Jaunākais izdevums

Pirmdien (10. septembrī) Baltijas fondu biržas oficiālajā sarakstā vislielāko akciju cenu pieaugumu piedzīvoja Snaige, kuras akciju cena palielinājās par 3,45%, sasniedzot 1,83 LVL par vienu akciju. Savukārt vislielākais kritums bija a/s Vilniaus baldai, kuras akciju cena samazinājās par 4,50% un slēgšanas brīdī bija 4,28 LVL.

Baltijas fondu biržas oficiālajā sarakstā 10. septembrī kopumā veikti 861 darījumi un tirgotas 1 036 150 akcijas, veidojot 2 207 789,36 LVL apgrozījumu.

Baltijas fondu biržas otrajā sarakstā vislielāko akciju cenu pieaugumu piedzīvoja Linas, kurai akciju cena palielinājās par 2,5%, sasniedzot 0,08 LVL par vienu akciju. Savukārt vislielākais kritums bija a/s Rīgas raugs, kuras akciju cena samazinājās par 8,70% un slēgšanas brīdī bija 2,31 LVL.

Ar Snoras akcijām tika veikti visvairāk darījumi (97) - pērkot un pārdodot 110 836 akcijas - 117 409,40 LVL apjomā.

Baltijas fondu biržas otrajā sarakstā 10. septembrī kopumā veikti 339 darījumi un tirgotas 265 036 akcijas veidojot 311 609,16 LVL apgrozījumu.

10. septembrī Baltijas fondu biržas statistika liecina, ka kopā tika veikti 1 200 darījumi un tirgotas 1 301 186 akcijas veidojot 2 519 398,52 LVL apgrozījumu, kas ir mazāk nekā 7. septembrī, kad tika veikti 1 597 darījumi un tirgotas 2 678 051 akcijas 3 859 573,57 LVL apjomā.

Savukārt Rīgas fondu biržā vislielāko akciju cenu pieaugumu piedzīvoja Liepājas autobusu parks, kuras akciju cena palielinājās par 2,38%, sasniedzot 2,15 LVL par vienu akciju. Savukārt vislielākais kritums bija a/s Rīgas raugs, kuras akciju cena samazinājās par 8,53% un slēgšanas brīdī bija 2,31 LVL.

Viss Rīgas fondu biržas apskats.

OMX Riga indekss 10. septembrī ir samazinājies par 0,30% līdz 739,07 (7. septembrī - 741,30). Nedēļas laikā kopš 03. septembrī OMX Riga indekss ir palielinājies par 1,57% no 727,67 punktiem.

OMX Tallinn indekss 10. septembrī ir samazinājies par 0,73% līdz 898,79 (7. septembrī - 902,98). Nedēļas laikā kopš 03. septembra OMX Tallinn indekss ir samazinājies par 1,09% no 908,72 punktiem.

OMX Vilnius indekss 10. septembrī ir samazinājies par 0,50% līdz 550,75 (7. septembrī - 545,19). Nedēļas laikā kopš 03. septembra OMX Vilnius indekss ir palielinājies par 0,72% no 546,80 punktiem.

Db.lv investors

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltikai piecu gadu lielākais pārdošanas apjoms

Žanete Hāka, 05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Baltika trešo ceturksni ir noslēdzis ar 151 tūkstošu eiro lielu peļņu, kas īstenotajās darbības nozarēs ir par 763 tūkstošiem eiro labāks rezultāts nekā tajā pašā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

Trešais ceturksnis ir bijis veiksmīgs visos uzņēmuma Baltika tirgos, kā mazumtirdzniecībā, tā arī pārējos tirdzniecības kanālos — pieauguma rādītāji visos Baltika mazumtirdzniecības tirgos sasniedza divciparu skaitli. Lielākais pieaugums ir bijis vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, kā arī e-veikalā. Lielāko pārdošanas pieaugumu trešajā ceturksnī (29 %) ir sasniegusi Latvija.

Trešā ceturkšņa pārdošanas ieņēmumi uzņēmumā Baltika palielinājās par 17%, sasniedzot 14,648 miljardus eiro, kas ir trešā ceturkšņa vislielākais pārdošanas rādītājs uzņēmumā pēdējo piecu gadu laikā. Apģērbu tirdzniecībā 56% pieaugums tika panākts vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, bet 85% pieaugums e-tirdzniecībā. Stabilas attīstības rezultātā pārdošana caur šiem kanāliem ir pieaugusi par 705 tūkstošiem eiro salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušā gadā. Ceturksnis ir bijis veiksmīgs arī mazumtirdzniecībā, kur 12 % pārdošanas ieņēmumu pieaugums nozīmē pieaugumu par 1,379 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Baltika Group” ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmākajā apģērbu izstrādes un ražošanas darbā koncentrēties tikai uz vienu apģērbu zīmolu – Ivo Nikkolo, kas piedāvā apģērbus tikai sievietēm.

Līdz šim "Baltika Group" veikali darbojās ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion".

Zīmola Ivo Nikkolo galvenā dizainera amatā ir stājusies dizainere ar starptautisku darba pieredzi – Margota Vāderpasa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmuma mērķis ir padarīt “Ivo Nikkolo” par starptautisku zīmolu, piedāvājot to sākotnēji Baltijas un vēlāk arī Viduseiropas un Austrumeiropas tirgos.

Apģērbu dizainēšanas procesā un kopumā savā darbībā Baltika pievērsīs lielāku uzmanību modes industrijas sāpīgākajiem punktiem, piemēram, ilgtspējas nodrošināšanai. Gan galvenā dizainere, gan AS “Baltika Group” CEO Flavio Perini norāda, ka Baltika neatbalsta ātrās modes biznesa modeli, kas bieži vien ir saistīts ar preču pārprodukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Baltika Latvija vadītāju Marutu Ērgli

Lelde Petrāne, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

Ar ko nodarbojas Jūsu uzņēmums, svarīgākie fakti?

Baltika Latvija ir starptautiska apģērbu ražošanas koncerna Baltika Group meitas uzņēmums, kuru veido vairāki zīmoli: Ivo Nikkolo, Bastion, Mosaic, Monton, Baltman, Blue Inc London. Tirdzniecības tīklā Latvijā ir izveidoti 22 veikali. Baltika Latvija bieži atbalsta Latvijas sportistu delegācijas, kas svarīgos sporta notikumos pārstāv valsti, sponsorējot viņiem apģērbus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ja pirmā veikala darbība Serbijā būs veiksmīga, Baltika plāno paplašināšanos visā Balkānu reģionā

LETA, 31.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirgotājs Baltika Grupp, kas šomēnes atklāja pirmo veikalu Serbijā, plāno turpināt paplašināšanos ar sava franšīzes turētāja starpniecību gan Serbijā, gan citviet reģionā, ja darbība Serbijā būs veiksmīga.

Serbijas autonomā Vojvodinas reģiona galvaspilsēta Novisada, kur atklāts Baltika franšīzes veikals, ir otra lielākā pilsēta valstī pēc Belgradas un tā ir Dienvidbačkas apgabala centrs. Reģionā dzīvo 400 tūkstoši cilvēku, informēja Baltika.

Sarunas ar franšīzes partneri Serbijā Victoria Elegans sākušās pirms vairāk nekā gada, un sarunu gaitā Baltika pārstāvji viesojas Serbijā, bet partnera pārstāvji iepazinās ar Baltika kolekcijām un 45 zīmola veikalu tīklu.

Baltika Grupp vairumtirdzniecības un franšīzes vadītāja Lea Endriksone norādīja, ka apģērbu tirdzniecībai Serbijā ir liels potenciāls un tas ir galvenais iemesls, kādēļ Baltika Grupp jaunās koncepcijas veikals atvērts tieši šajā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums «Baltika» likvidē tam piederošo šūšanas uzņēmumu «Baltika Tailor» un atlaidīs vairāk nekā 300 darbinieku, kas strādāja tā ražotnēs.

Šajās ražotnēs, kas atrodas Tallinā un Kohtla-Jervē, tika izgatavoti trešdaļa no visiem apģērbiem, kas tika pārdoti «Baltika» veikalos.

«Baltika Tailor» darbību pārtraucis 1.novembrī un tiek likvidēts.

Par plāniem pārtraukt apģērbu šūšanu Igaunijā nerentabilitātes dēļ «Baltika» paziņoja martā, kad informēja par kompānijas restrukturizācijas pasākumiem.

«Baltika» veikali atrodas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Jau ziņots, ka «Baltika» pērn strādājusi ar 3,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 58 000 eiro peļņu 2017.gadā, savukārt grupas apgrozījums pērn sarucis par 6% līdz 44,7 miljoniem eiro.

«Baltika» akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā.

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos.

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž.

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltika palielina apjomus

Sandra Dieziņa, Db, 14.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas alusdarītavas Baltika realizācijas pieaugums Latvijā gada pirmajos deviņos mēnešos veidoja 7%, kas pēc apjomiem pārsniedza 340 000 dekalitrus.

Līderpozīcijas pārdošanas struktūrā pieder preču zīmei Baltika ar 86%, kā pārdošana pēc trīs ceturkšņu rezultātiem palielinājās par 8% attiecībā pret analoģisko periodu 2007.gadā, informē uzņēmums.

Kompānija Baltika Latvijas tirgū ienāca 2000.gadā, šodien valstī ir pārstāvēta visa preču zīmes Baltika produktu līnija, kā arī preču zīmes Arsenaļnoje un Ņevskoje. Kompānijai šis reģions ir vislielākais un svarīgākais Baltijas valstīs. Baltikas eksporta pārdošanas apjoms deviņos mēnešos pieaudzis par 19.4% salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu . Saskaņā ar Starptautiskās aģentūras CANADEAN 2008.gadā oktobrī publicētiem datiem, preču zīme Baltika pēc pārdošanas apjomiem 2007.gadā izvirzījusies pirmajā vietā Eiropā. Pēc Kevina Beikera (Kevin Baker, Beer Service Director of Canadean LTD) (UK) teiktā, preču zīmes Baltika pozīcijas no tuvākā konkurenta šķir 16%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Monton un Baltman apģērbu zīmolu tirgotājs kāpinājis apgrozījumu par 15,6%

Gunta Kursiša, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion mazumtirgotājs Baltijā uzņēmums SIA Baltika Latvija pērn uzaudzējis apgrozījumu,līdz 214 milj. Ls, kas ir par 15% vairāk nekā 2011. gadā, liecina Lursoft informācija.

Uzņēmuma peļņa pērn veidoja 308,4 tūkst. Ls.

2012. gada sākumā SIA Baltika Latvija bija 15 iepriekš minēto zīmolu veikali, un gada beigās atvērts vēl viens veikals – Bastion tirdzniecības centrā Domina.

Uzņēmuma valdes locekles amata pienākumus pilda uzņēmēja Maruta Ērgle, kurai pieder arī apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Care.

SIA Baltika Latvija kapitāldaļas pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam OU Baltika Retail. SIA Baltika Latvija savu darbību uzsāka 2002. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls 1,131 milj. Ls.

Baltika Group sākusi veikalu modernizāciju un līdz 2016. gadam kopējais ieguldījums savu veikalu rebrendingā jeb atjaunošanā būs pieci miljoni eiro piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā un Ukrainā. Kopumā grupā veikalu skaits ir 113.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aurora Baltika: Konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas ir kļuvis daudz grūtāk

Žanete Hāka, 19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trikotāžas zeķu ražotāja SIA «Aurora Baltika» apgrozījums 2018. gadā turpināja pazemināties un bija 1,201 miljons eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi nedaudz samazinājušies, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2017. gadu, SIA «Aurora Baltika» neto apgrozījums samazinājies par 8,9%. Uzņēmuma apgrozījumam ir tendence samazināties jau piecus gadus, liecina «Lursoft» izziņa.

Gan energoresursu, gan darbaspēka un nodokļu apmēra pieauguma rezultātā SIA «Aurora Baltika» konkurētspēja ir pasliktinājusies. «Sakarā ar ražošanas izmaksu palielinājumu, konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas valstīm, kuru piegādi nodrošina lielākie Latvijas tirdzniecības tīkli, ir kļuvis daudz grūtāk,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Tādēļ uzņēmums daudz uzmanības pagājušajā gadā veltījis ražošanas izmaksu samazināšanai. Neskatoties uz to, uzņēmums pērn strādāja ar zaudējumiem 116 tūkstošu eiro apmērā, kas gan bija par 40% mazāki nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atver pirmo modes zīmola IVO NIKKOLO veikalu Latvijā

Atis Rozentāls, Db, 22.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā apģērbu kompānija Baltika Group piektdien, 22. augustā, Rīgā, t/c Spice 1.stāvā, atver pirmo premium klases sieviešu modes zīmola IVO NIKKOLO veikalu Latvijā. Veikalā būs nopērkami augstas kvalitātes un dizaina sieviešu apģērbi un aksesuāri, igauņu rotu mākslinieku juvelieru izstrādājumi, IVO NIKKOLO un itāļu zīmola VIC MATIE somas un apavi.

SIA BaltikaLatvija (IVO NIKKOLO izplatītāja Latvijā) direktore Maruta Ērgle uzsver: „Latvijas sievietes, kurām neinteresē masu produkcija, pirmo reizi IVO NIKKOLO kolekciju redzēja 2006. gada rudenī „Baltic Fashion Week” modes skatē. Kopš tā laika jau ir izveidojies IVO NIKKOLO cienītāju loks, kas speciāli dodas iepirkties uz Lietuvu vai Igauniju. Priecājos, ka tagad viņām un daudzām citām sievietēm, kas prot novērtēt stilu un izcilu kvalitāti, varēsim piedāvāt jaunākās IVO NIKKOLO kolekcijas tepat Rīgā”.

Jaunatvērtā veikala dizains ir veidots pelēkos toņos ar rozā fuksijas krāsas elementiem. IVO NIKKOLO stils ir ar savdabīgiem tērpu griezumiem, interesantām rotaļām ar dažādu audumu īpašībām. Dizainera zīmola galvenās vērtības ir augsta kvalitāte, individuāla apkalpošana un iepirkšanās kā patīkamas un atšķirīgas pieredzes sniegšana. Ivo Nikkolo savā vārdā nosaukto zīmolu radīja 1994. gadā. Kopš 2006. gada to pārvalda Baltika Group, savukārt pats modes metrs turpina konsultēt zīmola vadošo dizaineri Evi Hansoni (Eve Hanson) un viņas radošo komandu. Pašlaik ir atvērti septiņi IVO NIKKOLO veikali – viens Latvijā, četri Igaunijā un divi Lietuvā, atsevišķas kolekcijas var iegādāties arī Krievijā un Somijā. IVO NIKKOLO apgrozījums kopš pievienošanās Baltika Group ir sasniedzis 1.6 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Baltika Latvija plāno ieviest jauna koncepta Monton veikalus

Žanete Hāka, 26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotāja SIA «Baltika Latvija» apgrozījums 2018.gadā gandrīz saglabājās 2017.gada līmenī un bija 10,058 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn, salīdzinot ar 2017.gadu, saruka par 28,5% un bija 11,4 tūkstoši eiro.

2017.gadā SIA «Baltika Latvija», kas nodarbojas ar zīmolu «Monton», «Mosaic», «Baltman», «Ivo Nikkolo» un «Bastion» apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums bija 10,078 miljoni eiro un uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka tā galvenais uzdevums 2018.gadā bija sasniegt preču pārdošanas apjomus 2017.gada līmenī pie zemāka preču nodrošinājuma, kas arī veiksmīgi realizēts. Gada beigās uzņēmumam bija 22 veikali.

SIA «Baltika Latvija» norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltikai visstraujākais apgrozījuma pieaugums bijis Latvijā

Žanete Hāka, 30.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Igaunijas apģērbu mazumtirgotāja Baltika mazumtirdzniecības apgrozījums Baltijas valstīs pieauga par 10%, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Visstraujāk apgrozījums audzis Latvijā – par 16%, kam seko Igaunija ar 9% un Lietuva ar 8%. Baltijas reģionā uzņēmumam bijuši vislabākie pirmā ceturkšņa pārdošanas rezultātu piecu gadu laikā.

Krievijas tirgū Baltikas pārdošanas apjomi sarukuši par 23%.

Kopumā šā gada pirmajā ceturksnī Baltika zaudējumi, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ir auguši, sasniedzot 910 tūkstošus eiro. Pirms gada tie bija 439 tūkstoši eiro.

Ņemot vērā augošo konfliktu starp Krieviju un Ukrainu, Igaunijas apģērbu mazumtirgotājs Baltika nolēmis mainīt savu darbības modeli Ukrainā,

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Baltika pārdošanas efektivitāte pērn Latvijā palielinājusies par 11%

Gunta Kursiša, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotāja Baltika Group Baltman, kas pārstāv zīmolus Monton, Mosaic un Ivo Nikkolo, apgrozījums uz vienu kvadrātmetru 2011. gadā palielinājies par 11%, salīdzinot ar pērno gadu, liecina Baltika paziņojums biržā NASDAQ OMX Riga.

Baltika apgrozījums uz vienu kvadrātmetru pērnajā gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, Latvijā pieaudzis par 15%, Lietuvā – par 16%, Igaunijā – par 12%, Krievijā – par 1%, Ukrainā – par 4%, bet Polijā samazinājies par 5%.

Baltika pārdošanas apjomi pērnā gada decembrī bija par 6% lielāki nekā iepriekšējā gadā. Kopumā decembrī Baltika ienākumi Baltijas valstīs pieauga par piektdaļu: Latvijā par 33%, Igaunijā – par 19%, Lietuvā – par 13%. Ieskaitot pārdošanas apjomu samazināšanos par 9% Ukrainā un 7% Krievijā, kopumā decembrī Austrumeiropā pārdošanas apjomi ir samazinājušies par 8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā apģērbu mazumtirgotāja SIA Baltika Latvija, kas nodarbojas ar zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums praktiski saglabājās 2016. gada līmenī un bija 10,078 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem 2017. gadā pieauga par 45,6% salīdzinājumā ar gadu iepriekš un bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmumam izdevies noturēt preču pārdošanas apjomus iepriekšējā gada līmenī, kaut arī tika slēgts zīmola Bastion veikals tirdzniecības centrā Origo, jo tas strādāja ar zaudējumiem. Gada beigās uzņēmumam bija 21 veikals.

SIA Baltika Latvija norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus. Apģērbu mazumtirgotājs pērn ieviesis pakalpojumu interneta pasūtījumu saņemšanai dažos veikalos.

Tuvākajā nākotnē SIA Baltika Latvija plāno paplašināt zīmola Ivo Nikkolo veikalu tirdzniecības centrā Galerija Riga un šajā pašā tirdzniecības centrā pārvietot zīmola Baltman veikalu uz otro stāvu. Uzņēmums plāno arī stiprināt zīmola Monton pozīcijas tirgū un paplašinās to veikalu loku, kuros iespējams saņemt internetā pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu zīmola H&M ienākšana Latvijas tirgū nav nekas neiespējams. «Taču tas, ko H&M noteikti skatīsies, būs Baltijas tirgus kopumā, jo tādai lielai ķēdei nebūs jēgas ar zaudējumiem darboties vienā vai divos tirdzniecības centros Rīgā,» norāda SIA Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

«Tajā pašā laikā patlaban mani izbrīna lielais spēlētājs Peek&Cluppenburg - kāpēc tas neattīstās un darbojas tikai vienā tirdzniecības centrā Rīgā? Arī tāds veiksmīgs zīmols kā Mark&Spencer Latvijā tomēr nepaplašinās» norāda Ērgle.

Runājot par ārvalstu zīmolu piesaistīšanu Latvijas tirgum, kā svarīgu faktoru Ērgle norādīja investoru uzticību tirgum, ekonomisko vidi, nodokļu politiku un tamlīdzīgus faktorus. «Ja šīs lietas nav sakārtotas, tad ārvalstu zīmoli nav ieinteresēti nākt uz tādu mazu tirgu, kāds ir Latvija.»

Tāpat joprojām pastāv legālo apģērbu mazumtirgotāju konkurence ar «tirgus preci», kura tiek ievesta bez dokumentiem no Turcijas un tamlīdzīgām valstīm. «Tas viss neveicina godīgu konkurenci,» atzina Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Baltikas apgrozījums sarucis par 15%

Žanete Hāka, 06.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī gada martā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, sarukuši par 15%, liecina Baltika paziņojums Tallinas biržā.

Salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, kritums samazinās. Mazumtirdzniecības apjomi Austrumeiropā samazinājušies par 13%, Baltijā – par 15%, Polijā – par 16%, bet Krievijā pieauga par 2%.

Baltika mazumtirdzniecības apjomi martā bija 58 miljoni Igaunijas kronu (2,6 milj. latu). 2009. gada martā kompānijas pārdošanas apjomi bija 68,1 miljons kronu (3,06 milj. latu).

Kompānijas vairumtirdzniecības apjomi martā sarukuši par 9%. Baltika skaidro, ka kritums šajā segmentā ir sakarā ar attīstību Krievijas tirgū, kur tika pārņemti septiņi vairumtirdzniecības partneru veikali un pērn maijā integrēti Baltika mazumtirdzniecības sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika Latvija apgrozījums pērn pieaug par 17,9%

BNS, 20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu veikalu Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo, Baltman, Bastion un Blue Inc London Latvijā īpašnieks Baltika Latvija pagājušajā gadā strādāja ar 11,449 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā 2013.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 12,6% - līdz 255,5 tūkstošiem eiro, liecina Lursoft datubāzē iesniegtais uzņēmuma finanšu pārskats.

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka apgrozījuma pieaugums pērn sasniegts pateicoties jaunatvērtajiem veikaliem un efektivitātes palielināšanai. Jauno veikalu tirdzniecības efektivitātes kāpumu prognozējām 2014.gada otrajā pusē, kas arī notika, bet jaunatvērtais veikals Monton tirdzniecības centrā Mols darbu sāka jau no pirmās dienas ar pozitīvu rezultātu, piebilsts vadības ziņojumā, atzīmējot, ka pērn uzņēmums rekonstruēja arī veikalu Mosaic tirdzniecības centrā Domina Shopping.

Tāpat kompānijas vadība atzīmē, ka pagājušajā gadā gūtā peļņa, lai arī ir samazinājusies, ir vērtējama kā laba, ņemot vērē lielās pārmaiņas Baltika Latvija veikalu struktūrā un papildu investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pērn audzējusi apgrozījumu

Jānis Rancāns, 09.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotājs Baltika Latvija aizvadītajā gadā strādājis ar apgrozījumu 5,3 miljonu latu apmērā.

Pērn, salīdzinot ar gadu iepriekš, uzņēmuma apgrozījums audzis par 18%, bet gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu laiku 2010. gadā, pat par 23%.

Kompānija norāda, ka, salīdzinot valstis, kuru tirgos darbojas Baltika Group ar saviem zīmoliem Monton, Baltman, Ivo Nikkolo un Mosic, redzams, ka pērn vislabākā attīstība bijusi tieši Latvijā.

Baltika norāda, ka galvenais panākumu avots bijis veikalu darbības efektivitātes uzlabošana.

Db.lv jau vēstīja, ka Baltika Group Baltman, kas pārstāv zīmolus Monton, Mosaic un Ivo Nikkolo, apgrozījums uz vienu kvadrātmetru 2011. gadā palielinājies par 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu ražošanas un tirdzniecības uzņēmums Baltika iegādājies igauņu apģērbu zīmolu Bastion, tādējādi pievienojot piekto zīmolu jau esošajiem modes zīmoliem – Baltman, Mosaic, Monton un Ivo Nikkolo.

Savstarpējā pušu vienošanās paredz, ka darījuma cena netiek izpausta.

Baltika plāno saglabāt Bastion zīmola pozicionējumu un apģērbu kolekciju rokrakstu, tajā pašā laikā palielinot zīmola eksporta potenciālu.

«Bastion pārņemšana notiek saskaņā ar mūsu stratēģiju nostiprināt zīmolu portfeli, lai paplašinātu mērķa klientu loku, piedāvātu plašāku produktu klāstu un palielinātu savu tirgus daļu Baltijā. Mēs uzskatām, ka Bastion zīmolam ir liels mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības potenciāls gan Baltijā, gan Skandināvijā un Austrumeiropā. Līdzīga pozitīva pieredze mums bijusi, pārņemot Ivo Nikkolo zīmolu. Kopš 2006. gada Ivo Nikkolo veikalu skaits ir trīskāršojies, bet apgrozījums palielinājies no 1,6 miljoni eiro līdz 4,3 miljoniem eiro 2011. gadā,» stāsta Baltika valdes priekšsēdētājs Melis Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvāra mēnesis vērtspapīru tirgos ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā uzrādīja izaugsmi. Ja iepriekšējā apskatā minēju, ka Rīgas biržas indekss visa 2018. gada laikā nokrita par 6,72%, tad šā gada pirmajā mēnesī izaugsme veidoja 6,24%. Līdzīgi arī S&P500 indekss - iepriekšējā gada laikā nokrita par 6,74%, janvārī pieauga par 7,09 %. Jāpiezīmē, ka S&P500 indekss pēdējās divās janvāra dienās pieauga par 2%, jo parādījās pirmās uzņēmumu atskaites par iepriekšējo periodu ar labiem rezultātiem.

(Avots: tradingview.com)

Līdz ar to indeksu lielums (vidējās akciju cenas) ir 2018. gada sākuma līmenī. Lai gan janvārī ziņu plūsma nebija tik optimistiska un analītiķu vērtējums gada sākumā par akciju tirgus nākotni neparedzēja šādu izaugsmi. Es to skaidroju ar investoru ticību uzņēmumu darbībai iepriekšējā gadā un cerību, ka atskaites par 2018. gadu būs labākas nekā paredzēts. Cenā tiek ietverta ticība, ka uzņēmumi uzrādīs labākus datus. Šajā situācijā es saskatu psiholoģisku spiedienu uz uzņēmumu vadību uzrādīt labus datus. Daļa analītiķu paredz izaugsmes samazinājumu vai pat recesiju, un, ja uzņēmumi masveidā sāks publicēt sliktākus rezultātus nekā paredzēts, akciju tirgus tik tiešām var nonākt recesijā. Krītoša tirgus situācijā uzņēmumiem ir grūtāk piesaistīt līdzekļus izaugsmei un investīcijām. Man var iebilst un teikt, ka uzņēmumiem jāatspoguļo patiesā situācija atskaitēs un nedrīkst manipulēt ar datiem. Ir dažādas iespējas grāmatvediski palielināt vai samazināt peļņu, aktīvus un citus balances posteņus, nepārkāpjot likumus. Mans secinājums, janvāris bija labs mēnesis investoriem vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltika nostiprina pozīcijas

Sandra Diedziņa, Db, 11.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas alus tirgus līderis Alusdarītava Baltika šā gada pirmajā pusgadā realizācijas apjomus Latvijā audzējusi par 21 %, reāli pārsniedzot 226 tūkstošu dekalitru salīdzinājumā ar attiecīgo laikaposmu pērn, informē uzņēmuma pārstāve Olga Mačugina.

Kompānija turpināja savu pozīciju alus tirgū aktīvo nostiprināšanu valstī. Līdera vieta realizācijas struktūrā pieder preču zīmei Baltika – 86%, kuras pārdošana 2008. gada 1. pusgadā palielinājās par 23% attiecībā pret analoģisko 2007. gada periodu.

Soslans Kuļčijevs, Baltika eksporta darījumu pārvaldnieks Baltijas valstīs, Tuvo Austrumu valstīs un Āfrikā norāda: „Latvijā mēs piegādājam produkciju kopš 2000.gada un mums tas ir pats lielākais un svarīgākais tirgus Baltijas valstīs. 1. pusgadā Latvijai pieder 57% no kompānijas realizētajiem apjomiem Baltijas valstīs. Bez tam, no visām Baltijas republikām realizācijas apjomu pieaugums Latvijā ir vislielākais: +21%, kas ņemot vērā stagnācijas tendenci, ko pārdzīvo Baltijas valstu alus tirgi, mums ir ļoti labs rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika apgrozījums sarucis par 27%

Ritvars Bīders, 03.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī gada februārī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada sarukuši par 27%, liecina Baltika paziņojums Tallinas biržā.

Pārdošanas apjomu kritumu kompānija skaidro ar vairumtirdzniecības kritumu Krievijā.

Baltika mazumtirdzniecības apjomi šī gada februārī bija 49,4 miljoni Igaunijas kronu (2,22 milj. latu). 2009. gada februārī kompānijas pārdošanas apjomi bija 67,7 miljoni kronu (3,04 milj. latu).

Kompānijas vairumtirdzniecības apjomi februārī sarukuši par 63,5%. Baltika to skaidro ar kādreizējā vairumtirdzniecības biznesa partnera septiņu veikalu pārpirkšanu.

Db.lv jau ziņoja, ka Igaunijas apģērbu tirgotāja Baltika meitasuzņēmums SIA Baltika Latvija 2009. gadu pabeidzis ar 29 % mazāku apgrozījumu nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vadības maiņa Baltika Group Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 23.01.2020

No 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" meitasuzņēmuma "Baltika Latvija" vadības komandā un no 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle, informē uzņēmumā.

."Pēc teju 20 aktīviem darba gadiem "Baltika Group" esmu pieņēmusi lēmumu doties pretī jauniem izaicinājumiem un veltīt laiku savam privātajam biznesam. Novēlu uzņēmumam panākumus arī turpmāk, pierādot sevi konkurences pilnajā modes tirgū," komentē Maruta Ērgle. Kopš uzņēmuma dibināšanas Maruta Ērgle pārraudzījusi 22 veikalus ar vairāk nekā 100 darbiniekiem.

"Baltika Group" atzinīgi vērtē M.Ērgles sniegumu, veiksmīgi vadot uzņēmumu ekonomiskās krīzes laikā, kā arī globālajiem konkurentiem ienākot Latvijas tirgū.

Kā atklāj "Baltika Group" izpilddirektore Mae Leyrer, pašlaik Latvijas uzņēmumu pārvaldīs tā finanšu direktore Māra Strode tandēmā ar mazumtirdzniecības un pārdošanas vadītāju Jevgēniju Kozlovu.

Komentāri

Pievienot komentāru