Citas ziņas

ASV būs šņabis «Krusttēvs»

,08.10.2009

Jaunākais izdevums

Kinostudija Paramount Pictures un kompānijas Iconic Brands noslēguši vienošanos par šņabja markas «Krusttēvs» izveidi un tās virzīšanai tirgū tiks izmantoti tēli, nosaukumi un vārdi no kino triloģijas, atsaucoties uz The Hollywood Reporter, ziņo lenta.ru.

«Alkoholisko dzērienu tirgus, kas saistīts ar dažādiem pazīstamiem zīmoliem vai slavenībām šobrīd piedzīvo augšupeju. Tā ir diezgan moderna tendence. Esmu pārliecināts, ka Paramount vadība saprot, ka filma Krusttēvs ir ļoti labs zīmols, tāpēc dzērienam ar tādu nosaukumu ir labas perspektīvas,» lēmumu komentēja Iconic Brands vadītājs Ričards de Čičo.

Izejvielas šņabja ražošanai tiks piegādātas no Itālijas, un tas ASV tirgū parādīsies nākamā gada aprīlī.

Pakalpojumi

Printify palīdz nopelnīt 10 miljonus

Zane Atlāce - Bistere,05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada Latvijas startup zīmolu topa uzvarētājs jaunuzņēmums Printify, kura stratēģiskais centrs un birojs atrodas Rīgā, bet tirgus – galvenokārt ASV, palīdzējis maziem un vidējiem interneta veikaliem nopelnīt 10 milj. dolāru, informē uzņēmumā.

Interneta veikalu īpašniekiem, kuri strādā ar tādām platformām kā Shopify, Etsy vai Wordpress, uzņēmums Printify nodrošina iespēju sadarboties ar vadošajiem apģērbu un aksesuāru apdrukas pakalpojumu sniedzējiem. Līdz šim šāda iespēja bija tikai uzņēmumiem ar lieliem pasūtījumiem un ievērojamu budžetu. Sadarbojoties ar Printify, interneta veikalu īpašniekiem iespējams uzsākt savu e-komercijas uzņēmumu bez investīcijām - preces tiek ražotas pa vienībām tikai pēc tam, kad to ir pasūtījis reāls pircējs, un tā tiek automātiski pircējam arī piegādāta.

Printify divu gadu laikā kopš darbības uzsākšanas ir kļuvis par platformu, kas apvieno visvairāk «drukāšanas pēc pieprasījuma» ražotnes pasaulē un savieno tās ar e-komercijas jaunuzņēmējiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīzes laikā daudzas nacionālās ekonomikas saņēmušas valdību un ārvalstu aizdevēju finansiālo atbalstu, kas rezultējies lielākos izdevumos, aizņēmumos un vairumā gadījumu - augošā valsts parādā.

Daļēji pateicoties finanšu krīzei, dažas valstis un ekonomikas šobrīd ir ievērojami sliktākās pozīcijās, runājot par parādu, nekā citas, norāda CNBC, kas savā interneta vietnē publicējusi pasaulē lielāko valstu - parādnieču topu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāru sniedz SEB galvenais ekonomists Roberts Bergkvists (Robert Bergqvist).

Fakts, ka ASV ir pazaudējusi augstāko kredītreitingu no vienas no trim galvenajām kredītreitinga aģentūrām, un arī turpmākā prognoze negatīva, ir kārtējais apstiprinājums nestabilajam globālajam līdzsvaram un Rietumu lielajam parāda līmenim, kas prasa daudz laika, lai to atrisinātu un ietekmē ekonomisko izaugsmi unpolitiku.

Lēmums ir acīmredzami negatīvs no šī brīža globālā ekonomiskā, finanšu un politiskā skatu punkta. Amerikāņiem tas nozīmē pieaugošu plaisu ASV tēlam kā dominējošajai ekonomiskajai lielvalstij, kā arī samazinājumu viņu ģeopolitiskajā ietekmē.

Tomēr kredītreitinga samazinājumu nevajag pārspīlēt. ASV valdības vērtspapīru un ASV dolāra globālās pozīcijas nav apdraudētas. Vairāk uztraukuma rada fakts, ka ASV ekonomikā sāk parādīties izaugsmes samazinājuma pazīmes, bet Obamas administrācijas un Federālo rezervju sistēmas rīcībā gandrīz nav ekonomiskās politikas sviru, lai cīnītos ar jaunu recesiju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd milzīga uzmanība pasaulē pievērsta tam, kas notiek Covid-19 vakcīnas frontē. Jo ātrāk tā tiks saražota un izplatīta, jo ātrāk potenciāli gals var pienākt aktuālajam ekonomiskās un sabiedriskās situācijas murgam. Kopumā gan pārsvarā eksperti norāda, ka, neskaitoties uz šādu vakcīnas cerību, priekšā, visticamāk, gaidāma smaga ziema.

Lai nu kā – interesanti, ka vakcīnas uznācienu šobrīd daudzi sasaista ar būtiski vājāku ASV dolāru. Valdot šādam fonam, gandrīz katrs lielais finanšu tendenču prognozētājs šobrīd metas pazemināt savas nākamā gada ASV dolāra vērtības aplēses. Piemēram, ASV "Citigroup" sagaida, ka nākamgad ASV dolāra vērtība uz vakcīnas fona var samazināties pat par 20%, kas būtu ļoti straujš kritums, ziņo "Bloomberg". Spēcīgs dolārs raksturojis faktiski visus iepriekšējos 10 gadus, lai gan nu tie runāts par šādas ēras beigām.

Jau daudzus gadus ierasts, ka pie ASV dolāra tirgus dalībnieki griežas paaugstinātas neskaidrības apstākļos. Proti, ja viss draud brukt un gāzties, tad vienīgais, kam atliek ticēt, ir nekas cits kā ASV dolārs. Jeb - ja investoru pārliecība sašķobās, aug ASV dolāra cena. Pēdējie gadi jau vairākkārt rādījuši, ASV dolārs pasaules ekonomikai neskaidrākos brīžos ir populārāks drošais patvērums nekā, piemēram, zelts. Savukārt šobrīd daži gaida, ka nākamgad, mazinoties Covid-19 neskaidrībai, finanšu tirgus dalībnieki uzmanību atkal varēs pievērst kaut kam citam.

Investors

Šogad dominējis dolārs; paredz nelielu tā cenas atslābumu

Jānis Šķupelis,06.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valūtu frontē dominējis ASV dolārs. Tā vērtība pakāpusies pret lielu daļu no citām pasaulē visvairāk tirgotajām valūtām. Tas noticis, neskatoties uz pagājušā gada beigu un šā gada sākuma prognožu birumu, ka ASV dolāram tomēr vajadzētu sagurt (vairums tirgus dalībnieku eiro/ASV dolāra virzienu kļūdaini min jau gandrīz divus gadus, liecina "Reuters" dati).

Pēdējos gados pierādījies – ja finanšu tirgos aug stress, tirgus dalībnieki patvērumu meklē tieši ASV dolāros. Tādējādi šogad, nostiprinoties pieņēmumiem par pasaules ietekmīgāko tautsaimniecību bremzēšanos un esot aktuāliem vairākiem ASV un Ķīnas tirdzniecības kariņa saasināšanās viļņiem, pieprasījums pēc ASV dolāriem saglabājās liels. Tāpat, ja vērtē lielāko tautsaimniecību izaugsmi, ASV tā saglabājās salīdzinoši veselīgāka. Līdz ar šādu situāciju ASV dolāri – pat, ja ne īpaši glīti – tāpat uz pārējā fona izskatās laba alternatīva.

Valdot šādam fonam, eiro cena ASV dolāros kopš šā gada sākuma sarukusi par 3,3%, un šīs nedēļas otrajā pusē tā atradās pie 1,109 ASV dolāru atzīmes. Dažās pēdējās nedēļās gan tomēr ir vērojams zināms ASV dolāra cenas atslābums, kas eiro cenai ļāvis pakāpties gandrīz par 2%.

Ekonomika

Vējonis: Baltijas valstis un ASV apņēmušās aktivizēt ekonomisko sadarbību

LETA,03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiekoties ar ASV prezidentu Donaldu Trampu, Baltijas valstis ir saņēmušas apliecinājumu par ASV militārās klātbūtnes reģionā saglabāšanu un ASV gatavību turpināt atbalstīt Baltijas valstu aizsardzības spēju stiprināšanu, paziņojumā par trīs Baltijas valstu un ASV samita rezultātiem norādīja Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Valsts prezidents uzsvēra, ka Vašingtonā notikušais trīs Baltijas valstu un ASV prezidentu samits kalpo kā spēcīgs vēstījums Baltijas valstu un ASV ciešajai partnerībai. Īpašu simbolismu samitam piešķirot fakts, ka šogad tiek atzīmēta Baltijas valstu neatkarības simtgade, piebilda Vējonis.

Trīs Baltijas valstu prezidentu un ASV prezidenta preses konferencē Vējonis norādīja, ka samits apstiprinājis apņemšanos sargāt kopīgās vērtības, draudzīgās attiecības un veiksmīgās partnerattiecības, kas starp Baltijas valstīm un ASV pastāvējušas jau gandrīz 100 gadus. ASV ir uzticamākais un ciešākais sabiedrotais un partneris, kas atbalsta Baltijas veiktos pasākumus, kā arī palīdz cīnīties ar dažādiem drošības apdraudējumiem, ar ko Baltija saskaras.

Investors

Patveras ASV dolāros; eiro šogad gan paredz nelielu pārsvaru

Jānis Šķupelis,10.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībniekiem 2019. gada izskaņā apcerot dažādus pozitīvus nākamo atskaites periodu scenārijus, ASV dolāra cena saruka. Tas daļēji saistīts ar to, ka šai valūtai pēdējos gados ir gluži vai drošā patvērums statuss. Tātad – ja dominē cerības, ka dzīve būs labāka, tirgus dalībnieki sāk uzdrošināties pārdot savus ASV dolārus un domāt par lielāka ienesīguma meklēšanu kaut kur citur.

Parasti pēdējā laikā tiek izcelts, ka agrākais ASV dolāra spēks, kas bija balstīts uz makroekonomikas un monetārās politikas diverģences stāstu, gandrīz pilnībā nu ir nogājis savu ceļu. Pagājušā gada beigās sāka izskatīties, ka tā varētu būt taisnība, un Bloomberg Dollar Spot indeksa vērtība decembrī saruka par 2%, kas bija straujākais šī indikatora kritums divu gadu laikā.

Jāteic gan, ka vidējā prognoze par labu vājākam ASV dolāram runā jau ilgi. Tiesa gan, noturīga dolāra cenas samazināšanās tā īsti materializējusies nav (nu jau divus gadus).

Irānas saspīlējums atkal liek patverties ASV dolāros

Brīžos, kad pieaug neskaidrība, daudzi joprojām mēģina raudzīties minētā drošā patvēruma (dolāru) virzienā. To lieliski parādīja arī šā gada sākums. Eiro/ASV dolāram pašā šā mēneša sākuma izdevās paviesoties virs 1,12 ASV dolāru atzīmes, kas bija augstākais līmenis sešos mēnešos. Tomēr, eskalējoties asumiem Tuvajos Austrumos, daudzi tirgus dalībnieki atgriezās pie ASV dolāru uzpirkšanas. Tā rezultātā šīs nedēļas otrajā pusē eiro cena ASV dolāros jau ir par centu zemāka.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītreitingu aģentūra Standard and Poor's piektdien pirmoreiz vēsturē pazemināja ASV kredītreitingu no AAA līmeņa līdz AA+ ar negatīvu prognozi, un izskaidroja savu lēmumu ar ASV valsts parāda un budžeta deficīta problēmām un ASV politiķu nespēju risināt šīs problēmas.

Aģentūra arī paziņoja, ka nākamajos divos gados ASV kredītreitings var tikt pazemināts vēlreiz, ja netiks panākts progress milzīgā ASV budžeta deficīta samazināšanā.

Standard and Poor's paziņoja, ka "politiskā balansēšana" pēdējos mēnešos parādījusi to, ka ASV vadība kļūst "mazāk stabila, mazāk efektīva un mazāk prognozējama" un palielinās risks, kā tā kādreiz varētu nepildīt parādsaistības.

ASV kredītreitings AAA tika pazemināts pirmoreiz, kopš 1917.gadā šo reitingu ASV piešķīra aģentūra Moody's. "Standard and Poor's" to piešķīra ASV 1941.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī intervija ar ļoti augstu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu pirms diviem gadiem bijusi publicēta avīzē Astoņkājis un pārpublicēta DB ar portāla pietiek.com atļauju

Ar ko īsti cilvēki Finanšu policijā «pelna»?

Pirmkārt, ar noplūdēm. Ja agrāk arī bija noplūde informācijai par gaidāmajām Finanšu policijas darbībām lielajās lietās, tad ne daudz. Kādus 10–20% nevarēja nokontrolēt. Bet tagad viņam ir gandrīz 100% noplūde. Šajos divos gados faktiski 99% no tā, ko Finanšu policijā sauc par realizācijām, kuras ir pasākumi un akcijas, ir iepriekšēja noplūde. Un noplūde ir konkrēti tām personām, pie kā šie pasākumi tiek plānoti. Noplūžu nav tur, kur darbinieki paši pa kluso ir uztaisījuši realizāciju, neko nesakot vadībai. Viņi paši pa kluso vienojas sestdien, ka pirmdien brauc uz darbu un katrs brauc uz objektu. Tās divas šāda veida realizācijas, kas bija pagājušajā gadā, tās nav nopludinātas. Bet pārējās visas ir. Nu, normāli tas ir? Un tas viss notiek pie Kaminska, bet Podiņš plāno, kā paaugstināt viņu amatā. Nu, normāli cilvēki?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reti kuras kompānijas šefs būs veicis savas organizācijas restrukturizāciju un zīmola identitātes maiņu bruņuvestē, jo veicamās reformas ir tik apjomīgas un tik ļoti pretējas organizācijas vēsturiskajai pieredzei, ka daudzi tās locekļi pašu reformatoru gribētu redzēt aukstu. Šis noteikti pretendē uz trakāko organizācijas reformas un zīmolvedības stāstu, kāds db.lv ir bijis lasāms.

Antonio Fernandess jeb King Tone bija ASV skaitliski lielākās bandas Latin Kings dekriminalizācijas un sociālās iekļaušanās reformas sludinātājs. 1996. gadā Ņujorkas bandas atzara dibinātājs King Blood, būdams mūža ieslodzījuma priekšā vieninieka kamerā, nodeva savu varu King Tone, kurš reorganizēja bandu pēc ļoti izstrādāta hierarhijas plāna ar mērķi kontrolēt, lai viņa nevardarbības, dekriminalizācijas un sociālā taisnīguma vēsts jeb, kā viņš pats saka, vēsts, «kā mīlestība izskatās bandā», tiktu sludināta, piekopta un rituāli godināta.

Ņujorkas Latin Kings banda King Tone vadībā (viņš sevi sauc par CEO – kompānijas šefu) divu gadu laikā pieauga par vairāk nekā 1000 piederīgajiem. Varas iestādes nenoticēja latīņamerikāņu bandas labprātīgajai dekriminalizācijai un tās pārejai no noziedzības uz «vienkāršu» civilo nepakļaušanos sociālo un politisko netaisnību priekšā. Tālaika mērs Rūdolfs Džuliani apsolīja King Tone «iesēdināt», un 1999. gadā viņam piesprieda no 12,5 gadu cietumsodu par konspirāciju un līdzdalību narkotiku tirdzniecībā. Par labu uzvedību viņu atbrīvoja pēc 10 gadiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima pirmdien galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Akcīzes nodokļa likumā, par 15% samazinot akcīzes nodokļa likmi stiprajam alkoholam.

Grozījumi būs spēkā no šī gada 1.augusta līdz 2020.gada 29.februārim.

Par likumprojektu nobalsoja 51 deputāts, savukārt pret bija 31 deputāts.

Likumprojekta autori skaidroja, ka grozījumi ir nepieciešami, jo izmaiņas Igaunijas alkohola tirgū negatīvi ietekmēs Latvijas komersantu uzņēmējdarbību un alkoholisko dzērienu apriti, īpaši Igaunijas pierobežā. Finanšu ministrija (FM) prognozēja, ka šāda situācija negatīvi ietekmēs valsts budžetu 92 miljonu eiro apmērā, un, lai saglabātu konkurētspēju un iekšējo tirgu, likmi stiprajam alkoholam nepieciešams samazināt vismaz par 15%. Tādējādi negatīvo fiskālo ietekmi plānots samazināt līdz 32 miljoniem eiro.

Ražošana

Putins izlemj nepalielināt akcīzi alkoholam

,31.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas premjers Vladimirs Putins noraidīja Finanšu ministrijas priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli alkoholiskajiem dzērieniem. Tā vietā tiks ieviestas spirta iegādes kvotas dzērienu ražošanai, raksta newsru.com.

Tādējādi akcīzes nodoklis būs jāmaksā tikai par alkoholisko dzērienu sastāvdaļas - spirta iegādi, un valsts šo akcīzes nodokli saņems vēl pirms dzēriens tiks saražots.

Kvotas sadalīs valsts uzņēmums Rosalkogoļ. Līdz šim kvotas dalīja Lauksaimniecības ministrija, taču sistēma, kādā tas tika darīts, tika atzīta par pārlieku korumpētu.

Krievijā, kur šņabis tiek uzskatīts par nacionālo dzērienu, izmaiņas alkohola izplatīšanas likumdošanā bieži vien to iniciatoriem bojā politisko karjeru. Piemēram, Mihaila Gorbačova reputāciju krietni pabojāja viņa izveidotā antialkohola kampaņa, savukārt Jurijs Andropovs bija nolēmis pazemināt cenu šņabim, tāpēc tauta viņu atceras kā gudru un progresīvu vadītāju, neskatoties uz viņa pagātni Valsts Drošības Komitejā (KGB).

Citas ziņas

Apstrīd preču zīmi Belij aist

,03.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholiskā dzēriena brendija Čornij aist izplatītājs SIA Aroma Floris's ir vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību atzīt preču zīmi Belij aist par spēkā neesošu, kā arī aizliegt tirgot alkoholisko dzērienu Belij aist.

SIA Aroma Floris's advokāts Aldis Gobzems skaidroja, prasība ir pamatota ar to, ka dzēriens Belij aist pēc satura neatbilst Eiropas Savienības (ES) prasībām, jo ES valstīs ir stingri noteikts, kādam ir jābūt brendijam. Tas tiek gatavots no vīnogām jeb vīnogu spirtiem, savukārt Belij aist, pēc advokāta vārdiem ir «krāsots šņabis». Moldovā ir atļauts brendiju ražot no rektificēta jeb destileta spirta, taču šādi ražoti dzērieni ES tiek saukti par stipriem alkoholiskiem dzērieniem, tādējādi atbildētāji neizplata brendiju, kas ir par pamatu, lai apstrīdētu to reģistrētās preču zīmes.

Gobzems arī piebilda, ka šādā veidā tiek kropļota konkurence, maldināts patērētājs un veidota negodīga komercprakse.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu mazo darītavu skaits Latvijā aug kopš 2010. gada marta, kad tika atvieglota licenču saņemšana; līdz šodienai to skaits palielinājies vairāk nekā astoņas reizes, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Mazie ražotāji sasparojušies visā alkohola ražošanas spektrā. Teju piecas reizes kopš 2006. gada pieaudzis mazo alus ražotāju skaits. Pirms diviem gadiem stiprā alkohola ierobežojums mazajās ražotnēs tika palielināts no 100 līdz 1000 litriem absolūtā alkohola gadā, un daudzi līdztekus vīnam ražo arī nedaudz degvīna. Alus darīšana mazajās ražotnēs faktiski nepieaug, toties palielinās mazajos brūžos darītā alus īpatsvars kopējā saražotā šī dzēriena masā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Reklāmraksti

Spirits&Wine veiksmes pamatā uzticami partneri, saliedēta komanda un kvalitāte

Sadarbības materiāls,19.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Spirits&Wine dibināts 2009. gadā, kad durvis apmeklētājiem vēra pirmais Spirits&Wine outleta veikals Rīgā. Jau kopš dibināšanas uzņēmuma mērķis ir piedāvāt klientiem plašāko labākās kvalitātes zīmolu alkoholisko dzērienu klāstu par zemāko cenu. Izmantojot laika gaitā gūtās zināšanas, sekojot mērķiem un ievērojot augstus standartus, 13 gadu laikā uzņēmums Spirits&Wine ir atvēris 9 modernus veikalus un attīstījis interneta veikalu www.spiritsandwine.lv, kļūstot par vienu no veiksmīgākajām kompānijām alkohola segmentā Latvijā. Kā uzņēmumam veicies un ar kādiem izaicinājumiem nācies saskarties šajā laikā, stāsta Spirits&Wine valdes priekšsēdētājs Andris Lūkins.

13 gadu uzņēmumam, kas darbojas alkohola segmentā, – tas ir daudz vai maz?

Manuprāt, 13 gadi ir ļoti daudz! Šo gadu laikā esam piedzīvojuši patiešām daudz pārmaiņu – gan attiecībā uz klientu iepirkšanās paradumiem, gan paša uzņēmuma attīstībā.

Kādi bija uzņēmuma darbības pirmsākumi – ar kādiem izaicinājumiem nācās saskarties toreiz?

Jāatzīst, ka pats sākums bija viena liela avantūra! Viss bija jāsāk praktiski no nulles. Arī tirgus situācija Latvijā toreiz šajā segmentā bija pilnīgi cita: alkoholu varēja iegādāties parastajos veikalos, degvielas uzpildes stacijā un nelielos specializētos veikaliņos, turklāt vietējā produkcija bija ievērojami lētāka par importa precēm. Šo formātu mainījām, atverot alkohola veikalu ar plašu importa preču sortimentu par daudz zemākām cenām. Toreiz izaicinājumu bija tiešām daudz – es pat teiktu, viss bija izaicinājums.

Investors

Finanšu tirgus sāk domāt par Baidena uzvaru

Jānis Šķupelis,07.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads pasaulē pagaidām padevies vētrains, tomēr nozīmīgākajos akciju tirgos kopš pavasara zemākajiem punktiem ir vērojama strauja cenu atveseļošanās. Nākotnē cenu virziens lielā mērā gan joprojām ir neskaidrs.

Interesanti vēl tas, ka pamazām uzmanība tiek pievērsta novembrī gaidāmajām ASV vēlēšanām. Pašreizējā ASV prezidenta Donalda Trampa režīms, neskatoties uz reizēm visai neierastu viņa komunikāciju, akcijām bijis labvēlīgs. Kopš 2016. gada novembra ASV akciju Standard & Poor's 500 indeksa vērtība ir palēkusies par 45%. Faktiski jāsecina, ka akciju pieaugums spējāku pauzi paņēma vien šogad, par ko lielā mērā atbildīga bija globālās pandēmijas atnākšana (tiesa gan, akciju vērtību kritums gandrīz par 20% tika piedzīvots arī 2018. gada beigās).

Demokrātu triumfs?

Lai nu kā - šobrīd ASV sabiedrības aptaujas liecina par augošo Demokrātu partijas ASV prezidenta kandidāta Džo Baidena popularitāti. Tādējādi arī finanšu tirgus sācis nopietnāk vērtēt to, ko tiem varētu nozīmēt varas maiņa Baltajā namā. Piemēram, "Financial Times" šā mēneša sākuma izcēla "RealClearPolitic" aptauju, kuras rezultāti nu liecina, ka Baidena uzvarai šajās vēlēšanās ir gandrīz 60% liela iespējamība. Tiek klāstīts - šīs ASV prezidenta vēlēšanās drīzāk ir referendums par Trampa atrašanos šajā amatā, kur pietiekami daudzi gatavi savu balsi atdot jebkuram citam kandidātam (lai tikai tas nebūtu Tramps). Šobrīd Tramps saskaras ar lielu kritiku gan par to, kāda bijusi viņa atbilde uz Covid-19 uzliesmojumu ASV, gan par reakciju uz rasu nemieriem šajā valstī. Tāpat Trampam nebūt nelīdz pandēmijas bezdarba pieaugums un ekonomikas kritums. Vēlētāji parasti varas politiķus šādos laikos (recesijas apstākļos) neatalgo.

Karjera

Personīgā nepatika personāla atlasē jāaizmirst

Dienas Bizness,29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Personālvadības speciālists faktiski visu laiku ir kā uz skatuves, turklāt, jo lielāks ir uzņēmums, jo pamatīgāka arī skatuve,» tā savu darba «lauku» apraksta kompānijas Maxima Latvija personāla vadītāja Līga Sleņģe.

Pakalpojumi

Google AdSense krusttēvs iegulda Printify

Anda Asere,10.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google reklāmas pakalpojuma AdSense krusttēvu dēvētais Gokuls Radžarams (Gokul Rajaram) Latvijas apdrukas platformā Printify investē pusmiljonu dolāru un vēlas to redzēt izaugam par miljards dolāru kompāniju, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

G. Radžarams vadīja komandu, kas izveidoja Google AdSense, un vēlāk izveidoja Chai Labs, ko nopirka Facebook, un līdz ar to viņš kļuva par Facebook monetizācijas direktoru. «Viņš abās kompānijās deva uzņēmumiem pieeju reklāmām, kas tagad veido lielāko daļu biznesu ieņēmumu. Šī ir ne vien ievērojama summa eņģeļinvestīcijai, bet īsta gudrā nauda,» teic Artis Kehris, Printify līdzīpašnieks. Viņa biznesa partneris Jānis Berdigans teic, ka investors ir gatavs atbalstīt uzņēmumu ilgtermiņā gan finansiāli, gan stratēģiski. «Viņā vēlme ir redzēt, ka mēs izaugam par miljards dolāru kompāniju. Mūsu mērķis ir trīs līdz četru gadu laikā sasniegt simt miljonu dolāru apgrozījumu. Šogad plānojam pārsniegt desmit miljonu dolāru apgrozījumu. Tas ir absolūti reāli,» viņš saka.

Atpūta

Liene Apine, t/p Alfa vadītāja: Salavecim es ticēju ļoti ilgi

Sagatavojusi Kristīne Stepiņa,23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad gaisā virmo pašu ceptu piparkūku un pīrāgu smarža, tiek rotāta eglīte un rūpētas Ziemassvētku dāvanas, pavisam nemanot piezogas bērnības sajūtas.

Kāds atceras Ziemassvētku vecīša gaidīšanu, citam nāk prātā Salatēti un Sniegbaltīte, kas ieradās nevis Ziemassvētkos, bet gan Vecgada vakarā. Bez pantiņa skatīšanas pie eglītes saviesīgos pasākumos nav izšmaucis neviens. Arī ticību vecītim un bailes no žagariem droši vien ir piedzīvojis ikviens bērns. Iespējams, ka kāds Ziemassvētku vecītim tic vēl šobaltdien. DB uzrunāja vairākus uzņēmējus, kuri stāsta par savām atmiņām, par Ziemassvētkiem un to īpašo gaisotni, kas piepildīja viņu mājas un sirdis šajā skaistajā brīnumu gaidīšanas laikā.

Liene Apine, t/p Alfa vadītāja:

Ziemassvētki man nemainīgi ir bijuši mīļākie gada svētki. Bērnībā par Salaveci pārģērbās manas mammas krusttēvs, kas vienmēr gādāja par to, lai izskatītos pēc mums visiem zināmā omulīgā, sarkanā puskažociņā ietērptā vīra ar kuplo, balto bārdu.

Citas ziņas

Godmani filmā par Gruzijas karu attēlos gruzīnu aktieris Cinskiladze

,26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holivudas filmā par Krievijas un Gruzijas karu 2008. gadā Latvijas toreizējo premjeru Ivaru Godmani attēlos gruzīnu aktieris Zurabs Cinckiladze, vēsta portāls Kasjauns.lv.

I. Godmaņa atveidotājs pie savas lomas, visticamāk, ticis pateicoties savai bārdai, kura ir ļoti līdzīga ekspremjeram. Z. Cinckiladze iepriekš vairāk attēlojis dramatiskus tēlus.

Amerikas un Gruzijas lielbudžeta mākslas filmas, kuras nosaukums pagaidām vēl nav zināms, režisors ir Renijs Hārlins, kurš arī bijis režisors filmām Cietais Rieksts 2 un Klinšukāpējs.

Gruzijas prezidentu Mihailu Saakašvili filmā atveido Endijs Garsija, kurš filmējies arī filmā Krusttēvs 3.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbība ir garš process ar saviem kāpumiem un kritumiem, kur zemākos punktus var pārvarēt tikai tad, ja apkārt ir jaudīgi un uzticami cilvēki, pauž Aigars Rostovskis, Biznesa augstskolas Turība īpašnieks un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) prezidents.

Ar lielākajiem izaicinājumiem, vadot uzņēmumus un organizācijas, parasti nākas saskarties krīzes situācijās – nereti tie arī ir izšķirošie brīži, kas liek saprast, kuri cilvēki ir gatavi rakt un kapāt, bet kuri ne, stāsta A. Rostovskis. Viņš sevi uzskata par komandas cilvēku, atzīstot, ka ļoti uzticas saviem kolēģiem un sadarbības partneriem, ar kuriem izgājis caur uguni un ūdeni.

Skaidra vīzija

Uzņēmējdarbības virzienā A. Rostovskis sācis raudzīties jau pusaudža gados, kad, mācoties Rīgas Celtniecības tehnikumā, kopā ar savu kursa biedru Armandu Lūžnieku sāka tirgot televizorus. "Tas nebija sistemātiski veidots bizness, taču tas noteikti lika saprast, ka, lai nopelnītu naudu, nav jāiet strādāt pie kāda cita – visu var izdarīt pats. Kad smadzenes sāk strādāt biznesa virzienā, parādās arī izdevības. Vēlāk tirgojām lietussargus, valūtu un citas lietas, pēc kurām bija pieprasījums. Padomju laikos mans tēvs un krusttēvs piepelnījās, remontējot dzīvokļus. Šo arodu apguvu arī es. Sākumā strādājām kopā, pēc tam pasūtījumus sāku pieņemt pats. Principā šie bija mana biznesa stūrakmeņi," atminas A. Rostovskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgas Skārņu ielā vienuviet «satiekas» trīs baznīcas un gardēžiem durvis ver virkne restorānu dažādām gaumēm, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Iela savu nosaukumu ieguva XV gadsimtā pilsētas skārņu lielās koncentrācijas dēļ. Mūsdienās gan nevienu skārni uz šīs ielas nevar manīt. To rotā Brēmenes muzikantu skulptūra, ko Rīgai dāvājusi sadraudzības pilsēta Brēmene. Pulcējas suvenīru tirgotāji, un, kā ierasts, netrūkst dzintara izstrādājumu, rakstainu cimdu un zeķu, kā arī Adventa noskaņai raksturīgo sveču un rokdarbnieču meistaroto eglīšu rotājumu.

Arhitektu birojs Arhis Arhitekti Skārņu ielā mājo jau 26 gadus. «Šajā vēsturiskajā namā, kas pieder Valsts nekustamajiem īpašumiem, iekļuvām gluži nejauši, jo tolaik bija draudzīgas telpu nomas cenas. Sākām izmantot vienu istabiņu, bet tagad esam izpletušies četros stāvos, aizņemam teju vai visu ēku – aptuveni 500 m2,» stāsta biroja vadītājs Andris Kronbergs. Pārāk ērta māja vis nav, jo istabas nav lielas. «Gribētos, lai visi darbinieki strādātu vienā lielā zālē, taču šeit pārbūve nav iespējama, tāpēc jārēķinās ar neērtībām, bet tās lielā mērā kompensē apkārtnes šarms,» atzīst A. Kronbergs. Skārņu ielā dzīve kūsā 24 stundas diennaktī, īpaši vasarā, taču tā nav tik skaļa un intensīva kā citās, lielākajās Vecrīgas artērijās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīz tiks atklāta motosezona, taču liela daļa autobraucēju ar bažām gaida Brīvo vanagu uzlidojumu galvenokārt nekorektas motociklistu braukšanas kultūras dēļ.

Latvijas Motoklubu asociācijas valdes loceklis, motociklu būvētājs un braukšanas instruktors Uģis Spēlmanis atzīst, ka pēdējā laikā tā ir krietni vien uzlabojusies. Turklāt statistikas dati liecina, ka pērn no 148 bojā gājušajiem ceļu satiksmes dalībniekiem tikai trīs ir bijuši motociklisti, kas atspēko sabiedrības aizspriedumus. Motobraukšana ir dzīvesveids, taču arvien vairāk cilvēki motociklu uzskata par transporta līdzekli, tā nav tikai spēļmantiņa, kas domāta izklaidēm, teic U. Spēlmanis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8.marta laikrakstā Dienas Bizness:

Kurā vecumā pirmo reizi uzkāpāt uz motocikla? Kā sākās jūsu aizraušanās ar šo spēkratu?

Mazais bizness

Sekojot idejai: Maina produktus, pielāgojoties tirgus prasībām

Anda Asere,12.09.2016

SIA Northen Treats līdzīpašnieki Jānis Skopiņš un Oskars Mickevičs un Latvijas Organiskās sintēzes institūta Organiskās ķīmijas laboratorijas vadītājs Pēteris Trapencieris

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksports nav ne viegls, ne ātrs – lai sevi pierādītu, vajadzīgs vismaz viens gads, turklāt lieli līdzekļi jāiegulda mārketingā

«Mēs nekad neesam orientējušies uz Latviju. Mūsu produkti ir Sky un Stockmann, kur medu pērk vietējie iedzīvotāji dāvanām un ārzemnieki, bet uz to lielu akcentu neliekam. Mums tirgus ir tik liels, cik ir, turklāt katram otrajam cilvēkam Latvijā vectēvs vai krusttēvs ir bitenieks un medus ir pieejams. Tāpēc orientējamies uz Eiropu un Āziju. Taču Latvijā piedāvāsim bišu maizes koncentrātu kapsulās, un mūsu mērķis ir būt visās aptiekās,» saka Oskars Mickevičs, Kiin (SIA Northen Treats) līdzīpašnieks. Kiin centrālais produkts ir bišu maizes ekstrakts, bet kopā uzņēmumam un medu ar dažādām piedevām ir 15 produktu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ļoti dāsnus guvumus investoriem sagādājušas ne tikai ASV akcijas, kuru cenas pieaugums kopš janvāra sākuma sācis tuvoties jau 30%.

Šajā periodā par 22% palēkusies arī Eiropas lielāko publiski kotēto uzņēmumu akciju dinamiku raksturojošā Stoxx 600 indeksa vērtība. Gluži ASV izaugsme tā joprojām nav, lai gan tas tāpat sniedzis izcilu iespēju nopelnīt visiem tiem, kas izvēlējušies tomēr ieguldīt vecā kontinenta akcijās. Katrā ziņā tas ir daudz labāk par to, ko jau gadiem piedāvā kādi krietni konservatīvāki ieguldījumi (piemēram, depozīti) vai naudas turēšana kontā, kas nu Latvijā jau sākusi saistīties ar zināmām izmaksām.

Pamatīgi atpaliek

Jāņem vērā, ka Eiropas akcijas pēdējos gados pamatīgi atpalikušas no savām ASV kolēģēm. ASV ekonomikai pēc iepriekšējās globālās krīzes klājies labāk un uzņēmumu peļņa augusi straujāk. Savukārt Eiropu nomocījusi ilgstoši ļoti lēzena ekonomikas izaugsme un sarežģīta politiskā situācija. Eiropu pamatīgi skāra, piemēram, parādu krīze un Bexit neskaidrība. Iespējams, pat arī ASV-Ķīnas tirdzniecības karš dziļāku brūci radījis tieši šī kontinenta tautsaimniecībai, jo uz jautājuma zīmes, Ķīnai sabremzējoties, ir nonācis Vācijas eksports. Bieži redzams pieņēmums, ka ASV uzņēmumus balsta spēcīgais vietējais patēriņš. Savukārt Eiropas uzņēmumi vairāk atkarīgi no eksporta.