Tehnoloģijas

Start-up specifika: Mārketinga vadītājs var gaidīt, kad jutīsies gatavs, bet sabiedrība neko negaida

Anda Asere, 13.02.2014

«Startup uzņēmumam resursi parasti ir mazāk nekā lielākos uzņēmumos ar stabilu biznesa modeli, tāpēc ir jāizvēlas mārketinga komunikācijas kanāli, kas vairāk prasa laiku, nevis naudas ieguldījumus,» saka Eldars Loginovs, ātrlasīšanas rīka Fastr līdzdibinātājs.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju iesācējuzņēmumu jeb startup specifika prasa auditoriju uzrunāt pēc iespējas agrāk, lai saprastu, kurā virzienā vislabāk attīstīties.

Kad dot par sevi ziņu auditorijai? «Īstais brīdis vienmēr ir tagad. Mārketinga vadītājs var gaidīt to brīdi, kad jutīsies «gatavs», bet sabiedrība neko negaida. Tāpēc ir jāizmanto katra iespēja par sevi pastāstīt un meklēt kontaktu ar auditoriju. Kamēr produkts nav gatavs, var «iesildīt» auditoriju, aktualizēt risināmo problēmu, stāstīt par saviem plāniem un iesaistīties nozares notikumos,» uzskata Andis Silakaktiņš, e-komercijas rīka MaxTraffic pārdošanas vadītājs.

Ja resursi atļauj produktu noslīpēt, tad labāk nesteigties iet pie žurnālistiem, jo visiem gatavi produkti patīk daudz labāk, saka Eldars Loginovs, lasīšanas rīka Fastr līdzdibinātājs. Taču, ja no pozitīvas preses un lietotāju reakcijas ir atkarīga biznesa izdzīvošana, tad ir vērts mēģināt pievērst uzmanību produktam agri. Viņaprāt, personīgs kontakts ar žurnālistu ir vērtīgāks par preses relīzes sūtīšanu. «Dot ziņu par sevi nepieciešams, vēl pirms produkts ir gatavs, pašā sākumā. Tas nepieciešams, lai validētu pašu ideju un sāktu dibināt kontaktus ar potenciālajiem klientiem, kad produkts tiek izlaists,» no pieredzes saka Māris Daģis, digitālo produktu pārdošanas platformas Sellfy līdzdibinātājs.

Arī Anna Andersone, responsīvā dizaina rīka Froont līdzdibinātāja, uzskata, ka, tiklīdz produkts ir minimāli izstrādāts, ka to var sākt lietot, ir jādod ziņa par sevi un iespēja testēt, pārbaudīt. «Ar auditoriju jāsāk komunicēt, cik vien agri var, lai sajustu, uz kuru pusi produktam jāfokusējas, un lai mērītu, kas lietotājiem patīk, nepatīk, un to attīstītu. To saka gan teorija, gan prakse,» viņa saka. Froont ir tipisks tehnoloģiju iesācēj- uzņēmums, kam tālākai attīstībai vajadzēja investoru. Lai nonāktu līdz pirmajai minimāli izmantojamai rīka versijai, bija vajadzīgs daudz laika, turklāt tā bija diezgan nestabila. Tāpēc komanda saņēma diezgan daudz sūdzības par to, kas nebija kārtībā, bet tas esot bijis vērtīgi, jo ļāva labāk saprast, uz ko jāliek uzsvars, kas jāmaina. Tajā pašā laikā Froont saņēma komentārus par to, kas ir labi, un slavinājumus par to, ka šis rīks ir tieši tas, kas bijis vajadzīgs, apliecinot, ka uzņēmums ir uz pareizā ceļa un kur tieši tam būtu jāved.

Karsts temats

«Uzskatu, ka startup mārketings ir pat vienkāršāks, jo šobrīd Latvijā šis ir karstais temats un tehnoloģiju iesācējuzņēmumu ir salīdzinoši maz. Var just, ka sabiedrībā ir arī liels pieprasījums pēc jauniem veiksmes stāstiem. Tajā pašā laikā startup uzņēmumam resursu parasti ir mazāk nekā lielākos uzņēmumos ar stabilu biznesa modeli, tāpēc ir jāizvēlas mārketinga komunikācijas kanāli, kas vairāk prasa laika, nevis naudas ieguldījumus,» spriež E. Loginovs. A. Andersone uzskata, ka tehnoloģiju iesācējuzņēmumu mārketings atšķiras no cita veida uzņēmumu un organizāciju mārketinga, jo šiem uzņēmumiem jau no paša sākuma ir globāls skatījums. Visbiežāk budžets ir ierobežots, tāpēc ir liels uzsvars uz sabiedriskajām attiecībām, attiecību veidošanu ar žurnālistiem un blogeriem, jo liela daļa informācijas tiek izplatīta caur šiem kanāliem. «Tāpat var izmantot pirmos lietotājus kā kanālu, lai iegūtu jaunus lietotājus,» saka A. Andersone. Ir arī svarīgi veidot tādus mārketinga kanālus, kas auditorijai ļauj pašai tevi atrast. Piemēram, visiem bezmaksas projektiem, kas veidoti Froont, automātiski apakšā ir josla, kas ziņo, ka dizains veidots ar Froont. A. Silakaktiņš norāda, ka, līdzīgi kā visos uzņēmumos, tehnoloģiju iesācējuzņēmumiem ir ierobežoti laika un budžeta resursi, ar kuriem jāsasniedz maksimāli labākais rezultāts. Atšķirība – startup ir lielāks risks, ka šis var būt pēdējais mārketinga plāns, tāpēc nevar atļauties budžetu un laiku izmantot neefektīvi, jāizvēlas kanāli un iespējas, kas sniedz tūlītēju rezultātu.

Uzrunā mērķa grupu

M. Daģa skatījumā komunikācijas pamatu pamats ir vienkārša, tieša uzruna konkrētam cilvēkam vai kompānijai, kas ir projekta mērķa grupā. Nākamais ir savs blogs, kur var runāt par problēmām un risinājumiem, izklāstīt produkta kontekstu un dibināt ciešu saikni ar auditoriju. Tam seko arī komunikācija ar medijiem, lai atkal iesaistītos diskusijā un stāstītu par savu redzējumu. «Ņemot vērā, ka Sellfy lieto dažāda satura izplatīšanai, mēs meklējam komūnas un mēģinām tās uzrunāt un piedāvāt savu servisu, piemēram, dizaineriem, video satura radītājiem un mūziķiem,» stāsta M. Daģis.

A. Silakaktiņš uzskata, ka vieglāk sākt ar blogiem, forumiem un sociālajiem tīkliem. Sabiedriskie mediji var palīdzēt sa- sniegt lielāku auditoriju, tieši šobrīd interese par startup no mediju puses ir liela, bet konferences un citi nozares pasākumi ir lieliska iespēja satikt potenciālos klientus, iegūt atgriezenisko saiti, iepazīt konkurentus. «Mūsu pieredze, strādājot ar medijem, ir pozitīva, nevaru sūdzēties par uzmanības trūkumu mūsu uzņēmumam. Stāstu veidojam galvenokārt koncentrējoties uz produktu un lietotāju skaita pieaugumu. Ja ir kāds sasniegums, visi par to būs gatavi rakstīt. Daudz interesantāki ir saturīgi stāsti, kas neizskatās pēc preses relīzes vai reklāmas,» uzskata E. Loginovs. Vairāk par tehnoloģiju iesācējuzņēmumu mārketingu ārzemju eksperti stāsta šodien notiekošajā konferencē TechChill Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju.

Jaunās organizācijas mērķi ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, savienot to ar pārējo pasauli, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī esot pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT nozares uzņēmēji: Vienotas receptes start-up uzņēmumu komunikācijas jomā nav, tomēr svarīgi neiekrist klauna lomā vai klusās peles ampluā.

Lielā mērā publicitāte ir atkarīga no cilvēka personības – vieniem patīk parādīšanās masu medijos, citiem nepatīk. No praktiskās puses publicitāte, manuprāt, vairāk palīdz pie nosacījuma, ja uzņēmums nedara neko nelegālu, citādi tiek piesaistīta uzraugošo valsts institūciju uzmanība, DB pastāstīja FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs. Viņš start-up uzņēmumiem par sevi publiski vairāk iesaka stāstīt, kad kaut kas ir paveikts, jo tikai neliela daļa no visām idejām pārvēršas par kaut ko reālu. Svarīga ir jaunā uzņēmēja pārliecība par ideju un tas, kā viņš spēj par to pastāstīt un sevi pierādīt. Kopumā nevajag baidīties kļūdīties – ir drosmīgi jāiet uz priekšu, vienlaikus uzņemoties risku, DB norādīja Lattelecom Technology valdes priekšsēdētāja Anita Mertena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāta Latvijas start-up uzņēmumu asociācija.

30 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši nevalstisko organizāciju - Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija. Tās mērķis ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī ir pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas start-up konkursā «InnoStars Awards 2019» laureātu vidū ierindoti divi start-up uzņēmumi no Latvijas - «MedHydrogel» un «Vigo».

No kopskaitā 116 pretendentiem tika izvēlēti 15 uzvarētāji, kuri dalījās ar inovatīvajiem risinājumiem veselības aprūpē, katram balvā saņemot 25 000 eiro lielu finansējumu, apmācības un mentoru piesaisti. Latvijas start-up uzņēmēji izcēlās ar redzes aizsardzības tehnoloģiju pēc ķīmiskām acu traumām un rehabilitācijas rokasgrāmatu, kas izmanto mākslīgo intelektu. Konkursu organizē «EIT Health», kas ir viena no lielākajām Eiropas publiskā privātā sektora partnerībām veselības aprūpes inovāciju jomā.

Konkurss norisinājās jau trešo gadu, un tā uzvarētāji tika izvēlēti no 116 dalībniekiem, kuri pārstāvēja 13 valstis, kas iekļaujas «EIT Health» programmā «Reģionālā inovācijas shēma» (RIS). Kā šī gada uzvarētāji tika atzīti 15 start-up uzņēmumi no Centrālās, Austrumu un Dienvideiropas valstīm, kas joprojām turpina pilnveidoties veselības aprūpes inovāciju jomā. Ekspertu komisijas izvirzīto start-up uzņēmumu vidū bija pieci uzņēmumi no Portugāles, pa diviem no Latvijas, Polijas, Ungārijas, un pa vienam no Čehijas, Lietuvas, Itālijas un Rumānijas. Katram finālistam tika piešķirts finansējums 25 000 eiro apmērā, kā arī apmācības, individuālais mentorings četru mēnešu garumā un iespēja piedalīties divās apmācību programmās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) Izglītības fondam Start(it), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir iecelta jauna vadītāja – Evija Goluba.

Iepriekšējais fonda vadītājs Emīls Sjundjukovs ir pieņēmis jaunus izaicinājumus biznesā un turpmāk ieņems Start(it) tehniskā konsultanta amatu.

E. Golubai ir maģistra grāds politoloģijā, studējusi Latvijā un Zviedrijā. Evijai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze nevalstiskajā sektorā, arī šobrīd viņa ir padomes locekle Sabiedrībā par atklātību – Delna un valdes locekle Latvijas Debašu asociācijā (zināma kā «QUO tu domā?»). Tāpat Evija ir vairāk nekā piecus gadus darbojusies privātajā sektorā, kā arī strādājusi Zviedrijas vēstniecībā Latvijā par politisko jautājumu asistenti vēstniekam.

«Pēdējo gadu laikā man bija liels gods ar partneriem attīstīt Start(it). Rezultāti neizpalika – visā Latvijā ir palielinājusies skolēnu interese jēgpilni izmantot un apgūt datoriku, kā arī esam novērtēti starptautiskā līmenī – Start(it) tika nominēts prestižajai UNESCO Bahreinas karaļa Hamada Bin Isa Al Halifa informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izglītības balvai. Šobrīd ir pienācis laiks jauniem sasniegumiem, tāpēc novēlu Evijai sekmes fonda vadībā,» uzsver E. Sjundjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ekonomika patlaban nepiedzīvo labākos laikus, jo krīzes nāk viena pēc otras, turklāt atšķirīgas, intervijā Rietumu radio sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

«Viena situācija ir KVV Liepājas metalurgā, bet pavisam cita situācija ir zivju pārstrādes nozarē,» sacīja Sesks, norādot, ka zivju pārstrādes nozares problēmas ir jārisina starpvaldību un arī Valsts prezidenta līmenī - kā Latvijas ražotājiem «atvērt durvis» uz dažādiem eksporta tirgiem. «Šai nozarei tas ir izdzīvošanas jautājums,» sacīja Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā gaidāmā divsimtgade kopš vienas no pasaules vēsturē visizdaudzinātākajām kaujām izraisījusi Vaterlo mazpilsētā drudžainu gatavošanos šīm svinībām, tās iedzīvotājiem cerot, ka tagad miegainajai Briseles priekšpilsētai izdosies «atgūt» savu nosaukumu, kas vairāk tiek asociēts ar vienu no Londonas dzelzceļa stacijām vai tiltiem, vai pat ar zviedru popgrupas ABBA dziesmu.

Kādreizējais zemkopju ciematiņš, kas atrodas 25 kilometrus uz dienvidiem no Briseles un kurā šobrīd mīt 30 000 iedzīvotāju, pasaules vēsturē iegājis kā vieta, kur norisinājās pēdējā izcilā Francijas karavadoņa un imperatora Napoleona kauja, pēc kuras mūža nogali viņam nācās aizvadīt vientuļā nometinājumā nemīlīgajā Svētās Helēnas salā.

Taču, tuvojoties jūnija otrajā pusē gaidāmajām grandiozajām svinībām, no katra pilsētiņas veikala skatloga uz garāmgājējiem noraugās daudzi baltos zirdziņos sasēduši mazi Napoleoniņi vai imperatora ģīmetnes, kurās viņš attēlots tradicionālajā trīsstūrenē.

Pēc gadiem ilgas relatīvas aizmirstības Vaterlo, šķiet, beidzot iegūs Eiropā aizvien populārākā vēsturiskā tūrisma iecienīta galamērķa statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up jeb jaunuzņēmumi piesaistījuši investīcijas vismaz 110 miljonu eiro apmērā, intervijā sacīja Latvijas Start-up uzņēmumu asociācijas valdes priekšsēdētāja Jekaterina Novicka.

Viņa norādīja, ka šāda summa iegūstama no publiski pieejamās informācijas, jo par atsevišķu darījumu summām informācija netiek izpausta.

Igaunijas start-up uzņēmumi investīcijās piesaistījuši 330 miljonus eiro, bet lietuvieši - 140 miljonus eiro, atklāja Novicka. Latvijā ir 240 start-up uzņēmumi, Lietuvā šis rādītājs ir līdzīgs, bet Igaunijā ir apmēram 350 start-up uzņēmumi.

«Ar Lietuvu mums situācija ir diezgan līdzīga, un pašlaik aktīvi konkurējam, jo arī viņi ir kļuvuši aktīvi - gan valsts pusē, gan start-up komūnā,» sacīja Novicka. «Runājot par Igauniju, viņiem jau ir start-up uzņēmēji trīs paaudzēs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Infogr.am: esam noraidījuši iegādes piedāvājumu ar septiņciparu skaitli

Anda Asare, Sanita Igaune, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Infogr.am plāno atvērt biroju ASV, nākotnē neizslēdz iespēju iegādāties citus uzņēmumus un no kontrolpaketes tuvākajā laikā atteikties neplāno.

Kad Dienas Bizness (DB) pirmais no masu medijiem Latvijā rakstīja par datu vizualizācijas rīku Infogr.am, komanda nesen bija sākusi darbu, bet jau toreiz viens no uzņēmuma dibinātājiem Uldis Leiterts DB uzsvēra, ka globāls skatījums un ambīcijas ir izdzīvošanas jautājums. Tik tikko šajā virzienā ir sperts vēl viens solis, piesaistot 1,34 miljonu eiro investīcijas, tādējādi šobrīd uzņēmumam ir trīs investori: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Plašāk par uzņēmuma plāniem DB intervijā stāsta U. Leiterts.

Finansējums ir piesaistīts. Kur tiks ieguldīti līdzekļi?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā reitingu aģentūra Standard & Poor's (S&P) pazeminājusi Grieķijas jau tā zemo kredītreitingu un norādījusi, ka valsts, visticamāk, piedzīvos maksātnespēju attiecībā uz savu komerciālo parādu nākamajos 12 mēnešos, ja nevienosies ar kreditoriem par glābšanas plānu.

S&P pazemināja Grieķijas kredītreitingu tālāk «atkritumu» teritorijā - no CCC+ uz CCC ar negatīvu nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Topošajiem uzņēmējiem savam lolojumam jāvelta vismaz divas trešdaļas sava brīvā laika

Gunta Kursiša, 04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komericalizācijas reaktors (CommercializationReactor), kurā uzņēmīgi cilvēki var meklēt gatavas idejas tehnoloģiju un zinātnes jomā jauna biznesa uzsākšanai, Latvijā bāzējies vairāku iemeslu dēļ, tostarp tādēļ, ka cilvēki šeit runā vairākās valodās, turklāt te ir labs klimats uzņēmējdarbībai, Db.lv stāsta CommercializationReactor pārstāvis Deniss Belajevs.

«Zinātnieks tikai ļoti retos gadījumos var pārtapt par uzņēmēju, bet uzņēmīgs cilvēks atrodas ļoti tālu no tehnoloģijām, un abas puses šķir bezdibenis. Tiltu pāri to būvējam ar reaktora palīdzību. Turklāt reaktorā jaunos uzņēmējus pavada pieredzējis cilvēks, kas pilda pavadoņa lomu un palīdz jaunajiem,» stāsta D. Belajevs.

CommercializationReactor par vietu, kur regulāri notiek speciāli pasākumi, kuru laikā kopā tiek «savesti» uzņēmēji un zinātnieki, izvēlējies Rīgu, un drīzumā gaidāms reaktora septītais pasākums, kurā varētu piedalīties ap 200 – 250 dalībniekiem, kā arī vēl aptuveni 30 eksperti un zinātnieki. Latvija reaktora «mītnes» vietai izvēlēta, jo «uzņēmīgie cilvēki šeit prot gan krievu, gan angļu valodu, šeit ir labs klimats uzņēmējdarbībai, Latvija atrodas Eiropas Savienībā un tai nav starptautisku tirdzniecības ierobežojumu, kā arī aktīvu atbalstu idejas īstenošanai sniegusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA),» Db.lv skaidro D. Belajevs, valdes priekšsēdētājs biedrības Komercializācijas laboratorija cLab, kas darbojas CommercializationReactor ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Leiterts: Rīgai jākļūst par vienu no ietekmīgākajām pasaules tehnoloģiju un start-up tikšanās vietām

Lelde Petrāne, 19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 28. un 29. novembrī Rīgā notiks globāls tehnoloģiju, dzīvesstila un start-up festivāls Digital Freedom Festival (DFF), kurā pulcēsies vairāk nekā 1000 tehnoloģiju un start-up uzņēmēji, eksperti, politikas veidotāji, investori un iedvesmojoši runātāji no visas pasaules.

Festivāla centrālā tēma būs digitālā revolūcija, tās ietekme uz biznesu, politiku un dzīvesstilu. Divu dienu garumā dalībnieki meklēs atbildes, kā sabiedrība, politikas veidotāji un uzņēmēji var labāk sadarboties un izmantot tehnoloģiju radītās priekšrocības. Start-up uzņēmēji varēs piedalīties izglītojošās meistarklasēs, start-up ideju (pitching) konkursā un prezentēt savus radītos produktus Expo, lai piesaistītu potenciālo klientu, investoru, darbinieku un starptautisko mediju uzmanību. Savukārt investori aicināti tikties ar daudzsološākajiem start-up un tehnoloģiju uzņēmumiem no Baltijas valstu reģiona, kā arī no Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parakstīts saprašanās memorands jaunuzņēmumu vides konkurētspējas paaugstināšanai

Žanete Hāka, 29.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija un Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija Startin.LV parakstījušas Saprašanās memorandu, vienojoties par tālāko sadarbību jaunuzņēmumu vides konkurētspējas paaugstināšanai Latvijā.

Ekonomiskās sistēmas transformācijas apstākļos Latvijas tautsaimniecības attīstībā nozīmīga loma ir tādu konkurētspējīgu un tehnoloģisku uzņēmumu izveidei un attīstībai, kuri rada un realizē preces vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, sniedzot ieguldījumu pētniecības attīstībā, komercializācijā, straujā eksporta pieaugumā un iedzīvotāju labklājības celšanā.

Inovatīvu jaunuzņēmumu attīstība Latvijā ir viena no Ekonomikas ministrijas prioritātēm. Mūsu mērķis ir panākt, lai Latvija kļūtu par start-up jeb strauji augošu tehnoloģiju uzņēmumu izvēli Nr.1 Baltijas valstīs, uzsver Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā situācija Eiropā pēc vairākus gadus ilgušās krīzes sākusi uzlaboties un valdībām vajadzētu izmantot šo situāciju, lai uzlabotu savu ekonomisko stāvokli, piektdien paziņoja Eiropas Centrālās bankas (ECB) prezidents Mario Dragi.

«Ekonomiskās perspektīvas eirozonai šobrīd ir pozitīvākas, nekā tās bijušas pēdējos septiņos gados,» Portugāles pilsētā Sintrā notiekošajā ekonomikas forumā norādījis Dragi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Ventspils tiesa atzinusi Winergy 35 miljonu darījumu par fiktīvu

LETA, 15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils tiesa atzinusi vēja parku attīstītāja SIA Winergy 35 miljonu darījumu ar Igaunijas sabiedrību Firepower par fiktīvu, informē Norvik banka, kura bija cēlusi prasību tiesā un lūgusi tiesu atzīt par spēkā neesošu starp Winergy un Firepower noslēgto darījumu par ģeneratoru piegādi.

Tāpat Norvik banka bija lūgusi tiesu dzēst visas ķīlas un hipotēkas, kas nostiprinātas par labu Firepower. Firepower hipotēka pašlaik nostiprināta arī uz Winergy piederošo vēja parku. Bankas prasība apmierināta pilnā apmērā, informē Norvik banka.

Tiesa savā spriedumā norādījusi, ka patiesībā iesaistīto personu mērķis nebija tiesisks darījums, bet gan maldināt citas personas. Šo pušu nolūks bija izvairīties no saistībām pret Norvik banku.

Norvik banka norāda, ka Ventspils tiesas par fiktīvu atzītais darījums pirmo reizi tika uzrādīts Winergy izstrādātajā tiesiskās aizsardzības procesa plānā, lai tādējādi nebūtu tiesiskās aizsardzības plāns jāsaskaņo ar Winergy lielāko kreditoru Norvik banku. Lai gan pirkuma līgums starp Winergy un Firepower paredzēja 13 ģeneratoru piegādi 35 miljonu apmērā, kā nodrošinājumu šī darījuma izpildei Winergy ķīlā piešķīra vien Renault automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: kā izdzīvot start-up fāzē - pieskati savu naudu

4finance izpilddirektors Toms Jurjevs, 12.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izturies pret kompānijas sākuma investīcijām un budžetu kā pret personīgajiem ietaupījumiem.

Start-up posms un tradicionāli bēdīgās beigas

Uzņēmuma vārīgākais posms ir tā pirmsākumi. Lielākā daļa uzņēmumu nepiedzīvo savu trešo un ceturto dzimšanas dienu. Latvijā pagājušajā gadā, saskaņā ar Lursoſt datiem, reģistrēti 14 965 uzņēmumi, bet likvidēti 6 402. Likvidēto uzņēmumu skaits, salīdzinot ar 2013. gadu ir palielinājies par 54,19 %. Iemesli likvidācijai var būt dažādi, bet lielākoties tas ir viens — nespēja konkurēt.

Apstākļi, kādēļ uzņēmumi nonāk šādā situācijā, ir vienkārši — ja Tu ļausi sava uzņēmuma tēriņiem augt brīdī, kad tiem nebūs seguma no Tava produkta pārdošanas — Tavam uzņēmēja sapnim pienāks beigas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju nozares un iesācējuzņēmēju jeb tā dēvēto start-up pārstāvji pulcējās pasākumā ArcticEvening.

ArcticEvening ir pasākumu sērija, kas pulcē start-up pārstāvjus «arktiskajā reģionā» jeb Ziemeļeiropā. Noslēdzošais pasākums gaidāms maijā Helsinkos.Līdzīgi pasākumi jau notikuši arī citās reģiona pilsētās, piemēram, Stokholmā, Tallinā, Helsinkos, Tamperē un citur.

Pasākuma rīkotāji norādījuši, ka pēdējā laika start-up norises Rīgā ir atstājušas vērā ņemamu iespaidu, tāpat priecē arī start-up piesaistīto investīciju apjoms, kā arī notikusī vietējā tehnoloģiju iesācējuzņēmumu konference Tech Chill Baltics. Patīkamu iespaidu atstājušas arī start-up koplietošanas telpas Rīgā. Db.lv jau rakstīja, ka jauno tehnoloģiju uzņēmumu koprades telpas Tech Hub Riga marta sākumā pārcēlās uz jaunām telpām Vecrīgā. TechHub Riga valdes priekšsēdētājs Andris K. Bērziņš iepriekš Db.lv atzina, ka pēdējo gadu laikā start-up kustība Latvijā ir «eksplodējusi», liekot paplašināt koprades telpu platību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņi māk labi sevi pozicionēt, lietuvieši vairāk vērsti uz iekšējo tirgu un vairāk raugās Polijas virzienā, bet latviešiem jābūt aktīvākiem, ar lielāku pašapziņu.

Maratona skriešana veicina veselīgu konkurenci, kur cilvēki var mācīties no citiem, pārbaudīt savu spēku robežu, lai nākamajā reizē uzlabotu rezultātus un sasniegumus, vienlaikus izbaudot skriešanas procesu. Līdzīgas paralēles varētu vilkt Baltijā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) jomā. Tāpēc DB apkopoja Latvijas IKT nozares ekspertu vērtējumu par tendencēm Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Lielākoties situācija ir pietiekami līdzīga, tomēr katrā valstī ir raksturojošās nianses un lietas, ko tā varētu mācīties no kaimiņiem. Pasaules mediju telpā ik pa laikam parādās ziņas par to, ka nelielā valsts Igaunija ir spējusi uzrādīt augstus sasniegumus IKT jomā, un inovācijas ir ieviestas dažādās sfērās. Igaunijas vārds pasaules telpā, protams, izskan ar Skype un aktīvu start up kustību. Jāuzsver, ka arī IT inkubators Tech Hub Riga ir devis pozitīvu stimulu Latvijas vārdam start up pasaules kartē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā investīcijas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos aizvien ir neizlīdzinātas; igauņi vinnē ar ātrāku startu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Publiski zināmais Latvijas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu (start-up) piesaistīto investīciju apjoms ir mazāks nekā Igaunijā, tomēr dažu gadu laikā gaidāms arī mūsu «izrāviens»

Balti mazliet lēnāki

Igaunijas tehnoloģiju iesācējuzņēmumi pērn piesaistījuši investīcijas virs 70 miljoniem EUR, atsaucoties uz start-up veicināšanas organizāciju Garage48, ziņo kaimiņvalsts sabiedriskā raidorganizācija ERR. Šī summa 2014. gadā piesaistīta 35 atsevišķās transakcijās.

Lielākos ieguldījumus savā biznesā guvuši tādi igauņu iesācējuzņēmumi kā reklāmas tīkls AdCash (20 miljoni USD) un Igaunijas izcelsmes naudas pārskaitījumu pakalpojumu sniedzējs TransferWise (25 miljoni USD), kas darbojas Londonā. Arī virtuālās apģērbu pielaikotavas izgudrotājs Fits.me pērn saņēmis vērā ņemamu septiņu miljonu EUR ieguldījumu no sava jaunā vadītāja un sākotnējā investora. Mazākas summas tikušas valodu apmācības platformai Lingvist un taksometru pakalpojumu aplikācijai Taxify.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Aicina piedalīties īpašā sievietēm – startup uzņēmējām – veltītā konkursā

Anda Asere, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 15. maijam sievietes tehnoloģiju jaunuzņēmumu dibinātājas var pietiekties konkursā Start Tel Aviv 2016; uzvarētāja dosies pieredzes vizītē uz Telavivu

Jauno startup uzņēmumu konkurss Start Tel Aviv 2016 ir starptautisks pasākums, kura galvenie iniciatori un organizatori ir Izraēlas Ārlietu ministrija un Telavivas municipalitāte un kas šogad paralēli notiek 23 valstīs. Konkursa galvenā balva ir mācību un pieredzes apmaiņas brauciens uz jauno tehnoloģiju zemi Izraēlu un līdzdalība septembrī notiekošajā DLD Tel Aviv Innovation Festival 2016 (http://dldtelaviv.com/), kas ir starptautiska augsto tehnoloģiju tikšanās vieta simtiem startup uzņēmumu, riska kapitāla, biznesa eņģeļu un vadošajiem starptautiskajiem tehnoloģiju nozares līderiem ar iespēju satikt daudzsološus startup uzņēmumus, tehnoloģiju ekspertus, dizainerus, māksliniekus, zinātniekus un investorus kā no Izraēlas, tā arī visas pasaule, stāsta Jolanta Pelle, Izraēlas vēstniecības Ekonomisko sakaru nodaļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Programmēšanas skolotāji mācībās programmē tiešsaistes čatu

Zane Atlāce - Bistere, 10.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai programmēšanas skolotāji varētu pasniegt augstākā līmeņa programmēšanu vidusskolēniem pēc Skola2030 izstrādātā vidusskolas pilnveides modeļa, 32 skolotāji mācībās papildināja savas zināšanas, vienā no darba uzdevumiem izstrādājot sarakstes lietotni jeb tiešsaistes čatu.

Mācības organizē nodibinājums IT Izglītības fonds Start(IT), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās. Mācību saturu sagatavo un pasniedz zinoši mentori un lektori no Skola2030, Accenture, MAK IT un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas.

Janvāra augstākā līmeņa programmēšanas mācības notika divos posmos. Pirmajā posmā skolotāji piedalījās vebinārā, kura laikā lektora vadībā sagatavoja darba vidi klātienes mācībām.

Vebinārs tika nodrošināts sadarbībā ar projektu Skola2030. Otrais mācību posms ietver tikšanos klātienē kopstrādes telpā TEIKUMS, kas atrodas Jaunajā Teikā un ir daļa no inovāciju kustības VEFRESH.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Start-up uzņēmumi no Altum divu gadu laikā saņēmuši pusmiljonu eiro

Žanete Hāka, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības finanšu institūcija Altum start-up uzņēmumu apmācību programmas ietvaros atbalstījusi 172 tehnoloģisku un inovatīvu start-up uzņēmumu apmācību, semināru un kontaktu dibināšanas pasākumu norisi, kuros iesaistīti vairāk nekā 13 tūkstoši dalībnieku, informē Altum.

Pateicoties start-up vides dalībnieku lielajai aktivitātei, divu gadu laikā programmas finansējums 500 tūkstošu eiro apmērā ir veiksmīgi apgūts un jauni pieteikumi netiek izskatīti.

Altum valdes loceklis Juris Vaskāns: «Start-up vide šobrīd Latvijā attīstās teju lavīnas tempā, un start-up uzņēmumu apmācību programma ir kalpojusi par būtisku katalizatoru tās izaugsmei un popularizēšanai, kā arī palīdzējusi tapt virknei veiksmīgu uzņēmumu, kas darbojas gan Latvijas, gan globālā līmenī. Arī turpmāk Altum aktīvi sadarbosies ar jomas profesionāļiem un uzņēmumiem, turklāt startējot jau nākamajā līmenī. Kā zināms, nākamā gada laikā ALTUM uzsāks Latvijā nebijušu atbalsta veidu - akcelerācijas fondus, kas finansēs ideju izstrādi ļoti agrīnā stadijā, tai skaitā finansēs tirgus un biznesa modeļa izpēti, sākotnējā koncepta izstrādi, prototipa un produkta attīstīšanu, u.c., šiem fondiem paredzot finansējumu 15 miljonu eiro apmērā. Lai turpinātu start-up vides attīstības veicināšanas pasākumus, esam uzsākuši sarunu ar Ekonomikas ministriju par iespējamo Altum līdzdarbošanos topošajā Inovāciju motivācijas programmā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksperti: Start-up jāaizmirst par vienas nakts veiksmes stāstiem, sekmējot ilglaicīgu attīstību

Žanete Hāka, 13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies IT un start-up konference TechChill Baltics 2015, kurā tika izteikti ekspertu padomi biznesa izaugsmē un vadībā, notika robotu cīņas un piču jeb biznesa ideju konkursa uzvarētāja Edurio apbalvošana, informē konferences rīkotāji.

TechChill Baltics Rīgā norisinājās pulcēja vairāk nekā 300 start-up, ekspertus, tehnoloģiju entuziastus, investorus, studentus un medijus no Baltijas, Skandināvijas, Lielbritānijas un ASV. Konferenci atklāja Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, savukārt TechChill Baltics īpašo viesu statusā bija Robotu Skolas robotizētie sumo cīkstoņi, kas ar panākumiem ir triumfējuši All Japan Robot-Sumo Tournament sacensībās Japānā. Tiešraidē konferenci skatījās ap 3000 interesentu.

Šogad konferences tēma bija start-up izaugsme (growth-hacking) un vadība, apkopojot ekspertu pieredzes stāstus un padomus, kā veicināt sava uzņēmuma attīstību. Akseleratora Techstars London vadītājs Džonatans Bredfords sniedza ieskatu stārtapu veiksmes pamatos, kā nozīmīgu uzsverot stārtapu elastīgumu, komandas spēcīgumu un tirgus pieprasījumu. Savukārt Džordžs Berkovskis, kādreizējais Hailo attīstītājs, ieteica start-up aizmirst par pēkšņiem vienas nakts veiksmes stāstiem un tā vietā sekmēt ilglaicīgu attīstību un produkta kvalitāti un nozīmību. Iespējas ir globālas un vienīgais, kas mūs attur, ir mūsu ambīcijas, norādīja Deivids Brauns, Ve Interactive vadītājs, iesakot pārvarēt bailes un doties iekarot starptautiskos tirgus jau pirmsākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no pirmās Start-up akadēmijās, šajā uzņemto komandu vidū ir arī divas komandas, kas nodarbojas ar ierīču iesācējuzņēmuma attīstīšanu.

Kopumā akadēmijā pieteikušās 24 komandas un 11 individuālie dalībnieki, no kuriem uzņemtas 10 komandas. Iepriekšējam pasākumam bija pieteikušās 26 komandas un akadēmijā tika uzņemtas 10. Atšķirībā no pirmā pasākuma, šoreiz pieteicās vairāki ierīču tehnoloģiju iesācējuzņēmumi un divi no tiem ir uzņemti akadēmijā.

Šajā pasākumā divu dienu laikā komandas prezentē savu ideju mentoriem, saņem konsultācijas, piedalās lekcijās un prezentē savas idejas investoriem. «Šajā akadēmijā lielu uzsvaru liekam arī uz īso prezentāciju skolu, ko pasniegs Maiks Bredšavs no StartupSauna un AppCamp, lai palīdzētu uzlabot savas biznesa prezentēšanas un pārliecināšanas prasmes,» saka Alise Lezdiņa, TechHub Riga vadītāja. Viņa uzsver, ka Start-up akadēmija ir vērtīgs pasākums, kas palīdz pilnveidot tehnoloģiju iesācējuzņēmumu biznesa mērķus un virzienus, dibināt jaunus kontaktus un iegūt vērtīgus padomus no mentoriem. «Šādi pasākumi parāda, ka jaunie uzņēmēji vēlas mācīties un kļūt labāki un būt gan Latvijas, gan globālā tehnoloģiju biznesa sastāvdaļa. Mūsu pienākums ir iedot zināšanas un pieredzi, lai viņi paši varētu veidot savu veiksmes ceļu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru