Jaunākais izdevums

Rīgas pilsētas būvvalde aicina uzņēmējus saskaņot vasaras kafejnīcu risinājumus savlaicīgi.

Iesniedzot vasaras kafejnīcu risinājumu projektu līdz 1. martam, būvvalde nodrošinās dokumentācijas izskatīšanu paātrinātā kārtībā - 10 darba dienu laikā, informē Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Saskaņā ar Rīgas domes 26.11.2013. saistošo noteikumu Nr. 198 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība" 36. punktu, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu vietas risinājuma projekts iesniegts no 1. janvāra līdz 1. martam, Rīgas pilsētas būvvalde lēmumu saskaņot vai atteikt saskaņot projektu pieņem 10 darba dienu laikā.

Savukārt, ja tirdzniecības vietas risinājuma projekts iesniegts pēc 1. marta, iestāde nodrošina projekta izskatīšanu pēc standarta kārtības - mēneša laikā.

Tāpat Būvvalde aicina komersantus izmantot iespēju iegūt sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu vietas risinājuma saskaņojumu uz laiku līdz trīs gadiem. Šāds saskaņojums ir spēkā, ja netiek mainīts vasaras kafejnīcas vizuālais risinājums un noformējums kā arī kvartāla satiksmes organizācija.

Attīstoties uzņēmējdarbībai un palielinoties tūristu skaitam, katru gadu interese par sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu vietu risinājumiem pilsētā pieaug. 2019. gadā būvvaldei izsniedzot saskaņojumu 441 vasaras kafejnīcas vizuālajam risinājumam.

Vasaras sezona atkarībā no laika apstākļiem Latvijā iestājas maija beigās vai jūnija sākumā, bet vislielākā uzņēmēju aktivitāte būvvaldē novērojama neilgi pirms sezonas sākuma, aprīlī un maijā, kad ikviens savu vasaras terases risinājumu vēlas saskaņot maksimāli ātri.

Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas vietas vizuālā risinājuma dokumentācijas iesniegšana un izskatīšana ir bez maksas, savukārt, ja komersants vasaras kafejnīcas ietvaros vēlas saskaņot arī reklāmu (piemēram, ēdienkartes izvietošana), nepieciešams veikt pašvaldības nodevas iemaksu 22,77 eiro apmērā par reklāmas izvietošanas atļaujas sagatavošanu.

Lai saņemtu ielu tirdzniecības atļauju sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, komersantam pēc Būvvaldes skaņojuma saņemšanas iecere jāiesniedz Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā. Izpilddirekcija izskata iesniegumu un izsniedz ielu tirdzniecības atļauju. Papildu izmaksas var veidoties gadījumos, ja komersants vasaras kafejnīcu plāno izvietot uz pašvaldībai piederošas zemes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē darbību atsākusi agrāk iecienītā kafejnīca "Pie zelta liepas", kurā patlaban nodarbināti 8 cilvēki ar īpašām vajadzībām, stāsta kafejnīcas īpašnieki.

Zālē izvietotas 40 sēdvietas klientiem, un padomāts arī par bāra apmeklētājiem.

Paredzēts, ka vasaras mēnešos darbību uzsāks āra terase ar 60 vietām klientiem, kuri nesteidzīgi varēs vērot pilsētas promenādi un priekšnesumus uz blakus esošās mazās estrādes.

Pašreiz kafejnīcā Eiropas ēdienu karte mijas ar streetfood ēdieniem jauniešiem, tāpat ir ietverti arī ēdieni no 20. gadsimta 70. gadu ēdienu kartes, un dzērienu klāsts. Kafejnīcu iekārtojot, padomāts par mazajiem klientiem, gan ēdienu kartē, gan pielāgotas sēdvietas un attīstošās rotaļu mantiņas.

SIA Bļoda.lv personāls ir 12 darbinieki, no kuriem 8 ir cilvēki ar īpašām vajadzībām.

17. oktobrī Ogres novada pašvaldības domes sēdē tika pieņemts lēmums nodot sociālajam uzņēmumam SIA Bļoda.lv telpas bezatlīdzības lietošanā pašvaldībai piederošajā nekustamajā īpašumā Brīvības ielā 18, Ogrē. Telpas atrodas 1.stāvā 383,5 m2 platībā (izņemot telpas, kas tiek izmantotas Ogres novada Tūrisma un informācijas centra vajadzībām) un pagrabstāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu darbības, tiek pārdota vasaras kafejnīca "Cafe Palete" Vecāķos, liecina sludinājums sociālajā tīklā "Facebook".

Biznesa portālam "Db.lv" uzņēmuma pārstāvis Andrejs Sūrums pastāstīja, ka sezonālā kafejnīca tiek pārdota, jo viņam radusies nepieciešamība pēc finansējuma lielākiem projektiem. Viņš norādīja, ka divu gadu darbība bijusi veiksmīga, bez sarežģījumiem, bet ar visdažādākajiem pārbaudījumiem un spriedzes situācijām.

Visbiežākā kafejnīcas auditorija ir vecumā no 20 - 50 gadiem, 90% - krievvalodīgie iedzīvotāji. "Auditorijas tips ir budžeta ar īpašību, ka reti apmeklē restorānus ar viesmīļu apkalpošanu," paskaidroja A.Sūrums.

Kafejnīcas piedāvājumā 90% bijusi fastfood produkcija un šašliks.

Bizness tiek pārdots par 15 900 eiro.

"Pārdošanas cena tika noteikta, izanalizējot visu tuvāko konkurentu cenu politiku, aprēķinot labāko cenu piedāvājumu no mūsu puses," komentēja A.Sūrums. Viņaprāt, ieguldījumu var atpelnīt vienā sezonā. Pēc A. Sūruma stāstītā, sezonas reālā peļņa ir no 10 000 līdz 20 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Db.lv viesojas Igaunijas senākajā amatalus darītavā

Ilze Žaime, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pihtla õleköök» ir Igaunijas senākā amatalus darītava, kas nodarbojas gan ar Sāremā tradicionālā alus izgatavošanu, gan brūvē izsmalcinātu amatalu, kuru piedāvā restorāniem un bāriem. Tā «met acis» arī uz Latvijas tirgu.

Alus darītavas dibinātāja Arveta Vali (Arvet Väli) brāļa dēls Alo Vali (Alo Väli) pievienojās ģimenes uzņēmumam pirms sešiem gadiem. Tieši viņam ir jāpateicas par amatalus recepšu izstrādi un jauno alus veidu ienākšanu darītavas piedāvājumā. Pats viņš vēl aizvien atzīst, ka bizness ir attīstības stadijā, taču nākotnes plāni ir lieli, tai skaitā eksports uz Latviju un Somiju.

«Pihtla õleköök» radītais alus ir iegādājams viscaur Igaunijas veikalos un bāros, kas specializējas amatalus tirdzniecībā, kā arī lielveikalos. Tieši rudens un ziema ir tas laiks, kad darītavas saimnieki varēs brīvāk pievērsties jautājumam par eksporta attīstību, jo vasarā lielākā daļa alus paliek turpat Sāremā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 19. septembrī Rīgā, Mūkupurva ielā 1C - bijušajās pludmales sporta centra Brazīlija telpās - tiks atklāts jauns pludmales sporta un atpūtas centrs «PALMS Beach Club» («PALMS»). Tā izveidē investēti 2 miljoni eiro.

Koncepts paredz apvienot mājvietu dažādiem pludmales sporta veidiem un arī izklaides pasākumiem – koncertiem, pasākumiem ģimenēm un dažādām sporta notikumu translācijām.

«Šis centrs ir pilnīgi jauns formāts Latvijai, jo piedāvā līdz šim plašākās pludmales aktivitātes vienuviet – treniņu vietu sportistiem un izklaides telpu iedzīvotājiem, ļaujot arī citos gadalaikos izbaudīt vasaras pludmales priekus. Sporta jomā papildu pludmales volejbolam mēs plānojam mērķtiecīgi attīstīt arī citus pludmales sporta veidus, no kā lielākais ieguvējs būs Latvijas sports. Treniņu laukumu izveidē vadījāmies pēc tehniskajiem nosacījumiem, lai tie atbilstu dažādu pludmales sporta veidu prasībām, ļaujot tiem Latvijā veiksmīgi attīstīties,» informē Oļegs Manža, «PALMS» īpašnieks un attīstītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Atklāts pludmales sporta un atpūtas centrs Palms Beach Club

Žanete Hāka, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāts jauns pludmales sporta un atpūtas centrs «Palms Beach Club».

No citiem jaunais centrs atšķirsies ar konceptu, vienlaikus apvienojot mājvietu dažādiem pludmales sporta veidiem un arī izklaides pasākumiem - koncertiem, pasākumiem ģimenēm un dažādām sporta notikumu translācijām. Jaunais centrs atrodas Mūkupurva ielā.

«Šis centrs ir pilnīgi jauns formāts Latvijai, jo piedāvā līdz šim plašākās pludmales aktivitātes vienuviet - treniņu vietu sportistiem un izklaides telpu iedzīvotājiem, ļaujot arī citos gadalaikos izbaudīt vasaras pludmales priekus. Sporta jomā papildu pludmales volejbolam mēs plānojam mērķtiecīgi attīstīt arī citus pludmales sporta veidus. Treniņu laukumu izveidē vadījāmies pēc tehniskajiem nosacījumiem, lai tie atbalstu dažādu pludmales sporta veidu prasībām, ļaujot tiem Latvijā veiksmīgi attīstīties,» informē Oļegs Manža, «Palms» īpašnieks un attīstītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ezītis miglā pošas uz mikrorajoniem

Anda Asere, 20.09.2019

Zīmola Ezītis miglā izveidotāji Ronalds Undzēns (no kreisās) un Lauris Streņģe

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pirmā banketu biznesa pieredze nebūtu gūta jaunības maksimālismā, studējot pēdējos kursos, iespējams, Ezītis miglā nemaz nebūtu

Bāru zīmola Ezītis miglā izveidotāji Lauris Streņģe un Ronalds Undzēns spriež, – biznesa veiksmes atslēga ir tā, ka cilvēki no Ezītis miglā negaida ļoti daudz, taču saņem nedaudz vairāk par gaidīto. Gadu gaitā viņi ir pārliecinājušies, ka vidusmēra cilvēku, kuri nevēlas kafejnīcā atstāt visu algu, ir vairāk nekā to, kuri var atļauties apmeklēt augsta līmeņa restorānus.

Šobrīd Latvijā ir jau 14 bāri Ezītis miglā, un to izveidotāji cer, ka kādudien tie būs arī ārpus Latvijas. Vairāk par biznesa rašanos, attīstību un arī kļūdām viņi stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 20. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brančs ne vienmēr restorānu saimniekiem nes peļņu, toties tas ir labi noskaņots reklāmas instruments

Mūsdienās biznesā stāvēt uz vietas nozīmē atpalikt. Tas attiecas arī uz vienu no restorānu biznesa šķautnēm – t.s. branču jeb vēlajām brokastīm. Tās pēc vasaras pārtraukuma sāk zaļot tieši rudenī un laika gaitā augušas garumā, plašumā, vērienā un cenas ziņā.

Turklāt, sasparojoties lielai konkurencei, ar pāris uzkodu platēm, viesnīcu tipa vai bezpersoniskām brokastīm vairs ļaužu masu nepiesaistīsi. Toties paši branči savā uzvaras gājienā nav apstājušies. To piedāvājums ir plašs, taču ar nosacījumu, ka restorāna saimnieks un ēdiena gatavošanas meistars nāk klajā ar saviem knifiņiem un katra šāda maltīte ir viņu individualitātes izpausme. Par to DB pārliecinājās, uzrunājot trīs popularitāti iekarojušas sabiedriskās ēdināšanas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru