Jaunākais izdevums

General Motors (GM) izraudzījies par partneri LG Electronics (LG), lai radītu nākamās paaudzes elektrisko automašīnu Chevrolet Bolt EV, kas ar pilnu akumulatora uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 320 kilometrus, šodien paziņojuši uzņēmumi.

Lai patērētājiem piedāvātu garo distanču elektrisko automašīnu, bijusi nepieciešama vēl nebijusi piegādātāju sadarbība, lai apvienotu zināšanas izklaides iekārtu, akumulatoru sistēmu un komponenšu izstrādē. Chevrolet apstiprinājis, ka Bolt EV ražošana tiks sākta 2016.gada nogalē.

LG piegādājis Chevrolet Bolt EV, piemēram, elektriskās piedziņas dzinēju (izgatavots pēc GM dizaina), jaudas pārveidošanas moduli (pārvērš līdzstrāvu maiņstrāvā piedziņas mehānismam), salona lādētāju, akumulatoru šūnas un komplektus, automašīnas instrumentu paneli un izklaides sistēmu.

LG Electronics investējis vairāk nekā 250 miljonus dolāru inženierijas un ražošanas rūpnīcā Dienvidkorejas pilsētā Inčhonā, lai atbalstītu komponenšu izstrādi un Bolt EV komponenšu ražošanu.

Ražošana

Tramps draud samazināt subsīdijas ASV autobūves gigantam General Motors

LETA--AFP,28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps draudējis samazināt subsīdijas Savienoto Valstu autobūves gigantam «General Motors» (GM), kas paziņojis par plāniem likvidēt 15% darbvietu un slēgt vairākas rūpnīcas.

Šis ir kārtējais Trampa dusmu izvirdums pret ASV uzņēmumiem, kuru plāni neatbilst prezidenta solījumiem aizsargāt amerikāņu darba vietas.

«Savienotās Valstis glāba »General Motors« un šis ir PALDIES, ko mēs saņemam pretī!» savā tvitera kontā otrdien rakstīja Tramps, atsaucoties uz valdības sniegto palīdzību finanšu krīzes laikā. «Mēs šobrīd aplūkojam iespējams samazināt visas GM subsīdijas, tostarp elektriskajiem automobiļiem.»

Šāds Trampa ieraksts tviterī sekoja dienu pēc tam, kad GM paziņoja, ka atlaidīs 15% no saviem 180 000 darbinieku un slēgs septiņas rūpnīcas visā pasaulē, veicot masveidīgu restrukturizāciju ar mērķi ietaupīt sešus miljardus dolāru un pielāgoties «mainīgajiem tirgus apstākļiem».

Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne,13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažiem šis pandēmijas gads ir izrādījies pat ļoti veiksmīgs un, ja vērtē pasaules lielāko akciju tirgu sniegumu, tad acīs duras, piemēram, fenomenālais elektrisko spēkratu ražotāja “Tesla” akcijas cenas pieaugums.

Kopš gada sākuma šī uzņēmuma akcijas vērtības izaugsme putekļos atstājusi visu pārējo tirgu, kur tās cena ir palēkusies teju par 600% līdz 585 ASV dolāriem. Tāpat šāds tiks straujš pieaugums noticis par spīti gandrīz konstantajiem un daudzajiem ekspertu vēstījumiem, ka “Tesla” akciju burbulis drīz plīsīs.

Pagājušā gada beigās “Tesla” akciju ASV Nasdaq biržā varēja iegādāties aptuveni par 84 ASV dolāriem. Ja investoram tad būtu piederējušas 10 “Tesla” akcijas, tad viņa šāda ieguldījuma vērtība šādā periodā no 840 ASV dolāriem būtu palielinājusies gandrīz līdz 5900 ASV dolāriem, jeb peļņa būtu vairāk nekā 5 tūkst. ASV dolāri. Attiecīgi 100 “Tesla” akciju turēšana investoriem būtu nodrošinājusi 500 tūkst ASV dolāru peļņu. Jāņem vērā, ka “Tesla” akciju turēšana vēl fantastiskāk izskatās nedaudz ilgākā termiņā. Pagājušā gada maijā šīs kompānijas akciju varēja iegādāties vien par 37 ASV dolāriem!

Auto

Pēc sīvas cīņas par varas grožiem no amata atkāpjas Volkswagen priekšsēdētājs

LETA--WSJ,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien dramatiski noslēgusies cīņa par varas grožiem Vācijas autobūves koncernā Volkswagen, kad kompānijas priekšsēdētājs un autoražotāja dibinātāja mazdēls Ferdinands Pīhs negaidīti paziņoja par atkāpšanos no amata.

Šāds paziņojums tika izplatīts pēc tam, kad Pīhs bija zaudējis naidpilnā cīņā, kuras laikā viņš centās no uzņēmuma vadītāja amata izspiest Martinu Vinterkornu.

Pīhs vienā no lielākajiem Eiropas koncerniem bija dominējis vairākas desmitgades, veicinot Volkswagen izaugsmi līdz globālai autobūves grupai ar vairāk nekā 600 000 darbinieku, kurai tiek prognozēta konkurentu Toyota un General Motors apsteigšana, lai kļūtu par pasaulē lielāko autoražotāju.

Savos jaunākajos mēģinājumos Pīhs centās izstumt Vinterkornu no vadītāja amata, viņam pārmetot nespēju noteikt globālo tirgu attīstību un tādējādi traucējot Volkswagen iesaistīties sīvākā konkurences cīņā ar Toyota un General Motors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tesla akcijas cena šogad pieaugusi jau par 42%; uzņēmums ir vērtīgāks par Ford un General Motors, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Tesla akcijas vērtība ir pārsniegusi 300 ASV dolāru atzīmi, bet kapitalizācija - 53 miljardu ASV dolāru līmeni. Tas savukārt nozīmē, ka Tesla šobrīd var uzskatīt jau par vērtīgāku uzņēmumu nekā ilggadējo ASV autorūpniecības flagmani Ford. Ford vērtība pēc kapitalizācijas šīs nedēļas vidū atradās pie 45,2 miljardu ASV dolāru atzīmes (Ford akcijai šis gads pagaidām nav bijis diez ko veiksmīgs, jo tās cena Ņujorkas biržā ir sarukusi gandrīz par 6%). Turklāt nesenais kāpums arī nozīmējis, ka Tesla kapitalizācijas ziņā aizsteigusies priekšā pat ASV General Motors vērtībai (šī kompānijas kapitalizācija šo trešdien bija 49,6 miljardi ASV dolāru), kas līdz šim bijis lielākais ASV autoražotājs (ja ņem vērā kapitalizāciju).

Auto

General Motors līdz 2023.gadam tirgū plāno laist 20 jaunus elektrisko automobiļu modeļus

LETA,03.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants «General Motors» (GM) pirmdien paziņoja par plāniem līdz 2023.gadam tirgū laist 20 jaunus elektrisko automobiļu modeļus, ņemot vērā valdību centienus visā pasaulē veicināt degvielas ekonomiju.

Uzņēmums norādīja, ka nākamo 18 mēnešu laikā tirgū jau tiks laisti divi jauni modeļi.

«»General Motors« tic elektrisko automašīnu nākotnei,» norāda autoražotāja viceprezidents Marks Reuss.

Lielbritānijas un Francijas valdību amatpersonas jau paziņojušas par plāniem 2040.gadā bloķēt benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu tirdzniecību, bet Norvēģija ir noteikusi 2025.gada termiņu.

Tikmēr Ķīna noteikusi mērķi, ka līdz 2020.gadam vismaz 12% no visiem valstī izmantotajiem automobiļiem jābūt hibrīda vai aprīkotiem ar elektrodzinējiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem ASV kompānija General Motors pameta Eiropas tirgu, taču tagad atkal atgriežas tajā, raksta portāls 24/7 Wall St.

Kompānija tirgum piedāvās jaunu elektrisko velosipēdu ARĪV, un iepriekšpārdošana uzsākta jau Vācijā, Beļģijā un Nīderlandē. Kompānija paredz transportlīdzekļus piegādāt šā gada otrajā ceturksnī.

Pircējiem tiks piedāvāti divi modeļi – Meld un salokāmā versija Merge. Meld cena Beļģijā un Nīderlandē ir 2800 eiro, bet Merge – 3400 eiro, bet Vācijā tie maksās par 50 eiro lētāk.

Abi modeļi ir aprīkoti ar General Motors ražoto motoru, kas speciāli izgatavots ARĪV velosipēdam, un var sasniegt ātrumu līdz 25 km/h. Akumulators ļauj braukt 64 kilometrus un tas jālādē aptuveni 3,5 stundas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās trešdien pārsvarā pieauga, ko veicināja Vācijas plāns ievērojami palielināt aizsardzības izdevumus un ASV lēmums uz mēnesi atbrīvot no muitas tarifiem automašīnu importu no Kanādas un Meksikas.

Frankfurtes biržas indekss pieauga par 3,4% pēc nākamā Vācijas kanclera Frīdriha Merca paziņojuma par šiem izdevumu plāniem arī cerībā atdzīvināt Eiropas Savienības (ES) lielāko ekonomiku.

"Ekonomisti gadiem bija teikuši, ka Vācijai vajag mainīt savus izdevumu noteikumus, lai izkļūtu no ekonomikas bedres. Bija vajadzīgs konservatīvs kanclers, lai to ierosinātu," sacīja tirdzniecības platformas XTB pētījumu direktore Ketlīna Bruksa.

Pieaugot Eiropas aizsardzības un rūpniecības uzņēmumu akciju cenām, palielinājās arī Parīzes un Milānas biržu indeksi.

Volstrītas indeksi pieauga, kad ASV prezidents Donalds Tramps pēc sarunām ar ASV autobūves "Lielo trijnieku" - "Stellantis", "Ford" un "General Motors" - trešdien nolēma uz vienu mēnesi atbrīvot no muitas tarifiem automobiļu importu no Kanādas un Meksikas.

Auto

Autoražotāji pievēršas medicīniskā aprīkojuma ražošanai

Lelde Petrāne,24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji, lai sniegtu atbalstu Covid-19 uzliesmojuma laikā, atbildot valdību aicinājumiem, pievērsušies medicīniskā aprīkojuma ražošanai, ziņo BBC.

Tā, piemēram, pirmdien "Fiat" sāka pārveidot vienu no savām automašīnu rūpnīcām Ķīnā, lai spētu izgatavot apmēram vienu miljonu medicīnisko masku mēnesī. Autoražotājs iecerējis sākt ražošanu tuvāko nedēļu laikā.

Citi autoražotāji meklē veidus, kā pārorientēties uz plaušu ventilācijas iekārtu ražošanu.

"General Motors", "Ford" un "Tesla" ASV apņēmušies sniegt atbalstu, nodrošinot plaušu ventilācijas iekārtas. To pašu solījuši arī Japānas autoražotājs "Nissan" un "Formula 1" komandas Lielbritānijā.

Kā vēstīts, lielākās automašīnu ražotnes ASV, Eiropā un Āzijā apturējušas spēkratu ražošanu, lai mēģinātu novērst Covid-19 izplatību.

ASV prezidents Donalds Tramps sociālajā tīklā "Twitter", uzrunājot "General Motors", "Ford" un "Tesla", rakstījis: "ĀTRI! Dodieties uz priekšu, lai mēs redzētu, cik labi jūs esat." ASV Pārtikas un zāļu pārvalde samazinājusi šķēršļus medicīnisko ierīču apstiprināšanas procesā, lai palīdzētu paātrināt ventilējamo ierīču ražošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstāku likmju laikā sliktāk var iet tām kompānijām, kuru parādiem ir mainīgā procentlikme , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iespējams, nav tālu tas brīdis, kad ASV Federālo rezervju sistēma izlems par dolāra bāzes likmes palielināšanu. Nav izslēgts, ka tas notiks jau šonedēļ, lai gan tirgū vidēji lēš, ka likmju palielināšana ticamāka ir šā gada decembrī.

Dažiem uz likmju palielināšanas fona varētu klāties arī sliktāk. Šo kompāniju vidū ir tie, kuriem ir parādsaistības ar mainīgo likmi. Tiek norādīts, ka šobrīd pašas augstākās parādsaistības ar mainīgo likmi ir tādām ASV kompānijām kā Apple, eBay, MetLife, Coca-Cola, General Mills, Ford, McDonalds, General Motors, Time Warner, Chevron, Allergan, Johnson & Johnson un Monsanto.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV biržu indeksi pirmdien kritās, bažām par pieprasījumu tehnoloģiju sektorā izvēršoties par plašāku atbrīvošanos no akcijām, un palētinājās arī Eiropas biržu akcijas, ko daļēji noteica satraukums par Itālijas lielo valsts parādu un Eiropas Savienības (ES) noteiktais termiņš Itālijas 2019.gada budžeta projekta pārskatīšanai.

Naftas cenas saruka 11.tirdzniecības dienu pēc kārtas, neraugoties uz Saūda Arābijas piedāvājumu ierobežot jēlnaftas ieguves apjomu.

Akciju tirdzniecība Ņujorkā sākās nelabvēlīgi, uzņēmuma «Apple» akcijas cenai sarūkot pēc svarīga detaļu piegādātāja paziņojuma, ka kāds no klientiem ir ievērojami samazinājis pasūtījumus, kas pastiprināja bažas par viedtālruņu «iPhone» pieprasījuma krišanos.

«Piegāžu ķēdes ekosistēma ap «Apple» sāk just pieprasījuma kritumu,» paziņoja «John Hancock» analītiķis Mets Miskins. «Globālajai izaugsmei kļūstot vājākai, tehnoloģiju kompānijas sāk pazemināt cenas.»

«Apple» akcijas cena saruka par vairāk nekā 5%, bet kritās arī citu uzņēmumu akciju cenas. Investīciju bankas «Goldman Sachs» akcija palētinājās par 7,5%, ietekmējot finanšu sektoru, savukārt «General Electric» akcijas cena noslēdza tirdzniecības sesiju zemākajā līmenī gandrīz 10 gadu laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krituma laikā par sevi atgādinājuši «vecās ekonomikas» līderi

Akciju cenas novembra pirmajā pusē pēc oktobra izpārdošanas nedaudz atguvušās. Turklāt interesanti, ka investori šoreiz uzticību pauduši vairākiem lielajiem tā saucamās vecās, tradicionālās ekonomikas pārstāvjiem. Pirms šī oktobra notikumiem ilgstoši varēja runāt par to, ka gluži vai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmu tehnoloģiju gigantu akciju cenu pieaugums bija atbildīgs vairāk nekā par pusi no kopējās ASV akciju tirgus izaugsmes. Šo kompāniju kapitalizācijai līdz ar to akciju cenu kāpumu kļūstot lielākai, auga arī to ietekme uz visu kopējo indeksu. Savukārt daudzas vecās ekonomikas uzņēmumu akcijas auga lēnāk vai stagnēja. Savukārt pēdējā laikā situācija mainījusies - tehnoloģiju kompāniju akcijas gāzušās straujāk, bet zināmu stabilitāti investori varēja atrast atsevišķu agrāko korporatīvo līderu vērtspapīros.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ziņojumu par elektromobiļu ražotāja Tesla jaunākajiem biznesa rādītājiem kompānija jau otro reizi ir «pastūmusi» uz priekšu plānu par cenas ziņā pieejamākā Model 3 piegādēm.

Pēdējā ceturksnī saražoti vien 1550 Model 3, lai gan Bloomberg ekspertu prognožu aptauja ļāva domāt, ka to būs tuvu 3000. Lielais plāns – 5000 saražoti Model 3 nedēļā – tiek atlikts pēc Jāņiem jeb vēl par vienu ceturksni, lai gan sākotnējais nodoms bija šo apjomu sasniegt jau decembrī.

Tai pašā laikā konkurenta General Motors «tautas klases» elektromobilis Chevy Bolt, kas tirgū tika palaists 2016. gada decembrī, uzrāda stabilu pārdošanas apjoma pieaugumu. Decembrī vien ASV ir pārdoti 3227 Chevy Bolt, liecina specializētā portāla GM Authority dati.

Elektromobiļi Latvijā: Pērkot lietotu mašīnu, jāuzmanās

Ražošana

General Motors atguvis lielākā ASV autoražotāja statusu pēc tirgus kapitalizācijas

LETA--AFP,07.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves uzņēmums General Motors (GM) ceturtdien atguvis ASV lielākā autoražotāja statusu tirgus kapitalizācijas ziņā, apsteidzot elektrisko automašīnu ražošanas kompāniju Tesla Motors.

GM tirgus kapitalizācija ceturtdien sasniedza 52,6 miljardus dolāru, kas ir par gandrīz 1,9 miljardiem dolāru vairāk nekā Tesla, kas GM bija apsteigusi aprīlī.

GM akcijas vērtība ceturtdien gan nokritās par 0,6% un veidoja 34,8 dolārus, bet Tesla akcijas cena saruka par 6% - līdz 307,45 dolāriem.

Tesla akcijas vērtības kritums pēdējā laikā galvenokārt tiek skaidrots ar vājiem automašīnu piegādes datiem.

Uzņēmums otrajā ceturksnī piegādājis 22 000 automobiļu, kas ir mazāk salīdzinājumā ar analītiķu prognozētajiem 23 655.

Ekonomika

Tesla tirgus vērtība pirmo reizi pārsniegusi 700 miljardus dolāru

LETA--AFP,07.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" tirgus vērtība trešdien pirmo reizi pārsniegusi 700 miljardus dolāru.

"Tesla" akcijas cena trešdienas tirdzniecības sesiju noslēdza ar kāpumu par 2,8%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 717 miljardus dolāru (581 miljardu eiro).

Tādējādi uzņēmums tagad ir vērtīgāks par autoražotājiem "General Motors", "Ford", "Toyota", "Honda", "Fiat Chrysler" un "Volkswagen", kopā ņemot.

"Tesla" akcijas vērtība pērn kopumā pieauga par vairāk nekā 700%, taču daļa analītiķu uzskata, ka šis kāpums bijis nevajadzīgi pārspīlēts.

"Tesla" nedēļas nogalē paziņoja, ka pērn piegādājis 499 550 automašīnas, kas ir visu laiku augstākais līmenis kompānijas vēsturē.

Turklāt piegādāto automobiļu skaits bijis vien nedaudz mazāks par uzņēmuma iepriekš noteikto mērķi pusmiljona vienību apmērā.

Auto

General Motors kā pirmais autoražotājs sācis piegādāt zemu izmaksu elektroautomobiļus

LETA,14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants General Motors (GM) otrdien sācis klientiem piegādāt pilnībā elektriskas automašīnas, kas paredzētas vidēju cenu segmentam, tādējādi apsteidzot ASV elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmumu Tesla Motors un citus konkurentus.

GM trīs klientiem Kalifornijā piegādājis Chevrolet Bolt EV modeļus.

Chevrolet Bolt EV ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem var nobraukt līdz 383 kilometriem, tā cena veido 37 495 dolārus (35 385 eiro), taču klienti var saņemt nodokļu atlaides līdz 7500 dolāriem, norāda GM.

Autoražotājs nākamgad plāno paātrināt šī modeļa piegādes, tādējādi cenšoties sevi pozicionēt kā 21.gadsimta mobilitātes uzņēmums.

Arī Tesla strādā pie elektriskās automašīnas Model 3, kas paredzēts vidēju cenu segmentam, taču tas tirgū nonāks vien 2017.gada beigās.

Model 3 pamata cena ir 35 000 dolāru, kas ir uz pusi lētāk salīdzinājumā ar šobrīd piedāvātajiem "Model S" un "Model X" modeļiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa īsteniem amerikāņu kalniņiem šogad līdz šim braukājusi ASV elektroauto ražotāja "Tesla" vērtība.

Straujš minētā uzņēmuma akcijas cenas kāpums ASV biržā aizsākās pagājušā gada oktobrī. Kopš tā brīža līdz šā gada februāra otrajai pusei "Tesla" akcijas cena bija palielinājusies gandrīz par 300%. Tiesa gan, tad atnāca globālās pandēmijas bažas, kas "Tesla" akcijai no saviem rekordiem līdz 19. martam lika sarukt par 60%.

Kopš tā brīža gan uzņēmuma akcijas cena atkal strauji aug, un tie investori, kas "Tesla" akcijas būtu iegādājušies šā gada sākuma, šobrīd tās varētu nopārdot ar 80% lielu peļņu. Jācer, ka šāds akciju sniegums priekšzīmi sniegs arī kopējam ASV akciju tirgum ilgtermiņā. Katrā ziņā pēdējās nedēļās lielākie pasaules fondu tirgi jau ir bijuši visai optimistiski. Galu galā viens no pamata pieņēmumiem, kādēļ nauda tiek plūdināta akciju virzienā, ir tas, ka šie tirgi ilgākā termiņā, neskatoties uz dažkārt asām īstermiņa vēdergraizēm, ir tendēti uz pieaugumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2035. gadam Eiropā plānots pārtraukt tirgot automobiļus ar dabasgāzes, benzīna un dīzeļa dzinējiem, tirgū esošās automašīnas gan varēs izmantot arī pēc tam.

To, atsaucoties uz Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā, DB norāda T&E (Transport&Environment) vadītāja Jūlija Poliščanova. Viņa stāsta, ka līdz 2050. gadam elektromobiļi būs pieejami visiem lietotājiem, tāpēc pāreja uz nulles emisiju mobilitāti ir ļoti reāla un iespējama. Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Mārtiņš Zemītis gan uzsver, ka pašlaik Eiropas Savienībā (ES) nav tiesību aktu, kas noteiktu, ka no 2035. gada jāpārtrauc automašīnu ar fosilās degvielas dzinējiem ražošana.

Soli pa solim

Šāda radikāla ideja pagaidām EK līmenī nav modelēta, teic M. Zemītis. “Transporta sektorā šobrīd notiek pāreja uz elektromobilitāti un ūdeņraža dzinējiem. Mērķa rādītājs ir līdz 2025. gadam izveidot vienu miljonu elektrouzlādes punktu un nodrošināt, ka pa Eiropas ceļiem brauc vismaz 13 miljoni elektroauto. Lai sasniegtu Zaļā kursa mērķus, EK nākamo desmit gadu laikā Latvijas ekonomikā ieguldīs vismaz desmit miljardus eiro, tostarp vismaz 30% jeb trīs miljardus – pārejā uz zaļu un ilgtspējīgu ekonomiku. Latvija var izmantot šo finansējumu, lai stimulētu zaļāku autoparku. Protams, sava loma būs arī valsts nodokļu un subsīdiju politikai, kā arī nepieciešamībai sasniegt saistošus juridiskus ES līmeņa mērķus,” pauž M. Zemītis. Viņš stāsta, ka Eiropas Zaļā kursa mērķis ir līdz 2050. gadam samazināt emisijas transporta sektorā par 90%, salīdzinot ar 1990. gadu, šis mērķis izvirzīts, lai sasniegtu klimata neitralitāti un uzlabotu dzīves kvalitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autobūves uzņēmums "AvtoVAZ" trešdien paziņoja, ka apturēs automobiļu ražošanu līdz aprīļa beigām, ņemot vērā detaļu trūkumu rietumvalstu Maskavai noteikto sankciju dēļ.

"AvtoVAZ" norāda, ka ikgadējo trīs nedēļu atvaļinājumu, kas parasti darbiniekiem tiek nodrošināts no jūlija beigām, organizēs jau no 4.aprīļa.

Tādējādi uzņēmums spēs uzkrāt pietiekami daudz detaļu, lai rūpnīcās Toljati un Iževskā nodrošinātu stabilāku ražošanu, sākot no 25.aprīļa.

"AvtoVAZ" ražo ne tikai "Lada" automobiļus, bet arī "Renault" zīmola automašīnas.

Eiropas Savienība, ASV, Kanāda un citas pasaules valstis noteikušas sankcijas pret Krieviju saistībā ar tās sākto karu Ukrainā. Daudzas kompānijas ir pārtraukušas darbību Krievijā un izstājušās no kopprojektiem ar partneriem Krievijā. Darbu Krievijā apturējušas arī autobūves kompānijas "Volkswagen Group", "General Motors", BMW, "Renault", "Hyundai", "Toyota" un "Mercedes-Benz".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas otrdien kritās Volstrītā, bet pieauga Eiropas biržās, investoriem reaģējot uz labiem banku peļņas rādītājiem un sekojot notikumu attīstībai ASV-Ķīnas tirdzniecības karā.

Pēc ASV prezidenta Donalda Trampa paziņojuma par jauniem muitas tarifiem akciju tirgos pagājušonedēļ bija ievērojama nestabilitāte, bet pēc viņa lēmuma atlikt šo tarifu ieviešanu par 90 dienām tirgos ir atgriezusies stabilitāte, lai gan saglabājas neskaidrība par jauniem tarifiiem augsto tehnoloģiju un farmācijas precēm.

"Lai gan finanšu tirgi ir stabilizējušies (..) tas izskatās kā klusums pirms vētras," sacīja finanšu pakalpojumu uzņēmuma "Trade Nation" vecākais analītiķis Deivids Morisons.

Volstrītā bija kritums pēc divās iepriekšējās tirdzniecības dienās piedzīvota kāpuma.

Runājot par tirdzniecības karu starp Vašingtonu un Pekinu, Baltā nama preses sekretāre sacīja, ka bumba ir "Ķīnas laukumā".

Auto

Toyota deviņos mēnešos atguvis pasaulē lielākā autoražotāja titulu

LETA--BBC,26.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. šā gada pirmajos deviņos mēnešos pārdevusi 7,5 miljonus automašīnu, tādējādi atgūstot pasaulē lielākā autoražotāja titulu, kas pirmajā pusgadā tika zaudēts Vācijas uzņēmumam Volkswagen.

Volkswagen deviņos mēnešos pārdevis 7,43 miljonus automobiļu.

Tikmēr trešo vietu ieņēmis ASV autoražotājs General Motors (GM), kas pārdevis 7,2 miljonus automašīnu.

Vienlaikus Toyota gan norāda, ka automašīnu tirdzniecības apjoms deviņos mēnešos bijis par 1,5% mazāks nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Toyota pērn pasaulē pārdeva 10,23 miljonus automašīnu, kas ir augstākais līmenis uzņēmuma vēsturē.

Toyota pasaulē lielākā autoražotāja statusu, kas 2011.gadā tika zaudēts GM, atguva 2012.gadā.

Pasaulē

General Motors ASV rūpniecībā investēs miljardu dolāru; radīs 5000 darbavietu

LETA,18.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants General Motors (GM) otrdien paziņoja, ka ražošanas aktivitātēs Savienotajās Valstīs turpmākajos gados investēs papildu vienu miljardu dolāru un radīs līdz 5000 darba vietu.

Investīcijas jaunu automašīnu un progresīvu tehnoloģiju izstrādē nodrošinās 1500 jaunas un saglabātas darba vietas, bet vēl 450 darba vietas tiks atgrieztas ASV no Meksikas, norāda GM. Šie un citi pasākumi turpmākajos dažos gados ASV kopumā radīs 5000 jaunu darba vietu.

Uzņēmums vēsta, ka jaunākās investīcijas seko 2,9 miljardu dolāru investīcijām, par kurām tika paziņots 2016.gadā, un vairāk nekā 21 miljardam dolāru, kas ASV investēti kopš 2009.gada.

«ASV ražošanas bāzei palielinot konkurētspēju, mēs spējam turpināt palielināt savas investīcijas, nodrošinot vairāk darba vietas Amerikai un labākus rezultātus mūsu īpašniekiem,» sacīja GM vadītāja Marija Barra.

Auto

FOTO: Durvis aizver pēdējā auto rūpnīca Austrālijā

Lelde Petrāne,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā masveidā saražotā automašīna, kas projektēta un saražota Austrālijā, noripojusi no General Motors Co ražošanas līnijas Adelaidē, valstij negribīgi sakot ardievas savai auto ražošanas nozarei.

GM Holden Ltd., ASV automobiļu giganta Austrālijas meitasuzņēmums, saražojis pēdējo automašīnu. Pirmā - FX Holden - tapa 1948. gadā. Kopš tā laika vairāki autoražotāji, tostarp Ford, Toyota, Nissan, Mitsubishi, Chrysler un Leyland, ir izveidojuši un slēguši rūpnīcas Austrālijā.

Pēdējais, kopā pulcējoties visiem 955 rūpnīcas darbiniekiem, no ražošanas līnijas noripojis sarkans Holden VF Commodore.

Pie rūpnīcas bija sapulcējies arī Holden fanu pulks ar vēsturiskajām zīmola automašīnām.

Holden zīmols gan turpinās dzīvot, bet tagad visas automašīnas tiks importētas no citu valstu rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Investors

Biržu indeksi aug ASV un krītas Eiropā, tirgiem gaidot ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunas

LETA--AFP,28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biržu indeksi otrdien pieauga ASV, bet kritās Eiropā un Āzijā, ASV Baltajam namam paužot pretrunīgas vēstis par iespējamām tirdzniecības sarunām ar Ķīnu nedēļas nogalē paredzētajā G20 samitā Argentīnā.

ASV prezidents Donalds Tramps pirmdien bija noraidoši izteicies par tirdzniecības vienošanās panākšanu ar Pekinu G20 samitā. Investorus tomēr iedrošināja Baltā nama ekonomikas padomnieka Lerija Kadlova otrdienas optimistiskie izteikumi par šādas vienošanās iespējamību.

«Ir laba iespējamība, ka mēs varam panākt vienošanos, un viņš ir tai atvērts, tomēr ir jāizpilda zināmi nosacījumi, ir jāmaina zināmas lietas,» teica Kadlovs Baltā nama preses konferencē.

«Nav daudz optimisma par reāli nozīmīgu ilgstošu vienošanos, bet tirgus tagad skatās uz vismaz simboliskas vienošanās iespējamību, kas īsti nerisina ilgtermiņa problēmas,» sacīja LBBW analītiķis Karls Heilings.