Citas ziņas

I. Eglītis gandarīts par mediķu gatavību sniegt palīdzību kuģa Mona Lisa pasažieriem

,07.05.2008

Jaunākais izdevums

Veselības ministrs Ivars Eglītis atzīst, ka Latvijas mediķi no Katastrofu medicīnas centra un viņu kolēģi Ventspilī, kā arī neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes no Kuldīgas un Talsiem bija gatavi sniegt kvalificētu medicīnisko palīdzību jebkuram kruīza kuģa pasažierim vai apkalpes loceklim, kuram tā būtu nepieciešama.

"Katastrofu medicīnas centra un pārējo mediķu pašaizliedzīgais darbs šajā situācijā kārtējo reizi apliecina Latvijas mediķu augsto kvalifikāciju un atbildību, par ko mums ir pamats būt lepniem. Labi zinot reizēm paskarbo mediķu ikdienu, šodien Latvijas mediķi ir pelnījuši uzslavas", ar gandarījumu atzīst veselības ministrs I.Eglītis.

Pasažieru evakuācijas procesā ambulatorā medicīniskā palīdzība tika sniegta četriem kuģa Mona Lisa pasažieriem. Šobrīd visi pasažieri jau dodas uz savām mītnes zemēm.

Citas ziņas

Vienojas par Mona Lisa atlīdzību

Jūlija Pudenko, Db,09.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģa Mona Lisa īpašnieku apdrošinātājs ir iesniedzis garantijas vēstuli, apņemoties segt pamatotos izdevumus līdz 200 tūkstošu EUR apmēram.

Valsts kanceleja ir panākusi vienošanos ar kruīza kuģa Mona Lisa īpašnieku apdrošinātājiem par glābšanas operācijā radušos zaudējumu atlīdzību. Sākotnējās Latvijas puses aplēses liecina, ka kopējā zaudējumu summa varētu sastādīt 129 939 latus, ziņo Valsts kancelejas Komuninācijas departamenta vadītāja Ieva Aile.

Balstoties uz glābšanas pasākumā iesaistīto institūciju – Nacionālo bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra un Ventspils pilsētas domes – sagatavotajām tāmēm, Valsts kanceleja sarunu ceļā ar apdrošinātājiem tuvāko divu nedēļu laikā plāno vienosies par gala aprēķinu un naudas apmaksas termiņu. Paredzams, ka jau mēneša beigās apdrošināšanas atlīdzība tiks ieskaitīta Latvijas valsts budžetā. Db jau rakstīja (07.05.2008) ka kruīza kuģi Mona Lisa izdevās novilkt no sēkļa un tas devās uz Ventspils ostu. Mona Lisa ar 984 cilvēkiem uzskrēja uz sēkļa 18 kilometru no krasta Irbes jūras šaurumā.

Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv,12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Citas ziņas

Leģendas: Latvijas apavu karalis

Ineta Lipša,13.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No kurpniekiem rūpniekos Rūdolfs Eglītis sevi iecēla pats. Viņa galvenais trumpis bija — iet vienā solī ar modi.

1927. gads. Aina apavu rūpnieka Rūdolfa Eglīša veikalā. Ap avīzes Jaunākās Ziņas un žurnāla Atpūta īpašnieci kaprīzo Emīliju Benjamiņu kurpēm rokā līkņā vairākas pārdevējas. Klāt, kā to liecina izdevums Aizkulises, arī pats veikala īpašnieks.

— Protams, kurpes pasniegtas tās labākās. Emīlijai tās ļoti labi piestāv un viņa reti kad ko pasūta no Vīnes un Parīzes. [..] Patiesībā viņa Latvijas kurpes vien valkā, un, ja Eglīšam būtu visas tik labas klientes kā Emīlija, tad viņš jau sen būtu kļuvis par miljonāru. Emīlija pasūta gadā 20 — 30 pāru. Tiešām, agrākos laikos tā tirgojusies, noteikusi pati savu cenu — 24 lati, un vairāk nekad nav gribējusi dot. Bet tagad tā jau sen maksā to pašu cenu, ko maksā citas dāmas. Viņas figūrai kājas pilnīgi pieklājīgas. Emīlija valkā 38. numuru. Un kaut gan viņu uzskata par vienu no kaprīzākajām klientēm, tad tomēr apavu rūpnieks Eglīts to ciena un ir lepns, ka Emīlija taisni pie viņa pasūta visus savus apavus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģis Mona Lisa uz sēkļa, visticamāk, uzskrējis kuģa apkalpes vainas dēļ, Db.lv noskaidroja, sazvanoties ar JS Krasta apsardzes dienesta kapteiņleitnantu Robertu Lakuču.

R. Lakučs norādīja, ka šobrīd kuģa apkalpi vainot nevar, jo izmeklēšana vēl nav noslēgusies, bet viņš atzīmēja, ka kuģis uz sēkļa ir uzskrējis skaidrā laikā, tādējādi viņš pieļauj domu, ka pie vainas varētu būt kuģa apkalpe. Viņš arī norādīja, ka notikuma vietā strādā četri velkoņi, kuri cenšas izkustināt Mona Lisa.

Db.lv jau ziņoja, ka 4. maija rītā plkst. 7:25 uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta, uzskrēja Bahamas karoga pasažieru kuģis Mona Lisa ar 984 cilvēkiem uz klāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien plkst. 15.15 avarējušais pasažieru kuģis Mona Lisa novilkts no sēkļa. Glābšanas operācijā bija iesaistītas specializētas glābšanas kompānijas, kā arī 3 velkoņi no Ventspils ostas, kuģa novilkšanu no sēkļa vadot kuģa Mona Lisa kapteinim konsultantu uzraudzībā.

Visu glābšanas darbu gaitu uz kuģa Mona Lisa kontrolēja Latvijas Jūras administrācijas un JS Krasta apsardzes dienesta pārstāvji. Bet drošību operācijas rajonā nodrošināja JS Krasta apsardzes kuģis KA-06 Gaisma.

Citas ziņas

Beverīnas bojāeja - visu pušu kļūdas

,22.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zvejas kuģa Beverīna bojāeju veicinājis vairāku nelabvēlīgu apstākļu kopums.

Tā secināts Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļas speciālistu izmeklēšanā par zvejas kuģa Beverīna un sešu tā apkalpes locekļu bojāeju 2008. gada 2. decembrī.

Kuģa bojāeju sekmēja kuģa galvenā dzinēja apstāšanās, ūdens iekļūšana kuģa āhterpīķī, iespējams arī kuģa kravas tilpnē, un vēlāk uz kuģa klāja, kas izsauca kuģa stūres iekārtas bojājumu, kā arī kuģa noturības zudumu un tā apgāšanos, kā arī zvejas kuģim nepiemērotas kabeļu kravas pārvadāšana kuģa kravas tilpnē bez iekraušanas un pārvadāšanas tehnoloģijas – vētras laikā kuģim zvalstoties, kuģa tilpnē nenostiprinātās kravas nobīde veicināja kuģa stabilitātes zudumu.

Pakalpojumi

Papildināta - Steidzamības kārtā plāno paplašināt mediķu loku, kas varēs strādāt NMPD brigādēs

LETA,12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrija (VM) steidzamības kārtā gatavos grozījumus, lai paplašinātu mediķu loku, kas var strādāt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD), šodien Ministru kabineta komitejas sēdē sacīja veselības ministre Anda Čakša (ZZS).

Grozījumi noteikumos par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām varētu tikt sagatavoti līdz nākamajai nedēļai.

Čakša uzsvēra, ka problēmas NMPD Rīgas reģiona centrā vērojamas jau vairāku gadu garumā, un šī iemesla dēļ Čakša uzstājusi, ka nepieciešams palielināt atalgojumu.

Ministre norādīja, ka kopumā mediķu atalgojums pieaudzis par 30%, tomēr NMPD tas audzis tikai par 20%. Mazāks atalgojuma pieaugums dienestā saistīts ar to, ka šajā aprēķinā ņemts vērā arī atalgojuma palielinājums NMPD brigāžu šoferiem.

Čakša ministriem skaidroja, ka lielāko trauksmi mediķu vidū radījis satraukums par to, ka atalgojuma palielināšanai nepieciešamais finansējums netiks piešķirts, tomēr Čakša norādīja, ka informatīvais ziņojums par mediķu atalgojuma palielinājumu ir sagatavots, un viņa cer, ka jaunā valdība pieņems lēmumu arī finansējumu piešķirt, īpaši tāpēc, ka priekšvēlēšanu periodā partijas uzstāja, ka mediķu atalgojuma jautājums ir prioritārs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jūras flotes tehnoloģiju attīstību Latvijas Jūras akadēmijā pieaug studiju procesā izmantoto tehnoloģiju parks, kurā esošās iekārtas kā simulatori aizvien vairāk tiek izmantotas inženierzinātņu un kuģu vadības jūras virsnieku apmācībā, informē akadēmijas pārstāvji.

Jaunākais apmācību procesā iekļautais simulators ir Augstsprieguma simulators, kas studentiem ļaus apgūt iemaņas kuģa augstsprieguma iekārtu apkalpošanā. Simulators iegādāts par aptuveni 9000 eiro.

«Pēdējos gados uz kuģiem – gan pasažieru, gan kravas kuģiem strauji aug dažādu moderno tehnoloģiju izmantošana. Tāpēc zināšanas darbā ar jaunajām tehnoloģijām tiek prasītas arī no jaunajiem jūrniecības speciālistiem. Šobrīd pasaulē trūkst ap 30 000 kuģu virsnieku, tas ir, stūrmaņu, mehāniķu un elektromehāniķu. Taču darba tirgū jauno speciālistu konkurētspēja ir cieši saistīta ar praksi, savukārt kvalitatīva prakse – ar jau krastā iegūtām reālām zināšanām par kuģu darbību un vadību,» stāsta Latvijas Jūras akadēmijas (LJA) rektors Jānis Bērziņš.

Citas ziņas

Veldre saņēmis pateicības vēstules no Mona Lisa pasažieriem

,09.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības ministrs Vinets Veldre ir saņēmis pateicības vēstules no vairākiem kruīza kuģa Mona Lisa pasažieriem, Db.lv informēja AM Sabiedrisko attiecību departaments.

Kuģa Mona Lisa pasažieri aizsardzības ministram pateicas par sekmīgi un profesionāli organizēto pasažieru evakuāciju no kuģa, īpaši uzsverot Nacionālo bruņoto spēku karavīru izrādīto izpratni, atsaucību un sniegto atbalstu.

Atpūta

Franču zinātnieks: Zem Monas Lizas krāsas kārtas atrasts cits portrets

LETA--BBC,08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču zinātnieks apgalvo, ka ar atstarojošās gaismas tehnoloģiju zem Leonardo da Vinči slavenā portreta Mona Liza atrasts vēl viens zīmējums.

Paskāls Kote sacīja, ka vairāk nekā desmit gadus izmantojis tehnoloģiju gleznas analizēšanai. Viņš norāda, ka zem krāsas kārtas esot agrāks da Vinči veidots portrets.

Kotes rekonstrukcijā redzama modele, kas skatās uz sāniem. Atšķirībā no da Vinči populārākā darba Mona Liza, skicē redzamā modele nesmaida.

Kompānijas Lumiere Technology dibinātājam Kotem 2004.gadā Luvras muzejs deva atļauju strādāt ar gleznu. Viņš izstrādājis jaunu metodi, ar kuras palīdzību pētīja Monu Lizu.

«Mēs varam analizēt krāsas kārtas un nolobīt tās kā sīpolu, lai atklātu visus gleznas slāņus. Mēs varam to rekonstruēt hronoloģiskā secībā,» par savu metodi stāsta Kote.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pašvaldība ir apkopojusi izdevumus, kas saistīti ar kruīza kuģa Mona Lisa pasažieru evakuāciju, un iesniegusi informāciju Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam ar lūgumu segt radušos izdevumus Ventspils pašvaldības kontrolētajām kapitālsabiedrībām un iestādēm.

Kopumā šī negaidītā ārkārtas situācija pašvaldībai ir izmaksājusi Ls 6 717.93:

•Transporta izdevumi – Ls 2 405.69;

•Dzeramā ūdens un uzkodu nodrošinājums – Ls 2 820.00;

•Pārvietojamās tualetes – Ls 175.00;

•Tulkošanas pakalpojumi - Ls 268.06;

•Gaisa spēku aviācijas glābšanas un meklēšanas helihoptera atbalsts – Ls 363.93;

•Medicīnas pakalpojumi (palīdzība sniegta 12 pasažieriem) – 685.28.

Kā ziņots, kruīza kuģis Mona Lisa 4.maija rītā plkst. 7:25 uzskrēja uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta. Uz kuģa bija aptuveni 600 pasažieri, kuri tika evakuēti un nogādāti Rīgā. Pēc tam pasažierus ar lidmašīnām nogādāja atpakaļ Vācijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija no apdrošināšanas kompānijas saņēmusi 130 000 latus par pasažieru kuģa Mona Lisa, kurš 4. maijā uzskrēja uz sēkļa, glābšanas darbiem.

"Kuģa Mona Lisa īpašnieki un ASV apdrošināšanas kompānija American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association pēc Latvijas puses piestādīto izdevumu dokumentu analīzes piekrita segt glābšanas izdevumus, kas ieskaitīti Latvijas kontos," skaidro Valsts kancelejas direktores vietniece tiesību aktu lietās Elita Ektermane. Viņa atzīst, ka šis nav pirmais gadījums, kad ārvalstu apdrošinātājs piekritis segt kādus Latvijas puses izdevumus.

Vairāk lasiet rītdienas, 27. augusta laikrakstā Dienas bizness.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4.maija rītā plkst.7.25 uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta, uzskrēja Bahamas karoga pasažieru kuģis Mona Lisa" ar 984 cilvēkiem uz klāja, no kuriem 327 ir kuģa apkalpes locekļi, ziņo Latvijas Radio.

Šobrīd avarējušā kruīza lainera Mona Lisa" kapteinis pieņēmis lēmumu sākt pasažieru un daļas kuģa apkalpes evakuāciju. Visi evakuētie cilvēki tiks nogādāti Ventspilī.

picturegallery.e4603d7a-e20d-425d-9faa-1264a48dab49

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostā prezentēts ostas tehnisko pakalpojumu sniedzēja SIA “LVR Flote” jaunais daudzfunkcionālais ledus klases kuģis LAURA.

Rīgas brīvostas pārvalde un tās kapitālsabiedrība LVR Flote, veiksmīgi piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu Eiropas infrastruktūras savienošanas mehānisma (CEF) militārās mobilitātes programmas ietvaros un saņemot atbalstu no Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA), ir iegādājusies jaunu daudzfunkcionālu ledus klases kuģi.

Kuģa iegāde veikta atbilstoši LVR Flote stratēģijai, kas paredz kuģu flotes modernizāciju, lai nodrošinātu efektīvāku LVR Flote pakalpojumu sniegšanu atbilstoši uzņēmuma vīzijai – būt par kvalitatīvāko ostu tehnisko pakalpojumu sniedzēju, tādējādi stiprinot Latvijas ostu konkurētspēju.

Kuģa LAURA daudzfunkcionalitāte ļauj to izmantot ledus laušanas operācijām, navigācijas tehnisko līdzekļu apkalpošanai, dziļummērījumu veikšanai, kā arī atbalsta sniegšanai glābšanas un piesārņojuma seku likvidācijas darbos. Kuģa tehniskā funkcionalitāte un modernais aprīkojums paver iespējas jaunai sadarbībai un inovatīvu pakalpojumu attīstībai, īpaši atzīmējot aizsardzības nozari. Kuģis ir duālas pielietojamības un vajadzības gadījumā var sniegt atbalstu gan kā militārās apgādes kuģis, gan sniegt atbalstu glābšanas operācijās. LAURA ir hibrīdpiedziņas kuģis un pirmais kuģis ostas tehniskajā flotē, kurš akvatorijā var veikt darbus, izmantojot elektropiedziņu. Tas ir būtisks solis vides mērķu sasniegšanā, kā arī jūrniecības inovāciju attīstībā Latvijā.

Citas ziņas

Deputāts iesūdz FID vadītāju tiesā

Jānis Goldbergs,21.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputāts Gatis Eglītis vērsies Rīgas pilsētas Pārdaugavas tiesā ar prasību pret Finanšu izlūkošanas dienesta vadītāju Ilzi Znotiņu prasot nepatiesu, godu un cieņu aizskarošu ziņu atsaukšanu.

Žurnālā Dienas Bizness jau 30.martā rakstījām par Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdēm, kurās notika asas debates par atvērtā Noziedzīgi iegūtu līdzekļu un terorisma proliferācijas finansēšanas likuma izmaiņu niansēm.

Veselu rindu ierosinājumu uz komisiju bija atnesis deputāts Gatis Eglītis, paredzot gan formālu pārsūdzības tiesību sakārtošanu, gan precizēt citas nianses likumā. Pašas likuma izmaiņas ir attīstības procesā un šobrīd tas top Saeimā.

Tobrīd debatēs I. Znotiņa, aizstāvot institūcijas viedokli, cita starpā izmantoja argumentu, ka deputāts iesniedzot likuma izmaiņu priekšlikumus pārstāv ABLV bank kreditoru vai pašas ABLV bank aizsardzību. Saeimas komisijas sēdes 16. martā un 23. martā bija publiskas un klausītājiem no I. Znotiņas izteikumiem var rasties iespaids, ka deputāts nevis cenšas risināt kopējas likumdošanas problēmas, bet gan vienas bankas intereses, kas nepārprotami ir lobisms un lai arī lobija regulējuma Latvijā nav, rosina pārdomas par deputāta godaprātu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība ceturtdien apstiprināja vienošanos, kas paredz, ka Igaunija būvēs jaunu galveno mītni Eiropas Savienības (ES) iekšlietu un tieslietu sistēmas informācijas tehnoloģiju (IT) aģentūrai eu-LISA, kuras izmaksas sasniegs 8,4 miljonus eiro.

Valdība arī pilnvaroja iekšlietu ministru Hanno Pevkuru parakstīt līgumu starp Igauniju un eu-LISA, kas paredz, ka aģentūras galvenā mītne tiks uzbūvēta Tallinā, informēja Igaunijas Iekšlietu ministrijā. Līgumā arī izklāstītas aģentūras darbinieku tiesības.

Igaunija sola uzbūvēt biroju ēku līdz simts darbiniekiem un bez maksas nodot kompleksu aģentūras lietojumā. eu-LISA biroju komplekss jāpabeidz vēlākais līdz 2017.gada decembrim. Igaunijas budžeta stratēģijā 2014.-2017.gadam būvniecībai atvēlēti 8,4 miljoni eiro.

Atbilstoši starptautiskajai praksei eu-LISA darbiniekiem būs tāds pats statuss un imunitāte kā diplomātiskajiem darbiniekiem. Uz viņiem un viņu ģimenes locekļiem netiks attiecināti imigrācijas ierobežojumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesa Itālijā trešdien piesprieda kruīzu kuģa Costa Concordia kapteinim Frančesko Sketino 16 gadu un viena mēneša cietumsodu par šī kuģa avārijas izraisīšanu, kurā 2012.gada 13.janvārī gāja bojā 32 cilvēki.

Spriedums 54 gadus vecajam Sketino tika pasludināts, noslēdzoties 19 mēnešus ilgai prāvai tiesā Toskānas reģiona Groseto pilsētā.

Tiesas spriedums var tikt pārsūdzēts. Sketino pašlaik vēl atrodas brīvībā, jo trīs tiesneši noraidīja pieprasījumu nekavējoties nosūtīt viņu uz cietumu, lai viņš nevarētu aizbēgt no valsts.

Sketino, kurš ar asarām acīs bija lūdzis tiesu būt žēlsirdīgai, tika atzīts par vainīgu slepkavībā bez iepriekšēja nodoma, katastrofas izraisīšanā, kuģojot pārāk tuvu krastam, evakuācijas aizkavēšanā un kuģa atstāšanā, kamēr tā pasažieri un apkalpe vēl nebija evakuēti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luvras muzejs klajā laidis aplikāciju, kas ļaus iPhone un iPod lietotājiem piekļūt visiem muzeja eksponātiem no jebkuras vietas pasaulē, ziņo AFP.

Luvras muzejs savu mājas lapu atklāja 1995. gadā un katru gadu to apmeklē ap 10 miljoniem lietotāju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitātes Astronomijas institūts, kurš apvieno divas lielas observatorijas - Baldones astrofizikas observatoriju un Lāzerstaciju «Rīga», šobrīd spiests iztikt ar valsts finansējumu vien 53 tūkstošu eiro apmērā, taču nesen saņemta bēdīga vēsts - finansējums būtiski samazināsies. Cenšoties izdzīvot, Baldones observatorija spērusi kāju arī izklaides lauciņā, bet tas pagaidām lielu atbalstu nesniedz.

Pērn Baldones observatoriju apmeklēja vairāk nekā trīs tūkstoši cilvēku, taču ieņēmumi no ekskursantiem bija vien aptuveni viens tūkstotis eiro. Tas tāpēc, ka Baldones observatorijas apmeklējuma cenas noteiktas ļoti zemas, dodot iespēju tajā ielūkoties plašākam interesentu lokam, biznesa portālam db.lv stāsta Baldones observatorijas vadītājs Ilgmārs Eglītis, kurš observatorijā strādā kopš 1974. gada. 2017. gadā I. Eglītis saņēmis Gada balvu zinātnē..

«Pamazām mēs visu cenšamies atjaunot, bet tas notiek ļoti lēni, jo diemžēl ieguldījums no valsts puses ir neliels,» stāsta observatorijas vadītājs. Baldones observatorijas telpām kosmētiskais remonts nav veikts kopš astoņdesmitajiem gadiem. Tāpat būtu nepieciešama remontdarbu veikšana atsevišķām fasādes daļām. Finansējums aptuveni 200 tūkstošu eiro apmērā dotu iespēju veikt Baldones Šmita teleskopa pilnīgu automatizāciju, kas ļautu darbināt teleskopu attālināti, līdz ar to piesaistot ārzemju astronomu interesi par novērojumiem Latvijā.

Ekonomika

Nepanākuši vienošanos par atalgojuma garantiju izpildi, mediķi turpinās akcijas

LETA,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepanākot vienošanos par atalgojuma garantiju izpildi, mediķi plāno turpināt protestēt un visā Latvijā rīkos akciju «Nolaid karogu, iededz sveci!», no 8.novembra līdz 13.novembrim lielākajām slimnīcām, ģimenes ārstu praksēm un citiem aizdedzot sveces, kā arī pusmastā nolaižot valsts karogu, informēja Latvijas Ārstu biedrības un Latvijas Jauno ārstu asociācijas pārstāvji.

Jaunajā akcijā vienosies Latvijas Jauno ārstu asociācija, Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Māsu asociācija un Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība, kā arī to atbalsta visas veselības aprūpes profesionālās organizācijas un ārstniecības iestādes.

«Politiķiem ir jādzird sabiedrība ne tikai priekšvēlēšanu laikā, bet jo īpaši tad, kad viņi jau ir ievēlēti Saeimā vai kļuvuši par ministriem. Jo tauta deputātus ir ievēlējusi, lai viņi rūpētos par visas valsts prioritātēm un cilvēku interesēm. Tā ir liela atbildība, kas prasa pienācīgu attieksmi un drosmīgu rīcību,» uzsvēra Latvijas Ārstu biedrības prezidente Ilze Aizsilniece.

Transports un loģistika

Kuģošana bez pienācīgas apdrošināšanas draudēs ar izraidīšanu

Egons Mudulis,08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada kuģus, uz kuriem nebūs dokumenta, kas apliecina kuģa īpašnieka apdrošināšanu atbilstoši Konvencijai par atbildības ierobežošanu attiecībā uz jūras prasībām (LLMC konvencija), varēs izraidīt no Latvijas ostām vai enkurvietām.

«Ja uz kuģa nav dokumenta, kas apliecina kuģa īpašnieka apdrošināšanu pret jūras prasībām atbilstoši LLMC konvencijai, Kuģošanas drošības inspekcija, izvērtējot faktiskos apstākļus (piemēram, draudus kuģošanas drošībai, videi) var pieņemt lēmumu par kuģa izraidīšanu no Latvijas ostas vai enkurvietas. Lēmums par kuģa izraidīšanu sevī ietver kuģa turpmāku ienākšanas aizliegumu,» paredz grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos «Ostas valsts kontroles kārtība», kuri stāsies spēkā ar nākamo gadu.

Kaut arī līdz šim līdz šim esošā likumdošana to pieļāva citu iemeslu dēļ, neviens gadījums par kuģa izraidīšanu no ostas saistībā ar augstākminētajiem normatīvajiem aktiem praksē nav bijis, DB norāda Latvijas Jūras administrācijā (LJA).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien pie Liepājas ostas Jahtu ostas piestātnes nogrimis Dānijā reģistrēts kuģis Spurn, kas tur atradās no pagājušās vasaras, informē Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

Kuģa īpašnieks ir Luijs Fonteins jeb īstajā vārdā Stīns Lorenss. Notikuma vietā ieradās atbildīgie dienesti, lai izvērtētu notikušo un kopā ar īpašnieku risinātu jautājumu par tālāko rīcību.

Nogrimušo kuģi pamanīja Liepājas ostas loču kuģa Austra komanda un plkst. 8:20 par notikušo informēja Kapteiņdienesta operatoru, kas saskaņā ar ostas drošības noteikumiem informēja atbildīgos dienestus. Liepājas ostas kontroles dienesta vadītājs Imants Aizkalns norādīja, ka šobrīd vēl pāragri runāt par to kādi ir kuģa nogrimšanas iemesli, uzsverot, ka kuģis ir bijis sliktā tehniskā kārtībā un uz tā neesot bijis sargs, kas nodrošinātu kuģa uzturēšanu arī pie zemām ārgaisa temperatūrām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja Kuģniecības nodaļas vadītājs šodien dosies apskatīt Rīgā, Bolderājas apkaimē, netālu no Daugavgrīvas mola jūras krastā izskaloto vēsturisko kuģa vraku, informēja Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja muzejpedagoģe Solvita Kokina.

Viņa pastāstīja, ka par kuģa vraku uzzināja trešdienas, 4.jūlija, vakarā, saņemot zvanu un bildes no aculiecinieka Artūra Nikolājeva, savukārt ceturtdien muzeja pārstāvis devās aplūkot vraku klātienē.

«Visticamāk, ka vraks ir no liela kuģa, par ko liecina smagnējās brangas jeb ribas. Taču ir grūti pateikt, vai tas ir mūsu pašu kuģis vai ārzemju, jo savienojumu vietas ir no koka, kas liecina par 17. vai vēlāku gadsimtu. Lai noskaidrotu precīzas detaļas, nepieciešami speciālisti, kas uz vietas izmērītu un precizētu. Jādomā arī, kā vraku saglabāt, un ko ar to darīt tālāk,» skaidroja Kokina.

Viņa uzsvēra, ka, ja kuģis ir no ozola vai jebkura kokmateriāla, tad, izcelts no ūdens, tas sāktu strauji bojāties. «Iepriekš, 1930.gados, kad tika atrasts Rīgas upē noslīkušais kuģis, tās detaļas tika apstrādātas ar ķimikālijām, lai varētu ilgstoši saglabāt. Taču muzeja Kuģniecības nodaļā nemācēja teikt, vai ir tāds speciālists, kas varētu tagad apstrādāt kuģa vraku,» teica Kokina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp publicējusi pirmos interjera attēlus savam jaunākajam kuģim MyStar, kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Raumā, Somijā, informē AS Tallink Latvija pārstāve Esēnija Zīriņa.

Videi draudzīgākā LNG jeb ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmā kuģa MyStar interjera dizainu izstrādājusi Somijas interjera dizaina aģentūra dSign Vertti Kivi & Co.

Komentējot MyStar interjera attēlu publicēšanu plašākai auditorijai, Tallink Grupp valdes locekle Piret Mürk-Dubout sacīja:

"Ar prieku aicinām ikvienu apskatīt un iepazīt brīnišķīgo interjeru uz mūsu jaunākā kuģa MyStar, kas ir mūsu galvenais stratēģiskais projekts, pie kura esam strādājuši kopš 2019.gada rudens. Pēc kuģa kristībām un nolaišanas ūdenī šīs vasaras izskaņā, esam nonākuši līdz vienam no aizraujošākajiem būvniecības projekta gaitas posmiem, kad soli pa solim jaunās ceļotāju koncepcijas un pārsteidzoši kuģu interjeri sāk atdzīvoties jau realitātē. Ar lielu nepacietību gaidām, kad kuģis tiks pabeigts un varēsim uzņemt pasažierus uz MyStar klāja 2022.gadā, lai iegūtu jūras ceļojumu pieredzi jaunā kvalitātē un piedzīvotu visu, ko piedāvās MyStar - peldošs izklaides un iepirkšanās centrs, kas atbilst mūsdienu ceļotāja daudzveidīgajām vajadzībām."

Transports un loģistika

Vētra radījusi bojājumus Tallink prāmja Romantika radara antenai un priekšējam iluminatoram

LETA,12.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt vētra radījusi bojājumus Igaunijas prāmju operatora Tallink Grupp prāmja Romantika, kas bija ceļā no Stokholmas uz Rīgu, radara antenai un priekšējam iluminatoram, pavēstīja kompānijā.

Tallink pārstāvji informēja, ka šodien apmēram plkst.3.40 prāmim Romantika vērtā nolauzta radara antena, kas lidojumā skāra vienu no kuģa priekšējiem iluminatoriem un salauza to. Prāmis Romantika šobrīd turpina ceļu uz Rīgu.

«Bojātais kuģa iluminators atrodas kuģa priekšgalā Tango bāra telpā uz sestā klāja, un ūdens bojājumi skāra galvenokārt tikai šo telpu. Ūdens pavisam nedaudz skāra arī atsevišķas kajītes uz piektā klāja, un pasažieriem nekavējoties tika nodrošinātas citas kajītes. Ūdens iekļūšana kuģa telpās bija minimāla un nevienā brīdī neradīja nekādu apdraudējumu cilvēku drošībai,» skaidroja kompānijā, piebilstot, ka situācija pilnībā tiek kontrolēta, un vētras bojājumu skartā zona ir nepārtrauktā kuģa komandas stingrā uzraudzībā.