Sekojot idejai: Izaugsmes treniņa mozaīka internetā 

Personālvadības uzņēmums SIA Motivio attīsta jaunu biznesa virzienu un izstrādā vadītāju personīgās izaugsmes platformu Wiserstate

Anda Asere, 2019. gada 03. septembris plkst. 10:27

SIA Motivio īpašnieki Ansis Līpenītis (pa kreisi) un Juris Blūzmanis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Attīstot produktu darbinieku ēdināšanai Motivio Meals, pagājušā gada otrajā pusē Ansis Līpenītis un Juris Blūzmanis sāka meklēt atbildi uz jautājumu, kā vēl varētu uzlabot darbinieku iesaisti un apmierinātību darbā. «Sākām ar uzņēmuma kultūru, bet mūsu eņģeļinvestors rosināja skatīties ne tikai uz sekām, bet arī cēloņiem. Kultūra ir sekas, bet kā ietekmēt cēloņus? Ķērāmies klāt intervijām, sekundāro pētījumu analīzei un secinājām, ka visvairāk darbinieku iesaisti un kultūru ietekmē visa līmeņa vadītāji. Ja vadītājs ir labs, viss ir labi, bet, ja vadītājs ir slikts, nekas cits nelīdzēs. Tāpēc jāpalīdz uzlabot vadītāju prasmes un spējas tur, kur tas katram nepieciešams,» spriež Ansis.

Intervijās ar personāla vadītājiem viņi nonāca līdz frāzei koučings jeb personīgās izaugsmes treniņi. Tā tiek uzskatīta par vienu no labākajām metodēm, lai uzlabotu vadītāju prasmes. «Te sākas problēma – labs koučs ir dārgs. Ja skatāmies uz Ziemeļameriku, tas tur maksā, sākot no 150 dolāriem, bet vidēji tie ir 200 līdz 300 dolāri stundā. Tāpēc ar šiem speciālistiem uzņēmumi nodrošina tikai augstākā līmeņa vadītājus. Zemāka līmeņa vadītājiem tas netiek nodrošināts vai arī tiek piedāvāti grupu treniņi,» teic Ansis.

Tāpēc uzņēmums radīja jaunu produktu – vadītāju personīgās izaugsmes platformu Wiserstate. Tā palīdz vadītājiem atrisināt komandas vadīšanas un personīga rakstura problēmas. Katrai problēmsituācijai eksperts ir sagatavojis risinājuma video. Atšķirībā no tradicionālām e-apmācību platformām ar statiskiem video šeit eksperti lietotājiem uzdod jautājumus un reaģē ar atbildēm pielāgotu saturu.

Wiserstate ir iepriekš uzfilmēti video fragmenti, kas apvienoti vienā sesijā, kur kārtība un scenārijs tiek mainīts atkarībā no apmācāmā atbildēm sesijas laikā. Katra video beigās tiek uzdots jautājums un atkarībā no atbildes tiek piedāvāts nākamais fragments, tādējādi imitējot īstu sarunu ar izaugsmes treneri. «Lai arī satura autori ir ne tikai biznesa eksperti, bet arī kouči un viņi izmanto metodes, ko izmanto personīgās izaugsmes treniņos, mēs šo platformu nesaucam par koučingu. Tas nebūtu pareizi. Tā vietā saucam to par vadītāju izaugsmes platformu. Ar cieņu izturamies pret koučinga definīciju, kas prasa, ka tam jābūt intuitīvam un nedaudz improvizētam,» uzsver Ansis.

Visu rakstu lasiet 3. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 22. augusts plkst. 16:17

Personāla tehnoloģiju uzņēmums Motivio ir piesaistījis pirmssēklas investīcijas 80 000 eiro apmērā...

2018. gada 19. jūlijs plkst. 8:54

Personālvadības tehnoloģiju uzņēmums «Motivio» ir izstrādājis pusdienu apmaksas mobilo lietotni...

2018. gada 28. maijs plkst. 7:00

Uzņēmuma kultūras platformas Motivio mērķis ir veidot pievilcīgu kompānijas kultūru; trīs gadu...

2013. gada 26. jūnijs plkst. 14:04

Lielākais gandarījums darbā ir redzēt kādu no kolektīva pumpuriņiem uzplaukstam skaistā ziedā,...

2013. gada 26. jūnijs plkst. 13:14

Mobilitāte globālajā darba tirgū, jaunās tehnoloģijas un vēlme pēc kaut kā cita...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2019. gada 02. septembris plkst. 6:54

Latvijā radītā mūzikas mācību lietotne Solfeg.io piedāvā skolēniem ar tehnoloģiju palīdzību...

2019. gada 29. augusts plkst. 6:33

Jaunā vīriešu veļas zīmola «tom àdam» peldšortu kolekcija ir veidota no pārstrādātas...

2019. gada 27. augusts plkst. 12:40

Pārceļoties uz jaunām telpām, pirms gada dizaina papīrlietu veikals «Manilla» iekārtoja arī...

2019. gada 27. augusts plkst. 9:42

Pirms četriem mēnešiem skaistumkopšanas salons «HairRiga» publicēja darba sludinājumu friziera...

2019. gada 26. augusts plkst. 7:49

Svaigās pastas ColorPasta ražotājs Arno Polītis par svarīgāko iemeslu pievērsties savam biznesam...

2019. gada 21. augusts plkst. 9:21

Lai atpūtinātu prātu un domas no ikdienas, Sanita Spilve sākusi mezglot un...

2019. gada 19. augusts plkst. 7:13

Latgalietis Arturs Gailītis Madonas pusē attīstījis savu biznesu SIA Rezidence, ko pats ...

2019. gada 15. augusts plkst. 8:42

Starp peintbola parkiem Rīgā konkurence ir sīva, turklāt situāciju sarežģījis Rīgas pilsētas...

2019. gada 14. augusts plkst. 11:20

«Highku» vēlas uzsākt zeķu ražošanu ar sudraba diegiem; šobrīd notiek kampaņa pūļa...

2019. gada 14. augusts plkst. 6:47

Skaisti trauki nav jātur skapī īpašām reizēm, bet gan jālieto ikdienā, lai...