Pakalpojumi

Sākam biznesu: Iznomāt uz minūtēm

Anda Asere, 16.05.2019

Elīna Feldberga, DrivE (SIA AnyDrive) idejas autore.

Foto: Ieva Makare/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Šajā rudenī DrivE cer sākt piedāvāt elektromobiļu koplietošanas pakalpojumu Rīgā – plānots sākt ar 20 līdz 50 automašīnām.

«Esmu ļoti ambiciozs cilvēks un nekad negribu apstāties. Mēģināšu domāt par risinājumiem lielākajām pilsētām ārpus Rīgas. Mums šobrīd zem lupas ir pāris pilsētu, ko rūpīgi pētām. Ir ambīcijas augt arī ārpus Latvijas,» saka Elīna Feldberga, DrivE (SIA AnyDrive) idejas autore. Iecere par auto koplietošanu viņai radusies, darbojoties kopperatīvajā krājaizdevu sabiedrībā. «Tagad populāras ir kopstrādes telpas un citas dalīšanās ekonomikas iniciatīvas. Domājot par tām, radās doma par kopbraukšanu – ilgtspējīgu auto dalīšanos citam ar citu, nenodarot ļaunumu videi. Pats sliktākais būtu uztaisīt šādu biznesa modeli un «iegrūst» ielās vēl daudz parasto mašīnu, lai veidojas papildu sastrēgumi. Gribētu, lai cilvēkiem būtu iespēja savā starpā dalīties ar lietām, tostarp mašīnām, braukt kopā vairākiem, pa ceļam paņemt kaimiņu un aizvest līdz kādai vietai, un darīt to visu tikai ar elektroauto, kas būtu zaļš un videi nekaitīgs pārvietošanās veids,» viņa stāsta.

Cerēšanās fāze

Šobrīd ideja vēl ir «zaļā» stadijā. Redzamu darbību iecerēts sākt rudenī. Apjomi būs atkarīgi no piesaistītajām investīcijām. «Ir dažādi varianti atbilstoši investoru iespējām, riskam un biznesa modeļiem. Ideāli būtu sākt darbu ar 50 mašīnām. Taču, ja šo skaitu pirmajā brīdī būtu grūti savienot ar investoru interesēm, varētu sākt arī ar 20. Mazāk gan nebūtu nopietni,» viņa spriež. Vaicāta par nepieciešamajām investīcijām, uzņēmēja norāda, ka šobrīd ir «cerēšanās fāzē» par pusmiljona eiro investīcijām un šajā scenārijā ir plāns par 50 mašīnām. «Vienīgais, ar ko cīnāmies, ir investīciju apjoms un īstais cilvēks, kurš mums un idejai noticēs. Būsim gatavi trīs mēnešu laikā, kopš brīža, kad tiks piesaistītas investīcijas. Tas būs šogad rudenī,» ir pārliecināta Elīna. Investori esot atsaucīgi, bet visi kā viens vispirms vēlas redzēt, kā uzņēmumam veicas, un labprātāk pievienotos otrajā investīciju raundā. Tāpēc sasniegt pirmo investoru ir īpaši liels izaicinājums.

Vēl piesardzīgi

Mašīnas varētu tikt piegādātas divos mēnešos pēc līguma noslēgšanas ar dīleri. DrivE ir saņēmis vairākus sadarbības piedāvājumus. Arī apdrošinātāji ir atsaucīgi. Elīna spriež, – tas liecina, ka sabiedrība pierod pie koplietošanas idejas. «Sākumā, kad tas bija pilnīgs jaunums Latvijā, visiem tas bija biedējoši. Jūtu, ka cilvēki pamazām saprot, ka koplietošana ir forša, atbalstāma un droša,» viņa teic.

Visu rakstu lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!