Auto

Priekam, atmiņām un kāzu loģistikai

Anda Asere, 14.02.2015

Foto: no Riga Master Workshop arhīva

Jaunākais izdevums

Kāzu dienai jaunlaulātie izvēlas visdažādākos transporta līdzekļus, tomēr parasti cenšas piemeklēt īpašus braucamrīkus, kam jāsaskan ar kopējo kāzu tematiku.

«Vēlmes atkarīgas no mentalitātes, kāzu scenārija, norises vietas un finansēm,» saka RetroRent pārstāve Dace Sapiega. Viņas pārstāvētajā uzņēmumā iepriekš populārs bija Jaguar Duke, kas arī ir viens no lētākajiem RetroRent piedāvātajiem auto, bet šobrīd palielinoties interese par Tiffany, Excalibur, Zimmer, kā arī par ne tik senas pagātnes automašīnu – Volgu. Arvien biežāk pāri izvēlas nomāt automašīnu kopā ar šoferi, tādējādi pilnvērtīgāk izbaudot braucienu. Kompānija piedāvā arī apvidus automašīnu nomu, un pirms pāris gadiem kāzu vajadzībām klienti izmantojuši arī šīs automašīnas, kas bija lētāk nekā retro transportlīdzekļi.

«Domājams, pirmām kārtām tendences un aktualitāti Latvijā nosaka cilvēku maksātspēja, un tikai pēc tam viņu pašu izsapņotais auto. Tāpēc iecienīto braucamrīku saraksts mainās atkarībā no maksātspējas. Krīzes laikā no mūsu piedāvātā auto parka kāzu svinībām galvenokārt nomāja apvidus auto, piemēram, Hummer H3, Jaguar un padomju laika auto. Iepriekšējos gados jaunais pāris izvēlējās ikdienas auto, tagad jau ielās var pamanīt vairāk retro kāzu auto,» stāsta D. Sapiega. Runājot par to, cik savlaicīgi cilvēki rezervē auto savai kāzu dienai, viņa teic, ka tas ir ļoti individuāli. Ir cilvēki, kuri veic rezervāciju pusotru gadu iepriekš. Visvairāk auto kāzām cilvēki rezervējot janvārī un februārī, bet ir arī tādi, kuri to dara nedēļu pirms kāzām.

Plašāk lasiet rakstā Priekam, atmiņām un kāzu loģistikai piektdienas, 13. februāra, laikrakstā Dienas Bizness (15. lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Sadejoties dzīvei

Linda Zalāne, 14.02.2015

Valdis Škutāns

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Deju soļi kāzu dienā ir skaisti un viegli, bet ceļš līdz šāda priekšnesuma sagatavošanai jaunajam pārim ne vienmēr ir rozēm kaisīts, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ir vairākas deju skolas, kas piedāvā apgūt pamatus gan tiem, kuri atklājuši dejošanas burvību un kuriem deja kļuvusi par hobiju, gan tiem, kas vēlas iestudēt kāzu deju. Rīgā to ir vairāk, jo ir vairāk arī iedzīvotāju un maksātspēja ir augstāka.

«Krīzē pieprasījums ievērojami saruka. Manu deju skolu tas skāra mazāk, jo galvenokārt koncentrējam darbību uz profesionālu dejotāju apmācību. Mēs visi sēžam vienā laivā – mūziķi, kāzu organizatori, svinību vietu īpašnieki. Ja valstī pasliktinās ekonomiskā situācija, mēs visi to izjūtam,» atzīst Valdis Škutāns. Kāzu deju kursu pasniegšana viņam drīzāk ir hobijs, nevis peļņas avots. «Ja deju skolas īpašniekiem pašiem ir hobijs uzturēt šo pasākumu, tas ir saprotami. Riskanti ir atvērt deju skolu, kas bāzējas tikai uz šādiem sezonāliem ienākumiem,» viņš saka. Lai apgūtu dejotprasmi, cilvēki parasti meklē nevis konkrētu skolu, bet pasniedzēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skaistie, maigie kāzu burvji

Linda Zalāne, 14.02.2015

Foto: Alise Kolosova Event Planning arhīvs

Jaunākais izdevums

Kāzu atmosfēru palīdz radīt ne vien dekori, bet arī ziedi. Greznota tiek ceremonijas un svinību vieta, vienotā krāsu gammā un stilistikā tiek izpušķots auto, izvēlēti līgavas māsu aksesuāri un galu galā arī svinību galveno varoņu tērps, apavi un rotas. Visām niansēm jāskan vienotā melodijā

Karstākais darba periods kāzu organizatoriem un daudziem floristiem sākas maijā, turpinās līdz septembrim, bet arī citos mēnešos kāzas notiekot.

Kāzu budžetā noformējuma pozīcija seko drīz aiz norises vietas un ēdināšanas, proti, tai aiziet vidēji piektā daļa. Pastāv tendence drīzāk atteikties no liekas izklaides vai uzbāzīgām aktivitātēm, nekā samazināt naudas apjomu noformējumam. «Domāju, to veicina gan maksātspējas pieaugums, gan pieaugošā uzmanība noformējumam, un patiess būs apgalvojums, ka atvēlētā summa pēdējo trīs gadu laikā augusi. Krīzes gados bija svarīgi būt kreatīvam, lai rastu skaistus risinājumus ierobežotu naudas līdzekļu situācijā. Turklāt Latvijā vairākumā gadījumu galavārds par budžetu tomēr pieder līgavainim, estētiskajai pusei tērēt lielas summas toreiz neviens nevēlējās,» atminas Alise Kolosova Event Planning īpašniece un kāzu organizatore Alise Kolosova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Telpu rezervācija kāzām jāveic pat divus gadus iepriekš

Elīna Pankovska, 14.02.2015

Foto: LVLux Deco

Jaunākais izdevums

Lai kāzas varētu rīkot savā izsapņotajā svinību vietā, telpu rezervācija dažreiz jāveic pat divus gadus iepriekš

«Svinību norises rezervācija ir jāveic līdz ar kāzu kleitas iegādi,» iesaka aģentūras Smalkais stils projektu vadītāja Ilze Bula. Glaunākās vietās var būt jāpiesaka pat gadu uz priekšu, jo vasaras periodā to grafiks ir ļoti blīvs, daudzās svinību vietās jau katra nedēļas nogale faktiski ir saplānota. Kāzu aģentūras direktore Dace Miezīte piebilst, ka atsevišķās vietas, piemēram, Bīriņu pils svinībām ir jāaizrunā pat pusotru vai divus gadus iepriekš. Arī restorānā Gutenbergs visa vasara ir saplānota. Ir iespēja atrast svinību vietu arī mēnesi iepriekš, bet ir jārēķinās, ka tas noteikti maksās dārgāk. Svētku studijas Sparkling dibinātāja Dagnija Lībane norāda, ka jau šobrīd pāri interesējas par iespējām precēties 2016. gada vasarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Spēkoties ar govs pienu nespēj

Raivis Bahšteins, 22.04.2015

Raimonds Melderis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Perspektīvā kazkopības nozare pašlaik «veģetē» lielākoties mājražošanas līmenī; bez pārstrādes iespējām maz izredžu attīstīties, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Savulaik kazas Latvijā sauktas par «Staļina govīm», savukārt mūsdienās nozare ir maza un neattīstīta, lai gan kazu skaits kopš 2005. gada palielinājies vairāk nekā divas reizes. Latvijā ir desmit saimniecību, kur kazu skaits ir no 100 līdz 200 un tikai divas, kur kazu ir līdz 300, liecina Lauksaimniecības datu centra aktuālā statistika. Kazas audzē pienam, gaļai, ciltsdarbam, taču ir iespējas arī vilnas iegūšanai, turklāt kazas ir labas pļavu noganītājas, norāda Latvijas Kazkopības biedrībā. Tā prognozē, ka līdz 2020. gadam piena kazu skaits Latvijā palielināsies līdz 20 tūkst., savukārt gaļas kazas varētu sasniegt piecus tūksošus. Biedrība nospraudusi mērķi šajā laikā palielināt saražotās produkcijas daudzumu un izveidot vismaz vienu – mūsu valstī pirmo – kazas piena pārstrādes uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Skatieties, kā es precos!

Jānis Vēvers, 22.05.2015

Avots: freeimages.com

Jaunākais izdevums

Ja visi radi nevar ierasties uz laulājamo svarīgo dienu, talkā nāk videokameras un tiešraides servisi , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ceriņu pumpuri izsprāguši un pārvērtušies krāšņos ziedos, piepildot gaisu ar reibinoši saldu smaržu. Jauniešu prātos un sirdīs virmo romantisks noskaņojums un, kā jau pavasarī ierasts, izskan «jā» vārds un tiek nosprausts kāzu datums. Lai cik ļoti censtos jaunais pāris, ne vienmēr izdodas piemeklēt datumu, kad visi svarīgie cilvēki var būt klāt svarīgajā notikumā, jo īpaši tad, ja daļa tuvinieku dzīvo citā valstī. Risinājums ir svinību atmosfēras «piegādāšana» mājās palicējiem ar video palīdzību.

Jau pierasts, ka tehnoloģijas spēj atrisināt daudzas problēmas. Kāzas nav izņēmums, un šodien pieejami daudzi specializēti kāzu tiešraides kanāli ar tematisku noformējumu. Viens no tiem ir Idostream.com. Šis mākoņpakalpojumu serviss piedāvā iespēju par aptuveni 180 eiro nodrošināt kāzu tiešraidi 50 lietotājiem vienlaikus, kā arī piekļuvi ierakstam trīs mēnešus pēc pašām kāzām. Skatītājiem pieejama arī virtuālā viesu grāmata, kurā ierakstīt laba vēlējumus. Savukārt pakalpojuma pircējam tiek atsūtīta sīka instrukcija, kā noorganizēt pārraidi. Līdzīgs serviss BridalStream.com papildus piedāvā izsūtīt arī elektroniskos ielūgumus uz e-kāzām, kā arī blakus video ievietot attēlu galeriju. Turklāt saturs pieejams arī mobilajās ierīcēs un viegli savienojams ar sociālajiem tīkliem Facebook un Twitter, kur dalīties priekā par jaunā pāra lielo dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kāzu rīkošanai pāri visbiežāk tērē 10 000 līdz 40 000 eiro

Dienas Bizness, 08.07.2015

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Kāzas ir ne vien svētki jaunajam pārim un viesiem, bet arī garantēts bizness kāzu aģentūrām, fotogrāfiem, svinību vietām, ēdinātājiem, floristiem un citiem kāzu rīkošanā iesaistītiem uzņēmējiem. Kāzu aģentūru vidū valda liela konkurence, un saskaņā ar portāla precos.lv datiem Latvijā ir 16 kāzu aģentūru un vairākas privātpersonas, kas piedāvā kāzu rīkošanas pakalpojumus, trešdien raksta laikraksts Diena.

Aptaujātās kāzu aģentūras stāsta, ka par klientu trūkumu sūdzēties nevar un, lai gan pārsvarā kāzu svinības tiek rīkotas no maija līdz septembrim, darba kāzu sagatavošanā netrūkst arī ziemā. Jāteic, ka Latvijas kāzu aģentūru pakalpojumus mēdz izmantot ne tikai mūsu valsts pāri, bet arī pāri no Skandināvijas, Krievijas, Vācijas un citām valstīm.

Kāzu aģentūras Mīlestība īpašniece un direktore Dace Miezīte stāsta, ka biznesu iespējams plānot, jo pāri līgumu ar aģentūru par svinību rīkošanu slēdz aptuveni pusotru gadu pirms kāzām. Aģentūra piedāvā pilnu pakalpojumu spektru, sākot no laulību gredzeniem, floristiem, fotogrāfiem un vakara vadītājiem līdz svinību vietas dekorēšanai un transporta organizēšanai. D. Miezīte stāsta, ka klienti, kas izvēlas kāzu rīkošanai piesaistīt aģentūru, parasti tai uztic visu kāzu organizēšanu. «Vidēji mēs sarīkojam līdz 50 kāzām gadā, vasaras vidū ir nedēļas nogales, kad mums ir piecas kāzas vienlaikus. Ja runājam par mūsu pakalpojumu izmaksām, tās sastāv no divām daļām: samaksa par pakalpojumiem un noteikts procents no kopējām izmaksām,» klāsta D. Miezīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Kāzu modes tendences 2016

Dienas Bizness, 16.10.2015

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

No 15. līdz 18. oktobrim tirdzniecības centra Mols 1. stāva foajē un vairākos veikalos apskatāma konceptuālu instalāciju izstāde Baltās kāzas - kāzu modes tendences 2016. Ekspozīcijas veidošanā piedalās 25 tirdzniecības centra veikali, kā arī pazīstamais kāzu fotogrāfs Jānis Ratnieks.

Izstādes mērķis ir parādīt apmeklētājiem vienoto un atšķirīgo dažādu pasaules valstu un tautu balto kāzu tradīcijās, kā arī iepazīstināt ar jaunākajām kāzu modes tendencēm.

Izstāde saistīta ar jaunā kāzu veikala 7sky Wedding shop atvēršanu TC Mols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Aktuālā klasika – kāzas pilī

Daiga Laukšteina, 12.02.2016

Jaunpils

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Gluži kā pasakās, kāzas pilī ir nemainīga vērtība. Kāzu rīkošana tajās neiziet no modes, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Arī salīdzinoši lielās izmaksas nav šķērslis jaunajiem pāriem priecīgo notikumu atzīmēt kā princim un princesei. DB apkopotā informācija liecina, ka pilis un muižas izvēlas aizvien vairāk precēties gribētāju. Nepieciešamā budžeta minimums ir 5000 eiro. Tālāk – bez robežām.

«Viesu nami un pilis joprojām ir klasika,» stāsta pieredzējusī kāzu rīkotāja Dace Miezīte. Tieši pirmās viņas vadītās SIA Kāzu aģentūra Mīlestība organizētās precības bija pilī. Kā Dace pati smej, laikam tālab nekur tālu no tām nevar un negrib aizmukt. Gadā vismaz puse no uzņēmuma organizētajām kāzām notiek pilīs un muižās. Populārākās ir Mežotnes, Bīriņu, Dikļu, Jaunmoku un Mālpils. Taču ir arī tieši kāzām specializējušies viesu nami, piemēram, Debesu bļoda Ogres novadā, Bebru nams Ķekavas novadā, Brūtes Valmieras rajonā. No budžeta viedokļa pilis un šādi viesu nami ir viens no izdevīgākajiem risinājumiem, jo tajos uz vietas ir galdi, krēsli, ēdinātāji. Izvēloties skaistas telpas, ietaupās līdzekļi telpu dekorējumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Ražošanas projekts: lemj - īstenot vai atlikt?

Kristīne Stepiņa, 02.06.2016

Līcīšu saimniece Līga Marcinkoniene

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Piena pārstrādes uzņēmums Cesvaines piens varētu sākt siera ražošanu no kazas piena, šobrīd tiek meklēti kazu audzētāji, taču atsaucība ir neliela, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Cesvaines piens plāno sākt puscietā kazas siera ražošanu gan pašmāju, gan eksporta tirgum. Ir bijušas un vēl turpinās pārrunas ar kazu audzētājiem tuvākajā apkārtnē, apstiprina AS Siera nams (Cesvaines piena produkcijas ekskluzīvais izplatītājs) padomes priekšsēdētāja vietniece Dace Ozola. Lēmums par to, vai projektu realizēt jau drīzumā vai atlikt, tiks pieņemts pēc Jāņiem atkarībā no tā, vai būs iespējams nodrošināt nepieciešamās izejvielas. Lai sāktu ražošanu, būtu vajadzīga viena tonna kazas piena katru otro dienu. Latvijā šobrīd 2,5 tūkst. saimniecību tiek audzēti teju 13 tūkst. kazu, no tām 90% ir piena kazas, bet 10% – gaļas mājlopi. Tikai divas zemnieku saimniecības – Līcīši, kas atrodas Jelgavas novadā, un Līvi (Madonas novadā) – ir reģistrētas kā pārstrādes uzņēmumi un piegādā sieru veikaliem, pārējie kazu audzētāji nav pārauguši mājražošanas līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Baložu biznesa tumšā puse

Natālija Poriete, 21.07.2017

J. Paļčevska baložus parasti izmanto kāzu fotosesijās

Jaunākais izdevums

70% balto baložu, kurus kāzās palaiž gaisā, mirst, un tikai 30% pieredzējušāko baložu spēj atgriezties savā mītnē, intervijā portālam rus.db.lv pastāstīja kāzu vadītāja un iluzioniste Jeļena Paļčevska.

Viņa precizēja, ka tiek runāts par dūjām, kurus speciāli izmanto kāzās. «Es ar to nenodarbojos, jo man ir žēl dūju, turklāt putniem ir ļoti trausli spārni – ja to brīvībā palaiž svešs cilvēks, viņš var putnam spārnus sabojāt, un izārstēt putnu vairs nevar,» viņa skaidro. Kā liecina viņas pieredze, kāzās ne visi pāri izvēlas laist gaisā dūjas, to dara aptuveni katrs trešais pāris. Dūjas kāzās parasti tiek palaistas gaisā pēc kāzu ceremonijas vai reģistrācijas.

Pati J. Paļčevska baložus parasti izmanto kāzu fotosesijās vai reklāmas klipu uzņemšanai, kā arī, protams, triku veikšanai. «Ir stereotips, ka balodis parādās no cilindra cepures. Iluzionistiem baloži parasti izlido no šalles, bumbām, gleznām vai no tukša gaisa. Tas ir viens no skaistākajiem ilūziju veidiem, bet šovs ar putniem ir viens no populārākajiem šoviem pasaulē,» viņa atzīmē.

Komentāri

Pievienot komentāru