Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiro Latvijā plāno ieviest 2011. gadā, skaidro Latvijas finanšu ministrs Oskars Spurdziņš. Saistībā ar to ceturtdien, 26. aprīlī, Finanšu ministrijas ēkā tika prezentēts eiro ieviešanas logo un lozungs.

Kaut arī eiro Latvijā varētu tikt ieviests arī 2010. gadā, visticamāk, ka tas notiks laikā no 2011. līdz 2013. gadam, stāsta O.Spurdziņš.

Konkursā tika iesniegti 27 pieteikumi, no kuriem 3 neatbilda konkursa noteikumiem. Iesniegtās idejas vērtēja īpaši izveidota komisija, kurā līdzdarbojās pārstāvji no eiro ieviešanas projektā iesaistītajām institūcijām un Latvijas Mākslas akadēmijas.

Logotipā attēlota it kā ar bērna roku zīmēta dzeltena saule, kas simbolizē eiro ieviešanas procesu, kas nebūšot sarežģīts, un to, ka arī darbības ar jauno valūtu būšot tikpat vieglas kā ar esošo valūtu. Savukārt saules vidū ir dzeltens eiro monetārais simbols, kas simbolizē jauno valūtu.

Konkursā uzvarēja Māris Jansons, konkursa pieteikumā bija minējis, ka logotipa izstrādē galvenais uzsvars likts uz uzticamību un saprotamību. Tas esot panākts, lietojot vienkāršas un vizuāli viegli uztveramas formas un līnijas. Centrālais elements logotipā ir eiro monēta, kas izvietota it kā ar bērna roku zīmētas saules vidū, tādā veidā parādot, ka jaunā valūta neradīs grūtības un apieties ar to būs tik pat vienkārši kā ar latu, kas ir viens no galvenajiem faktoriem, lai nodrošinātu iedzīvotāju uzticību naudai.

Vienota logo un lozunga izstrāde tika iecerēta, lai popularizētu eiro kā maksāšanas līdzekli un veicinātu sabiedrības informētību par eiro ieviešanas procesa norisēm. Logo un lozungs tiks lietots eiro ieviešanas kampaņas materiālos – bukletos un cita veida publikācijās, reklāmās, kā arī internetā.

Jaunais simbols tiks izmantots visos Latvijas komunikāciju medijos, kuros tiks sniegta informācija par jaunās valūtas ieviešanu, izmaiņām un aktualitātēm, kā arī tas būs mājaslapas www.eiro.lv simbols. Mājaslapa interneta lietotājiem būs pieejama šā gada rudenī.

Prezentācijas laikā O. Spurdziņš arī pastāstīja, ka notiekot sarunas par iespēju uz jauno valūtu pāriet visām Baltijas valstīm vienlaikus. Taču apšaubāms, ka tas tiešām varētu notikt, lai gan sarunas par šo tēmu tiks turpinātas.

Uz jautājumu, cik liela ir iespēja, ka līdz gada beigām tiks sabalansēts valsts budžets, Spurdziņš atbildēja, ka pagaidām viss liecinot par to, ka tas izdošoties, lai gan Starptautiskā valūtas komisija, kas viesojas Latvijā, šo uzdevumu neuzskata par reālu.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Spilva paziņojis, ka ir mainīts tā logo.

Ar šī gada oktobri Spilva ir uzsākusi jaunā logo ieviešanu. Mainot logo, tika nolemts atteikties no līdzšinējā logo, jo pasaulē logo evolūcija nozīmē, ka logo kļūst vienkāršāks un saprotamāks.

Kā risinājums tika izvēlēts atteikties no līdzšinējā logo sarežģītākajiem elementiem, būtiskas izmaiņas neieviešot un saglabājot zīmola formu un pamatkrāsas.

Par Spilvas logo pārmaiņām Db.lv komentāru sniedz Spilva mārketinga un kvalitātes direktore Dana Erciņa

Spilva mainās līdzi laikam, papildinās Spilvas produktu klāsts, mainās arī Spilvas logo. Ar oktobri ir uzsākta Spilvas jaunā logo ieviešana. Līdzās citām pārmaiņām radās nepieciešamība sakārtot arī Spilvas logo.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai vēlaties atstāt labu pirmo iespaidu vai radīt patīkamu vidi klientiem, darbiniekiem un viesiem, grīdas ir ārkārtīgi svarīga zona, lai arī nereti tiek piemirsta. Jūsu telpu grīda ne tikai parāda uzņēmuma attieksmi pret tīrību, bet arī var tikt izmantota mārketinga nolūkos. Visvienkāršāk to paveikt ar dizaina un logo paklājiem, kas jau no pirmajiem soļiem telpā radīs personalizētu un patīkamu vidi, pievērsīs uzmanību un darbosies kā reklāma. Lasiet tālāk un uzziniet vairāk!

Kādas ir paklāju priekšrocības?

Nereti šķiet, ka paklāju tīrīšana un kopšana ir laikietilpīga, kā arī paklāji ātrāk nodilst, tādēļ telpās, kur tiek pieņemti apmeklētāji, labāk vienkārši izvēlēties viegli kopjamu grīdas segumu. Tas ir mīts. Patiesībā ir gluži otrādi – kvalitatīvi paklāji kalpo ilgi, kā arī to apkopi var uzticēt profesionāļiem. Maināmiem paklājiem telpās ir daudz priekšrocību:

- Savāc netīrumus ieejas zonā, līdz ar to tie netiek ienesti tālāk pārējās telpās.

- Novērš iespēju paslīdēt uz slapjas vai nesen mazgātas grīdas.

- Slāpē trokšņus, padarot vidi akustiski patīkamāku.

Citas ziņas

Vēl var iesniegt pieteikumus konkursam par eiro logo

,09.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl divas nedēļas - līdz 22. februārim, ilgs Finanšu ministrijas izsludinātais konkurss par logotipu (logo) un lozungu, kuri tiks izmantoti sabiedrības informēšanas kampaņā par vienotās Eiropas valūtas - eiro, ieviešanu Latvijā, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Vienota logo un lozunga izstrāde iecerēta, lai popularizētu eiro kā maksāšanas līdzekli un veicinātu sabiedrības informētību par eiro ieviešanas procesa norisēm. Logo un lozungs tiks lietots eiro ieviešanas kampaņas materiālos - bukletos un cita veida publikācijās, reklāmās, kā arī internetā.

Konkursu Finanšu ministrija izsludināja pērn, 20. decembrī. Tajā ir aicināta piedalīties ikviena juridiska vai fiziska persona vai personu grupa. Saskaņā ar konkursa noteikumiem konkursa dalībnieks drīkst iesniegt ne vairāk kā piecus piedāvājumus, kuri atbilst darba uzdevuma prasībām. Lai piedalītos konkursā, pretendentiem jāiesniedz logo skice un lozungs, pievienojot aprakstu par to, kā logo kopā ar lozungu atspoguļo eiro ieviešanu Latvijā un Eiropas Savienības (ES) ieguldījumu vienotās eiro zonas stabilitātē un attīstībā.

Citas ziņas

Rīgas logo konkursā uzvarējušais darbs tomēr nekļūs par galvaspilsētas simbolu

Dienas Bizness,02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas logo konkursa vērtēšanas komisija par uzvarētāju atzinusi logo ar devīzi Rīga – šeit cilvēki satiekas, informē Rīgas dome. Šo logo plānots izmantot pilsētas noformējumā dažādos svētkos, tomēr par pastāvīgu Rīgas logo tas nekļūs.

Darba autors ir jelgavnieks Igors Bičkovs. Konkursa vērtēšanas komisijas locekle, Latvijas Kultūras akadēmijas rektore Rūta Muktupāvela 15. decembrī pirms Rīgas domes sēdes pasniegs I.Bičkovam apbalvojumu par iegūto 1.vietu.

Konkursa uzvarētāja noteikšanā sakrita gan žūrijas komisijas, gan iedzīvotāju vērtējums sociālā tīkla Facebook Rīgas domes kontā. Par darbu Rīga – šeit cilvēki satiekas tika atdotas 1967 balsis.

Taču visvairāk cilvēku izmantoja piedāvāto variantu – neatbalstīt nevienu no piedāvātajiem logo. Šādu izvēli pauduši 4447 sociālo tīklu lietotāji. Ņemot vērā lielo skaitu balsotāju, kas izteikušies pret visiem piedāvātajiem variantiem, uzvarējušais darbs nekļūs par Rīgas oficiālo logo, nolēma žūrija.

Eksperti

Viedoklis: Manam draugam eiroskeptiķim – 4 gadi ar eiro

Egils Kaužēns un Ginters Bušs, Latvijas Bankas ekonomisti,11.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājuši nu jau 4 gadi, kopš Latvija ir eirozonā un mūsu nauda ir eiro. Iespējams, daudziem jau būs aizmirsies, cik «karstas» diskusijas sabiedrībā bija pirms eiro ieviešanas.

Tajā laikā Latvijas Bankas pārstāvji plašākai sabiedrībai skaidroja eiro ieviešanas ietekmi uz tautsaimniecību, iespējamos riskus un gaidāmos ieguvumus, kuri tika izteikti precīzi izmērāmos skaitļos. Diskusija notika arī par emocionālām lietām, tostarp kolēģis Gundars Dāvidsons uzrakstīja vēstuli eiroskeptiķim, kurā skaidroja savu atbalstošo pozīciju.

Tagad ir pienācis laiks atskatīties uz to, kā tad Latvija ir izmantojusi eiro radītās priekšrocības, kā arī – vai ir piepildījies kas no tā, par ko pirms Eiropas vienotās valūtas ieviešanas brīdināja eiroskeptiķi.

Sabiedriskās domas aptaujas liecina, ka cilvēki ir novērtējuši ieguvumus no eiro ieviešanas. Vienlaikus joprojām šad un tad izskan eiroskeptiķu kritika. Tāpēc šajā rakstā:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Citroen deviņdesmitajai gadadienai kompānija nolēmusi uzfrišināt tās logo, ziņo MotorAuthority.

Logo ir uzlabots ar daudz mūsdienīgāku izskatu un pirmā kompānijas automašīna, kurai tiks uzstādīts jaunā tipa logo, būs C3 Picasso.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi zobārsti uzvarējuši cīņā ar Francijas modes gigantu Lacoste par tiesībām izmantot zobaino krokodilu kā logo, vēsta Reuters.

Zobārsti Dr. Simon Moore un Dr. Tim Rumney sacīja, ka viņi izvēlējušies krokodilu kā logo, jo reptīlis ir slavens ar zobaino muti.

Savukārt Lacoste uzskata, ka zobārstu izvēlētais logo ir pārāk līdzīgs kompānijas logo - zaļajam krokodilam, kas tiek lietots uz miljoniem preču, kas tiek izplatītas visā pasaulē.

Taču Lielbritānijas Patentu valde pieņēma lēmumu, ka patērētājiem nav iespējams sajaukt zobārstu praksi ar apģērbu kompāniju. Turklāt zobārsti savā logo lieto arī vārdus "The Dental Practice". Atšķirīga esot arī krokodila mugura un zobārstu logo krokodilam nav sarkana mēle.

Lacoste logo cēlies no Francijas tenisista Rene Lacoste, kuram bija iesauka "The Alligator" (Aligators) vai "The Crocodile" (Krokodils).

Citas ziņas

Valdība iepazinusies ar ziņojumu par eiro ieviešanas gaitu

,18.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodienas, 18. marta, Ministru kabineta (MK) sēdē valdība iepazinās ar Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto kārtējo informatīvo ziņojumu par paveiktajiem un nākamajā pusgadā plānotajiem uzdevumiem vienotās Eiropas valūtas – eiro, ieviešanai Latvijā, liecina sniegtā informācija medijiem.

Eiro ieviešanas vadības komiteja ar šo ziņojumu sniedza pārskatu par paveikto darbu izpildi laika periodā no 2007. gada 1. augusta līdz 2008. gada 31. janvārim.

Ziņojumā vadības komiteja informē par Eiropas Komisijas (EK) ieteikumiem, ko tā izplatījusi eiro vēl neieviesušajām dalībvalstīm, sniedzot arīdzan šo ieteikumu analīzi Latvijas Nacionālā eiro ieviešanas plāna kontekstā.

Lielākā daļa EK ieteikumu par eiro ieviešanas procesu jau ir paredzēti arī Latvijas Nacionālajā eiro ieviešanas plānā, piemēram, tajā noteikts, ka Latvijā obligāta cenu paralēlā atspoguļošana notiks 3 mēnešus pirms eiro ieviešanas dienas, tāpat ir paredzēts, ka tiks veiktas apmācības ar skaidro naudu strādājošam personālam, nodrošināts pietiekams skaidras naudas priekšpiegādes līmenis bankām pirms eiro ieviešanas dienas u.c.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Būvuzņēmums Restaurators valdes priekšsēdētāju Mareku Mamaju

Lelde Petrāne,24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Mareks Mamajs, AS Būvuzņēmums Restaurators valdes priekšsēdētājs. «Mēs noteikti varam palepoties ar to, ka AS Būvuzņēmums Restaurators šobrīd ir ne tikai vecākais un štata restauratoru ziņā lielākais, bet arī tradīcijām bagātākais mākslinieciskās restaurācijas uzņēmums Latvijā. Iespējams, ka mēs pat esam vienīgie, kas tā droši var teikt, ka strādājam kopš 1951.gada. Un tie nav tikai tukši vārdi vien. Piemēram, nozarē pazīstamais restaurācijas darbu vadītājs un mūsu kolēģis Valdis Uzariņš pagājušā gada nogalē nosvinēja 40 gadu jubileju, kopš viņš strādā šajā uzņēmumā. Manuprāt, tas ir rādītājs,» norāda M. Mamajs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš NP Foods iegādes norvēģu uzņēmumu grupa Orkla kompānijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldījuši vairāk nekā desmit miljonus eiro un neplāno apstāties

Pirms pusotra gada notika vērienīgs darījums Latvijas saldumu biznesā – SIA NP Foods un zīmoli Laima, Selga, Staburadze, Ādažu čipsi un Pedro nonāca pārtikas nozares milža Orkla paspārnē. Par izmaiņām uzņēmuma dzīvē stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija vadītājs Ēriks Smits-Hansens (Erik Smith-Hansen).

Fragments no intervijas:

Iepriekš Laimai un citiem zīmoliem bija izteikti laba reputācija. Vai tā ir mainījusies?

Ikmēneša tirgus daļas apskats par augustu, ko veic Nielsen, liecina, ka mums ir jauns rekords šokolādes tāfelīšu tirgū – 42,6%, un tas Laimai ir rekords. Domāju, ka patērētājs redz, kā zīmols izskatās plauktos, novērtē, kā garšo, un faktam, kas ir īpašnieks, nevajadzētu būt īpaši svarīgam aspektam. Taču, ja tam ir nozīme, ceru, ka mūs redz kā labu īpašnieku. Protams, Laimai ir īpašs pozicionējums Latvijā, un nevienam citam zīmolam tāda nav.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Ekonomikas un kultūras augstskolas un Alberta koledžas līdzīpašnieci Annu Saltikovu

Lelde Petrāne,17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Anna Saltikova, Ekonomikas un kultūras augstskolas (EKA) līdzīpašniece, valdes priekšsēdētāja, kā arī Alberta koledžas līdzīpašniece, valdes locekle.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Jau bērnībā sapņoju, ka man būs savs bizness. Pēc profesijas esmu juriste un pēc vecākā dēla piedzimšanas meklēju iespējas, kā rūpes par mazu bērnu savienot ar profesionālu darbošanos. Radās iespēja reizi nedēļā lasīt lekcijas un man tas ļoti iepatikās. Tā dzīve parādīja, kurā nozarē iesaistīties biznesa veidošanā. Strādāju izglītības nozarē tādēļ, ka tā ir mana sirds lieta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakot ardievas 2010.gadam, žurnāls Fortune apkopojis sliktākos izgājienus ASV biznesa vidē 2010.gadā.

Pirmajā vietā ierindotas bijušā kompānijas BP vadītāja Tonija Heivarda (Tony Hayward) likstas, par kurām daudz rakstīts arī db.lv. Naftas platformas eksplozija un nogrimšana kļuva par pasaulslavenu katastrofu, kuru plaši atspoguļo plašsaziņas līdzekļi. Kompānija šajā sakarā saņēmusi apjomīgu kritiku. Izdevums atgādina, ka tā vēl ilgi turpināja apgalvot, ka katastrofas ietekme būs pieticīga.

Otrajā vietā ierindotas ASV mazumtirgotāja Gap nedienas ar jauno logo. Tikai vienu nedēļu pēc tā ieviešanas tirgotājs jauno logo atmeta kā nederīgu. Logo, kas tika izmantots vairāk nekā 20 gadus, redzams zils lodziņš ar baltu uzrakstu GAP. Jaunajā logo bija redzams melns uzraksts Gap, kas novietots uz gaiša fona, un p burta augšpusē - neliels zils četrstūris. Taču sociālajos tīklos un tiešsaistes forumos mazumtirgotāja jaunais logo tika «nolīdzināts līdz ar zemi». Galu galā kompānijas pārstāvis Marks Hansens norādīja, ka kompānija ir sekojusi līdzi negatīvajiem komentāriem internetā, kas atkal un atkal lūdz atjaunot veco logo. «Tāpēc mēs esam pieņēmuši lēmumu darīt tieši to,» viņš apliecināja, piebilstot - ir skaidrs, ka mazumtirgotājs šajā ziņā nav gājis pareizajā virzienā un palaidis garām iespēju par šo jautājumu apspriesties ar klientiem tiešsaistē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi nepiemēros ziedotājiem, kas pārkāps sava uzņēmuma zīmola vai logo izvietošanas ierobežojumus, šodien Nevalstisko organizāciju (NVO) un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomi informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāve Astra Kaļāne.

Viņa informēja NVO pārstāvjus, ka 2018.gadā līdz ar jauno nodokļu politiku spēkā stāsies arī izmaiņas UIN atvieglojumu piemērošanā ziedojumiem.

Jaunais regulējums paredz, ka ziedojumu saņēmēju loks saglabājas līdzšinējais. Turpretī ziedotājiem būs iespēja izvēlēties pārskata gada ietvaros vienu no trim atvieglojuma variantiem.

Pirmais variants paredz, ka ar UIN neapliek ziedoto summu, kas nepārsniedz 5% no iepriekšējā pārskata gada peļņas pēc aprēķinātajiem nodokļiem. Otrais variants paredz ar UIN neaplikt ziedoto summu, kas nepārsniedz 2% no iepriekšējā pārskata gadā darba ņēmējiem aprēķinātās bruto darba samaksas. Savukārt trešais variants paredz, ka ar UIN apliekamajā bāzē iekļauj ziedoto summu, bet par dividendēm aprēķināto UIN ir tiesības samazināt 75% apmērā no ziedotās summas, bet ne vairāk kā 20% no aprēķinātās UIN summas par dividendēm.

Citas ziņas

Latvijas Sarkanais krusts varētu iebilst pret Zatlera partijas logo

Dienas Bizness,26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sarkanais krusts (LSK) varētu iebilst pret tā ilggadējā simbola - sarkana krusta - izmantošanu politiskā spēka - Zatlera Reformu partijas (ZRP) - logo.

LSK prezidents Valdis Nagobads teikto norāda, ka ZRP viņu neesot informējusi par savu ieceri izmantot sarkanajam krustam ļoti līdzīgu simbolu savā logo, vēsta Latvijas Avīze.

«Mēs noteikti iebildīsim,» savu pārliecību paudis Nagobads, tomēr šobrīd vēl notiekot konsultācijas ar juristiem un tiek gaidīts atzinums no Starptautiskā Sarkanā krusta.

Organizācijas princips gan esot izvairīšanās no konfliktiem, tāpēc par šo jautājumu kulaki vicināti netikšot, tomēr tikšanās ar ZRP pārstāvjiem noteikti notiks.

Sarkanais krusts ir simbols, kura izmantošana tiek īpaši aizsargāta starptautiskās konvencijās un dažādu valstu likumos, piemēram, ASV šāds likums pieņemts jau 1905.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas banka Barclays pagaidām nekomentē preses viedokli par to, ka banka varētu mainīt tās logo, jo tam ir līdzība ar nacistu logo, ziņo BBC.

Lielbritānijas banka ir nolēmusi iegādāties Nīderlandes bankas grupu ABN Amro. Žurnāls The Times raksta, ka Barclays banka uztraucas, ka tā varētu aizvainot Nīderlandes bankas klientus ar savas bankas logo.

Žurnāls The Times raksta, ka bankas Barclays logo pirmo reizi parādījies 1728. gadā, kas ir 205 gadus agrāk nekā tas bija nacistiem.

Par spīti izteiktajām bažām ekspertu viedoklis ir tāds, ka šis logo vairāk līdzinās Teitoņu simbolam nevis nacistu.

Banka savu logo uzlaboja 1999. gadā, lai tas izskatītos modernāks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV apģērbu mazumtirgotājs Gap atmetis kā nederīgu jauno logo tikai vienu nedēļu pēc tā ieviešanas. Iemesls - negatīvie komentāri internetā, ziņo BBC.

Iepriekšējā logo, kas tika izmantots vairāk nekā 20 gadus, redzams zils lodziņš ar baltu uzrakstu GAP.

Jaunajā logo bija redzams melns uzraksts Gap, kas novietots uz gaiša fona, un p burta augšpusē - neliels zils četrstūris.

Taču sociālajos tīklos un tiešsaistes forumos mazumtirgotāja jaunais logo «nolīdzināts līdz ar zemi».

Kompānijas Facebook lapā par šo tematu ievietoti vairāk nekā divi tūkstoši komentāru, no kuriem daudzos prasīts «atdot» tradicionālo logo.

Paziņojumā, kas ievietots Gap mājaslapā internetā kompānijas pārstāvis Marks Hansens norāda, ka kompānija ir sekojusi līdzi negatīvajiem komentāriem internetā, kas atkal un atkal lūdz atjaunot veco logo.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākus miljonus mārciņu vērto Starbucks 18 gadus senā logotipa atjaunošanu atzinīgi novērtējuši zīmolu eksperti, bet pastāvīgie klienti ir šausmu pārņemti, raksta independent.co.uk.

Vārdu Starbucks un kafija izņemšanu no jaunā simbola, kas tika prezentēts vakar pēc gandrīz gadu ilga cītīga dizaineru darba un patērētāju testēšanas, Sietlā bāzētā korporācija nodēvējusi par iepriekšējā logotipa evolūciju, ļaujot tai paplašināt produktu klāstu.

Sākot ar martu, klienti ķēdes 15 tūkstošos kafejnīcu visā pasaulē būs spiesti dzert no krūzītēm, uz kurām būs attēlota tikai stilizēta Sirēna - dēmoniska būtne no grieķu mitoloģijas.

Taču tīmekļa vietnē, kuru Starbucks izveidojusi, lai popularizētu pārmaiņas, jau parādījušās kritizējošas atsauksmes par lēmumu noņemt baltos uzrakstus uz zaļā fona, kas aptvēruši Sirēnas attēlu kopš 1992.gada. Piemēram, viens no klientiem rakstījis, ka tā ir nejēdzīga laika, enerģijas un naudas izšķiešana. Kāds cits klients rakstījis, ka viņš ir bijis liels Starbucks atbalstītājs, veicot dārgus braucienus ar taksometriem, lai padzertu rīta kafiju tieši šīs ķēdes kafejnīcās, un šī mērķa dēļ pat bridis pa dziļu sniegu uzvalkā, bet viņš logotipa maiņā nesaskatot loģiku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VEF logo rotā Ķīnā ražotas preces, Latvijas Avīzei (LA) atklājis uzņēmuma vadītājs Igors Gora.

«Nodarbojamies tikai ar tirdzniecību. Pašiem ražot, protams, neatmaksātos,» avīzei nav slēpis I. Gora.

SIA VEF & Co kā VEF Aizkraukles ražotnes privatizētājam jau no deviņdesmito gadu sākuma pieder tiesības uz VEF logo, liecina Valsts preču zīmju reģistra dati. Ķīnā pēc pasūtījuma jau vairākus gadus top ne tikai VEF radioaparāti – veikalos un interneta pārdotavās iegādājami arī VEF & Co pulksteņi un stacionārie telefona aparāti. Ķīnā ražotās un ar VEF emblēmu apdrukātās preces uzņēmums tirgo arī Krievijā, Ukrainā, Lietuvā un citur, raksta LA.

Nav izslēgta arī cita iespēja: ar zīmi VEFTEL aparāts gatavots Latvijā uzņēmumā VEF Telefoni. Tiesa gan, šo abu uzņēmumu ražojumi tikpat kā vairs nav pieejami tirdzniecībā – VEF Telekom tālruņus ražot pārtraucis pirms pieciem gadiem, bet VEF Telefoni telefonus un citas iekārtas no Beļģijā pirktām detaļām varot salikt tikai pēc individuāliem pasūtījumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīca ar nosaukumu Apfelkind, kas atrodas Vācijas pilsētā Bonnā, uzsākusi juridisku cīņu ar kompāniju Apple par tās logo. Tehnoloģiju milzis cenšas bloķēt kafejnīcas īpašnieces preču zīmes pieteikumu, ziņo thelocal.de.

Kristiāna Rūmere ģimenes kafejnīcu atvērusi šā gada maijā. Nosaukums saistīts ar augļu dārzu, kas atrodas tuvumā. Tā mērķis esot radīt iespaidu par draudzīgu vietu, kur var nobaudīt veselīgus un garšīgus ēdienus, piemēram, mājās gatavotu kūku ar kafiju. Ēdienos ietilpstot arī āboli.

33 gadus vecā īpašniece pasūtījusi kafejnīcas logo - sarkanu ābolu, kurā redzams bērna, kuram ir cepure, siluets. Viņai logo paticis tik ļoti, ka īpašniece to saprintējusi uz spilveniem, krūzēm, krēsliem un pat piegādes velosipēda.

«Es mīlu šo logo un esmu to izmantojusi visur,» viņa stāstījusi.

«Es gribēju rīkoties līdzīgi kā Starbucks un padarīt logo par preču zīmi. Es pat plānoju ar laiku paplašināties un izveidot franšīzes biznesu, lai Apfelkind kafejnīcas varētu atvērt arī citi cilvēki. Tieši tādēļ es gribēju reģistrēt preču zīmi,» skaidrojusi Rūmere.

Citas ziņas

Papildināta - Reklāmisti saķeras cīņā par Dziesmu svētku pasūtījumu

Gunta Kursiša,15.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūras Mooz! radošais direktors Ēriks Stendzenieks vaino Dziesmu svētku logotipa konkursa uzvarētājus plaģiātismā, tikmēr konkurenti un konkursa rīkotājs norāda - vienāds koncepcijas virziens ir pašlaik aktuāls visā pasaulē.

Papildināts viss teksts.

Iepirkumu konkursā «XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes māksliniecisks risinājums» uzvarējis BrandBox piedāvājums, kurš paredz, ka katrs varēs izveidot savu logotipu, nodziedot kādu no latviešu tautasdziesmām.

Reklāmas aģentūras Mooz! radošais direktors Ē. Stendzenieks norāda, ka uzvarējušais darbs ir «faktiski identisks» viņa pārstāvētā uzņēmuma Mooz! iesniegtajam piedāvājumam, raksta 7guru.lv. Savukārt BrandBox vadītājs Ēriks Šulcs apvainojumus noliedza un Db.lv norādīja, ka «nav pārsteigumu, ka konkursā ir iesniegti vairāki darbi ar vienādu koncepcijas virzienu un tas apliecina šī logotipa radīšanas veida aktualitāti».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju 20 gadiem AS «Sadales tīkls» pieņēmusi lēmumu mainīt darbinieku darba apģērbu un līdz šim tik ierastais bordo krāsas darba apģērbs tiks nomainīts uz spilgti dzeltenu, augstas redzamības darba apģērbu, kas kalpos darbiniekiem visos laika apstākļos un nodrošinās arī aizsardzību pret elektriskā loka iedarbību, informē uzņēmumā.

Šogad AS «Sadales tīkls» elektromontieriem plāno iegādāties 750 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku. Vidējās darba apģērba komplekta izmaksas ir 503 eiro vienam darbiniekam, kas ir par 10% mazāk kā līdz šim, kad vienam darbiniekam bija nepieciešams darba apģērba komplekts ar 15 dažādām apģērba vienībām. Kopumā elektromontieru vajadzībām paredzēts iegādāties aptuveni 1 315 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku, ko AS «Sadales tīkls» iegādāsies līdz 2020. gada beigām, Db.lv informēja uzņēmuma preses sekretāre Tatjana Smirnova.

Jaunie darba apģērbi tiks ieviesti pakāpeniski līdz 2022. gadam un līdz tam laikam tiks izmantoti abi – gan jaunie spilgti dzeltenie, gan arī līdz šim izmantotie bordo krāsas darba apģērbi. AS «Sadales tīkls» darbiniekus jaunajā darba apģērbā var identificēt pēc uzņēmuma logo, kas melnā krāsā izvietots krūšu zonā un uz muguras, darbinieka apliecības, kas šaubu gadījumā jālūdz uzrādīt, un uzņēmuma transportlīdzekļa, uz kura jābūt AS «Sadales tīkls» logo.

Tehnoloģijas

Intel prezentē jaunus procesorus

,15.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intel Corporation iepazīstina ar pieciem jauniem Intel Core 2 Duo procesoriem. Intel arī iepazīstina ar Core 2 Extreme 3.06 GHz divkodolu mobilo procesoru, kuram ir augstākā veiktspēja pasaulē saskaņā ar SPECint (rate base2006) testa mērījumiem.

Uzsverot fokusēšanos uz mobilitāti šovasar, Intel pārstāvji teica, ka plāno iepazīstināt ar astoņiem procesoriem 90 dienu laikā, tajā skaitā ar visos laikos pirmajiem mobilajiem četrkodolu produktiem un otrās paaudzes produktiem ultra plāniem un viegliem klēpjdatoriem. Kopumā Intel laidīs tirgū 14 dažādus jaunus procesorus, ņemot vērā to, ka pārdoto klēpjdatoru skaits turpina apsteigt pārdoto personālo galddatoru skaitu.

"Kad 2003. gadā pirmo reizi iepazīstinājām ar Intel Centrino, bija tikai dažas Wi-Fi pieejas vietas, YouTube un sociālie mediji praktiski nepastāvēja, vārdu savienojums plāns un viegls attiecās tikai uz svaru un personālo galddatoru tika pārdots daudz vairāk par klēpjdatoriem," teica Mūlijs Edens, Intel korporācijas viceprezidents un Mobile Platforms Group vadītājs. "Šobrīs ASV klēpjdatoru tiek pārdots vairāk nekā personālo galddatoru, un mēs virzāmies uz HD izklaidi, aktīvu spēlēšanu tīklā, lielāku platjoslas bezvadu interneta ātrumu un vieglāku un daudz drošāku darbu biznesa vajadzībām, menedžējot, atjaunojot un labojot klēpjdatora darbības režīmus."