Citas ziņas

AB dambja labiekārtošanai plāno piešķirt vairāk nekā 300 tūkstošus latu

Elīna Pankovska,23.01.2013

Jaunākais izdevums

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi 316,5 tūkst. Ls piešķiršanu AB dambja teritorijas labiekārtošanas darbiem. Šos līdzekļus plānots piešķirt no pilsētas infrastruktūras fonda, informē Rīgas dome.

Par šo naudu paredzēta brauktuves, gājēju ietves seguma, AB dambja laukuma seguma atjaunošana, video novērošanas kameru, soliņu un bērnu rotaļu konstrukciju ierīkošana.

Pagājušā gada novembrī tika atbalstīts projekts, kas paredz AB dambja labiekārtošanas ietvaros uzstādīt 75 balsta gaismekļus un 18 starmešus dažādu vides objektu izgaismošanai. Tam tika piešķirti līdzekļi 145 tūkst. Ls.

DB jau rakstīja, ka iepriekš bija šaubas par dambja tehnisko stāvokli, bet pēc inspekcijas tas atzīts par apmeklētājiem drošu. Šādu atzinumu pēc speciālas inspekcijas sniedza SIA Inženierbūve, gan norādot, ka visa zemūdens pārbaude vēl nav pabeigta. Atzinumā teikts, ka AB dambis ekspluatācijā atrodas kopš 1972. gada, bet tā konstruktīvais risinājums ir neveiksmīgs.

Ūdens plūsmu upē ietekmējusi arī Rīgas HES - grunts vairākkārt izskalojusies un nobīdījušās dzelzbetona plātnes. Kopš 1999. gada SIA Rīgas tilti regulāri atjauno izskaloto grunti, tomēr kādu laiku uz dambja bija izvietotas brīdinājuma zīmes, ka Daugavas pusē pa to staigāt nedrīkst.

Arī Pilsētas attīstības komitejas sēdē Pārdaugavas izpilddirekcijas izpilddirektors Māris Kalve atzīmēja, ka pārbaudot AB dambja tehnisko stāvokli, konstatēts, ka tas ir droši izmantojams publiskai lietošanai.

AB dambja kopējā platība ir 30 256 kvadrātmetri un dambis atrodas UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma sarakstā iekļautajā Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā. Kopumā labiekārtošanas darbos AB dambī plānots ieguldīti ap 400 tūkst. Ls. Rekonstrukcijas darbi jāveic arī tāpēc, ka 2014.gadā, kad Rīga būs Eiropas galvaspilsēta un AB dambja teritorijā noritēs daudzi pasākumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien lēma piešķirt 3,1 miljonu eiro Ukrainas rekonstrukcijai, pārdalot finansējumu budžeta resora programmām.

Ārlietu ministrija norāda, ka Latvijas iesaiste Ukrainas rekonstrukcijā ir balstīta Ukrainas vajadzībās, kā arī ņemot vērā Latvijas iespējas, esošās iestrādnes un attīstības sadarbības prioritāros virzienus.

Kopš 2022.gada 24.februāra Krievijas sāktās agresijas proporcionāli Latvija ir viena no aktīvākajām Ukrainas atbalstītājām - Latvijas kopējais atbalsts pārsniedz 1,24% no iekšzemes kopprodukta.

Ukrainai nodarītie zaudējumi ir mērāmi miljardos un turpina pieaugt - pēc Pasaules bankas izvērtējuma, Ukrainas zaudējumi sasniedz 135 miljardus ASV dolāru. Ukrainai nepieciešams ātrs un adekvāts starptautisko partneru atbalsts.

Kopš Krievijas agresijas Ukrainā sākuma Čerņihivas apgabalā ir izpostīti vairāk nekā 20 000 objektu, no kuriem vairāk nekā puse ir mājokļi. Tāpat ievērojami postījumi nodarīti kritiskajai infrastruktūrai un sociālajai infrastruktūrai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) īstenotais projekts RKP Vientuļi rekonstrukcija un RKP Bruņiševa iekārtošana, informē VNĪ.

VNĪ robežšķērsošanas vietu Vientuļi (RŠV) ekspluatācijā nodeva 2015.gada decembrī. Projekta ietvaros izbūvēta galvenā kontroles ēka ar kontroles nojumēm un paviljoniem, padziļinātās kontroles ēka, saimniecības ēka, ceļi un laukumi, kā arī izbūvētas piecas kontroles joslas (līdzšinējās vienas joslas vietā) katrā virzienā un uzstādīts nepieciešamais pamata aprīkojums robežas un muitas kontroles veikšanai.

Vientuļu RŠV rekonstrukcijā izmantotas modernākās muitas un robežkontroles tehnoloģijas un ievērotas visas aktuālās Eiropas Savienības (ES) prasības attiecībā uz robežšķērsošanas vietām, kas ievērojami uzlabos robežas un muitas kontroles kvalitāti, sekmēs kontrabandas ierobežošanu un stiprinās valsts un ES iekšējo drošību.

Transports un loģistika

Piešķirti papildu līdzekļi Ventspils ostas pievadceļu rekonstrukcijai

Dienas Bizness,22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī Ventspils ostas pievadceļu sakārtošanai papildu iedalīti 7,12 miljoni eiro no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Tas ir papildinājums Ventspils brīvostas pārvaldes īstenotajam projektam Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām, kura rezultātā sešu gadu laikā plānots izbūvēt un veikt rekonstrukciju 39 objektos Ventspilī, informēja Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Ieviņa.

Projekta Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām realizācija uzsākta 2010.gadā, bet visu plānoto darbu pabeigšana plānota līdz 2015.gada 3.ceturksnim.

Pašreiz norit rekonstrukcijas darbi šādos objektos: Sanatorijas ielā, Latgales ielā, Kustes dambī posmā no Fabrikas ielas līdz pilsētas robežai, Celtnieku ielā posmā no Siguldas ielas līdz Talsu ielai, Krasta ielas izbūve starp Virves ielu un Medus ielu, Dzintaru ielā posmā no nekustamā īpašuma Ziemeļu ielā 21 līdz nekustamajam īpašumam Dzintaru ielā 92, kā arī turpināsies darbi pie neapgūto teritoriju sakārtošanas Dzintaru ielā 68, un infrastruktūras izbūves Kaiju ielā 9 (Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā).

Ražošana

Ventspils elektrotīkla attīstībā ieguldīs 1,2 miljonus eiro

Žanete Hāka,18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iesākto zemsprieguma un vidējā sprieguma elektrotīkla rekonstrukciju un atjaunošanu, arī šogad AS Sadales tīkls Ventspilī realizē projektus, kas paaugstinās elektroapgādes drošumu un kvalitāti, informē uzņēmums.

Ventspilī AS Sadales tīkls šogad īstenos 16 projektus, elektrotīkla attīstībā ieguldot 1,2 miljonus eiro. Pilsētā turpinās pērn uzsāktā sadales punktu rekonstrukcija, vidējā sprieguma elektrotīklā tiek izbūvēti attālināti vadāmi jaudas slēdži, bet, turpinot sadarbību ar Ventspils pašvaldību, elektrotīkla rekonstrukcija vairākās pilsētas ielās tiek veikta vienlaicīgi ar pašvaldības plānotajiem ielu un pilsētas infrastruktūras uzlabošanas darbiem.

Jebkuru inženiertehnisko iekārtu, tostarp elektrotīkla, droša un nepārtraukta ekspluatācija nav iespējama bez periodiskām pārbaudēm, remontdarbiem un atjaunošanas. Lai elektrotīkls būtu drošs, efektīvs, tas savlaicīgi un noteiktā apjomā ir jāatjauno, jo tā elementi kalpo vidēji 40 - 50 gadus, un tas ir galvenais nosacījums, lai nodrošinātu kvalitatīvu elektroenerģiju iedzīvotājiem un samazinātu dažādu ārējo risku ietekmi uz elektroapgādes nepārtrauktību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 1.septembrī, tiks atklāta rekonstruētā Siguldas dzelzceļa stacija, stacijas laukums un Laimas pulkstenis.

Dzelzceļa stacijas ēkas rekonstrukcija un stacijas laukuma labiekārtošana tika uzsākta 2011.gadā.

«Siguldas dzelzceļa stacijas ēkas rekonstrukcija un teritorijas labiekārtošanas 1.kārta ir investīcija vairāk nekā 860 tūkstošu latu apmērā. Investīcijas šajā teritorijā vēl turpināsies, jo īstenosim šīs teritorijas labiekārtošanas otro kārtu. Esmu gandarīts, ka mums ir izdevies sakārtot dzelzceļa staciju, jo šai ēkai jau sen bija nepieciešama rekonstrukcija - ceru, ka paveiktos vērienīgos uzlabojumus novērtēs mūsu novadnieki un viesi. Tāpat nozīmīgs ieguvums ir labiekārtotais stacijas laukums, kas veidos pilsētas centru ar jaunu satikšanās vietu visai Latvijai – Laimas pulksteni,» sacīja Siguldas novada Domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, norādot, ka rekonstrukcijas otrā kārta turpināsies vēl līdz šā gada nogalei, un tās laikā tiks izbūvēti piebraucamie ceļi un stāvlaukumi, rekonstruēta Ausekļa ielas centra daļa, līdz ar to kopējā investīcija Siguldas dzelzceļa stacijas ēkas rekonstrukcijai un teritorijas labiekārtošanai sasniegs apmēram 1,2 miljonus latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments nākamajā gadā plāno kopumā uzsākt vienpadsmit lielākus projektus. Kopējie aptuvenie naudas līdzekļi, kas būtu nepieciešami šo projektu realizācijai, ir 34,19 milj. Ls, liecina pieejamie dokumenti Rīgas pašvaldības informatīvajā vietnē. Tomēr vēl nav zināms, vai šiem projektiem tiks piešķirts pašvaldības finansējums.

Nākamgad arī plānots pabeigt šogad uzsākto Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību, kas kopumā izmaksās 17,24 milj. Ls, kas ir viena no Satiksmes departamenta prioritātēm, kā arī Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezglu, kura rekonstrukcija tika uzsākta jau 2011. gadā, un šī projekta kopējās aptuvenās izmaksas ir 21,18 milj. Ls, no kurām 19,64 ir pašvaldības finansējums, bet 1,54 milj. Ls - ERAF. Šogad no pašvaldības budžeta šim projektam piešķirti 11,37 milj. Ls.

Departaments atzīmē, ka šī satiksmes mezgla rekonstrukcija paredz paplašināt Daugavgrīvas ielas posmu, kur līdz šim tika organizēta transportlīdzekļu satiksme virzienā uz Imantu. Būvdarbu laikā blakus esošajai brauktuvei tiek izbūvēta divu joslu brauktuve virzienam no Imantas. Savukārt pašreizējā Daugavgrīvas iela, pa kuru satiksme tika organizēta virzienā no Imantas, būs atvēlēta tikai vietējas nozīmes satiksmei.

Foto

Ķemeru pārdošana: Investoru medības degradētā apkārtnē

Elīna Pankovska,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, viens no lielajiem Ķemeru sanatorijas investora piesaistes klupšanas akmeņiem ir neattīstītā teritorija un infrastruktūra sanatorijas apkārtnē .

Vairāki investori, kas interesējušies par iespējamo Ķemeru sanatorijas iegādi, norādījuši, ka teritorija ap to nav attīstīta, un tieši tas, iespējams, kalpojis par vienu no iemesliem, kāpēc atteikties no sanatorijas iegādes, uzskata administrators Raivo Stumbergs. Viņš arī bilda – potenciālajiem investoriem neesot pārliecības, ka pašvaldība šo teritoriju attīstīs, jo, pēc uzņēmēju domām, viņiem nebūtu jānodarbojas ar visas apkārtnes infrastruktūras sakārtošanu, jo arī pašā sanatorijā ir jāiegulda samērā lieli līdzekļi. Savukārt Jūrmalas domē DB norādīja, ka neatkarīgi no tā, vai kāds investors iegādāsies Ķemeru sanatorijas kompleksu vai ne, atbilstoši pašvaldības iespējām tiks veikta infrastruktūras sakārtošana. Jūrmalas mērs Gatis Truksnis atzīmējis, ka atbalsta privātā investora piesaistīšanu Ķemeru kompleksa attīstīšanai un tādā gadījumā pašvaldība palīdzēs investoram ar infrastruktūru un apkārtnes iekārtošanu.

Būvniecība un īpašums

Aizputes ceļinieks šogad cer palielināt apgrozījumu līdz 9-10 miljoniem latu

Žanete Hāka,31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ceļu būvnieka SIA Aizputes ceļinieks apgrozījums sasniedzis 6,82 miljonus latu, savukārt pārskata gads noslēgts ar 330,67 tūkstošu latu peļņu, kas ir ievērojams uzrāviens pēc 2011.gadā fiksētajiem 531,56 tūkstošu latu zaudējumiem.

Pērn uzņēmums strādājis ar stratēģiju, kas paredz ražošanas procesu uzlabošanu un striktākus materiālu izlietojuma plānošanas un kontroles pasākumus, kā rezultātā paaugstinājusies uzņēmuma rentabilitāte, un ražošanas izmaksas, salīdzinot ar 2011.gadu, samazinājušās par vairāk nekā 11%.

Restrukturizācijas rezultātā uzņēmums arī samazinājis savas administratīvās izmaksas par 48%. Kā skaidro SIA Aizputes ceļinieks vadība, šāda pieeja ļāvusi uzņēmumam piedalīties iepirkumos ar konkurētspējīgu cenu piedāvājumu, nodrošinot uzņēmuma saimnieciskās darbības pozitīvu rezultātu sasniegšanu.

Būve

Ziedoņdārzu plānots sakārtot līdz nākamā gada jūnijam

Lelde Petrāne,04.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedoņdārzā sākta vērienīga rekonstrukcija, informēja Rīgas domē.

Ziedoņdārzs ir 6,37 hektārus liels jaukta tipa ainavu un regulāra stila parks ar zālieniem, alejām, cirptiem dzīvžogiem, strūklaku, bērnu rotaļu laukumiem un ielu basketbola laukumiem, ko ietver A. Čaka, Matīsa, Sparģeļu un Artilērijas ielas. Ziedoņdārzu ierīkoja pilsētas pārvalde pēc dārzu arhitekta A.Zeidaka projekta 1939.gadā. Parkā uzstādīts piemineklis dzejniekam Aleksandram Čakam.

Gadu gaitā Ziedoņdārzs kļuvis nepievilcīgs - bradājamais baseins sen nedarbojas, celiņu iesegums ir nolietots un saplaisājis, dārznieka māja ir sliktā stāvoklī, stādījumi pārauguši.

Augusta beigās Ziedoņdārzā sākta rekonstrukcija. Darbu gaitā notiks gājēju celiņu seguma atjaunošana, vides pieejamības nodrošināšana cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, bradājamā ūdens baseina atjaunošana, bērnu atpūtas laukuma atjaunošana un vēl viena jauna bērnu laukuma izveide, vingrošanas laukuma izveide, jaunu soliņu uzstādīšana un esošo soliņu remonts, apgaismojuma izbūve, dārznieka mājas atjaunošana, sabiedriskās tualetes izbūve , videonovērošanas sistēmas izbūve līdz pieslēguma vietai Sparģeļu ielā, suņu pastaigu laukuma izveide, teritorijas apzaļumošana un zāliena atjaunošana, kā arī tūrisma norāžu, arhitektūras mazo formu uzstādīšana.

Enerģētika

Dabasgāzes sadales sistēmas uzlabošanā plānots investēt 55 miljonus eiro

Armanda Vilciņa,02.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi dabasgāzes sadales sistēmas elementi ir fiziski un morāli novecojuši, tāpēc ir nepieciešama to nomaiņa.

To intervijā DB norāda AS Gaso valdes loceklis Aleksandrs Koposovs. Viņš uzsver, ka pēdējo piecu gadu laikā Gaso dabasgāzes sadales sistēmas drošības uzlabošanā un modernizēšanā ieguldījusi 27,5 miljonus eiro, nākamajā desmitgadē plānots investēt vēl vismaz 55 miljonus eiro.

A. Koposovs atzīmē, ka, lai veidotu drošu un pieejamu sadales sistēmas infrastruktūru, liela uzmanība ikdienā tiek pievērsta avārijas dienesta darbam, sadales sistēmas uzturēšanai, kā arī sabiedrības informēšanai par drošu dabasgāzes lietošanu.

Kā jūs kopumā vērtējat dabasgāzes sistēmas drošumu?

Latvijas dabasgāzes sistēmas drošums ir ļoti augstā līmenī, par to liecina fakts, ka vairākas desmitgades nav konstatēta neviena nopietna vai smaga avārija, kuras iemesls būtu meklējams sadales sistēmas defektos. Viena no Gaso prioritātēm ir drošas un pieejamas sadales sistēmas infrastruktūras nodrošināšana. Tas saistās gan ar infrastruktūras fizisko drošību, gan nepieciešamās jaudas nodrošināšanu. Jāatgādina, ka dabasgāze var būt ļoti bīstama lietošanā, radot postījumu cilvēkiem, īpašumam un videi, tādēļ mēs rūpējamies par to, lai dabasgāzes piegāde būtu droša.

Būve

FOTO: Būvniecības gada balvas 2017 laureāti un labākie būvniecības speciālisti

Zane Atlāce - Bistere,07.03.2018

Grand Prix. VEF Kultūras pils rekonstrukcija, Ropažu iela 2, Rīga. Pasūtītājs Rīgas domes Īpašuma departaments. Arhitekti “GRAF X”, Rūta Krūskopa, Ludmila Potapova, Laima Baltiņa, Juris Gusevs, Aigars Tereško. Būvnieks “Velve”, projekta vadītāji Ainārs Leitēns, Deniss Kamuškovs. Būvuzraudzība “Rīgas serviss”, Oļģerts Jurgensons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvošanas ceremonijā VEF Kultūras pilī trešdien, 7.martā paziņoti konkursa Latvijas Būvniecības Gada balva 2017 laureāti un konkursa Gada būvinženieris Latvijā 2017 uzvarētāji.

Konkursa Latvijas Būvniecības Gada balva 2017 GRAND PRIX ieguvusi rekonstruētā VEF Kulltūras pils un atjaunotā viesnīcas Grand Hotel Kempinski Riga ēka Rīgas vēsturiskajā centrā.

Visus konkursa Latvijas Būvniecības Gada balva 2017 uzvarētājus skatieties galerijā!

Kopumā konkursā Latvijas Būvniecības Gada balva 2017 tika sadalītas balvas desmit nominācijās: fasāžu renovācija, jauna inženierbūve, inženierbūves rekonstrukcija, jaunbūve dzīvojamā ēka, jauna sabiedriskā ēka, koka būve, publiskā ārtelpa, ražotne, rekonstrukcija, restaurācija un katrā no tām ir piešķirtas trīs godalgotas vietas. (Pielikumā konkursa laureātu saraksts).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzirnavu ielā 46 pabeigta Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) rīcībā esošā ēka, kas tiek dēvēta par Zirgu pastu. Ēkas rekonstrukcijā tika piesaistīts Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums, valsts budžeta līdzekļi un akadēmijas finansējums kopumā 1,4 milj. Ls apmērā.

Zirgu pasts būs LKA Teātra un audiovizuālās mākslas katedras Teātra studiju bāzes ēka, kurā pamatā mācīsies aktieru un režisoru kurss. Ēka dēvēta par Zirgu pastu, jo tieši pretī šai mājai pagalmā vēsturiski ir bijusi pasta māja, no kuras šobrīd saglabājusies ēka ar zirga galvām. Pastā visas piegādes notikušas ar zirgiem, līdz ar to vēsturiski nosaukums ir pārņēmis visu šo vietu – gan pagalmu, gan apkārtesošās ēkas.

Zirgu pasta atjaunošanā Eiropas Reģionālais attīstības fonds (ERAF) ieguldījis 1,001 milj. Ls, no valsts budžeta līdzekļiem nākuši 84,5 tūkst. Ls, savukārt pati akadēmija nodrošinājusi finansējumu 300 tūkst. Ls apmērā.

Būve

Šovasar sāks 22,52 kilometrus gara Liepājas šosejas posma rekonstrukciju par ES līdzekļiem

NOZARE.LV,08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar tiks sākta 22,52 kilometrus gara Liepājas šosejas posma rekonstrukcija par Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Posmu rekonstruēs piegādātāju apvienība ACBR78 par 9,266 miljoniem eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Piegādātāju apvienības pārstāve Ruta Kande un VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange šodien parakstīja līgumu par autoceļa Rīga-Liepāja rekonstrukciju no 163,28. līdz 185,8.kilometram.

Lange informēja, ka rekonstrukcijas laikā šajā posmā tiks sakārtots segums - tiks veikta reciklēšana 20 centimetru biezumā un tiks ieklātas trīs asfaltbetona kārtas 16 centimetru biezumā, tiks sakārtoti tilti pār Trumpi un Ālandi, tiks sakārtotas 35 caurtekas, kā arī nobrauktuves un autobusu pieturvietas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā restorāna "Lido" rekonstrukcijā tirdzniecības centrā "Solaris" Tallinā, Igaunijā ieguldīti teju divi miljoni eiro, informē uzņēmumā.

"Teju 11 gadu laikā kopš pirmā "Lido" restorāna atvēršanas Tallinā esam labi iepazinuši kaimiņvalsts tirgu, un līdzšinējie rādītāji liecina, ka arī Igaunijas iedzīvotāji ir paguvuši iemīļot mūsu ēdienu garšu, kvalitāti un daudzveidību, un iemīlēt mūsu restorānus," komentē AS "Lido" valdes loceklis Rasmuss Pētersons.

Kaimiņvalsts galvaspilsētā izveidoti kopumā trīs "Lido" restorāni un uzņēmuma plāni Igaunijā esot nopietni un tālejoši, norāda R.Pētersons.

Pirms vīrusa pandēmijas uzņēmumam bija gana lieli attīstības plāni – šī gada sākumā restorāna "Lido" rekonstrukcijā tirdzniecības centrā "Solaris" Tallinā tika ieguldīti teju divi miljoni eiro. Rekonstrukcijā īpašu akcentu "Lido" likuši uz jaunajām tehnoloģijām, savukārt interjers pārveidots saskaņā ar jauno, SIA "Kirson Design Group" arhitektes Evijas Ķirsones-Slavinskas veidoto dizaina konceptu, kas iedzīvināts arī pašmāju "Lido Vērmanītī".

Būvniecība un īpašums

BMGS būvēs AES Somijā

Māris Ķirsons,05.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas ar samaksas saņemšanu par padarīto darbu mēdz būt ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Zviedrijā, kur pašlaik notiek sarunas ar ģenerāluzņēmēju, lai iztiktu bez tiesāšanās.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS BMGS valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva. Viņa norāda, ka būvniecībā Latvijā ir kā šūpolēs – te uz augšu ( visi būvē un nozare ir pārkarsusi), te atkal – lejā ( nebūvē teju neko). Tad nozarei ir auksti, un, lai diversificētu šādus riskus, vienīgā iespēja ir strādāt ārzemēs, kur atkal jārēķinās ar attiecīgo valstu īpatnībām.

Fragments no intervijas

Kāda situācija ir būvniecības nozarē Latvijā?

Būvniecība gan Latvijā, gan arī ārzemēs ir tā joma, pēc kuras visvieglāk var izdarīt secinājumus par tautsaimniecības stāvokli kopumā, jo būvē jau tikai tad, ja pasūtītājam ir ne tikai ideja vai projekts, bet gan arī atbilstošs finansējums. Nauda iecerēto projektu īstenošanai privātsektorā lielākoties tiek iegūta, saņemot kredītu, kur aizdevēji vienmēr cenšas pārliecināties par ieceres (ražotņu, biroja, noliktavu ēku) ekonomisko dzīvotspēju. Savukārt valsts un pašvaldību sektorā būvniecības projekti lielākoties tiek veikti, izmantojot ES struktūrfondu projektu līdzfinansējumu. Tā rezultātā būvniecībā pēdējos gados ir novērojamas cikliskās svārstības: nav ES struktūrfondu projektu – ir daudz mazāk būvobjektu (2014- 2015), un otrādi - ir Eiropas līdzfinansējums (2017), un nozare burtiski «vārās» un mēģina risināt ar šo procesu radušās problēmas. Viena no galvenajām problēmām, ar ko cīnās daudzi nozares uzņēmumi, ir darbaspēka deficīts, kas nes sev līdzi vēl arī izmaksu pieaugumu. Izņēmums nav arī BMGS. Lai spētu kvalitatīvi īstenot uzsāktos būvniecības projektus paredzētajos termiņos, esam piesaistījuši viesstrādniekus no Ukrainas. Protams, situācija būtu bijusi citāda ar darbaspēku, ja nebūti bijuši nosacīti klusuma gadi, jo vienkārši nebija ES struktūrfondu atbalsta. Būvniecības apjomu kritumu nozares uzņēmumi centās kompensēt ar savu pakalpojumu eksportu uz citām valstīm, lielākoties ES. Diemžēl ne visiem uzņēmumiem ir pozitīva pieredze, strādājot ārvalstu tirgos, jo nekas nestāv uz vietas un līdz ar to daudzas sākotnējās projektu attīstītāju ieceres piedzīvo pārmaiņas. Protams, būvniecības nozarē arī ir specializācija, kas nemaina kopējo skatījumu uz nozari, bet maina situāciju, kādā atrodas pats uzņēmums. Piemēram, BMGS ir specializējies tieši dažādu infrastruktūras — tiltu, pārvadu, ostu piestātņu, molu, kuģošanas kanālu, dzelzceļa objektu – būvniecībā, rekonstrukcijā, un tieši šādu projektu esamība visvairāk ietekmē uzņēmuma neto apgrozījumu. Protams, BMGS ir iesaistījies arī dzīvojamo māju un biroja ēku būvniecībā un rekonstrukcijā, piemēram, Rīgā Stacijas laukumā.

Citas ziņas

Liepājā īstenoti projekti par 300 miljoniem latu

Vēsma Lēvalde,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Periodā no 2004. līdz 2013. gadam Liepāja īstenojusi vairāk nekā 220 projektu, kuru kopējās izmaksas ir vairāk nekā 300 miljoni latu.

Pēdējo gadu laikā akcentēti infrastruktūras projekti, aptverot dažādas jomas - transporta, pilsētvides, veselības, ūdenssaimniecības un energoefektivitātes, izriet no Liepājas partijas kongresā paustās informācijas.

Liepājas partijas biedri kongresā lēsa, ka pilsētas līmenī ir vērts izcelt fundamentālus projektus, kas veicina un vēl veicinās dažādu nozaru attīstību un pozitīvas pārmaiņas visā reģionā, tostarp tika minēta Zirņu – Ganību ielas rekonstrukcija un jaunās Parka ielas izbūve, Liepājas pilsētas kultūras un izglītības iestāžu rekonstrukcija un energoefektivitātes paaugstināšana, Liepājas pilsētas parku, skvēru un zaļo zonu rekonstrukcija, gaidāmā Karostas kanāla attīrīšana un ostas infrastruktūras pilnveidošana, siltumapgādes sistēmas sakārtošana un mājokļu energoefektivitāte, veloceliņu izbūve Liepājā, Liepājas reģionālās slimnīcas rekonstrukcija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 29.jūnijā, tika oficiāli atklāts 14 kilometru garš renovētais posms uz Liepājas šosejas no 1 no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km), kā arī renovētais tilts pār Lielupi Kalnciemā, informē Satiksmes ministrijā.

Tilts pār Lielupi tika uzbūvēts pirms 57 gadiem (1959.gadā) un pēdējo reizi remontēts pirms 18 gadiem. Tilta garums ir 274 metri, tā rekonstrukcija sākās 2015.gadā. Lai nodrošinātu satiksmi uz Liepājas šosejas, uz tilta remonta laiku tika uzbūvēts pagaidu tilts. Tilta būvdarbus veica SIA Tilts un SIA Viadukts.

«Šajā plānošanas periodā valsts ceļiem Latvijā ir pieejami vairāk kā 500 miljoni eiro, taču jau tagad ir skaidrs, ka šie līdzekļi varētu tikt ieguldīti valsts ceļu tīklā jau līdz 2018.gada beigām, un pēc tam remontdarbus būs iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem. Valdībai ir jābūt gatavai šim brīdim, tāpēc par ilgtspējīgu ceļu finansēšanas modeli jādomā un jālemj jau šodien,» uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis. Viņš arī piebilda, ka pēc mēneša viņa izveidotā darba grupa nāks klajā ar priekšlikumiem par iespējamajiem ceļu finansēšanas modeļiem.

Ražošana

Latvijas un Lietuvas dabasgāzes starpsavienojuma kapacitātes paaugstināšanas projektā iegulda 29,6 miljonus eiro

Žanete Hāka,20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Latvijas un Lietuvas dabasgāzes starpsavienojuma kapacitātes paaugstināšanas projekts, liecina Latvijas gāzes paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā.

Projekta galvenais mērķis bija Latvijas un Lietuvas starpsavienojuma kapacitātes paaugstināšana, palielinot piegāžu drošību un paplašinot tīklu integrāciju Baltijas valstīs. Projekta realizācijas rezultātā starpsavienojuma kapacitāte virzienā no Lietuvas uz Latviju ir pieaugusi līdz 6,48 miljoniem kubikmetru dabasgāzes diennaktī, savukārt pretējā virzienā līdz 6,24 miljoniem kubikmetru diennaktī.

Saskaņā ar Eiropas Komisijas (EK) Enerģijas atveseļošanas programmas Baltijas starpsavienojumu plānu AS Latvijas Gāze un AB Lietuvos Dujos 2009. gada 14. jūlijā kopīgi iesniedza pieteikumu EK, vēloties piesaistīt finansējumu projektam. Saskaņā ar EK lēmumu, projekts bija jānoslēdz 2013. gada decembrī, bet tas veiksmīgi noslēdzās jau jūnijā.

Būve

FOTO: Park Hotel Ķemeri joprojām operatora meklējumos

Laura Mazbērziņa,01.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieczvaigžņu viesnīcai Park Hotel Ķemeri, kas atradīsies bijušajā Ķemeru sanatorijā, joprojām tiek meklēts operators,

biznesa portālam pastāstīja Lotfi Abid, SIA Park Hotel Kemeri projekta vadītājs.

Iepriekš tika ziņots, ka līgumu ar viesnīcas operatoru plānots noslēgt jau vasaras sākumā. Tagad kā iespējamais laiks tiek minēts nākamā gada janvāris.

Šobrīd pārrunu ceļā tiekot analizēti pasaules atpazīstamākie viesnīcu operatori ar pieredzi kūrortu industrijā. 2019. gada janvārī tiks noslēgts līgums ar vienu no operatoriem un uzsākti viesnīcas tālākie labiekārtošanas darbi, balstoties uz izvēlētā viesnīcu operatora standartiem. Šobrīd notiek pārrunas ar trim starptautiskiem viesnīcu operatoriem, taču konkrēti nosaukumi netiek atklāti.

Līdz šim viesnīcas ēkā noritējuši remontdarbi, lai sagatavotu to rekonstrukcijai – ierīkota apkures sistēma, kas nestrādāja vairāku gadu garumā, atjaunoti logi, savesta kārtībā drenāžas sistēma, tiek izstrādāti un saskaņoti nepieciešamie tehniskie, tehnoloģiskie un dizaina projekti. Objekta rekonstrukcijas un tehnoloģisko projektu izstrādē piedalījušies starptautiskie un vietējie vadošie eksperti wellness jomā. Tam visam bija nepieciešami gandrīz divi gadi. Viesnīcā ir ar mēbelēm labiekārtoti četri viesnīcas pilotnumuri (Junior Suit, Corner Suit, Standard Double un Standart Twin numuri). Kā mēbeļu, materiālu, aprīkojuma piegādātājus un sadarbības partnerus SIA Park Hotel Kemeri ir izvēlējies Latvijas uzņēmumus.

Būvniecība un īpašums

Valsts nekustamie īpašumi pērn guvuši 2,25 miljonu latu peļņu

Nozare.lv,01.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) pagājušajā gadā ir guvuši 2,25 miljonu latu peļņu, kas ir par 19,1% mazāka nekā 2011.gadā gūtie 2,78 miljoni latu, liecina Firmas.lv informācija.

VNĪ apgrozījums 2012.gadā bija 18,64 miljoni latu, un tas ir par 8,4% lielāks nekā 2011.gadā, kad apgrozījums bija 17,19 miljoni latu.

VNĪ valde ierosina 90% no peļņas jeb 2,025 miljonus latu novirzīt dividenžu izmaksai par valsts kapitāla izmantošanu, bet 10% no peļņas jeb 224 984 latus novirzīt uz VNĪ pārējām rezervēm.

2012.gadā VNĪ bija divas filiāles Liepājā un Daugavpilī, kā arī līdzdalība divos radniecīgos un vienā asociētā uzņēmumā - SIA VNĪ pilis, kurā VNĪ pieder 100%, SIA Veselības aprūpes nekustamie īpašumi (100%) un SIA Biroju centrs Ezerparks (31,5%).

VNĪ vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma pieaugums pērn skaidrojams ar iznomāto telpu platību pieaugumu un to, ka no 2012.gada 1.janvāra tika atcelts Ministru kabineta 2009.gadā pieņemtais un 2010., 2011.gadā atkārtoti noteiktais 15% nomas maksas samazinājums valsts institūcijām, kā rezultātā daļēji tika paaugstināta nomas maksa.

Būve

Liepājas šosejas 15 km garā posma rekonstrukcijā ieguldīti astoņi miljoni eiro

Dienas Bizness,28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas šosejas (A9) Rīga (Skulte) – Liepāja posma no 148. līdz 163. kilometram pie Kalvenes rekonstrukcijā ieguldīti astoņi miljoni eiro, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikācijas daļa.

Darbus veica piegādātāju apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8.CBR. Šosejas posmā veikta segas rekonstrukcija, reciklējot veco segu un pievienojot Liepājas metalurga domnas sārņus, kā arī trīs kārtu asfaltbetona ieklāšana. Remontdarbu gaitā tika rekonstruēts tilts pār Stulbes upi un izbūvētas pieturvietas un paviljoni.

Rekonstruētā ceļa posma svinīgā atklāšana plānota trešdien, 29. oktobrī. Tāpat plānots apsekot pabeigtos un esošos būvdarbus uz šosejas Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža posmā no Platones līdz Lielvircavas pagriezienam, kur būvdarbus ir veicis SIA Strabag, objekta izmaksas vairāk kā seši miljoni eiro un posmā no Lielvircavas pagrieziena līdz Elejai un Lietuvas robežai, kur vēl notiek būvdarbi, kuru veicējs ir SIA Lemminkainen un kopējās investīcijas ir 5,5 miljoni eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra sākumā uzsāktā Palangas lidostas lidlauka modernizācija jau ir sasniegusi savu pēdējo posmu: ir pabeigti visi lielākie darbi, nomainīti tūkstošiem kvadrātmetru dažādu lidlauka segumu, atjaunotas citas lidlauka daļas, uzstādītas virszemes notekūdeņu savākšanas sistēmas un pazemes elektroapgādes iekārtas lidmašīnām.

Pēc nepieciešamajām pārbaudes procedūrām Palangas lidosta darbību atsāks 21.oktobrī.

Jau iepriekš vēstīts, ka septembra sākumā Palangas lidosta tika slēgta uz 45 dienu ilgu rekonstrukciju, kuras galvenos būvdarbus veic Latvijas būvuzņēmums “A.C.B.”. Rekonstrukcijas ietvaros ļoti īsā laikā notika lidlauka pacelšanās un nolaišanās ceļa, manevrēšana ceļa un lidaparātu stāvvietu rekonstrukcija, kā arī tika atjaunotas inženiertehniskās un apgaismes sistēmas.

Šobrīd ir pabeigts viens no nozīmīgākajiem Palangas lidostas rekonstrukcijas darbiem – gandrīz 2,3 kilometrus garā un 45 metrus plata skrejceļa atjaunošana. Nomainīta ir lielākā daļa augšējā asfalta seguma, bet kopumā noasfaltēti aptuveni 470 tūkstoši kvadrātmetru. A.C.B. speciālisti ir nodrošinājuši veikto darbu testēšanu atbilstoši avio drošības prasībām, lai šonedēļ atklātu lidostu pasažieriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās SIA Ominasis Latvia administrators Ainars Kreics atzinis par nenotikušu Ķemeru sanatorijas mantas kopuma izsoli, kas notika 3.oktobrī, informēja Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociācijas preses pārstāve Justīne Plūmiņa.

Minētajā izsolē piedalījās viens pretendents, kurš apliecināja gatavību iegādāties sanatorijas mantas kopumu par 3 000 000 eiro. Tomēr minētais izsoles dalībnieks neveica pirkuma maksas samaksu viena mēneša laikā pēc izsoles, kā to paredz likums.

Līdz ar to pretendents ir zaudējis līdz izsolei iemaksāto drošības naudu 503 771 eiro apmērā.

Par tālāko rīcību ar Ķemeru sanatorijas mantas kopumu administrators plāno tuvākajā laikā vienoties ar Ominasis Latvia nodrošinātajiem kreditoriem.

Kreics norādīja, ka skaidrība šajā jautājumā varētu būt tuvāko divu nedēļu laikā. Tāpat ar kreditoriem tiks lemts, vai notiks izsole vai arī varēs pārdot mantas kopumu bez tās. Arī īpašuma turpmāko cenu administratoram pagaidām bija grūti komentēt.

Mazumtirdzniecība

Latvijas balzams veikalu modernizācijā ieguldīti vairāk nekā 200 tūkstoši eiro

Lelde Petrāne,29.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams veikali (LB veikali) veikalu rekonstrukcijā un modernizācijā pusotra gada laikā investējuši 212 tūkstošus eiro, informē uzņēmumā.

Šajā laikā Vecrīgā ir atvērti trīs jaunā premium koncepta LB veikali, kuru rekonstrukcijā investēti 180 tūkstoši eiro. Vēl 32 tūkstoši eiro 2015. gadā ieguldīti cita veida modernizācijā - izkārtņu nomaiņā ar jauno AS Latvijas balzams logo, kosmētiskajā remontā.

«Jaunā koncepta veikalos ir audzis pastāvīgo klientu skaits un vidējā pirkuma apjoms. Kā liecina mūsu veiktā patērētāju aptauja, klienti novērtē, ka bez alkoholiskajiem un bezalkoholiskajiem dzērieniem šeit var iegādāties arī Latvijas suvenīrus un saldumus, kā arī karstu kafiju līdznešanai,» stāsta LB veikali vadītāja Viktorija Voičenko.

Būvniecība un īpašums

Ventspils brīvostā atsākti pievedceļu rekonstrukcijas un izbūves darbi

Žanete Hāka,17.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar silto laiku atsākušies Ventspils brīvostas pievedceļu rekonstrukcijas un izbūves darbi, kas noslēgs piecus gadus ilgušo pievedceļu ostas termināļiem un industriālajām zonām rekonstrukcijas projektu, kopā sakārtojot 40 ielas un laukumus Ventspilī, informē brīvostas pārstāvji.

Jau sākušies būvdarbi Jēkaba ielā un Dzelzceļnieku ielā un notiek piebraucamā ceļa izbūve uz nekustamo īpašumu Fabrikas ielā 12. Otrdien tiek sākta Ganību ielas rekonstrukcija.

Kustes dambī un Celtnieku ielā remontdarbi tika uzsākti jau pagājušajā gadā, bet šogad tie jānoslēdz. Ņemot vērā to, ka būvdarbi ilga līdz pat pērnā gada nogalei, ziemas apstākļos netika veikta noslēdzošās ielas seguma kārtas uzklāšana. Jau sākot projektu, tika paredzēts, ka to veiks šogad – laikā, kad gaisa temperatūra ļaus to izdarīt kvalitatīvi un atbilstoši tehnoloģiskajām prasībām. Šogad tiks noslēgta arī Sanatorijas ielas turpinājuma izbūve, kā arī izbūvēts pievedceļš Tehnoloģiju centram un potenciālajiem Tehnoloģiju parka objektiem Kaiju ielā, skaidro ostas pārstāvji.