Rosina veikalos pašmāju piena produktus novietot atsevišķā plauktā 

Aicinot domāt par atbalsta mehānismiem vietējā tirgus aizsardzībai un mudināt pircējus priekšroku dot Latvijas izcelsmes pienam, tapis ierosinājums izveidot veikalos nodalītus plauktus vietējiem un importētajiem piena produktiem.

Zane Atlāce - Bistere, 2019. gada 25. janvāris plkst. 12:51
Tevi varētu interesēt
2018. gada 03. aprīlis plkst. 15:17
2018. gada 07. februāris plkst. 10:24
2016. gada 18. aprīlis plkst. 8:35

Tas palīdzēs pircējiem daudz sekmīgāk orientēties piedāvājumā, uzskata kampaņas «Godīgs piens» iniciatoru pārstāvis, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) Piena grupas vadītājs Guntis Gūtmanis.

Kampaņu Godīgs piens pamudinājis uzsākt fakts, ka tikai nedaudz vairāk kā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina LOSP un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.

Kampaņas atklāšanas pasākumā prezentēti arī Latvijas iedzīvotāju aptaujas dati par viņu gatavību iegādāties vietējos piena produktus un spēju tos atpazīt veikalu plauktos. Kā liecina pētījuma rezultāti, lielai daļai iedzīvotāju ir svarīgi, kas tiek likts pusdienu galdā – 51% respondentu atzina, ka, iegādājoties piena produktus, viņiem ir nozīmīga to izcelsmes valsts.

Pētījums arī atklāj, ka nereti par vietējiem tiek uzskatīta importētā prece, kurai ir latvisks nosaukums, piemēram, «Annele» un «Mājas saldējums».

Galvenais iemesls, kāpēc vienādas cenas un līdzīgas kvalitātes gadījumā cilvēki dot priekšroku Latvijas izcelsmes produktiem, ir vēlme atbalstīt pašmāju ražotājus, lai tie kļūtu stiprāki. Šo par galveno motivāciju minēja 33% respondentu. 35% tic, ka tādējādi sekmē ekonomiku un mūsu valstī paliek vairāk naudas. 16% apgalvoja, ka viņiem labāk garšo Latvijas uzņēmumu ražojumi, bet 13% aptaujāto ir pārliecināti, ka vietējās izcelsmes produkti ir veselīgāki.

«Pētījuma rezultāti uzskatāmi parāda, ka Latvijas iedzīvotāju paradumus ir iespējams mainīt tā, lai tas sliektos par labu mūsu pašmāju ražotāju produktiem. Ir būtiski veicināt iedzīvotāju jeb patērētāju informētību par Latvijā ražotas produkcijas pieejamību. Ieguvēji no jaunas produktu »pasniegšanas« formas veikalos būtu gan iedzīvotāji, kas turpmāk varēs uzskatāmi redzēt produkta ražotājvalsti, gan arī vietējie uzņēmēji, kuru produkcijas konkurētspēju tādējādi iespējams palielināt,» norāda zemkopības ministrs Kaspars Gerhards.

«Viens no veidiem, kā mēs varam veicināt vietējā piena patēriņu, ir izglītot cilvēkus par to. Mūsu ierosinājums, ko nosūtījām arī Saeimas deputātiem, ir izveidot veikalos nodalītus plauktus vietējiem un importētajiem piena produktiem. Tas palīdzēs pircējiem daudz sekmīgāk orientēties piedāvājumā,» skaidro G. Gūtmanis.

Ideju par efektīvāku vietējā piena atpazīšanu atbalsta arī lielākā daļa respondentu. 61% vēlas redzēt speciālu marķējumu, lai pircēji uzreiz varētu atšķirt vietējo ražotāju produktus no importa. Savukārt 31% bija pārliecināts, ka lielveikaliem vajadzētu uzlikt par pienākumu vietējās preces nodalīt no ievestajām, bet 23% mudināja rīkot plašu sabiedrības informēšanas kampaņu par to, kuri ir Latvijas produkti un kuri ne.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 05. februāris plkst. 8:33

Globālā mērogā turpina sarukt piena produktu cena, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness....

2015. gada 21. augusts plkst. 14:45

Joprojām turpinās piena iepirkuma cenu kritums, kas Krievijas embargo un pasaules tirgus...

2015. gada 29. janvāris plkst. 9:38

Karina Ķelle cenšas mainīt cilvēku attieksmi pret tādu ikdienišķu vielu kā piens...

2015. gada 26. janvāris plkst. 8:49

Lai arī situācija piena lopkopībā zemo piena iepirkuma cenu dēļ pēdējā gada...

2014. gada 25. novembris plkst. 12:57

ASV dzērienu gigants Coca-Cola gatavojas decembrī laist tirgū piena zīmolu, vēsta britu...

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Jūlija beigās durvis vērs 25 milj. eiro vērtā Valsts Ventspils Mūzikas vidusskola...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

No šīs sadaļas
2019. gada 24. janvāris plkst. 18:35

Arī šogad, tāpat kā ik gadu Berlīnē notiek starptautiska pārtikas Izstāde-gadatirgus Zaļā...

2019. gada 23. janvāris plkst. 11:04

Iepriekš aizmirstībā grimusī izcilā arhitektūras pērle atdzimst, pirmie sakārtoti vīna pagrabi,...

2019. gada 23. janvāris plkst. 10:51

Snēpelē – nomaļā apdzīvotā vietā Kuldīgas novadā – top zīmola Mazo lāču...

2019. gada 22. janvāris plkst. 14:33

AS Brīvais vilnis valde 28.februārī sasaukusi ārkārtas akcionāru sapulci, liecina kompānijas...

2019. gada 22. janvāris plkst. 6:59

Piena pārstrādes koncerna «Food Union» koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz...

2019. gada 21. janvāris plkst. 8:34

Lielveikalu plauktos pieejamajam kafijas piedāvājumam līdzās stājas vietējo kafijas grauzdētavu...

2019. gada 17. janvāris plkst. 13:21

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek...

2019. gada 16. janvāris plkst. 15:38

Pircēju paradumu maiņa, ko ietekmējis mūsdienu ikdienas ritms un vajadzības, arī mazumtirdzniecībā...

2019. gada 16. janvāris plkst. 12:36

Lai palielinātu klientu skaitu, «Zaļais gurķis» nolemj pārcelties uz centru....

2019. gada 15. janvāris plkst. 14:36

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība (LPKS) «Piena ceļš» no tai piederošā piena...