TechGirls tagad arī Ventspilī 

"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".

Anda Asere, 27.11.2019
1/7

Foto: Publicitātes

"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām. Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone. Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.

"Riga TechGirls" darbojas jau ceturto gadu. To aizsāka dažas entuziastes, kuras rīkoja darbnīcas un iedvesmas pasākumus. Trešajā gadā organizācija sāka plašāku sadarbību ar tehnoloģiju uzņēmumiem. "Ceturtajā gadā esam sākušas izskanēt arī ārpus "tehnoloģiju burbuļa", lai sabiedrība sadzirdētu, ka mums IT ir vajadzīgas sievietes un jau šobrīd darbojas lieliskas sievietes," stāsta A. Andersone.

"Riga TechGirls" mērķis ir piesaistīt vairāk sieviešu IT jomai. Šī joma ir viena no visstraujāk augošajām Latvijā un pasaulē un nākotnē bez tehnoloģiju zināšanām un prasmēm vairs nebūs iespējama neviena profesija. "Tā kā sievietes ir puse no sabiedrības, viņām ir jābūt zinošām šajā nozarē. Ja sievietes nekļūs zinošas tehnoloģiju jomā, viņas nevarēs būt konkurētspējīgas darba tirgū un tas ietekmēs visas sabiedrības dzīves līmeni," saka A. Andersone. Viņas skatījumā tehnoloģijas ir joma, kur sievietēm ir daudz lielisku iespēju, jo tā piedāvā elastīgas darba stundas un iespēju darbu apvienot ar privāto dzīvi. Savukārt, uzņēmumiem ir svarīgi veicināt dažādību komandās, jo tā noved pie produktiem, kas ir piemēroti visiem klientiem, kā arī pie lielāka radošuma.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Nesen "Infogram" un arī "Riga TechGirls" līdzdibinātāja Alise Dīrika intervijā "Dienas Biznesam" norādīja, ka sākotnēji mērķis bija iepazīstināt ar industrijā strādājošām sievietēm, parādīt, kādas vēl profesijas bez programmēšanas ir šajā nozarē un palīdzēt ar programmēšanas pamatzināšanām. "Esam ievērojušas, ka par intereses trūkumu sūdzēties vairs nevar. Piemēram, mums ir sadarbības projekts ar "Accenture", kur "Accenture" 80 sievietēm bez priekšzināšanām finansē programmēšanas kursus, lai pēc tam viņas varētu uzsākt darbu profesijā. Saņēmām vairāk nekā 600 pieteikumus – uz vienu vietu kursos pretendēja astoņas sievietes. Līdzīgi nesen Liepājā atvērām "TechGirls" pārstāvniecību, vienā vakarā paziņojām par programmēšanas darbnīcu un nākamajā rītā visas vietas jau bija aizņemtas. Līdz ar to vairs nevar apgalvot, ka būtu intereses trūkums," viņa teic.

"Riga TechGirls" fokusējas uz jaunām sievietēm, kuras vēl meklē savu profesionālo aicinājumu, pārkvalificējas vai pēc bērna kopšanas atvaļinājuma ir nobriedušas pagrieziena punktam savā dzīvē. Šādā situācijā ir grūti atrast praktisku palīdzību pirmajiem soļiem IT. "Ir vajadzīgas programmēšanas nodarbības, iespēja uzsākt praksi un palīdzība, kamēr sieviete izaug līdz līmenim, kad viņas alga ir tāda pati, kā iepriekšējā profesijā. Atbalsts šajā pārejas posmā dod visredzamākos rezultātus IT nodarbināto statistikas uzlabošanā," uzskata A. Dīrika. Sociāli atbildīgam uzņēmumam, kas ir gatavs investēt nozares līdzsvarošanas jautājumā, viņas skatījumā ir jāiegulda cilvēkos bez priekšzināšanām, jāorganizē nometnes, darbnīcas, īpašas aktivitātes un prakses iespējas, kas mērķētas tieši sieviešu auditorijai. "Ja kādu aktivitāti nemarķē speciāli sievietēm, IT nozarē ir raksturīgi, ka tajā būs vairāk vīriešu. Ja tieši to pašu saturu īpaši marķē sievietēm, viņas sadzird un atsaucas. Mērķis ir aizpildīt darbavietas, līdzsvarot industriju un viena no taktikām, kas strādā, ir piedāvāt to pašu saturu īpaši sievietēm. Varam apvainoties un analizēt, kāpēc tā, bet tā ir. Ja pasākums ir īpaši orientēts uz sievietēm, viņas jūtas gaidītas un rēķinās, ka būs droši uzdot jautājumus, ierasties bez priekšzināšanām, lūgt palīdzību. Līdzīgi ar pieredzējuša darbaspēka piesaisti. Ja personālatlases kampaņa ir mērķēta tieši uz sievietēm, tā skaidri parāda, ka uzņēmumam rūp līdzsvarota komanda," iepriekš norādīja A. Dīrika.

Tevi varētu interesēt

Eiropas finanšu tehnoloģiju kompānijām ir cerība radīt jaunus digitālos čempionus...

Jaunuzņēmumu pasaulē ir posms, kad nepārtraukti jāstrādā, lai apsteigtu laiku un izveidotu stabilus...

Konferences “Slush” ietvaros notiekošo Latvijas jaunuzņēmumu un investoru brokastu mērķis ir...

Digital Freedom Festival ietvaros notikušā pasaules vadošā akceleratora 500 Startups konkursa galvenie...

Latvijas un ārvalstu jaunuzņēmumiem vēl trīs dienas, līdz 15. novembrim, ir iespēja pieteikties...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski...

Lietuvas infrastruktūra tiek novērtēta gan jaunuzņēmumu, gan pasaules klases kompāniju vidū....

Eiropas finanšu tehnoloģiju kompānijām ir cerība radīt jaunus digitālos čempionus...

Jaunuzņēmumu konkursa „Seedstars” reģionālajā finālā Kazahstānā finanšu tehnoloģiju...

Latvijas jaunuzņēmums "CheeksUp", kas radījis runas terapijas instrumentu bērniem, ir starp tiem...

Jaunuzņēmumu pasaulē ir posms, kad nepārtraukti jāstrādā, lai apsteigtu laiku un izveidotu stabilus...

Konferences “Slush” ietvaros notiekošo Latvijas jaunuzņēmumu un investoru brokastu mērķis ir...

Sabiedrība pierod pie ērtiem risinājumiem, jo īpaši jaunākā paaudze, kas to ietekmē...

Igaunijā dibinātā Eiropas transporta pakalpojumu platforma “Bolt” pirmajos divos gados meklēja...

Digital Freedom Festival ietvaros notikušā pasaules vadošā akceleratora 500 Startups konkursa galvenie...