Pasaulē

Pircējiem atsakoties no Pernod Ricard dārgajiem dzērieniem, krīt tā peļņa

Lelde Petrāne,02.09.2010

Jaunākais izdevums

Sarūkot pārdošanas apjomiem Rietumeiropā, Pernod Ricard SA, viskija Chivas Regal un degvīna Absolut ražotājs, paziņojis par gada peļņu, kas ir mazāka nekā prognozēja analītiķi, ziņo Bloomberg.

Finanšu gadā, kas noslēdzās 30.jūnijā, tīrā peļņa pieaugusi par 0,6% līdz 951 miljonam eiro, liecina Parīzē bāzētā Pernod paziņojums.

Bloomberg aptaujātie analītiķi bija prognozējuši 978 miljonu eiro peļņu.

Ekonomiku «sabremzēšanās» vai recesija tādos tirgos kā Lielbritānija, Spānija un Grieķija atturējusi pircējus no Pernod samērā dārgo alkoholisko dzērienu iegādes. Pernod, kam pieder arī šampanieša Mumm un konjaka Martell zīmoli, atzinis, ka tas saskāries ar «ilgstošām grūtībām» Rietumeiropā.

Ieņēmumi samazinājušies par 1,7% līdz 7,1 miljardam eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu vairumtirgotāja SIA «Pernod Ricard Latvia» apgrozījums pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.jūlija līdz 2018.gada 30.jūnijam bija 21,418 miljoni eiro, savukārt uzņēmuma pārskata gada peļņa bija 237 tūkstoši eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

«Pernod Ricard» ir starptautisks alkoholisko dzērienu izplatītājs, kura portfelī ir tādi dzērienu zīmoli kā «Jameson», «Ballantine's», «Absolut», «Havana Club» un citus. SIA «Pernod Ricard Latvia» ir šīs grupas oficiālais pārstāvis Latvijā.

Salīdzinot ar 2016./2017. finanšu gadu, SIA «Pernod Ricard Latvia» apgrozījums pieauga par 16,9% jeb 3,092 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma tīrā peļņa pieauga par 63,1% jeb 92 tūkstošiem eiro.

Pagājušajā finanšu gadā uzņēmums nodarbināja vidēji 34 darbiniekus, kas bija par pieciem darbiniekiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmuma vadības pārskatā norādīts, ka tas pagājušajā finanšu gadā aktīvi strādāja pie šaubīgo debitoru analīzes un ievēroja striktu kredītpolitiku. Šo virzienu uzņēmums turpinās ievērot arī šogad. SIA «Pernod Ricard Latvia» arī precizējis krājumu uzskaiti, kā rezultātā panākta efektīvāka pasūtījumu izpilde un optimālāki aktivitāšu piedāvājumi sadarbības partneriem.

Pārtika

Pernod Ricard biznesā vērojams pieaugums

Sandra Dieziņa,30.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pernod Ricard 2009./2010. finanšu gadā, kas beidzās 30. jūnijā, strādājis ar 2 % pieaugumu pamattirdzniecībā.

Kompānija vēsta, ka sasniegtie rezultāti, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, liecina par vērā ņemamiem uzlabojumiem ekonomiskajā vidē, kas īpaši bija vērojami gada otrajā pusē. Pernod Ricard turpinājis savu attīstību, pateicoties premium klases zīmolu portfelim un uzņēmuma spēcīgajam globālo izplatītāju tīklam.

Ņemot vērā negatīvu ārzemju valūtas maiņas kursa ietekmi aptuveni 1% apmērā (gada otrajā pusē rādītājs kļuva pozitīvs) un grupas struktūras samazināšanos 3% apmērā, kas galvenokārt saistāma ar zīmolu Wild Turkey un Tia Maria pārdošanu, realizācijas apjomi 2009./2010.gadā uzrādīja 2% samazinājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Mazumtirdzniecība

Martell kāpina pārdošanas apjomus Latvijā par 57%

Lelde Petrāne,31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martell pēdējo trīs gadu laikā strauji paplašinājies Latvijas tirgū, pārdošanas apjomiem augot par vidēji 30%, liecina medijiem izplatīts paziņojums.

Konjaka Martell izplatītājs Pernod Ricard Latvia norāda, ka arī šogad vērojama izaugsme un, salīdzinot ar gadu iepriekš, pēdējos divpadsmit mēnešos Martell pārdošanas apjomi kāpuši par 57%.

Īpaši veiksmīgi Martell zīmols pēdējo trīs gadu laikā attīstās augstās klases konjaku segmentā, piemēram, Martell XO un citu ekskluzīvo produktu grupās, pārdošanas apjoma pieaugumam sasniedzot vidēji 68% gadā.

«Martell zīmols Latvijas tirgū ienāca vairāk nekā pirms piecpadsmit gadiem, bet mērķtiecīgs darbs pie zīmola attīstības ir veikts tieši aizvadītajos trīs gados. Savā izaugsmē nedomājam apstāties, nākotnē iekarojot aizvien lielāku tirgus daļu,» informē Martell zīmola izplatītājs Latvijā, kompānijas Pernod Ricard Latvia vadītājs Armands Strēle.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patvērums grādīgo dzērienu ražotāju vērtspapīros.

Patērētāju paradumi konstanti mainās – pēdējo gadu tendence liecina, ka pasaulē nedaudz iebuksējis pieprasījums pēc alus, kur savukārt spēcīgāks tas bijis pēc stiprā alkohola. Daļēji šīs izmaiņas nosaka tas, ka tā saucamā millennials jeb tūkstošgades paaudze sevišķi iecienījusi alkoholiskos kokteiļus.

Valdot šādam fonam, straujāk auguši arī vairāku stiprā alkohola kompāniju ieņēmumi. Piemēram, Pernod Ricard, kam pieder īru viskija Jameson, Absolut un daudzi citi brendi, iepriekšējā ceturkšņa ieņēmumi gada skatījumā pieauguši par 6% un Remy Cointreau – par 7%. Valdot šādam fonam, Parīzes biržā Remy Cointreau akcijas cena šogad palēkusies vairāk nekā par 20% līdz 120 eiro atzīmei (un Pernod Ricard – par 9%). No šīs nozares grandiem vēl var izcelt Diageo akcijas, kuru cena Ņujorkas biržā šajā pašā periodā palēkusies par 16,5%. Strauji šī uzņēmuma akcija pieaugusi arī Londonā un Parīzē, liecina pieejamā informācija. Diageo pieder vairāki pazīstami alkohola dzērienu brendi, piemēram, Smirnoff, Johnnie Walker, Captain Morgan, Baileys Guinness u.c. Šim uzņēmumam pieder arī ievērojama daļa luksusa preču uzņēmuma Moët Hennessy akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 60% no visām Latvijā iegādājamo vīna un grādīgo dzērienu aizmugurējām etiķetēm šogad tiks papildinātas ar sociālās atbildības simboliem, kas atgādinās par atbildīgu alkohola lietošanu, informē Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA). Šī ir pašas nozares iniciatīva un nav saistīta ar likumdošanas prasībām.

Dāvis Vītols, Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors, skaidro: «Latvijā patēriņam nodotā vīna un grādīgo dzērienu pudeļu aizmugurējām etiķetēm tiks pievienotas norādes - grūtniecēm un transportlīdzekļu vadītājiem, kuri grasās stūrēt, alkoholu lietot nevajadzētu. 2018.gada sākumā mūsu asociācijas biedri sāks jauno etiķešu nomaiņas procesu.»

LANA 2017.gadā veica dažādas sociālās atbildības aktivitātes, piemēram, vasaras mēnešos kampaņa «Ballējies ar stilu» atgādināja jauniešiem par atbildīgu alkohola lietošanu un nepieciešamību dzert ūdeni, ja tiek lietots alkohols. Līdz ar jaunā mācību gada sākšanos rudenī risinājās kampaņa «Vai Tu pārdotu alkoholu savam bērnam?». Tā vērsa uzmanību uz to, ka jāievēro likumdošanā noteiktā prasība uzrādīt personu apliecinošus dokumentus, kā arī informēja par pircēju-pārdevēju abpusējo atbildību, attiecīgi iegādājoties vai pārdodot alkoholiskos dzērienus. LANA biedri pērn iesaistījās dažādās Eiropas iniciatīvās, piemēram, kompānija «Pernod Ricard» pirmajā Eiropas dalībvalstu alkohola lietošanas prevencijas programmā studentiem «Responsible Party» (Atbildīga ballīte) izglītoja jauniešus gan par pārmērīgas alkohola lietošanas riskiem, gan potenciālo negatīvo seku mazināšanas iespējām.

Mazumtirdzniecība

Asociācija: iedzīvotāji pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu

Lelde Petrāne,05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā veiktais pētījums par alkohola lietošanu Latvijā liecina, ka katrs desmitais respondents ir iegādājies nelegālo alkoholu, tomēr Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) norāda, ka šis skaitlis ir vēl lielāks. Daļa iedzīvotāju pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu, kas maskēts zināmu zīmolu pudelēs. Nelegālā alkohola apjoms valstī šobrīd ir aptuveni 30%, kas ne tikai apdraud iedzīvotāju veselību, bet arī rada pamatīgu robu valsts budžetā.

Latvijas alkohola nozares asociācijas un eSample veidotā aptauja liecina, ka katrs 10. respondents ir iegādājies nelegālo vai no rokas tirgotu alkoholu. Turklāt 84% iedzīvotāju atzīst, ka ir informēti par to, kur atrodas nelegālā alkohola ražotene vai tirgotava. Lai gan šie dati jau tāpat liecina, ka iedzīvotāji savu veselību pakļauj riskam, Latvijas alkohola nozares asociācijas vadītājs Genādijs Kļepikovs norāda, ka daļa nelegālā alkohola lietotāju nenojauš, ka patērē nezināmas izcelsmes alkoholu.

Valsts policija apgalvo, ka pastiprināti darbojas nelegālā alkohola apkarošanā, tomēr vien 3% respondentu apgalvo, ka ziņotu policijai, ja zinātu, kur atrodas nelegālā alkohola ražotne. Šādu rīcību cilvēki skaidro ar uzskatu, ka pēc ziņošanas policijai situācija tapāt nemainīsies. Turklāt nelegālais alkohols ietver ne vien «točku» pagrabus, bet arī nezināmas izcelsmes kontrabandas alkoholu iedzīvotājiem atpazīstamos un elitāru ražotāju iepakojumos, kas nelegālo alkoholu padara vēl grūtāk atklājamu.

Pārtika

Alkohola rūpnieku apvienību vadīs Bremmers

Sandra Dieziņa,26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) valdes priekšsēdētāju iecelts valdes loceklis, SIA ALTIA Latvia tirdzniecības direktors Vitolds Bremmers.

ARTA izveidota 2009.gada februārī. Tā apvieno lielākos Latvijas alkohola nozares ražotājus un izplatītājus. Šobrīd apvienībā ir astoņi uzņēmumi. Apvienība darbojas kā alkoholisko dzērienu industrijas eksperts, pārstāvot nozares kompāniju interešu atbalstu un iestājas par atbildīgu un saprātīgu alkohola lietošanas vidi Latvijā.

Ražošana

Igaunijas ražotāji: Aizvien lielāka Igaunijas alkohola tirgus daļa pāriet uz Latviju

LETA,09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz maija beigām 10% no Igaunijas stipro alkoholisko dzērienu tirgus bija pārgājis uz Latviju, un aplēses liecina, ka šā gada beigās 20% Igaunijas patērētāju stipros alkoholiskos dzērienus iegādāsies Latvijas robežas pusē esošajos veikalos, paziņoja Igaunijas Alkohola ražotāju un alkohola importētāju asociācija.

Igaunijas valsts šogad akcīzes nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumos zaudēs 15-20 miljonus eiro, jo alkohols pārdošanas brīdī no Igaunijas tiek izvests uz Latviju, kur nodokļi ir zemāki, un pēc tam pircējs to nogādā atpakaļ Igaunijā, norādīja asociācijā.

«Pārrobežas tirdzniecība ar Latviju ir kļuvusi par nopietnu nodokļu problēmu Igaunijai. Iegādājoties alkoholu Latvijā, pircējs būtiski ietaupa atšķirīgo akcīzes likmju dēļ, tādēļ pārrobežu tirdzniecība šopavasar ir uzplaukusi. Ja līdz šim pārrobežu tirdzniecība notika pārsvarā Valkā, maijā specializētais alkoholisko dzērienu veikals tika atvērts Ainažos, kas jau šovasar būtiski ietekmēs tirdzniecību Pērnavas apriņķī,» teica asociācijas vadītāja Nele Peila.

Investors

Akciju cenas pieaug Volstrītā, bet krītas Eiropas biržās; naftas cenas sarūk

LETA--AFP,09.10.2024

Saasinoties Pekinas un ES tirdzniecības strīdam, Ķīna otrdien paziņoja, ka ieviesīs papildi nodevas brendijam un konjakam, kas importēts no ES.

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas otrdien pieauga Volstrītā, bet kritās Eiropas biržās, savukārt pasaules naftas cenas saruka, Ķīnai atliekot paziņojumu par jauniem ekonomikas stimulēšanas pasākumiem.

Volstrītas indeksu kāpumu veicināja optimisms par ASV ekonomikas labo stāvokli.

Eiropas biržu indeksi kritās pēc akciju cenu samazināšanās Āzijas biržās un sagrautām cerībām uz lielāku pieprasījumu Ķīnā.

Saasinoties Pekinas un ES tirdzniecības strīdam, Ķīna otrdien paziņoja, ka ieviesīs papildi nodevas brendijam un konjakam, kas importēts no ES. Pēc ES izmeklēšanas par Pekinas subsīdijām Ķīnas elektromobiļu ražotājiem šogad Ķīna sāka izmeklēšanu par ES brendija nozari.

"Remy Cointreau" akcijas cena kritās par vairāk nekā 6%, "Pernod Ricard" akcijas cena - par apmēram 4%, LVMH akcijas cena - par vairāk nekā 3%, un "Kering" akcijas cena - par vairāk nekā 4%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 300 000 eiro, alkohola tirdzniecības uzņēmums SIA "Devona" pārcēlis biznesa vienību uz Rīgu, atverot jaunu dzērienu iepirkšanās vietu - veikalu "Kabinets".

Kopumā uzņēmums 15 gadu pastāvēšanas laikā ir atvēris 15 veikalus - 14 Latvijas reģionos, vienu - Rīgā.

"Attīstot uzņēmējdarbību reģionos, esam uzkrājuši pieredzi un "uzaudzējuši muskuļus", lai ienāktu galvaspilsētā. Sadarbības partneru atsauksmes un iedrošinājums veicināja lēmuma pieņemšanu - jau vairāk kā mēnesi jaunais veikals sekmīgi darbojas. Mūsu cenu politika balstās uz izdevīgu un pievilcīgu piedāvājumu, kas patērētājiem pieejams visu gadu, tāpēc veikala koncepts neparedz atlaides un akcijas piedāvājumus," SIA "Devona" īpašnieks Mārtiņš Silasproģis.

Atšķirībā no pārējiem uzņēmuma veikaliem, "Kabinets" ir jauns zīmols, kas veidots ar mērķi apmierināt izvēlīgā Rīgas klienta iepirkšanās vēlmes - no veikala atmosfēras līdz pat cenu piedāvājumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sadales tīkls (ST) klienti arvien biežāk izvērtē elektroenerģijas pieslēgumu jaudas

Divu gadu laikā uzņēmums saņēmis apmēram 60 tūkstošus pieteikumu pieslēguma jaudas samazināšanai, savukārt vairāk nekā 20 tūkstošu objektu īpašnieki informējuši ST, ka viņu īpašumiem elektroenerģijas piegāde vairs nav nepieciešama vispār, intervijā DB norāda ST valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons, kurš šajā amatā iecelts šā gada aprīlī. Viņš stāsta, ka viena no nākamo gadu galvenajām uzņēmuma prioritātēm saistīta ar ST efektivitātes plāna īstenošanu, un atzīst, ka šogad ST plāno apgrozījuma un peļņas pieaugumu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 25. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā esat iejuties jaunajā amatā – kādi bijuši pirmie paveiktie darbi?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās ceturtdien lielākoties kritās, ASV prezidentam Donaldam Trampam draudot noteikt jaunus muitas tarifus preču importam, savukārt zelta cena pieauga līdz jaunam rekodam.

Investorus uztrauca arī potenciāla ASV valdības iestāžu darba apturēšana, un viņu noskaņojumu neuzlaboja Krievijas diktatora Vladimira Putina ierobežots atbalsts iespējamam pamieram Ukrainā.

Tramps ceturtdien draudēja noteikt 200% muitas tarifus vīnam, šampanietim un citiem alkoholiskajiem dzērieniem no Francijas un citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, ņemot vērā bloka iecerētos tarifus viskija importam no Savienotajām Valstīm.

ES iecerētie tarifi viskija importam no ASV ir daļa no bloka plānotās reakcijas uz ASV noteiktajiem muitas tarifiem tērauda un alumīnija importam.

"Prezidenta Trampa draudi par jauniem tarifiem, šoreiz par 200% tarifu alkoholiskajiem dzērieniem no ES, ir noveduši pie globālās akciju izpārdošanas atsākšanās," sacīja tiešsaistes tirdzniecības platformas IG analītiķis Aksels Rudolfs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI Group un Roust Group panākušas vienošanos par SPI Group ierosināto tiesas procesu attiecībā uz preču zīmēm un patentiem pārtraukšanu ASV un Izraēlā.

Par to vēsta SPI Group Baltijas marketinga vadītāja Anna Žigalova. Puses vienojušās arī par Roust Group pret SPI Group ierosināto tiesas procesu pārtraukšanu ASV apgabala tiesā Ņujorkas Dienvidu rajonā.

Jebkuras prasības un pretprasības, kas izrietēja no augstāk minētajiem procesiem, tiek pārtrauktas bez iespējām tās atjaunot nākotnē, bez atbildības vai saistību uzņemšanos kādai no pusēm, bez savstarpējām kompensācijām, kā arī bez jebkādiem tiesas liegumiem attiecībā uz iesaistītajām pusēm, tā A. Žigalova.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu reformas ieviešanas rezultātā no šā gada 1. marta jūtami pieaugs cena grādīgajiem dzērieniem, brīdina Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA). Alkohola tirgotāji un ražotāji brīdina par potenciālo nelegālā tirgus uzplaukumu, kas var vitāli iespaidot Latvijas iedzīvotāju veselību un pat dzīvību.

«Par alkoholisko dzērienu cenu pieaugumu tiek runāts arvien aktīvāk, tādēļ retajam būs paslīdējis garām fakts, ka, cerot iegūt papildus ienākumus valsts budžetā, strauji palielināta alkohola akcīzes likme. Šīs izmaiņas uzskatām kā ļoti lielu risku nelegālā alkohola tirdzniecības uzplaukumam Latvijā, pircējiem ar zemākiem ieņēmumiem meklējot citas dzērienu iegādes iespējas,» potenciālo situāciju komentē LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vislielākais cenu pieaugums gaidāms grādīgā alkohola (ap 40% grādu) dzērieniem – litra pudeles cena varētu paaugstināties par aptuveni 1,5 eiro. Vīna cena palielināsies par nepilniem 15 centiem uz vīna pudeli. Alus cena 0,5 litru pudelei palielināsies par aptuveni 0,10 eiro. Dzērieniem, kuru stiprums mērāms no 15 līdz 22 grādiem, cena pieaugs par 0,25 eiro 0,75 litru tilpuma dzērieniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā gaidāmā akcīzes nodokļa paaugstināšana alkoholam labvēlīgi ietekmēs Igaunijas alkohola tirgus atveseļošanos un samazinās pārrobežu tirdzniecību starp abām valstīm, pavēstījusi Igaunijas Alkohola ražotāju un importētāju asociācija (ATML).

2021.gada martā pašreizējā starpība starp nodokļa likmēm abās valstīs dažiem dzērienu veidiem samazināsies par pusi, norādīts piektdien izplatītajā ATML paziņojumā.

Tā, piemēram, ja tagad akcīzes nodokļa starpība par puslitra pudeli dzēriena ar alkohola saturu 40% ir 0,63 eiro, tad no 2021.gada marta tā būs 0,31 eiro, sacīts paziņojumā. "Lielās starpības dēļ starp akcīzes nodokļa likmēm stiprais alkohols bija tā prece, kuras dēļ uz robežas ar Latviju sākās pārrobežu tirdzniecība. Rīgikogu pagājušā gada jūnija lēmumi un pašreizējie Latvijas valdības lēmumi palīdzēs vēl vairāk samazināt pārrobežu tirdzniecību starp abām valstīm," sacījusi ATML izpilddirektore Trīna Kutberga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI Grupa paziņojusi par degvīna zīmola Kremlevskaja pārdošanu kompānijai Classic International Group.

SPI Grupas pieņemtais lēmums ir daļa no grupas globālās stratēģijas, kas paredz fokusēšanos uz vienu premiālo degvīna zīmolu Stolichnaya. Šīs stratēģijas īstenošana tika uzsākta 2008.gadā, kad SPI Grupa pieņēma lēmumu izbeigt sadarbību ar zīmola Stolichnaya globālo izplatītāju Pernod Ricard, un pati pārņēma zīmola starptautisko vadību.

Pavisam nesen SPI Grupa pieņēma lēmumu par savas kompānijas – importētāja dibināšanu ASV, lai nostiprinātu savu kontroli pār zīmolu Stolichnaya. Šī gada sākumā Ņujorkā tika dibināts SPI Grupas uzņēmums, kas oficiāli ar 2014.gada 1.janvāri pārņems zīmola Stolichnaya pārvaldību tā lielākajā tirgū – Amerikā.

Mazumtirdzniecība

Uzrunās tirgotājus ar kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?»

Lelde Petrāne,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajam mācību gadam sākoties, Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsāk kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?». Kampaņa pievērsīs pastiprinātu uzmanību alkohola lietošanas problēmai nepilngadīgo personu vidū un atgādinās tirdzniecības uzņēmumu pārdevējiem, bāru un kafejnīcu darbiniekiem par aizliegumu pārdot alkoholu nepilngadīgiem pircējiem.

Kampaņas ietvaros ir izstrādāti emocionāli uzrunājoši vizuālie materiāli, kurus saviem darbiniekiem izplatīs vairāk nekā trīssimt veikalu visā Latvijā, tostarp Mego, Prisma, Elvi veikalu tīklos, Alk Outlet, kā arī Latvijas balzams veikalos.

Kampaņas mērķis ir likt katram pārdevējam aizdomāties un atbildīgi attiekties pret to, vai jaunietis, kurš vēlas iegādāties alkoholisko dzērienu, ir pietiekoši vecs, lai to lietotu.

«Kampaņu vēlamies uzsākt ar jauno mācību gadu, iesaistot tajā vairākus sociāli atbildīgus veikalu tīklus. Diemžēl mācību gada sākums nereti saistās tieši ar alkohola lietošanu nepilngadīgu jauniešu vidū, tādēļ mūsu veidotajai kampaņai šis ir nozīmīgs laiks. Vēlamies atbalstīt tirgotājus un aicināt vienmēr padomāt, vai jaunietis ir sasniedzis atbilstošu vecumu, lai atļautos lietot alkoholiskos dzērienus,» skaidro Latvijas alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Pasaulē

Alkohola ražotāji panikā: Taizemes plāni brīdināt patērētājus varētu izplesties pasaulē

Lelde Petrāne,17.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāji no visas pasaules gatavi cīnīties pret Taizemes plānu pieprasīt grafiskas brīdinājuma zīmes uz pašmāju un importēto alkoholisko dzērienu pudelēm, vēsta The Wall Street Journal.

Plānotās etiķetes, kas nosegtu 30% no pudeles, ietverot neparasti atklātus brīdinājumus par risku, kas saistīts ar alkohola lietošanu. Piemēram, vienā attēlā redzams vīrietis bez krekla, kas sagrābis sievieti aiz matiem un pacēlis savu dūri pret viņu, kā arī teksts: «Alkohola patēriņš var kaitēt tev, bērniem un ģimenei.»

Citā savukārt redzams kailu kāju pāris, kas šūpojas gaisā, cik saprotams, pēc pašnāvības, kā arī vārdi: «Alkohola patēriņš var izmainīt apziņu un novest pie nāves.» Citās attēlotas slimas aknas un asiņaina motocikla avārija.

Etiķetes ir «ekstrēmākās, kādas esmu redzējis,» sacījis Brets Bivans (Brett Bivans), Vašingtonā bāzētas bezpeļņas grupas, ko finansē alkohola kompānijas, International Center for Alcohol Policies viceprezidents.

Pārtika

Alkohola nozares asociācijai jauns vadītājs

Lelde Petrāne,26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) ar februāri iecēlusi jaunu valdes priekšsēdētāju. Turpmāk LANA viedokli pārstāvēs Guntis Āboltiņš-Āboliņš, Latvijas Balzams ģenerāldirektors.

Iepriekš LANA valdes priekšsēdētāja pienākumus pildīja ALTIA Latvia vadītājs Vitolds Bremmers. Asociācija jaunu valdes priekšsēdētāju rotācijas kārtībā izvirza ik gadu.

Guntis Āboltiņš-Āboliņš, LANA valdes priekšsēdētājs, komentējot tuvāko aktivitāšu mērķus, pirmkārt, uzsver padziļinātu jau aizsāktā dialoga ar valdību un sociālajiem partneriem turpināšanu, kura mērķis ir efektīvas un ilglaicīgas nodokļu politikas izstrāde. Tāpat viens no centrālajiem LANA uzdevumiem ir turpināt strādāt alkohola kontrabandas apkarošanā, it īpaši koncentrējoties uz alkohola pieejamības ierobežošanu jauniešu vidū.

Nodokļi

Asociācija: Latvijai vajadzētu atteikties no akcīzes celšanas alkoholam 2019. un 2020.gadā

LETA,22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Igaunijas parlamenta lēmumu 2019. un 2020.gadā necelt akcīzes nodokļa likmi alkoholam, arī Latvijai vajadzētu rīkoties līdzīgi, jo pretējā gadījumā ieņēmumi valsts budžetā var samazināties par 40-45 miljoniem eiro, aģentūru LETA sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Viņš norādīja, ka šogad alkohola tirdzniecības apmēri Latvijā palielinājās pateicoties aktīvai tirdzniecībai Igaunijas pierobežā. «Lai arī pašreizējie rādītāji ir pozitīvi, jau tagad jāapzinās, ka šis tirgus ir sasniedzis virsotni. Ja nākamgad Latvijā tiks palielināts akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem, Igaunijas pierobežā tirdzniecība piedzīvos spējīgu kritumu un Latvijas valsts budžetam ies secen vairāki miljoni eiro,» teica Vītols.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Igaunijas deputāti ir rīkojušies saprātīgi, apstādinot tālāku akcīzes nodokļa likmes kāpumu, un līdzīgi vajadzētu rīkoties arī Latvijas varas iestādēm, lai saglabātu ienākumu plūsmu no alkohola tirdzniecības pierobežā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd skaidrs ir tas, ka Ķīnas koronavīrusam būs negatīva ietekme uz pasaules tautsaimniecību. Tādējādi trieciens tas būs arī Eiropas ekonomikai.

Uz to uzmanību vērš gan privāto banku, gan pašu vecā kontinenta institūciju pārstāvji. Sagaidāms, ka reģionā pa dubļiem turpinās kulties, piemēram, ražošana. Šā mēneša Eurostat dati jau atklāja, ka decembrī eirozonas rūpnieciskā ražošana gada skatījumā sarukusi par 4,1%. Turklāt vārgāka izskatījās arī reģiona mazumtirdzniecība, kas gada laikā decembrī auga vien par 1,3%.

Valdot šādam fonam, Eiropas Komisija (EK) likusi nojaust, ka Ķīnas vīrusa efekts var nozīmēt vēl vājāku reģiona ekonomikas dinamiku. Tā norāda – kamēr daži riski ir mazinājušies, parādījušies arī jauni. Rezultātā šobrīd EK sagaida, ka reģiona tautsaimniecība šogad augs par 1,2% un nākamgad – par 1,4%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais alkohola tirgus šogad Latvijā varētu saglabāties iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vienlaikus viņš arī atzina, ka 2019.gads alkohola nozarē Latvijā bija trauksmains, ņemot vērā mainīgās akcīzes nodokļa likmes. «Šis gads, arī gada pirmā puse, nozarei Latvijā ir ļoti trauksmaina un nesaprotama. To ietekmē izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs divas reizes gadā, kas tika paaugstinātas un pēc tam samazinātas,» sacīja Vītols. Viņš norādīja, ka secinājumus par alkohola akcīzes nodokļa samazinājuma lietderību varēs izdarīt gada beigās, jo samazinājums stājās spēkā vien šā gada 1.augustā, un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati par stiprā alkohola akcīzes nodokļa ieņēmumiem par periodu, kad jau bija piemērota samazinātā likme, būs vēlāk. Pēc viņa sacītā, stiprā alkohola pārdošanas apmērus jūnijā un jūlijā negatīvi ietekmēja tas, ka uzņēmēji mēģināja iztirgot pēc iespējas vairāk noliktavās esošā alkohola un neieveda jaunas preces.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA) jau 2020. gadā parakstīja Eiropas alkohola nozares “spiritsEurope” memorandu par dzērienu uzturvērtības un sastāvdaļu norādīšanu alkoholisko dzērienu marķējumā. E-etiķetes platforma “U-LABEL”, izmantojot QR kodu, ļauj patērētājiem visā Eiropas Savienībā iegūt informāciju valsts valodā par iegādātajiem vīna, aromatizētā vīna vai stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Etiķešu ieviešana Latvijā norit veiksmīgi; jau šobrīd 25% no Baltijas alkoholisko dzērienu ražotāja “Amber Latvijas balzams” saražotā dzērienu apjoma ir pieejami ar jauno marķējumu.

Eiropas alkohola nozares asociācijas “spiritsEurope” iniciatīva paredz, ka līdz 2021. gada beigām uz katras otrās ES tirgū patēriņam nodotās grādīgā alkoholiskā dzēriena pudeles ar QR koda starpniecību jābūt izvietotai informācijai par dzēriena uzturvērtību un dzērienā izmantotajām sastāvdaļām. Savukārt līdz 2022. gadam šādu pudeļu īpatsvaram ir jāsasniedz pat 66% no visām ES tirgū patēriņam nodoto grādīgo alkoholisko dzērienu pudelēm.

“Ar QR koda palīdzību patērētājiem tagad iespējams iegūt visaptverošu informāciju par produktu, piemēram, informāciju par uzturvērtību, izmantotajām sastāvdaļām un alkohola vienību skaitu iepakojumā, kā arī – īpaši svarīgi – palīdz sekot līdz atbildīga alkoholisko dzērienu patēriņa vadlīnijām,” norāda LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.

Pārtika

Apvienojas alkoholisko dzērienu nozares asociācijas

Lelde Petrāne,19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibinot Latvijas alkohola nozares asociāciju (LANA), apvienojušās divas organizācijas - Latvijas alkohola ražotāju un tirgotāju asociācija (ARTA) un Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācija (LADRIA).

Apvienošanās pamatā ir mērķis konsolidēt spēkus, lai turpmāk efektīvāk pārstāvētu nozares dalībnieku intereses.

Saskaņā ar VID Akcīzes preču pārvaldes statistiku 2012.gadā LANA biedru kopējais apgrozījums veido 80% Latvijas alkohola (izņemot alu) tirgus apgrozījuma, kā arī ap 50% Latvijas ražotāju alkoholisko dzērienu eksporta, tādejādi padarot jaundibināto nozares organizāciju - LANA par lielāko šīs nozares pārstāvi gan Latvijā, gan Eiropā. LANA ir Eiropas alkohola nozares asociācijas SpiritsEurope pilntiesīgs biedrs un Latvijas pārstāvis.

Vitolds Bremmers, ARTA valdes priekšsēdētājs un arī jaunizveidotās organizācijas LANA valdes priekšsēdētājs, norāda, ka jaunās organizācijas tuvākie darbības mērķi būs turpināt iesākto darbu alkohola kontrabandas apkarošanā, kā arī prasīt no valsts pārdomātāku un ilglaicīgākā periodā uz priekšu paredzamu nodokļu politiku, lai ražotāji un tirgotāji varētu rēķināties ar izmaiņām likumdošanā un pēc nepieciešamības pielāgot uzņēmējdarbības procesus.