Tirdzniecība un pakalpojumi

SPI Distribution (Latvia) maina nosaukumu uz Amber Distribution Latvia

Žanete Hāka, 06.07.2015

Jaunākais izdevums

Latvijā lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA SPI Distribution (Latvia) mainījis nosaukumu un no jūlija tirgū strādā ar nosaukumu SIA Amber Distribution Latvia, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Jaunais kompānijas nosaukums atspoguļos piederību Baltijā vadošajai vīna un stipro alkoholisko dzērienu holdinga sabiedrībai Amber Beverage Group (ABG), kas ir daļa no SPI Grupas, un stiprinās vienoto grupas uzņēmumu korporatīvo identitāti,» skaidro ABG valdes priekšsēdētājs Sīmurs Fereira (Seymour Ferreira).

SIA Amber Distribution Latvia ir lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas vietējā tirgū izplata gan AS Latvijas balzams produkciju - tādus zīmolus kā ‘Rīgas Melnais balzams, Bonaparte, Rīgas šampanietis, Moka u.c., gan arī pasaulslavenus zīmolus: Stolichnaya®, Moskovskaya, Remy Martin, Grant’s, Tullamore Dew, Metaxa, Jim Beam, Jagermeister, Zeljonaja Marka, Bosca, Concha Y Toro, KWV u.c. Uzņēmums Latvijā pārstāv arī populārus alus zīmolus – Amstel, Desperados, Latgales alus, Miķeļa alus, kā arī bezalkoholisko dzērienu zīmolus – Red Bull, Vittel, Perrier, Pepsi un kafiju Cortese.

Izplatītāja Amber Distribution Latvia pārstāvēto vīnu portfelis Latvijā aptver vairāk nekā 400 dažādu vīnu, pārstāvot 45 ražotājus no visas pasaules.

Uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu tirdzniecības un mārketinga pieredze Latvijas tirgū. 2007. gadā uzņēmums tika iekļauts ‘’SPI Grupas’’ („SPI Group”) sastāvā un kopš 2014.gada oktobra ir daļa no „Amber Beverage Group” holdinga.

SIA Amber Distribution Latvia (iepriekš SPI Distribution (Latvia)) bruto apgrozījums 2014. gadā sasniedza vairāk nekā 87,5 miljonus eiro. Uzņēmums nodarbina 150 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Amber Distribution Latvia reģistrējis 19,5 miljonu eiro vērtu komercķīlu

Žanete Hāka, 14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu vairumtirgotājs SIA «Amber Distribution Latvia» reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 19,5 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmums par labu AS «BlueOrange Bank» ieķīlājis krājumus. Lai gan SIA «Amber Distribution Latvia» ir komercķīlas devējs, parādnieks ir Lietuvā reģistrētais uzņēmums «Bennet Distributors»; abi alkoholisko dzērienu izplatītāji ietilpst «Amber Beverage Group».

SIA «Amber Distribution Latvia» jaunreģistrētā komercķīla ir vienīgā šobrīd uzņēmumam aktuālā komercķīla, liecina «Lursoft» izziņa.

«Jau iepriekš viena no mūsu grupas spēcīgākajiem uzņēmumiem, SIA «Amber Distribution Latvia» krājumi tikuši ieķīlāti «Luminor» bankā grupas kopējās finansēšanas ietvaros, savukārt tagad grupas kopējās finanšu plūsmas reorganizācijas ietvaros krājumu ķīla ir pārformēta uz «Blue Orange» banku,» komentē «Amber Beverage Group» finanšu direktore Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada nogalē mainījies alkoholisko dzērienu ražotāja un tirgotāja SIA «Amber Beverage Group» īpašnieks, un jaunais uzņēmuma dalībnieks ieķīlājis visas tam piederošās SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

2017.gada 29.decembrī komercreģistrā ierakstītas izmaiņas, saskaņā ar kurām par SIA «Amber Beverage Group» vienīgo īpašnieku kļuvusi Luksemburgā reģistrētā kompānija «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l.». Iepriekš visas SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas piederēja Nīderlandē reģistrētajai kompānijai «S.P.I. Regional Business Unit B.V.».

Savukārt pagājušajā nedēļā, 3.janvārī reģistrētas divas komercķīlas, ar kurām ieķīlātas «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l» piederošās 104 536 523 SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas.

Abu komercķīlu devējs ir «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l», bet parādnieks alkoholisko dzērienu ražotājs un tirgotājs; tās reģistrētas par labu AS «Luminor Bank».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Amber Distribution Latvia izpilddirektoru Pāvelu Fiļipovu

Lelde Petrāne, 09.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild alkoholisko dzērienu importētājas un izplatītājas SIA Amber Distribution Latvia izpilddirektors Pāvels Fiļipovs. «Mēs esam vienīgais uzņēmums, kas mazumtirgotājiem vietējā tirgū izplata AS Latvijas balzams ražoto produkciju un lielākais alkoholisko dzērienu importētājs Latvijā. Mūsu atbildības joma ir arī Latvijas balzama ražoto produktu mārketings. Amber Distribution Latvia ir daļa no Baltijā lielākās alkoholisko dzērienu holdingkompānijas Amber Beverage Group,» stāsta P. Fiļipovs.

Kā un kad radās Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Mēs esam daļa no Amber Beverage Group, kas tika izveidota 2014.gadā. Šajā holdingkompānijā ietilpst tādi uzņēmumi kā alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams, mazumtirgotāji - SIA Bravo jeb LB veikali Latvijā un Bravo Alco Lietuvā, loģistikas uzņēmums Amber Logistics, kā arī dzērienu izplatītāji Bennet Distributors Lietuvā un Amber Distribution Estonia Igaunijā. Uzņēmuma nosaukums balstās uz vārdu «dzintars», kas ir vietējais dārgakmens ar senu vēsturi un tirdzniecības tradīcijām, ar ko var lepoties visas Baltijas tautas. Ar to simboliski – gan logo, gan nosaukuma ziņā - saistīts grupas nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Amber Distribution Latvia», izplatot «Green Cola», izmanto veselīga dzīvesstila vilni, «Coca-Cola» no konkurences nebaidās.

Vairumtirgotājs «Amber Distribution Latvia», kurš ir daļa no «Amber Beverage Group» holdinga, pērn vēstīja, ka ieguvis tiesības Latvijā izplatīt bezalkoholisko dzērienu Green Cola. Pašlaik pārdošanas apjomi atbilstot prognozēm, noskaidroja biznesa portāls db.lv.

Cilvēki arvien pārdomātāk attiecas pret savu dzīvesveidu un izvēlas veselīgu uzturu, visbiežāk ierobežojot cukura un mākslīgo saldinātāju patēriņu. Tas ietekmē arī pārtikas ražošanas biznesu – piedāvājums seko pieprasījumam. Dzērienu (gan bezalkoholisko, gan alkoholisko) ražotāji arvien biežāk sāk piedāvāt dzērienus ar zemāku cukura, ogļhidrātu un konservantu saturu.

Kolas garša ir ļoti iecienīta – tā ir aptuveni puse no pasaules bezalkoholisko dzērienu tirgus. Taču visbiežāk sastopamajiem kolas garšas produktiem ir viens kopīgs mīnuss – liela pievienotā cukura deva. «Šis ir ļoti izdevīgs brīdis «Amber Distribution Latvia» pārstāvētajam «Green Cola» zīmolam, jo tas piedāvā patērētājiem jaunu veidu, kā iegūt kolas garšu bez satraukuma par milzīgo cukura daudzumu, mākslīgiem garšas pastiprinātājiem un saldinātājiem,» atbildot uz portāla interesi par jauno produktu, norāda Pāvels Fiļipovs, «Amber Distribution Latvia» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Distribution Latvia reģistrē komercķīlu 7,5 miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 05.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna komercķīla reģistrēta alkoholisko dzērienu izplatītājam SIA "Amber Distribution Latvia", liecina "Lursoft" dati.

Ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 7,5 miljoni eiro, un par labu ķīlas ņēmējam AS "BlueOrange Bank" uzņēmums ieķīlājis savus krājumus.

Kā liecina komercķīlas dati, ķīla nodrošina visus komercķīlas ņēmēja pieprasījumus, kas izriet no šā gada 2.martā noslēgto kredīta un komercķīlu līgumiem. Pēc "Lursoft" pieejamās informācijas, šī patlaban ir vienīgā aktuālā SIA "Amber Distribution Latvia" reģistrētā komercķīla.

Kā skaidro uzņēmuma komunikācijas vadītāja Sabīne Rutka, aizņēmums ņemts uzņēmuma saimnieciskās darbības finansēšanai.

"Amber Distribution Latvia" 2018.gadā apgrozīja 114,04 miljonus eiro un nopelnīja 4,04 miljonus eiro. Uzņēmuma apgrozījums gada laikā palielinājās par 8,5%, bet peļņa – par 63%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SPI Distribution reģistrē 16,64 miljonu eiro vērtu komercķīlu

Žanete Hāka, 18.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējis dzērienu vairumtirgotājs SIA SPI Distribution (Latvia), liecina Lursoft dati.

Šī ir pirmā uzņēmuma šogad reģistrētā komercķīla. SPI Distribution (Latvia) 16,64 miljonu eiro vērtībā par labu Nordea Bank AB ieķīlājis visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas. Lursoft pieejamā komercķīlas izziņa rāda, ka parādnieks ir SIA Amber Beverage Group, kas ir SPI Distribution (Latvia) vienīgais kapitāldaļu turētājs.

Aplūkojot SPI Distribution (Latvia) darbības rādītājus 2013. gadā, redzams, ka tas apgrozīja teju 90 miljonus eiro. Līdz ar apgrozījuma kāpumu arī pieauga uzņēmuma peļņa, kas gada beigās sasniedza 2,234 miljonus eiro pēc nodokļu nomaksas. Jāatzīmē, ka SPI Distribution (Latvia) 2013. gadā bija darba devējs 156 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Pagarina Amber Beverage Group overdraftu 22,7 miljonu eiro apmērā

Db.lv, 26.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Luminor" banka noslēgusi līgumu ar alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncernu "Amber Beverage Group" par esošā overdrafta pagarinājumu.

Kopējā overdrafta limita summa ir 22,7 miljoni eiro, un to paredzēts izmantot esošās ražošanas un ikdienas saimnieciskās darbības veikšanai, kā arī grupas stratēģisko mērķu sasniegšanai.

Darījums par esošā overdrafta līguma ar kopējo overdrafta limita summu 22,7 miljonu eiro apmērā termiņa pagarinājumu ir noslēgts starp AS "Luminor bank" un "Amber Beverage Group" grupā ietilpstošiem uzņēmumiem: Amber Beverage Group Holding S.à r.l., Luksemburga, SIA "Amber Distribution Latvia", AS, "Latvijas balzams", AS "Interbaltija AG", SIA "Amber Beverage Group", Latvija, un Bennet Distributors UAB, Lietuva.

""Amber Beverage Group" uzņēmumi ir mūsu klienti jau gandrīz desmit gadus. Viens no finanšu risinājumiem, ko nodrošinām, ir overdrafts, ko šobrīd esam pagarinājuši, lai klientam būtu pieejami līdzekļi ikdienas darbam un nākotnes mērķu sasniegšanai," stāsta Ilze Zoltnere, "Luminor" Korporatīvā departamenta vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu vairumtirgotājam SIA «Amber Distribution Latvia» plānots pievienot tā māsas uzņēmumu - mazumtirgotāju SIA «Bravo», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Abi uzņēmumi ietilpst alkoholisko dzērienu ražotāja un tirgotāja «Amber Beverage Group» grupā, un to vienīgais īpašnieks ir Luksemburgā reģistrētā «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l.», kuras patiesā labuma guvējs ir Jurijs Šeflers (Yuri Schefler).

SIA «Bravo» dibināta 1991. gadā un pārvalda «Latvijas Balzams» veikalu tīklu. 2018. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 10,556 miljoni eiro un tas strādāja ar zaudējumiem 319 tūkstošu eiro apmērā. Uzņēmums nodarbināja 151 darbinieku.

Savukārt SIA «Amber Distribution Latvia» reģistrēts 1998. gadā, un tas ir viens no vadošajiem vīnu un stipro alkoholisko dzērienu izplatītājiem Latvijā. Pērn tas strādājis ar apgrozījumu 114,039 miljonu eiro apmērā, savukārt uzņēmuma peļņa sasniegusi 4,043 miljonus eiro. Šis uzņēmums nodarbināja vidēji 93 darbiniekus, liecina «Lursoft» informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai efektīvāk izmantotu pieejamos resursus, kā arī atvieglotu vairākas iekšējās procedūras, alkoholisko dzērienu distribūcijas uzņēmums «Amber Distribution Latvia» un specializētais alkoholisko dzērienu tirdzniecības tīkls «Latvijas balzams veikali» paziņo par juridisku apvienošanos, kas tiks uzsākta ar 1.augustu.

«Apvienošanās rezultātā mēs varēsim darboties ar dubultu spēku,» norāda «Amber Distribution Latvia» vadītājs Pāvels Fiļipovs. «Darbiniekiem ikdiena paliks teju nemainīga - katram uzņēmumam arī turpmāk būs savs atsevišķs birojs, komandas paliks tās pašas un arī darba līgumi, darba stāžs un citas tehniskās lietas saglabāsies. Šīs pārmaiņas mums sniegs iespēju uzlabot abu uzņēmumu efektivitāti, izmantojot kopīgus loģistikas, IT un finanšu resursus,» komentē Pāvels Fiļipovs.

2018. gadā «Amber Distribution Latvia» apgrozījums veidoja 114 miljonus eiro. Kopš 2015. gada uzņēmums tika iekļauts starptautiskās uzņēmumu grupas «Amber Beverage Group» sastāvā, kas nodarbojas ar alkoholisko dzērienu ražošanu, izplatīšanu, loģistiku un mazumtirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome lēmusi par labu «Amber Beverage Group» nodomam paplašināties Igaunijā, uzņēmumu grupā iekļaujot vienu no lielākajiem alkohola ražotājiem kaimiņvalstī – «Remedia».

Abu uzņēmumu pārstāvji spēku apvienošanu komentē pozitīvi, saskatot iespējas attīstīt spēcīgu uzņēmējdarbības stratēģiju un ieņemt spēcīgākas pozīcijas Igaunijas tirgū.

«Pārmaiņu procesa laikā gan Amber Distribution Estonia, gan Remedia turpinās savu līdzšinējo darbību kā ierasts. Pēc abpusējās vienošanās noslēgšanas par »Remedia« pievienošanos »Amber Beverage Group« spēcīgajai komandai, abi uzņēmumi turpinās kopīgi attīstīt uzņēmējdarbības stratēģiju, lai ieņemtu spēcīgākas pozīcijas Igaunijas tirgū,» stāsta «Amber Distribution Latvia» vadītājs Pāvels Fiļipovs.«Ar lielu entuziasmu raugāmies uz iespēju strādāt kopā ar igauņu kolēģiem, pārņemot pozitīvo pieredzi un zināšanas Igaunijas stiprā alkohola tirgus apguvē un attīstībā,» noslēdz Pāvels Fiļipovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Amber Beverage Group paplašina sadarbību ar Beam Suntory

Lelde Petrāne, 03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amber Beverage Group - vīnu un stipro alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs - paplašina savu sadarbību ar alkoholisko dzērienu ražotāju Beam Suntory, pievienojot dzērienu portfelim jaunus zīmolus, liecina medijiem sniegtā informācija.

Ar šā gada martu Amber Beverage Group Baltijā pārstāvēs un izplatīs zīmolus Teacher’s, Laphroaig un Bowmore skotu viskiji, Canadian Club viskijs, Courvoisier konjaki un Sauza tekila, Jim Beam un Maker’s Mark burboni.

Sadarbība ar Beam Suntory došot iespēju Amber Beverage Group, kas jau ražo un izplata degvīnu Stolichnaya™ un degvīnu Moskovskaya®, nostiprināt savas pozīcijas viskiju, konjaku un tekilu segmentā Baltijas tirgos.

Amber Beverage Group holdingā ietilpst šādi uzņēmumi: alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams, dzērienu izplatītāji SPI Distribution Latvia, SPI Distribution Estonia un Bennet Distributors Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēde Latvijas balzams veikali Latvijā un Darija Lietuvā, kā arī Amber Logistics loģistikas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2018.gadā sasniegta visu laiku augstākā komercķīlu kopsumma

Lelde Petrāne, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka pērn reģistrēts par 15,95% komercķīlu mazāk nekā 2017.gadā, to kopējā prasījumu summa augusi par 6,51%, liecina Lursoft apkopotie dati.

Dati rāda, ka 2018.gadā reģistrētas 3 963 komercķīlas un to kopējā maksimālā prasījumu summa sasniegusi 21,76 miljardus eiro. Tā ir visu laiku lielākā komercķīlu kopsumma.

Visvairāk komercķīlu pērn reģistrēts Rīgas (968 ķīlas) uzņēmumiem un to vērtība sasniegusi pusi no aizvadītajā gadā Latvijā reģistrēto komercķīlu kopsummas, t.i., 10,73 miljardus eiro. Tikmēr Liepāju, kura ar 105 komercķīlām ierindojas saraksta otrajā vietā, pēc ķīlu kopsummas apsteiguši Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi. Lursoft dati rāda, ka Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi 2018.gadā reģistrējuši komercķīlas par 594,10 milj.EUR, kamēr Liepājas uzņēmumi – par 440,20 milj.EUR. Tikmēr Talsu novada uzņēmumi pērn reģistrējuši 74 komercķīlas, kas novadu pēc ķīlu skaita ierindo augstajā trešajā vietā, bet pēc to kopsummas Talsu novada uzņēmumi ieņem 18.pozīciju (41,77 milj.EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Amber Beverage Group iegādāsies AS Interbaltija AG

Žanete Hāka, 12.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) atļāvusi SIA Amber Beverage Group iegādāties AS Interbaltija AG, informē KP.

KP lēmumā norāda, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, jo tirgus daļu palielināšanās ietekmētajos tirgos notiks nelielā apmērā un tādējādi konkurencei netiks nodarīts kaitējums.

Uzņēmumu apvienošanās ziņojumā norādīts, ka SIA Amber Beverage Group plāno iegūt izšķirošu ietekmi pār AS Interbaltija AG, noslēdzot līgumu ar AS Interbaltija AG akcionāriem. Tādā veidā SIA Amber Beverage Group plāno stiprināt pozīcijas galvenokārt viesnīcu, restorānu, bāru un kafejnīcu (HoReCa) sektorā premium vīnu un šampaniešu segmentā.

Izvērtējot apvienošanās ietekmi uz konkurenci, KP konstatēja, ka darījums kopumā skar 14 dažādus tirgus – alus, sidra, dzirkstošā vīna, šampanieša, tradicionālā vīnogu vīna, stiprināto vīnu, karstvīna, degvīna, viskija, brendija un brendiju saturošu stipro dzērienu, konjaka/armanjaka, ruma, tekilas, kā arī liķiera vairumtirdzniecības tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Asociācija: Latvijai vajadzētu atteikties no akcīzes celšanas alkoholam 2019. un 2020.gadā

LETA, 22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Igaunijas parlamenta lēmumu 2019. un 2020.gadā necelt akcīzes nodokļa likmi alkoholam, arī Latvijai vajadzētu rīkoties līdzīgi, jo pretējā gadījumā ieņēmumi valsts budžetā var samazināties par 40-45 miljoniem eiro, aģentūru LETA sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Viņš norādīja, ka šogad alkohola tirdzniecības apmēri Latvijā palielinājās pateicoties aktīvai tirdzniecībai Igaunijas pierobežā. «Lai arī pašreizējie rādītāji ir pozitīvi, jau tagad jāapzinās, ka šis tirgus ir sasniedzis virsotni. Ja nākamgad Latvijā tiks palielināts akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem, Igaunijas pierobežā tirdzniecība piedzīvos spējīgu kritumu un Latvijas valsts budžetam ies secen vairāki miljoni eiro,» teica Vītols.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Igaunijas deputāti ir rīkojušies saprātīgi, apstādinot tālāku akcīzes nodokļa likmes kāpumu, un līdzīgi vajadzētu rīkoties arī Latvijas varas iestādēm, lai saglabātu ienākumu plūsmu no alkohola tirdzniecības pierobežā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu reformas ieviešanas rezultātā no šā gada 1. marta jūtami pieaugs cena grādīgajiem dzērieniem, brīdina Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA). Alkohola tirgotāji un ražotāji brīdina par potenciālo nelegālā tirgus uzplaukumu, kas var vitāli iespaidot Latvijas iedzīvotāju veselību un pat dzīvību.

«Par alkoholisko dzērienu cenu pieaugumu tiek runāts arvien aktīvāk, tādēļ retajam būs paslīdējis garām fakts, ka, cerot iegūt papildus ienākumus valsts budžetā, strauji palielināta alkohola akcīzes likme. Šīs izmaiņas uzskatām kā ļoti lielu risku nelegālā alkohola tirdzniecības uzplaukumam Latvijā, pircējiem ar zemākiem ieņēmumiem meklējot citas dzērienu iegādes iespējas,» potenciālo situāciju komentē LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vislielākais cenu pieaugums gaidāms grādīgā alkohola (ap 40% grādu) dzērieniem – litra pudeles cena varētu paaugstināties par aptuveni 1,5 eiro. Vīna cena palielināsies par nepilniem 15 centiem uz vīna pudeli. Alus cena 0,5 litru pudelei palielināsies par aptuveni 0,10 eiro. Dzērieniem, kuru stiprums mērāms no 15 līdz 22 grādiem, cena pieaugs par 0,25 eiro 0,75 litru tilpuma dzērieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Green Cola pārdošanas apjomi Latvijā ievērojami pārsniedz gaidīto

Rūta Cinīte, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu izplatītājs un importētājs Amber Distribution Latvia, kas ir daļa no Amber Beverage Group holdinga, ir ieguvis ekskluzīvas tiesības Latvijā izplatīt bezalkoholisku, atspirdzinošu dzērienu Green Cola. Saskaņā ar jaunākajiem pārdošanas datiem, bezcukura Green Cola ir ļoti pieprasīta – divu mēnešu laikā plānotais pārdošanas apjoms tika sasniegts jau pēc divām nedēļām, informē Amber Distribution Latvia pārstāve un kategorijas vadītāja Dace Gūža.

Viņa atzīmē, ka mūsdienu sabiedrība arvien pārdomātāk attiecas pret savu dzīvesveidu un izvēlas veselīgu uzturu un dzīvesveidu, visbiežāk ierobežojot cukura un mākslīgo saldinātāju patēriņu. Tas ietekmē arī pārtikas ražošanas biznesu – piedāvājums seko pieprasījumam. Dzērienu (gan bezalkoholisko, gan alkoholisko) tirgū ražotāji arvien biežāk sāk piedāvāt dzērienus ar zemāku cukura, ogļhidrātu un konservantu saturu.

Green Cola ir veselīgāka kolas alternatīva, kas ir saldināta ar dabīgas izcelsmes saldinātāju no stēvijas auga un satur kofeīnu, kas iegūts no zaļajām kafijas pupiņām. Green Cola nesatur cukuru, konservantus vai mākslīgo saldinātāju aspartāmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams: Rubļa kursa svārstības spirta kā izejvielas cenu nav jūtami ietekmējušas

LETA, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pagājušā gada nogalē Krievijas rublis piedzīvoja dramatisku kritumu, no kaimiņvalsts importējamā spirta cenu tas nav īpaši ietekmējis, atzina AS Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

«Izejvielas cenu ietekmēja divi faktori. Kad sākās rubļa vērtības lejupslīde, spirta cenas Krievijā sāka kāpt, vienlaikus, rubļus konvertējot eiro, spirta eksports izvērtās aizvien izdevīgāks. Savukārt šogad rublis ir stabilizējies, cena kļuvusi nedaudz lielāka, tomēr kopumā noticis izlīdzinājums un lielas atšķirības cenā nejūtam,» sacīja uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijas balzams iepērk vidēji 1,3 miljonus litru spirta mēnesī un izejviela vienādos daudzumos tiek pirkta Krievijā un Eiropas Savienībā, tomēr Krievijas spirts esot nedaudz dārgāks lielāko muitas nodevu dēļ.

«Tomēr šo proporciju nemainīsim, jo Krievijas spirtam ir izcili laba kvalitāte. To izmantojam atsevišķu premiālās klases dzērienu ražošanā, piemēram, Stolichnaya, Amber gold, Moskovskaya un citos,» atzina uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā AS Latvijas balzams līdzšinējo padomes priekšsēdētāju ekspremjeru Aigaru Kalvīti amatā nomainīs Rolands Gulbis, kurš savulaik jau ir bijis uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Gulbis šo informāciju ne apstiprināja, ne arī noliedza, tomēr atzina, ka viņam būtu interese izstrādāt uzņēmuma stratēģisko attīstību atbilstoši akcionāru interesēm.

Savukārt Kalvītis aģentūrai LETA atzina, ka iesniegumu par aiziešanu no padomes priekšsēdētāja amata vēl nav uzrakstījis, taču gatavojas šo amatu atstāt.

«Saskaņā ar noteikumiem jāsasauc uzņēmuma vadības sēde, tad arī lems par padomes jauno sastāvu. Pagaidām vēl nevaru pateikt, kad īsti tas notiks, taču skaidrs, ka Latvijas balzamu atstāšu,» sacīja Kalvītis.

Kā ziņots, Kalvītis kopš šā gada 18.augusta iecelts AS Latvijas Gāze valdes priekšsēdētāja amatā. Sakarā ar jauno amatu Kalvītis 5.septembrī atstāja Kontinentālās hokeja līgas (KHL) Latvijas kluba Rīgas Dinamo īpašnieces AS Dinamo Rīga valdes priekšsēdētāja amatu, kur viņu nomainīja kādreizējais Valsts prezidents Guntis Ulmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atguvusi tiesības uz Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā Latvijas balzams, pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam Spirits International nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek Spirits International pārtraukt Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jaunās pasaules ekskluzīvie vīni iekaro savu tirgus nišu

Natālija Poriete, 05.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki lielākoties uzskata, ka ekskluzīvus vīnus ražo Vecajā pasaulē — Francijā, Spānijā vai Itālijā —, un šie vīni parasti pamatā arī veido premium, super premium un ultra premium klases segmentu. Taču daudzi bieži nezina, ka Jaunajā pasaulē — Čīlē, Argentīnā, Dienvidāfrikā un Jaunzēlandē — ražo daudzus ekskluzīvus vīnus. Šis ekskluzīvo vīnu klases segments pagaidām vēl nav guvis plašu atpazīstamību, taču minēto valstu vīndari aktīvi iekaro savu tirgus nišu, intervijā DB pastāstīja Liene Avotiņa, alkoholisko dzērienu izplatītāja un tirgotāja SIA Amber Distribution Latvia vīnu zīmolu vadītāja.

Kāds ir Latvijas ekskluzīvo vīnu segmenta tirgus īpatsvars procentos?

Precīzi nevaru pateikt, jo Latvijas ekskluzīvo vīnu tirgus segments ir neliels un fragmentēts — izplatītāju ir daudz un šādus vīnus eksportē arī daudzi restorāni. Domāju, ka tie varētu būt aptuveni 5-7 %.

Cik liels ir ekskluzīvo vīnu īpatsvars Jūsu uzņēmuma portfelī?

Mūsu portfelī ir vairāk nekā 450 dažādu vīnu no kuriem 200 ir ekskluzīvie vīni.

Kā Jūs izvēlaties ekskluzīvos vīnus?

Mēs saņemam retu un dārgu vīnu pasūtījumus no restorāniem un viesnīcām, ar kuriem sadarbojamies. Tāpat arī mūsu vīnu speciālisti atrod un atved uz Latviju ekskluzīvus vīnus. Mūsu uzņēmumā ir HoReCa nodaļa, kurā strādājošie speciālisti uztur kontaktus ar starpniekiem Eiropā, kur mēs iepērkam vīnus, bet šādi pirkumi negadās bieži, jo tie ir apjomīgi un dārgi. Chateau vīnus — vīni no slavenām darītavām — mēs iegādājamies, pamatojoties uz pasaulslavenu vīnziņu reitingiem, kā arī atkarībā no pieprasījuma pēc ražas gada. Kā arī veicam aprēķinus, lai mūsu vīna pagrabā uzglabāto vīnu vērtība ik gadu pieaugtu. Taču dažkārt pieeja vīna izvēlei atšķiras — kastes Miko Chardonnay baltvīna atvešanai uz Latviju vajadzēja 2 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pērn reģistrēti vairāki jauni uzņēmumi, kuru pamatkapitāls mērāms vairākos miljonos eiro

Žanete Hāka, 07.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretstatā lielai daļai jauno uzņēmumu, kuru pamatkapitālu veido tikai vienu eiro, aizvadītajā gadā Latvijas uzņēmumu pulkam pievienojušies arī vairāki jauni komersanti, kuru pamatkapitāls mērāms vairākos miljonos eiro, liecina Lursoft apkopotie dati.

Rekordists reģistrētā pamatkapitāla apjoma ziņā aizvadītajā gadā ir nīderlandiešu S.P.I. Regional Business Unit B.V reģistrētā SIA Amber Beverage Group ar 104,536 miljonu eiro lielu pamatkapitālu, kas izveidota ar mērķi nodrošināt vienotu biznesa resursu pārvaldību Baltijā, apvienojot starptautiskās alkoholisko dzērienu kompānijas SPI Group uzņēmumus Baltijas valstīs.

Pērn izveidotajā Amber Beverage Group holdingā ietilpst tādi uzņēmumi, kā AS Latvijas balzams, dzērienu izplatītāji SPI Distribution Latvia, SPI Distribution Estonia un Bennet Distributors Lietuvā, kā arī veikalu ķēde Latvijas balzams veikali Latvijā un Darija Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kuras tirgū franču konjaku zīmols Courvoisier® no novembra būs pieejams jaunā dizaina un iepakojuma versijā, informē zīmola izplatītāji vietējā tirgū Amber Distribution Latvia.

Ar jauno zīmola koncepciju Courvoisier® oficiāli iepazīstināja pasauli 22. septembrī, Parīzē, atzīmējot Eifeļa torņa 126. gadadienu.

Zīmola izplatītāju Amber Distribution Latvia pārstāve Kristīne Zūpa-Rasimāviča atzīmē, ka franču konjaku zīmols Courvoisier® ir otrais pārdotākais Latvijā konjaku kategorijā, un tā tirgus daļa veido 10,5% (Nielsen dati).

«Zīmola popularitāte un veiksmīgie pārdošanas rādītāji bija noteicošie, kādēļ Latvija būs viena no pirmajām valstīm, kur no novembra Courvoisier® būs pieejams premiālā dizaina iepakojumā. Tas veidots, iedvesmojoties no Parīzes Zelta laiku (1870-1910) arhitektūras un mākslas gaisotnes, sasaucoties ar zīmola dzimšanas un veidošanās gadiem,» stāsta zīmola pārstāve Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien atbalstīja priekšlikumu piešķirt AS «Latvijas balzams» uzņēmuma ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi 4,24 miljonu eiro apmērā par apjomīga investīciju projekta īstenošanu.

Iepriekš Ministru kabinets vairākkārt atlika lēmuma pieņemšanu pēc nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) pieprasījuma. VL-TB/LNNK līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš aģentūrai LETA skaidroja, ka sākotnēji pieejamā informācija par šo jautājumu nebija pietiekama, tāpēc politiskais spēks vēlējās iepazīties ar materiāliem, kas apliecinātu uzņēmuma veiktos ieguldījumus atbilstoši likuma nosacījumiem.

Valdības vilcināšanās rada nenoteiktību

«Latvijas balzama» neauditētajā 2017.gada sešu mēnešu finanšu pārskatā uzņēmuma vadība norādīja, ka kompānija ir sākusi lielu ražošanas telpu modernizācijas un rekonstrukcijas projektu, ar mērķi apvienot esošās divas ražotnes zem viena jumta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais alkohola tirgus šogad Latvijā varētu saglabāties iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vienlaikus viņš arī atzina, ka 2019.gads alkohola nozarē Latvijā bija trauksmains, ņemot vērā mainīgās akcīzes nodokļa likmes. «Šis gads, arī gada pirmā puse, nozarei Latvijā ir ļoti trauksmaina un nesaprotama. To ietekmē izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs divas reizes gadā, kas tika paaugstinātas un pēc tam samazinātas,» sacīja Vītols. Viņš norādīja, ka secinājumus par alkohola akcīzes nodokļa samazinājuma lietderību varēs izdarīt gada beigās, jo samazinājums stājās spēkā vien šā gada 1.augustā, un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati par stiprā alkohola akcīzes nodokļa ieņēmumiem par periodu, kad jau bija piemērota samazinātā likme, būs vēlāk. Pēc viņa sacītā, stiprā alkohola pārdošanas apmērus jūnijā un jūlijā negatīvi ietekmēja tas, ka uzņēmēji mēģināja iztirgot pēc iespējas vairāk noliktavās esošā alkohola un neieveda jaunas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Asociācija: iedzīvotāji pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu

Lelde Petrāne, 05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā veiktais pētījums par alkohola lietošanu Latvijā liecina, ka katrs desmitais respondents ir iegādājies nelegālo alkoholu, tomēr Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) norāda, ka šis skaitlis ir vēl lielāks. Daļa iedzīvotāju pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu, kas maskēts zināmu zīmolu pudelēs. Nelegālā alkohola apjoms valstī šobrīd ir aptuveni 30%, kas ne tikai apdraud iedzīvotāju veselību, bet arī rada pamatīgu robu valsts budžetā.

Latvijas alkohola nozares asociācijas un eSample veidotā aptauja liecina, ka katrs 10. respondents ir iegādājies nelegālo vai no rokas tirgotu alkoholu. Turklāt 84% iedzīvotāju atzīst, ka ir informēti par to, kur atrodas nelegālā alkohola ražotene vai tirgotava. Lai gan šie dati jau tāpat liecina, ka iedzīvotāji savu veselību pakļauj riskam, Latvijas alkohola nozares asociācijas vadītājs Genādijs Kļepikovs norāda, ka daļa nelegālā alkohola lietotāju nenojauš, ka patērē nezināmas izcelsmes alkoholu.

Valsts policija apgalvo, ka pastiprināti darbojas nelegālā alkohola apkarošanā, tomēr vien 3% respondentu apgalvo, ka ziņotu policijai, ja zinātu, kur atrodas nelegālā alkohola ražotne. Šādu rīcību cilvēki skaidro ar uzskatu, ka pēc ziņošanas policijai situācija tapāt nemainīsies. Turklāt nelegālais alkohols ietver ne vien «točku» pagrabus, bet arī nezināmas izcelsmes kontrabandas alkoholu iedzīvotājiem atpazīstamos un elitāru ražotāju iepakojumos, kas nelegālo alkoholu padara vēl grūtāk atklājamu.

Komentāri

Pievienot komentāru