Jaunākais izdevums

Nīderlandes pilsētā Zvollē, kas ir Overeiselas provinces galvaspilsēta, uzstādīs 5000 Latvijas uzņēmuma Vizulo izstrādātos Vizulo Mini Martin gaismekļus. Jau šobrīd pilsētu izgaismo 2500 gaismekļu, bet atlikušie tiks izvietoti jau tuvākajā laikā.

Ņemot vērā vienu no Zvolles pašvaldības mērķiem – koncentrēšanos uz nepārtrauktu attīstību un videi draudzīgu projektu īstenošanu – vadība pērn pieņēma lēmumu pakāpeniski pilsētvidē esošos gaismekļus nomainīt uz LED apgaismojumu, kas nodrošina lielāku energoefektivitāti. Tāpēc gan pērn, gan šogad tika izsludināts konkurss, kur abos gados par konkurētspējīgāko un atbilstošāko piedāvājumu atzina LED gaismekļu ražotāja Vizulo iesniegto piedāvājumu.

«Ielu apgaismojuma jomā Nīderlandē valda ļoti spraiga konkurence, jo milzīgu tirgus daļu ieņem vietējais uzņēmums Philips. Šis ir zīmols, kas par saviem apjomiem liekus komentārus neprasa. Ņemot vērā, ka Nīderlandē ir pietiekami attīstīta protekcionisma politika un vietējo uzņēmumu tiesību aizsargāšana, patīkami, ka spējam ne tikai pārliecināt ārvalstu klientus par savu produktu kvalitāti, bet arī konkurēt ar globāliem tirgus līderiem,» uzsver Jānis Zeltiņš, Vizulo valdes priekšsēdētājs.

2017. gadā Zvolles pilsētas pašvaldība pasūtīja 1000 gaismekļu, bet otrā iepirkumā, kas tika organizēts šogad, apjomu četrkāršoja. Līdz gada beigām Zvollē būs redzami 5000 gaismekļu, kas izgaismos pilsētas ielas vairāk nekā 100 kilometru garumā.

Kopumā Vizulo ražotā produkcija tiek eksportēta uz 29 valstīm visā pasaulē. Starp populārākajām ir Jaunzēlande, Izraēla, Francija, Igaunija, Nīderlande un Somija. Uzņēmums pērn saražojis 32 400 gaismekļu, kas ir gandrīz uz pusi vairāk nekā 2016. gadā (16 500 gaismekļu).

Tev varētu interesēt arī:

Budapeštu izgaismos Latvijā ražoti gaismekļi

FOTO: LED gaismekļu ražotāja Vizulo ražotne Iecavā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums, LED gaismekļu ražotājs «Vizulo» ierindojies starp uzvarētājiem Ungārijas pašvaldības izsludinātā iepirkumā, kā rezultātā Budapeštā līdz 2019. gada maijam plānots nomainīt un uzstādīt 2500 jaunus uzņēmuma ražotus gaismekļus.

Šobrīd «Vizulo» gaismekļi jau ir redzami Ungārijas pilsētā Donavas upes krastos, jo «Vizulo» pirms gada uzvarēja mazākā projektā pilsētas apgaismojuma renovācijas ietvaros. Līdz nākamā gada maijam uzņēmuma ražoti gaismekļi būs redzami arī uz citām pilsētvidē stratēģiski nozīmīgām ielām, piemēram, «Hungaria ring», «Könyves Kálmán» un citām pilsētas ielām.

«Lauvas tiesu no uzņēmuma apgrozījuma veido tieši eksports. Viens no konkursa lielajiem mērķiem bija atrast iespējami energoefektīvākus risinājumus, tāpēc varam būt gandarīti, ka mūsu piedāvājums šajā ziņā izrādījās atbilstošs un konkurētspējīgs,» uzsver «Vizulo» valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusotra gada laikā Izraēlā pašmāju LED gaismekļu ražotājs «Vizulo» nomainījis un uzstādījis vairāk nekā 16 tūkstošus gaismekļu četru projektu ietvaros, kas sanāk apmēram 480 km garš ceļš.

Iecavas uzņēmums «Vizulo», kas ražo iekštelpu un ārtelpu gaismekļus, eksportē savu produkciju uz 29 pasaules valstīm, tostarp uz Izraēlu. Šobrīd ražotājs LED gaismekļus uzstādījis četros Izraēlas reģionos – trešajā lielākajā Izraēlas pilsētā Haifā, uz Jūdejas un Samarijas reģiona valsts ceļiem, greznā lauku pilsētā Savionā, kura atrodas 11 km attālumā no Telavivas, kā arī izstāžu centrā «Muni expo». Šo projektu ietvaros izstādīti četri dažādi «Vizulo» gaismekļu modeļi.

Publisko iepirkumu mērķis bijusi pilsētas apgaismojuma maiņa pret energoefektīviem gaismekļiem, lai samazinātu elektroenerģijas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu. «Pēdējos gados ārvalstīs izteikti vērojama tendence nomainīt vecos gaismekļus pret videi un izmaksās draudzīgāku apgaismojumu, ko nodrošina LED apgaismojums», komentē «Vizulo» valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esam gatavi attīstīt spēcīgus eksporta zīmolus un konkurēt pasaulē?

Jānis Zeltiņš, Vizulo valdes priekšsēdētājs, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā novērojama pieaugoša aktivitāte pašmāju uzņēmumu veidošanā, produktu ražošanā un pakalpojumu piedāvājumā. Liela daļa uzņēmumu neiztur pat vietējo konkurenci, taču nav noslēpums, ka nereti uzņēmuma ilgtspējīga darbība ir atkarīga tieši no eksporta tirgus.

Saprotams, ka eksporta tirgus nav nekāda medusmaize un konkurence ir ļoti spraiga, taču, nemitīgi strādājot pie sava uzņēmuma un produkta attīstības, ir iespējams ielauzties gan Eiropas Savienības (ES) tirgū, gan valstīs ārpus ES. Atsaucoties uz ekonomista Pētera Strautiņa nesenajiem izteikumiem, šobrīd jārēķinās, ka saistībā ar Brexit scenāriju Eiropas ekonomika tuvojas nopietniem satricinājumiem, kuru ietekme varētu būt vērta 0,7% no IKP, tā prognozē OECD. Līdz ar to eksporta tirgus diversifikācija ir aktuāls jautājums mūsu dienas kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

LED gaismekļu ražotājs Vizulo: RTU spēj sagatavot augsta līmeņa speciālistus

Lelde Petrāne, 19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotāja «Vizulo» apgrozījums aizvadītajā gadā pārsniedzis 8 miljonus eiro, kas ir par 46,5 % vairāk nekā 2017. gadā. Uzņēmuma apgrozījums pērn bijis 8 062 834 eiro, kas atbilst gada sākumā izteiktajām prognozēm.

Neto peļņa 2018. gadā bijusi 668 366 eiro – par 37,4 % vairāk salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Pašlaik Iecavā bāzētais uzņēmums nodarbina 104 cilvēkus.

Šā gada septiņos mēnešos «Vizulo» apgrozījums veido 4,7 miljonus eiro, kas ir par 12 % vairāk, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu iepriekšējā gadā. Uzņēmuma plānotais apgrozījums 2019. gadā ir 12,5 miljoni eiro. Šāda prognoze iespējama, jo uzņēmuma darbībā ir vērojama sezonalitāte un gada otrajā pusē allaž esot vērojams apgrozījuma pieaugums.

«Spējam radīt starptautiskam pieprasījumam atbilstošus produktus, kas ļauj mums turpināt attīstīties gan vietējā tirgū, gan jo īpaši globālajā LED gaismekļu segmentā,» saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja mobilo telefonu ražotāju plāns ir dot izšķirošo triecienu amatieru fotoaparātiem, lai pilnībā iznīcinātu šo segmentu un pircējus «pārsēdinātu» uz viedtelefoniem, Huawei lieliem soļiem tuvojas šim mērķim.

Paraugoties uz P20 Pro, uzreiz redzams, ka Huawei ir pamatīgi piestrādājuši, lai tālrunis būtu pievilcīgs, un, iespējams, pat centušies tajā apvienot vairāk, nekā vajadzētu, proti, plānā korpusā ievietot jaudīgu kameru, plašu ekrānu un vēl piedevām arī ietilpīgu akumulatoru.

P20 Pro piesaista uzmanību ar ļoti neparastu un vizuāli krāšņu toņmaiņas korpusu. Tonētais spogulis, protams, ir baiss pirkstu nospiedumu magnēts, taču saulē vizuļo tik skaisti, ka varētu vienu otru estētu «paķert» tikai ar ārieni.

Otra uzkrītošā lieta neapšaubāmi ir trīs kameras lēcas. Tā kā 180 gramus smagajam tālrunim ir tikai 7,8 milimetrus biezs korpuss, visai kamerai tajā vieta neatradās, tādēļ to nācās pāris milimetrus izbīdīt uz āru. Jo īpaši centrālo 40 megapikseļu un tālummaiņas kameru, kas kā divas acis bolās uz pasauli. Tas tomēr nav ļoti pārdomāts risinājums. Pirmkārt, izvirzījums bieži aizķeras aiz kabatas malas, otrkārt, noguldot tālruni uz muguras, tas uz virsmas atbalstās ar lēcu. Tādējādi pieaug risks, ka stikliņš ātri saskrāpēsies. Pieredze diemžēl rāda, ka vēl neviens no šobrīd tālruņos izmantotajiem aizsargstikliem nav spējīgs pilnībā pasargāt no švīkām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā kopīgi pārvarēt krīzi

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets", 24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir maza un dinamiska ekonomika, kas ir atkarīga no ārējā pieprasījuma un pasaules tendencēm. Dīkstāve un patēriņa kritums Eiropā un pasaulē būtiski ietekmēs Latvijas ražošanas apjomus. Eksportētāji ir Latvijas dzinējspēks, un, ja saņems fokusētu un pareizu atbalstu tuvāko mēnešu laikā, tie ātri atgūsies, kad ekonomikas sāks stabilizēties.

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" kopā ar vadošajiem eksportētājiem ir nākusi klajā ar manifestu, kas palīdzēs strukturēt un veidot atbalstu uzņēmumiem. Pirmkārt, paredzēt "Dīkstāves reglamentu" VISĀM nozarēm, neatkarīgi no NACE klasifikācijas. Ir jāizveido atbalsta mehānisms eksportējošo uzņēmumu atbalstam, kam būtiski krities apgrozījums, neskatoties uz uzņēmumu piederību kādai konkrētai nozarei. Vai arī jārada ļoti raits process, kā pievienot nozares esošam reglamentam, lai valsts palīdzība būtu efektīva un tūlītēja. Asociācija iesaka arī diferencēt atbalstu - nodokļu atvieglojumu vai daļēja atalgojuma formā atkarībā no tā, cik lielā mērā uzņēmumu ir skārusi vīrusa ietekme (procentuāls apgrozījuma kritums), ko VID ir viegli pārbaudīt un kontrolēt.

Komentāri

Pievienot komentāru