Konteinerizācijas spožums un posts 

Līdz šim visstraujākais kāpums jūras pārvadājumos bijis konteineru segmentā; šogad izaugsme var izpalikt, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Egons Mudulis, 13.10.2016
1/2

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Ja neskaita globālās ekonomikas un finanšu krīzes ietekmētos rādītājus 2009. gadā, jūras pārvadājumu kopējie apjomi kopš 2000. gada pastāvīgi turpinājuši palielināties. Kā liecina jaunākais ANO konferences par tirdzniecību un attīstību (UNCTAD) pārskats par jūras pārvadājumiem, visstraujākais kāpums ir bijis konteineru segmentā. Proti, no 2000. gada līdz 2015. gadam konteinerkravu apgrozījums pieaudzis 2,85 reizes no 3,17 trilj. tonnjūdžu līdz 9,02 trilj. tonnjūdžu. Kopumā jūras pārvadājumu apjomi šajā laika posmā palielinājušies 1,76 reizes līdz 54,24 trilj. tonnjūdžu. Pārskats arī atklāj, ka palielinās jaunattīstības valstu īpatsvars kopumā apkalpoto konteineru apjomā pasaules ostās.

Lai gan globālajā arēnā kravu jūras pārvadājumos mazāk nepaliek, kuģniecībām šis nebūt nav labākais laiks biznesam flotes pārsātinātības dēļ. Pie šīs un visām citām nelaimēm konteinerlīnijām jārēķinās, ka pārvadājumu apjomu pieaugums varētu tuvoties nullei, vēstīja The Wall Street Journal. Šis, 2016. gads, varētu izrādīties sliktākais kopš 2009. gada krīzes, laikrakstam norādījuši kuģniecību vadītāji.

Visu rakstu Konteinerizācijas spožums un posts lasiet 13. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Tevi varētu interesēt

Līgums ar Somijas viesnīcu par 32 moduļu mājiņu būvniecību pavēris SIA Vudis...

Lai gan visiem labi zināms teiciens par mācīšanos no citu kļūdām, nereti...

Šodien, 12.oktobrī, publiskots Prudentia un Nasdaq Riga veidotais ikgadējais Latvijas vērtīgāko...

Rīdzinieki iecienījuši skābmaizi un sklandraušus, kas izņemti tikko no krāsns; maizes...

Starptautiskā kompānija MasterCard publicējusi savu Pasaules galamērķu indeksu, kurā iekļautas...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Jāmobilizējas sadarbībai ar Ķīnu aviācijas, dzelzceļa pārvadājumu, ostu un industriālo zonu...

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu paredzēts sākt, elektrificējot posmu Ventspils...

Lai īstenotu 97,4 milj. eiro vērto Skanstes tramvaja līnijas projektu, Rīgai ir...

Aviokompānijas airBaltic stratēģisko investoru valdība cer atrast nākamgad, šodien pēc...

Rīgas domes deputāti šodien ārkārtas sēdē ar 34 balsīm «par» un 15...

Saskaņā ar AS Tallink Grupp paziņojumu uzņēmums ir parakstījis līgumus ar sašķidrinātās...

Latvijas lidsabiedrība airBaltic tuvāko piecu gadu laikā plāno pieņemt darbā gandrīz 1...

Atvieglojumu saņēmēji varēs izvēlēties identifikācijas veidu; ministri neapmierināti ar ieviešanas...

VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) ir parakstījusi līgumu ar Eiropas Inovācijas un...

Joprojām gaida aprēķinus, lai lemtu, vai no projekta būs ieguvumi vai zaudējumi,...