Jaunākais izdevums

Mēbeļu tirgotāja "IKEA" pārvaldītājs Latvijā SIA "Paul Mason Properties" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.septembra līdz 2022.gada 31.augustam, strādāja ar 108,933 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga gandrīz 2,7 reizes - līdz 17,457 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Finanšu gadā kompānija Latvijā realizēta produkciju 81,976 miljonu eiro vērtībā, kas ir par 9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet Igaunijā realizētās produkcijas apmēra pieauga par 20%, sasniedzot 25,622 miljonus eiro. Savukārt ienākumi no pakalpojumiem pērn bija 1,336 miljoni eiro.

"Šis gads, neskatoties uz izaicinošo situāciju valstī, joprojām tiek uzskatīts kā diezgan veiksmīgs," pausts gada pārskata vadības ziņojumā.

Vadības ziņojumā arī norādīts, ka liela uzmanība pagājušajā finanšu gadā pievērsta "IKEA" veikala atvēršanai Igaunijā, kur Latvijas uzņēmums bija liels atbalsts gan darbaspēka, gan intelektuālā mantojuma nodošanā.

Vadības ziņojumā teikts, ka līdz ar veikala atvēršanu Igaunijā un uzņēmuma atdalīšanos no Igaunijas tirgus apgādāšanas ar precēm un pakalpojumiem, kompānijas akcionārs pieņēma lēmumu par kapitāldaļu pārdošanu, kas paredz Igaunijas meitassabiedrības "Runikon Retail" daļu atsavināšanu.

Vienlaikus vadības ziņojumā minēts, ka šis lēmums veicinās iespējas "Paul Mason Properties" raudzīties vietējā tirgus paplašināšanā.

Iepriekš "IKEA" vadītājs Latvijā Pēteris Grīnbergs sacīja, ka kompānijā 2023.gadu plāno ar piesardzīgu, bet pozitīvu izaugsmi.

Viņš arī nenoliedza, ka "IKEA", tāpat kā visu uzņēmējdarbības vidi, ietekmē gan mikroekonomikas, gan makroekonomikas tendences, tomēr norādīja, ka, piemēram, globālo piegādes ķēžu atgūšanās situāciju ietekmēs pozitīvi.

Jau vēstīts, ka finanšu gadā, kas ilga no 2020.gada 1.septembra līdz 2021.gada 31.augustam, "Paul Mason Properties" strādāja ar 97,583 miljonu eiro apgrozījumu un 6,583 miljonu eiro peļņu.

Tāpat ziņots, ka kopš 2019.gada "IKEA" Igaunijas tirgū strādāja kā e-komercijas uzņēmums, atverot preču pasūtīšanas un saņemšanas punktu. Taču 2022.gada 25.augustā "IKEA" atvēra pirmo veikalu Igaunijā. Tas atrodas netālu no Tallinas esošajā Kurnas ciemā, Rae pagastā.

Kompānija "Paul Mason Properties" Latvijā reģistrēta 2015.gadā, un tās pamatkapitāls ir 20 000 eiro, liecina "Firmas.lv". "Paul Mason Properties" pieder Nīderlandē reģistrētajam "FE Corporation".

Tikmēr kompānija "IKEA" izveidota 1943.gadā. "IKEA" veikals Rīgā tika atklāts 2018.gada 30.augustā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu tirgotājs "IKEA" izsludinājis 20 vakanču darbam pārdošanas, loģistikas un klientu apkalpošanas nodaļā Liepājā, informē uzņēmumā.

Pamata stundu likme atkarībā no vakances ir no 7,05 eiro.

Klientu apkalpošanas vietu Liepājā plānots atvērt šogad pavasarī.

Jau ziņots, ka Liepājā "IKEA" filiāle strādās kā plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus.

Paredzēts, ka "IKEA" plānošanas un preču pasūtīšanas centra platība Liepājā būs 1000 kvadrātmetru. Klientu apkalpošanas vieta atradīsies Ezermalas ielā.

Liepājā būs Latvijā otrā "IKEA" klientu apkalpošanas vieta. Rīgā "IKEA" veikals un tiešsaistes veikals atvērts kopš 2018.gada.

Tāpat vēstīts, ka "IKEA" pārvaldītājs Latvijā SIA "Paul Mason Properties" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.septembra līdz 2023.gada 31.augustam, strādāja ar 93,566 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,1% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka divas reizes - līdz 8,656 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā 11.aprīlī darbu sāks mēbeļu tirgotāja "IKEA" filiāle, informē uzņēmumā.

Šī būs otrā klientu apkalpošanas vieta Latvijā. Savukārt Baltijas valstīs šī būs astotā klientu apkalpošanas vieta, jo vēl četras atrodas Lietuvā un divas - Igaunijā.

Jau ziņots, ka Liepājā "IKEA" filiāle strādās kā plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus.

Plānots, ka "IKEA" plānošanas un preču pasūtīšanas centra platība Liepājā būs 1000 kvadrātmetru. Klientu apkalpošanas vieta atradīsies Ezermalas ielā.

Rīgā "IKEA" veikals un tiešsaistes veikals atvērts kopš 2018.gada.

"IKEA" pārvaldītājs Latvijā SIA "Paul Mason Properties" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.septembra līdz 2023.gada 31.augustam, strādāja ar 93,566 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,1% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka divas reizes - līdz 8,656 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban "IKEA" sadarbojas ar aptuveni 20 preču ražotājiem no Baltijas, intervijā sacīja "Inter IKEA Group" tirdzniecības koncepta vadītājs Deniss Balslevs.

Viņš norādīja, ka sadarbības partneru skaits nākotnē varētu pieaugt. "Baltijā ir ļoti profesionāli un labi partneri," uzsvēra Balslevs.

Baltijas valstu partneri izgatavo gan produktus pilnībā, gan to daļas, atzīmēja Balslevs, papildinot, ka šos izstrādājumus "IKEA" pārdod ļoti daudzās valstīs, ne tikai Baltijā.

Līdztekus "IKEA" vadītājs Latvijā Pēteris Grīnbergs intervijā norādīja, ka no šiem 20 ražotājiem, visvairāk sadarbības partneru "IKEA" ir tieši no Lietuvas, jo Lietuvā gatavo virtuves mēbeles, kas ir viena no pirktākajām preču kategorijām "IKEA" veikalā.

Latvijas ražotāji lielākoties gatavo koka detaļas mēbelēm un preces bērniem, atzīmēja Grīnbergs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inter IKEA Group paziņo, ka pabeigta IKEA mazumtirdzniecības uzņēmumu iegāde Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Darījums ietver trīs pilna izmēra IKEA veikalus, papildu piecas mazākas klientu apkalpošanas vietas, kā arī e-komercijas un digitālās mazumtirdzniecības attīstības uzņēmumu Digital Retail Development.

2024. gada augustā Inter IKEA Group parakstīja akciju pirkuma līgumu ar IKEA Baltija mazumtirdzniecības uzņēmumu īpašnieku Hof ehf. Pēc nepieciešamo uzraudzības iestāžu atļauju saņemšanas šis darījums ir pabeigts.

Izmantojot IKEA Baltija pieredzi vietējos tirgos, Inter IKEA Group mērķis ir vēl vairāk nostiprināt savas iespējas piedāvāt pieejamus un ilgtspējīgus mājokļa labiekārtošanas risinājumus par pieņemamu cenu. Inter IKEA Group būs iespēja mācīties no daudzkanālu pieejas tirgū, kā arī dalīties zināšanās, kļūstot par vēl labāku franšīzes devēju un sniedzot labumu visiem franšīzes ņēmējiem.

“Šis darījums iezīmē jaunu lappusi mūsu vīzijā – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem. IKEA mazumtirdzniecības uzņēmumu iegāde Baltijas valstīs ļauj mums tiešā veidā gūt atziņas un dalīties pieredzē visā vērtību tīklā. Tas palīdzēs mums turpināt attīstīt IKEA koncepciju un stiprināt mūsu franšīzes sistēmu, tādējādi nodrošinot vēl lielāku vērtību mūsu klientiem visā pasaulē,” norāda Inter IKEA Group izpilddirektors Jūns Ābrahamsons-Rings.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikea paplašinās Latvijā un 2024. gada vasarā tiks atvērta jauna klientu apkalpošanas vieta Liepājā.

Tā būs pirmā mazāka apmēra apkalpošanas vieta Latvijā – plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, kas ieviests, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus. Atverot jaunu Ikea klientu apkalpošanas vietu, Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināta lielāka Ikea preču un pakalpojumu pieejamība piekļuves un cenas ziņā.

Ikea plānošanas un preču pasūtīšanas centrs tiek veidots, lai klientiem palīdzētu plānot telpu iekārtojumu, izmantojot Ikea labiekārtošanas risinājumus, piemēram, virtuvēs, uzglabāšanas telpās, guļamistabās u.c. Klientiem būs iespēja saņemt iepriekš pieteiktus, Ikea speciālistu sniegtus klātienes individuālās plānošanas pakalpojumus, šim nolūkam īpaši atvēlētās zonās plānot pašrocīgi vai ar Ikea darbinieku palīdzību, kā arī uzreiz pasūtīt telpu iekārtojuma plānā iekļautās mēbeles. Plānošanas un preču pasūtīšanas centrā varēs arī ērti veikt Ikea pasūtījumus tiešsaistē un saņemt pasūtītās preces.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu tirgotājs "IKEA" nākamā gada vasarā Pērnavā atklās Baltijas valstīs pirmo mazo "IKEA" veikalu, informē uzņēmumā.

"IKEA" mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Inga Filipova pauda, ka jaunā koncepta klientu apkalpošanas vieta - mazāka formāta veikals - ļaus klientiem iepirkties "IKEA" arī vietās, kur pilna izmēra veikala izveide nav iespējama.

""IKEA" Pērnavā daudzas preces varēs apskatīt ekspozīciju zālē, kas veidota, lai sniegtu pircējiem iedvesmu mājokļa labiekārtošanai un iespēju klātienē apskatīt un izmēģināt dažādus interjera risinājumus. Tūlītējai iegādei būs pieejamas 500 dažādas preces, bet viss "IKEA" klāsts būs pieejams interneta veikalā," klāstīja kompānijas pārstāve.

Maza izmēra veikalā būs arī zviedru uzkodu zona.

Pirmais "IKEA" mazais veikals Baltijas valstīs būs aptuveni 1500 kvadrātmetru liels un atradīsies jau gatavās telpās kopā ar citiem nomniekiem.

Citas ziņas

Prokuratūra: IKEA dedzināšana Viļņā notika pēc Krievijas specdienestu norādēm

LETA/ELTA,17.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā tiesai nodota lieta par lielveikala "IKEA" dedzināšanu Viļņā, kurā apsūdzēts nozieguma brīdī nepilngadīgs Ukrainas pilsonis, kuru bija savervējuši Krievijas specdienesti, pirmdien paziņoja Lietuvas Ģenerālprokuratūra.

"Pirmstiesas izmeklēšanā noskaidrots, kas bija iesaistīts ļaunprātīgajā "IKEA" dedzināšanā, un, ka tie bija jaunieši, kas nav sasnieguši 20 gadu vecumu. Viens no viņiem, kuram būs jāstājas tiesas priekšā, tobrīd bija nepilngadīgs. Abi likumpārkāpēji ir Ukrainas pilsoņi," pirmdien žurnālistiem teica prokurors Artūrs Urbelis.

Nepilngadīgais Ukrainas pilsonis "rīkojās Krievijas militāro struktūru un drošības dienestu interesēs", apliecināja prokurors.

Urbelis teica, ka jaunietis, kurš nozieguma brīdī bija nepilngadīgs, tiks tiesāts Lietuvā, bet otrs jaunietis tiks izdots Polijai.

Viņš bija "organizētā teroristu grupā, kas iepriekš tika izveidota nolūkā pastrādāt teroristiskus noziegumus Lietuvā un Latvijā kopā ar citām personām, pret kurām tiek veiktas atsevišķas pirmstiesas izmeklēšanas", paskaidroja prokurors, piebilstot, ka uzbrukums "IKEA" tika plānots vairākus mēnešus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja nu pazīstama telpa spētu sniegt vairāk – palīdzētu justies labāk, uzlabotu sadarbošanās iespējas un pielāgotos Tavām vajadzībām? Tieši ar šādu ieceri tika pārveidota biroja telpa Agroresursu un ekonomikas institūtā. Ar ekspertu palīdzību un svaigu skatījumu esošais telpas plānojums tika pārvērsts par elastīgu un funkcionālu darba vietu, kuru var izmantot pētnieki no visas Latvijas. Projekta eksperti dalās pieredzē par to, kā tas viss tika realizēts un kā pārdomāts telpu interjers spēj uzlabot darba plūsmu ikdienā.

Lai ikdienas darbā atbalstītu savus darbiniekus, jo īpaši tos, kuri darba vajadzībām brauc no citām Latvijas pilsētām vai strādā daļēji attālināti, institūtam radās nepieciešamība Rīgā izveidot tam īpašu telpu – daudzfunkcionālu biroju, kurā darbinieki spētu ērti strādāt.

“Šīs telpas galvenais mērķis bija parādīt, ka birojs var būt citāds – funkcionāls, taču patīkams un mājīgs. Neraugoties uz lielajiem izmēriem, augstajiem griestiem un ne visai ideālajiem renovācijas apstākļiem, interjera dizaineres uzdevums bija atrast līdzsvaru starp profesionālu atmosfēru un mājīgu vidi, kas vienlaikus veicina iztēli,” stāsta Agroresursu un ekonomikas institūta pārstāvis Renārs Zīle.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārds “Kaizen” ietver divas nozīmes – ”kai” (pārmaiņas) un “zen” (gudrība), kas tulkojumā nozīmē “pastāvīga attīstība”, un tieši šis princips nosaka Kaizen Gym apņemšanos nodrošināt izaugsmi un kvalitāti. Tas arī iedvesmoja interjera dizaineru komandu radīt daudzfunkcionālu sporta zāles telpu, kurā apvienotas darba, atpūtas un pārģērbšanās zonas. Eksperti pieņēma šo unikālo iespēju un dalās savās atziņās par to, kā radīt ko īpašu netradicionālā vidē.

Kaizen Gym ir kas vairāk kā tikai sporta zāle – tas ir sociāls uzņēmums, un komandas mērķis bija radīt ērtu, funkcionālu un modernu vidi, kas veicina gan produktivitāti, gan labsajūtu. Telpas izmanto 15 speciālisti gan darbam, gan atpūtai, kā arī lai pārģērbtos un uzglabātu savas mantas privātos skapīšos.

Tehniskās telpas pārveidošana par funkcionālu telpu

IKEA biznesa klientu apkalpošanas komanda saskārās ar neparastu uzdevumu – pārvērst 25 m² lielu telpu sporta zāles augšējā stāvā, kas bija daļēji atvērta un ar vāju apgaismojumu, par funkcionālu telpu. Neraugoties uz ierobežoto dienasgaismu un tādiem fiksētajiem elementiem kā boileriem un elektrības sadales kasti, mērķis bija radīt mājīgu un funkcionālu telpu, vienlaikus pievēršot uzmanību izmaksām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mēbeļu mazumtirgotājs Ikea paplašinās un jau šā gada rudenī atvērs jaunu plānošanas un preču pasūtīšanas vietu Šauļos.

Šādi Ikea preces kļūs vēl pieejamākas pircējiem Baltijā. “Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā piedāvāsim atbalstu pircējiem, lai viņi varētu iegūt mājokļa labiekārtošanas risinājumus, kas būtu pielāgoti tieši viņu telpām, vajadzībām un vēlmēm,“ stāsta Inga Filipova, IKEA mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs. Pēc viņas teiktā, jaunā plānošanas un preču pasūtīšanas vieta palīdzēs sasniegt uzņēmuma vīziju – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem.

Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā pircēju izvēlei tiks piedāvāti vairāk nekā 9000 preču mājokļa labiekārtošanai, Ikea preces, kas ir pieejamas pasūtīšanai interneta veikalā. Tāpat varēs izmantot visus Lietuvā pieejamos pakalpojumus, piemēram, pasūtījuma sagatavošanu ar saņemšanu veikalā, mērīšanas pakalpojumus, preču piegādes un montāžas pakalpojumus, kā arī citus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā nekustamo īpašumu cenu pieaugumu un kvalitatīvu telpu trūkumu, uzņēmumi saskaras ar sarežģītu izvēli. Taču, attīstoties uzņēmējdarbībai, pareizi veidots interjera dizains pat ierobežotu telpu var pārvērst funkcionālā un iedvesmojošā vidē. IKEA Biznesa klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Ilze Vītiņa ieskicē, kā komerciālo telpu interjera dizains – no stilīgiem īres dzīvokļiem līdz daudzfunkcionāliem birojiem – palīdz risināt reālas tirgus problēmas. Kā arī atspēko maldīgo uzskatu, ka interjera dizaina risinājumi ir pārāk dārgi, jo īpaši maziem vai vidējiem uzņēmumiem.

Kā, tavuprāt, attīstās nekustamo īpašumu tirgus Latvijā?

Tirgū patiešām ir vērojamas zināmas izmaiņas un tendences. Piemēram, pieaug interese par īpašumiem tādās pilsētās kā Valmiera, Jelgava un Cēsis. Mājokļu cenas tur jau tuvojas galvaspilsētas cenām, taču kvalitatīvu nekustamo īpašumu piedāvājums joprojām ir ierobežots. Vienlaikus būvniecības izmaksas paaugstina dažādi ārējie faktori, tai skaitā ekonomiski un ar energoefektivitāti saistīti, kas nozīmē, ka jauni dzīvokļi kļūst dārgāki. Tāpat vērojamas būtiskas pārmaiņas attiecībā uz nekustamo īpašumu izmēru. Attīstītāji, vēloties apmierināt tirgus vajadzības, vairāk koncentrējas uz mazākiem dzīvokļiem gan pārdošanai, gan izīrēšanai. Turklāt pieaug pieprasījums pēc pilnībā aprīkotiem un mēbelētiem dzīvokļiem.

Reklāmraksti

Iekārto īrei paredzētu dzīvokli? Eksperte dalās padomos, kā to padarīt mājīgu un viegli kopjamu

IKEA,12.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispieprasītākie dzīvokļi Latvijas nekustamo īpašumu tirgū ir vienistabas un divistabu dzīvokļi. Iegādāto dzīvokļu vidējā platība ir 55-60 m², kas atspoguļo plašāku tendenci Eiropas Savienībā, kurā novērojama vēlme dzīvot kompaktākos mājokļos. Pieaugot pieprasījumam pēc pilnībā aprīkotiem, ērtiem un stilīgiem dzīvokļiem, var rasties izaicinājums iekārtot īres dzīvokli tā, lai tas atbilstu dažādu cilvēku vajadzībām. IKEA uzņēmumu interjera dizainere Ilga Liberte dalās risinājumos, kurus iespējams izmantot, lai pielāgotos īrnieku mainīgajām vajadzībām.

Izvēlies universālu krāsu paleti

Lai ļautu īrniekiem personalizēt telpu, vienlaikus saglabājot īpašuma vizuālo vienotību, uzņēmumu interjera dizainere iesaka izvēlēties neitrālu un pievilcīgu krāsu paleti. Sāc ar neitrālu bāzi – baltiem, pelēkiem vai siltiem smilškrāsas toņiem. Šie toņi nodrošina mierīgu, universālu fonu, kas papildina dažādus interjera stilus, ļaujot īrniekiem viegli pievienot personiskus akcentus, neizjaucot kopējo vizuālo harmoniju.

“Izvēlies mēbeles neitrālās krāsās, lai nodrošinātu to elastīgu pielietojumu un ilgtermiņa lietojamību. Balta, pelēka vai bēša krāsa rada atturīgu pamatu, kas piemērots dažādiem īrnieku stiliem. Piemēram, lieliska izvēle ir dīvāni pelēkos vai smilšu toņos. Tādas tekstila preces kā spilveni vai pledi gaiši zilā vai zaļā krāsā nodrošina atsvaidzinošu akcentu, vienlaikus saglabājot vizuālo līdzsvaru,” iesaka uzņēmumu interjera dizainere Liberte.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnavā, Igaunijā, atvērts pirmais IKEA mazais veikals, kas atrodas tirdzniecības centrā Suve Keskus: 1500 m² plašajās telpās rodams īpaši atlasītu aptuveni 500 veidu preču klāsts tūlītējai iegādei, un pieejami arī plānošanas pakalpojumi, pasūtījumu saņemšanas vieta, kā arī zviedru uzkodu zona.

“Savas vīzijas – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem – vadīti, ieviešam šo jauno formātu Baltijas tirgū, lai labāk apmierinātu mūsu klientu vajadzības,” stāsta IKEA mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Inga Filipova. “Mazie IKEA veikali pircējiem nodrošina būtisku iepirkšanās pieredzi tuvāk dzīves, darba vai atpūtas vietai, padarot IKEA ierasto klāstu pieejamāku to teritoriju iedzīvotājiem, kur nav iespējams atvērt pilna izmēra veikalu."

Mazais jaunās koncepcijas veikals veidots kā vieta ieskatam IKEA klāstā – tas ietver ekspozīciju zāli ar iedvesmojošiem telpu iekārtojumiem, kas atspoguļo Pērnavas iedzīvotāju mājokļiem piemērotus risinājumus. Pircējiem pieejama arī tirdzniecības zāle ar aptuveni 500 veidu precēm, kuras iespējams iegādāties uzreiz.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKEA ir ne tikai plaši pazīstams mājokļa iekārtojuma risinājumu uzņēmums, bet ietver arī vienu no pasaulē lielākajām restorānu ķēdēm. Zviedrijas uzņēmums pircējiem reizē piedāvā gan iepirkšanās pieredzi veikalā, gan Zviedru restorāna un Zviedru bistro apmeklējumu.

Paplašinot darbību ēdināšanas jomā, uzņēmums Latvijā ievieš jaunumu – svaigi ceptas picas.

Uzņēmums, ievērojot vietējo iedzīvotāju vēlmes un vajadzības, paplašinot ēdienkarti un iekļaujot tajā arī picas, ieguldījis ap 90 tūkstošiem eiro. Atkarībā no pircēju atsauksmēm picu IKEA ēdienkartē paredzēts iekļaut arī Igaunijā un Lietuvā.

“Ēdināšana ir svarīga IKEA darbības daļa, kas uzlabo pircēju pieredzi un palielina apmeklētāju plūsmu. Veikalos, kuru platība mērāma desmitos tūkstošu kvadrātmetru, vēlamies visai ģimenei nodrošināt ērtības, piedāvājot iespēju nobaudīt brokastis, pusdienas vai vakariņas Zviedru restorānā vai ātri un ērti iegādāties karstas vai aukstas uzkodas Zviedru bistro. Un no piektdienas, 6. oktobra, IKEA veikalā piedāvāsim arī svaigi ceptas picas,” stāsta IKEA ēdināšanas nodaļas vadītājs Oļegs Soročins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs Ikea atvēris savu pirmo veikalu Igaunijā, netālu no Tallinas, Kurnas ciematā.

Šis ir trešais Ikea veikals Baltijā. Mazumtirgotājs iepriekš atvēris veikalus Lietuvā (Viļņā) un Latvijā (Rīgā).

Veikalā 53 ekspozīcijas telpās ir ap 9000 mājas iekārtojuma preču, kas pieejamas iegādei.

Ikea Tallinas veikalu būvēja Igaunijas uzņēmums Nordecon AS, savukārt finansēja – Swedbank.

Ikea Igaunijas tirgū ienāca 2019.gada augustā, uzsākot e-komerciju un atverot preču pasūtīšanas un saņemšanas punktu, kas turpinās darbu arī pēc veikala atvēršanas.

Ikea izveidots 1943.gadā. Kompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pašlaik ir 466 Ikea veikali 63 pasaules valstīs. Ikea veikals Rīgā tika atklāts 2018.gada 30.augustā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas ietekmē mainījies ne tikai cilvēku dzīvesveids, bet arī darba vide. Tā kā attālinātais darbs vairs nav retums, un cilvēki var izvēlēties, no kurienes strādāt, ar Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotāja Ikea palīdzību tirdzniecības centrā “Spice” iekārtota bezmaksas kopstrādes telpa.

Tajā apmeklētājiem pieejamas 28 pilnībā aprīkotas darba vietas un vairāk nekā 20 sēdvietas atpūtas zonā ar mīkstajām mēbelēm. Kopstrādes telpa iekārtota pēc jaunākajām biroju interjeru tendencēm – mājīgi, zaļi un ilgtspējīgi.

"Atverot kopstrādes telpu tirdzniecības centrā “Spice”, Rīgā būs vēl viena vieta, kur strādāt, tikties ar sadarbības partneriem un klientiem un radīt jaunas idejas,” teic Ikea Latvija vadītājs Pēteris Grīnbergs.

Vairāk nekā 200 kvadrātmetru plašā telpa atrodas tirdzniecības centra 2. stāvā un tajā vienlaicīgi var strādāt līdz 48 cilvēkiem. Viesiem pieejams bezvadu internets, un visas darba vietas aprīkotas ar elektrības rozetēm un USB pieslēgvietām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs Ikea 25.augustā atvērs pirmo veikalu Igaunijā. Veikals 30 tūkstošu kvadrātmetru platībā atradīsies netālu no Tallinas, Kurnas ciematā.

Līdz šim Ikea Igaunijā piedāvāja e-komercijas pakalpojumus, kā arī darbojās preču pasūtīšanas un saņemšanas punkts Tallinā un plānošanas studija Igaunijas otrajā lielākajā pilsētā Tartu.

Igaunija bija viens no pirmajiem tirgiem, kurā Ikea savu darbību vispirms uzsāka digitāli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metrobusu līnijas Dzelzavas ielas posmā no Jorģa Zemitāna tilta līdz Juglas ielai būvprojekta izstrādi veiks piegādātāju apvienība SIA "Vertex projekti" un SIA "BRD projekts", informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Projektēšana jāveic 15 mēnešu laikā no līguma parakstīšanas. Būvprojekta izmaksas plānotas 2 755 062 eiro ar pievienotās vērtības nodokli.

Projekts ir daļa no Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas aktivitātēm, kas īstenojama līdz 2026.gada otrajam ceturksnim.

Īstenojot projektu, galvenais rīdzinieku ieguvums būs ātrs un no autosatiksmes neatkarīgs sabiedriskais transports vienā no pilsētas lielākajām artērijām - Dzelzavas ielā, veidojot nodalītu infrastruktūru ap sešu kilometru garā posmā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā pie tirdzniecības centriem "Ikea" un "Sāga".

Eksperti

Pāršķirot jaunu lappusi tirdzniecības centru attīstībā

Jevgenija Kiseļova, Colliers Tirdzniecības platību aģentūras vadītāja,12.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji mainās tirdzniecības objektu funkcijas, turklāt tā, kā to iepriekš bija grūti prognozēt. Ēku īpašniekiem un pārvaldniekiem ir jādomā nestandarta veidā, meklējot risinājumus neaizpildītām platībām, neatmetot ar roku jau pie pirmās neveiksmes.

Pārmaiņas iezīmējās jau iepriekš, šķita loģiski, ka daļa no tirdzniecības centru (TC) telpām turpmāk kalpos citiem nolūkiem, ka tajos būs sporta, medicīnas centri, vairāk atpūtas un izklaides iespēju. Covid-19 pandēmijas rezultātā pakalpojumu klāsts vēl paplašinājās un dažādojās, piemēram, TC “Galleria Riga” tiek veidots kopstrādes birojs “Workland”, bet TC “Galerijā Centrs” šogad atklāta garšu un notikumu telpa “Burzma”.

Kad standarta risinājumi nedarbojas

Šādu funkciju maiņu varējām paredzēt. Taču biežāk nākas domāt ārpus rāmjiem, standarta pieeja, kā turpmāk, pēc Covid-19, varētu attīstīties iepirkšanās centri, vienā mirklī var sabrukt. Tā, piemēram, notika, kad TC “Sāga” nolēma pamest viens no lielajiem nomniekiem – dārza centrs “Hortes”. Tas aizņēma gandrīz 5000 kvadrātmetru lielas telpas, turklāt izmantoja ēku, kas būtībā bija liela siltumnīca. Sākumā līdz galam Colliers komanda nespēja noticēt šim “Hortes” lēmumam, pieļāvām, ka šāda paziņojuma mērķis, iespējams, ir iegūt labākus nosacījumus. Taču, saskaroties ar realitāti, ka uzņēmums patiešām pamet Latvijas tirgu, nācās strauji domāt jaunu risinājumu, stratēģiju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaļāko zīmolu Latvijā iedzīvotāji nemainīgi atzinuši AS “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Silvanols” un TOP3 jaunpienācējs “Madara”, liecina pētījuma “Brand Capital” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.

Tikmēr Baltijas kopējā vērtējumā zaļākie zīmoli ir “Madara”, “The Body Shop” un “Ikea”, pilnībā nomainot pērnā gada uzvarētāju trijnieku. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau astoto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi.

“Kā rāda aptaujas rezultāti Latvijā, šobrīd sabiedrības apziņā zaļa domāšana iet rokrokā ar rūpēm par veselību un labsajūtu, ko apliecina “zaļāko” zīmolu TOP 10 iekļuvušo uzņēmumu darbības jomas. Līdz ar līderi “Latvijas Valsts meži” topā ir vairāki skaistumkopšanas nozares zīmoli – “Madara”, “Stenders” un “The Body Shop”, farmācijas zīmoli “Silvanols”, “Grindex” un “Olainfarm”, dzeramā ūdens ražotājs “Venden”, kā arī sadzīves ķīmijas, ķermeņa kopšanas, augu barības un dezinfekcijas līdzekļu ražotājs “Seal” un mēbeļu un mājlietu milzis “IKEA”. Nemainīga tendence – zīmolu “zaļuma” vērtējumā joprojām esam patrioti un dodam priekšroku pašmāju uzņēmumiem,” komentē “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā norisinājās “Baltic Brand Forum 2025”, un pasākuma noslēgumā tika paziņoti Baltijas iedzīvotāju mīlētākie zīmoli astoņās kategorijās.

Arī šogad Latvijas, Lietuvas un Igaunijas zīmoli sacentās par atzinību, ko noteica plašākajā zīmolu un dzīvesstila pētījumā reģionā “Brand Capital”.

Latvijā 2025. gada uzvarētāji ir:

Straujāk augošais zīmols – “Ķekava”

Zaļākais zīmols – “Latvijas Valsts meži”

Cilvēcīgākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais zīmols – “Swedbank”'

Mīlētākais vietējo ražotāju zīmols – “Kārums”

Mīlētākais mediju zīmols – Latvijas televīzija

Izdevīgākais zīmols – “Depo”

Rezonējošākais zīmols – “Swedbank”

Savukārt Baltijas kopvērtējumā par uzvarētājiem kļuva:

Straujāk augošais zīmols – “Ikea”

Zaļākais zīmols – “Ikea”

Cilvēcīgākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais vietējo ražotāju zīmols – “Kārums”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti, informē pasākuma organizatori.

Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojušies 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti jau 20. septembrī, mārketinga nozares pasākuma – Baltic Brand Forum – laikā.

Finālisti noskaidroti, pamatojoties uz Baltijas zīmolu un dzīvesstila pētījuma Brand Capital datiem, ko veica kompānija Norstat.

Šogad pētījumā piedalījušies vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāju, atbildot uz teju 300 jautājumiem par dzīvesstilu un attieksmi, tādējādi ļaujot apkopot patērētāju viedokļus par aptuveni 600 zīmoliem Baltijā.

Norstat vadītāja Latvijā Linda Ezera: “Brand Capital pētījums ir unikāls rīks, jo tas sniedz iespēju vairāk nekā 600 zīmolu precīzi izprast savu pozīciju Baltijas tirgū. Šāda mēroga pētījums ļauj izvērtēt patērētāju gaidas un vajadzības, kā arī nodrošina zīmoliem iespēju pielāgot savu mārketinga stratēģiju un aktivitātes atbilstoši jaunākajām tirgus tendencēm. Vienlaikus, neslēpsim, tas ļauj arī izcelties citu zīmolu vidū savā nozarē, kas mūsdienās nav mazsvarīgi!”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

East Capital Real Estate fonds IV un ICA Gruppen ietilpstošais Rimi Baltic ir noslēguši līgumu, ar kuru East Capital Real Estate iegādājas Rimi Baltic loģistikas un biroju centru A. Deglava ielā 161, Rīgā.

Šis pirkums ir 2023. gada lielākais nekustamo īpašumu darījums Latvijā un lielākais loģistikas ēkas iegādes darījums Baltijā. Pirkuma cena ir 83 miljoni eiro.

Rimi Baltic loģistikas centrs ir 94 000 kvadrātmetru liela moderna celtne ar tai piegulošo teritoriju aptuveni 17 hektāru platībā. Tā apkārtnē esošā infrastruktūra nodrošina labu sasniedzamību gan ar sabiedrisko, gan privāto un kravas transportu. Loģistikas centram ir plašas autostāvvietas, kā arī lielisks satiksmes savienojums ar Rīgas apvedceļu. Loģistikas centra līdzšinējais īpašnieks bija ICA Gruppen ietilpstošais mazumtirdzniecības uzņēmums RIMI, kas ir viens no lielākajiem mazumtirgotājiem Baltijas reģionā. Tas vienlaikus ir gan galvenais RIMI reģionālais birojs, gan arī produkcijas izplatīšanas centrs, no kura tiek koordinētas visas galvenās aktivitātes Baltijas reģionā. RIMI arī turpmāk paliks vienīgais centra nomnieks un jau ir parakstījis nomas līgumu uz 15 gadiem ar East Capital Real Estate.

Eksperti

Zaļā enerģija – iespēja Latvijas uzņēmumiem stiprināt pozīcijas tirgū

Kristaps Muzikants, Ignitis Latvija izpilddirektors,19.05.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunīgās enerģijas ražošanai ir daudz zināmu un plaši apspriestu ieguvumu – no klimata pārmaiņu novēršanas līdz Latvijas enerģētiskai neatkarības stiprināšanai un eksporta potenciālam.

Taču ir vēl kāda priekšrocība, par kuru nav zināms pietiekami daudz. Proti, ražotājiem “zaļās enerģijas” izmantošana var dot iespēju pārdot un eksportēt vairāk, vai pārdot par labāku cenu. Un svarīgi, ka tam nav vajadzīgs pašiem savs saules vai vēja parks. Turklāt uzņēmumi, kas var apliecināt ilgtspējīgu principu ievērošanu savā darbībā, saņem arvien vairāk dažādu priekšrocību, piemēram, bankas jau šobrīd piedāvā labākus finansēšanas nosacījumus uzņēmumu attīstībai.

Zaļās enerģijas sertifikāti ļauj jebkuram uzņēmumam vai institūcijai pierādīt, ka visa elektroenerģija, ko tas izmanto ikdienā, ir ražota ilgtspējīgi no atjaunīgiem enerģijas resursiem. Savukārt ilgtspējīgi ražotas enerģijas izmantošana uzņēmuma darbībā var būt kā svarīgs mārketinga un komunikācijas aspekts ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos, kur patērētāji pievērš pastiprinātu uzmanību ilgtspējas jautājumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūnija, iepirkšanās un izklaides centra “AKROPOLE Alfa” vadītāja amatā stājas Artūrs Bernhards, kuram ir vairāk nekā 10 gadu starptautiska pieredze mazumtirdzniecības nozarē un nekustamo īpašumu uzturēšanā.

“Tirdzniecības centru pārvaldības nozare ir dinamiska un plaša, tāpēc esam gandarīti mūsu komandā sveikt Artūru Bernhardu, kura ilggadējā pieredze un redzējums palīdzēs vadīt iepirkšanās centru, lai sasniegtu grupas mērķus. Mēs vienmēr meklējam cilvēkus, kuri ar savu unikālo un radošo skatījumu uz nozari var bagātināt mūsu grupas panākumus, tāpēc saskatām lielu potenciālu kopīgam darbam un vēlam jaunajam vadītājam panākumus,” saka “Akropolis Group” īpašumu pārvaldības vadītāja Rasa Kundušiene.

“Daudziem “AKROPOLE Alfa” asociējas ar atmiņām, kā vienu no pirmajiem lielajiem iepirkšanās centriem Latvijā. Arī man šis iepirkšanās centrs ir bijis ikdienā ļoti iemīļots un vienmēr pa ceļam, braucot gan uz, gan dodoties ārpus Rīgas. Man ir patiess prieks, ka varēšu pielietot savu ilggadējo pieredzi mazumtirdzniecības nozarē, lai vēl vairāk attīstītu šī vēsturiskā centra potenciālu un saglabātu lojālo klientu uzticību. Manas un “Akropolis Group” vērtības sakrīt, tāpēc, ieņemot jauno amatu, īpašu uzmanību pievērsīšu grupas ilgtspējas stratēģijas īstenošanai, lai ne tikai mazinātu oglekļa pēdas nospiedumu, bet arī veicinātu vēl labvēlīgākas vides attīstību ģimenēm ar bērniem,” dalās Artūrs Bernhards, “AKROPOLE Alfa” vadītājs.