Pārtika

Zivju produktu ražotājiem jāstrādā pie inovatīviem produktiem

Sandra Dieziņa, 04.12.2017

Foto: Evija Trifanova/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju patēriņš pasaulē aug, ražotājiem jāstrādā pie inovatīviem produktiem

Pēc Krievijas tirgus aizvēršanās gan pašmāju zvejnieki, gan zivju pārstrādes uzņēmumi aktīvi strādā pie inovatīvu produktu ieviešanas un jaunu tirgu apgūšanas. Kā liecina zivsaimniecības gada konferences Izaicinājumi nozarē un pievienotās vērtības radīšana zivju produktiem dalībnieku teiktais, jaunu noieta tirgu atrašana nav viegls process, bet citas iespējas nav, lai nozare varētu pastāvēt un attīstīties. Turklāt jārēķinās, ka zivju un citu jūras produktu patēriņš pasaulē aug, līdz ar to ir laba motivācija ieviest aizvien jaunus produktus un domāt par to dažādošanu.

Latvijas zvejnieki ir kļuvuši konkurētspējīgāki nekā pirms pieciem vai sešiem gadiem, un nākotnē nozares konkurētspēja aizvien pieaugs, konferencē pauda Nacionālās zvejniecības ražotāju organizācijas valdes priekšsēdētājs Inārijs Voits. I. Voits paredz, ka nākotnē zvejnieku konkurētspēja uzlabosies vēl vairāk, bet vidējā nozveja pieaugs pie mazāka kuģu skaita.

Zivis ir pasaulē pieprasīts produkts, to apliecina pieaugošais zivju un citu jūras produktu patēriņš, pastāstīja Eurofish direktore Aina Afanasjeva. Turpmāk liela nozīme būs dažādu inovāciju, jaunu ražošanas tehnoloģiju, iepakojumu ieviešanai un jaunu loģistikas paņēmienu apgūšanai. Jau šobrīd Eiropā ievērojami paaugstinās svaigi iepakotu zivju un jūras produktu patēriņš, bet saldēto zivju patēriņš samazinās. Tāpat aizvien lielāka nozīme ir produktu parocīgumam izmantošanai, bioloģiskumam un aizsargātai produkta izcelsmei.

Visu rakstu Konkurēt ar inovācijām un dažādību lasiet pirmdienas, 4. decembra, laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru