Nekustamais īpašums

Problemātiskā «rozīnīte» — Cēsu vecpilsēta

Rudīte Šmite,03.05.2006

Jaunākais izdevums

Cēsu vecpilsēta ir teritorija ar īpašu statusu. Apzīmogota ar vēsturisko vērtību tā ir gana pievilcīga kā arhitektūras, tūrisma un kultūras objekts, taču sarežģīta no apsaimniekošanas un restaurācijas viedokļa. Vecpilsētas sakārtošanā savu interesi apliecina visas procesā iesaistītās puses: namīpašnieki, pašvaldība, valsts iestādes, iedzīvotāji, uzņēmēji, nekustamā īpašuma tirgotāji, biroju telpu nomnieki un pārējā sabiedrība. Katra interešu grupa ir apzinājusi savas problēmas, — vienīgi risinājuma kopsaucējs nedodas rokā. Db jau rakstīja (23.02.2006.) par vecpilsētas ēkas rekonstrukcijas projektu, kas aizkavējās par gadu, vēstures sargiem dzenoties pēc absolūta autentiskuma. Taču ne tikai tas: vecpilsētā ir nesakārtota infrastruktūra; raibs īpašnieku un iedzīvotāju sastāvs un vēl citas ligas. Cēsu mērs Gints Šķenders norāda: «Esam sākuši atbalstīt arī tos namīpašniekus, kas sakārto savu māju fasādes. Taču vēlos atgādināt, ka, pērkot īpašumu, cilvēkam ir visas iespējas noskaidrot, kādi ir apgrūtinājumi, kādas saistības īpašnieks uzņemas. Īpašums ir jāizpēta pirms iegādes.»

Citas ziņas

Nodod privatizācijai SIA Cēsu tirgus kapitāla daļas

,10.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2006. gada 1.septembrim jebkurai fiziskai vai juridiskai personai bija iespēja pieteikties uz valsts vai pašvaldību īpašuma objektu (ēku un kapitāla daļu), un zemes gabalu privatizāciju. Noteiktajā termiņā ierosinājumu par SIA Cēsu tirgus kapitāla daļu nodošanu privatizācijai iesniedza tikai viens pretendents – sabiedrība ar ierobežotu atbildību BMS Tehnoloģija, Db.lv informēja Cēsu dome.

Visas SIA Cēsu tirgus kapitāla daļas pieder Cēsu domei.

Pašvaldībai no pieteikumu iesniegšanas termiņa noslēguma brīža bija četru mēnešu laikā jāizskata privatizācijas ierosinājumi un jāpieņem lēmums.

Ir tikai divi iespējamie lēmumi, kādus pašvaldība varot pieņemt pašvaldības īpašuma privatizācijas ierosinājuma sakarā – pirmkārt, nodot objektu privatizācijai, otrkārt – noraidīt priekšlikumu.

Pētot citu pašvaldību pieredzi ierosinājumu noraidīšanas gadījumā par pašvaldībām piederošajiem tirgiem, atklājies, ka Ventspils pilsētas dome noraidījusi priekšlikumu, pamatojot savu lēmumu ar to, ka privatizācijai ierosinātais objekts ir kultūrvēsturiskais mantojums, savukārt, Saldus pašvaldība savā gadījumā noraidījumu pamatojusi ar dabiskā monopola faktu.

Pakalpojumi

CFLA parakstījusi līgumu ar Cēsu klīniku par gandrīz 1,1 miljona eiro piešķiršanu

Db.lv,31.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) parakstījusi līgumu ar SIA "Cēsu klīnika" par gandrīz 1,1 miljona eiro piešķiršanu energoefektivitātes uzlabošanas projektam, informē "Cēsu klīnika".

Finansējums piešķirts, lai samazinātu primārās enerģijas patēriņu, sekmējot energoefektivitātes paaugstināšanu Cēsu novada pašvaldības kapitālsabiedrības SIA "Cēsu klīnika" diagnostikas korpusa ēkā atbilstoši Cēsu novada attīstības programmai.

Ar šo finansējumu būs iespējams realizēt jau sākto, ERAF līdzfinansēto projektu "Cēsu klīnikas" diagnostikas korpusa energoefektivitātes uzlabošana", projekta Nr. 4.2.2.0/20/I/015.

"Pēdējais gads "Cēsu klīnikai" ir bijis lielu pārmaiņu laiks, kad paralēli sarežģītajai epidemioloģiskai situācijai esam veiksmīgi virzījuši vispirms viena un tad jau divu lielu attīstības projektu īstenošanu, kuru gaitā "Cēsu klīnikas" ārstniecības vide un infrastruktūra tiek būtiski uzlabotas. Plānojot un īstenojot šos projektus, tiecamies vadīties pēc Eiropas medicīnas iestāžu vispārpieņemtajiem standartiem un labās prakses, lai spētu nodrošināt mūsdienīgu un drošu vidi pacientiem un darbiniekiem", uzsver "Cēsu" klīnikas valdes priekšsēdētāja Ingūna Liepa.

Citas ziņas

Cēsu Jaunajā pilī piedāvā degustēt Ziemassvētku alu

Sandra Dieziņa, Db,16.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas alus ekspozīcijas „Cēsu alus vēsture un ieguldījums Cēsu pilsētas vēsturē un attīstībā” ietvaros jebkurš Cēsu Jaunās pils apmeklētājs ir aicināts sajust svētku garšas nianses, degustējot Cēsu Christmas Porter. Šādu iespēju AS Cēsu alus piedāvā Latvijā pirmajā alus ekspozīcijā.

Attīstot alus lietošanas kultūru un sekojot pasaules tendencēm alus receptūrās, Cēsu alus radījis īpašu portera šķirni, informē Cēsu alus pārstāve Agita Baltbārde. Cēsu Christmas Porter, pateicoties pievienotajam bagātīgajam krustnagliņu, kanēļa un brūnā cukura aromātam, apvieno sevī iecienītāko Ziemassvētku garšvielu buķeti. Tirgus pieprasījuma tendences pierāda faktu, ka rudens – ziemas sezonā cilvēki vairāk iecienījuši tumšās alus šķirnes. Tādēļ Cēsu Porteris tieši pirms ziemas saulgriežiem nav unikāls jaunums, bet gan patērētāju jau iemīļota tradīcija kopš 2005. gada.

Kā jau vēstīts, šī gada augustā pēc rekonstrukcijas tika atklāta Cēsu Jaunā pils un tās telpās iekārtotā pirmā alus ekspozīcija Latvijā. Izstāde „Cēsu alus vēsture un ieguldījums Cēsu pilsētas attīstībā” vēsta par uzņēmuma vairāk kā 400 gadus ilgo vēsturi, attīstību un sasniegumiem, kā arī veicina apmeklētāju interesi par Cēsu pilsmuižas kompleksu, kurā no 19. līdz 21. gs. atradās Cēsu alus darītavas vēsturiskā apbūve ar kultūrmantojuma vērtību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītājs Cēsu alus ievieš jauna tilpuma – pintes – alus pudeli.

Pirmā alus šķirne, kas Latvijā būs pieejama pintes pudelē, būs Cēsu Premium.

Lai arī pēdējos gados aizvien iecienītāks kļūst skārdeņu iepakojums, alus stikla pudelēs vienmēr esot bijis populārs un 2011.gadā tas aizņem 28% tirgus daļu kopējā Latvijas alus tirgus iepakojumu segmentā. Lai attīstītu stikla segmentu un pilnveidotu zīmolu Cēsu Premium, Cēsu alus ar pintes pudeles formātu paplašina gan savu produktu portfeli, gan Latvijas alus tirgus kopējo iepakojumu sortimentu.

«Radīts 2001.gadā, Cēsu Premium ir spēcīgākais Cēsu alus zīmols, caur kuru tiek pozicionētas būtiskākās kompānijas inovācijas – pirmā skārdene Latvijā ar folija vāciņu, pirmās Limited Edition dažādu dizainu skārdeņu sērijas, pirmā pintes tilpuma skārdene un nu arī stikla pudele. Plānojam šovasar pārdot miljons Cēsu Premium pintes pudeles,» stāstīja Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 20 tūkstošus latu, Cēsu alus izveidojis jaunu alus šķirni – Cēsu Premium Amber.

«Cēsu Premium Amber ir tāds «vecā kaluma» jeb old style alus segmenta pārstāvis, ar garšas niansēm, kas rodas nesteidzīgas alus darīšanas laikā,» stāsta Cēsu alus galvenais alus meistars Māris Grambergs.

Jāatgādina, ka Cēsu Premium ir vadošais alus zīmols Cēsu alus produktu portfelī, vienlaikus tieši šis ir alus darītavas pirmais mūsdienu alus zīmols, kas radīts 2001.gadā un kura zīmola attīstībā šajos gados ieguldīts visvairāk.

Kā norāda kompānijas vadība, Cēsu Premium ir revolucionārs alus tirgū, jo līdz ar šīs šķirnes izveidi alus dzērienu segmentā tika ieviestas vairākas būtiskas inovācijas. Cēsu Premium ir celmlauzis skārdeņu tirgū – populārākā alus šķirne tieši šajā iepakojumā, vairākus gadus saņemot arī patērētāju atzinību ar balvu Gada prece, tieši Cēsu Premium bija arī pirmā alus šķirne, uz kuras skārdenēm Cēsu alus ieviesa inovatīvu risinājumu – folijas vāciņu.

Foto

FOTOREPORTĀŽA: Vidzemes kultūras pērle gatava startam

Lāsma Vaivare,27.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Latvijā tiks atklāts trešais reģionālais kultūras centrs, tā uzturēšanas pienākumi sadalīti starp valsti, pašvaldību un kultūras dzīves organizētājiem

Koncerti, izrādes, filmas – jaunās Vidzemes koncertzāles Cēsis programma ir saplānota līdz gada beigām. Un, lai arī ar dažiem izņēmumiem popmūzikas projektu izskatā, tā ir tuvu koncertzāles vadības izlolotajam ideālam.

Mācās no pilotprojekta

Kopš 2007. gada rīkotais Cēsu Mākslas festivāls kalpojis kā pilotprojekts Cēsu koncertzālei auditorijas un tās gaumes izpētes ziņā. «Tas daudz devis un, cerams, ļaus neizdarīt kļūdas,» saka koncertzāles valdes priekšsēdētājs Juris Žagars, kurš ir arī viens no festivāla organizatoriem. Gan festivāla, gan koncertzāles programma tiek būvēta «pēc savas līdzības. Ja tas mums patīk, tad arī mūsu draugiem patiks. Tas ir svarīgs kritērijs. Es arī biznesā tā saku – varu efektīgi pārdot tikai to, kas man patīk, ko es pats lietoju,» skaidro J. Žagars. Organizējot festivālu, šī taktika atmaksājusies, festivāla programmu izvēlas tikai tā komanda, un festivālam ir nozīmīga loma Latvijas vasaras kultūras aktivitātēs. Vai tas izdosies arī koncertzālē, vēl pāragri spriest, piekrīt valdes priekšsēdētājs, norādot, ka atšķirībā no festivāla koncertzālē kvalitāte būs jānotur ilgtermiņā. Tādēļ viņam jau bijušas asas vārdu pārmaiņas ar producentiem par atsevišķiem projektiem, kuru norise koncertzālē akceptēta, bet zem kuriem J. Žagars savu parakstu neliktu. «Nerunāju par to, vai tā ir popmūzika vai akadēmiskā mūzika. Arī popmūzika var būt kvalitatīva, stilīga, bet var būt vienkārši garlaicīga un slikta. Man patīk teiciens, ka jebkurā sabiedriskā aktivitātē ir privātā ieinteresētība, un es uzskatu – ja šī privātā ieinteresētība neizpaužas tikai vēlmē nopelnīt naudu, tad tā ir ārkārtīgi pozitīva. Tās var būt ambīcijas, labāku dzīves apstākļu radīšana pilsētā, kur tur dzīvo. Tā kā es dzīvoju Cēsīs, manās ambīcijas ir padarīt šo vietu par ideālo vietu dzīvošanai, par vietu, kur es ļoti, ļoti gribu dzīvot un kur man ļoti patīk,» viņš skaidro.

Pārtika

Cēsu Premium zīmola paplašināšanā investēti aptuveni 75 tūkstoši eiro

Rūta Lapiņa,06.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Cēsu alus» laidis klajā jaunu tumšā alus šķirni «Cēsu Premium Bohemian». Kopējās investīcijas «Cēsu Premium» zīmola paplašināšanā un jaunas alus šķirnes izveidē sastāda apmēram 75 000 eiro, informē AS «Cēsu alus» Komunikāciju vadītāja Agita Kārkliņa.

«Atbalstot alus pasaules daudzveidību un attīstot Latvijas alus kultūru, «Cēsu alus» nepārtraukti domā par inovācijām produktu attīstībā un jaunu alus šķirņu radīšanu,« saka Eva Sietiņsone, AS «Cēsu alus» valdes priekšsēdētāja.

Viņa atzīmē, ka Latvijā pieaug tumšā alus popularitāte un līdzīga tendence ir vērojama arī Baltijas valstīs, īpaši Lietuvā, kur tumšā alus tirgus ir gandrīz divas reizes lielāks kā Latvijā. »Mēs redzam potenciālu tumšā alus tirgus attīstībai un šogad esam ieguldījuši sava vadošā alus zīmola «Cēsu Premium» attīstībā, alus baudītājiem piedāvājot jaunu tumšā alus šķirni - «Cēsu Premium Bohemian».»

«Cēsu Premium Bohemian» ir samtains, tumšs un viegls alus, karamelizētais iesals piedod alum greznu sarkankoka krāsu un patīkami saldenu garšu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alus darītava un bezalkoholisko dzērienu ražošanas uzņēmums “Cēsu alus” zīmola “Cēsu Premium” attīstībā un jauna produktu dizaina izstrādē veicis kopumā 250 000 eiro investīcijas.

Saskaņā ar uzņēmuma zīmola “Cēsu Premium” attīstību, produktiem ir izveidots jauns dizains, un alus sortiments papildināts ar “Cēsu Premium Green” alu, kas ir bezglutēna alus.

Produktu dizainā iestrādāts būtisks elements – ilgtspējas solījumi nākamajām paaudzēm. Tādējādi “Cēsu alus” apņēmies līdz 2025. gadam ražošanā sasniegt CO2 neitralitāti, kā arī par 20% samazināt ūdens patēriņu ražošanas procesā.

“Eiropas Savienības ambīcija paredz līdz 2050. gadam panākt klimata neitralitāti, kas nozīmē samazinātu emisiju daudzumu, dabas resursu patēriņu un pilnīgāku aprites ekonomiku. Ņemot vērā, ka veidojam apmēram 60% no Latvijā saražotā alus apjoma, mūsu atbildība pret sabiedrību ar katru brīdi pieaug. Esam strādājuši pie “Cēsu Premium” attīstības, kas jau šobrīd ir pirktākais alus zīmols. Mūsu solījums ir efektīvs ražošanas process, kas samazina ietekmi uz vidi,” uzsver “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone.

Ražošana

Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Sietiņsone atstājusi amatu

LETA,24.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone pagājušajā nedēļā atstājusi amatu, liecina viņas publiskotais paziņojums platformā "Linkedin".

"Šī nedēļa bija mana pēdējā darba nedēļa "Cēsu alū"," paziņojumā, kas publicēts svētdien, 23.februārī, norāda Sietiņsone.

"Cēsu alus" komunikācijas vadītāja Agita Kārkliņa aģentūrai LETA pastāstīja, ka līdz uzņēmuma jaunā valdes priekšsēdētāja iecelšanai no pirmdienas "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja vietas izpildītāja pienākumus pilda Dita Sloka.

Sloka līdz šim strādāja par "Cēsu alus" Finanšu, informāciju tehnoloģiju (IT) un iepirkumu daļas vadītāju.

Kārkliņa skaidroja, ka "Cēsu alus" darītava turpinās darboties atbilstoši noteiktajai stratēģijai un Slokas ilggadējā pieredze un zināšanas nodrošinās stabilu uzņēmuma darbības turpināšanu līdz tiks atrasts jaunais uzņēmuma vadītājs.

Foto

Cēsu koncertzāle saņēmusi lielāko valsts finansējumu no visiem reģionālajiem kultūras centriem

Lāsma Vaivare,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras dzīvei reģionālajos daudzfunkcionālajos kultūras centros valsts sadalījusi 575 tūkst. eiro; lielākā summa tikusi Cēsu koncertzālei.

Lai nodrošinātu profesionālās mākslas pieejamību, daudzfunkcionālajā centrā Vidzemes koncertzāle Cēsīs tiks organizēti Latvijā rezidējošo profesionālās mākslas kolektīvu un viesmākslinieku koncerti un izrādes, no valsts par to saņemot nedaudz vairāk par 219 tūkst. eiro. Tas izriet no Kultūras ministrijas noslēgtā līdzdarbības līguma ar Cēsu pašvaldības SIA Vidzemes koncertzāle. Līdzīgi līgumi noslēgti arī ar pārējo reģionālo kultūras centru apsaimniekotājiem – Rēzeknes pašvaldības SIA Austrumlatvijas koncertzāle, Daugavpils pašvaldības iestādi Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs un Liepājas pašvaldības SIA Lielais dzintars. Tiesa, summas ir atšķirīgas – Latgales vēstniecībai Gors un Marka Rotko centram atvēlēti 142,3 tūkst. eiro katram, bet topošajam Lielajam dzintaram – vairāk nekā 71 tūkst. eiro.

Pārtika

Cēsu alus ieguldījis 70 tūkstošus eiro jauna tilpuma skārdenēs

Sandra Dieziņa,17.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu alus investējis Latvijā vienīgās skārdeņu pildīšanas līnijas modernizācijā, ieviešot jauna tilpuma skārdenes.

70 tūkstošus eiro investēti jauna tilpuma skārdeņu pildīšanas tehnoloģiskajā aprīkojumā, kas ļauj pildīt alu pintes – 0,568l – tilpuma skārdenēs. Līdz šim skārdeņu līnijā alus un dzērieni tika pildīti 0,33l un 0,5l skārdenēs.

Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere uzsver, ka pintes tilpuma skārdeņu pildīšana Latvijā ir ievērojama vietējā tirgus kapacitātes palielināšana, vienlaikus arī paplašinot patērētāju izvēles iespējas. Patlaban tirdzniecībā jau pieejami divi produkti jaunajā pintes tilpuma skārdenē – tie ir alus Cēsu Premium un Cēsu Special. Cēsu Special ir Cēsu alus sarūpēta dāvana Cēsu pils 800gadē. Jāpiebilst, ka Cēsu Premium ir uzņēmuma vadošais alus zīmols un populārākā alus šķirne 2010.gadā pēc VID Akcīzes preču pārvaldes datiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību Vidzemes reģionā, Cēsu klīnikā īstenots pēdējo gadu laikā nozīmīgākais attīstības projekts, kurā investēti kopumā gandrīz 4,79 miljoni eiro un galvenais akcents likts uz ārstniecības vidi.

Ar svinīgu iekšķīgo slimību nodaļas telpu atklāšanu ārstniecības korpusa 4. stāvā 10.decembrī tika atzīmēts projekta aktivitāšu noslēgums.

Projekta ietvaros atjaunotas inženiertehniskās komunikācijas visā ārstniecības korpusā, kas bija kritiski novecojušas, pilnībā pārbūvēta iekšķīgo slimību nodaļa 4. un 5. stāvā, uzstādīti divi jauni lifti, kā arī iegādāta virkne būtisku, modernu medicīnisko tehnoloģiju kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai Cēsu klīnikā un Vidzemes slimnīcā.

Papildus par Cēsu klīnikas klīnikas līdzekļiem pagrabstāvā izbūvētas mūsdienīgas, epidemioloģiskām prasībām atbilstošas darbinieku ģērbtuves.

Komentējot paveikto, Cēsu klīnikas valdes priekšsēdētāja Ingūna Liepa pauda gandarījumu par sasniegto rezultātu un pateicību visiem projektā iesaistītajiem, kas darīja iespējamu veiksmīgu projekta norisi tik sarežģītā epidemioloģiskā situācijā, kad bija jāapvieno vērienīgus pārbūves darbus ar ārstniecību: “Šis ir nozīmīgs brīdis klīnikas attīstībā, kad varam arī vizuāli parādīt tās pārmaiņas, kuru ieviešanā pēdējo gadu laikā ieguldīts daudz darba. Lai tuvotos mērķim nodrošināt mūsdienīgu diagnostiku un ārstēšanu, modernizēti procesi, piesaistīti jauni speciālisti, iegādātas tehnoloģijas. Pārbūves projekts ir bijis lielākais izaicinājums visam mūsu kolektīvam, jo tika īstenots līdz šim nepiedzīvotas krīzes situācijā. Tāpēc no sirds pateicamies katram darbiniekam par atbildīgu ikdienas pienākumu veikšanu, arhitektiem, būvniekiem un citiem partneriem, kuri mūsu ieceres ir palīdzējuši realizēt tik augstā līmenī un plānotajos termiņos. Lai ārstniecības korpusa pārbūvi varētu pabeigt pilnībā, ir izstrādāts tehniskais projekts arī 2. un 3. stāvam. Tāpēc darbs pie klīnikas modernizācijas būs mūsu prioritāte arī nākamajā gadā.”

Ražošana

KP uzsāk papildu izpēti lietā par Cēsu alus un Valmiermuižas alus apvienošanos

Db.lv,22.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome nolēma uzsākt papildu izpēti 17.09.2025. uzsāktajā lietā par Akciju sabiedrības "Cēsu alus" un SIA "VALMIERMUIŽAS ALUS" apvienošanos.

Akciju sabiedrība "Cēsu alus" (turpmāk - Cēsu alus) ir Latvijā reģistrēta sabiedrība, kas piedāvā plašu klāstu alus un citu alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu. Cēsu alus zīmolu portfelī ietilpst tādi ali kā "Brūža", "Piebalgas", "Mītava" un citi.

Akciju sabiedrība "Cēsu alus" ietilpst Somijas OLVI Oyj koncernā (turpmāk - Olvi grupa). Latvijā tiek piedāvāti šādi Olvi grupas produkti: dažādi alus zīmoli (Cēsu Premium, Cēsu Retro, Cēsu Light, Brūža, Mītava, Lido, Corona, Leffe, Warsteiner, Radler, Beershake, Miezītis, Bocmanis, Zhygulevskoe, Latvijas Pilzenes, Piebalgas, Hoegaarden, Stella Artois), sidri (Fizz, Dārza sidrs, Piebalgas sidrs, Sherwood), bezalkoholiskie dzērieni (Ulmaņlaiku kvass, Cēsu Premium bezalkoholiskais alus, bezalkoholiskais Dārza sidrs, Cēsu Fassbrause, Dārza limonāde, ORN Craft, Limpanietis, Kanes, Limpo limonāde, enerģijas dzērieni Dynami:T, RC Cola, Vitamin Performance sporta dzērieni, Aura sulas, Limpa sulas, Lielbātas un Everest ūdens un Bērzūdens), kokteiļi un stiprie dzērieni (Johan Freitag degvīns un džins, Johan Freitag, le Coq, u.c. zīmolu alkoholiskie kokteiļi).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Ventspils vecpilsētā atgrieztos iedzīvotāji, SIA Ventmalas māja iecerējusi uzbūvēt daudzīvokļu māju kompleksu ar 40 dzīvokļiem, kurus plānots pārdot un izīrēt strādājošajiem speciālistiem

«Metu konkursā par daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku kompleksa jaunbūvi Ventspils vecpilsētā uzvarējis darbs VENT 00001, kura autori ir biroja U-R-A Studio arhitekti. Vadoties no žūrijas viedokļa, izvēlēts atbilstošākais un labākais konkursa darbs, lai pēc pāris gadiem Ūdens ielā tiktu atjaunotas vēsturiskās vērtības, tajā pašā laikā piešķirot šim ēku kvartālam arī mūsdienīgu šarmu,» pašreizējo situāciju pēc metu konkursa noslēguma skaidro SIA Ventmalas māja valdes priekšsēdētājs Gundars Pētersons.

Viņš norāda, ka kopumā Ventspilī ir vairāk nekā 12 000 dzīvokļu, tāpēc iecerētā projekta īstenošana būtisku ietekmi uz dzīvokļu tirgu neatstās. Drīzāk otrādi, jo vecpilsētas graustu vietā tiks izveidotas modernas daudzīvokļu mājas, kurām fasāde būs kā pirms 100 gadiem, bet iekārtojums būs mūsdienu prasībām atbilstošs. «Iecerēti ir divu un trīs istabu dzīvokļi ar attiecīgi 60 un 90 m2 lielu platību, katram dzīvoklim paredzētas divas automašīnu stāvvietas,» ieceri atklāj G. Pētersons. Viņš cer, ka Ventspils vecpilsēta perspektīvā atkal būs prestižs rajons, nevis kā pašlaik, kad tajā ir daudz neapdzīvotu ēku un ir atsevišķas biroju ēkas, kuras pēc darba laika paliek tukšas. Tāpat ir cerība, ka SIA Ventmalas mājas īstenotais projekts būs stimuls, lai arī privātie nekustamo īpašumu attīstītāji vecpilsētā īstenotu savus projektus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009.gadā pirmajos 4 mēnešos a/s Cēsu alus aizņēma jau 30% no Latvijas alus tirgus, salīdzinoši 2008.gadā Cēsu alus tirgus daļa Latvijas alus tirgū bija 27%.

Pēc tirgus izpētes kompānijas The Nielsen company datiem, Cēsu Premium 2009. gada pirmajos 4 mēnešos ir patērētāju iecienītākais produkts premium alus segmentā un, kompānija uzsver, ka kopējā alus patēriņa grozā Cēsu Premium ir otrais iecienītākais alus zīmols, ko apsteidz vien ekonomiskā segmenta alus PET iepakojumā. Šī gada sākumā veiktās investīcijas gaišā alus Mītava zīmola attīstībā ir ļāvušas šai alus šķirnei ieņemt stabilu augstāko pozīciju latviešu tradicionālā alus segmentā, informē Cēsu alus.

„Iedzīvotāju maksātspējas samazināšanās ietekmē gan alus patēriņa paradumu maiņu, gan iepakojumu izvēli, gan arī attieksmi pret produktu zīmoliem. Aizvien biežāk novērojams fakts, ka pircēji dod priekšroku cenas nevis zīmola vērtībai. Tādēļ vēl jo vairāk priecē tas, ka Cēsu alus vadošās alus šķirnes saglabā stabilu mērķauditoriju, kas novērtējuši šo zīmolu spēcīgās puses un kvalitāti, paliek lojāli iemīļotajiem produktiem,” tā a/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere.

Foto stāsts

Kā top?: Cēsu dusmīgie putni - dzēriens Angry Birds

Gunta Kursiša,29.11.2013

Latvijas dusmīgo putnu stāsts sākas Cēsīs, Cēsu alus ražotnē, kur tiek gatavots un pildīts populārās Somijas spēles zīmola Angry Birds dzēriens. Db.lv raudzījās, kā tas top - no sastāvdaļu sajaukšanas līdz dzērienam skārdenē, kas gatavs doties pie pircējiem.

Foto: Gunta Kursiša, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijā izgudrotās spēles Angry Birds zīmols patlban tiek izmantots gan mīksto rotaļlietu, gan T-kreklu pārdošanā, un nav brīnums, ka tas ir pasaulē straujāk augošais franšīzes produkts. Angry Birds vārdu gana veiksmīgi izmanto arī pašmāju ražotājs - somiem piederošais Cēsu alus. Db.lv viesojās Vidzemes pilsētā Cēsīs, lai aplūkotu, kā top šis dzēriens.

Pasaules mērogā atpzīstamās spēles Angry Birds zīmola izmantošanu Cēsu alus pārstāvji uzskata par veiksmīgu - uzņēmuma skārdeņu segmentā pērn Angry Birds aizņēma 20% lielu īpatsvaru, kā arī bija viens no TOP3 jaunumiem bezalkoholisko dzērienu tirgū, Db.lv stāstīja Agita Baltvārde, Cēsu alus pārstāve.

Cēsu alus ceļš pie šī zīmola dzērienu pārdošanas saistāms ar Angry Birds izclesmes valsti - Somiju. Tā ir arī Cēsu alus mātes kompānijas - Olvi valsts. «Olvi grupai iegādājoties Angry Birds zīmola franšīzi, Cēsu alus ieguva tiesības šo dzērienu gan ražot, gan pildīt Latvijā – Cēsu alus darītavā esošajā skārdeņu līnijā,» stāsta uzņēmuma pārstāve A. Baltbāre. Viņa norāda, ka Cēsīs tiek ražoti Angry Birds dzērieni, kas tirgoti tiek arī citur Baltijā.

Pārtika

Cēsu alus palielina pārdošanu par 10%

Sandra Dieziņa,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gadā, stabila alus tirgus apstākļos, kas mijās ar īslaicīgiem stagnācijas periodiem, Cēsu alus palielinājis kopējos pārdošanas apjomus par 10%.

Alus pārdošanas apjomi vietējā tirgū pērn pieauga par 4%, sidra un kvasa apjomi – par 20%, savukārt realizēto sulas un sulu dzērienu apjomi tika dubultoti.

Kā veiksmīgākais jaunievedums pērn atzīts Cēsu Nefiltrētais alus stikla pudelēs ar Latvijas alus tirgum neierasti īsu realizācijas termiņu – 30 dienas, kas aizvadītajā gadā iekarojis 3% no Latvijas alus tirgus. Alus kokteiļu Beershake zīmola renovācija sekmējusi to pieaugumu 3 reizes. Iepakojumu kategorijās straujāko pieaugumu pērn Cēsu alus sasniedzis alum skārdenēs – 32%. Skārdeņu tirgus Latvijā aizņem jau 22% kopējā alus tirgū, turpinot stabilu kāpumu, Cēsu alus joprojām saglabā līderpozīcijas alus skārdeņu tirgū, aizņemot 40%.

Foto

Biznesa vieta: Cēsīs dzīvība kūsā

Lāsma Vaivare,26.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ap Rožu laukumu Cēsīs dzīvība kūsā, biznesa veiksme gan lielā mērā atkarīga no tūristiem.

Cēsu vēsturiskajā daļā esošais Rožu laukums pēdējos gados pārvērties par pilsētas centru, atņemot šīs pozīcijas Vienības laukumam, saka vietējie. Lai gan banku, lielāku veikalu, jaunās Cēsu koncertzāles, intensīvākas satiksmes dēļ par pilsētas centru uzskatāms Vienības laukums ar Uzvaras pieminekli, dzīves baudītājiem īstā vieta, šķiet, ir Rožu laukums. Te līdzās viena otrai rindojas kafejnīcas, karstās dienās strūklakā šļakstās bērni, paveras skats uz Sv. Jāņa baznīcu un tikai rokas stiepiena attālumā ir Cēsu pils. Gar laukumu vijas Rīgas iela, pa kuru no galvaspilsētas puses viduslaiku pilsētā ierodas tūristi.

Ārpilsētas valdzinājums

Pārtika

Latvijas pārtikas ražotāji reaģē uz jauno tirgus situāciju

Lelde Petrāne,09.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Orkla Latvija" sadarbībā ar ēdienu piegādes uzņēmumu "Wolt" sākusi piedāvāt iespēju pasūtīt uz mājām "Laimas", "Selgas", "Staburadzes", "Ādažu Čipsu", "Spilvas", "Pedro" un "Everest" produktus. Savukārt AS "Cēsu alus" uzsācis ražot roku un virsmu dezinfekcijas līdzekli.

Produkcija ar "Wolt" starpniecību tiek piegādāta Rīgā un Mārupē no trim "Laimas" saldumu tirdzniecības veikaliem Rīgā.

"Paplašinot mūsu sadarbības partneru loku ar "Wolt", mēs speram nozīmīgu soli mūsu produkcijas iegādes iespēju daudzveidībā. Tagad tortes "Cielaviņa", "Ādažu Čipsu" un citu mūsu produktu piegāde ar "Wolt" pie jūsu durvīm ir realitāte," stāsta "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Kā top? Torte Cielaviņa

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties "Staburadzes"...

Šobrīd ir pieejami vairāk nekā 60 "Orkla Latvija" zīmolu "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Pedro" un "Everest" produkti, kurus iespējams pasūtīt, izmantojot "Wolt" ēdienu piegādes platformu, taču laika gaitā plānots piedāvāto produktu klāstu paplašināt, balstoties uz klientu pieprasījumu.

Lai veiktu pasūtījumu, nepieciešams reģistrēties "Wolt" ēdiena piegādes platformai telefona aplikācijā vai mājaslapā – https://bit.ly/Orkla_Wolt. Papildus tam "Orkla Latvija" produkcija ir pieejama pasūtīšanai arī dažādos sadarbības partneru internetveikalos "Barbora", "Nuko", kā arī "Rimi" e-veikalā un citos.

"Wolt" veic visus nepieciešamos pasākumus, lai mazinātu cilvēku tiešo kontaktu iespējamību, un nodrošinātu klientu, kurjerpartneru un restorānu darbinieku drošību. "Wolt" ir ieviesis iespēju pasūtītājam izvēlēties bezkontakta piegādi, kas nozīmē, ka kurjers piegādāto pasūtījumu atstāj pie durvīm.

"Orkla Latvija" pārstāv tādus zīmolus kā "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus.

Savukārt cits Latvijas ražotājs - AS "Cēsu alus", pielāgojoties jaunajai tirgus situācijai un vajadzībām, uzsācis ražot roku un virsmu dezinfekcijas līdzekli. "Santizer Forte" ir spēcīgs dezinfekcijas līdzeklis uz etilspirta (sastāvā 70%) un glicerīna bāzes, pildīts 500 ml tilpuma pudelē. Pirmajā partijā plānots saražot 70 000 pudeles dezinfekcijas līdzekļa.

Visas Cēsu alus skārdenes būs ar vāciņiem

"Cēsu alus" turpmāk visiem saražotajiem dzērieniem skārdenēs izmantos folijas vāciņus. Reaģējot...

Eva Sietiņsone, "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja, informē: "Laikā, kad dezinfekcijas līdzekļi ir akūti nepieciešami, mēs vēlamies sniegt savu ieguldījumu un, izmantojot "Cēsu alus" speciālistu kompetenci un spēcīgo laboratorijas bāzi, nodrošināt dezinfekcijas līdzekļa pieejamību valstī. Daļu no saražotā dezinfekcijas līdzekļu apjoma – 5000 pudeles - mēs ziedosim Cēsu klīnikai, Vidzemes slimnīcai un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Cēsu filiālei."

Izstrādājot dezinfekcijas līdzekli "Sanitizer Forte" ņemtas vērā "Pasaules Veselības organizācijas" norādes un to ir akreditējušas valsts uzraugošās iestādes - "Pārtikas Veterinārais dienests" (PVD) un "Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs" (LVĢMC) - apstiprinot līdzekļa efektivitāti un atbilstošu etilspirta daudzuma koncentrāciju sastāvā vīrusu un baktēriju apkarošanai.

Iedzīvotājiem būs iespēja dezinfekcijas līdzekli "Sanitizer Forte" iegādāties attālināti "Cēsu alus" internetveikalā www.veikals.cesualus.lv, ar piegādi uz mājām visā Latvijas teritorijā, kā arī to varēs iegādāties mazumtirdzniecības vietās.

Citas ziņas

Izdos grāmatu par Cēsu spokiem

,05.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu rajona padome gatavo izdošanai jaunu grāmatu Cēsu rajona pilis un muižas stāstos, nostāstos un spoku stāstos, Db.lv informēja Cēsu rajona padome.

Grāmata Cēsu rajona pilis un muižas stāstos, nostāstos un spoku stāstos top Eiropas Savienības Interreg IIIB projekta Inovāciju aplis ietvaros.

Jaunās grāmatas autore ir Guna Rukšāne, ar kuru Cēsu rajona padome veiksmīgi sadarbojusies, savulaik - 2000.g - veidojot grāmatu Iepazīsti Cēsu novadu, Eiropas Savienības projekta Augstas kvalitātes tūrisms ietvaros.

Jaunā grāmata tapusi, Gunai Rukšanei sadarbojoties ar vēsturniekiem, stāstu zinātājiem, Raunas, Veselavas, Taurenes, Dzērbenes, Inešu pašvaldību vadītājiem. Savākts arī bagāts ilustratīvais materiāls, kas ļaušot iejusties aprakstītajos notikumos.

Izdevuma maketu veido Anda Nordena, angļu valodā grāmatu tulko Kārlis Streips.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava “Cēsu alus” ir noslēgusi sadarbības līgumu ar pasaulē lielāko alus darītāju “AB InBev”, kas paredz, ka no 2022. gada 1. janvāra “Cēsu alus” iegūst tiesības Latvijā pārdot pasaulē populāro “Corona” alu.

“Corona” ir pasaulē visvairāk eksportētais Meksikas alus stikla pudelēs, ko pārdod vairāk nekā 180 valstīs, un tas ir ieguvis pasaules slavu ar savu unikālo pasniegšanas un baudīšanas veidu kopā ar laima šķēli. “Corona” ir viens no iecienītākajiem ārpus Eiropas ražotajiem aliem Latvijā, tā pārdošanas apjomi pēdējā pusgada laikā ir dubultojušies.

“Apvienojot “Corona” alus zīmola spēku un “Cēsu alus” plašo pārdošanas tīklu, esam kļuvuši par spēcīgu sadarbības partneri Latvijā. Šī sadarbība ļaus bagātināt Latvijas alus tirgu un sniegs lielu pievienoto vērtību mūsu produktu portfelim. “Corona” alus ir īpaši iecienīts arī restorānos un bāros, un mēs saredzam tā attīstības potenciālu HoReCa sektorā,” saka Eva Sietiņsone, “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja.

Ražošana

Cēsu alus audzē muskuļus

,25.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn, neskatoties uz kopējā alus tirgus kritumu par 2 %, AS Cēsu alus palielinājis Latvijā realizētā alus apjomu par 9%.

Līdz ar to uzņēmums pastiprinājis savu ietekmi kopējā Latvijas alus tirgū, norāda Cēsu alus sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde. Stagnējošā alus tirgus situācijā, aizvadītajā gadā Cēsu alus Latvijā realizētais alus apjoms pieauga par 9%, sasniedzot 40 miljoni litru, kas, savukārt, pozitīvi veicinājis alus tirgus daļas pieaugumu par 2.5%, nodrošinot vidējo Cēsu alus tirgus daļu alus segmentā 26.5% (saskaņā ar The Nielsen Company datiem). Kopējais Cēsu alus dzērienu realizācijas apjoms 2008.gadā sastādīja 58.7 miljoni litru. Lai arī 2009. gads nozarē sācies trauksmaini – ar izmaiņām nodokļu likumdošanā, Cēsu alus šo gadu ir iesācis ļoti aktīvi – ieviešot strauji augošā 0.33 l iepakojuma segmentā veiksmīgu jauninājumu – alus un kolas kokteili Beershake.

Citas ziņas

Cēsu pils interjeru restaurēs Re&Re

Vēsma Lēvalde, Db,26.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības un restaurācijas uzņēmums Re&Re ar Cēsu novada pašvaldību noslēdzis līgumu par Cēsu Jaunās pils interjera restaurāciju.

Tiesības slēgt līgumu Re&Re ieguva konkursa kārtībā ar piedāvāto līgumcenu aptuveni 633 tūkstoši latu. Cēsu Jaunās pils restaurācija notiek ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējumu projekta Cēsu pils kompleksa revitalizācija tūrisma attīstībai ietvaros, un pils interjera restaurācija šī projekta pēdējais posms. Cēsu pils interjera restaurācijas ietvaros Re&Re veiks oriģinālā 18.gadsimta interjera izpēti un fiksāciju, lai atklātu oriģinālos krāsojumus, gleznojumus un izstrādātu tālāko veicamo darbu programmu. Pēc izpētes tiks veikta pils griestu un sienu vērtīgāko fragmentu restaurācija, kuru papildinās oriģinālo gleznojumu un krāsojumu atjaunošana, grīdas un kamīnu restaurācija, kā arī laikmetam atbilstošo interjera priekšmetu izgatavošana un montāža. Interjera dizains tiks veidots atbilstoši oriģinālajam 18. gadsimta Cēsu pils interjeram.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums “Mājas Cēsīs” ir pabeidzis pirmās kārtas atjaunošanas darbus topošajā Konrāda kvartālā, atklājot atjaunoto dizaina viesnīcu “Mācītāja māju”.

Visa kvartāla pabeigšana plānota nākamgad, radot jaunu kultūras un mākslas telpu pašā Cēsu vecpilsētas sirdī.

Konrāda kvartāls ir četru ēku ansamblis. Jaunbūvē “Draugu nams” tiks izveidotas telpas darbam, kultūras pasākumiem un mākslas galerijai pie atsegta viduslaiku mūra. Nama augšstāvā atradīsies divi ekskluzīvi apartamenti īstermiņa īrei. Savukārt “Mācītāja mājā” un tās pagalmā esošajā “Ratu mājā” būs pilnībā aprīkoti dizaina viesnīcas apartamenti, kas apvienos mūsdienu tehnoloģijas ar vairāku gadsimtu koka arhitektūru, radot dzīvu arhitektūras mākslas darbu.

Konrāda nama pirmajā stāvā būs kafejnīca un pašapkalpošanās veikals, bet augšējos stāvos – ilgtermiņa īres dzīvokļi ar unikāliem skatiem uz Sv. Jāņa baznīcu un Cēsu pils dārzu. Visi Konrāda kvartāla īres dzīvokļi, apartamenti, publiskās telpas un kafē ir ģimenēm un mājdzīvniekiem draudzīgas vietas.