Jaunākais izdevums

Bārmeņu biedrība Lords of Liquids nolēmusi pārspēt pasaules rekordu domino šotu šovā.

Domino šots notiks 11. jūnijā 23.00 , tirdzniecības centrā Dauga, Ogrē. Domino šotu šova būtība ir balstīta uz domino kauliņu gāšanās principa – pirmā krītošā šota glāze pagrūž katru nākamo glāzi, izraisot ķēdes reakciju, kuras rezultātā apgāžas visas ar krāsainu dzērienu pildītās glāzes. Taču viss nav tik vienkārši – mazās šotu glāzes ir saliktas uz lielāku kokteiļu glāžu malām, tā, lai, tās gāžoties, katra ar plunkšķi iekristu savā kokteiļa glāzē un izveidotu kokteili. Šī trika sarežģītākā daļa ir tā sagatavošana – glāžu pieliešana un to novietošana vajadzīgajā pozīcijā tā, lai neviena mazā glāze neiekristu lielajā priekšlaicīgi vai arī nebūtu pārāk stabila un nepārtrauktu ķēdes reakciju. Šobrīd zināmais domino šotu šova pasaules rekords ir 1007 kokteiļi. Par godu tirdzniecības centra Dauga gada jubilejai bārmeņu biedrība Lords of Liquids nolēmusi veidot Dauga World Record Team un pārspēt rekordu tikai par četriem kokteiļiem, lai savu un Latvijas vārdu pasaules rekordu grāmatās ierakstītu ar apaļu ciparu 1111. Tik liela domino šova veiksmīgai norisei ir vajadzīgas ne vien 2222 divu dažādu veidu glāzes, bet arī 300 litri kokteiļu sastāvdaļu.

Lords of Liquids ir bārmeņu komanda, kurā darbojas pieci Latvijas bārmeņi, tostarp bārmenis un autosportists Gvido Elksnis. Komanda jau veikusi šova ģenerālmēģinājumu.

World Record(training).WR 1111 Dauga from Gvido Elksnis on Vimeo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētā Viļņā noslēgušās starptautiskās bārmeņu sacensības World Class Baltic. Sacensību pusfināls un fināls pulcēja 30 labākos bārmeņus no Baltijas valstīm.

Lai kvalificētos World Class pusfinālam, konkursa dalībnieki piedalījās pusgadu ilgās meistarklasēs. Pusfinālā dalībniekiem bija jāveic divi pārbaudījumi. Pirmajā pārbaudījumā bārmeņi pārsteidza ar saviem «Asiņainās Mērijas» kokteiļiem, radot žūrijai mājas ballītes atmosfēru, kā arī pierādīja savu meistarību, žūrijai prezentējot savu signature serve. Rezultātā tika noskaidrots fināla dalībnieku Top3.

Savukārt finālā dalībnieki parādīja savu izpratni par planētas ilgtspējas problēmām un to risināšanu Balt-Eco pārbaudījumā, kā arī Speed Round parbaudījumā sešās minūtēs bija jāpagatavo seši kokteļi un aklajā testā jāatpazīst Diageo Single malt viskiji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olympic Voodoo Casino ceturtdien notika flair jeb šovu bārmeņu sacensības Olympic Casino Flair Mania 2013, kurā piedalījās vairāk nekā 50 dalībnieku no 16 valstīm.

Par konkursa uzvarētāju kļuva Tomeks Maleks no Polijas, 2. vietā – Aleksandrs Štifanovs no Krievijas, bet 3. vietā ierindojās Vjačeslavs Beļjakovs no Krievijas.

Šāda mēroga starptautiskas flair bārmeņu sacensības Latvijā notika trešo reizi, norāda pasākuma organizatori Olympic Casino Latvia. Tajās pulcējies rekordliels dalībnieku skaits no Baltijas valstīm, Baltkrievijas, Čehijas, Igaunijas, Somijas, Krievijas, Ukrainas, Polijas, Itālijas, Lielbritānijas, Spānijas, Baltkrievijas, Austrijas, Vācijas un Turcijas.

Latviju konkursā pārstāvēs bārmeņi Deniss Trifanovs, Deniss Smirnovs un Mārtiņš Rozenvalds. Pasaules spēcīgākie bārmeņi cīnījās par galveno konkursa balvu – 2000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Tehnikumu absolvē pirmie bārmeņi; esot liels pieprasījums

Dienas Bizness, 31.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas Tehnikumā šodien izlaidumu svinēja un izglītības dokumentu saņēma 19 jaunie bārmeņi. No viņiem vairums jau atraduši darbu Jelgavā vai Rīgā un Latviju pamest negrasās, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Jelgavas Tehnikumam šis izlaidums ir vēsturisks, jo jaunā izglītības programma ieviesta vien 2012.gada septembrī. Tā paredzēta jauniešiem ar vidējo izglītību.

Direktora vietniece izglītības jomā Nona Jakušova stāstījusi, ka interese par profesiju jau sākotnēji bijusi liela gan no potenciālo darba devēju, gan jauniešu puses. «Faktiski ierosinājums nāca no darba devēju puses, kuri atzina, ka Zemgales reģionā nav nevienas skolas, kas sagatavotu profesionālus bārmeņus. Tāpēc izveidojām izglītības programmu un lūk, rezultāts. Jaunieši uzreiz tika iesaistīti kvalifikācijas praksē dažādos Jelgavas ēdināšanas uzņēmumus, liela daļa jauniešu tur tagad pieņemti pastāvīgā darbā,» skaidrojusi N.Jakušova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Es vēlos cilvēkiem ļaut piedzīvot dažādas sajūtas: manis veidotas glāzes putna vai ananasa formā, neparastas formas traukus, jaunas garšu kombinācijas – visu, kas iedvesmo cilvēkus sapņot, tā intervijā laikrakstam Dienas Bizness atklāja itālietis Deniss Zopi, viens no Eiropas labākajiem bārmeņiem, kurš ieradās Rīgā, lai sniegtu meistarklases starptautiskā bārmeņu konkursa World Class programmas laikā.

Labākais no Latvijas bārmeņiem, kuri piedalīsies no janvāra līdz maijam notiekošajā konkursā, sacentīsies ar diviem bārmeņiem no Igaunijas un Lietuvas. Savukārt bārmenis, kurš uzvarēs Baltijas posmā, pārstāvēs Baltijas valstis Meksikā, kur jūnija vidū, piedaloties bārmeņiem no 60 valstīm, tiks noteikts labākais bārmenis pasaulē. 2012. gadā Deniss Zopi ieguva 2. vietu starptautiskajā bārmeņu konkursā World Class.

Bārmeņu atalgojums ir ļoti dažāds. Tas ir atkarīgs no tā, kādas kategorijas bārā bārmenis strādā, saka D. Zopi.

«Ja jūs strādājat naktskluba bārā, tad varat nopelnīt samērā pieklājīgu naudas summu, bet ne pārāk daudz. Viss ir atkarīgs no darbavietas. Var nopelnīt 1000 eiro nedēļā vai 500 eiro nedēļā,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Latvijas bārmeņiem nav jācenšas gatavot kokteiļus kā kolēģiem Krievijā vai Austrālijā

Tā uzskata dzērienu kompānijas «Bitter Slinge» īpašniece, bārmeņu konkursa «World Class» vēstnese Kanādā un kokteiļu festivāla «Tales of the Cocktails» tiesnese un vieslektore Lorēna Mote (Lauren Mote).

Viņas skatījumā katrai valstij ir savs konkrētais stils, piemēram, amerikāņu bārmeņi ir ļoti amerikāniski gan dzērienu pasniegšanas, gan stila un uzvedības izpausmēs, tāpat tipiskos Kanādas kokteiļus vislabāk pagatavos Kanādas bārmenis. «Varam ietekmēties no visas pasaules, bet jāprot stāstīt stāstus lokālā manierē. Nav jācenšas līdzināties citiem,» uzsver L. Mote.

Viņa šajā nozarē strādā jau 20 gadus un ar interesi vēro pārmaiņas nozarē. «Bieži bārmeņi ar lielu pieredzi mēdz atgriezties pie ļoti vienkāršiem dzērieniem, jo izbaudījuši visu sarežģīto, 100 sastāvdaļu dzērienu neprātu. Mēs it kā sasniedzam virsotni un tad atgriežamies pie pamatiem, jo šobrīd ir tik daudz izcilu dzērienu un dominē pieeja «mazāk ir vairāk». Tāpat jāsaprot, ka ne visi notikumi ir piemēroti sarežģītiem kokteiļiem, punšam u.tml. Protams, savā reizē tie der, bet ir ļoti jauki izbaudīt vienkāršu kokteili no trim vai četrām sastāvdaļām, kas ļauj pilnībā izgaršot visu sastāvdaļu nianses. Ir lieliski dzērienu kartē iekļaut īpašus, interesantus kokteiļus, bet tāpat tajā jāsaglabā vieta vienam vai diviem dzērieniem, kas iedvesmotu viesus gatavot tos mājās,» uzskata L. Mote.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā Balzama kausu un 3000 eiro prēmiju starptautiskajā bārmeņu konkursā Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge 2016 šogad ieguva bārmenis no Ukrainas – Stanislavs Muhins (Stanislav Mukhin) ar kokteili Formula 17/52.

Pārējās piecas vietas finālistu sešiniekā ieguva : 2.vieta - poļu bārmenis Vojceks Urbanski (Wojcirch Urbanki) ar kokteili Black Balsa- miko; 3.vieta – Igaunijas bārmene Hirja Niit ar kokteili Ieva; 4.vieta – bārmenis no Austrijas Georgs Sedriks Tomas (Georg Cedrick Thomas) ar kokteili The 6th sense; 5.vieta – Lucia Montanelli no Lielbritānijas ar kokteili Purple Velvet; 6.vieta – Marija Vinogradova no Latvijas ar kokteili Black Secret.

Kopumā konkursā piedalījās 49 bārmeņi no 19 valstīm un sadalīja 4800 eiro lielu prēmiju fondu.

Konkursa labākais bārmenis un Rīgas Melnā Balzama kausa ieguvējs Stanislavs Muhins par bārmeni strādā jau 16 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Mū siers vadītāja Vita Kence nospraudusi mērķi pirmssvētku pirkšanas drudzī nedēļas laikā pārdot divu mēnešu produkcijas apjomu, jo «Jāņu galdam pērk pat tie, kam siers negaršo», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar mājražošanas popularitātes vilni arvien vairāk mājražotāju, zemnieku saimniecību un nelielu uzņēmumu nodarbojas arī ar siera ražošanu, kas ir visai atšķirīgs produkts no industriāli gatavotā. Līdzās jau zināmiem mazajiem ražotājiem nostājas jauni spēlētāji nišas tirgū, kuriem dažkārt nākas grūti sadalīt tirgus placi.

No virtuves uz ražotni

Pirms trim gadiem kopā ar bijušo draugu un pašreizējo firmas īpašnieku Raivi Guzlēnu gandrīz no zila gaisa izveidotā siera ražotne pārstrādā nedaudz vairāk nekā tonnu piena nedēļā. «Pirmie sieri tapa mājražošanas līmenī mājas virtuvē Gulbenē,» stāsta uzņēmuma saimniece V. Kence. Taču virtuvē drīz kļuva par šauru, tāpēc meklētas telpas, kas izrādījies grūts uzdevums. Tikai trīs kilometrus attālajā Ozolkalnā atrasta vieta siera darbnīcai, savukārt Gulbenē telpas par jaunajiem uzņēmējiem pieejamu nomas maksu atrast neizdevās. Pašvaldībai piederošā ēka citādi stāvētu tukša, tikai reizi nedēļā tur līdzās siernīcai darbojas feldšerpunkts. «Šī ēka labi parāda, kāda ir dzīve laukos – viss iznīkst, neviens neko darīt negrib. Tā kā ēkā citu īrnieku nav, mums ziemās nākas apkurināt visu ēku, lai caurules neaizsalst,» stāsta v. Kence.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontrastaina atmosfēra, kurzemniekiem netipiska koncepcija un pozitīvas ambīcijas – tāds ir pirmais iespaids par Liepājas jauno restorānu M’O Liepāja, ko decembrī F. Brīvzemnieka ielā atvērusi SIA Liepājas Restorāni. Uzņēmuma līdzīpašnieki ir Mārtiņš Porziņģis un Olafs Saulriets, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Viss sākās pirms trīs gadiem, kad sāku aktīvi braukāt no Rīgas uz Liepāju, jo kopā ar Māri Verpakovski pārņēmām bijušo Metalurga futbola komandu. Man agrāk galvaspilsētā Andrejsalā piederēja restorāns Koya, savas uzņēmuma daļas pārdevu partneriem un ar visu ģimeni pilnībā pārcēlos uz Liepāju. Taču man pietrūka «restorāna sajūtas», un tas sakrita ar manu draugu ideju. Viņi bija iegādājušies šo vecpilsētas kvartālu,» atklāj O. Saulriets.

Bijušo rīdzinieku nav nobiedējusi restorānam paredzētā telpa, kas bijusi pilnīga grausta stāvoklī, drīzāk otrādi – ļoti iedvesmojusi informācija par vēsturisko objektu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: World Class Latvia dalībnieki iepazīstas ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā

Dienas Bizness, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko bārmeņu sacensību World Class treneris un tiesnesis no Taivānas Niku Vu (Nick Wu) iepazīstinājis Latvijas dalībniekus ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā.

Konkursa WorldClass 2016 finālists Niks Vu mēroja ceļu no Taivānas uz Latviju, lai pasniegtu meistarklasi šī gada dalībniekiem – 28 bāru pārstāvjiem, kas cīnīsies par godu pārstāvēt Latviju un, iespējams, Baltiju konkursa pasaules sacensībās.

Vakariņu gaitā Niks gatavoja viesiem savus kokteiļus, savukārt viesību rīkotāji prezentēja savu konkursa kokteiļkarti.

«Niks Vu pārsteidza visus ar savu ātrumu – Āzijā kokteiļus gatavo zibenīgi, mazāk nekā dažu minūšu laikā kokteilis ir jau gatavs. Tas liecina, ka praksei ir milzīga nozīme, un es ceru, ka arī Latvijas jaunāka bārmeņu paaudze iemācīsies apkalpot klientus tikpat ātri kā Taipejā,» iespaidos dalās Edgars Elbergs, miksologs, pasniedzējs un World Class vēstnieks Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas izstādē Riga Food 2018 piedalīsies vairāk nekā 700 uzņēmumu

Db.lv, Jānis Goldbergs, 28.08.2018

Latvijā radītie produkti, kurus iespējams nobaudīt izstādes "Riga Food 2018" preses konferencē viesnīcā "Grand Poet by Semarah Hotels"

Foto: Sintija Zandersone/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā pārtikas izstādē Riga Food 2018 savus jaunākos produktus un pakalpojumus šogad prezentēs vairāk nekā 700 uzņēmumu kopumā no vismaz 35 valstīm, informēja pasākuma rīkotāji - starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

Riga Food 2018 Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks no 5. līdz 8. septembrim, un tajā plānotas starptautisku un pašmāju uzņēmumu ekspozīcijas, meistaru sacensības, pārtikas produktu konkursi, jaunumu prezentācijas, semināri, šovi, meistarklases un degustācijas.

Izstādē būs apskatāmi 12 valstu nacionālie kopstendi, tostarp pirmo reizi izstādē būs vērienīgs Krievijas uzņēmumu kopstends, kā arī būs apskatāms Lietuvas, Igaunijas Gruzijas, Itālijas, Kanādas, Ukrainas, Polijas, Uzbekistānas, Baltkrievijas, Indijas un, protams, arī Latvijas nacionālais kopstends. Pirmo reizi izstādē piedalīsies uzņēmums no Kipras, Irānas un Ēģiptes, vairāki uzņēmumi no Ķīnas un pēc ilgāka laika ar ekspozīcijām atgriezīsies Portugāles, Taizemes, Francijas, Armēnijas, Spānijas un Nīderlandes uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas krodziniekiem ir arvien vieglāk pārdot dārgākus alkoholiskos dzērienus – publika atļaujas tērēt vairāk ne tikai salīdzinājumā ar krīzes gadiem, bet pat salīdzinot šo vasaru un pavasari. Lētā alus vietā cilvēki izvēlas kokteiļus ar dārgākiem alkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, rumu vai viskiju, noskaidrojis laikraksts Neatkarīgā.

«Lētākā alus kausi nu paliek tikai studentu dzīvē,» atzinis viens no Rīgas kroga bārmeņiem, kurš gan vēlējies palikt anonīms.

Viņš stāstījis, ka iepriekšējos divos gados alus kļuva par iecienītāko dzērienu pat tiem, kuri iepriekš to nedzēra – vienkārši cilvēkiem nebija naudas tēriņiem alkoholiskajiem dzērieniem, bija citas prioritātes. Taču pērn jau bija vērojama kustība un vairāk izvēlējās viskijus, konjakus. Šā gada vasara savukārt atnesusi jaunas vēsmas: tīrie dzērieni vairs nav tik ļoti iecienīti, bet topā esot kokteiļi – Mojito (ar rumu) un rums ar kolu. Salīdzinājumam – puslitra alus kauss Vecrīgā maksā ap diviem latiem, kamēr kokteiļa vidējā cena ir vismaz divreiz augstāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādāts jauns viesnīcas Grand Hotel Kempinski Riga bāra Grand Bar koncepts, lielāku uzmanību pievēršot viskijam

Grand Bar jaunais viskija bāra koncepts savu darbību uzsāka februāra beigās. Šobrīd piedāvājumu veido vairāk nekā 100 dažādi viskija veidi no Īrijas, Skotijas, Amerikas, Japānas, Kanādas, Zviedrijas, Jaunzēlandes, Austrālijas, Indijas un Taivānas. «Lai gan viskija piedāvājums turpinās augt katru mēnesi, mūsu mērķis nav sasniegt lielāko viskija sortimentu Rīgā, bet gan likt uzsvaru uz viskija baudīšanu. Solīti pa solītim «audzējām» sortimentu un strādājām pie informācijas, viskija kartes apkopošanas un noformēšanas,» saka Oskars Vārenbergs, Grand Bar bārmenis un viens no idejas autoriem.

«Viskijs tika izvēlēts likumsakarīgi, jo mūsu bārmenis Oskars ir kā viskija vēstnesis, kurš seko līdzi visam aktuālajam, kas ir saistīts ar šo dzērienu,» teica Līva Laiviņa, Grand Hotel Kempinski Riga bāra Grand Bar, sabiedrisko attiecību un mārketinga vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Viesmīlības jomā strādājošajiem Latvijā vēl ir kur augt

Ēriks Lingebērziņš, SIA Baltic Vision Riga izpilddirektors un valdes loceklis, Biznesa augstskolas Turība lektors, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrisma nozares specifika – atbildi uz šādu jautājumu pirmajā radošajā diskusijā, kas notika šī gada pavasarī, meklēja tūrisma nozares profesionāļi, Latvijā tūrismu studējošie ārvalstu studenti un vietējie studenti Biznesa augstskolas Turībā Biznesa inkubatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Kafejnīcai izvēlas Pārdaugavu

Anda Asere, 06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdaugavai piemīt īpašības, kas ļautu tai kļūt par pilsētnieku iecienītu atpūtas vietu. Tieši tāpēc Elgars Rubenis savu kafejnīcu Brīvosta atvēra šajā Rīgas daļā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Te vēl ir iespējas kaut ko izveidot. Centrā un Vecrīgā vajag daudz lielākus līdzekļus un, iespējams, arī pieredzi, lai tur startētu. Pārdaugava ir klusāka, te ir mazāk stresa, nav tādas milzīgas cilvēku masas kā centrā,» raksturo Elgars. Viņš pats dzīvo Pārdaugavā, pēdējos septiņus gadus strādāja Ķīpsalā, tāpēc viņam šī Rīgas daļa ir iepatikusies. Tāpat ir svarīgi, lai varētu ar mašīnu aizbraukt uz darbu, arī klientiem patīk tas, ka auto var novietot bez maksas. «Pārdaugava ir skaista vieta. Visam nevajag būt centrā. Pārdaugava ir pietiekami liela, te ir perspektīvas strādāt un attīstīties,» spriež Elgars. Runājot par konkurenci, viņš teic, ka lielākā cīņa te ir par ikdienas pusdienotājiem, kuri vēlas lēti paēst. «Gājēju plūsma te ir diezgan maza, un lielākajai daļai interesē darbdienu pusdienas. Tā kā mums kaimiņos ir ēdnīcas, konkurēt ir grūti. Mēs vairāk orientējamies uz kvalitāti, tāpēc ir doma piedāvāt nelielus banketiņus, ģimenes svinības,» saka Elgars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama kokteiļa meistara titulu un 3000 eiro prēmiju starptautiskajā bārmeņu konkursā Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge 2015 izcīnīja Angelika Larkina no Igaunijas ar kokteili 6 Elements, teikts paziņojumā medijiem.

2. vietu un 1000 eiro prēmiju ieguva Juris Ķēniņš ar kokteili RICO, bet 3. vietu un 500 eiro prēmiju ieguva Eduards Trofimčuks ar kokteili Sixth Element.

Bārmeņu sniegumu vērtēja starptautiska profesionāļu žūrija, liekot atzīmes gan par dalībnieku tehnisko sniegumu, gan sagatavotā kokteiļa garšas unikalitāti, īpašībām un noformējumu.

Konkurss notika 25.novembrī Rīgā, tajā piedalījās 48 bārmeņi no 10 pasaules valstīm, tostarp Baltijas valstīm, Krievijas, Ukrainas, Lielbritānijas, Izraēlas un citām, kuri gatavoja kokteiļus pēc savas unikālās receptes, izmantojot Rīgas Melnā balzama līnijas dzērienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju jeb 67% uz bāriem, restorāniem vai kafejnīcām dodas tādēļ, lai tajos satiktos ar draugiem un ģimenes locekļiem, un piektā daļa (22%) to dara regulāri – vienu līdz trīs reizes mēnesī –, liecina starptautisko bārmeņu konkursa World Class 2018 un pētījumu kompānijas SKDS sabiedriskās domas aptauja.

Pētījums arī atklāj, ka lielākā daļa aptaujāto jeb 42% iedzīvotāju reti apmeklē restorānus, bārus vai kafejnīcas – vienu vai vairākas reizes gadā. Liela daļa (31%) uz tiem dodas retāk nekā vienu reizi gadā vai neiet vispār, bet tikai 5% aptaujāto to dara bieži - vienu vai vairākas reizes nedēļā.

Kā biežāko bāru, kafejnīcu un restorānu apmeklēšanas iemeslu 39% aptaujāto norādīja vēlmi pavadīt brīvo laiku, 15% tajos satiekas ar biznesa partneriem, bet 7% respondentu kā iemeslu minēja vēlmi padejot.

«Aptaujas rezultāti liecina, ka bāru apmeklēšanas kultūra Latvijā mainās. Arvien vairāk cilvēku izmanto tos ne tikai kā vietas, kur baudīt dažādus dzērienus, bet arī lai satiktos ar draugiem vai biznesa partneriem. Turklāt Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi gan pasniegtie dzērieni, gan apkalpošanas kultūra un citas nianses,» skaidro World Class vēstnieks Latvijā Edgars Eldbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesā ienāk ar spānisku vieglumu

Vēsma Lēvalde, 20.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokteiļbāra Red Sun Buffet īpašnieki brāļi Mikus un Mareks Alberti ir gatavi Liepāju pārvērst par kūrortu ar pludmales un klubu naktīm, jauno grupu konkursiem un ielu svētkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas rokkafejnīcas bijušajās telpās - Stendera ielā 18, Liepājā - plānots atvērt klubu, grilbāru un ātrās ēdināšanas restorānu Hesburger.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja Tiamo Grupas mārketinga vadītājs Toms Zukulis, ēkas otrajā stāvā atradīsies klubs, kura atklāšana plānota aprīļa beigās, bet trešā stāva terasē - grilbārs, kura atklāšana plānota maija beigās.

To, cik investēts šajā projektā, uzņēmumā pārstāvis neatklāja un norādīja, ka plašāka informāciju tiks sniegta, tuvojoties atklāšanas datumam. Db.lv novēroja, ka šobrīd plānotajai atpūtas vietai tiek meklēti darbinieki - bārmeņi un viesmīļi.

Savukārt, ēkas pirmajā stāvā tiks izvietots ātrās ēdināšanas restorāns Hesburger. Kā informē uzņēmumā, restorāna atklāšana paredzēta aprīļa beigās - maija sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā zemākā vakcinācijas pret Covid-19 aptvere novērojama lauksaimniecības un mežsaimniecības, kā arī būvniecības nozarēs, kur, attiecīgi, vakcinācijas pilnu kursu līdz 20.oktobrim bija veikuši 34% un 49% strādājošo, liecina Ekonomikas ministrijas (EM) publiskotā informācija.

Tikmēr lielākais pret Covid-19 vakcinēto īpatsvars ir veselības un sociālās aprūpes sektorā, kur vakcinēti 87% no nozarē strādājošajiem.

Nozaru iedalījumā vakcinācijas īpatsvara ziņā veselības un sociālās aprūpes sektorā strādājošajiem seko izglītības nozare, kur uz 20.oktobri bija vakcinēti 83% no strādājošajiem, valsts pārvaldes un aizsardzības jomā - 81%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pakalpojumu nozarē - 78%, finanšu un apdrošināšanas nozarē - 77% un mākslas, izklaides un atpūtas jomā - 77%.

Profesionālo, zinātnisko un tehnisko pakalpojumu nozarē pret Covid-19 vakcinēti 71% darbinieku, izmitināšanas un ēdināšanas sektorā - 65%, operāciju ar nekustamo īpašumu jomā - 64%, pārējā rūpniecībā - 60%, tirdzniecībā - 60%, apstrādes rūpniecībā - 57%, administratīvo un apkalpojošo dienestu darbības jomā - 57%, bet transporta un uzglabāšanas sektorā - 51%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Holi festivāla direktoru Zigurdu Kursišu

Lelde Petrāne, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Zigurds Kursišs, Holi festivāla direktors. Uzņēmums Holi festivāls rīko Baltijā vienīgo Krāsu festivālu Holi, kura idejiskais pamats un aizsākumi meklējami Indijā. «Latvijā šo festivālu rīkojam jau otro gadu Lucavsalā, šogad tas notiks jau pavisam drīz – 9. jūlijā. Festivāls ir unikāls ar savu krāsu konceptu, pieejamību visām vecumu grupām un profesiju pārstāvjiem, kas vēlas priecāties un baudīt krāsainu vasaru, atrodot festivālā tieši sev piemēroto – mūziku dažādām gaumēm, relaksējošas un sportiskas aktivitātes un daudz, daudz krāsu un prieka,» stāsta Z. Kursišs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Arī Stendzenieks steidz izmantot Neo un 4ATA

Dace Preisa, 12.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas speciālists un smilšērkšķu sulas Bio2you tirgotājs Ēriks Stendzenieks, kura profesionālā darbība nereti tiek saistīta ar politiskiem motīviem, noliedz sabiedrībā izskanējušās baumas, ka Neo ir viņa «projekts».

Taču viņš nav kavējies izmantot Ceturtās atmodas tautas armijas (4ATA) popularitāti un devis nosaukumus Neo2you un Bio4ATA kokteiļiem, kas gatavoti no Bio2You smilšērkšķu sulas.

«Neo un viņa armija paši ir atstājuši daudz caurumu savā komunikācijā ar sabiedrību. Daudzi to arī nekautrējās izmantot. Lūk, žurnālists Imants Liepiņš jau piereģistrējis sabiedrību Neo4ATA, kurai nav nekāda sakara ar to nabaga Neo,» viņš klāsta intervijā vortālam 7guru.lv: «Man tik vakar pieleca, ka man taču ir Bio2you smiltsērkšķu sula. Nogāju lejā uz bāru, kur ar Rock’n’Riga bārmeni uztaisījām divus jaunus kokteiļus – Bio4ATA un Neo2you

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas, ka šī ienākumu daļa ir lielākais iztikas avots, ir stipri pārspīlēti teikts, tas nāk kā bonuss, ja esi izpalīdzīgs, bet reti kurš sfērā strādājošais šo naudu uzskaita. Es nezinu, cik un kādas summas mani kolēģi saņem manis vadītajās vietās, jo uzskatu, ka dzeramnauda, to dalīšana un lielums nav mana darīšana.

Šī brīža lielākās problēmas saistītas ar dzeramnaudas nonākšanu līdz, piemēram, pavāriem vai trauku mazgātājiem. Viesmīļi un bārmeņi bieži nemaz neaizdomājas, ka dzeramnaudas lielums ir atkarīgs arī no glāzes tīrības vai ēdiena garduma. Ja negribi atstāt dzeramnaudu – neatstāj. Ideāli būtu izskaidrot, kāpēc neatstāj, lai cilvēks un uzņēmums var laboties. Neesmu nepieklājīgi piekasīgs, bet, ja kaut kas nepatīk, vienmēr saku un skatos, kā tiek risināta situācija, jo var būt tā, ka viss ir slikti, bet viesmīlis atrisina situāciju tik filigrāni, ka dzeramnaudu tāpat vēlēšos atstāt.

PĀRĒJOS VIEDOKĻUS LASI:

Dažāda prakse

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar naktskluba Coyote Fly vadītāju Madaru Maulvurfu

Lelde Petrāne, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild naktskluba Coyote Fly vadītāja Madara Maulvurfa.

2013. gadā dzīvestila rallija Gumball 3000 jubilejas tūre veda pa Eiropu, piestājot arī Rīgā. Coyote Fly tika izvēlēts par oficiālo Gumball 3000 klubu Baltijā. «Aizraujoši izklaides pasākumi ir viena no Gumball vizītkartēm, un organizatori katrā valstī izvēlas ekskluzīvākos un augstākā līmeņa klubus un restorānus, tāpēc mums bija īpašs prieks, ka bija iespēja uzņemt pasaules līmeņa zvaigznes un miljonārus. Šis gan laikam uzskatāms par mūsu vissarežģītāko un darbietilpīgāko projektu, jo papildu kluba aktivitātēm, mums bija jānodrošina arī mašīnu izvietošana Rīgas ielās, kas prasīja iziet neskaitāmus birokrātiskos labirintus un diezgan lielas investīcijas,» stāsta M. Maulvurfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar viesnīcas un restorāna Aparjods vadītāju Edmundu Siksni

Lelde Petrāne, 22.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Edmunds Siksne, viesnīcas un restorāna Aparjods īpašnieks.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Kvalitāte, uzņēmuma darbības ilgums, darbinieki. Grūti teikt, vai unikāls, bet īpašs gan. Tas ir mūsu ģimenes «butiks», mūsu otrās mājas, kur domājam par katru sīkumu – sākot no latvju zīmēm uz slēģiem un beidzot ar niedru jumtiem.

Ēdienkarte mūsu uzņēmumā gan ir unikāla – tajā ir vairāk nekā 27 pamatēdieni. Kad pienācis laiks mainīt ēdienkarti, mēs to papildinām. Mūsu restorānam ir īpašs pastāvīgo klientu loks, kas vēlas no virtuves tieši to pašu, ko pirms 5 gadiem. Pavāriem nav tas vieglākais darbs, jo jāspēj pagatavot visu, kas iekļauts ēdienkartē. Kā arī rūpēs par klientu neveidojam tā saucamos «slēgtos vakarus» – jā, esam gatavi sagatavot grupai vakariņas, uzklāt viesību galdu, bet ar noteikumu, ka ikviens viesis var nākt restorānā un paēst. Tās ir rūpes par klientiem, lai nav tā, ka klients atbrauc un katru trešo sestdienas vakaru slēgts.

Komentāri

Pievienot komentāru