Pārtika

FOTO: Grasbergs ceļā uz videi draudzīgāku iepakojumu

Ilze Žaime, 09.08.2019

Foto: ILZE ŽAIME

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Sekojot līdzi plastmasas patēriņa tendencēm, kurām šobrīd tiek pievērsta liela vērība, pašmāju piena produktu zīmols «Grasbergs» lēnām pāriet uz videi draudzīgāku iepakojumu.

«Dieva dotā zeme ir jāsaglabā tīra,» teic ģimenes saimniecības «Zilūži» saimnieks Valts Grasbergs.

Grasbergu saimniecība ar piena produktu ražošanu un tirdzniecību nodarbojas jau sen, taču šā gada jūnijā pirmo reizi savā tirdzniecības vietā Valmierā uzņēmums sāka tirgot produktus bez iepakojuma. Pagaidām - tikai divu veidu biezpienu, taču uzņēmums plāno šādu tirdzniecību turpināt, lai samazinātu radīto atkritumu daudzumu.

Sākotnēji pircēju atsaucība nav bijusi liela, kam kā iemelsu var minēt to, ka cilvēkiem ir jāpierod pie šādas iespējas, kā arī to, ka jau iepakotu produktu iegāde ir ātrāka, kas svarīgi steidzīgiem pircējiem, sacīja V. Grasbergs. Taču šobrīd atsaucība esot augusi un pastāvīgie pircēji regulāri ierodas tirdzniecības vietā ar līdz paņemtiem traukiem, kā arī daži pircēji, iespējams, speciāli sākuši iepirkties tieši tur, kur prece pieejama bez iepakojuma. Šādi iegādāta produktu cena ir arī nedaudz zemāka.

Šogad festivālos un sabiedriskos pasākumos uzņēmums sāka piedāvāt arī saldējumu bez iepakojuma pašu ceptās svaigās vafelēs.

Uzņēmums pienu pilda plastmasas pudelēs un tas gan tuvākajā laikā nemainīsies.Tam iemesls ir cenu atšķirība starp plastmasu un kartonu, lai gan V.Grasbergs norāda, ka piena pakas no kartona ir vairāk acu apmāns nekā videi draudzīgs materiāls. Šādi iepakojumi sastāv no vairākiem slāņiem, kas neļauj materiālam bojāties mitruma ietekmē un tā pārstrāde ir ļoti sarežģīts process. Attiecībā uz lielākā tilpuma saldējumu iepakojumu, uzņēmums ir ceļā uz draudzīgāka, dabiska papīra iepakojuma izmantošanu. Tas drīzumā tiks testēts, lai pārliecinātos par tā īpašībām saskarsmē ar saldētiem piena produktiem.

V.Grasbergs atzīst, ka iepakojumam ir liela nozīme zīmola attīstībā un mārketingā. Saimnieks ir ieinteresēts «Grasberga» produkciju padarīt vēl videi draudzīgāku, jo zīmola pamatā ir vēlme darīt pēc iespējas vairāk laba cilvēkiem un zemei.

Pilnībā no plastmasas iepakojumiem un iepakojuma kopumā gan nav plānots atteikties, jo uzņēmums nodarbojas arī ar izbraukumu tirdzniecību. Lai spētu nodrošināt gan PVD prasības, gan vispārējas higiēnas normas, atrodoties ceļa malā, kur ēdiens var nonākt saskarsmē ar, piemēram, putekļiem, iepakojuma izmantošana ir visparocīgākais un drošākais variants, ir pārliecināts uzņēmuma īpašnieks.