Nākamo piecu gadu laikā Volkswagen un BMW būs tie autoražotāji, kas visveiksmīgāk spēs audzēt savu tirgus daļu, liecina KPMG veiktā pasaules vadošo autoražošanas kompāniju vadītāju aptaujas rezultāti, ziņo Reuters.
Volkswagen šī topa virsotnē atrodas jau trešo gadu, un šogad 81% no aptaujāto kompāniju vadītājiem pauž viedokli, ka šai kompānijai tuvāko piecu gadu laikā izdosies palielināt savu tirgus daļu. Jāpiebilst, ka līdzīgā aptaujā pirms gada tā uzskatīja 70% aptaujas dalībnieku. Savukārt otra veiksmīgākā autobūves kompānija pasaulē varētu būt BMW, kurai šogad 70% aptaujāto paredz tirgus daļas palielināšanos (par 7 procentpunktiem vairāk nekā pērn).
Visstraujāk gan vadītāju optimisms uzlabojies attiecībā uz Toyota. Šogad 64% aptaujāto uzskata, ka šai kompānijai tuvāko piecu gadu laikā izdosies audzēt tirgus daļu. Vēl pirms gada tā uzskatīja vien 44%.
Aptaujas rezultāti liecina, ka tuvāko piecu gadu laikā tirgus daļu, visticamāk, varētu zaudēt Fuji Heavy Industries Ltd's Subaru, Mitsubishi, Mazda un Suzuki. Nekas izcils netiek prognozēts arī Fiat, Daimler un Honda Motor.
KPMG aptaujas dati ari liecina, ka 64% kompāniju augtākā līmeņa vadītāju tuvāko piecu gadu laikā plāno palielināt investīciju apjomu jaunās ražotnēs. Tas ir pat neskatoties uz to, ka aptuveni puse aptaujāto atbildējuši, ka daudzos pasaules tirgos vērojami auto pārprodukcijas riski.
KPMG aptaujāja 200 augta ranga globālu autoražošanas kompāniju vadītājus.