar jaunajiem aizmugurējiem lukturiem. Atzīšos, ka arī man nelika mieru šis jautājums, jo arvien biežāk notiek tā, ka tas, ko redzam pirmajās jaunu automašīnu oficiālajās fotogrāfijās, līdz galam nesniedz patieso ainu. Viss savās vietās nostājas tikai tad, kad auto ieraugām klātienē. Arī BMW X5 ir šis gadījums. Varu tikai sarūgtināt BMW «heiterus», apliecinot, ka ar jaunā X5 aizmugurējām lampām viss ir kārtībā. Skaidrs, ka tik klasiskam auto, kāds ir X5, tās sākumā izskatās neierasti. Var jau spriedelēt, ka jaunajam X5 «pēcpuses» dizains ir iznācis pārlieku aziātisks, bet, esot pašam klāt jaunā X5 prezentācijā Atlantā, varu tikai apgalvot to, ka ar katru nākamo kopā pavadīto mirkli šīs aizdomas tiks kliedētas. Auto izskatās lieliski! Tas ir majestātisks un cēls. Dizains, protams, ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet citam ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW neraisīs diskusijas. Eiropā, tostarp arī Latvijā, X5 rīcībā būs sešcilindru rindas motori. 340 ZS jaudīga xDrive 40i benzīnversija, 265 ZS jaudīga xDrive30d dīzeļversija, kā arī tas pats trīs litru dīzelis, aprīkots ar četriem turbokompresoriem, iegūs 400 ZS lielu jaudu un kalpos prestižajai BMW X5 M50d modifikācijai. Visi motori strādās kopā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā BMW X4 viss ir jauns – gan tehnika, gan izskats, gan apņemšanās iepatikties topošajiem klientiem vēl vairāk, nekā tas izdevās pirmās paaudzes X4 modelim

Balstīts uz X3 tehniskajiem dotumiem, mazākais BMW zīmola X modelis ar kupejas virsbūvi salīdzinājumā ar savu priekšteci ir kļuvis garāks un platāks, pie reizes arī pastiepjot garumā riteņu bāzi. Šīs pārbīdes automātiski nodrošina vairāk vietas salonā, kā arī izkoptākas gaitas īpašības. Visbeidzot – auto dizains vairs nav lēts lielā radinieka X6 pakaļdarinājums. Speciāli X4 izmēram un raksturam ir radīts perfekti piegulošs «uzvalks». Auto ir fascinējošs no abiem galiem. Purngals ar jauno optiku un modernizēto dekoratīvo resti, atsvaidzinoši un netipiski BMW dizaina stila grāmatai lieliski izskatās jaunie aizmugurējie lukturi. Tie automobilim piešķir vairāk jauneklības un azarta. Un tas viss kopā tiek «sašūts» ar dinamisku kupejkrosovera siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Mairis Briedis brauks ar teju 85 000 eiro vērtu Porsche Cayenne Coupé

Zane Atlāce - Bistere, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas boksa zvaigzne Mairis Briedis uzsācis sadarbību ar Porsche pārstāvi Latvijā SIA «Baltijas sporta auto», saņemot lietošanā jauno Porsche Cayenne Coupé.

Auto ir īpašs ar to, ka tas ir pirmais sporta auto starp apvidus klases automašīnām. «Porsche ir kaislīgs sporta atbalstītājs visā pasaulē, tostarp Latvijā. Līdzīgi kā Mairis ilgu laiku pavadījis treniņos, arī Porsche Cayenne Coupé ārējais veidols slīpēts gadu no gada, lai radītu pasaulē pirmo apvidus sporta auto,» pasniedzot Briedim auto atslēgas, teica SIA «Baltijas sporta auto» vadītājs Ivars Norvelis.

Savukārt Briedis Porsche automobiļos un boksā saredz kopsakarības: «Bokss ir sporta veids, kurā dominē adrenalīns, spēks un taktika. Tieši tāpat ir ar Porsche - šo spēkratu veiktspēja sniedz gandarījumu ikvienam adrenalīna meklētājam. Šī zīmola automašīnas man vienmēr patikušas savu dizaina un jaudas dēļ.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW piespriests 18 miljonu ASV dolāru naudassods par uzpūstiem noieta datiem

LETA, 25.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Vērtspapīru un biržas komisija (SEC) ir apsūdzējusi Vācijas autobūves kompāniju BMW investoru maldināšanā ar uzpūstiem noieta datiem un piespriedusi uzņēmumam 18 miljonu ASV dolāru naudassodu, teikts ceturtdien paziņotā lēmumā.

Vācijas uzņēmuma filiāle "BMW of North America" bija sniegusi neprecīzu un maldinošu informāciju, nopelnot 18 miljardus dolāru firmas obligāciju piedāvājumos, paziņoja SEC.

BMW no 2015. līdz 2019.gadam paļāvās uz nepaziņota automobiļu noieta rezervi, kuru tā izmantoja, lai panāktu atbilstību izvirzītajiem mērķiem, neatkarīgi no noieta reālā laika. BMW arī neprecīzi atzīmēja daļu automašīnu kā pārdotas, lai gan tā nebija, un pielāgoja savu noieta ziņojumu kalendāru 2015. un 2017.gadā, lai panāktu atbilstību mērķiem vai pataupītu noieta pārpalikumu izmantošanai nākotnē.

"Kompānijām, kas piekļūst ASV tirgiem, lai iegūtu kapitālu, ir pienākums sniegt precīzu informāciju investoriem," paziņoja SEC spaidu pasākumu direktore Stefānija Avakjana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW pirmo reizi divdesmit gadu laikā Eiropā būvēs jaunu ražotni

Db.lv, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs BMW pirmo reizi gandrīz divdesmit gadu laikā pieņēmis lēmumu būvēt jaunu ražotni Eiropā, raksta Bloomberg.

Tādējādi kompānija stiprina savu klātbūtni šajā reģionā, ņemot vērā protekcionisma draudu palielināšanos citos reģionos, kas var paaugstināt autoražotāja izmaksas.

BMW paziņojis, ka ieguldīs vienu miljardu eiro jaunas ražotnes izveidē Ungārijā, Debrecenā. Tiek plānots, ka jaunā rūpnīca ik gadu saražos 150 tūkstošus transportlīdzekļu. Tādējādi šī būs pirmā BMW ražotne reģionā pēdējo, kas Eiropā uzcelta kopš 2000.gada. Jaunajā ražotnē tiks izveidotas vairāk nekā 1000 darbavietas.

BMW paziņojis, ka Debrecena izvēlēta galvenokārt tās izcilās infrastruktūras, loģistikas savienojumu dēļ. Tāpat tuvumā atrodas daudz kvalificēta darbaspēka.

«Nākotnē ikviena BMW grupas ražotne Eiropā būs aprīkota tā, ka tā varēs ražot gan elektrificētos, gan tradicionālos transportlīdzekļus. Mūsu jaunā ražotne Ungārijā arī to spēs, turklāt viss notiks uz vietas ražošanas līnijas,» skaidrojis BMW pārstāvis Olivers Zipse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā zagtāko auto TOP 5

Elīna Pankovska, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaug autozagļu interese par jaunākām automašīnām.

Valsts policija (VP) pavisam nesen par automašīnu zādzībām aizturējusi kriminālās aprindās zināmas personas, tostarp Panevēžas grupējuma līderus, kas darbojas gan Baltijas, gan Skandināvijas valstīs, gan arī Vācijā un Polijā. Aizturēto vidū ir arī Latvijas valstspiederīgie, norāda VP Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes otrās nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

Pie grupējuma atrasti elektroniski un mehāniski līdzekļi, ar kuriem veiktas automašīnu zādzības. Policijai izdevies atrast vairākas senāk nozagtas automašīnas, kuras, iespējams, nozadzis tieši šis grupējums. Starp izņemtajiem spēkratiem bijušas arī tādas premium klases mašīnas kā BMW un Lexus. Pēc policijas teiktā, noziedznieki izmantojuši mašīnas, kas ir aprīkotas ar spēcīgiem dzinējiem, kā arī viņiem ir iemaņas šādu automašīnu vadīšanā, līdz ar to tas apgrūtina šo noziedznieku aizturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 ir apzināti nolicis malā jaunības trakulīgās manieres.

Auto ir vairāk nobriedis un kļuvis daudzpusīgāks. Par to liecina kaut vai tas, ka jaunajam BMW X5 pirmo reizi par papildsamaksu varēs dabūt Off-Road pakotni, kas ietver motora un aizmugurējā tilta aizsargus, diferenciāļa bloķēšanu, pneimopiekari uz abām asīm ar vairākiem braukšanas režīmiem. Skaidrs, ka lielākajai daļai šī ekstra nešķitīs svarīga, tomēr ziņa, ka tādu var dabūt, ir labs iegansts, lai dažu labu pircēju pārvilinātu no citiem zīmoliem. Turklāt X5 būs pneimopiekare gan uz aizmugurējās, gan uz priekšējās ass ar iespēju mainīt virsbūves attālumu līdz ceļa virsmai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Eksterjera vizuālā revolūcija nav notikusi. Pat aizmugurējie lukturi, par ko daudzi nerima diskutēt – cik labi vai ne tik labi iederas kopējā BMW X5 dizainā, šobrīd drīzāk ir viens no retajiem atpazīšanas atribūtiem, kas nekļūdīgi ļauj atšķirt jauno X5 no iepriekšējās paaudzes modeļa. Nesalīdzināmi gudrāks un viedāks auto nekā iepriekš. Daudz jauninājumu automašīnas digitalizācijā. Joprojām pietiekami ērts auto. Tāpat kā iepriekš, arī jaunajam BMW X5 ir divdaļīgs bagāžnieka vāks. Stilīgi izskatās un arī ikdienā ļoti parocīgi izmantojams. Aiz šī vāka ir 650 litru liela bagāžas telpa, bet, noguldot aizmugurējos beņķus, tā sasniegs 1860 litrus. Lai iekrautu bagāžniekā kaut ko lielāku, BMW X5 var piesēdināt par četriem centimetriem tuvāk ceļa virsmai. Sport režīmā balstiekārta pieplaks tuvāk ceļam par 10–20 mm, tāpat arī tad, ja, piemēram, uz Vācijas autobāņa pārsniegsiet 140 km/h lielu ātrumu. No piedāvātā motoru klāsta standarta 265 ZS jaudīgais xDrive30d trīs litru dīzelis cenas un piedāvātās veiktspējas dēļ ir lielākās intereses objekts ne tikai Latvijā. Bāzes modeļa xDrive30d cena Latvijā – sākot no 57 769 eiro, bet, papildinot to ar daudziem vērtīgiem papildaprīkojuma elementiem, tā var sasniegt, piemēram, 93 520 eiro. Tieši tik liela cena bija šo rindu autora testētajam BMW X5 xDrive30d.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs BMW un Fossil Group noslēguši sadarbības līgumu par BMW zīmola viedpulksteņu un pulksteņu dizaina izveidi, attīstību un izplatīšanu līdz 2023.gadam, informē Fossil Group.

«BMW ir viens no populārākajiem zīmoliem pasaulē,» sacījis Fossil Group vadītājs Kosta Kartsotis. «Mes gaidām brīdi, kad varēsim piedāvāt mūsu dizaina pieredzi un iespējas BMW entuziastiem visā pasaulē.»

Sadarbībā ar BMW komandu Fossil Group veidos dizainu un izplatīs BMW zīmola pulksteņus un aksesuārus, un tiek plānots, ka pirmie eksemplāri būs pieejami 2019.gadā. Kolekcija tiks piedāvāta visā pasaulē, vairāk nekā 5000 BMW mazumtirdzniecības partneru un Fossil Group tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par auto apzagšanas gadījumiem šogad pieteiktas atlīdzības jau vairāk nekā 100 tūkstošu eiro apmērā, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) aktuālie dati. Garnadžu iecienītāko spēkratu zīmoli ir BMW, Volvo un VW, turklāt ievērojami pieaudzis BMW salona detaļu zādzību skait, informē BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja Juta Šteinerte.

«Salīdzinot ar 2016. gadu, pērn un šogad būtiski palielinājies BMW automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, savukārt Volvo un VW samazinājies. Pēc jaunākajām tendencēm saistībā ar BMW automobiļiem garnadži arvien vairāk iekāro tieši salona detaļas – zog stūres, paneļus, multimediju iekārtas, vidus konsules un citas. Visvairāk cieš divus līdz septiņus gadus veci 5., X3 un X5 sērijas BMW auto,» komentē Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, norādot, ka šāda veida zādzības pārsvarā notiek Rīgā un tās apkārtnē.

BALTA reģistrēti gadījumi, kad garnadži spēkrata īpašniekam nodarījuši zaudējumus pat 30 tūkstošu eiro apmērā – kāds BMW X6 īpašnieks pēc automašīnas apzagšanas palicis bez ātrumkārbas pārslēdzēja, motora pārsega, stūres, spidometra, navigācijas un šofera puses loga, kā arī ticis pie citiem defektiem. Tāpat arī gadījums, kad vairāk nekā 10 tūkstošu eiro lielus zaudējumus turpat pie mājas atstātam auto guvis kāda cita BMW X6 īpašnieks. Spēkratam no virsbūves izgriezti un nozagti abi lukturi, kā arī sabojāti vadi un signalizācija. Ne mazāku pārsteigumu no rīta piedzīvojis cits auto īpašnieks, konstatējot ne tikai dažādu detaļu zādzība, bet arī ar eļļu salietu salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Visvairāk zagtie auto modeļi 2018.gadā

Elīna Pankovska, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan zagļi iecienījuši jaunākus auto, pērn visvairāk zagtas bija desmit gadus un vecākas mašīnas.

Latvijā pēdējos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties, tomēr kopumā tas joprojām ir salīdzinoši augsts. Aplūkojot 10 gadu posmu, secināms, ka nozagto auto skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Proti, 2008. gadā Latvijā gada laikā tika nozagti vairāk nekā divi tūkstoši automašīnu, bet pagājušajā gadā tie bija 760 spēkrati. Vēl 2017. gadā kopumā tika nozagtas 854 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati. Arī apdrošinātāja Gjensidige Latvija pieejamā informācija liecina, ka salīdzinājumā ar 2017. gadu būtiski samazinājies auto zādzību skaits, īpaši jauno auto segmentā. Vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, kā arī Audi un BMW. Tomēr pēdējā pusotra gada laikā tendences ir mainījušās un BMW zagto auto topā ir izvirzījies vadībā – pērn kopumā tika nozagtas 212 BMW markas automašīnas. Pagājušajā gadā visvairāk zagtas BMW X5 – kopumā 42 šādas automašīnas. Otrajā vietā Volkswagen ar 133 nozagtām automašīnām, bet trešajā vietā ir Audi (113).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW X5 plug-in jeb spraudņa tipa hibrīds ir teicams piemērs, ka videi draudzīgs, grezns krosovers spēj izskaust jebkādus kompromisus attiecībā uz braukšanas izjūtām

Kā zināms, Bauda braukt ir kompānijas BMW dzelžaina devīze, kam bavārieši uzticīgi seko, lai aplaimotu savus pircējus ar emocionāliem un patīkami braucošiem eksemplāriem neatkarīgi no to izmēriem un svara kategorijas.

Tāds ir arī BMW plug-in hibrīda jeb BMW X5 xDrive40e lozungs. Pamatā šim modelim ir divu litru 245 ZS jaudīgais BMW TwinPower Turbo benzīna motors, kas strādā pārī ar jaudīgu elektromotoru, bet šo saimniecību uzpasē un palīdz kopīgiem spēkiem virzīt uz priekšu astoņpakāpju Steptronic automāts. Summārā hibrīdsistēmas jauda sasniedz 313 ZS ar brangu 450 ņūtonmetru lielu griezi. Strāvas avots ir lielvoltāžas baterija, ko veido 96 litija jonu elementi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Auto mēbeļu izgatavotājs: Cilvēku sajūsma man dod enerģiju turpināt

Lelde Petrāne, 07.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esam traki un gatavi realizēt vēl trakākas gan savas, gan citu cilvēku idejas,» biznesa portālam db.lv saka Rolands Grantiņš, pēc profesijas Stila mēbeļu modelētājs, kurš meistaro paša izdomātas auto mēbeles.

Līdz šim brīdim ar viņa rokām tapis Subaru Legacy komplekts, kurā ietilpst dīvāns, divi vienvietīgie krēsli un galdiņš, kā arī BMW 525 dīvāns. «BMW «dzīvo» manā istabā un ir man skaistākā naktslampiņa rajonā. Tumsā tiešām izskatās, ka mašīna būtu iebraukusi istabā,» saka R. Grantiņš. Savukārt, Subaru komplekts izvietots vecāku viesu nama telpās.

«Esmu pabeidzis Rīgas Amatniecības vidusskolu, koka nodaļu, pēc profesijas skaitos Stila mēbeļu modelētājs. Ikdienā līdzdarbojos līdzi tēvam viņa uzņēmumā, kas arī oficiāli ir mana darba vieta. Izgatavojam visa veida galdniecības darbus, durvis, logus, mēbeles, kāpnes, kā arī mums ir Mucu muzejs. Izgatavojam ozolkoka mucas pēc vecajām tradīcijām, koka kublus, koka vannas. Tapusi pat pārvietojama pirts kuģa izskatā ar visu kublu. Vadu arī ekskursijas mucu muzejā. Otra darba vieta man ir mēbeļu veikalā - esmu pārdevējs - konsultants,» par sevi stāsta jaunietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ekonomiskā izaugsme Latvijā un tuvējās kaimiņvalstīs mainījusi pieprasījumu pēc zagtām automašīnām.

Valstī nozagto vieglo automašīnu skaits turpina samazināties; pirmajā vietā izvirzās BMW

Latvijā pēdējos divos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties. Lai gan apdrošinātāji norāda, ka šā gada sākumā nozagto automašīnu skaita rādītājs bijis salīdzinoši augsts, kopumā pagājušā gadā nozagts mazāk vieglo automašīnu nekā 2016. gadā.

Pērn nozagtas 845 mašīnas, bet gadu iepriekš tās bija 884, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati.

Tomēr nelielas pārbīdes ir notikušas. Proti, vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, aiz sevis atstājot Audi un BMW. Savukārt pērn zagļi visvairāk tīkojuši tieši pēc BMW markas automašīnām. Tostarp 530, 320, 525 un X5 sērijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VIDEO: VID vēstule šokē Stigu RM

Māris Ķirsons, 05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Stiga RM pērn iegādājās BMW auto par 49 917,36 eiro, bet, nodokļu administrācijas ieskatā, tā nav atbilstoša vērtība, tāpēc tiek prasīts precizēt PVN deklarāciju, pretējā gadījumā draudot izslēgt no PVN maksātāju reģistra

«Esmu šokēts. Kaut ko tādu – ka nodokļu administrācija uzskata, ka auto vērtība ir cita – augstāka – nekā tā cena, par kuru esmu iegādājies no oficiālā dīlera, vēl savā uzņēmēja karjerā neesmu pieredzējis, » situāciju vērtē SIA Stiga RM īpašnieks Andris Ramoliņš. Viņš atzīst, ka pašlaik nezina, ko īsti darīt. «Nesaprotu šī dokumenta statusu, jo pārsūdzēt šo EDS sistēmā esošo dokumentu nevar, piekrist, ka iegādātā auto vērtība ir cita – augstāka –, ir dīvaini, ja auto tirgotājs par šādu cenu ir pārdevis, visi norēķini notikuši bezskaidras naudas veidā – izrakstīts rēķins par 49 917,36 eiro + 10 482,64 eiro PVN, auto tika pirkts, izmantojot SIA SEB Līzings pakalpojumus, arī apdrošināts auto par tieši tādu pašu vērtību,» savu pozīciju skaidro A. Ramoliņš. Viņš prognozē, ka šāda situācija varētu būt ne tikai SIA Stiga RM, bet vēl daudziem uzņēmumiem, kuri iegādājušies šādas klases auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmols BMW prezentēja jauno BMW M5, kā arī BMW konceptveikalu Jūrmalā

Pēc «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītāja Ivara Norveļa sacītā, šī automašīna nule 82 starptautisku žūrijas locekļu balsojumā ir izvēlēta par «World Performance Car 2018». Tā ir par 15 kg vieglāka par savu priekšteci, aprīkota ar 4,4 litru biturbo V8 dzinēju, kas ļauj sasniegt 100km/h 3,4 sekundēs. Jaunais BMW M5 attīsta 600 ZS jaudu, savukārt tā degvielas patēriņš ir 10,5 l/100km.

«Vēlamies spert soli tuvāk mūsu klientiem un atvērt Latvijas tirgū vēl neredzētu koncepta veikalu, kas ir veltīts automašīnām un to aksesuāriem. Veikala gaisotni veidojām nepiespiestu, lai klients justos ērtāk. Arī tā atrašanās vieta - Jūrmala - ir priekšnosacījums pats par sevi,» stāsta Norvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves kompānija BMW otrdien paziņoja, ka nākamajos divos gados plāno tirgū laist līdz pat 40 jaunu luksusa klases automobiļu modeļu, lai censtos panākt konkurentu Mercedes-Benz.

BMW šogad un nākamgad plāno tirgū laist aptuveni 40 jaunus vai atjauninātus modeļus, tādējādi īstenojot lielāko produktu ofensīvu uzņēmuma vēsturē, norāda autoražotājs vadītājs Haralds Krīgers.

Jau ziņots, ka Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz pērn apsteidza iekšzemes konkurentu BMW, spējot piegādāt visvairāk luksusa klases automašīnu.

Mercedes-Benz pagājušajā gadā pasaulē pārdeva gandrīz 2,1 miljonu automobiļu, kas ir par 11,3% vairāk nekā 2015.gadā. Turklāt šī ir pirmā reize, kad uzņēmums gada laikā pārdevis vairāk nekā divus miljonus automašīnu, nodrošinot tam iespēju atgūt lielākā luksusa automobiļu ražotāja statusu, kas 2005.gadā tika zaudēts par labu BMW.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkoreja aizliegs braukt ar automašīnām BMW, kuru dzinējiem pastāv aizdegšanās risks, ja tās nav pārbaudītas.

Aizliegums stāsies spēkā trešdien un attieksies uz aptuveni 20 000 BMW automašīnu.

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jūlijā atsauca Dienvidkorejā aptuveni 106 000 automašīnu un augusta sākumā izplatīja atvainošanos par aizdegšanās gadījumiem, kuros tiek vainota komponente, kas paredzēta dīzeļdzinēju kaitīgo izmešu samazināšanai.

Taču automašīnu īpašnieki uzskata, ka atsaukums bijis novēlots.

Dienvidkorejas Zemes, infrastruktūras un transporta ministrija pirmdien informēja, ka drošības pārbaudi vēl nav izgājušas 27 000 automašīnu, taču pieļāva, ka daļa no tām tiks pārbaudītas pirms aizlieguma stāšanās spēkā.

Ar šīm automašīnām turpmāk būs aizliegts braukt, izņemot došanos uz pārbaudi. Aizlieguma pārkāpējiem varēs tikt piemērots gadu ilgs cietumsods.

Komentāri

Pievienot komentāru