Jaunākais izdevums

Ar S Pen irbuli pazīstamā Samsung viedtelefonu sērija Note savā 10.jubilejā pircējiem sarūpējusi iespaidīgu trīs fotokameru bloku.

Jau desmito gadu pēc kārtas rudens cēlienu tehnoloģiju pasaulē iezvana Dienvidkorejas uzņēmuma Samsung prezentācija, kurā potenciālajiem pircējiem un vienkārši interesentiem tiek izrādīts kārtējais Galaxy Note modelis. Jā, augusta sākumā izrādītais Note 20 pārstāv jau desmito šīs sērijas paaudzi.

Tāpat kā priekšgājēji, arī jaunākais veikums iemieso āziešu pragmatisko un konservatīvo pieeju biznesam – sniegt klientiem viņu iecienīto produktu, ik gadu to nedaudz pilnveidojot. Tas vienlaikus arī nozīmē, ka vienas sērijas ietvaros radikālas izmaiņas nav gaidāmas, lai cik ļoti to vēlētos atsevišķi tehnoloģiju baumotāji, kuri gada sākumā spekulēja par Note un atlokāmā Fold sēriju saplūšanu.

Turpinot pērn aizsākto tradīciju, arī šogad Samsung «saskaldījis» sēriju divos modeļos – Note 20 un Note 20 Ultra. Db.lv bija iespēja iepazīties ar lielāko un dārgāko no tiem.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Pat visi tie, kuri Note pārmet lēnu evolūciju, nevar noliegt, ka korejieši ik gadu piedomā pie katrai paaudzei raksturīga dizaina. Note 8 bija pieejams zelta krāsā, Note 9 reklāmas plakātus rotāja zilais modelis ar dzeltenu irbuli, Note 10 atpazīšanas zīme bija gaismas rotaļas mīlošais Aura Glow spīdīgais pārklājums. Pēc kā pazīsim Note 20? Pēc «mistiskā bronzas» toņa, kādā pieejams arī vienlaikus prezentētais viedpulkstenis un bezvadu austiņas. Klasikas cienītājiem ir pieejama arī melna un balta versija, tomēr bronza izskatās visinteresantāk. Matētais korpuss teicami apslēpj pirkstu nospiedumus.

Otrs redzamākais jaunums, protams, ir iespaidīgais kameras bloks. Trīs milimetrus uz āru «izlīdušais» veidojums ir ļoti līdzīgs pavasarī ieraudzītajam milzenim Galaxy S20 Ultra korpusā. Izvirzījums ir ļoti izteikts, pateicoties trīs identiska izmēra atvērumiem gana gaumīgs un emocionāli uzrunājošs, vienīgi ikdienas lietošanā traucējošs. Tas ne vien ķeras aiz kabatas, bet arī traucē lietot uz galda guļošu tālruni, jo pieskaroties ekrānam, uz kameras bloka guļošais korpuss šūpojas. Labi, ka tā apmales ir izvirzītas tālāk par lēcām. Skaidrs, ka ērtai lietošanai būs nepieciešams par kameras bloka izvirzījumu «resnāks» aizsargvāciņš, kas 8,1 milimetru korpusu padarīs vēl biezāku.

Trešā, mazāk uzkrītošā lieta ir S Pen mājvietas pārceļošana no labās puses uz kreiso, kam izskaidrojums ir pavisam vienkāršs – zem lielās kameru sistēmas irbulim vienkārši nepietika vietas. Pat neraugoties uz to, ka korpuss kļuvis par pāris milimetriem garāks. Savukārt ieslēgšanas un skaļuma pogas no neierastās kreisās malas Note 10 modelī pārcēlušās uz klasiskajam izkārtojumam atbilstošo labo malu.

208 gramus smago tālruni no abām pusēm klāj jaunākās paaudzes Gorilla Glass Victus aizsargstikls, kas esot izturīgāks par priekšgājējiem. Interesanti, ka matētā aizmugure vizuāli un pēc taustes drīzāk atgādina metālu. Neierasts ir arī tās savienojums ar metāla rāmi. Ja līdz šim ražotāji centušies radīt viengabala ilūziju, tad tagad salaiduma vietā atstāta acīmredzama sprauga. Tas gan nav traucējis saņemt augsto IP68 ūdens un putekļu noturības sertifikāciju.

Veiktspēja

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Veiktspēja Note sērijai tradicionāli ir tā lieta, kuru būtībā pat nevajadzētu iztirzāt. Samsung šo tālruni veido kā jaudas līderi, aprīkojot ar attiecīgā perioda labākajām tehnoloģijām. Šis gads nav izņēmums, lai gan tālrunis saņēmis tieši to pašu 7 nanometru arhitektūrā veidoto Exynos 990 procesoru ar diviem 2,73 GHz, diviem 2,5 GHz un četriem 2,0 GHz kodoliem, ar kādu aprīkots S20 Ultra. Tas pieejams ar trīs lielumu iebūvēto atmiņu un 12 GB operatīvo atmiņu. Mūsu rīcībā pabija vidējā versija ar 256 GB datu krātuvi, piedāvājumā ir arī divreiz lielākas un divreiz mazākas ietilpības atmiņas bloki.

Kopš pavasara tirgū nonākuši daži jaudīgi viedtālruņi no Ķīnas, tomēr Exynos procesors joprojām cēli turas veiktspējas testu rezultāta saraksta pirmajā desmitniekā. Un jaudas tam patiešām pietiek it visam, ko vien var iedomāties paveikt ar tālruni. Arī video apstrādes redaktoriem un spēlēm.

Labi vārdi kopumā jāsaka arī par ekrānā iestrādāto pirkstu nospiedumu lasītāju un sejas atpazīšanas sistēmu. Pie PIN koda ievadīšanas nācās ķerties pavisam reti. Vienīgi joprojām uz ekrānā apslēptā sensora pirkstu jāuzspiež. Dažiem citiem ražotājiem izdevies panākt, ka pietiek ar vieglu pieskārienu. Samsung šajā ziņā vēl ir, kur augt.

Nozīmīgākie uzlabojumi skāruši S Pen irbuli. Pieaudzis ar to dodamo komandu klāsts. Piemēram, tagad ar irbuļa kustībām var vadīt interneta pārlūku vai uzņemt ekrānšāviņu un uzreiz tajā veikt pierakstus. Gaisa žesti ir vienkārši, tomēr pie to došanas jāpierod. Pirmajās dienās tālrunis bieži rādīja bēdīgu «smailiju», rakstot, ka nesaprot komandu, taču laika gaitā izdevās atrast kopīgu valodu.

Ražotājs dižojas, ka arī rakstīšana kļuvusi precīzāka, jo samazināts S Pen aizkaves laiks. Te gan atkal runa ir par sekundes simtdaļām, ko nepiekasīgs lietotājs pat nepamana. Svarīgākais, ka darbība patiešām atgādina rakstīšanu uz papīra, ko papildina izteiksmīga, mākslīgi veidota zīmuļa vai flomāstera švīkāšanas skaņa. Tas nudien palielina ticamību, ka skricelējam uz papīra, nevis ekrāna.

Biznesa auditorijai svarīgs varētu būt fakts, ka šajā modelī DeX pārvērsts par bezvadu risinājumu. Tas nozīmē, ka tagad tālruni var pārvērst datorā, pievienojot tam monitoru, klaviatūru un peli bez īpašas dokstacijas. Tas patiešām darbojas un ir gana ērti, ja steidzami vajag apstrādāt kādu dokumentu vai uzrakstīt garāku tekstu.

Ekrāns un skaņa

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Pērnā gada Note 10 Plus jau bija liels ekrāns, un šā gada modelim tas «izaudzis» vēl par 0,1 collu līdz 6,9. Attiecīgi palielinājusies izšķirtspēja līdz 1440x3088 pikseļiem, lai noturētu aptuveni līdzīgu pikseļu blīvumu. Note 20 Ultra tas ir 496 uz collu, un tas ir tiešām augsts rādītājs.

Dynamic AMOLED displejs ir pievirzījies vēl tuvāk malām un tagad aizņem jau 91,7% no visa korpusa laukuma. Melnās apmales kļuvušas pavisam plānas un pat stūros telpa izmantota maksimāli efektīvi. Pat ja kādam nepatīk asās kantes, tām tomēr ir zināmas priekšrocības – vizuālajam materiālam pilnekrāna režīmā tikpat kā nekas netiek «nocirpts». Noapaļotie stūri bieži vien apslēpj pusi no reklāmu vai lietotņu aizvēršanas ikonām.

Nozīmīgākais ekrāna pienesums ir 120 Hz atsvaidzes ātrums, kas turklāt tiek aktivizēts automātiski. Tālrunis pats analizē saturu un pārslēdzas no 60 Hz divreiz ātrākā režīmā vien tad, kad ir tāda nepieciešamība. Spēļu cienītāji to novērtēs, jo autosacīkšu un sporta spēlēs attēlojums patiešām ir gludāks. Vienīgi 120 Hz atsvaidzes ātrums nāk «komplektā» ar izšķirtspējas pārslēgšanos no WQHD+ uz zemāko Full HD standartu. Savukārt šādas automātiskas pārslēgšanās pluss ir enerģijas taupīšana, jo lietotājam pašam var aizmirsties pēc spēlēšanās aktivizēt mazāk ēdelīgu ekrāna režīmu.

Kopumā displejs sniedz labāko, ko varam gaidīt no aktīvās matricas OLED tehnoloģijas. Patīkami spilgts un krāsas dažkārt ir košākas nekā dzīvē.

Patīkami pārsteidza stereo skaļruņi, kuru pieregulēšanā roku pielikuši AKG speciālisti. Skaņa ir skaļa un tīra. Tā īpaši necieš pat tad, ja aiztaisa apakšējā skaļruņa atveri, jo augšējais nav īpaši vājāks. Līdz ar to tiek atbalstīta arī Dolby Atmos tehnoloģija ar skaņas pārvietošanos.

Fotokamera

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Gan vizuāli, gan tehniskajā izpildījumā kamera piedzīvojusi visstraujāko lēcienu, salīdzinājumā ar priekšgājēju. Ja tam galvenā attēla sensora izšķirtspēja bija 12 MP, tad šajā – 108 MP. Tā izmantošanā gan ir daži ierobežojumi, piemēram, tikai seškārtīga pietuvinājuma iespēja, kamēr standarta 12 MP režīmā var fotografējamo objektu «pievilkt» 50 reizes tuvāk.

108 MP režīmā tiek izmantota tā pati sistēma, kā S20 Ultra. Proti, deviņi pikseļi tiek «sasieti» vienā «superpikselī», piešķirot attēlam vairāk detaļu. Attiecīgi katras šādas bildes apmērs izaug līdz aptuveni 25 MB. Būtībā šis režīms noder māksliniecisku attēlu veidošanai vai arī kāda fragmenta izgriešanai no fotogrāfijas.

Runājot par tālummaiņu, kvalitatīvi attēli padodas līdz 20x pietuvinājumam. Lai ietu tālāk, tālrunis stingri jānofiksē, citādi no izplūšanas būs grūti izvairīties. Nakts režīma veikums arī lielā mērā atgādina S20 Ultra iespēto. Naksnīgas ainavas izskatās gaišākas kā patiesībā un pat pilnīgā tumsā uzņemtās bildēs var saskatīt visus objektus.

Interesantas iespējas piemeklējušas video režīmu. Tagad var izvēlēties, no kura mikrofona ierakstā ņemt skaņu. Var izvēlēties gan tālruņa mikrofonu, gan piesaistītās Galaxy Buds austiņas, kas ļoti noder, ierunājot tekstu vairāku metru attālumā no kameras. Labi darbojas arī video stabilizācijas sistēma, kas efektīvi novāc sīku drebēšanu.

Akumulators

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Akumulatora ietilpība gada laikā pieaugusi nenozīmīgi – līdz 4500 mAh, kas ir par 500 mazāk nekā S20 Ultra. Tomēr kopumā Samsung izdevies līdzsvarot patēriņu, lai normālā lietošanas režīmā Note 20 Ultra darbotos pusotru dienu ar aktivizētu Always on ekrānu. To izslēdzot ir tīri labas izredzes bez īpašiem satraukumiem sagaidīt otrās darbadienas vakaru. Nepārtrauktā video atskaņošanas režīmā ierīce ar vienu uzlādi darbojās nepilnas 12 stundas.

Dīvaini, ka šis tālrunis atbalsta tikai 25W ātro uzlādi, kamēr pērnā gada Note akceptēja arī 45W. Tomēr pat šādi baterijas piepildīšanai nepieciešama aptuveni stunda un 10-20 minūtes. Toties reversās bezvadu uzlādes jauda divkāršojusies līdz 9W, lai ātrāk piepildītu austiņu futrāli.

Gala vērtējums

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

10.paaudzes Samsung Galaxy Note ir spēris kārtējo soli sērijas nepārtrauktajā evolūcijā. Note 20 Ultra ir labāks par visiem priekšgājējiem, pat ja dažās jomās uzlabojumi ir salīdzinoši nelieli. Šajā grupā ietilpst procesors, displejs un akumulators. Taču pirmoreiz sērijas vēsturē tālrunis ieguvis kameras bloku, ko noteikti nevar nepamanīt. Tas nedaudz traucē ikdienas lietošanā, taču kompensē ar iespaidīgu 108 MP attēla sensoru un 50x pietuvinājuma iespēju. Labas ziņas ir arī S Pen irbuļa cienītājiem – tas kļuvis ātrāks un ir izmantojams jaunu gaisa komandu došanai. Protams, inovācijām ir sava cena un Note 20 Ultra gadījumā tā jau tuvojas pusotram tūkstotim eiro.

Cena 1319 eiro

Vērtējums

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Plusi

Iespaidīga 108 MP fotokamera

Ātrāk strādājošs S Pen irbulis

Izcils ekrāns ar automātiski aktivizējamu 120 Hz atsvaidzes ātrumu

Mīnusi

Nav izmantota jaudīgākās uzlādes iespējas

Pirkstu nospieduma sensors prasa stingru spiedienu

Jaunās S Pen gaisa komandas ne vienmēr klausa

Tehniskie dati:

Izmērs: 164.8 x 77.2 x 8.1 mm

Svars: 208g

Ekrāns: 6.9 collu Dynamic AMOLED, 1440 x 3088 pikseļu izšķirtspēja

Procesors: Exynos 990 (7 nm+ astoņu kodolu 2×2.73 GHz Mongoose M5 & 2×2.50 GHz Cortex-A76 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)

Atmiņa: 256 GB iebūvētā un 12 GB operatīvā

Operētājsistēma: Android 10 OS

Akumulators: 4500 mAh

Aizmugurējā trīskāršā fotokamera:

Galvenā 108 MP, f/1.8, 26mm (platā), 1/1.33", 0.8µm, PDAF, ar optisko stabilizācijas sistēmu (OIS)

Telefoto 12 MP, f/3.0, 120mm, 1/2.0", 0.8µm, PDAF, OIS, 5x optiskā tālummaiņa, 50x hibrīda tālummaiņa

Ultra platleņķa 12 MP, f/2.2, 13mm, 1.4µm

Priekšējā fotokamera: 10 MP, ultra platleņķa, f/2.2, 26mm, 1,22 µm, PDAF

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" šā gada viedtelefonu flagmaņu sērijas "Galaxy S20" dārgākais modelis "Ultra" piesaista uzmanību ar iespaidīgu 108 megapikseļu kameru un 100x tālummaiņu.

Dažus gadus it kā no malas noskatoties, kā "Huawei" «privatizē» viedtelefonu fotokameru lauciņu, "Samsung" šopavasar beidzot sagatavoja skaļu atbildi. Lielākais un dārgākais no jaunās "Galaxy S20" sērijas tālruņiem - "Ultra" – aprīkots ne vien ar uzkrītošu četru aizmugurējo kameru bloku, bet arī 100x tālummaiņu. Tā ir divreiz lielāka nekā "Huawei P30 Pro", kas pērnajā pavasarī tehnoloģiju pasaulē izpelnījās ovācijas un pat tika nodēvēts par «labāko spiegu telefonu».

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Ultra" ir jaunpienācējs "Galaxy S" saimē. Vēl nebijām apraduši ar domu, ka flagmanis sadalīts divos atzaros – parastajā un lielākajā jeb "Plus" versijā, kad sērijai pievienojās trešais brālis "Ultra". Kā var noprast pēc nosaukuma, gradācijas skalā šis ieņem augstāko pakāpienu. Tas ir lielāks par abiem pārējiem, ar 6,9 collu Dynamic AMOLED displeju un ar jau minēto simtkārtīgo tālummaiņu, kāda abiem pārējiem nav tikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung Galaxy Z Flip" atsauc atmiņā 20 gadus senos aizlokāmos «gliemežvākus», taču piedāvā moderna viedtelefona iespējas.

Ieilgušo "vienādo telefonu" laikmetu sapurinājis kaut kas neparasts. Līdz ar pirmajām pavasara vēsmām arī pašmāju veikalos ienācis "Samsung" šā gada jaunums – salokāmais viedtelefons "Galaxy Z Flip".

Lai arī salokāmie tālruņi pompozi tika izrādīti jau pirms gada, uz pirmajiem eksemplāriem varējām vien žēlīgi noskatīties globālajās izstādēs vai citzemju veikalos. Savukārt "Z Flip" uzreiz nonācis arī pie mums, un ir pelnījis ikviena līdzšinējās tālruņu vienveidības garlaikotā lietotāja uzmanību.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Nav jābūt ekstraklases speciālistam, lai saprastu, ka "Z Flip" svarīgākā inovācija un potenciālo pircēju uzmanības piesaistītājs ir tieši ārējais izskats. To nevar gluži dēvēt par unikālu vai neredzētu. Drīzāk, labi aizmirsts vecais modernā izpildījumā. Droši vien liela daļa šo rindu lasītāju ap gadsimtu miju izmēģināja tolaik ļoti aktuālos atlokāmos mobilos telefonus. Ekrāns augšā, pogas apakšā, vēl viens maziņš displejs uz vāka. Pārlocīta šī ierīce kabatā aizņēma niecīgu vietu, taču spēja piedāvāt daudz lielāku ekrānu nekā nepārlokāmie, kuri arī tolaik bija mazi, ja salīdzinām ar šodienas milzeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes "Samung" bezvadu austiņas "Galaxy Buds+" ar vienu uzlādi skan pat 11 stundas no vietas.

Viedtelefonu, televizoru un citas izplatītas patērētāju elektronikas lietotāji jau ir pieraduši pie ražotāju iecienītā koncepta – ik pa laikam papildināt populāru produktu ar jaunām iespējām, bet dizainu konceptuāli nemainīt. Šī pieeja "ķērusi" arī bezvadu austiņas. "Samsung" pērnā gada "Galaxy Buds", kas aizstāja divus gadus iznākušo "Gear IconX" modeli, šogad "pārdzima" ar paplašinātu nosaukumu "Galaxy Buds+", taču būtībā identiskā izskatā. Mainījusies vien pieejamā krāsa un pienākušas klāt dažas papildiespējas.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Tāpat kā priekšgājējs, "Buds+" pārstāv ausī pilnībā paslēpjamo austiņu novirzienu. Proti, tam nav kātiņa, kā "Apple AirPods" vai "Huawei" austiņām. Tam ir gan labās, gan sliktās puses. Labais ir kompaktais izmērs un neuzkrītošais izskats. "Galaxy Buds+" faktiski nav iespējams izraut no auss ar kapuci vai cepuri, jo apģērbam īsti nav aiz kā aizķerties. Savukārt uzliekamā gumijotā spuriņa nodrošina, ka ieausis aizķeras aiz gliemežnīcas lokiem un turas ļoti cieši. Ja vēl izvēlas atbilstošākā lieluma gumijas uzgalīti no komplektā trīs iekļautajiem, tad sajūtas ir gana komfortablas. Izmēģinājumu nedēļās austiņas tika lietotas visos apstākļos, kādus vien izolācijas periodā un drēgnā pavasarī varēja piemeklēt, tomēr īsti atmiņā nav situācijas, kad "Buds+" būtu izkrituši. Pat neraugoties uz to, ka gada laikā ieauši "pieņēmušies svarā" - no 5,6 līdz 6,3 gramiem katrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtējās situācijas laikā Baltijas valstīs pieprasījuma pieaugums planšetdatoriem sasniedza pat 300% izaugsmi, liecina "Samsung Electronics Baltics" apkopotie dati.

"Planšetdatori pāris gadus ir stabils, viegli stagnējošs tirgus ar samērā prognozējamu pieprasījumu, tomēr ārkārtējās situācijas izraisītās pārmaiņas gan uzņēmumos, gan mājsaimniecībās ieviesa nozīmīgas korekcijas šajā produktu kategorijā. Iedzīvotājiem bija nepieciešamas ierīces, kas ļauj ērti strādāt un mācīties no mājām, un pieauga pieprasījums arī no valsts institūciju un uzņēmumu puses," skaidro Māris Ķikāns, "Samsung Electronics Baltics" tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs.

Martā "Samsung Electronics Baltics" pārstrukturēja savus plānus un mainīja biznesa fokusu uz e-komerciju – ērtāku iepirkšanos tiešsaistē, bezkontakta piegādi un telefoniskām speciālistu konsultācijām. Rezultātā aprīļa vidū tiešsaistē tika pārdots pat četras reizes vairāk "Samsung" mobilo ierīču, nekā vidēji pirms tam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot mobilā satura patēriņam, tehnoloģiju uzņēmums "Samsung" radījis jaunus TV modeļus, kas izceļas ne tikai ar dizainu, bet arī iespējām savienoties ar telefonu un sociālajiem tīkliem – "Serif" un "Sero".

"Viedtālruņu lietotāji ir pieraduši, ka ar mobilo ierīci var ērti mainīt ekrāna novietojumu no vertikāla uz horizontālu un otrādi, piemēram, pārslēdzoties no "TikTok" video uz seriālu "Netflix". Droši vien nav diskusiju par to, ka filmas un seriālus ir ērtāk skatīties uz lielāka ekrāna, bet dažkārt ir arī kāds "TikTok" video, kas jāredz visiem ģimenes locekļiem," stāsta "Samsung Electronics Baltics" sadzīves elektronikas biznesa direktors Baltijā Sergejs Kostjučenko.

"Sero" televizora modelis izceļas ar to, ka tā ekrānu ir iespējams vienkārši pagriezt vertikāli – tas ļauj ērti skatīt jebkuru fotogrāfiju vai video no sava viedtālruņa tieši uz TV ekrāna, turklāt televizors pats saprot satura orientāciju un tai pielāgojas. "Sero" nosaukums nav radies netīšām – korejiešu valodā tas nozīmē "vertikāli", atsaucoties uz jaunā modeļa izteiksmīgāko iezīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP5 pirktākie viedtelefonu zīmoli pirmajā pusgadā ir "Samsung", "Huawei", "Apple", "Nokia" un "Xiaomi", liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati.

Salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo pusgadu, visstraujāko izaugsmi piedzīvojis "Xiaomi" zīmols. Savukārt vidējā summa, ko klienti tērē par telefona iegādi, palielinājusies par aptuveni 15%.

TOP5 populārākie modeļi ir "Samsung Galaxy A51", "Huawei P30 Lite", "Huawei P Smart", "Samsung Galaxy A20e" un "Apple iPhone 11".

Visbiežāk telefonus izvēlas melnā, zilā un baltā krāsā.

"Kopumā ir novērojams, ka turpina palielināties viedtelefonu lietošanas laiks. Ja gadu iepriekš klienti viedtelefonu lietoja aptuveni pusotru gadu un pēc tam iegādājās jaunu, tad šobrīd tie ir jau divi gadi. Vispieprasītākie ir vidējās klases telefoni un vidējā summa, ko šā gada pirmajā pusgadā klients iztērēja par telefona iegādi, bija 361 eiro. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju," informē "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" lēmums tirgot Eiropā "P40 Pro+" bagātinājis piedāvājumu ar vēl vienu simtkārtīgi pietuvināt spējīgu viedtālruni.

Kad marta beigās "Huawei" tā brīža drūmajai globālajai situācijai atbilstošā virtuālajā prezentācijā izrādīja jaunos "P" sērijas viedtelefonus, visjaudīgākais no tiem, "P40 Pro+", uzreiz tika nostumts maliņā ar paziņojumu, ka būs pieejams tikai pircējiem Āzijā. Līdz ar to tas pārējai pasaulei kļuva neinteresants, lai gan vienīgais no visas sērijas spēja pieņemt mēnesi agrāk izrādītā "Samsung Galaxy S20 Ultra" mesto izaicinājumu.

Tagad Ķīnas uzņēmums domas ir mainījis un pārsteidzis eiropiešus ar solījumu tirgot "P40 Pro+" vecajā pasaulē. Ļoti iespējams, tas nonāks arī Latvijā. Ar ko gan tas varētu ieinteresēt mūsu pircējus, ņemot vērā, ka šobrīd jau nopērkamais "P40 Pro" piedāvā, iespējams, vislabāko telefona fotokameru tirgū?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī par lielāko viedtālruņu kompāniju pasaulē kļuvusi Ķīnas kompānija "Huawei", liecina jaunākie pētījumu kompānijas "Canalys" dati.

Otrajā ceturksnī uzņēmums pārdevis 55,8 miljonus viedtālruņu, kas gan ir par 5% mazāk nekā pirms gada, taču pārspēj gan "Samsung", gan "Apple" pārdoto viedtālruņu skaitu, tādējādi ieņemot pirmo vietu. Tajā pašā laikā eksperti pauž bažas, vai šis pārdošanas temps ir ilgtermiņā uzturams, ņemot vērā, ka lauvas tiesa jeb 70% no kopējiem pārdošanas apjomiem bijuši Ķīnā, savukārt importa apjomi gada laikā sarukuši par 27%.

Eiropā "Huawei" tirgus daļa sarukusi no 22% pirms gada līdz 16% otrajā ceturksnī, liecina "Counterpoint Research" dati.

"Samsung" palicis otrajā vietā, pārdodot 53,7 miljonus viedtālruņu, kas ir par 30% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā tehnoloģiju attīstības tempu, nākamās mobilo sakaru standarta paaudze varētu būt realitāte jau 2027. gadā.

Tā pieļauj Japānas telekomunikāciju operatora "NTT DoCoMo" 6G laboratorijas vecākais viceprezidents un ģenerāldirektors Takehiro Nakamura.

Šobrīd viņš kopā ar kolēģiem strādā pie 6G koncepcijas izstrādes. Viņi pēta to, kāda būs sabiedrība un tās vajadzības 2030. gadā, lai varētu identificēt prasības pret pārklājumu, datu pārraidi un aizturi. Paralēli tiek pētītas tehnoloģijas, proti, kāda veida radiotehnoloģijas nepieciešams attīstīt, kāda veida tīkls būs vajadzīgs. Uzņēmuma 6G laboratorijā strādā 20 cilvēki un komanda arvien paplašinās, turklāt ne tikai Japānā, bet arī citur, piemēram, kompānijai ir laboratorija arī Minhenē.

"Mēs pētām, kādas vajadzības sabiedrībai būs 6G ērā. Protams, 6G jānodrošina daudz labāki tīkla pakalpojumi, mazāka aizture, jādod iespēju pieslēgt desmitreiz vairāk ierīces, nekā 5G tīklā. 6G būs labāks pārklājums un darbības areāls, turklāt ne tikai uz zemes, bet arī jūrā un kosmosā. Iespējams, 2030. gados daudzi cilvēki baudīs ceļošanu kosmosā, tāpēc arī kosmoss mums jāapsver kā viens no virzieniem," teic T. Nakamura. Par 6G viņš stāstīs Baltijas jūras reģiona ekosistēmas forumā "5G Techritory".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cīņa par kapitāla piesaisti

Db.lv, 19.05.2020

Madara Kļaviņa-Kalnmale demonstrē, kā izskatās 3D koronavīrusa morfoloģijas modelis caur "LightSpace Technologies" AR galvas displeju.

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl februārī bija iespēja skatīt Monas Lizas portretu Luvrā virtuālajā realitātē. Tā kā šo portretu katru dienu apskata vairāki tūkstoši cilvēku un ir veikti attiecīgi drošības pasākumi, šo gleznu ir salīdzinoši grūti "izbaudīt". Tāpēc muzejs spēra soli pretī tehnoloģijām, ļaujot tā apmeklētājiem izdzīvot neierastu pieredzi, izbaudot šo šedevru vienatnē, izmantojot virtuālo realitāti.

Muzeji ir tikai viena no virtuālās realitātes (VR) un papildinātās realitātes (AR) pielietošanas vietām tūrisma un izklaides sfērā. Teju ikviens mūsdienās ir saskāries vai dzirdējis par 3D kino vai datorspēlēm. VR/ AR izmantošanas iespējas ir teju bez limita, gandrīz jebkurā jomā. Nākotnē ārsti skatīsies orgānus 3D projekcijā ar reālā laika datiem, kas atvieglos slimību un ievainojumu noteikšanu un palielinās precizitāti ķirurģijā. Toties inženieri varēs attīstīt un pilnveidot savas zināšanas par kosmosa kuģiem jebkurā vietā un laikā.

Arī aizsardzības sektorā 3D reljefa kartes var veicināt izpratni par apkārt notiekošo, bet drošības kontrolē, piemēram, lidostās, atvieglot bagāžas skenēšanas procedūru. Šobrīd vēl nav iespējams paredzēt, kā mainīsies pasaule pēc COVID-19 pandēmijas, taču ļoti iespējams, ka tā veicinās ātrāku izaugsmi atsevišķās nozarēs, un, piemēram, drīzumā varēsim veikt 3D video hologrammu zvanus un apmeklēt muzejus, sēžot uz dīvāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtelefonu tirdzniecībai pasaulē pirmajā ceturksnī rekordstraujš kritums

LETA--AFP, 02.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtelefonu pārdošanas apjoms pasaulē šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, samazinājies par 20,5%, tādējādi reģistrēts visu laiku straujākais kritums, liecina tirgus izpētes kompānijas "Gartner" apkopotie dati.

Gada pirmajos trīs mēnešos pasaulē pārdoti 299 miljoni viedtelefonu, salīdzinot ar 375 miljoniem ierīču pirms gada.

Kritumu galvenokārt veicinājuši koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētie pasākumi, kuru laikā tika slēgti veikali.

Tāpat šī lejupslīde skaidrojama ar viedtelefonu rūpnīcu slēgšanu, galvenokārt Ķīnā, norāda "Gartner".

Jaunākie dati liecina, ka Dienvidkorejas "Samsung" pirmajā ceturksnī ar 18,5% tirgus daļu saglabājis līderpozīcijas globālajā viedtelefonu tirgū, lai arī uzņēmuma pārdošanas apjoms sarucis par vairāk nekā 22%.

Ķīnas "Huawei" ar 14,2% tirgus daļu saglabājis otro vietu, bet ASV tehnoloģiju gigants "Apple" ierindojas trešajā pozīcijā, tā tirgus daļai veidojot 13,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"OnePlus" izcīnīja vietu tirgū, piedāvājot labus tālruņus lētāk nekā lielie zīmoli, taču jaunākais modelis "8 Pro" vairs nekonkurē ar cenu.

Divām dižgaru apcerētām neizbēgamām nepatikšanām – nodokļiem un fiziskā ķermeņa bojāejai - diezgan droši varam pieskaitīt trešo – tehnoloģiju produktu sadārdzināšanos līdz ar zīmola atpazīstamības pieaugumu. Vairākums ražotāju centušies ielauzties pieblīvētā tirgū ar lētāku produkciju un uzaudzējuši pircēju pulku, galvenokārt pateicoties tieši kārdinošai cenas un kvalitātes attiecībai, taču agrāk vai vēlāk padevušies vilinājumam paņemt no klientiem pēc iespējas vairāk naudas.

Tā noticis arī ar Ķīnas zīmolu "OnePlus". Dažus gadus priecējis cilvēkus ar kvalitatīviem tālruņiem par saprātīgu cenu, šogad ražotājs par jaunāko flagmani "OnePlus 8 Pro" jau prasa gandrīz tikpat daudz, cik tie konkurenti, kuriem tas vēl nesen mēģināja "atsist" klientus ar zemāku cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmums "Tet" sācis sadzīves tehnikas tirdzniecību e-veikalā, informē uzņēmums.

Izvērtējot tirgus tendences un klientu vēlmes, no pirmdienas "Tet" veikalos ir iespējams iegādāties ne tikai datortehniku, viedierīces, televizorus un audio tehniku kā līdz šim, bet e-veikalā arī sadzīves tehniku - ledusskapjus, tvaika nosūcējus, veļas mazgājamās mašīnas, plīts virsmas, cepeškrāsnis, mikroviļņu krāsnis, putekļu sūcējus un trauku mazgājamās mašīnas.

"Apzinot iedzīvotāju vajadzības, secinājām, ka "Tet" klienti pastiprināti izrāda interesi mūsu veikalos iegādāties arī sadzīves tehniku, tādējādi norēķinoties par vairākiem pakalpojumiem vienlaikus. Tā kā piedāvājam arī elektroenerģijas pakalpojumu, turklāt sadzīves tehnika kļūst arvien "gudrāka", piemēram, sadarbojoties ar citām ierīcēm un lietotnēm, šis uzņēmumam ir likumsakarīgs pakalpojumu attīstības solis," stāsta "Tet" valdes loceklis un komercdirektors Gusts Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Neracionālā finanšu tirgu eiforija var būt pat ilgāka

Jānis Šķupelis, 11.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgos turpinās tāda kā savdabīga Covid-19 ballīte.

Akciju cenas turpina palielināties - šā gada skatījumā, piemēram, ASV šajā vērtspapīru tirgū kopumā jau vērojami plusi.

Dažādu aktīvu straujam cenu pieaugumam (pēc Covid-19 izraisītā sabrukuma pavasara sākumā) palīdzējusi centrālo banku vēl iepriekš neredzēti apjomīga papildu likviditātes radīšanas kārta.

Tāpat eksperti norāda, ka tirgū ienācis jaunu investoru vilnis, kuru stiprāku padarījuši valdību, īpaši ASV, tiešā veidā piešķirtie papildus līdzekļi.

Turklāt līdz ar ekonomiskās aktivitātes atjaunošanos, tautsaimniecībām atveroties, ir uzlabojušies makroekonomiskie rādītāji, piemēram, mazumtirdzniecības apgrozījums u.c. Arī tas tirgus dalībniekiem rada papildu pārliecību par to, ka akciju tirgus augšupeja var turpināties krietni ilgāk un pasaules ekonomika tomēr ātrāk spēs atgriezties pirmskrīzes līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pavasara Latvijā datorus pērk vairāk un labākus, un pirms mācību gada interese par tiem pieņemas spēkā

Koronavīrusa Covid-19 pandēmija īsā laika sprīdī iemācīja mūs strādāt, komunicēt un izklaidēties citādāk. Un tā arī mainīja mūsu skatījumu uz vajadzību pēc dažādām tehnoloģijām, laužot gadiem iesīkstējušus uzskatus. Tomēr, iespējams, nozīmīgākais neparastās situācijas pienesums ir pragmatisma pamodināšana lielā sabiedrības daļā, kas uzskatāmi izpaudās iepirkšanās paradumos.

Dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, kolektīvajā apziņā bija izveidojies priekšstats, ka dators jau nu noteikti ir katram darbīgam cilvēkam. Pandēmijas izraisītā sociālā izolēšanās lika pamosties no šī maldu miega, jo izrādījās, ka daudzās mājsaimniecībās ir labi ja viens dators uz visiem. Dažkārt tas bija kādam no vecākiem darba devēja izsniegts. Strādājot un mācoties mājās, ar to vairs nepietika, tādēļ pavasarī Latvijā strauji pieauga pieprasījums pēc personālajiem skaitļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Komentāri

Pievienot komentāru