Igaunijas izmeklētāji: Smartlynx lidmašīnai ārkārtas nolaišanās brīdī bija apstājušies abi dzinēji 

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica ārkārtas nolaišanos Tallinas lidostā, par mata tiesu izglābusies no katastrofas, jo nolaišanās brīdī tai bija apstājušies abi dzinēji, secināts izmeklēšanā.

LETA, 14.3.2018

Foto: Ieva Čīka/LETA

«SmartLynx Airlines» pārstāve Ilva Priedniece aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija ir informēta par OJK ziņojumu, kas apraksta notikumu gaitu incidenta laikā. Ziņojumā paustā informācija ir korekta.

Priedniece arī atzīmēja, ka incidentā iesaistīto lidmašīnu patlaban pēta tehniskie eksperti, lai aplēstu radušos bojājumus. Atkarībā no gūtajiem rezultātiem tiks lemts, vai un kādas ir iespējas lidmašīnu atgriezt «SmartLynx» flotē. Tāpat lidaparāta ražotājs veiks savu izpēti, lai noskaidrotu lidmašīnas tehnisko problēmu cēloņus, kas izraisīja ārkārtas nosēšanos, «tomēr paredzams, ka šis process nebūs ātrs,» prognozēja «SmartLynx Airlines» pārstāve.

Igaunijas Ekonomikas un transporta ministrijas Drošības izmeklēšanas centrs (OJK) izanalizējis visus lidojuma ierakstus un tagad galveno uzmanību pievērsīs lidmašīnas vadības sistēmai.

OJK apkopotā informācija liecina, ka lidmašīna, kas pieder «SmartLynx» Igaunijas meitasuzņēmumam «SmartLynx Airlines Estonia», 28.februārī plkst.12.02 pacēlās treniņlidojumā. Lidmašīnā atradās seši apkalpes locekļi - kapteinis instruktors, otrais pilots un četri mācekļi, kā arī Igaunijas Civilās aviācijas pārvaldes inspektors.

Lidojuma laikā tika izmēģināta tuvošanās skrejceļam un nolaišanās. Plkst.17.04 lidmašīna sekmīgi pietuvojās skrejceļam, bet pēc tam vairs nespēja uzņemt augstumu un saskārās ar skrejceļu gandrīz pašā nolaišanās joslas galā. Saskares brīdī tika bojātas lidmašīnas šasijas daļas un tās dzinēji pieskārās zemei.

Pēc tam lidmašīna vēlreiz pacēlās gaisā, pilotiem izdevies to stabilizēt un pagriezt atpakaļ skrejceļa virzienā, bet pēc pagrieziena apstājās abi lidmašīnas dzinēji.

Pilots lūdza atļauju veikt ārkārtas nolaišanos, un atļauja viņam tika dota. Plkst.17.11 lidmašīna pieskārās zemei aptuveni 150 metrus no skrejceļa un pilnībā apstājās 15 metrus no skrejceļa. Instruktors un viens no mācekļiem nolaišanās brīdī guva vieglas traumas.

Kā ziņots, šā incidenta dēļ Tallinas lidostas skrejceļš tika slēgts un ielidojošo reisu lidmašīnas novirzītas uz Helsinkiem vai Rīgu. Saīsinātais skrejceļš satiksmei tika atvērts jau tai pašā vakarā, bet pilnībā lidosta skrejceļu atvēra nākamās dienas rītā.

Pēc «SmartLynx Airlines» pārstāvju sniegtās informācijas, šī lidmašīna būvēta 2000.gadā un nolidojusi 45 002 stundas.

«SmartLynx Estonia» ir Latvijā 1992.gadā reģistrētās aviokompānijas «SmartLynx Airlines» meitasuzņēmums, kas dibināts 2012.gadā. Aviosabiedrība «SmartLynx Estonia» caur Tallinas lidostu 2017.gadā ir veica 3136 lidojumus uz 63 galamērķiem, pārvadājot kopumā 229 625 pasažierus, kas ir par 50% vairāk nekā 2016.gadā, un veidoja 8,7% no kopējā ceļotāju skaita caur Tallinas lidostu.

Tevi varētu interesēt

Latvijas čārterlidojumu kompānija SmartLynx  Airlines no sestdienas sadarbībā ar ceļojumu...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Transporta pakalpojumu uzņēmumam SIA «Sungate» reģistrēts nodrošinājuma līdzeklis - tam piemērots...

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izsniegtās vadītāja apliecības atbilst visām starptautiskām...

Somija un Norvēģija pētīs iespēju uzbūvēt pirmo dzelzceļa savienojumu no Eiropas Savienības...

Piektdien, 9. martā, ap pusdienlaiku notikusi ūdensvada avārija Brīvības ielā 185, kuras...

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi,...

Taxify uzskata, ka noteikumu projekts ir pretrunā ar sākotnējo likuma grozījumu mērķi un satur birokrātiskas prasības, kuras apgrūtinās privāto vadītāju darbību par labu atsevišķu taksometru uzņēmumu interesēm.

Rīgas pašvaldības policija (RPP) šobrīd «pārvērtusies par ceļu policiju», tāpēc jāmeklē...

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify izsludinājusi Latvijas vadītāja vakanci, meklējot izcilu...

Esam gatavi atvērt bāzi vienā no Baltijas valstīm, taču savu izvēli vēl...

Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai ir politiskais atbalsts...