Jaunākais izdevums

Piejūras pilsētās biznesa sezona ir tikpat īsa, cik saulainā vasara, bet Dagnis Bricis un Elīna Berklava no tā nebaidās un ir atvēruši vasaras un pludmales lietu veikalu "Vilnis".

E. Berklava un D. Bricis ir pazīstami sen un jau vairākus gadus viņam piederošajā kafejnīcā "Spinout Surf Cafe" Latvijas vasaras galvaspilsētā piedāvājumā ir bijuši E. Berklavai piederošā Latvijas dizaina veikala "M50" apģērbi.

"Šajā vasarā mums radās iespēja tikt pie telpām galvenajā promenādē pie kolosālās kafejnīcas "Laiva". Dagnis piedāvāja paplašināt to, ko darījām iepriekš "Spinout Surf Cafe" – ar dubultu jaudu un plašāku klāstu. No "M50" puses tie ir latviešu dizaineru apģērbi un aksesuāri, no pašas pieredzes – pārbaudītas kvalitātes bērnu pludmales mantas un grāmatas. Savukārt Dagnis sadarbībā ar saviem piegādātājiem rūpējas par sportisko sadaļu un piedāvā visu jūras priekiem. Šobrīd tas ir kā "pop-up" formāta vasaras veikals," stāsta E. Berklava, kas ir veikala "Vilnis" (SIA "Spinout") idejas līdzautore un veikala vadītāja.

Maijā ar ģimenes un draugu palīdzību krīzes apstākļu beznaudas variantā pašu spēkiem telpās tika ieviesta kārtība. "Paši krāsojām sienas, visu izremontējām, ar draugiem likām kopā grīdas – ātri un vienkārši. Interjerā izmantojām toreiz maija sākumā nule kā aiztaisītā "M50 Dizainbārs" galdus, kastes, kronšteinus. Ieguldot tikai savu darbu, draugu palīdzību un esošos līdzekļus, varējām ātri vien radīt jauno vietu, kas jau jūnija sākumā bija vaļā," teic E. Berklava.

Viņa atklāj, ka pirmais mēnesis bijis pārsteidzoši labs. "Tas mūs ir iepriecinājis gan ar kuplo apmeklētāju skaitu, gan sasniedzot izvirzītos finansiālos mērķus. Ja visi apstākļi būs labvēlīgi, nākamgad atgriezīsimies," tā E. Berklava.

"Protams, šis ir vasaras projekts, jo cilvēki, kuri te labprāt tērē naudu ekstra lietām – ne tikai pārtikai – pārsvarā ir vasarā. Tāpēc mums aktīvi jāstrādā un jādomā par preču klāstu jūnijā un jūlijā, jo jau augusta vidū rosīgākā vasaras daļa ir aiz muguras. Jā, arī vasaras noslēgumā Pāvilostā ir visai daudz cilvēku, bet, tāpat kā citur, šajā laikā cilvēki gaida atlaides un gatavojas skolai. Mūsu šaurajai nišai darbības laiks ir patiešām īss un tāpēc tajā jābūt īpaši aktīviem," viņa norāda.

Pāvilostā E. Berklava pavada jau daudzas vasaras, bet šogad uz turieni pārcēlās agrāk. "Pāvilosta bija viena no nedaudzajām vietām, kur nebija saslimšanas gadījumu, un šī bija kā oāze, kur cilvēki jau no paša pandēmijas sākuma pavasarī steidza patverties, baudīt sauli, mežu, jūru un nostiprināt savu veselību. Ātri vien visu viesu namu piedāvājumi tika "izķerti" un bija skaidrs, ka šī būs vieta, kur cilvēki vasarā būs," teic E. Berklava.

Ārkārtas situācijas sākumā viņa uz laiku aizvēra savu veikalu "M50" un pieņēma lēmumu atteikties no jaunākā projekta "M50 Dizainbārs", jo apmeklējums bija neparedzams, tobrīd – absolūta nulle. Tā vietā tika lemts koncentrēt spēkus veikala virzienā.

"Diemžēl abas telpas nevarējām atļauties, tāpēc izvētījām sadarbību ar autoriem un piegādātājiem un atstājām, mūsuprāt, visfantastiskāko izlasi. Krīze nevienu netaupīja, notika dabiskā atlase. Kad tika atcelti ierobežojumi, lēnu garu, pa pāris stundām dienā atsākām strādāt, ievērojot visus piesardzības pasākumus. Esam sakārtojuši savu saimniecību, optimizējuši visas izmaksas un atteikušies no daudzām ekstrām, ko jau bijām sākuši uzskatīt par normu. Taču drosmīgi sašuvām jaunu kolekciju, ko tagad realizējam gan Rīgā, gan Pāvilostā. Lēnā garā pārdošanas apjomi atgriežas un ir liels prieks, ka cilvēki izvēlas atbalstīt vietējo, lai arī tas reizēm ir dārgāks," viņa norāda.

E. Berklava teic, ka nereti Pāvilosta asociējas ar smalko rīdzinieku kūrortu. Viņa piekrīt, ka daudz kam cenas nebūt nav zemas, bet tam ir ekonomisks pamatojums – sezona ir īsa un tiem, kas, piemēram, piedāvā naktsmājas, šis ir vienīgais peļņas brīdis gadā. "Taču šis nav tikai elitārs galamērķis, piemēram, tepat "Wonderland" kempingā par diviem eiro var nopirkt teltsvietu un baudīt jūras priekus," ieskicē E. Berklava.

Viņa novērojusi, ka Pāvilosta katru gadu attīstās – atveras jauni viesu nami un kafejnīcas. Šogad virs kafejnīcas "Laiva" atvērta kopdarba telpa, kur pastrādāt tiem, kam paralēli atpūtai nepieciešama kāda stunda biroja prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa

Anda Asere, 07.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas burgeru specializāciju.

Ideja par šādu kafejnīcu Pakalniņu ģimenei radās no vajadzības. Parasti viņi vasaras un ziemas brīvdienas pavada Alūksnē un viņiem pietrūka vietas, kur būtu mājīga un nepiespiesta atmosfēra, kur satikties ar draugiem. Trīs gadus ģimene dzīvoja Itālijā, kur daudziem draugiem piederēja restorāni, turklāt tieši mazpilsētās.

"Mums iepatikās turienes brīvā atmosfēra - skan mūzika, pavārs staigā un visus cienā ar garšīgu ēdienu. Gribējām kaut ko tādu īstenot arī Latvijā, turklāt Alūksnē bieži vien ir sajūta kā Itālijā - reljefaina pilsēta pie ezera ar skaistiem skaiti. Vēlējāmies radīt mazpilsētas romantiku, kāda redzama filmās: vietu, kur draugi satiekas džemperos, skan laba mūzika, visi smejas, bērni skaida un aiz loga pa sliedēm aizbrauc garām mazs vilcieniņš," stāsta Irita Tīlane-Pakalniņa, "Tvaiks x Ogle" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Omniva" apgrozījums Latvijā 2019. gadā audzis par 30 %, sasniedzot 7,5 miljonus eiro, informē sūtījumu piegādes uzņēmums.

Būtiskākā ietekme uz pozitīvajiem pērnā gada rādītājiem bijusi pakomātu sūtījumu ieņēmumiem, kas pieauguši par 46 % salīdzinājumā ar 2018. gadu.

""Omniva" biznesa attīstību lielā mērā sekmēja arī straujā e-komercijas izaugsme Latvijā. Cilvēki arvien vairāk izvēlas iepirkties internetā, turklāt mēs redzam, ka pieaugums vērojams pilnīgi visos segmentos – gan sūtījumos starp privātpersonām, gan piegādē no Latvijas un ārvalstu internetveikaliem, gan arī sūtījumos no Ķīnas e-komercijas platformām "Wish" un "AliExpress"," skaidro "Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Kopumā pagājušajā gadā "Omniva" piegādāja 2,78 miljonus pakomātu sūtījumu, kas ir pieaugums par 54 % pret 2018. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #12

DB, 24.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Lasi žurnāla "DienasBizness" 24. marta numurā:

  • viedokļi - COVID19 un situācija tirgū
  • aktuāli - kā COVID19 ietekmi mazinās Baltijas valstu valdības
  • pētījums - kā valdības atbalsta uzņēmējus pasaulē
  • tēma - kino industrija Latvijā un pasaulē. Pieredzē dalās producents un režisors Andrejs Ēķis, EGO MEDIA valdes priekšsēdētājs un producents Guntis Trekteris un amerikāņu producentu Džefs Mousts (Jeff Most)
  • atkritumu apsaimniekošana - Getliņi EKO gatavojas nākamajam attīstības posmam
  • nekustamais īpašums - gada 25 lielākie nekustamā īpašuma darījumi
  • intervija - Ieva Plaude, "Lawrence Asset Management" izpilddirektore
  • darba vide - uzņēmumi domā ārpus ierastajiem rāmjiem un ieteikumi attālinātam darbam

Īpaša sadaļa veltīta tūrismam:

  • vīrusa cirtiens tūrisma nozarei
  • intervija - Uldis Alksnis, JekabaCelojumi valdes priekšsēdētājs
  • uzņēmēja Oļega Fiļa mūža projekts - Nurmuižas Pils atjaunošana
  • FlyMeAway dibinātājs Jurģis Sedlenieks un viņa SPA projekts Pāvilostā
  • neparasti brīvdienu maršruti un brīva laika pavadīšanas iespējas
  • ieraugi Latviju no jauna
  • pieredzes stāsti no tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Purvu bridēji, Eži, Hiking in Latvia
  • dzīvesstils - Katrīna Caune, Ase Model Management līdzdibinātāja; Māris Upenieks, Kā tur ir bloga autors; Andrejs Zavadskis, fotogrāfs.

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru