Transports un loģistika

Autopārvadātāji turpinās izskaidroties oktobrī

Egons Mudulis, 27.09.2018

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Šodien notikušajā asociācijas Latvijas auto (LA) ārkārtas sapulcē, kas bija sasaukta pēc vairāku desmitu neapmierinātu biedru aicinājuma, nebija kvoruma. Toties bija haotiska pārmetumu izteikšana un jautājumu uzdošana valdei, kā arī neveiksmīgi tās mēģinājumi skaidrot savus lēmumus.

Dienas Bizness jau rakstīja, ka ar aicinājumu pie LA biedriem izvēlēt jaunu LA padomi, lai šī nevalstiskā organizācija atgrieztos pie sava sākotnējā uzdevuma, proti, lobēt nozares komersantu intereses, bija vērsušies lielākās jomas kompānijas SIA Kreiss līdzīpašnieks Andrejs Kuzņecovs, SIA Heders īpašnieks Arkādijs Praiss un SIA Lignum direktors Uldis Līviņš. Pēc viņu vēstulē minētā, bija radies iespaids, ka vairums pārvadātāju par LA pamatfunkciju uzskata TIR karnešu tirdzniecību (TIR sistēma paredz vienkāršotu muitas formalitāšu kārtošanu starptautiskajos kravu pārvadājumos, lai paātrinātu pārvadājumu kustību). Taču šobrīd ļoti akūta nozares spēlētāju problēma ir šoferu trūkums, tādēļ LA vajadzētu piedāvāt autovadītāju sagatavošanas programmu, kā arī trešo valstu šoferu piesaistes programmu, līdzīgi kā to darot Lietuvā un Polijā. Savukārt LA valdes locekļi Valdis Trēziņš (LA prezidents) un Jānis Āboltiņš (LA ģenerālsekretātrs) izteiktos pārmetums iepriekš DB atzina par nepamatotiem. Līdztekus norādei par nepietiekamu nozares komersantu interešu lobēšanu vēstulē izskanēja arī pārmetums par to, ka nav ņemts vērā LA biedru viedoklis, valdei trīs cilvēku sastāvā ar padomes atbalstu lemjot par asociācijas līdzekļu izlietojumu.

Pēc tam, kad piepildītajā LA biroja zālē šorīt tika konstatēts, ka no 377 balstiesīgajiem biedriem ieradušies mazāk kā 100, pārvadātāji tika informēti, ka nākamā kopsapulce, visticamāk, notiks 16. oktobrī izstāžu centrā Ķīpsalā, lai būtu vieta visiem gadījumā, ja ierastos vairāk nekā 100 biedru. Nākamreiz kvorumam gan vairs nebūs nepieciešama vismaz puse balstiesīgo biedru. Uzrunājot pārvadātājus, V. Trēziņš kritizēja veidu, kā asociācijas biedri pauduši savu neapmierinātību. Proti, iztrūkst dialogs ar organizācijas valdi un padomi, ko paši pārvadātāji ievēlējuši. Savukārt J. Āboltiņa iecere izklāstīt valdes redzējumu saistībā ar pārmetumiem neīstenojās. Tā vietā vairāki asociācijas biedri vai viņu pārstāvji visai haotiski izteica pārmetumus gan par biedru interešu nepietiekamu lobēšanu, gan naudas izlietojumu ‒ pārāk lielas algas, par daudz mašīnu, pārāk dārgs birojs, neskaidrība ar naudas plūsmām. DB jau rakstīja, ka runa ir par ievērojamiem līdzekļiem, ko Starptautiskā Autopārvadātāju Savienība (IRU) pārskaitījusi saviem biedriem, tostarp LA, atgriežot pārmaksu par TIR karnešu iegādi. Pēc LA vadības teikā, apmēram divi milj. eiro gan nav izšķērdēti, bet ir vai nu LA banku kontos, vai arī par tiem tiek iegādātas Latvijas valsts obligācijas.

Vairāk nekā stundu ilgušajā LA biedru sanāksmē neviens no pārmetumiem tā arī līdz galam netika izdiskutēts, jautājumiem tā arī paliekot neatbildētiem.

LASI ARĪ:

Redakcijas komentārs: Autopārvadātāju nemieri

Meklējam miljonu