Jaunākais izdevums

Ilgmūžības virziena piekritējas, mākslinieces Kristīne Kārkliņa un Žanete Eglīte arī biznesā palikušas uzticīgas šiem principiem, izveidojot uzņēmumu, kas no betona veido mājlietas - svečturus, puķu podus un kastes, traukus un flīzes.

"Vecais, labais betons no arhitektūras materiāla kļuva par interjera priekšmetu materiālu – krāsainu, ar dažādām virsmas apdarēm un faktūrām. Sākumā kā dāvanas draugiem, bet pirms gada izlemts darboties plašāk," stāsta uzņēmuma "SENSUOUS nature" dibinātājas.

K.Kārkliņa studējusi tēlniecību un funkcionālo dizainu. Vēlāk daudzus gadus strādājusi kā grafiskais dizaineris, bet nerimstoša bijusi vēlme atgriezties pie "taustāma" dizaina darbiem. Un tā vecais, labais betons no arhitektūras materiāla kļuva par interjera priekšmetu materiālu – krāsainu, ar dažādām virsmas apdarēm un faktūrām.

Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanā tika investēti aptuveni 15 000 eiro, taču investīcijas turpinās, jo kā norāda uzņēmuma dibinātājas betona produktu un zīmola izveide ir darba un resursu ietilpīgs process. "Mēs daudz laika un enerģijas ieguldām mūsu idejas nodošanā. Jo tie nav tikai svečturi vai puķupodi. Tās ir ar rokām, tepat Latvijā, no Latvijā ražotām izejvielām radītas mājlietas," komentē K.Kārkliņa un Ž.Eglīte.

"SENSUOUS nature" ir uzņēmums, kas izgatavo betona dizaina priekšmetus gan nelielās mājlietu kolekcijās, gan pēc individuāliem pasūtījumiem. Uzņēmums nodrošina pilnu pakalpojuma ciklu no dizaina izstrādes līdz gala produktu ražošanai un tā klāstā ir betona svečturi, konteinersveces, puķu podi un kastes, kā arī šobrīd tiek izstrādāti trauki un flīzes. Uzņēmums iestājies arī LIAA Radošo industriju inkubatorā.

Ārā no ziepēm 

Kosmētikas ražotāja "Stenders" bijušais līdzīpašnieks Jānis Bērziņš izveidojis jaunu uzņēmumu...

"Esam slow living dzīvesveida piekritējas. Arī biznesā esam uzticīgas šiem principiem. Mūsu gadījumā tie ir produktu ilgmūžība un ražošana bez pārprodukcijas. Cementa, kas ir betona sastāvā, ražošanas procesā rodas zināms atmosfēras piesārņojums. Tomēr, mūsu produkti nav vienai dienai, tiem ir garš mūžs. Un tas to atsver," norāda "SENSUOUS nature" dibinātājas.

Uzņēmuma dibinātājām bija svarīgi ražot produktu šeit uz vietas, no vietējām izejvielām, tāpēc dizaina priekšmeti top nelielā uzņēmuma darbnīcā Rīgā. K.Kārkliņa strādā pie produktu dizaina izstrādes, seko līdzi ražošanas procesiem. Šobrīd daudz laika tiek veltīts, lai izveidotu jaunus sērijveida produktus, kā arī tiek strādāts pie vairākiem privātiem pasūtījumiem.

"SENSUOUS nature" dibinātājas norāda, ka zīmola klienti ir cilvēki un uzņēmumi, kuriem rūp, kas notiek ar mūsu planētu, kuri grib un spēj uz pasauli skatīties mierīgāk, redzēt tālāk par šodienu.

FOTO: Betons vīna pasaulē  

Kvalitatīvi alkoholiskie dzērieni tradicionāli tiek nogatavināti, piemēram, ozolkoka mucās, kas...

"Uzņēmumi augstu vērtē radošo un netradicionālo piedāvājumu. Piemēram, esam radījuši unikālus betona galda piederumus un puķu kastes kafijas grauzdētavas "Rocket Bean Roastery", kafejnīcas āra terasi viesnīcā "Kempinski Vilnius". Rīgas Melnais Balzams jau vairākus gadus mums uztic radīt balvas starptautiskam konkursam "Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge". Nekustamo īpašumu projektā "Mežaparka Rezidences" pārdošanas biroja ieeju rotā lielizmēra āra puķupodi," lepojas uzņēmuma dibinātājas.

Šobrīd "SENSUOUS nature" dizaina priekšmeti tiek pārdoti uzņēmuma interneta veikalā, mājaslapā un vietnē "Etsy".

Pārsvarā uzņēmuma radītie produkti paliek Latvijā, bet pirmās mazās lietas ir jau atradušas savus īpašniekus arī citās tuvākās un tālākās valstīs, piemēram, Dānijā, Maltā. Tāpat uzņēmums produktus plāno eksportēt uz Skandināvijas valstīm, jo pēc uzņēmuma dibinātāju domām, tur novērtē dabīgus materiālus, minimālisma dizainu, kā arī Vāciju.

Lielās lietas ir smagas, tādēļ tās plānots eksportēt uz tuvākām valstīm – Lietuvu, Igauniju, Poliju, Vāciju. To transportēšana var veidot pat pusi no produkta cenas, tāpēc izdevīgāk, ja attālums starp klientu un ražotāju ir neliels.

"Šajā trauksmainajā laikā, daudz laika pavadām mājās un dabā. Vairāk pievēršam uzmanību videi sev apkārt. Aug pieprasījums pēc zaļākas un kvalitatīvākas dzīves telpas. Cilvēkos ir vēlme labiekārtot savu māju, dārzu, terasi vai balkonu. Arī publiskajā pilsētvidē betons spēj nodrošināt klimatam atbilstošus un viegli ieviešamus vides labiekārtošanas risinājumus. Cilvēki novērtē ilgtspējīgu un kvalitatīvu dizainu, un mēs to spējam piedāvāt," stāsta K.Kārkliņa un Ž.Eglīte.

Abas norāda, ka konkurence šajā biznesā ir liela. Pēdējos gados visā pasaulē betons arvien vairāk tiek izmantots ne tikai arhitektūrā. "Latvijā pašlaik ir vairāki nelieli betona produktu ražotāji, tomēr tikai daži ražo pašu radītu dizainu. Savā uzņēmumā izmantojam tradicionālo betona ražošanas procesu. Tas prasa laiku un pacietību, tomēr betons ir tik plaši pielietojams materiāls, ka katrs var atrast savu brīvāku nišu," uzskata uzņēmējas.

"Vēlamies turpināt iesākto ceļu. Turpināt radīt nelielas unikālas mājlietu kolekcijas. Vēlamies vairāk sadarboties ar arhitektiem, ainavu arhitektiem un interjera dizaineriem. Tādā veidā vairāk iesaistoties jau sākotnējos vides radīšanas procesos, daloties ar savām zināšanām un idejām," pauž "SENSUOUS nature" dibinātājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušajā "Laimas" zefīru noliktavā drīzumā tiks atvērts bārs "Zefīrs".

Topošā bāra attīstītāji ir "Gimlet Nordic" kokteiļbāra īpašnieki Edgars Grišulis, Ilmārs Munkevics un amatalus darītāji "Contra Brewing Co" izveidotāji Ingemārs Dzenis un Andis Cēsnieks.

"Esam divas puses - "Gimlet" ar vietējām garšām un bagātu pieredzi dažādu kokteiļu un dzērienu sastāvdaļu gatavošanā un "Contra Brewing Co", kas gatavo vienu no labākajiem amataliem Latvijā. Izlēmām apvienot spēkus un izveidot vietu, kur pašu gatavotais džins un alus tiks celts godā un uz to likts uzsvars," stāsta I.Munkevics. Paralēli tam darbosies arī virtuve un būs iespējams apēst picu, sendviču ar pašu kūpinātu gaļu vai ko citu, vieglā, nepiespiestā atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Mammalampa radītāja, SIA Mammastudio radošā direktore Ieva Kalēja, kas ir ierindota starp pasaules vadošajām dizainerēm, izveidojusi jauna formāta interjera aksesuāru dizaina zīmolu "DeTales".

Produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē 

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas...

"Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās "DeTales" plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem," zīmola koncepciju skaidro SIA "Design Tales" valdes locekle I. Kalēja.

Pirmā produktu sērija ir veidota no uzņēmuma "PAA Vannas" izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas "Silkstone" pārpalikumiem.

"Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku, tāpēc ražošanā tiek likts uzsvars uz ilgtspējīgu resursu izmantošanu," uzsver zīmola "DeTales" attīstības vadītāja un organizācijas "Latvian Art Directors Club" vadītāja Annija Mežgaile.

Mammalampa radītāja gūst starptautisku atzinību 

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina žurnāls "ELLE Decor" janvāra/februāra izdevumu ir veltījis tēmai...

"Interjera aksesuāru kolekcijas dizainu raksturo dabīgā akmens estētiskās kvalitātes pārnešana uz mākslīgā akmens masu. Tādējādi rūpnieciskā procesā iespējams tiražēt produktus ar spēcīgu vizuālo identitāti, piešķirot produktu sērijai filosofisku skatījumu par mākslīgā un dabīgā attiecībām mūsdienās," secina I. Kalēja.

Zīmola nosaukums "DeTales" radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti). "Šajos dizaina stāstos nav vietas nejaušībām, un katrai detaļai ir nozīme. Dievs ir sīkumos - tā varētu tulkot zīmola devīzi, " klāsta I. Kalēja.

Zīmola pirmā kolekcija "Snow Tale" ir mūsdienīgi dizaina objekti — svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas. Kolekcija veltīta sniegam kalnu galotnēs, kas nekad neizkūst. Tas ir stāsts par ilgām pēc sniega un Ziemassvētku smaržas, par sapni, kuru glabājam savās sirdīs.

"Uzņēmuma darbības modelis paredz Latvijas mērogā novatorisku pieeju dizainam un ražošanas procesam — sadarbību starp dažādām nozarēm. Veiksmīga produktu dizaina īstenošanā nepieciešama cieša sazobe starp dizaina estētiskajām un funkcionālajām kvalitātēm, ražošanas tehnoloģiskajiem aspektiem un mārketingu jeb tirgus un potenciālo produktu lietošanas scenāriju izpēti," ir pārliecināta zīmola "DeTales" radītāja.

Uzņēmums "Design Tales" ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras dalībnieks, kas ir drošs garants uzņēmuma izaugsmei un spējai īstenot nospraustos mērķus, secina I. Kalēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīca Tallink City, kas atrodas Igaunijas galvaspilsētas sirdī, A. Laikmaa ielā, kas nepilna gada laikā tika pilnībā renovēta un modernizēta, atkal atvērs durvis viesiem.

Pēc apjomīgiem atjaunošanas darbiem izveidots pavisam jauns viesnīcas interjera dizains.

"Veiksmīgi izmantojot pandēmijas perioda priekšrocības, mums izdevās efektīvi un lietderīgi izmantot šo laiku un pabeigt tik apjomīgu un iespaidīgu viesnīcas rekonstrukcijas projektu. Noslēdzot viesnīcas remontdarbus, tiek atjaunota arī viesnīcas koncepcija, kuras pamatā ir Tallink stiprās puses, apvienojot labi zināmās un iecienītās biznesa jomas un zīmolus, kā arī pievienojot pilnīgi jaunus pakalpojumu risinājumus," komentē Tallink Hotels valdes locekle Ave Svarta.

Desmit stāvu viesnīcā ir pilnībā atjaunoti 324 numuri ar dažādu komforta līmeni: klasiski divvietīgie numuri, ģimenes numuri, kā arī luksusa klases numuri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde apturējusi Andrejsalā esošā restorāna "Koya" darbību, apstiprināja pilsētas būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Restorāna ekspluatācija ir apturēta, jo būve nebija nodota ekspluatācijā.

Kā skaidroja Butāns, būvvalde veica plānoto apsekošanu un konstatēja, ka restorāna ēka tiek ekspluatēta. Tādēļ uzņēmumam vēlreiz liegts šo ēku ekspluatēt, tā ir norobežota ar lentām un izvietoti paziņojumi, ka ēkas ekspluatācija ir liegta.

Restorāna "Koya" līdzīpašnieks Māris Kreilis sacīja, ka viņam nav zināms par būvvaldes lēmumu slēgt restorānu. Vienlaikus Kreilis atzina, ka restorāns darbojas ēkā, kura nav nodota ekspluatācijā.

"Tā ir tiesa, jo iepriekšējie īpašnieki nebija visu sakārtojuši. Tagad mēs strādājam pie ēkas nodošanas ekspluatācijā, tas jau ir procesā," sacīja Kreilis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Durvis apmeklētājiem vērs sajūtu māja "Donas" Smiltenes novada Blomes pagastā.

Kādreizējā Blomes maizes ceptuve kļuvusi par viesu māju. Mājas jaunie saimnieki veikuši būtiskas investīcijas, pilnībā renovējot un atjaunojot mājas iekštelpas, nomainot jumtu, kā arī labiekārtojot mājas apkārtni. Pilnībā pārveidots arī mājas interjers, kas tagad kļuvis par "Donu" firmas zīmi.

"Donu" saimniece Ilze Kalniņa – Dauga māju savā īpašumā iegādājās 2019. gada nogalē, bet no 2020. gada sākuma norisinājies darbs pie numuriņu iekārtošanas, radot katram atšķirīgu interjeru un vidi. Interjera un dizaina priekšmeti uz numuriņiem atceļojuši no dažādām Latvijas un pasaules malām, piemēram, no Bavārijas, Zviedrijas un Vācijas, nesot līdzi savu stāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru