Zīmols GENECIE uzsāk Indiegogo pūļa finansēšanas kampaņu

2018. gada 22. februāris plkst. 10:00
Dalies ar šo rakstu

Ikdienas steigā mēdzam aizmirst savus iepirkumu maisiņus mājās un iegādājamies arvien jaunus dabai nedraudzīgos plastmasas maisiņus. Uzņēmums GENECIE piedāvā risinājumu šai problēmai - naudas makus ar iestrādātām iepirkumu somām.

GENECIE 2017. gada jūlijā radīja Ieva Rozentāle un Krista Krūmiņa. Nosaukumu nosapņojusi Ieva - viņai to sapnī pateikusi Krista. Tas šķitis zīmīgi. Pašlaik uzņēmumā darbojas tikai abas īpašnieces. Tā kā ražošana uzticēta ārpakalpojumu sniedzējiem, pagaidām ar šādu cilvēku skaitu pietiek, taču līdz ar tirdzniecības uzsākšanu būšot jāmeklē papildu darbinieki. Produktu plānots pārdot savā online veikalā genecie.com, kā arī amazon.com.

22.februārī uzņēmums uzsāk Indiegogo pūļa finansēšanas kampaņu. Tā būs iespēja notestēt produkta ideju un mērķauditoriju, kā arī savākt līdzekļus piedāvājuma paplašināšanai un jaunu produktu pievienošanai. Kampaņa ir iepriekšpārdošanas kanāls, kas ļaus cilvēkiem iegādāties maku par zemāku cenu ($48, 38€), kā arī saņemt produktu pirmajiem - maijā.

Biznesa ideja radusies K. Krūmiņai. Pieredzējusi lielo plastmasas piesārņojumu Āzijas ceļojuma laikā, viņa nolēmusi samazināt pati savu plastmasas patēriņu. Latvijā mēs tik ļoti neredzam to lielo plastmasas atkritumu problēmu, bet citviet pasaulē cilvēki vārda tiešākajā nozīnē slīkst atkritumos, uzsver uzņēmuma īpašnieces. Lai kaut ko mainītu, jāsāk pašam ar sevi, tāpēc K. Krūmiņa izlēmusi, ka ikdienā centīsies izvairīties no plastmasas.

Izmantot auduma iepirkumu maisiņus šķitis vienkāršs pirmais solis, tomēr viņa ātri sapratusi, ka atcerēties ielikt maisiņu somā ir izaicinājums. Ne reizi vien viņa attapusies, ka ieskrējusi veikalā tikai ar maku rokās. Tad vienā brīdī sapratusi - «maks ir vienmēr līdzi uz veikalu, tāpēc būtu forši, ja tam klāt būtu maisiņš». Nespējusi atrast šādu produktu, K. Krūmiņa uzrunājusi I. Rozentāli un viņas izlēmušas šādu produktu radīt pašas.

K. Krūmiņai ir pieredze mārketingā un līdzdibinātājusi satura mārketinga uzņēmumu Truesix Co, kas palīdz startup uzņēmumiem ielauzties angliski runājošos tirgos. Viņai ir arī pieredze e- komercijā un online veikalu vadībā, vairākus gadus strādājot Draugiem Group uzņēmumā Printful. I. Rozentāle vairākus gadus veiksmīgi vadījusi savu uzņēmumu Friendly Bracelets, kas pārdod personalizētas draudzības aproces un kura mērķa tirgus bijis ASV.

Biznesa idejas attīstībai atvēlēti 12 000 eiro, no kuriem 2000 eiro ir pašu finansējums, kas ieguldīts dizaina un prototipu izstrādē. 10 000 eiro ir granta programmā (ie)dvesma iegūtā galvenā balva no SEB bankas, no kuriem šobrīd ir saņemti 80% un tiek ieguldīti ražošanas uzsākšanā.

«Pašlaik atšķirsimies ar ideju un dizainu - pagaidām tirgū neesam redzējušas šādu divi vienā risinājumu. Tikko sasniegsim pirmos pārdošanas rezultātus, vēlamies arī piedalīties plastmasas problēmas risināšanā un ziedot daļu ieņēmumu, ar ko atšķirsimies no pakaļdarinātājiem,» stāsta uzņēmuma īpašnieces.

No biznesa idejas nokopēšanas viņas nebaidoties, jo «zinām, ka tas tāpat notiks». «Mēs fokusējamies uz tīrākas vides ideju, produkta kvalitāti un klientu servisu. Ejam sociāli atbildīgas uzņēmējdarbības virzienā, ar ko arī plānojam izcelties pakaļdarinātāju vidū,» viņas stāsta.

Šobrīd iecerētais izdevies par aptuveni 70%. «Protams, pieļautas kļūdas un plāni dažādu iemeslu dēļ strauji mainījušies. Ilgi meklējām uzticamus sadarbības partnerus, kas maku varētu ražot. Beigās atradām pieredzējušus ražotājus un kopā tikām līdz maka gala dizainam. Pēc tam pagāja laiks, noslīpējot katru detaļu maka dizainā, un aizkavējāmies ar ražošanas uzsākšanu. Laika ziņā viss aizņēma gandrīz divreiz ilgāk nekā plānots. Strādājot pie kvalitātes uzlabošanas, celās arī ražošanas izmaksas, līdz ar to arī naudiskajā ziņā nesanāca iekļauties sākotnējos plānos. Lai arī 12 000 eiro šķiet daudz, ražošanas uzsākšanai tā patiesībā ir salīdzinoši maza summa, jo visiem augsta līmeņa ražotājiem ir savi minimālo pasūtījumu ierobežojumi. Lielākais pārsteigums laikam bija brīdī, kad, saliekot kopā visas materiālu izmaksas, ražošanu un nodokļus, beigās rēķinos sanāk mīnusi. Tad jādomā, kā vienoties ar partneriem un kādus kompromisus piedāvāt, lai abām pusēm joprojām būtu interese sadarboties,» pieredzē dalās I. Rozentāle un K. Krūmiņa.

Tāpat svarīga loma bijusi uzņēmuma vizuālā tēla radīšanā, jo tiek ražots modes aksesuārs un to cilvēki pērk ar acīm. Tāpēc bijis svarīgi jau no paša sākuma ieguldīt gaumīgu vizuālo materiālu izstrādē - bildēs, video un mājas lapas izveidē, lai palīdzētu pircējiem ne vien saprast produkta pielietojumu, bet arī tā vietu cilvēka ikdienas ritmā un iederēšanos kopējā stilā.

«Mūsu pircējs ir sieviete, vidēji 25-44 gadus veca pilsētniece ar dinamisku dzīvesveidu. Mūsu mērķa kliente pievērš uzmanību atkritumu problēmai un iespēju robežās jau mēģina ierobežot savu plastmasas patēriņu. Tai pašā laikā, mūsu pircēja vēlas dzīvot ērti, īpaši neplānojot savu ikdienu un nemainot savus paradumus,» viņas teic.

Latvijas iedzīvotājs esot pietiekami maksātspējīgs. To pierādot tas, cik patiesībā daudz mēs esam gatavi maksāt par ikdienišķām ērtībām. It kā sīkums, bet lielisks piemērs esot līdzi ņemamā kafija, par ko mēnesī ne viens vien iedzīvotājs noteikti iztērē vairākus desmitus eiro. Arī Latvijā ir cilvēki, kam ekoloģisks, bezatkritumu dzīvesveids ir svarīgs vai pat viena no prioritātēm.

Jaunās uzņēmējas uzskata, ka modes un aksesuāru nozarē Latvijas vide ir diezgan sadrumstalota - «mums īsti nav neviena liela latviešu zīmola, kas pārliecinoši dominētu. Tas ir ļoti labi jauniem uzņēmumiem, jo ir vieglāk ielauzties un atrast savu vietiņu tirgū».

«Protams, jebkuram Latvijas uzņēmumam jākonkurē ar lielajiem ārzemju zīmoliem, kas rada masu produkciju un kuru cenas ir ievērojami zemākas. Tomēr pēdējo gadu tendence, Latvijā parādoties arvien jauniem vietējiem zīmoliem, pierāda, ka latvietis tomēr vēlas un novērtē latviešu dizainu,» domā uzņēmumā. Tajā pašā laikā Latvija kā tirgus esot ļoti neliels - tas arī apgrūtina attīstību, jo īsti nav, kur izplesties. Īpaši ar tādu nišas produktu, kāds ir GENECIE.

Nākotnē ir iecere paplašināt piedāvājumu. Pirmkārt, ar vīriešu makiem. Pēc tam ar jaunām krāsām, materiāliem, maku izmēriem un dizainiem.

Dalies ar šo rakstu