Transports un loģistika

Tallink Grupp atliek maršruta Rīga – Stokholma atvēršanu

Db.lv, 24.03.2022

Jaunākais izdevums

Tallink Grupp paziņojusi, ka pārceļ maršruta Rīga – Stokholma, kas Covid-19 pandēmijas dēļ bija apturēts divus gadus, atvēršanu no 2022. gada 6. aprīļa uz 3. jūniju.

Lēmums pārlikt maršruta atsākšanos ir pieņemts, ņemot vērā zemo ceļojumu rezervāciju skaitu aprīlī un maijā, ģeopolitiskās nenoteiktības, kā arī ievērojama degvielas cenu pieauguma dēļ visā pasaulē.

Līdz ar to aprīlī un maijā maršruta Rīga – Stokholma atjaunošana nav uzņēmumam izdevīga un iespējama.

“Pēc divu gadu ilgas dīkstāves, mēs bijām pilnībā sagatavojušies darbības atsākšanai Rīga – Stokholma maršrutā jau no 6. aprīļa. Februārī kuģim Isabelle tika veikta regulārā tehniskā apkope, pēc kuras kuģis ieradās Rīgas ostā. Tāpat uzsākām aktīvu reklāmas un komunikācijas kampaņu, nodrošinājām biļešu pārdošanu un klientu apkalpošanu. Arī Latvijas valdības lēmums par Covid-19 ierobežojumu atcelšanu no 1. aprīļa sniedza pozitīvu impulsu maršruta atsākšanai. Šie un citi faktori liecināja, ka beidzot esam sasnieguši to brīdi, kad būs iespējams atjaunot mūsu regulāro maršrutu starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām bez zaudējumiem. Taču februāra beigās aizsāktais karš radīja situāciju, kas kārtējo reizi licis pārskatīt plānus un jau atkal nācās pieņemt grūto lēmumu, atliekot maršruta atjaunošanu uz vairākiem mēnešiem, vienlaikus saglabājot cerību, ka vasaras sākumā situācija mainīsies uz labo pusi,” sacīja Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operatora "Tallink Grupp" kuģis "Isabelle", kas aprīlī atsāks kursēt maršrutā Rīga-Stokholma, piektdien dosies no Tallinas uz kuģu remonta rūpnīcu Turku Somijā, lai tam veiktu regulāro apkopi, informē "Tallink Grupp" pārstāvji.

Kuģu remonta rūpnīcā kuģis atradīsies sausajos dokos no 2022.gada 12.februāra līdz 25.februārim. Pēc apkopes darbu pabeigšanas kuģis dosies uz Rīgas ostu, kur gaidīs maršruta Rīga-Stokholma atsākšanos 2022.gada aprīlī.

Plānoto apkopes darbu sarakstā ir vairāki tehniski uzlabojumi un nepieciešamie korpusa zemūdens daļas labošanas darbi, tostarp dzinēja vārpstas blīvju nomaiņa, korpusa vārstu, sūkņu un dzesētāju apkope, stabilizatoru gultņu un blīves nomaiņa, kā arī balasta ūdens attīrīšanas sistēmas uzstādīšana.

"Tallink Grupp" kuģu pārvaldes vadītājs un kapteinis Tarvi Karloss Tūliks norāda, ka kuģa "Isabelle" darbība ierastajā maršrutā starp Rīgu un Stokholmu tika apturēta 2020.gada martā, bet pirms kuģis atgriežas ierastajā maršrutā ir svarīgi pārliecināties par kuģa gatavību atsākt darbību pēc tik gara pārtraukuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators AS "Tallink Group" un Igaunijas Sociālās apdrošināšanas pārvalde ir parakstījušas īstermiņa laika fraktēšanas līgumu kuģim "Isabelle", tāpēc šogad kompānija neatsāks prāmju reisus maršrutā Rīga-Stokholma, teikts uzņēmuma paziņojumā Tallinas "Nasdaq" biržai.

Kuģis tiks fraktēts Igaunijas iestādēm no 7.aprīļa uz četriem mēnešiem ar pagarinājuma iespējām uz diviem mēnešiem, un tad uz vēl diviem mēnešiem.

Kuģis tiks izmantots, lai nodrošinātu pagaidu mītni bēgļiem no Ukrainas, kas ieradīsies Igaunijā.

"Kuģa fraktēšana nozīmē, ka atšķirībā no sākotnējiem plāniem uzņēmums 2022.gadā neatvērs satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma," norādīts paziņojumā.

Tallink Grupp atliek maršruta Rīga – Stokholma atvēršanu 

Tallink Grupp paziņojusi, ka pārceļ maršruta Rīga – Stokholma, kas Covid-19 pandēmijas...

Jau ziņots, ka "Tallink" sākotnēji plānoja atsākt prāmju satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma no 6.aprīļa, bet marta otrajā pusē kompānija paziņoja, ka mazās intereses dēļ, kā arī saistībā ar ģeopolitisko nenoteiktību un būtisko degvielas cenu kāpumu maršruta Rīga-Stokholma reisu atsākšana pārcelta uz 3.jūniju.

Maršruts Rīga-Stokholma ir apturēts divus gadus saistībā ar Covid-19 pandēmiju.

"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line". Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 40% "Tallink Grupp" akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp publicējusi pirmos interjera attēlus savam jaunākajam kuģim MyStar, kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Raumā, Somijā, informē AS Tallink Latvija pārstāve Esēnija Zīriņa.

Videi draudzīgākā LNG jeb ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmā kuģa MyStar interjera dizainu izstrādājusi Somijas interjera dizaina aģentūra dSign Vertti Kivi & Co.

Komentējot MyStar interjera attēlu publicēšanu plašākai auditorijai, Tallink Grupp valdes locekle Piret Mürk-Dubout sacīja:

"Ar prieku aicinām ikvienu apskatīt un iepazīt brīnišķīgo interjeru uz mūsu jaunākā kuģa MyStar, kas ir mūsu galvenais stratēģiskais projekts, pie kura esam strādājuši kopš 2019.gada rudens. Pēc kuģa kristībām un nolaišanas ūdenī šīs vasaras izskaņā, esam nonākuši līdz vienam no aizraujošākajiem būvniecības projekta gaitas posmiem, kad soli pa solim jaunās ceļotāju koncepcijas un pārsteidzoši kuģu interjeri sāk atdzīvoties jau realitātē. Ar lielu nepacietību gaidām, kad kuģis tiks pabeigts un varēsim uzņemt pasažierus uz MyStar klāja 2022.gadā, lai iegūtu jūras ceļojumu pieredzi jaunā kvalitātē un piedzīvotu visu, ko piedāvās MyStar - peldošs izklaides un iepirkšanās centrs, kas atbilst mūsdienu ceļotāja daudzveidīgajām vajadzībām."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp meitasuzņēmums AS Tallink Latvija ir noslēdzis līgumu ar Holland Norway Lines BV par kuģa Romantika ilgtermiņa fraktēšanu.

Fraktēšanas līgums stāsies spēkā pēc tam, kad to tuvākajā laikā apstiprinās saistītie finanšu partneri. Kuģis, kas darbojas ar Latvijas karogu, fraktētājam tiks nodots 2022. gada martā, un līguma nosacījumi paredz nomas periodu uz 3 gadiem ar iespēju līgumu pagarināt uz vēl 1+1 gadu. Plānots, ka Holland Norway Lines kuģi ekspluatēs starptautiskos maršrutos starp Norvēģiju un Holandi.

Kuģis Romantika tiek fraktēts bez uzņēmuma apkalpes un apkopes.

Pirms Covid-19 pandēmijas kuģis Romantika kursēja maršrutā Rīga – Stokholma, taču kopš šī gada jūlija sākuma kuģis tika nosūtīts īstermiņa fraktā uz Maroku. Savukārt no šī gada 15. oktobra kuģis atrodas īstermiņa fraktā Glāzgovā, Skotijā, kur nodrošina izmitināšanu globālās klimata konferences COP26 dalībniekiem. Plānots, ka kuģis atgriezīsies Tallinā novembra vidū, taču, ņemot vērā, ka uzņēmums neplāno atjaunot Rīga – Stokholma maršrutu vismaz līdz 2022. gada pavasarim, kuģis paliks Tallinas ostā līdz frakta sākumam saskaņā ar noslēgto līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp informējusi biržu par 2021.gada 3. ceturkšņa finanšu rezultātiem, uzrādot peļņu pirmo reizi kopš Covid-19 pandēmijas sākuma, informē uzņēmumā.

2021.gada 3. ceturksnī uzņēmuma neauditētā neto peļņa ir 5,5 miljoni eiro (2020.gada 3. ceturkšņa neto zaudējumi bija 23,9 miljoni eiro). 3. ceturkšņa EBITDA rādītājs ir 35,1 miljons eiro (5,7 miljoni eiro 2020.gada 3. ceturksnī).

Grupas neauditētie ieņēmumi 2021.gada 3. ceturksnī palielinājās par 18,6%, salīdzinot ar to pašu periodu 2020.gadā, sasniedzot 170,5 miljonus eiro (2020.gada 3. ceturksnī - 143,7 miljoni eiro). Lielāko ieņēmumu pieauguma daļu veido pārdošanas rezultāti restorānos un veikalos, biļešu tirdzniecība, kā arī ieņēmumi no kuģu fraktiem.

Tāpat 2021.gada 3. ceturksnī uzņēmums nostiprināja savu likviditātes rādītāju, septembra sākumā, noslēdzot aizdevuma līgumu ar Ziemeļvalstu investīciju banku un veicot uzņēmuma papildu akciju emisiju. Tas ir ļāvis uzņēmumam nodrošināt papildu kapitālu, radot spēcīgu likviditātes rezervi gaidāmajai sarežģītajai ziemas sezonai. Kopējā likviditātes rezerve (nauda, naudas ekvivalenti un neizmantotās kredītlīnijas) 2021.gada 30.septembrī sasniedz 252,5 miljonus eiro (115,0 miljoni eiro 2020.gada 30.septembrī).

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Paldiski Sadamate kā piemērotāku vietu LNG terminālim piedāvā Paldisku Ziemeļu ostu

LETA--BNS, 20.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums "Paldiski Sadamate", kam pieder Paldisku Ziemeļu osta, vērsies pie valdības, paužot viedokli, ka Ziemeļu osta ir piemērotāka peldošā sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa izveidei nekā vieta Pakri pussalas galā, kuru pašlaik attīsta kompānijas "Alexela" un "Infortar".

Kā norādījis "Paldiski Sadamate" padomes priekšsēdētājs Aleksejs Muriseps, Paldisku Ziemeļu ostā ir visi tehniskie nosacījumi, veiktas nepieciešamās investīcijas, un ostas piemērotību termināļa būvei atzinis arī peldošā termināļa īpašnieks, savukārt "Alexela" piedāvātā vieta terminālim nav piemērota, jo faktiski atrodas pie atklātas jūras Laheperes līča galā.

"Tur nekad nav atradusies osta, jo šī vieta tam nav piemērota. Cik zināms, īpašnieki neļauj peldošos termināļus pieslēgt pie gāzesvada, sākot no noteikta viļņu augstuma - 0,7 metriem, kas nozīmē, ka terminālim būtu jāpārtrauc darbs un jāpārceļas uz reidu, un šajā laikā gāzes piegāde Igaunijai tiktu apturēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā turpinoties diskusijām par labāko vietu iecerētajam sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālim, Harju apriņķa Rietumharju pagasta pašvaldības vadība noraidījusi Paldisku Ziemeļu ostas īpašnieka "Paldiski Sadamate" apgalvojumu, ka šī osta tam ir piemērotāka nekā sākotnēji izraudzītā vieta Pakri pussalas galā, kuru pašlaik attīsta kompānijas "Alexela" un "Infortar".

"Ziemeļu osta pēdējā laikā visai skaļi iestājusies par to, ka tā ir vislabākā iespējamā vieta peldošajam terminālim. Tas ir nepārdomāts apgalvojums, jo pašreizējā vieta izvēlēta vairāku iemeslu dēļ," norādījis pašvaldības vadītājs Jānuss Sāts.

Konkrēti, pagasta vadība uzskata, ka termināli nevajadzētu veidot pilsētas vidū, jo Ziemeļu ostas piestātnes atrodas Paldisku pilsētas teritorijā, tikai 500 metrus no tuvākās skolas. Tā norāda, ka labākā vieta peldošajai piestātnei būtu Laheperes līcī un ka Pakri pussalas gals šim nolūkam izraudzīts rūpīgi pārdomātā procesā.

"LNG terminālis ir objekts, kam jāgarantē valsts stratēģiskā enerģētiskā drošība un dabasgāzes piegāžu drošums, un tā plānošana sākta pirms vairāk nekā 15 gadiem. Šis process norisinājās ciešā saistībā ar gāzesvada "Balticconnector" projektu starp Igauniju un Somiju un gāzes kompresoru stacijas atrašanās vietu tur, kur tas mūsu pusē ieiet jūrā," skaidrots pašvaldības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Elering drīzumā plāno sākt būvēt gāzesvadu plānotajam LNG terminālim

LETA--BNS, 25.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas elektrības un gāzes sistēmu operators "Elering" drīzumā gatavojas sākt būvēt gāzes starpsavienojumu Paldisku ostā plānotajam sašķidrinātās gāzes (LNG) terminālim, otrdien informēja kompānijā.

Vairākus mēnešus turpinājusies gāzesvada projektēšana, ko veic "Alexela Group" ietilpstoša kompānija "Conx BM". Šī pati kompānija gatavo arī LNG termināļa pietauvošanās piestātnes projektu.

Pēc tam, kad "Elering" ar privātā sektora partneriem būs panācis galīgo vienošanos par gāzes savienojuma izbūvi, "Elering" kompresoru stacijas Paldisku ostas teritorijā sāksies plānotā LNG termināļa darbībai nepieciešamo vārstu kompleksa būvniecība.

Otrajā darbu posmā tiks izbūvēts gāzesvada starpsavienojuma sauszemes posms no kompresoru stacijas līdz jūrai. Tālāk gāzesvads atradīsies jūras dibenā līdz piestātnei. "Elering" rīcībā ir 12 metru cauruļvada posmi, kas nepieciešami cauruļvada sauszemes un jūras daļu izbūvei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Noslēgušies jūras gultnes bagarēšanas darbi LNG termināļa būvniecībai Paldiskos

LETA--BNS, 30.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies jūras gultnes bagarēšanas darbi Pakri pussalas galā Laheperes līcī, kur paredzēts uzbūvēt sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli.

Bagarēšanas darbi kopumā ilga desmit dienas, un to veica Beļģijas uzņēmumam "Jan de Nul" piederošs kuģis "Pedro Alvares Cabral", norāda šī projekta attīstīšanas kompānijas "Alexela" un "Infortar".

"Jūra tagad ir gatava uzņemt lielus kuģus, un kā nākamo soli mēs sāksim pietauvošanās piestātnes celtniecību, kuru paredzēts pabeigt līdz 1.septembrim. Par cik bagarēšanas darbi noritēja ātrāk, nekā plānots, mēs esam mazliet apsteiguši grafiku," norāda "Infortar"

Termināļa projektu Paldiskos attīsta Igaunijas uzņēmums "Alexela", un aprīlī tam pievienojās investīciju kompānija "Infortar", kurai pieder 40% prāmju operatora "Tallink Grupp" akciju.

Paldisku termināli iecerēts pabeigt divās kārtās. Pirmajā kārtā paredzēts izbūvēt piestātni un savienojumu ar starptautisko cauruļvadu "Balticconnector", kā arī organizēt peldošā LNG termināļa nomu, bet otrajā - izveidot pastāvīgu termināļa risinājumu. Infrastruktūra, ko domāts pabeigt šoruden, izmaksās 40 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru