Jaunākais izdevums

Pagājušajā mēnesī jaunu auto tirgus piedzīvojis lielāko reģistrāciju kritumu šogad - reģistrēts par 15% jeb par 161 automobili mazāk nekā pērn augustā, liecina Latvijas Auto asociācijas dati.

Augustā reģistrētas 911 jaunas automašīnas.

Par 16% samazinājies pasažieru auto reģistrāciju skaits, sasniedzot 752, kas ir zemākais reģistrāciju skaits šogad, savukārt vieglie komercauto līdz 3,5 tonnām ir reģistrēti par 11% mazāk nekā pagājušā gada augustā - 159 automašīnas.

Privātpersonu skaits, kuras nolēmušas iegādāties jaunu auto, turpina turēties virs 20% atzīmes, augustā sasniedzot 26,6% jeb 243, no kurām 53,5% jeb 130 auto ir iegādāti, izmantojot līzinga kompāniju palīdzību.

«Jaunu auto tirgus situācija šogad ir nestabila no mēneša uz mēnesi, iezīmējot gada astoņu mēnešu kopējās jaunu auto reģistrācijas ar 7% kritumu attiecībā pret 2012.gada identisku periodu. Augusta labie laikapstākļi, cilvēku skaits, kas bija atvaļinājumos, un skaitliski mazais lielo darījumu apjoms bija galvenie faktori, kas ietekmēja auto noietu augustā,» skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Arī augustā, tāpat kā jūlijā, ir vērojams mazs skaits tā saucamo korporatīvo darījumu (trīs un vairāk auto pirkumi vienā darījumā) – organizācijas iegādājušās 211 auto vienības jeb 23% no kopējā pirmreizēji reģistrēto auto skaita.

Starp lielākajiem korporatīvajiem darījumiem augustā asociācija min VAS Latvijas Dzelzceļa iegādāto 31 Volkswagen Caddy un Volkswagen Transporter, SIA Lattelecom iegādāto 31 Nissan Primastar un Peugeot Bipper. Tāpat SIA ALD Automotive iegādājusies 18 dažādas automašīnas, SIA Baltā Bura – 14 Opel Corsa un RP SIA Rīgas satiksme – 11 Ford Transit Connect.

Augustā 501 vienība jeb 55% no kopēji reģistrētajiem transportlīdzekļiem ir iegādāti līzingā. SIA SEB līzings augustā ir apsteidzis SIA Nordea Finance Latvia, finansējot 30% no iegādāto auto kopskaita.

Augustā ir vērojams arī liels reeksportēto auto apjoms, kas sasniedzis jau 18% no kopējām reģistrācijām jeb 163 transportlīdzekļus. Ja no kopējā reģistrēto auto skaita atņem reeksportētās auto vienības, tad jaunu auto tirgus kritums augustā būtu par 25%, salīdzinot ar 2012.gada augustu. Šī iezīme parāda, ka auto tirgotāji meklē visas iespējas, lai mazinātu tirgus krituma negatīvo ietekmi uz uzņēmējdarbības rezultātiem, skaidro A.Kulbergs.

Vidējais CO2 izmešu apjoms pirmo reizi reģistrētām automašīnām augustā – 155 g/km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijai ievelkoties, saguris arī Eiropas auto tirgus. Šī nozare tradicionāli ir ļoti cikliska un spēkrata iegāde, kā visai liels pirkums, pieprasa zināmu skaidrību par nākotni. Šai skaidrībai izpaliekot, šādi pirkumi tiek atlikti. Katrā ziņā pieejamie dati liecina, ka vecajā kontinentā auto tirgus vasaras otrajā pusē sācis virzīties grāvja virzienā.

Jaunu automašīnu reģistrācija augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn Eiropas Savienībā (ES) sarukusi par 19%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) apkopotā informācija. Auto tirgum ļoti neveiksmīgs bijis arī jūlijs, kad jaunu spēkratu reģistrācija sarukusi par 24%. Pagaidām gan visa šā gada skatījumā auto tirgus uz priekšu brauc ar plusa zīmi. Proti, janvāra-augusta (ieskaitot) periodā ES jaunu auto reģistrācija ir pieaugusi par 11,2%.

Čipu trūkums

Tiek izcelts, ka spēkratu ražošanai sprunguļus spieķos iemetušas globālās piegāžu problēmas. Piemēram, Eiropas autoražotājiem ir lielas grūtības vajadzīgajā apmērā iegūt pusvadītājus. Piemēram, tai pašai auto parka nomaiņai, kas pamatā paredz atteikšanos no spēkratiem ar iekšdedzes dzinēju par labu elektroauto, vajadzēs ļoti daudz pusvadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Īstens automašīnu iegādes bums vērojams Lietuvā.

2017. gadā Eiropā jaunu pasažieru auto reģistrācija salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājusies par 3,4%. Kopumā pagājušajā gadā Eiropā reģistrēti 15,6 miljoni jaunu auto, kas ir visvairāk 10 gadu laikā.

No pašiem lielākajiem reģiona tirgiem visstraujāk šādu auto reģistrācija pieauga Itālijā un Spānijā – attiecīgi par 7,9% un 7,7%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Savukārt Francijā jaunu spēkratu reģistrācija iepriekšējo 12 mēnešu laikā palielinājusies par 4,7% un Vācijā – par 2,7%. Ne visur gan šajā ziņā bilde bija optimistiska – Apvienotajā Karalistē jaunu auto reģistrācija pagājušajā gada izrādījās sarukusi par 5,7%. Tas lielā mērā tiek skaidrots ar to, ka patērētāji šajā valstī jūt neskaidrību ar tā saucamā Brexit procesa iznākumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai plāno iegādāties jaunu automašīnu? Varbūt straujais degvielas cenu kāpums licis apdomāt ekonomiskāka automašīnas modeļa iegādi?

Lai arī kāds būtu tavs mērķis un pieredze auto iegādē, mazlietotu spēkratu tirgus ir kļuvis pieejamāks un uzticamāks, kā jebkad agrāk. Mobile de ir lielisks palīgs šajā jautājumā. Sākot ar modeļa izraudzīšanos, līdz pat auto piegādei. Lasi tālāk un uzzini noderīgus padomus, kā iztikt bez nepatīkamiem pārsteigumiem.

1. Zini, ko vēlies

Vispirms nospraud mērķi. Ja skaidri zināsi, kādu modeli meklē un cik lielu naudas summu vari tam veltīt, būs vieglāk orientēties piedāvājumā.

Tad definē apakšējo robežu. Tas ir zemākais tehniskais stāvoklis, kāds, tavuprāt, ir pieļaujams dotajā cenu kategorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto pārdošana Eiropā stagnējusi, un arī nākotne netiek prognozēta viegla, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iepriekšējais gads Vecā kontinenta auto tirgū sākās uz cerīgas nots. Lai gan tika gaidīts, ka šis tirgus uzspiedīs pa bremzēm, gada pirmajā daļā spēkratu pārdošanas izaugsme izskatījās visai pieņemama. Tiesa gan, 2018. gada izskaņa atnesa gana strauju auto pārdošanas kritumu, kas nozīmēja, ka visa gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati liecina, ka pagājušajā gadā Eiropā reģistrēts vien par 0,1% vairāk pasažieru auto, nekā tas bija iepriekšējā gadā. ES jaunu auto reģistrācija sevišķi spēji sarukusi iepriekšējo četru mēnešu laikā, kas lielā mērā saistīts ar jaunu emisiju standartu ieviešanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot lietotu auto tirgus datus par šā gada septiņiem mēnešiem, var secināt, ka 2020. gads ieies vēsturē ne tikai ar strauju kritumu, bet arī ātru atlabšanu. Jūlijā automašīnu reģistrācija ir atgriezusies pērnā gada līmenī.

Portāla "autoDNA" analītiķi apkopojuši datus par vairāk nekā 40 000 lietotu auto sludinājumiem laika posmā no šā gada 1. marta līdz 31. jūlijam. Lietotu auto tirgus šajā laika periodā piedzīvojis rekordlielu kritumu īsā laika periodā un teju tikpat operatīvu atlabšanu.

Straujākais vieglo automašīnu reģistrācijas kritums piedzīvots aprīlī (-60%) un maijā (-46%). Ja 2019. gadā šajos mēnešos tika reģistrētas attiecīgi 8 958 un 9 040 vieglās automašīnas, tad šogad šajā pašā laika periodā reģistrēto auto skaits saruka līdz 4 140 aprīlī un 5 389 maijā.

Salīdzinot ar pērno gadu, jūnijā kritums bija vērojams vairs tikai -12% apmērā. Savukārt jūlijs statistiski ir iezīmējis lietotu auto tirgus atlabšanu, un CSDD reģistrēto automobiļu skaits ir teju identisks tam, kāds tika piedzīvots 2019. gadā, kad tika reģistrēts par 48 automašīnām vairāk nekā šā gada jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā no 2023.gada janvāra līdz 2023.gada novembrim kopējais reģistrētais jauno automašīnu skaits bija 17 895, kas, salīdzinot ar jauno vieglo automobiļu reģistrāciju starp Baltijas valstīm, ir vismazākais rādītājs, informē Auto asociācijā.

Starp Baltijas valstīm pērn 11 mēnešos augstākais kopējais reģistrētais automobiļu skaits bija Lietuvā ar 25 771 spēkratiem, kamēr Igaunijā tās bija 21 007 reģistrētas automašīnas.

Vienlaikus Latvijā pērn bija vislielākais reģistrēto auto skaita pieaugums - 14,4% apmērā, salīdzinot ar 2022.gada datiem, savukārt Igaunijā pieaugums bija 9% apmērā, bet Lietuvā - 7,2%, norāda asociācijā.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs (AS) atzīmē, ka 2023.gadā bijis lielākais reģistrēto automobiļu skaits kopš 2007.gada, kad jaunā vieglo pasažieru automašīnu reģistrācija Latvijā sasniedza 30 800 automašīnas, tomēr viņš piebilst, ka Latvijas auto tirgus ir atguvies vien par divām trešdaļām, salīdzinot ar 2007.gadu, un turpina būt mazākais Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lūkojoties uz datiem, var secināt, ka vismaz Eiropā auto tirgus šogad turpina atveseļoties.

Viena no izteikti cikliskām ekonomikas nozarēm ir autoražošana. Parasti to krasi ietekmē ekonomikas jaudas kritums, kur šo atslābumu var paātrināt, piemēram, politiskā neskaidrība, tirdzniecības barjeras un augstākas procentu likmes. Savukārt, ja ekonomikai iet daudzmaz labi, cilvēki ir gatavi izdarīt nozīmīgus, lielus pirkumus. Viens no šādiem pirkumiem var būt privātā auto iegāde.

Reģistrē vairāk

Maijā jaunu vieglo spēkratu reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā augusi par 18,5% līdz gandrīz 940 tūkst. vienībām, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Tādējādi šis Vecā kontinenta tirgus uz izaugsmes takas atradies jau desmito mēnesi pēc kārtas.Savukārt no janvāra līdz maijam (ieskaitot) jaunu auto reģistrācija Eiropas Savienībā, salīdzinot ar 2022. gada pirmajiem pieciem mēnešiem, palielinājusies par 18% līdz 4,4 miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzinga tirgus ir viens no rādītājiem, kas parāda vispārējo ekonomisko noskaņojumu, un pandēmijas izraisītā krīze nav bijis izņēmums. Luminor dati liecina, ka 2020.gadā jaunu līzinga darījumu skaits ir krities par trešdaļu, salīdzinot ar 2019.gadu, taču būtiski audzis lietotu auto darījumu īpatsvars attiecībā pret jaunu auto iegādi.

Līdzīgi kā citus gadus, arī 2020.gadā lielāko daļu no līzingā noformēto darījumu kopsummas veidoja vieglās automašīnas un vieglais komerctransports, bet aptuveni 20% veidoja lauksaimniecības tehnika, piemēram, traktori un kombaini.

Pērn jaunu auto reģistrācija samazinājusies par 26%, bet vieglā komerctransporta iegāde sarukusi par 22%. Neskatoties uz lietoto automašīnu darījumus skaita kritumu par 14%, kopumā 2020.gada laikā lietotu auto darījumu skaita īpatsvars ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar jaunu auto iegādi.

"Pieprasījums pēc līzinga pakalpojumiem atspoguļo arī iedzīvotāju ekonomisko noskaņojumu - līzingā noformēto darījumu skaits samazinājies par 28%, taču lielākais līzinga darījumu kritums novērojams uzņēmēju vidū, samazinoties par 31%. Pandēmijas laikā arī iedzīvotāji rūpīgāk izvērtējuši savas iespējas uzņemties papildu finansiālas saistības un nepieciešamību pēc jaunas automašīnas, tādējādi privātpersonu līzingā veikto darījumu skaits krities par 23%. Arī 2021.gads sācies ar kritumu, janvārī darījumu skaits samazinājies par 30%, bet februārī tikai par 15%. Tas vieš cerību, ka piepildīsies Eiropas un Baltijas auto nozares ekspertu prognozes, ka šogad auto tirgus varētu augt par 15%, tomēr vēl joprojām tirgus attīstību diktē pandēmija un ar to noteiktie drošības pasākumi," stāsta Luminor Līzings vadītājs Raivo Bāle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas dati apliecinājuši, ka Eiropas auto sektors saskaras ar izaicinājumiem.

Jaunu spēkratu reģistrācija Vecajā kontinentā augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn sarukusi par 8,4%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) informācija. Kritums ir tik straujš, jo tieši pirms gada ražotāji centās pārdot pēc iespējas vairāk spēkratu, pirms spēkā stājās stingrākas emisiju prasības. Visa šā gada astoņos mēnešos auto reģistrācija Eiropas Savienībā samazinājusies par 3,2%.

No janvāra līdz augustam tā gada skatījumā par 3% sarukusi Francijā un Itālijā. Ļoti strauji auto pirkšana gāzusies Spānijā, kur jaunu spēkratu reģistrācija šajā termiņā saplakusi gandrīz par 10% (bet augusta mēnesī gada skatījumā gandrīz par trešo daļu). Arī Vācija, kuras ekonomikai draud recesija, neizskatās pārliecinoši – tur spēkratu reģistrācija šā gada astoņos mēnešos pieaugusi vien par 0,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eiropas auto tirgus šogad audzis

Jānis Šķupelis, 20.09.2018

Joprojām savu dominējošo lomu te ieņem no Volkswagen rūpnīcām nākušie spēkrati. Šī autoražotāja tirgus daļa šā gada astoņos mēnešos ES palielinājusies līdz 25,1% no 23,7% attiecīgajā periodā pērn.

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus šogad audzis; autoražotāju akcijām šajā laikā gan tik labi klājies nav.

Eiropieši pēdējo mēnešu laikā visai spēji sarosījušies jaunu spēkratu iegādes ziņā. Tas varētu nozīmēt, ka vecā kontinenta iedzīvotāji acīmredzami šos laikus vērtē kā ļoti labus, lai izdarītu pa kādam lielākam pirkumam, kas droši vien nāk komplektā ar jau kādu laiku aktuālo algu palielināšanos.

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati liecina, ka augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu vēl pirms gada jaunu vieglo automašīnu reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) «palēkusies» par 31,2%. Tas ir ļoti daudz, ja ņem vērā sevišķi to, ka augusts mašīnu pirkšanas aktivitātes ziņā tradicionāli tiek vērtēts kā visai vājš mēnesis. Kopumā augustā tādējādi reģistrēts vairāk nekā 1,1 miljons jaunu pasažieru auto. Šādi dati turklāt nāk pēc ļoti spēcīga jūlija, kad ES tika reģistrēti gandrīz 1,3 miljoni jaunu auto, kas bija par 10,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Eksperti gan norāda, ka šādiem labajiem datiem ir arī izskaidrojums, kas daļēji, visticamāk, saistās ar to, ka no šā gada septembra ieviests jauns, stingrāks WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) tests, kas mērīs auto degvielas patēriņu un izmešu intensitāti. Tiek skaidrots, ka pēdējā laikā daudzi spēkratu pārdevēji dažādiem auto, lai tos pārdotu pirms šī stingrākā testa obligātās iziešanas, piedāvājuši pievilcīgas atlaides, tas lielā mērā novedis pie ļoti pieklājīgiem šī tirgus izaugsmes rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Jaunu auto pārdošanas apmēri varētu saglabāties esošajā līmenī

LETA, 17.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas ietekmē privātpersonas un uzņēmumi atlika jaunu automašīnu iegādi, bet turpmāk jaunu automašīnu pārdošanas apmēri varētu saglabāties esošajā līmenī, norādīja automašīnu tirgotāja "Moller auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena.

Viņa pauda, ka pēdējo divu gadu laikā automašīnu cenas ir augušas, ko ietekmēja ierobežotā pusvadītāju pieejamība, karš Ukrainā, inflācija un citi faktori. Savukārt energoresursu sadārdzinājums pagaidām vēl nav ietekmējis automašīnu cenas, bet, visticamāk, to vēl varēs izjust.

Atsaucoties uz Lietuvas tirgus izpētes kompānijas "Auto tyrimai" datiem, Gerkena norādīja, ka kopumā Baltijā jaunu auto mašīnu reģistrācija 2022.gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ir samazinājusies par 13%. Taču augustā un septembrī ir reģistrēts par attiecīgi 6% un 14% vairāk jaunu automašīnu nekā šajos pašos mēnešos 2021.gadā.

"Tas varētu liecināt par jauno automašīnu tirgus atveseļošanos. Protams, to vēl var mainīt inflācijas pieaugums, energokrīzes tālāka attīstība un ekonomiskā situācija kopumā," skaidroja Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijā pērn straujāks jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums par ES vidējo

LETA, 19.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn jaunu vieglo automašīnu reģistrācija samazinājusies par 25,8%, kas bija straujāks kritums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem pagājušā gada 12 mēnešos mūsu valstī reģistrēja 13 864 jaunus vieglos automobiļus.

Straujākais kritums pērn fiksēts Horvātijā (-42,8%), Bulgārijā (-36,8%), Portugālē (-35%) Spānijā (-32,3%) un Igaunijā (-29,5%). Lietuvā jaunu vieglo automobiļu reģistrācija sarukusi 12,9%.

Jaunu vieglo automašīnu reģistrācija 2020.gadā samazinājusies visās 30 Eiropas valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, un šis kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem.

Eiropas Savienībā vidēji pagājušajā gadā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija samazinājās par 23,7%, bet visās 30 ACEA aplūkotajās valstīs kritums bija 24,3% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus sagurumam beigas vēl neredz.

Eiropas ekonomikas izaugsmes bremzēšanās process dara savu, un vecajā kontinentā auto pārdošanas apmēri sarūk jau septīto mēnesi pēc kārtas, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) informācija. Kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn samazinājusies par 3,3%. Savukārt marta mēnesī tie gada skatījuma noplakuši par 3,9%.

Visstraujāk tie pirmajā ceturksnī samazinājušies Kiprā, Zviedrijā un Somijā. Arī pašos lielākajos tirgos nav vērojama pozitīva aina – par 6,5% auto reģistrācija samazinājusies Itālijā, bet Francijā – par 0,6%. Knapi pozitīvā teritorijā bijusi Vācija ar 0,2% pieaugumu. Tomēr, ja vērtē tikai martu, tad Vācijā auto reģistrācija gada skatījumā jau izrādījās sarukusi –par 0,5% (un Itālijā gandrīz par 10%). Ar retu pieaugumu uz Eiropas mīnusu fona izceļas Latvija – mūsu valstī pirmajā ceturksnī reģistrēti par 6,5% vairāk pasažieru spēkratu nekā pagājušā gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Auto koplietošanas pakalpojumu sniedzējs iegādājas 10 jaunus spēkratus

Dienas Bizness, 03.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmais auto koplietošanas pakalpojumu sniedzējs Carguru paplašinājis auto parku, iegādājoties 10 jaunas Toyota Yaris Hybrid, informē kompānijā.

Tas ļaus paplašināt Carguru auto koplietošanas stāvvietu skaitu darbības zonās Rīgā, kas šobrīd galvenokārt izvietotas Rīgas centra rajonā un pie populārākajiem tirdzniecības centriem - Mols, Spice, Alfa un Rīga Plaza, kā arī ietverot vasaras aktuālo galamērķi - Vecāķu pludmali.

«Neskatoties uz to, ka auto koplietošanas pakalpojums Latvijā ir pavisam jauns auto nomas veids, tas ir guvis strauju popularitāti. Divarpus mēnešu laikā pakalpojumam reģistrējušies vairāk kā 1700 lietotāju un veikti 2300 auto nomas darījumu. Kopumā nobraukti ap 9685 km, kas ir tāds pats attālums, kā no Rīgas līdz Losandželosai,» stāsta Carguru idejas autors Vladimirs Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022.gada rādītājiem, informē Auto asociācija.

Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot "Volvo", bet trešajā - "Volkswagen" markas automašīnas.

2023.gadā kopā importētas 43 203 vieglās pasažieru automašīnas, to apjomam samazinoties līdz 2013.gada līmenim. "Pērnā gada dati skaidrojami ar straujo cenu kāpumu, ko izraisīja jaunu automašīnu deficīts, to ražošanas problēmas, kā arī būtisks ražošanas materiālu cenu kāpums. Toties pirktāko zīmolu lietotu auto tirgū topa augšgala pozīcijas saglabāja BMW ar 7581 reģistrētiem automobiļiem, otro pozīciju ieņēma "Volvo" ar 6781 spēkratiem, savukārt topu noslēdza "Volkswagen" ar 5398 reģistrētām automašīnām," skaidro Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē pa grāvi turpina buksēt auto tirgus. Pieejamie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati liecina, ka jaunu spēkratu reģistrācija gada sešos mēnešos Eiropas Savienībā sarukusi par 3,1%, ja salīdzina ar attiecīgo periodu vēl pirms gada. Turklāt visai strauji 12 mēnešu skatījumā tā sarukusi jūnijā – par 7,8%.

Auto reģistrācija jūnijā samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 4,7%, Apvienotajā Karalistē par 4,9%, Francijā un Spānijā pat vairāk nekā par 8%. Arī Latvijā vasaras pirmajā mēnesī reģistrēti par 6,7% mazāk spēkratu nekā pirms gada. Pirmā pusgada rādītājs mūsu valstij šajā ziņā gan vēl ir mēreni pozitīvs.

Autoražošana ir ciklisks tautsaimniecības sektors, ko ļoti izteikti ietekmē ekonomikas dienas un nedienas. Jau 2018. gada izskaņa atnesa gana strauju auto pārdošanas kritumu, kas nozīmēja, ka visa iepriekšējā gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Pēdējos mēnešos viss liecina, ka Eiropas un arī visas pasaules tautsaimniecības izaugsme bremzējas, kas attiecīgi turpinās būt pretvējš burās labam šīs nozares spēlētāju sniegumu. Eiropā autoražotājiem jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmējis papildu izmaksas. Valdot šādam fonam, daudzi vecā kontinenta autobūvnieki jau brīdinājuši, ka krietni sliktāki būs to finanšu rezultāti. Piemēram, BMW maijā ziņoja, ka pirmo reizi 10 gadu laikā kompānijai tās galvenais spēkratu pārdošanas bizness darbojies ar zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Meklē risinājumus auto nozares sakārtošanā un ēnu ekonomikas mazināšanā

Rūta Cinīte, 31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ceturtdien, 31.augustā, rīkoja diskusiju, kas veltīta auto nozares sakārtošanai, kur tika iezīmētas galvenās problēmas gan reģistrēšanas jomā, gan arī jautājumos, kas skar jauno obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) regulējumu.

Lai mazinātu krāpšanas gadījumus darījumos ar automašīnām, no šā gada sākuma stājušies spēkā grozījumi automašīnu reģistrēšanas kārtībā, kas paredz, ka juridiskajai personai reģistrējot transportlīdzekli, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) vienlaikus ar automašīnu reģistrāciju reģistrē transportlīdzekļa atsavināšanas aizliegumu uz 15 dienām, lai VID savlaicīgi veiktu risku analīzi. Lai arī sākotnēji šis regulējums bija domāts pievienotās vērtības nodokļu (PVN) karuseļu izskaušanai, pašreiz gan jauno, gan lietoto auto pārdevēji bieži saskaras darījumu kavējumiem, kas liedz klientam iespējami ātri saņemt iegādāto automašīnu, kā uz lieguma laiku tiek nesamērīgi aizkavēti automašīnu tirgotāju finanšu līdzekļi. Auto nozare pauda neizpratni, kāpēc liegums tiek uzlikts tādiem darījumiem, kur spēkrati tiek iegādāti līzingā, kā arī jaunu auto pircējiem, jo tādējādi cieš gan pārdevējs, gan klients, kurš nevar lietot iegādāto automašīnu. Finanšu ministrijas un VID pārstāvji norādīja, ka jau uzsākta diskusija par to, kā paātrināt un sakārtot reģistrēšanas procesu, norādot uz cilvēkresursu trūkumu un nepieciešamību meklēt jaunus risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijā janvārī-augustā mazāks jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums par ES vidējo

LETA, 17.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad janvārī-augustā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn samazinājusies par 28,4%, kas bija mazāks kritums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šā gada pirmajos astoņos mēnešos mūsu valstī reģistrēja 9181 jaunu vieglo automobili.

Straujākais kritums janvārī-augustā fiksēts Horvātijā (-47,4%), Portugālē (-42%) Spānijā (-40,6%), Lielbritānijā (-39,7%), Grieķijā (-39,1%), Itālijā (-38,9%) un Bulgārijā (-37,6%). Igaunijā jaunu vieglo automobiļu reģistrācija sarukusi par 33,3%, bet Lietuvā - par 22,9%.

Jaunu vieglo automašīnu reģistrāciju janvārī-augustā samazinājusies visās 30 Eiropas valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, un šis kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem.

Eiropas Savienībā vidēji janvārī-augustā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada salīdzinājumā samazinājās par 32%, bet visās 30 ACEA aplūkotajās valstīs kritums bija 32,9% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums šā gada pirmajā mēnesī salīdzinājumā ar pagājušā gada janvāri bija lielākais 30 Eiropas valstu vidū, liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem šogad janvārī mūsu valstī reģistrēja 1445 jaunas vieglās automašīnas, kas bija par 32,7% vairāk nekā 2016.gada pirmajā mēnesī.

Nedaudz mazāks nekā Latvijā jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums Eiropā janvārī gada izteiksmē bijis Nīderlandē (27,1%), Horvātijā (+23,6%) un Rumānijā (+21,7%).

Lietuvā janvārī tika pārdotas 1829 jaunas vieglās pasažieru automašīnas, kas bija par 17,2% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā mēnesī, bet Igaunijā pārdošanas apmērs sasniedza 2026 spēkratus, kas bija par 13,5% vairāk nekā šajā mēnesī pirms gada.

ACEA apkopojusi datus par 30 Eiropas valstīm, no kurām 27 salīdzinājumā ar 2016.gada pirmo mēnesi pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits ir pieaudzis. Jaunu vieglo spēkratu reģistrācija kritums bijis trīs valstīs: Šveicē (-3,7%), Īrijā (-1,8%) un Slovākijā (-1,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ACEA: Latvijā janvārī-februārī jaunu auto reģistrācijas kāpums bijis 11.lielākais Eiropā

LETA, 16.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums šā gada pirmajos divos mēnešos mēnesī salīdzinājumā ar janvāri-februāri pērn bija 11.lielākais 30 Eiropas valstu vidū, liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem šogad janvārī-februārī mūsu valstī reģistrēja 2622 jaunas vieglās automašīnas, kas bija par 12,2% vairāk nekā 2016.gada pirmajos divos mēnešos. Tāds pats pieaugums gada izteiksmē reģistrēts arī Čehijā.

Lielāks nekā Latvijā jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums Eiropā janvārī-februārī gada izteiksmē bijis Rumānijā (+40,9%), Grieķijā (+29,3%), Nīderlandē (22,2%), Dānijā (+18,4%), Ungārijā (+18,2%), Lietuvā un Polijā (abās valstīs +16,9%), Slovēnijā (+14,8%), Kiprā un Horvātijā (abās valstīs +14,5%), Islandē (+14%) un Bulgārijā (+13,7%).

Lietuvā janvārī-februārī tika pārdota 3471 jauna vieglā pasažieru automašīna, bet Igaunijā pārdošanas apmērs sasniedza 3637 spēkratus, kas bija par 6,8% vairāk nekā šajā laika posmā pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad janvārī-septembrī jaunu vieglo automašīnu reģistrācija salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn samazinājusies par 26,2%, kas bija mazāks kritums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina piektdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šā gada pirmajos deviņos mēnešos mūsu valstī reģistrēja 10 410 jaunus vieglos automobiļus.

Straujākais kritums janvārī-septembrī fiksēts Horvātijā (-45%), Portugālē (-39,3%) Spānijā (-38,3%), Bulgārijā (-36,7%), Grieķijā (-35,3%), Itālijā (-34,2%) un Lielbritānijā (-33,2%). Igaunijā jaunu vieglo automobiļu reģistrācija sarukusi par 30,9%, bet Lietuvā - par 18,2%.

Jaunu vieglo automašīnu reģistrāciju janvārī-septembrī samazinājusies visās 30 Eiropas valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, un šis kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem.

Eiropas Savienībā vidēji janvārī-septembrī jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada salīdzinājumā samazinājās par 28,8%, bet visās 30 ACEA aplūkotajās valstīs kritums bija 29,3% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā vienpadsmitais straujākais automašīnu registrācijas kritums Eiropā

Gunta Kursiša, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šā gada maijā reģistrēts par 7,7% mazāk automobiļu nekā attiecīgājā laika posmā pērn – tas ir vienpadsmitais straujākais kritums Eiropā, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajais ziņojums.

Ziņojumā tika iekļautas visas Eiropas Savienības (ES) valstis, izņemot Maltu, kā arī Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstis - Šveice, Norvēģija un Islande. Jaunu pasažieru automašīnu reģistrācija gada laikā palielinājās septiņās no ziņojumā ietvertajām valstīm, bet lielākajā daļā valstu – 22 - jaunreģistrēto automašīnu apjoms samazinājās.

Latvijā maijā reģistrētas 960 jaunas pasažieru automašīnas, savukārt šā gada aprīlī – 1040 jaunas pasažieru automašīnas. Savukārt 2013. gada pirmo piecu mēnešu laikā Latvijā reģistrētas 4110 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir par 6,8% mazāk nekā 2012. gada attiecīgajā laika posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru