Jaunākais izdevums

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājusi iepirkumu par ikdienas uzturēšanas darbiem valsts autoceļu tīklā saistībā ar gaidāmo tirgus atvēršanu, kura prognozētā līgumcena ir 252,066 miljoni eiro.

Iepirkums sadalīts 19 daļās pēc teritoriālā principa.

Tostarp Rīgas nodaļas teritorija ietver autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus 1023 kilometru garumā, Daugavpils nodaļas - 844 kilometru garumā, Liepājas nodaļas - 920 kilometru, Ogres nodaļas - 741 kilometra, Cēsu nodaļas - 1060 kilometru, Madonas, Gulbenes nodaļas - 1582 kilometru, Smiltenes, Alūksnes nodaļas - 1390 kilometru, Limbažu nodaļas - 808 kilometru, Valmieras nodaļas - 790 kilometru, Aizkraukles nodaļas - 772 kilometru, Jēkabpils nodaļas - 835 kilometru, Balvu, Ludzas nodaļas - 1452 kilometru, Preiļu, Dagdas nodaļas - 1462 kilometru, Rēzeknes nodaļas - 852 kilometru, Talsu, Ventspils nodaļas - 1615 kilometru, Kuldīgas, Saldus nodaļas - 1322 kilometru, Tukuma, Dobeles nodaļas - 1427 kilometru, Bauskas nodaļas - 697 kilometru un Jelgavas nodaļas - 571 kilometra garumā.

Pēc Iepirkumu uzraudzības birojā publiskotās informācijas, paredzamā kopējā līgumcena ir 252,066 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Tostarp Rīgas nodaļas teritorijā maksimālā paredzētā līgumcena ir 26,984 miljoni eiro, Daugavpils nodaļas teritorijā - 11,086 miljoni eiro, Liepājas nodaļas teritorijā - 11,799 miljoni eiro, Ogres nodaļas teritorijā - 11,456 miljoni eiro, Cēsu nodaļas teritorijā - 11,996 miljoni eiro, Madonas un Gulbenes nodaļas teritorijā - 16,762 miljoni eiro, Smiltenes un Alūksnes nodaļas teritorijā - 15,356 miljoni eiro, Limbažu nodaļas teritorijā - 9,571 miljons eiro, Valmieras nodaļas teritorijā - 9,147 miljoni eiro, Aizkraukles nodaļas teritorijā - 9,972 miljoni eiro, Jēkabpils nodaļas teritorijā - 8,878 miljoni eiro, Balvu un Ludzas nodaļas teritorijā - 14,562 miljoni eiro, Preiļu un Dagdas nodaļas teritorijā - 15,492 miljoni eiro, Talsu un Ventspils nodaļas teritorijā - 17,982 miljoni eiro, Kuldīgas un Saldus nodaļas teritorijā - 15,462 miljoni eiro, Tukuma un Dobeles nodaļas teritorijā - 17,408 miljoni eiro, Bauskas nodaļas teritorijā - 9,147 miljoni eiro un Jelgavas nodaļas teritorijā - 9,105 miljoni eiro.

LVC skaidro, ka iepirkuma priekšmets Rīgas nodaļas iepirkuma daļā atšķirsies no pārējām, jo tajā valsts galveno autoceļu posmiem tiks iepirkts kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums, savukārt pārējās iepirkuma daļās - ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums.

Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums nozīmē, ka šajā iepirkuma daļā uzvarējušais pretendents saņems fiksētu samaksu par to, ka visu līguma termiņu nodrošinās Ministru kabineta (MK) noteikumos definēto A klases prasību izpildi valsts galveno autoceļu posmos, kuri ietilpst šajā iepirkuma daļā, neatkarīgi no meteoroloģiskajiem un citiem apstākļiem. Savukārt citās iepirkuma daļās uzvarējušie pretendenti samaksu saņems atbilstoši padarīto darbu apmēram.

Rīgas nodaļas teritorijā ir visintensīvākā autotransporta satiksme, īpaši tas attiecas uz valsts galvenajiem autoceļiem, turklāt tur ir liels šo autoceļu īpatsvars. Tāpat valsts galvenie autoceļi LVC Rīgas nodaļas teritorijā, salīdzinot ar pārējo Latviju, ir vispilnīgāk aprīkoti ar informācijas tehnoloģijas iekārtām.

Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu kontrole plānota, izvērtējot faktiskos laika apstākļus, to prognozes, ceļa meteoroloģisko staciju un ceļa kameru informāciju, ceļa lietotāju un operatīvo dienestu sniegto informāciju Satiksmes informācijas centram, kā arī tiešsaistes navigācijas lietotnēs "Waze" esošo informāciju, kā arī iepriekš veiktās LVC kontroles rezultātus, nodrošinot LVC kontroli tieši autoceļam kritiskākajos brīžos, tostarp arī brīvdienās, rīta un vakara stundās. Par neatbilstošu uzturēšanas darba kvalitāti ir paredzēti būtiski līgumsodi par katru atklāto neatbilstību, paredzot līgumsoda pieaugumu par novēršanas kavēšanās laiku.

Piedāvājumus pretendenti var iesniegt līdz 2021.gada 31.maijam.

Gatavojoties ikdienas uzturēšanas darbu tirgus atvēršanai un iepirkumam, LVC ir rīkojuši divas apspriedes ar potenciālajiem piegādātājiem - pagājušā gada 5.novembrī un šā gada 22.janvārī, kurās piedalījās vairāki desmiti komersantu. Izstrādājot iepirkuma nolikumu, notikušas arī konsultācijas ar Konkurences padomi (KP).

LVC paredz, ka pretendentu piedāvājumi tiks vērtēti līdz šā gada rudenim, savukārt līgumi tiks noslēgti līdz gada beigām. Iepirkuma gaitu un plānotos termiņus var ietekmēt pretendentu pārsūdzības.

Piegādātājiem, kuri iegūs tiesības slēgt līgumus valsts autoceļu tīklā, darbi būs jāsāk sešu mēnešu laikā, bet ne ātrāk kā nākamā gada 1.maijā. Līgumu termiņš būs 60 mēneši no darbu sākšanas un piegādātājiem savā darbā būs jāvadās pēc ikdienas uzturēšanas darbu prasībām, kuras noteicis MK.

Jau ziņots, ka no 2022.gada 1.maija plānots atvērt autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgu Latvijā.

Patlaban ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem veic VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU), kas šos darbus atbilstoši deleģēšanas līgumam veiks līdz 2022.gada 30.aprīlim, kā arī pēc tam gadījumos, ja objektīvu iemeslu dēļ attiecīgajā teritorijā nevarēs nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus atbilstoši normatīviem par publiskajiem iepirkumiem. Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem LAU deleģēs uz laiku, kas nav īsāks par deviņiem mēnešiem, bet nepārsniedz trīs gadu periodu, lai nodrošinātu LAU ar iespēju plānot resursus un mobilizāciju, kā arī kvalitatīvu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien steidzamības kārtā pieņēma grozījumus likumā, saskaņā ar kuriem no 2022.gada 1.maija tiks atvērts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus.

Deputāti atbalstīja visus satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) virzītos priekšlikumus likumprojektā, tostarp paredzot, ka valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darba tirgus tiktu atvērts no 2022.gada 1.maija, nevis 2021.gada 1.oktobra, kā tas bijis paredzēts iepriekš.

Grozījumi arī paredz, ka, lai izraudzītos valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēju atbilstoši normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem, SIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) ir tiesīga no 2021.gada 1.janvāra sākt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu publiskos iepirkumus.

LVC autoceļu uzturēšanas darbu veicēju izvēlēsies iepirkuma priekšmetu sadalot daļās pa atsevišķiem reģioniem, vienlaikus nosakot, ka LVC ir tiesīga uzsākt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu publisko iepirkumu procedūru ar šā likumprojekta spēkā stāšanās brīdi, lai laicīgi tiktu izraudzīti valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TAK investīcijas plāno iegādāties ceļu būves uzņēmuma Roadeks kapitāldaļas

Db.lv, 31.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides pakalpojumu uzņēmuma "Clean R" īpašnieks "TAK investīcijas" ir vienojies par SIA "Brīvais kalns" iegādi. Līdz ar darījumu "TAK investīcijas" kļūs par 50% īpašnieku ceļu būvniecības uzņēmumā SIA "Roadeks", informē "Clean R".

Darījuma mērķis ir kāpināt grupas uzņēmumu jaudu autoceļu ikdienas uzturēšanā un paplašināt uzņēmuma iespējas darbībai ceļu būves nozarē.

Atbilstoši LR Ministru kabineta noteikumiem paziņojums par vienošanos ir iesniegts izvērtēšanai Konkurences padomei. Darījums tiks pabeigts pēc Konkurences padomes lēmuma atļaut to īstenot.

"Vides pakalpojumu uzņēmums "Clean R" jau šobrīd sekmīgi nodrošina ielu un ceļu ikdienas uzturēšanas darbus Rīgā, Jūrmalā, Tukumā un citās Latvijas pašvaldībās, tādēļ mēs redzam iespējas savas pozīcijas šajā segmentā stiprināt. "Clean R" jau ir nozares līderis atkritumu apsaimniekošanas jomā, ar šo darījumu iegūsim iespēju stiprināt savas pozīcijas arī autoceļu ikdienas uzturēšanas un būves segmentā," darījumu skaidro SIA "Clean R" valdes loceklis Guntars Levics.

Komentāri

Pievienot komentāru