Citas ziņas

Ar jaunajiem nektāriem Gutta cer audzēt realizācijas apjomus

Sandra Dieziņa, Db,10.10.2008

Jaunākais izdevums

Ar jauno dzērienu sēriju Four Seasons otrs lielākais sulu, nektāru, sulas dzērienu, dzeramā ūdens un gāzēto bezalkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā a/s Gutta cer audzēt kopējo realizācijas apjomu.

Guttas produktu grupas vadītāja Maija Avota Db gan atturējās prognozēt plānoto pieaugumu, vien piebilda, ka realizāciju iecerēts kāpināt, nenocērpot esošajiem. Patlaban tirgū valda bažas un nogaidoša pozīcija par ekonomikas bremzēšanos, taču M. Avota cer, ka būtiskām izmaiņām nevajadzētu būt.

Kā pirmie patērētājiem tiek piedāvāti rudens – ziemas nektāri Ābolu -mežrozīšu un Apelsīnu, burkānu un cidoniju viena litra iepakojumā. Vienlaikus Gutta izsludina pavasara-vasaras sezonas Four Seasons dzērienu garšu konkursu. "Mūsu sulu eksperti Four Seasons sērijas ietvaros katru sezonu radīs jaunus produktus, kas atspoguļos aktuālākās garšu tendences. Līdzīgi kā modes pasaulē, Four Seasons dzērienu sērija ievēros rudens-ziemas un pavasara-vasaras sezonu dalījumu," saka Dmitrijs Tairovs, AS Gutta izpilddirektors. Jau tuvākajā laikā diviem jaunajiem Four Seasons modeļiem pievienosies Upeņu – sarkano vīnogu karstais dzēriens.

Jauno dzērienu izveidē būtiska sinvestīcijas nav veiktas, galvenokārt tās ir radošās un intelektuālās, skaidroja M. Avota.

Gutta ietilpst Nordic Partners piederošajā NP Confectionary AB grupā, kurā ietilpst arī Laima, Staburadze, Eurofood un citi. Šā gada laikā, Baltijā izdzertas gandrīz 17.7 miljoni Gutta sulu un nektāru paku. Uzņēmums ražo produktus ar zīmoliem Gutta, Samba, Gutta MAX, Everest, Rāmava, Rīgas Kvass u.c.

Pārtika

Gutta 20 gadus ražo Latvijā

Lelde Petrāne,09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu ražotājs AS Gutta atzīmē 20 gadus kopš darbības uzsākšanas un ražotnes izveidošanas Latvijā.

Gutta eksportē produktus uz Krieviju, Lielbritāniju, Norvēģiju, Īriju, Japānu, Slovākiju un Baltijas valstīm. Uzņēmuma sortimentā ir vairāk nekā 60 produktu ar tādām preču zīmēm kā Gutta, Gutta MAX, Everest, Rīgas Kvass un citām.

Rolands Gulbis, AS Gutta valdes priekšsēdētājs, uzsver, ka ik gadu uzņēmuma apgrozījums palielinās, radot jaunas attīstības iespējas un pilnveidi nākotnē, izstrādājot un piedāvājot jaunus produktus. Gutta regulāri investē līdzekļus ražotnes modernizācijā.

Uzņēmums dibināts Latvijā 1994. gadā. Sākotnēji Gutta ražošana tika attīstīta Ogres rajona Ogresgalā, bet 1997. gadā Gutta pārcēla ražošanu uz Valdlaučiem jaunuzbūvētajā rūpnīcā Rāmava. No 2002. gada AS Gutta ietilpst Latvijas un Īslandes industriālo investīciju grupā Nordic Partners. Kopš 2014. gada AS Gutta ir Norvēģu koncerna ORKLA Group sastāvā.

Pārtika

Papildināts - Reorganizē Orkla grupas uzņēmumus Latvijā; zīmolus saglabās

Lelde Petrāne,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla grupā ietilpstošo Latvijas uzņēmumu restrukturizācijas ietvaros augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmums SIA Spilva tiek apvienots ar sulu, nektāru, dzērienu un dzeramā ūdens ražotāju AS Gutta. Līdz ar restrukturizācijas procesa noslēgumu, kas plānots 2016. gada janvārī, apvienotajam uzņēmumam tiks ieviests juridiskais nosaukums – SIA Orkla Foods Latvija.

Arī juridiskās personas SIA NP Foods, AS Laima, AS Staburadze un AS Latfood tiks apvienotas vienā uzņēmumā. Reorganizācijas līgums un attiecīgie paziņojumi ir jau iesniegti kompetentajām reģistrācijas iestādēm. Reorganizāciju plānots pabeigt 2016.gada sākumā. Pēc šī procesa noslēgšanas uzņēmums turpmāk sauksies SIA Orkla Confectionery and Snacks Latvija. Reorganizācija un nosaukuma maiņa nekādā veidā neietekmēšot patērētājus, jo tirgū tāpat kā līdz šim būs pieejami Laimas, Staburadzes un Latfood zīmolu produkti.

Uzņēmumu restrukturizācija un arī juridiskā nosaukuma izvēle norisinās atbilstoši starptautiskās Orkla grupas uzņēmumu struktūrai, kuru veido četri biznesa virzieni, kas specializējas attiecīgo produktu ražošanā:

Pārtika

A/s Gutta apgrozījums pērn veidoja 1,5 miljonus latu

Gunta Kursiša,29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu ražotāja a/s Gutta pērno gadu noslēgusi ar 1,52 miljonu Ls apgrozījumu un 753 tūkst. Ls zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

2012. gadā a/s Gutta veica aukstās aseptiskās pildīšanas līnijas vērtības samazinājumu, un zaudējumi no aktīvās vērtības samazināšanās 735 tūkst. Ls apmērā atzīti par izdevumiem peļņas vai zaudējumu aprēķinā.

Vērtējot situāciju šogad, a/s Gutta vadība norāda, ka lielākie riski ir saistīti ar situāciju ārējā vidē un eirozonā. Lai arī vērojama situācijas stabilizācija, izaugsme ir negatīva. Līdz šim Latvijas ekonomika ir izrādījusies ļoti noturīga pret ārējās ekonomiskās vides pasliktināšanos, tomēr attiecībā uz izaugsmes pieaugumu nākamajā gadā ir nepieciešams saglabāt piesardzību, teikts kompānijas vadības ziņojumā.

Pārtika

Notiek ievērojamākās izmaiņas Gutta zīmola pastāvēšanas vēsturē

Lelde Petrāne,21.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu grafisko identitāti ir ieguvis sulas, nektāru un sulas dzērienu zīmols Gutta. Tās ir ievērojamākās izmaiņas Gutta vizuālajā izskatā un veidolā visā šī zīmola 22 gadu pastāvēšanas vēsturē. Zīmolam tagad ir jauns logo, tiek ieviesta jauna vizuālā identitāte un modernāks iepakojuma dizains, kas pakāpeniski aizstās līdzšinējo.

Pēc zīmola Gutta jaunā logo ieviešanas turpinās darbs pie jaunās identitātes ieviešanas ikdienā. Gutta sulas, nektāri un sulas dzērieni jaunajā izskatā veikalos kļūs pieejami aprīļa gaitā.

2015. gada decembrī tika pabeigta Orkla grupai piederošo kompāniju SIA Spilva un AS Gutta apvienošana vienā uzņēmumā.

Pārtika

Augļu sulām nedrīkstēs pievienot cukuru

Lelde Petrāne,14.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments apstiprinājis jaunus, patērētajiem draudzīgus iepakojuma marķēšanas noteikumus augļu sulām un nektāriem. Mērķis esot nepieļaut iespējamu patērētāju maldināšanu ar sulu nosaukumu, ja tās pagatavotas no vairāku veidu augļiem, vai maldināt ar apgalvojumu, ka sulai «nav pievienots cukurs».

Parlaments apstiprinājis grozījumus 2001. gada direktīvā ar 585 balsīm - par, 33 - pret un 1 - atturas.

Ja produktu veido divu veidu sulas, tā pārdošanas nosaukumam turpmāk ir jāatspoguļo tā saturs, norāda deputāti. Piemēram, ja dzērienā ir 90% ābolu sulas un 10% zemeņu sulas, tam jāsaucas Ābolu un zemeņu sula. Šobrīd ir iespējams to pārdot ar nosaukumu Zemeņu sula. Ja dzērienā ir trīs vai vairāk dažādu augļu sulu, var lietot vispārīgus nosaukumus, piemēram, Vairāku veidu augļu sula.

Deputāti uzsvēra, ka patērētāji, īpaši diabēta slimnieki, vecāka gadagājuma cilvēki un tie, kas ievēro diētas, vēlas precīzas norādes par atšķirību starp sulu un nektāru, kā arī būt informēti par visiem pievienotajiem saldinātājiem.

Citas ziņas

A/s Laima vadītāju ieceļ Staburadze un Gutta valdes priekšsēdētāja amatā

Gunta Kursiša,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu a/s Staburadze un a/s Gutta valdes priekšsēdētāja amatu pametis Igors Ļitinovs, un viņa vietā uzņēmumu vadībā iecelts Rolands Gulbis, liecina informācija Lursoft.

R. Gulbis ieņem valdes priekšsēdētāja amatu vēl vairākos savstarpēji saistītos uzņēmumos – SIA Staburadzes konditoreja, SIA NP Logistics un SIA NP Foods. Tāpat viņš ir īpašnieks juridisko pakalpojumu firmai SIA Rogul.

I. Ļitvinocvs kopš 3. decembra, kad notikušas izmaiņas a/s Staburadze un a/s Gutta vadībā, uzņēmumos ieņem valdes locekļa amatu. Šī gada 6. februārī tādas pašas izmaiņas notikušas arī a/s Laima valdē.

A/s Gutta un a/s Staburadze darbu valdes locekles amatā turpina arī Jekaterina Stuģe.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban vērojama potenciālo pircēju interese par Orkla Foods Latvija grupā esošā uzņēmuma Gutta ūdens ražotni Valdlaučos, tomēr par konkrētu pircēju vēl pāragri runāt, atzina Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Viņa norādīja, ka uzņēmums patlaban neatklās ieinteresētās puses, kā arī nevar prognozēt darījuma beigu datumu.

«Par pārdošanas procesu informācija būs pieejama, kad tiks noslēgta vienošanās,» sacīja uzņēmuma pārstāve.

Ražotne atrodas Rāmavā, Valdlaučos, tās platība ir 3445 kvadrātmetri, savukārt kopējā teritorija aizņem 18 051 kvadrātmetru.

Gutta Valdlaučos ražo 13 veidu sulas, sulu dzērienus un nektārus, kā arī zīmola Everest gāzētu un negāzētu ūdeni, kas tiek iegūts ražotnē no 128 metru dziļiem urbumiem.

Līdzās Everest ražošanai Gutta ražotnē tiek fasēts arī Rīgas pašvaldības SIA Rīgas ūdens meitasuzņēmuma SIA Aqua Riga Zaķumuižas urbumā iegūtais un uz ražotni transportētais ūdens.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbalstu stikla pudeļu depozīta sistēmai, bet noteiktu nē PET pudeļu un skārdeņu depozītiem pauž Alus un dzērienu Iepakojumu savienības valde.

Vairāku vadošo Latvijas dzērienu ražotāju uzņēmumu vadītāji norāda, ka nav veikta rūpīga ekonomiskā analīze un sistēmas ieviešana nesīs zaudējumus uzņēmējiem un neizbēgami paaugstinās produktu cenas.

Trīspadsmit miljoni

Vides ministrijas striktā nostāja ieviest depozīta sistēmu no 2010. gada 1. janvāra nav ekonomiski pamatota, jo nav veikta izpēte par šādas rīcības sekām, uzskata a/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure. Ministrija līdz šim nav spējusi ražotājiem pateikt, kāds būs sistēmas finansējuma modelis.

Jau šobrīd pastāvošajā plastmasas pudeļu (PET) apsaimniekošanā nozares pārstāvji iegulda ap 600 tūkstošiem latu gadā. Depozīta sistēmas ieviešanai būtu vajadzīgi aptuveni 12-13 miljoni latu kapitālieguldījumi, bet ik gadu nozarei šī sistēma var izmaksāt 3-6 miljonus latu. Aprēķini liecina, ka depozīta sistēmai ražotājiem nāktos atdot ap 60 % peļņas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gutta atgriežas pie 2008. gada rezultātiem, kad sasniegti augstākie pārdošanas apjomi, informē laikraksts Dienas bizness.

Otra Latvijā lielākā sulu ražotāja Gutta rezultātus īpaši sekmējusi dzeramā ūdens realizācija. Šā gada pirmajā pusgadā Guttas dzeramā ūdens pārdošanas apjomi pieauguši par 25 %. Tirgus aplēses liecina, ka 2010. gadā pirmajā pusgadā, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, kopējais tirgus uzrādīja samazinājumu vairāk par 10 %. Savukārt a/s Gutta 2010. gada trešā ceturkšņa rezultāti uzrāda, ka Latvijā pārdoti 58% dzeramā ūdens vairāk nekā pērn – ja 2009.gadā realizēti 2, 09 milj. litru, bet šogad jau 3, 32 milj. litru.

Kopumā Latvijā iegūtā un AS Gutta pildītā dzeramā ūdens Everest tirgus daļa pēdējā gada laikā pieaugusi par 3% un sasniedz 10% no kopējā pārdotā ūdens daudzuma Latvijas tirgū. 2010. gadā Everest sasniedzis lielāko pieprasījumu un pārdošanas apjomu kopš tā ražošanas sākšanas Latvijā 1999.gadā.

Citas ziņas

Pure food saglabā vērtīgu līgumu

Sandra Dieziņa, 67084441,23.12.2008

Pure Food mārketinga direktors Pēteris Žimants cer, ka gan sadarbība ar starptautisko koncernu Arla, gan sulas jaunā iepakojumā ļaus audzēt kompānijas apgrozījumu.

Foto: Ritvars Skuja, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Food turpmāk būs viens no četriem piedevu piegādātājiem pārtikas koncernam Arla, kurš piegādātāju skaitu samazinājis uz pusi.

Mērķi sasniedz

Ja līdz šim Arlai bija astoņi piedevu piegādātāji, tad turpmāk būs tikai četri - līdzās Pure Food ir arī divas kompānijas no Skandināvijas un viena no Vācijas. «Tas bija mūsu mērķis. Lai to sasniegtu, visa uzņēmuma komanda strādāja ļoti cītīgi. Pozitīvi ir tas, ka sākam Arlai izstrādāt jaunus produktus un pirmoreiz dodam viņiem jau savas idejas, līdz šim uzņēmums izteica savas vēlmes. Arla arvien palielināja pasūtītos apjomus un tas nozīmē, ka viņi novērtēja mūsu darbu, tagad apjoms ir pieaudzis konkrēti,» pastāstīja Pure Food mārketinga direktors Pēteris Žimants, gan neatklājot konkrētus ciparus. Uzņēmums sadarbojas arī ar vienu no vadošajiem Krievijas pienrūpniekiem Unimilk, notiek pārrunas arī ar Krievijā vadošo piena produktu ražotāju Wimm-Bill-Dann un starptautisko pārtikas koncernu Danone par iespējamo sadarbību. Ražošanas noslogojums patlaban ir 65 %, tāpēc tiek strādāts pie apjomu audzēšanas. Tāpat notiek darbs pie tirgus diferenciācijas - aktivizējušās sarunas ar Zviedrijas saldējuma ražotājiem, kā arī tiek apgūts Čehijas un Polijas tirgus. Ļoti perspektīvs ir Ukrainas un Baltkrievijas tirgus, kur ir jau veiktas pirmās produkcijas piegādes. Minētie tirgi ir ar lielu attīstības potenciālu un Pure Food prognozē savai produkcijai pieprasījuma pieaugumu. Db jau vēstīja, ka piedevas jogurtiem, saldējumam un konditorejas izstrādājumiem Pure Food piedāvā vairākām starptautiskām kompānijām. No kopējā ražošanas apjoma 85 % aizņem industriālie produkti, pārējais ir fasētā produkcija.

Ražošana

Olainfarm realizācija februārī par 3% mazāka nekā pirms gada

Žanete Hāka,15.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2017. gada februāra rezultāti liecina, ka produktu realizācija ir sasniegusi 8 miljonus eiro, kas ir par 3% mazāk nekā šajā periodā pērn.

Lielākais realizācijas pieaugums vērojams Gruzijā, kur tā palielinājusies par 35% un Krievijā, kur tā palielinājusies par 23%, savukārt lielākais realizācijas samazinājums vērojams Ukrainā, kur tā samazinājās par 33% un Lietuvā, kur tā samazinājās par 30%. 2017.gada februārī veiktas būtiskas piegādes arī uz Bulgāriju, Moldovu un Vāciju. Lielākie noieta tirgi bija Krievija, Latvija, Ukraina un Baltkrievija.

AS Olainfarm piederošā aptieku tīkla SIA Latvijas aptieka realizācija 2017. gada februārī veidoja 1,68 miljonus eiro, kas ir par 3% mazāk kā pērn. Šajā laikā darbojās 68 aptiekas. SIA Silvanols apgrozījums 2017. gada februārī bija 0,57 miljoni eiro, kas ir par 21% vairāk nekā šajā periodā pērn. SIA Silvanols 2017. gada februārī realizēja produktus sešās Eiropas valstīs, ar AS Olainfarm palīdzību arī Baltkrievijā. SIA Tonus Elast realizācija šajā laika posmā sasniedza 0.77 miljonus eiro un tā tika veikta 17 valstīs trīs kontinentos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) no Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR ir saņēmis testēšanas pārskatus, kas apliecina, ka visos 10 PVD ņemtajos SIA Forevers ražotās produkcijas un izejvielu paraugos ir konstatēta zirgu gaļa. Paraugi izmeklēti akreditētā Eurofins/GfA laboratorijā Vācijā.

Kā jau informējām iepriekš, veicot pārbaudi gaļas pārstrādes uzņēmumā Forevers, kuram SIA AIBI kautuve piegādājusi zirgu gaļu, pavadzīmēs norādot, ka tā ir liellopu gaļa, PVD paņēma produktu paraugus un nosūtīja laboratoriskai izmeklēšanai, lai noteiktu, vai tie satur zirgu gaļu. SIA Forevers ražoto produktu marķējumā zirgu gaļa kā sastāvdaļa nav minēta.

Zirgu gaļa konstatēta sekojošos SIA Forevers ražotos produktos:

Doktordesa Ekstra (realizācijas datums 27.02.2013.)

Doktordesa (realizācijas datums 18.04.2013.)

Kupāti (realizācijas datums 25.02.2013.)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Gutta šā gada novembrī Latvijas tirgū laidis klajā piecus produktus smūtiju kategorijā. Jauno produktu ienākšanai tirgū tiek investēti 40 000 eiro.

Līdzekļi tiek ieguldīti iepakojuma dizaina izstrādē un iepakojuma ražošanā, kā arī – iepazīstināšanā ar produktu, t.sk. degustācijās.

Gutta smūtiji tiek ražoti pēc Orkla Foods Latvija pasūtījuma Orkla grupas uzņēmuma Põltsamaa Felix specializētajā ražotnē, Igaunijā, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmumā. Smūtiju ražošanai nepieciešamās izejvielas, t.sk. banānu biezenis, mango biezenis, guavas biezenis utt., tiek iepirktas attiecīgo augļu izcelsmes valstīs, kur šiem augļiem ir labvēlīgākie augšanas un nogatavošanās apstākļi.

Jaunajiem produktiem nav pievienoti piena produkti, ūdens, cukurs vai citi saldinātāji, tādējādi sekojot patērētāju pieprasījumam.

Pārtika

Lietā par NP Foods kontu apķīlāšanu izbeidz tiesvedību pret 25 uzņēmumiem

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietā saistībā ar pārtikas ražotāju grupas NP Foods un citu ar to saistīto uzņēmumu un privātpersonu kontu apķīlāšanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa piektdien nolēma izbeigt tiesvedību pilnībā pret 25 no 29 uzņēmumiem, aģentūrai BNS pastāstīja NP Foods pilnvarotā pārstāve, zvērināta advokāte Sintija Radionova.

«Joprojām tiesvedība saglabāsies Daumantam Vītolam, Solvitai Pētersonei, Ivo Lukam-Indānam un uzņēmumam NPBC,» viņa paskaidroja.

Tāpat Radionova pastāstīja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pārsūtīs Rīgas apgabaltiesai lietas materiālus, lai tā jau tuvākajā laikā sāktu skatīt Luka-Indāna, Vītola, Pētersones un NPBC blakus sūdzības par Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 28.janvāra lēmumu.

«Nevis šie 25 (atbildētāji), kuros ietilpst Laima, Gutta un tā tālāk, bet šie nosauktie četri lūdza atkārtoti atcelt piemēroto prasības nodrošinājumu. Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa atstāja spēkā prasības nodrošinājumu (..). » teica Radionova.

Ekonomika

Kopējais zāļu realizācijas apjoms Latvijā pērn – gandrīz 375 miljoni eiro

Žanete Hāka,19.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais zāļu realizācijas apjoms Latvijā kopš 2012. gada ik gadu bijis lielāks par 300 miljoniem eiro, 2016. gadā sasniedzot gandrīz 375 miljonus eiro ar PVN. Par šādu tendenci liecina Zāļu valsts aģentūras (ZVA) sagatavotais ikgadējais pārskats Zāļu patēriņa statistika, kurā ietverti dati par zāļu patēriņu Latvijā no 2012. līdz 2016. gadam.

Recepšu un bezrecepšu zāļu patēriņa attiecība pēc realizācijas apjoma eiro pērn bijusi līdzīga kā iepriekšējos gados – 82% no tirgus veidoja recepšu zāles, savukārt 18% – bezrecepšu zāles.

Saskaņā ar ZVA apkopotajiem datiem 2016. gadā turpināja pieaugt arī Latvijā realizēto nereģistrēto* zāļu patēriņš: salīdzinot ar 2015. gadu, par 27% palielinājies realizēto zāļu iepakojumu skaits un par 34% – realizācijas apjoms eiro.

Lielāko zāļu, tai skaitā nereģistrēto zāļu, realizācijas apjoma daļu lieltirgotavas piegādā aptiekām – 2016. gadā tie bija 64%. Trīs lielākās zāļu lieltirgotavas “Recipe Plus”, “Tamro”, “Magnum Medical” pērn veidoja 75% no visu lieltirgotavu kopējā zāļu realizācijas apjoma aptiekām. Kopš 2012. gada pieaudzis gan Latvijā licencēto, gan Latvijā atzīto EEZ valstīs licencēto lieltirgotavu skaits. 2016. gadā Latvijā darbojās 84 zāļu lieltirgotavas.

Pārtika

KP dod zaļo gaismu Laimas, Guttas un Staburadzes apvienošanai

Sandra Dieziņa,07.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ļāvusi apvienoties pārtikas ražotājiem Laima, Staburadze, Gutta un citiem uzņēmumiem.

Par to liecina KP lēmums. KP pagājušā gada nogalē saņēmusi Nordic Partners lielākā akcionāra Daumanta Vītola ziņojumu par uzņēmumu Tallinas ielas centrs, Laima, Miera ielas centrs, Saldumu tirdzniecība, Devanagari, Staburadze, NTBDC L, Sporta ielas centrs, NP FOODS, NP Logistics, NPG, Gutta, Detente, Staburadzes konditoreja un Euro Food apvienošanos.

Ziņojumā sniegtā informācija nebija pietiekama, tāpēc 4.februārī KP sāka papildu izpēti un pēc tās KP secināja, ka apvienošanās dēļ uzņēmumu pārstāvētajos tirgos neradīsies un nenostiprināsies dominējošs stāvoklis, kā arī nevar tikt būtiski samazināta konkurence jebkurā no uzņēmumu pārstāvētajiem tirgiem, tāpēc apvienošanās ir atļauta. Grupas uzņēmumi, kuriem atļauta apvienošanās, darbojas tādās jomās kā pārtikas ražošana, holdinga darbība, konsultācijas, loģistika, vairumtirdzniecība, juridiskie, grāmatvedības pakalpojumi un nekustamā īpašuma apsaimniekošana.

Baltijas birža

Laima un Staburadze varētu atgriezties biržā

BNS,08.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas uzņēmumu vadības, produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu grupas NP Foods uzņēmumi varētu kotēt akcijas biržā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service apliecināja NP Foods valdes priekšsēdētājs Juris Jonaitis.

NP Foods grupas uzņēmumi, piemēram, Laima un Staburadze, iepriekš jau kotēja akcijas biržā, un tas varētu notikt arī nākotnē, sacīja Jonaitis. «Tiesa, tad uzņēmumu grupai ir jāsasniedz lielāks apgrozījums nekā pašlaik un jāatrod pareizā birža, kur kotēt akcijas,» viņš paskaidroja.

Jonaitis pieļāva iespēju, ka NP Foods varētu neaprobežoties ar Rīgas Fondu biržu. «Pašlaik var redzēt, ka diezgan daudz uzņēmumu gan no Krievijas, gan Ukrainas kotējas Varšavas biržā, kur ir ļoti labi nosacījumi un ļoti labs tirgus,» viņš klāstīja.

«Bet patlaban tā drīzāk ir viela pārdomām, nevis reāls plāns. Pašlaik mums ir jāsakārto un jānostiprina sava darbība, jāsagaida, kad nozarē un ekonomikā būs pieaugums, un jāpelna nauda,» atzina NP Foods vadītājs.

Pārtika

Vietējie uzņēmēji no īslandiešiem pārņem Laimas, Staburadzes un citu uzņēmumu kontroli

Sandra Dieziņa,24.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmējiem piederošā AS Nordic Partners iegādājusies 51% daļu starptautiskajā Nordic Partners Limited holdingā, kļūstot par Latvijas lielāko pārtikas ražošanas uzņēmumu, loģistikas pakalpojumu sniedzēja un industriālo parku lielāko akcionāru.

Uzņēmumu sabiedrisko attiecību konsultante Evija Ansonska informē, ka vietējie uzņēmēji kontrolēs AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, mazumtirdzniecības veikalu tīklu SIA Saldumu Tirdzniecība un uzņēmumu Lider Artur – Polijā, Margiris – Lietuvā, kā arī loģistikas pakalpojumu sniedzēju SIA NP Logistics un industriālo parku – SIA NP Jelgavas biznesa parks (RAF), SIA Nordic Industrial Park, SIA Nordic Technology Park un SIA NP Business Centre un citas saistītās uzņēmējsabiedrības. Notikušais darījums vēl jāapstiprina Latvijas Republikas Konkurences padomei.

Pārtika

Laima: no jaunpienācējiem japāņu patērētājs gaida ko nebijušu

Lelde Petrāne,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes fabrika AS Laima, piedaloties Latvijas dienās Tokijā, prezentējusi šokolādes produkciju. Uzņēmums turpina attīstīt uzsākto produkcijas eksportu uz Japānu, eksportējot gan AS Laima, gan AS Gutta produktus.

Ieva Jonsone, NP Foods (zīmoli Laima, Gutta, Staburadze) eksporta direktore, norāda: «Japāna ir eksotiska valsts Latvijas uzņēmējiem, savukārt, Japānas tirgus ir tirgus ar augstu standartu kritērijiem. Saldumu tirgus Japānā ir piesātināts, konkurenci veido uzņēmēji no ASV, Ķīnas un Eiropas. Ceļš uz šo tirgu un panākumiem nav viegls, jāapbruņojas ar lielu pacietību un izturību, jo Japānā nekas nenotiek ātri. Latvijas vēstniecība Japānā, organizējot Latvijas dienas, rada reālu iespēju prezentēt gan valsti, gan šokolādes fabriku Laima, kur vēl joprojām ražo šokolādi no kakao pupas.»

Mazumtirdzniecība

Gutta ražos ūdeni, atskaņojot klasisko mūziku

Jānis Rancāns,20.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sulu un bezalkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs Baltijas valstīs a/s Gutta ir uzsācis jauna ūdens Harmonija ražošanu, informē uzņēmums.

Gutta jaunā ūdens ražošanas tehnoloģija veidota pēc Japānas Ūdens Izpētes Institūta vadītāja, ūdens pētnieka Masaru Emoto teorijas. Saskaņā ar to - cilvēka apziņu ietekmē ūdens molekulārā struktūra, bet augstas kvalitātes ūdens struktūru var panākt atskaņojot mūziku, gremdējoties lūgšanās vai piestiprinot rakstītu tekstu ūdens tvertnei, jo ūdenim piemītot spēja uzņemt apkārtējās vides informāciju.

Tāpēc ūdens Harmonija ražotnē tiek atskaņota klasiskā mūzika, bet uz ražotnes tvertnēm un pudelēm uzrakstīti «iedvesmojoši vārdi», norāda uzņēmums.

Harmonija ūdens pamatā ir laboratoriski pārbaudīts, 128 metru dziļurbumā iegūts ūdens. Kā uzsver uzņēmums, tad statistika liecina, ka ikdienā Latvijas iedzīvotāji lieto mazāk ūdens nekā to vidēji dara Eiropā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemot lēmumu par reorganizāciju, pārtikas uzņēmumu vadības, tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu kompānija NP Foods ar šodienu, 25.septembri, sākusi meitasuzņēmumu AS Gutta un SIA Spilva reorganizāciju, liecina oficiālais paziņojums izdevumā Latvijas Vēstnesis.

Tajā norādīts, ka reorganizācija tiks veikta kā pievienošana un tās rezultātā Gutta (pievienojamā sabiedrība) tiks pievienota SIA Spilva (iegūstošā sabiedrība).

Abu uzņēmumu kreditori tiek uzaicināti savas prasības pieteikt viena mēneša laikā no šī paziņojuma publicēšanas Latvijas Vēstnesī, savu prasību un to pamatojošos dokumentus iesniedzot zvērinātu advokātu birojā Kļaviņš Ellex, Rīgā, K.Valdemāra ielā 62.

Kā norādīja NP Foods pārstāve Dana Erciņa-Užāne, reorganizācijas mērķis ir uzlabot grupas darbību, panākot uzlabojumus, īpaši loģistikas, pārvaldības un mārketinga jomās, vienlaikus saglabājot zīmolus, darbvietas un ražošanu. Reorganizācijas rezultātā tiks paaugstināta uzņēmumu konkurētspēja, kas ļaus labāk attīstīt produktus, vairāk investēt darbinieku izaugsmē, kā arī kopumā uzlabot abu uzņēmumu tirgus pozīcijas.

Ražošana

Orkla Foods Latvija: Neprognozējama nodokļu politika būtiski kavē biznesa attīstību

Zane Atlāce - Bistere,20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu politikas un uzņēmējdarbības vides stabilitātes trūkuma apstākļos uzņēmumiem ir sarežģīti ilgtermiņā plānot darbību, budžetus un investīcijas, Db.lv norāda Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Vienlaikus viņa apstiprina, ka uzņēmuma plānos neietilpst vēl kādas ražotnes pārcelšana prom no Latvijas. Jau vēstīts, ka līdz 2017.gada pirmā ceturkšņa beigām uz Igauniju iecerēts pārcelt Orkla Foods Latvija grupā esošā uzņēmuma Gutta sulu ražošanu.

D. Erciņa-Užāne uzsver, ka nolūkā koncentrēties darbam specializētajās kategorijās un stiprināt Orkla Foods Latvija konkurētspēju, tika pieņemts lēmums no Orkla ražotnes Igaunijā uz Latviju pārcelt majonēzes un dresingu (salātu mērču) ražošanu Igaunijas un Somijas tirgiem, no Lietuvas rūpnīcas uz Orkla Foods Latvija ražotni pārcelt sinepju, dresingu, majonēzes un tomātu mērču ražošanu Lietuvas tirgum, bet Gutta sulu, nektāru un sulas dzērienu ražošanu – pārcelt uz specializēto ražotni Igaunijā.

Mazais bizness

Sākam biznesu: Sēņot var arī virtuvē

Anda Asere,03.01.2014

«No 2000. gada runāju ar austersēņu audzētājiem par to, kur un kā viņi tās audzē. Process ir traki sarežģīts. Sēņotavā viss ir vienkāršāk - katru dienu apsmidzini un pēc desmit dienām liec uz pannas,» saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es nepārdodu austersēnes, bet gan iespēju tās audzēt – kopā ar emocijām un jūtot līdzi,» tā saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Sēņotava ir neliels komplekts, no kura mājās var izaudzēt austersēnes. Šis komplekts ir sagatavots tā, lai ar vieglu apstrādi pēc desmit dienām cilvēks varētu likt sēnes uz pannas. «Nekā tamlīdzīga šaipus Baltijas jūras no Vācijas uz augšu nav,» apgalvo Gints. Viņš ko līdzīgu ir manījis Amerikā, Lielbritānijā un Nīderlandē. No idejiskiem līdziniekiem Sēņotava atšķiroties ar to, ka tai ir kompakts izmērs. Citiem sēņu audzēšanas komplekts bijis liels un neparocīgs. «Šis ir optimāls izmērs, nav smags, vizuāli pievilcīgs, neuzkrītošs,» spriež Gints.

Apmāna dabu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie uzņēmēji, kuri pēdējos trīs gados ir izveidojuši kompāniju, var izmantot iespēju piedalīties pārrobežu apmaiņas programmā Erasmus jaunajiem uzņēmējiem no viena mēneša līdz pusgadam

Programma sniedz iespēju pieredzējušā uzņēmumā citā Eiropas valstī gūt nepieciešamās pamatzināšanas uzņēmuma izveidei tādās jomās kā mārketings, grāmatvedība, klientu attiecības, finanses. Vienlaikus programmas ietvaros iespējams paplašināt zināšanas par ārvalstu tirgu un uzņēmējdarbības normatīvu bāzi, kā arī veicināt sadarbību. Kopā ar uzņemošo uzņēmumu ir iespējams izvēlēties kopā veicamos pasākumus, piemēram, ēnošanu, tirgus pētījuma veikšanu, iesaisti inovāciju un uzņēmējdarbības attīstības projektos, uzņēmuma finanšu izpēti, mārketinga stratēģijas iepazīšanu u.c. Uzņēmums var pārstāvēt jebkādu jomu, tam jābūt dzīvotspējīgai biznesa idejai.

Ražošana

Olainfarm peļņa pirmajā ceturksnī pieaugusi par 81%, sasniedzot 6,7 miljonus eiro

Dienas Bizness,01.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm aizvadījusi ienesīgāko pirmo ceturksni tās vēsturē, sasniedzot 6,7 miljonu eiro peļņu un produktu realizāciju 27 miljonu eiro apmērā. Peļņa ir augusi par 81%, realizācija - par 16%, salīdzinot ar šo periodu pērn. AS Olainfarm lielākie noieta tirgi šajā laikā bija Krievija, Latvija, Ukraina, Nīderlande un Baltkrievija, informē AS Olainfarm valdes loceklis Salvis Lapiņš.

«Ievērojamais realizācijas apjomu pieaugums Vidusāzijas valstīs un Krievijā, kā arī pieaugušie realizācijas apjomi Pasaules Veselības organizācijai ir palīdzējuši aizvadīt kārtējo veiksmīgāko ceturksni Olainfarm vēsturē. Tomēr situācijas pasliktināšanās Ukrainas un Krievijas tirgū liek mums kļūt piesardzīgākiem un vēl vairāk koncentrēties uz tālāku noieta tirgu dažādošanu. Apliecinājums soļiem šajā virzienā ir eksporta uzsākšana uz Mongoliju un sekmīgais darbs pie produktu reģistrācijas Turcijā. Drīzumā sagaidām arī straujāku Silvanols apgrozījuma pieaugumu, jo jau vairāk nekā gadu izmantojam mūsu rīcībā esošos loģistikas un mārketinga resursus, lai veicinātu Latvijas zaļās farmācijas produktu noietu Olainfarm tradicionālajos tirgos,» norāda AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins.