Citas ziņas

Somijā atvēras pirmā pašapkalpošanās viesnīca

Aivars Mackevics [email protected],09.10.2003

Jaunākais izdevums

Tamperē ir atvērusies pirmā pašapkalpošanās viesnīca Somijā. Jaunā viesnīca pieder Omena viesnīcu tīklam. Viesnīcā nav apkalpojošā personāla. Klienti, rezervējot viesnīcas numuriņu, saņem kodu, ar kura palīdzību viņi var iekļūt viesnīcā un savā istabiņā. Ar viesnīcas istabiņas plānojumu ir iespējams iepazīties internetā. Tāpat par ēdināšanu klientiem ir jārūpējas pašiem: katrā istabā ir ledusskapis un mikroviļņu krāsns. Visām istabām viesnīcā ir viena cena, proti, 55 eiro. Jāpiebilst, ka vienā istabā var apmesties līdz četrām personām. Viesnīcu tīkla Omena īpašnieks un padomes priekšēdētājs Rabbe Grenbloms ir pārliecināts, ka viesnīcas zemās cenas spēs piesaistīt klientus un cer, ka darba dienās viesnīcā apmetīsies komandējumos atbraukušie klienti, bet nedēļas nogalēs – semināru dalībnieki, sportisti un ģimenes ar bērniem. Nākošā gada aprīlī kompānija ir iecerējusi atvērt vēl vienu pašapkalpošanās vienīcu Vaasas pilsētā. Pavisam līdz 2007. gadam tiek plānots izveidot 40 līdzīga rakstura viesnīcas 30-35 Somijas pilsētās. Avots: Eiropa.lv

Eksperti

Pandēmija un iepirkšanās: Kādi ir pieprasītākie tehnoloģiju risinājumi mazumtirdzniecībā?

Uģis Začs, “StrongPoint” klientu servisa vadītājs,28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas iespaidā pašapkalpošanās kases ir piedzīvojušas līdz šim lielāko uzplaukumu.

Pēc mazumtirdzniecības tehnoloģiju risinājumu piegādātāja “StrongPoint” veiktās aptaujas datiem, 38% Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka gandrīz katru reizi izmanto pašapkalpošanās kases, bet ceturtdaļa jeb 25% – vienmēr.

Pēdējais gads ir radījis vēlmi pārtikas produktu iegādi padarīt ātrāku, ērtāku un arī drošāku, lai pasargātu sevi un citus no iespējamiem inficēšanās riskiem. Taču mazumtirdzniecības tehnoloģiju sektoram attīstoties, arī pašapkalpošanās kases gaida interesanti jaunumi, kas atvieglos līdzšinējās grūtības.

Jaunumi pašapkalpošanās kasu sektorā

Kaimiņvalstī Lietuvā ir ieviests jauns pašapkalpošanās kases veids, kas atpazīst produktus bez svītrkoda vai manuālas ievades. Šāds risinājums nozīmē mazāku cilvēku kontaktu ar skārienjutīgā ekrāna virsmu, tādējādi veicinot drošāku iepirkšanās procesu no pandēmijas skatupunkta, un ātrāku iepirkšanos kopumā. Produktu manuāla meklēšana ekrānā trešdaļai Latvijas aptaujāto iedzīvotāju ir sagādājusi grūtības, tāpēc šāds risinājums būtu tieši laikā arī Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalos.

Mazumtirdzniecība

Maxima Latvija ievieš pašapkalpošanās kases arī veikalos ārpus Rīgas

Dienas Bizness,03.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas pašapkalpošanās kases pieejamas Maxima X veikalā Ādažos, Rīgas gatvē 21, kas ir pirmais mazā formāta veikals ārpus Rīgas. Šo pašapkalpošanās kasu ierīkošanā uzņēmums investējis 54 tūkstošus eiro, informē SIA Maxima Latvija Komunikācijas speciāliste Zane Udrase.

Veikalā pieejamas četras pašapkalpošanās kases, no kurām divās kasēs par pirkumiem var norēķināties gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm, bet divās kasēs - tikai ar maksājumu kartēm, tai skaitā, ar bezkontakta maksājumu kartēm.

Līdz šim šajā veikalā bija izvietotas piecas kases, kurās klientus apkalpoja kasieres. Taču no šodienas klientu ērtībām pieejamas sešas kases - četras pašapkalpošanās un divas ierastās kases, kurās iedzīvotājus apkalpo kasieres.

«Šis ir pirmais mazā formāta veikals ārpus galvaspilsētas, kurā ieviesām pašapkalpošanās kases. Pašapkalpošanās kasu tīklu plānojam vēl vairāk paplašināt, jo tas ir viens no soļiem, lai samazinātu darbinieku slodzi, kā arī rindas pie kasēm. Vidēji dienā viens kasieris apkalpo aptuveni 400-600 klientus. Savukārt vienas dienas laikā Maxima Latvija visos veikalos iepērkas aptuveni 300 tūkstoši iedzīvotāju,» stāsta Maxima Latvija operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Kesko Senukai Latvia" ir pirmais būvmateriālu, dārza un mājsaimniecības preču tirgotājs Latvijā, kas savos veikalos turpina attīstīt pašapkalpošanās kasu sistēmu.

Investējot 140 000 eiro, tās ieviestas veikalos Lucavsalā un Kārļa Ulmaņa gatvē Rīgā, kā arī Loka maģistrālē Jelgavā. Pirkumus varēs apmaksāt ne tikai ar maksājumu karti, bet arī ar digitālajiem maksāšanas līdzekļiem - viedtālruni, viedpulksteni, viedo gredzenu.

2019.gada novembrī pirmā pašapkalpošanās kasu zona tika ieviesta "K Senukai" veikalā "Ozols" un kļuva par veiksmīgu pilotprojektu, lai attīstītu un ieviestu šo jauninājumu arī citos veikalos. Praksē pierādījies, ka pašapkalpošanās kases ir ērts risinājums norēķiniem gan par nelieliem, gan izmēros vai svarā lielākiem pirkumiem, piemēram, cementa maisiem, lamināta iepakojumiem, flīzēm kastēs, jo svītrkodus var nolasīt, nepaceļot iepakojumu, bet gan pietuvinot tam svītrkoda skeneri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs «Rimi Latvia» līdz gada beigām tirdzniecības parkā «Alfa» ieviesīs otro pašapkalpošanās skeneru sistēmu, pastāstīja «Rimi Latvia» valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Viņš norādīja, ka pašapkalpošanās skeneriem, kas patlaban atrodas tikai «Rimi» veikalā Krišjāņa Valdemāra ielā, ir «adekvāts pieprasījums». Valdemāra ielas veikalā ap 10% pirkumu tiek veikti ar pašapkalpošanās skeneriem, kas liecinot, ka cilvēki šīm pārmaiņām ir gatavi.

«Redzama vispārēja tendence, ka pieaug tā pircēju daļa, kas izvēlas norēķināties, izmantojot pašapkalpošanās risinājumus. Šobrīd vidēji 34% pircēju izvēlas pirkumus apmaksāt pašapkalpošanās kasēs, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 5%,» skaidroja Turlais.

Jautāts, kāda ir vēlamā proporcija, cik pirkumu varētu tikt veikts caur šiem skeneriem, Turlais atbildēja, ka šādi mērķi nav izvirzīti. Viņš skaidroja, ka ir veikali, kuros pieprasījums pēc pašapkalpošanās risinājumiem ir tik liels, ka mazumtirgotājam nākas palielināt pašapkalpošanās kasu skaitu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija veicinājusi moderno tehnoloģiju attīstību mazumtirdzniecības nozarē, tiek prognozēts, ka nākamo septiņu gadu laikā pašapkalpošanās bizness piedzīvos divkāršu izaugsmi.

To DB organizētajā konferencē Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā norāda SIA StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors Darius Lapienis (Darius Lapienis). Viņš uzsver, ka e-komercija pandēmijas laikā pasaulē piedzīvojusi aptuveni 50% lielu pieaugumu, Baltijā – pat vēl vairāk, ievērojami palielinājies arī to cilvēku skaits, kuri labprātāk tirdzniecības vietās izmanto pašapkalpošanās iespējas. Būtisks tehnoloģiskais lēciens vērojams arī tirdzniecības analītikas jomā.

Ieguvums visiem

Liela daļa pircēju jau šobrīd labprāt veikalos izvēlas pašapkalpošanās kases, tiek prognozēts, ka šādu cilvēku skaits katru gadu palielināsies par aptuveni 10 līdz 13%, teic D. Lapienis. “Arī StrongPoint veiktais pētījums Latvijā apliecina – šis pirkumu apmaksas veids kļuvis par daļu no mūsu sabiedrības ikdienas. Aptaujājot 1000 respondentu, noskaidrots, ka jau pašlaik 60% cilvēku pašapkalpošanās iespējas izmanto bieži vai vienmēr. Pieprasījuma pieauguma ietekmē attīstās arī tehnoloģijas. Datora redzes funkcija pašapkalpošanās kases kā norēķinu veidu padara drošāku no tirgotāju un ērtāku no pircēju skatupunkta. Tā ir viena no novitātēm, kas pašlaik pieejama gan pasaulē, gan tepat kaimiņos, Lietuvā, un drīzumā varētu tikt ieviesta arī Latvijas tirgū. Ar datora redzes palīdzību iespējams preci atpazīt bez svītru koda, tas nozīmē, ka pircējam vairs nebūs nepieciešams iedziļināties sarežģītās izvēlnēs, mēģinot saprast, tieši kuru preci viņš ir izvēlējies. Savukārt no pārdevēju aspekta tas nozīmē, ka vizuāli līdzīgas preces vairs nevarēs tikt sajauktas un dārgākas preces nebūs iespējams iegādāties par zemāku cenu. Šis risinājums palīdzēs izvairīties arī no apzinātas krāpšanas. Reāls piemērs – kāds pircējs veikalā uz svariem bija uzlicis dārgu alkohola pudeli, bet atzīmējis, ka tie ir kartupeļi. Ar datora redzes funkciju šāda krāpniecība nebūs iespējama,” pauž D. Lapienis.

Foto

Top jaunas viesnīcas; Rīgas tirgus tuvu piesātinājumam

Lāsma Vaivare,07.05.2014

Vaļņu ielā 49 iepretim Rīgas autoostai top jau sestā viesnīca, kas strādās ar Welton zīmolu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepriekšējo gadu aktīvajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā tiek rekonstruētas, būvētas un atvērtas jaunas viesnīcas; eksperti lēš – tirgus ir tuvu piesātinājumam.

Bez pašreizējiem viesnīcu projektiem Rīgā, kas jau ir vai tūlīt tiks pabeigti, vēl tiek plānoti vairāki jauni; kad tie būs pabeigti, tirgus būs piesātināts, norāda nekustamo īpašumu kompānijas Newsec Latvija direktors Valdis Mitenbergs. Ja investors šobrīd sāktu apsvērt viesnīcas projekta īstenošanu Rīgā – iegādātos īpašumu, sāktu projektēt –, iespējams, būtu jau nokavēts.

Ja nepalielināsies tūristu skaits, konkurence viesnīcu biznesā būtiski saasināsies, pauž Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste. Viņasprāt, pie esošās viesnīcu noslodzes, kas pēc asociācijas datiem pērn bija ap 48%, nav īstas vajadzības pēc jaunu viesnīcu būvniecības. Vienlaikus šobrīd tirgū vērojamā aktivitāte, rekonstruējot un no jauna būvējot viesnīcas, ir sakritība, nevis apzināts plāns. «Viesnīcas izveide nav īstermiņa projekts,» viņa norāda, stāstot, ka, piemēram, vēsturiskas ēkas pārveide par viesnīcu var būt ļoti laikietilpīga, kas liek pagarināt būvniecības termiņus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savas pirmās pašapkalpošanās kases Latvijā ir atklājis “Lidl” veikalā Rīgā, Lubānas ielā, informē uzņēmums.

Izveidotajā pašapkalpošanās kasu zonā ir uzstādītas 10 pašapkalpošanās kases.

Tuvāko mēnešu laikā pašapkalpošanās kases pakāpeniski tiks uzstādītas un sāks darboties pilnīgi visos “Lidl” veikalos Latvijā. Plānots, ka vidēji katrā veikalā būs no 6 līdz 10 pašapkalpošanās kasēm. Veikalos joprojām strādās tradicionālās kases tiem klientiem, kas vēlas, lai viņus apkalpo.

Kopējās “Lidl” investīcijas pašapkalpošanās kasu ieviešanā Latvijā varētu sasniegt 2 miljonus eiro.

Pieaugot norēķiniem ar bankas kartēm un mainoties iedzīvotāju paradumiem, pašapkalpošanās kases ir pašsaprotams nākamais solis “Lidl” veikalos. Kā stāsta “Lidl Latvija” pārstāve Zane Neļķe: “Sekojot savam vienkāršas un ērtas iepirkšanās konceptam, mēs sākam ieviest pašapkalpošanās kases Latvijā. Lubānas ielas veikals mums ir pirmais šajā projektā, kas nākamo mēnešu laikā aptvers visus Latvijas “Lidl” veikalus. Kā jau vienmēr, “Lidl” būs nedaudz atšķirīgs, lūdzot saviem klientiem vispirms noskenēt iepirkumu čeku, lai izietu no pašapkalpošanās kasu zonas,” atklāj Z. Neļķe.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva Grupa nācis klajā ar būtiskiem pašapkalpošanās vides Mana Omniva uzlabojumiem.

Tas ir viens no pirmajiem soļiem investīciju plānā, kura ietvaros paredzēts izstrādāt jaunas klientu pašapkalpošanās platformas un citus digitālos risinājumus. Kopējais investīciju apjoms digitālās infrastruktūras attīstībā sasniegs 3 miljonus eiro.

Omniva pašapkalpošanās vide un arī uzņēmuma mājas lapas pakāpeniski tiek atjauninātas un šobrīd pabeigts pirmais uzlabojumu posms.

"Tā kā esošā pašapkalpošanās vides programmatūra neatbilda mūsu nākotnes pakalpojumu vajadzībām un nebūtu ļāvusi nodrošināt vislabāko lietotāju pieredzi, nolēmām atjaunināt pašapkalpošanos un pakāpeniski pievienot jaunajai platformai jaunas funkcijas. Līdz šī gada beigām tiks atjaunināta visa pašapkalpošanās vide," atzīmē Omniva Grupas Inovāciju un tehnoloģiju direktors Marti Kuldma (Martti Kuldma).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot tehnoloģiskus risinājumus pasūtījumu veikšanai, Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” visos restorānos Latvijā ierīko digitālās pašapkalpošanas kases.

Kopējās projekta investīcijas ir 1, 5 miljoni eiro, un tā ietvaros kopumā tiks uzstādītas 107 šāda veida kases.

Projekts Latvijā tika aizsākts 2021. gadā, pakāpeniski ieviešot projekta administratīvās prasības, un pirmo pašapkalpošanās kasi uzstādot “Hesburger” restorānā Rīgā, Krasta ielā. Šobrīd projekts tuvojas noslēgumam, un līdz augusta vidum pašapkalpošanās kases tiks uzstādītas jau visos “Hesburger” restorānos Latvijā. Noslēdzošā digitālā pašapkalpošanās kase tiks uzstādīta Daugavpilī, “Hesburger” restorānā Rīgas ielā, kas pēc vērienīgas renovācijas tiks atvērts šī gada otrajā pusē.

“Līdztekus jaunu restorānu atvēršanai mēs investējam arī modernu tehnoloģisko risinājumu ieviešanā, tādēļ esam gandarīti, ka šis projekts jau pavisam drīz tiks veiksmīgi ieviests 51 uzņēmuma restorānā Latvijā,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējā pašapkalpošanās risinājumu izstrādātāja "Tapbox" skatījumā pašapkalpošanās risinājumi pēckrīzes laikā palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju.

"Šobrīd uzņēmējdarbībā ļoti svarīgi neapstādināt biznesu, bet pārorientēties savus klientus apkalpot attālināti, kā arī sagatavoties pēckrīzes periodam. Jau šobrīd skaidrs, ka ārkārtas stāvoklis gan Latvijā, gan ārvalstīs mainīs tirgus situāciju. Būtiski, kurš būs vislabāk sagatavojies laikam pēc ierobežojumu atcelšanas.

Pašapkalpošanās risinājumi ir viens no variantiem, kas palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju. Pārdošanas procesa digitālās inovācijas palīdzēs piesaistīt jaunus klientus un ātrāk apkalpot esošos," spriež Toms Piliksers, "Tapbox" (SIA "Self Service Terminals") valdes loceklis.

Viņš uzskata, ka pašapkalpošanās risinājumi ļauj uzņēmumiem un valsts iestādēm ieviest modernu un mūsdienīgu apkalpošanas procesu, vienlaicīgi ietaupot resursus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstīt ātrākas un ērtākas iepirkšanās iespējas, "Rimi" paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - tagad pašapkalpošanās skeneri pieejami arī veikalā tirdzniecības centrā "Spice".

"Rimi" hipermārkets "Spicē" ir jau trešais Rimi veikals, kurā ieviesti pašapkalpošanās skeneri - līdz šim tādi pieejami veikalos "Rimi Valdemārs" un "Rimi Alfa". Pircējiem pieejami 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri, četri maksājumu termināļi un astoņi pašapkalpošanās svari sveramajām precēm. Skeneri izvietoti pie ieejas veikalā. Sistēmas izveidē investēti 130 000 eiro.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja "Mans Rimi" kartes īpašniekiem būtiski paātrināt iepirkšanās procesu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli; tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Foto

Neparastāko viesnīcu TOP 20 – apmešanās vecā lidmašīnā vai kabrioletā

Gunta Kursiša,25.02.2013

1. Viesnīca Costa Verde Kostarikā izveidota 1965. gada Boeing 727 gaisa kuģī, kas novietots lietus mežā. Numuriņš šajā viesnīcā maksā, sākot no 250 ASV dolāriem (aptuveni 133 Ls).

Foto avots: costaverde.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē netrūkst neparastu un dīvainu naktsmītņu – ceļojot iespējams apmesties gan 1965. gada Boeing 727 lidmašīnā, kas pārveidota par viesnīcu, gan retro furgonos un citās viesnīcām visnotaļ neraksturīgās telpās.

Britu medijs The Guardian apkopojis 20 pasaulē neordinārāko viesnīcu topu.

1. Viesnīca Costa Verde Kostarikā izveidota 1965. gada Boeing 727 gaisa kuģī, kas novietots lietus mežā.

2. Neemrana Fort Palace Indijā, netālu no Deli.

3. V8 Hotel, Boblingenā (Böblingen) Vācijā.

4. Viesnīca Verana Meksikā - naktsmājas ar skatu uz Banderas līci.

5. Hüttenpalast Berlīnē, Vācijā, ir viesnīca, kura piedāvā pārlaist nakti vecos, bet omulīgos furgoniņos.

6. Viesnīca Livingston Lodge atrodas Kentā, savvaļas dzīvnieku parkā (Wild Animal park).

7. Naktsmājas Juvet Norvēģijā, Valldalā (Valldal). Viesnīca atrodas mežā ar skatu uz kalniem.

Citas ziņas

IKI ieviesis pirmās pašapkalpošanās kases

,22.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās pašapkalpošanās kases Baltijā un visā Austrumeiropā ir sākušas darboties.

Viens no IKI veikaliem Viļņā šobrīd jau piedāvā alternatīvo kasu sistēmu – pašapkalpošanās kases, liecina sniegtā informācija medijiem.

11.februāris esot īpaša diena visam mazumtirdzniecības tīklam IKI. Šai dienā pircējiem IKI veikalā Viļņā bija unikāla iespēja pašiem izmēģināt pašapkalpošanās kases. Tiek rēķināts, ka apmēram 40% pircēju izvēlās izmantot jaunās kases.

Līdz gada beigām šādas kases plānots ieviest 25 IKI veikalos visā Lietuvā, katrā veikalā pa 4 pašapkalpošanās kasēm. Pašapkalpošanās kases ir alternatīva izvēle tiem pircējiem, kas iegādājās maz preces un ļoti steidzas. Paralēli visos veikalos turpina darboties ierastās kases.

Pakalpojumi

Rimi investējis 130 000 eiro pašapkalpošanās skeneru ieviešanā Alfā

Zane Atlāce - Bistere,03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs Rimi paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - investējot 130 tūkstošus eiro, 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri un 4 kasu termināļi ieviesti arī tirdzniecības parka "Alfa" Rimi hipermārketā.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja Mans Rimi kartes īpašniekiem paātrināt iepirkšanās procesu, iegādājoties lielāku preču daudzumu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Mans Rimi karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli, tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Pilotprojekta ietvaros veikalā "Rimi Valdemārs" novērots, ka pašapkalpošanās skenerus lielākoties izvēlas pircēji, kuri veic lielākus pirkumus; tos aktīvi lieto jaunieši, bet īpaši aktīvi - 67% gadījumu - šo iespēju izmanto 26-45 gadus veci pircēji.

Transports un loģistika

Atklāj pašapkalpošanās mantu glabātavu, kuru atver ar telefonu

Kristīne Stepiņa,25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Self Storage" multifukcionālā kompleksa teritorijā Krasta ielā ir uzbūvējusi pašapkalpošanās noliktavu vairāk nekā 2000 m2 platībā, kurai ir būtiska atšķirība no citām mantu glabātavām. Klienti var telpas iznomāt jebkurā diennakts laikā uzņēmuma mājaslapā, kā arī paši atslēgt tās ar aplikāciju telefonā.

Produktu izstrādājis SIA "Self Storage" sadarbības partneris un pasaules pašapkalpošanās noliktavu tirgus līderis "Janus International".

SIA "Self Storage" valdes loceklis Augusts Iesalnieks stāsta, ka šobrīd tā ir vienīgā šāda veida "gudrā" noliktava Latvijā, bet pasaulē šāds pakalpojums, kad klients savas mantas glabātuvē ievieto pats un tikai viņam pie tām ir piekļuve, ir visnotaļ pieprasīts, - īpaši daudz tādu esot ASV un Rietumeiropā.

"Kā rāda pasaules pieredze, tad pašapkalpošanās noliktavas lieto gan privātpersonas, gan uzņēmumi. Privātpersonas izmanto šāda vieda noliktavas, lai atbrīvotu savu dzīves telpu no lietām, kas konkrētajā brīdī nav nepieciešamas, - gan sezonālo priekšmetu un sporta inventāra glabāšanai, gan pārceļoties uz citu dzīves vietu vai aizceļojot. Juridiskie klienti izmanto šādu pakalpojumu savas produkcijas uzglabāšanai – tie ir dažādi tirgotāji un interneta veikali. Tāpat šādas noliktavas ērti var izmantot arhīva uzglabāšanai biroja remonta laikā vai pārceļoties uz citām telpām, tādējādi optimizējot izmaksas un efektīvi izmantojot uzņēmuma komercplatību. Pašapkalpošanās noliktavām var piekļūt 24 stundas 7 dienas nedēļā, un glabāšana ir ērta un droša. Telpās uzturas tikai klienti, kuri nolikavā var iebraukt iekšā ar savu auto un ērti veikt mantu izkraušanu un iekraušanu," noliktavas priekšrocības uzskaita uzņēmējs.

Citas ziņas

Viesnīca «Rīga» pievienojas «Kempinski»

Aivars Mackevics [email protected],09.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005.gada augusta vidū Latvijas uzņēmums SIA MIRA G un pazīstamais starptautiskais viesnīcu operators Kempinski Hotels parakstīja viesnīcas Rīga menedžmenta līgumu. Kempinski ķēdes pārstāvju vārdiem runājot, viņi deva priekšroku viesnīcai Rīga tās īpaši izdevīgās atrašanās vietas un ēkas vēsturiskā nozīmīguma dēļ.. tāpat viņi ir gandarīti un ļoti priecīgi, ka viesnīcas īpašnieks izvēlējās tieši Kempinski ķēdi kļūt par savu sadarbības partneri. Kopš 2004. gada viesnīca Rīga pieder SIA MIRA-G, kuras 100% daļu īpašnieks ir biznesmenis Venjamins Gurevičs. Viesnīca Rīga atrodas Vecrīgā Aspazijas bulvārī 22. Kopš 19. gadsimta otrās puses šajā vietā atradās slavenā Romas viesnīca. Tā tika uzcelta 1878. gadā pēc pirmā latviešu profesionālā arhitekta Jāņa Fridriha Baumaņa projekta eklektisma stilā, izmantojot itāļu renesanses laika arhitektūras iezīmes. Otrā pasaules kara laikā ēka tika sagrauta. 1956. gadā tika uzcelta jauna sešstāvu augstākās klases viesnīca 515 vietām. Viesnīca Rīga ir veidota 50-to gadu eklektisma stilā, tās projekta autori ir arhitekti S.Antonovs, J.Arhipovs, А.Мiezis, tā ir arhitektūras piemineklis un Rīgas pilsētas vizītkarte. Viesnīca ir uzņēmusi un apkalpojusi daudzas ievērojamas vēsturiskas personas, starp tām arī Hruščovu, Miterānu, Brozu Tito, Hošiminu. Viesnīcas rekonstrukciju ir plānots uzsākt 2006. gada rudenī un pilnībā pabeigt 2007. gada beigās. Rekonstrukcijas pasūtītājs un investors ir SIA MIRA-G; investīciju apjoms sasniegs 25-30 miljonus eiro. Jaunajā pieczvaigžņu viesnīcā būs 250 greznas istabas un izsmalcināti luksa numuri, dažādi restorāni un bāri. Īpaši jauka būs vasaras terase ar skatu uz Vecrīgu. Kazino un naktsklubs dos iespēju viesiem patīkami pavadīt brīvo laiku. Viesnīcā ir ieplānots arī spa centrs ar slēgtu baseinu, saunu, solāriju, kā аrī vairākas konferenču zāles un prezentāciju zāles. Viesnīca Rīga ir jau otrā viesnīca, kuru Latvijā pārvaldīs Kempinski Hotels. Kempinski viesnīcu ķēdei pieder vai tā pārvalda viesnīcas Eiropā, Vidējos Austrumos, Āfrikā, Dienvidamerikā un Āzijā. Katra no tām piedāvā visaugstākos apkalpošanas standartus, kas apvienoti ar tikai viņiem piemītošo stilu un kas atspoguļo katra īpašuma individualitāti un tā atrašanās vietu. Avots: viesnīca Rīga

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga" investējusi 230 000 eiro četrās pašapkalpošanās bagāžas nodošanas līnijās, informē lidostā.

Iespēju izmantot jauno lidostas pakalpojumu saviem pasažieriem sākusi piedāvāt Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", taču nākotnē šo pakalpojumu klientiem varētu piedāvāt arī citas lidostā "Rīga" strādājošās aviokompānijas.

Lidostas "Rīga" pārstāvji paredz, ka jaunās līnijas padarīs bagāžas nodošanas procesu lidostā būtiski ērtāku un ātrāku. Vienas somas apkalpošanas laiks pašapkalpošanās bagāžas nodošanas vietā ilgst aptuveni minūti, tādējādi stundas laikā uz vienas līnijas iespējams apkalpot apmēram 60 bagāžas vienību.

"Mūsdienīgu automatizētu risinājumu ieviešana pasažieru apkalpošanā ir viena no lidostas "Rīga" prioritātēm. Šādi risinājumi ne tikai uzlabo klientu pieredzi, bet arī padara efektīvākus lidostas procesus kopumā," minēja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalos tiek ieviestas pašapkalpošanās kases, pie kurām cilvēki pamazām pierod, taču pašapkalpošanās termināļu Tapbox.eu veidotāji uzskata, ka iespējas ir vēl krietni plašākas par pašreizējām

Tapbox.eu darbību sāka 2015. gada rudenī, kad Tomam Pilikseram un Jēkabam Endziņam radās ideja, ka pašapkalpošanās tehnoloģijas būtu vairāk jāizmanto pakalpojumu sfērā, bet trūkst uzņēmumu, kas spētu nodrošināt pilnu servisu – gan iekārtas, gan programmatūru. «Uzņēmumi specializējas atsevišķi uz iekārtu ražošanu, komplektāciju vai programmatūras izstrādi, un tas savā ziņā ir loģiski, bet klientam bez spēcīgas IT komandas būs ļoti grūti kvalitatīvi novadīt šādu projektu, ja pretī nebūs pilna servisa aģentūra. Tāpēc uzskatām, ka aizpildām būtisku plaisu esošajā tirgū» saka Jēkabs. Viņa skatījumā pašapkalpošanās risinājumi palīdz ietaupīt darbaspēka izmaksas, pārdot vairāk, turklāt cilvēkiem patīk modernas tehnoloģijas. Tāpat šādi risinājumi ļauj nodrošināt ātrāku un kvalitatīvāku apkalpošanu. Jau tagad tie ir pieejami gan lielveikalos, gan degvielas uzpildes stacijās, un Jēkabs uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz šie risinājumi tiks pielietoti daudz plašāk. Toms domā, ka būtiskākais aspekts, kāpēc uzņēmumiem pašapkalpošanās termināļi ir pievilcīgi, ir darbaspēka trūkums. «Lieli uzņēmumi ir izmisuši – viņi labprāt palielinātu biznesa apjomus, bet nav cilvēku, kas strādā. Pašapkalpošanas termināļi šo problēmu risina. Nav tā, ka gribam atņemt darbu cilvēkiem, bet esam pārliecināti, ka cilvēks kā inteliģenta būtne var darīt lietas ar augstāku pievienoto vērtību,» spriež Toms.

Eksperti

Investēt vai nē? Digitālajos produktos - jo ātrāk, jo labāk

Renārs Jansons, "CUBE Systems" līdzdibinātājs,05.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji cer, ka mākslīgais intelekts (MI) spēs atrisināt aizvien pieaugošo talantu trūkuma problēmu. Taču patiesībā esošie risinājumi - digitālie produkti - jau tagad var palīdzēt gan paveikt vienkāršus uzdevumus, gan ievērojami ietaupīt izmaksas.

Digitālais produkts ir mājaslapa, pašapkalpošanās portāls, e-veikals, lietotne vai jebkurš cits digitāls risinājums, kas palīdz biznesam. To ieviešana ļauj ne tikai palielināt ieņēmumus, bet arī samazināt izdevumus.

Piemēram, ja klientam ir pieejams pašapkalpošanās portāls, ir iespēja ievērojami samazinātu klientu apkalpošanas izmaksas. "Gartner" aplēsis, ka viena fiziska saskare ar klientu (telefona zvans, e-pasts, čats) uzņēmumam izmaksā aptuveni 8 dolārus, savukārt pašapkalpošanās portāla izmantošana šo saskari padara ievērojami lētāku. "Gartner" jau 2019. gadā apgalvoja, ka digitāla viena klienta apkalpošana izmaksā tikai 10 eirocentus. Tātad 98,75% izmaksu ietaupījums! Tagad, iespējams, šīs izmaksas būtu vēl mazākas, jo risinājumi ir vēl daudz vairāk attīstījušies un vēl vairāk procesu iespējams automatizēt. Tajā skaitā jēgpilni integrējot mākslīgo intelektu (MI).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pašapkalpošanās automazgātavu burbulis vēl nav pārsprādzis. Vismaz Rīgas būvvaldē patlaban ir iesniegtas 79 šāda projekta ieceres un ir izsniegtas 22 būvatļaujas

Tā var secināt no pieejamās informācijas Rīgas būvvaldes mājaslapā.

Latvijā lielākais pašapkalpošanās automazgātavu tīkls ir SIA Wash & Drive un tā tuvākais sāncensis ir SIA Ehrle EU, kas ir Vācijas Ehrle Reinigungstechnik GmbH meitas uzņēmums, kurš uz franšīzes līgumu pamata attīsta Ehrle ķēdi. «Grūti nosaukt konkurentu skaitu, jo pārējais tirgus ir fragmentēts un vismaz pagaidām lielai daļai sāncenšu pieder pa vienai divām mazgātavām. Lielākais sāncensis ir Ehrle, bet arī šim tīklam ir atšķirīga stratēģija, jo katra mazgātava pieder citam īpašniekam. Retos gadījumos divas vai trīs mazgātavas apsaimnieko viens uzņēmums,» skaidro SIA Wash & Drive valdes loceklis Augusts Iesalnieks. Grūti nosaukt kopējo šādu mazgātavu skaitu Latvijā, jo tamlīdzīgi dati nav apkopoti. A. Iesalnieks lēš, ka tās varētu būt aptuveni 40, bet katra no tām atšķiras, jo ir mazgātavas, kurās ir divas kabīnes, un ir tādas, kurās ir astoņas. Rīgā šobrīd darbojas 13 pašapkalpošanās automazgātavas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu tīkls Rimi Latvijā ieviesis divus jaunus digitālos risinājumus, kas vienkāršos iepirkšanās procesu un samazinās tā ietekmi uz vidi – iespēju iepirkties, preces skenējot ar savu mobilo tālruni, un atteikties no čeku drukāšanas pašapkalpošanās kasēs.

Tādējādi arī Latvijā ir sākusies pāreja uz elektroniskajiem čekiem. Elektronisko čeku sistēma šovasar tika sekmīgi ieviesta Rimi veikalos Igaunijā. Latvijā elektroniskie čeki sākotnēji būs pieejami tikai pašapkalpošanās kasēs, ka arī izmantojot pašapkalpošanās skeneri, jo pašlaik vēl turpinās sistēmas saskaņošana ar atbildīgajiem dienestiem, lai šo risinājumu varētu izmantot arī parastajās kasēs.

“Elektroniskie čeki ir būtisks solis pretī efektīvākam un zaļākam iepirkšanās procesam. Visās kasēs elektroniskos čekus plānojam ieviest nākamā gada sākumā. Čeks ir salīdzinoši sīka ierastā iepirkšanās procesa sastāvdaļa, tomēr tas nozīmē būtisku planētas resursu patēriņu. Jau šobrīd esam aplēsuši, ka, visiem Rimi pircējiem Latvijā atsakoties no drukātajiem čekiem, gada laikā tiktu ietaupīta 31 tonna jeb viens kravas auto papīra un no nociršanas izglābts vairāk nekā pustūkstotis koku,” stāsta Rimi digitālās attīstības direktore Liene Perija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīca Roma, gatavojoties Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē (ES) pasākumiem, viesnīcas uzlabošanas darbos ieguldījusi 1,5 miljonus eiro, sacīja Viesnīcas Roma vadītāja Linda Abu Meri.

«Pirms prezidentūras veicām dažādus uzlabošanas darbus viesnīcai, lai izskatītos pieklājīgi un pietiekami cienīgi prezidentūras valsts vienai no centrālajām viesnīcām. Iepriekšējā vasarā viesnīcā nebija kondicionieru, jo iepriekšējie īpašnieki neuzskatīja, ka kondicionieri karstumā ir lietderīgi,» sacīja Abu Meri.

Zinot, ka Latvijā šogad noritēs prezidentūra, Viesnīca Roma pakāpeniski tika ieviesta kondicionēšanas sistēma un veikti dažādi kosmētiskie remonti. Tajos numuriņos, kur varētu dzīvot prezidentūras viesi, tika nomainītas mēbeles pret jaunākām. «Viesnīca ir diezgan veca, un pirms mums neviens remontus nav veicis. Līdz ar to ieguldījumi šai vasarai, gatavojoties prezidentūrai, bija diezgan ievērojami,» sacīja Abu Meri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīca Rīga tiks pārveidota par pirmo starptautiskā viesnīcu tīkla Kempinski Hotels viesnīcu Latvijā, tās izveidei piesaistīts Swedbank finansējums 20 miljonu eiro apmērā, informēja Swedbank Ārējās komunikācijas vadītājs Ivars Svilāns.

Patlaban viesnīcā norit rekonstrukcija, un to plānots atvērt līdz 2015.gada decembrim.

Pieczvaigžņu viesnīcā Grand Hotel Kempinski RIGA būs 140 numuri un deviņi ekskluzīvi apartamenti, viesnīcas rekonstrukcijā kopumā plānots ieguldīt aptuveni 30 miljonus eiro.

Viesnīcas īpašnieks Gagiks Carukjans par savu izvēli norāda, ka viņu piesaistījusi pati ēka un tās atrašanās vieta pilsētā. «Vēsturiski viesnīca Rīga bija pilsētas «Grand Hotel», un mūsu mērķis ir atgriezt iepriekšējo popularitāti, bet jau pilnīgi jaunā luksusa klases standartā,» atklāj Carukjans.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Radisson Blu Rīdzene Hotel ģenerāldirektoru Jāni Vālodzi

Lelde Petrāne,14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Radisson Blu Rīdzene Hotel ģenerāldirektors Jānis Vālodze. Radisson Blu Rīdzene Hotel ir pieczvaigžņu viesnīca Rīgas centrā ar 95 istabām un darbojas ar Radisson Blu zīmolu kopš 2010. gada 1. jūnija.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viesnīcas man ir šķitušas interesantas un patikušas jau no pašas bērnības, kad ceļoju kopā ar vecākiem, bet mērķtiecīgi uz to nekad neesmu gājis. Pēc vidusskolas beigšanas iestāšanos tūrisma skolā noteikti varētu raksturot kā nejaušību, jo tāda īpaša plāna, ko darīt, man nebija. Runājot par uzņēmumu, darbs starptautiskā viesnīcu tīklā, manuprāt, ir noteikti labākā izvēle profesionālā ziņā.

Pakalpojumi

Azerbaidžānas kompānija investīcijas Hotel de Rome cer atpelnīt 10 - 15 gados

Nozare.lv,03.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azerbaidžānas kompānija Benkons, kas šovasar par 9,24 miljoniem latu iegādājās bijušo viesnīcu Hotel de Rome, investīcijas viesnīcā plāno atpelnīt 10-15 gados, stāsta Benkons meitasuzņēmumu Latvijā SIA Benkons MMC vadītāja, bijusī iekšlietu ministre Linda Abu Meri (V).

Viesnīcas iegāde tika noslēgta 8. jūlijā, un tiek uzskatīts, ka šis ir šogad lielākais darījums nekustamā īpašuma nozarē.

L. Abu Meri atzina, ka lēmumu par tieši šīs viesnīcas iegādi pieņēma Azerbaidžānas kompānija, tāpēc iegādes iemeslus viņa nevar nosaukt. Tāpat L. Abu Meri patlaban nevar atklāt viesnīcas attīstības plānus, jo arī tie būs atkarīgi no tā, kā lems Benkons.

«Ir pagājušas tikai dažas nedēļas, kopš viesnīca ir Benkons īpašumā. Katrā ziņā viesnīca darbojas, bet paralēli klusām notiek tās pārņemšana, līgumu pārslēgšana utt.,» skaidroja L. Abu Meri un atzina, ka viņas uzdevums ir uzlabot un atsvaidzināt viesnīcu, padarīt to tīkamāku dzīvošanai.