Jaunākais izdevums

Gribi zināt, kā nedot iespēju kalnu lauvai tevi apēst vai kā sapīt franču bizi? Jaunai iPhone aplikācijai ir atbildes.

Show Me Now aplikācija sniedz instrukcijas, arī kā tikt galā situācijās, kad jācīnās ar gorillu, jāatkorķē šampanieša pudele ar zobenu vai jātiek ārā no nogrimušas automašīnas, vēsta Reuters.

Tā esot balstīta uz tīmekļa vietni www.showmenow.com un divām Show Me How grāmatām. Grāmata, kas sākotnēji tika publicēta 2008.gadā, pārdota vairāk nekā miljons eksemplāros un tulkota 30 valodās.

«Tas ir dīvains praktiskas informācijas un praktiski bezjēdzīgas informācijas sajaukums,» tā, novērtējot jauninājumu, sacījis kāds eksperts.

321 dažāda aktivitāte ir ilustrēta, izmantojot aptuveni 2000 attēlus, kas līdzīgi instrukcijām lidmašīnā. 30 cilvēku komanda esot strādājusi gandrīz gadu, ģenerējot idejas un tās izpētot grāmatas vajadzībām. No tām lielākā daļa ir iekļautas aplikācijā.

Izmantojot aplikāciju, lietotāji īpaši noderīgās instrukcijas var nosūtīt draugiem vai augšupielādēt tās Facebook.

Tehnoloģijas

Latvijā radīta mobilā aplikācija dzīvokļu un namu īpašniekiem, kas savu īpašumu izīrē

Dienas Bizness,29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA E-protect ir izstrādājis iPhone un iPad mobilo aplikāciju The Property nekustamā īpašuma izīrēšanas finanšu pārvaldībai, aģentūru LETA informēja E-protect valdes loceklis Jurģis Ķiršakmens.

Aplikācija radīta privātpersonām, kuru īpašumā vai apsaimniekošanā ir viens vai vairāki nekustamie īpašumi, kas tiek izīrēti, kā arī īrniekiem, kas īrē nekustamo īpašumu kopā un savā starpā dala saistītos izdevumus.

Aplikācija ļauj veikt īres ieņēmumu un ar nekustamo īpašuma uzturēšanu saistīto izdevumu uzskaiti, piedāvā nosūtīt īrniekiem kārtējo īres rēķinu un saņemto īres maksājumu apstiprinājumus, nodrošina pārskatus par finansēm un sniedz atgādinājumus par laikā nesaņemtajiem maksājumiem, plānotajiem izdevumiem un īres līgumu termiņu tuvošanos, informēja Ķiršakmens.

Integrēta ar mobilās ierīces fotokameru un saziņas iespējām, aplikācija aizpilda nišu starp risinājumiem, kas balstīti uz elektroniskajām tabulām (Excel) un profesionālajām, sarežģītajām un izmaksās dārgajām nekustamā īpašuma pārvaldīšanas aplikācijām. Vairāk nekā 50% lietotāju, kas meklē risinājumus labākai nekustamā īpašuma finanšu pārvaldībai, joprojām izmanto manuālus pierakstus vai elektroniskās tabulas, liecina Software Advice: Property Management Software BuyerView 2014 pētījums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgum radīta aplikācija «Sale - iepērcies izdevīgi» kā ikdienas palīgs, kas apkopo vienuviet visus lielāko tirdzniecības tīklu akcijas preču piedāvājumus Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tā kalpos par palīgu cilvēkiem, kuri ikdienas gaitās vēlās ekonomēt savus līdzekļus un laiku.

Aplikācija ir veidota, lai ikviens mūsdienu straujajā dzīves ritmā varētu ērti pārredzēt akcijas preču bukletus jebkurā vietā un laikā.

Mobilajā aplikācijā akcijas preču navigācija ļauj aplūkot aktuālos piedāvājumus gan pēc interesējošā veikala, gan produktu grupām. Apkopotie bukleti regulāri tiek atjaunināti un lietotājiem ir iespēja regulāri saņem automātiskus paziņojumus par jaunākajiem akcijas preču piedāvājumiem.

Projekta vadītājs Mihails Zavjalovs portālam db.lv stāsta, ka šobrīd tiek apkopoti veikali, kuri būs pieejami aplikācijas lietotājiem. « Šobrīd tie būs pārtikas veikali, taču nākotnē koncentrēsimies arī uz citām nozarēm.» Aplikācija Latvijā apkopos informāciju no tādiem veikaliem kā: «Aibe», «Elvi», «Lats», «Maxima», «Mego», «Rimi», «Supernetto», «Top» un «Vesko».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators YandexTaxi uzsācis savu darbību Helsinkos ar citu nosaukumu Yango.

Mobilā aplikācija Yango ir pieejama Somijas iedzīvotājiem Google Play vai App Store aplikāciju vietnēs, šī aplikācija ir somu, latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Tūristiem no Latvijas, kuriem jau ir Yandex.Taxi aplikācija, braucienu rezervācijas Helsinkos var veikt caur jau esošo aplikāciju – nav nepieciešams ielādēt jaunu aplikāciju.

Brauciena izmaksas ar Yango aplikāciju Helsinkos sākas no 3 eiro, tas ietver vienu kilometru un trīs minūtes ceļā. Pēc tam – pilsētā ne vairāk kā 1,20 eiro par kilometru un 0,15 eiro par minūti ceļā (sastrēgumu stundās – 0,45 eiro). Pasūtot braucienu, aplikācija aprēķina precīzu cenu, ņemot vērā tā brīža satiksmes situāciju, un cena nemainīsies, pat ja vadītājs iekļūs sastrēgumā vai nolems to apbraukt. Norēķināties par braucienu ar Yango starpniecību var ar aplikācijā pievienotu bankas karti vai arī skaidrā naudā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlme pēc anonimitātes sniegtā godīguma rosinājusi Niku Halavinu izveidot mobilo lietotni AntiChat, ko jau lejupielādējuši vairāk nekā desmit miljoni cilvēku visā pasaulē, augustā vien viņi nosūtījuši un saņēmuši 4,4 miljardus ziņu

Līdz šim kopumā aplikācijas lietotāji nosūtījuši un saņēmuši aptuveni 50 miljardus ziņu. AntiChat lieto cilvēki 145 valstīs. 30% ir no ASV, 25% - no Rietumeiropas, 13% - no Āzijas, 11% - no Austrumeiropas, 7% - no Latīņamerikas, 14% – no citām vietām pasaulē. Aplikācija ir pieejama 28 valodās, tostarp latviešu. Iepriekš radījis un vadījis lielus uzņēmumus, N. Halavins šobrīd vairs nemērķē nopelnīt milzu naudu, bet gan vēlas palīdzēt cilvēkiem. «Tas, ko dod sabiedrībai, ir svarīgāk par naudu, ko nopelni,» viņš uzsver. Vairāk par mūsdienu paralēlo sociālo mediju realitāti un savu ceļu uz lielāku atklātību uzņēmējs stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Pakalpojumi

Rīgā darbu sāk elektrisko skrejriteņu noma Atom

Laura Mazbērziņa,05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada aprīļa Rīgā darbu testa režīmā uzsākusi elektrisko skrejriteņu noma Atom. Uzņēmums drīzumā sola arī iespēju nopelnīt, iegādājoties skrejriteņus un piedāvājot tos citiem platformas lietotājiem.

Atom ir Latvijas uzņēmums, kas 2018. gadā uzvarēja jauno uzņēmēju konkursā Atspēriens. Šobrīd tas velo novietnēs Rīgā ir izvietojis dažus desmitus elektrisko skrejriteņu. To atrašanās vietas tiešsaistē var redzēt aplikācijā, kas lejupielādējama interneta vietnē vai App Store. Pašlaik aplikācija ir pieejama tikai tālruņiem ar iOS programmatūru, taču drīzumā aplikācija būs pieejama arī to tālruņu lietotājiem, kam ir Android programmatūra.

«Atom plāno attīstīt vairākus pakalpojumus transporta un mobilitātes tirgū. Atom platforma nākotnē piedāvās ne tikai nomas pakalpojums, bet skrejriteņus būs iespējams arī iegādāties. Tā ir iespēja gūt ienākumus no katra brauciena. Ažiotāža par skrejriteņiem visā pasaulē ir liela, un mēs gribam ļaut visiem interesentiem iesaistīties un pelnīt. Platformas Atom lietotājs varēs redzēt sev piederošā skrejriteņa atrašanās vietu un arī to, kādā tehniskajā stāvoklī ir viņa braucamrīks,» ieceres izklāsta viens no Atom dibinātājiem un uzņēmuma vadītājs Arturs Burņins.

Eksperti

Alans Amrons dalās pieredzē, izmantojot Latvijas auto koplietošanas pakalpojumu Carguru

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris mēnešiem es pārvācos dzīvot no Jūrmalas uz Rīgu. Nenoliedzami, kad dzīvo Jūrmalā un strādā Rīgā, mašīna ir nepieciešama, taču, pārvācoties uz Rīgas centru, mašīna man kļuva apgrūtinoša un dārgi uzturama. Apdrošināšana, uzturēšana, maksa par stāvvietām, nodevas un degviela, tās visas ir ar mašīnu saistītās izmaksas.

Neilgi pēc pārvākšanās es uzzināju par inovatīvu jaunu mašīnu iznomāšanas uzņēmumu Rīgā. Uzņēmums parūpējas par apdrošināšanas, uzturēšanas, degvielas u.c. izmaksām par 21 centu minūtē, kamēr mašīna tiek izmantota braukšanai, un vien par 1 centu minūtē, kamēr mašīna ir novietota auto stāvvietā. Sākotnēji maksa par minūti man šķita samērā liela, taču, kad pats pamēģināju, kā šī sistēma strādā, sapratu, ka man itin nemaz nav taisnība.

Lai lietotu pakalpojumu, vispirms ir jālejupielādē aplikācija CarGuru (der gan iOS, gan Android sistēmām). Reģistrācija aplikācijā notiek ar braukšanas tiesībām un bankas karti. Pēc apstiprinājuma saņemšanas tiek dota pieeja kartei, kurā ir norādīta atrašanās vieta visām pieejamajām CarGuru mašīnām Rīgā. Lai rezervētu mašīnu, aplikācijā ir jānospiež poga. Rezervācija ilgst 20 minūtes – ja 20 minūšu laikā klients līdz mašīnai netiek, rezervācija tiek atcelta. Nokļūstot pie mašīnas, tās durvis var attaisīt ar aplikācijas palīdzību, savukārt mašīnas atslēgas var atrast cimdu nodalījumā. Laiku un attiecīgi naudu sāk skaitīt no brīža, kad tiek iedarbināta mašīna, un izmaksas visu laiku ir skaidri redzamas telefona ekrānā. Brauciena beigās tiek saņemts gala rēķins, un rēķina apmaksa notiek no aplikācijā reģistrētās bankas kartes. Izmēģinot CarGuru pakalpojumus, vispirms devos no Vecrīgas līdz ASV vēstniecībai, novietoju mašīnu un pēc aptuveni pusotras stundas devos uz Jūrmalu pusdienās, kur atkal novietoju mašīnu uz veselu stundu. Pēc tam devos atkal atpakaļ uz Vecrīgu, novietoju mašīnu un telefona aplikācijā nospiedu pogu pakalpojuma apturēšanai. Es, beidzot lietot pakalpojumu, uzreiz ieraudzīju brauciena izmaksas – 12,89 EUR par 4 stundām, ko kopumā izmantoju mašīnu. Turklāt, es ietaupīju naudu par degvielu, mašīnas novietošanu stāvvietā, kā arī atsevišķi nepiestāju maksāt nodevu par iebraukšanu Jūrmalā. (Tiesa, tas notika septembrī, kad darbojās akcijas tarifs, proti, laikā, kad mašīna bija novietota stāvvietā, bija jāmaksā 1 cents par minūti, nevis 2 centi minūtē.)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs Niks Haļavins izstrādājis jaunu mobilo lietotni "Coronavirus Tracker", kas apkopo uzticamu informāciju par koronvīrusu, bet "Apple" noraidījis tās ievietošanu "App Store".

"Es investēju 20 tūkstošus dolāru un izstrādāju mobilo aplikāciju, kas apkopo uzticamu informāciju par saslimšanas, nāves un izveseļošanās gadījumiem no koronvīrusa. Tā rāda arī interaktīvu karti, kur var pietuvināt jebkuru reģionu un redzēt vīrusa izplatību. Papildu tam aplikācija rāda visas jaunākās ziņas saistībā ar koronvīrusu un prevencijas pasākumus. Diemžēl es saņēmu ziņu no "Apple" ar noraidījumu publicēt šo aplikāciju, jo aplikācijas izstrādātājs "Nikita Halavins" nav atzīta institūcija. Principā "Apple" parāda, ka viņi var noraidīt jebkuru aplikāciju pasaulē pat tad, ja tā pilda sabiedrības vajadzības. Tas ierobežo pieeju informācijai un indivīdu iespējām izteikties," uzskata N. Haļavins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 7.septembra Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) piedāvā operas tulkojuma titrus lasīt mobilajā aplikācijā «OPERA titri», preses konferencē pavēstīja LNOB vadītājs Zigmars Liepiņš.

Liepiņš pastāstīja, ka aplikācija izstrādāta, domājot par LNOB apmeklētāju. Vairāku gadu garumā meklēja risinājumu, kā klausītajiem operas saturu un tekstu padarīt pieejamu.

Pirms vairākiem gadiem, pārbūvējot lielās zāles krēslus, secināja, ka krēslos nevar iebūvēt tā saucamo titru sistēmu, kur katrs apmeklētājs atsevišķi var sekot līdzi operas saturam.

«Sekot līdzi operas saturam ir būtiski. Aptuveni 95 procenti no mūsu repertuāra ir operas. Operas ir itāļu, franču, vācu, reizēm arī krievu valodā. Operas saturu cilvēki zina virspusēji - zina, kas iestudējumā notiek. Tomēr teksta niansēm, kas nereti ir interesantas, var sekot līdzi, skatoties uz augšējā dēļa,» sacīja Liepiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nopelnītu mobilo aplikāciju biznesā, ir jāfokusējas uz globālo tirgu; vietējā tirgū aplikāciju izstrāde pasūtītājiem peļņu pagaidām nedod, bet palīdz tēla veidošanā, vēsta laikraksts Dienas bizness.

Daudzi uzņēmumi domā par savu mobilo aplikāciju izveidi, tomēr pagaidām tā ir modes lieta. «Cilvēki zina, ka «tur kaut kas ir», tomēr vēl ir eksperimentēšanas un pareizo lietojumu meklēšanas laiks,» DB norāda FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs, uzskatot, ka mobilo aplikāciju izstrāde Latvijā vēl atrodas bērnu autiņos. Arī salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvija mobilo aplikāciju izstrādē atpaliek. Lietuvā radusies viena no pasaulē lielākajām mobilo aplikāciju tirdzniecības un lejupielādes vietnēm GetJar, savukārt Igaunijā atrodas Skype izstrādes centrs.

«Tomēr arī Latvijā vērojami veiksmīgi mobilo aplikāciju izveides piemēri, piemēram, Mobilly aplikācija automašīnu stāvvietu apmaksai,» atzīmēja J. Bergs. Mobilly ir izstrādājis aplikācijas autostāvvietu apmaksai iOS un Android sistēmā, DB pastāstīja Mobilly valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons. Mobilly aplikācija ļauj apmaksāt auto stāvvietu no telefona.

Mazais bizness

Mana pieredze: Padarīt auto par 15 gadiem jaunāku

Anda Asere,21.03.2019

Aleksandrs Žukovs (no kreisās) un dibinātājs Vjačeslavs Gorbačovs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa klienti diezgan labi pazīst dažādus telemātikas risinājumus, bet SIA SizzApp vēlas šīs jomas priekšrocības piedāvāt arī privātpersonām

Iekārta un mobilā aplikācija iegūst datus no auto par to, kur tas atrodas, ar kādu ātrumu kustas, cik daudz degvielas atlicis bākā, palīdz atvērt garāžas vārtus utt. «Visu, ko spēj jaunās 2019. gada automašīnas, varam ielikt arī vecākās mašīnās. Varam padarīt auto par 10 līdz 15 gadiem jaunāku. Ja mašīnai datorā ir tādas iespējas, mēs to visu varam padarīt pieejamu telefonā,» saka Vjačeslavs Gorbačovs, SIA SizzApp dibinātājs. Viņš vairāk nekā desmit gadus ir strādājis telemātikas jomā un novērojis, ka biznesa klientiem veidotie telemātikas risinājumi privātpersonām nav pieejami. «Pie mums cilvēki brauc ar diezgan labām automašīnām, bet kāpēc gan nevarētu savienot auto ar mobilo telefonu? Tas ir iespējams, pašlaik ir dažādas iespējas ierīces savienot ar mašīnu un telefonu. Principā vajadzēja vien izgudrot piemērotu programmnodrošinājumu, lai jebkuram cilvēkam būtu ērti un vienkārši to lietot,» teic V. Gorbačovs.

Viedierīces

Izveidota RTU žurnāla Jaunais Inženieris iPad aplikācija

Lelde Petrāne,09.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) žurnāls Jaunais Inženieris kļuvis par pirmo Latvijas augstākās izglītības iestāžu periodisko izdevumu, kuram ir sava iPad aplikācija.

To izveidojis un universitātei uzdāvinājis RTU IT Lietotāju atbalsta centra vadītājs Kaspars Auzarējs-Auzers.

Aplikācijā iespējams lasīt gan jaunākos RTU žurnāla numurus, gan arī arhīvu, sākot no 2000. gada.

K. Auzarējs-Auzers stāsta, ka gadu sācis ar jaunu brīvā laika hobiju – iOS aplikāciju veidošanu, un šobrīd viņa kontā ir trīs iPad un viena iPhone aplikācija. Žurnāla Jaunais Inženieris aplikācija veidota kā dāvana studentiem, mācībspēkiem un darbiniekiem universitātes 150. dzimšanas dienā. Aplikācijas izstrāde aizņēmusi aptuveni 20 stundas – tik daudz laika vajadzēja, lai iepazītos ar Apple izstrādes platformu Xcode un īstenotu ideju par iPad aplikāciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alternatīvo investīciju platforma "Mintos" izstrādā jaunu mobilo aplikāciju savstarpējo aizdevumu investīciju pakalpojumiem, kā arī datu drošības uzlabošanai.

Ņemot vērā klientu pieprasījumu un straujo nozares attīstību, "Mintos" izstrādāja jaunu mobilo aplikāciju, ikvienam investoram "Mintos" platformā piedāvājot vienkāršotu pieeju savām investīcijām aizdevumos. Aplikācija veidota vairākās kārtās, sākumā tika izstrādāta tās beta versija, ko notestēja vairāk nekā 3500 investoru un sniedza savu vērtējumu un priekšlikumus.

Beta versijas testēšanas secinājumi ļāva noteikt mobilās aplikācijas izstrādes prioritātes. Tika pieņemts lēmums pakāpeniski pilnveidot aplikāciju, atjauninot tās versijas un ikreiz piedāvājot jaunas tehniskās iespējas. Aplikācijas pirmajā versijā pieejamas pamatfunkcijas - vienkārša, ātra un droša piekļuve investoru kontiem, kā arī ērts investīciju monitorings.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu izstrādātā aplikācija, kas paredzēta Apple Mac datoriem, iekļuvusi otrajā vietā starp populārākajām maksas Mac aplikācijām.

Kā stāsta aplikācijas izstrādātājs Gustavs Cīrulis, Characters ir maza aplikācija, kas izveidota, lai varētu ērti izmantot īpašos teksta simbolus, piemēram, ©, ½ un citus.

Aplikācija ir domāta rakstniekiem, dizaineriem un programmētajiem, kam regulāri nākās izmantot šos simbolus. Savukārt programmētājiem ir iespēja konkrēto simbolu nokopēt arī kā kodu, ko var izmantot programmēšanā, skaidro G. Cīrulis.

«Šis lielā mērā bija eksperiments, lai saprastu, kā tas ir - izstrādāt mac aplikāciju un attīstīt tās mārketingu,» viņš skaidro. Aplikācija populārāko vidū iekļuvusi pirms nedēļas, kad par Characters uzrakstīja macstories.net un vēlāk arī macworld.com

Programmatūra

Izstrādāta apģērbu zīmola Zara aplikācija Android operētājsistēmas viedtālruņiem

Lelde Petrāne,05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu dinamiskais dzīvesveids ir būtiski mainījis arī iepirkšanās paradumus. Lai padarītu iepirkšanos vēl ērtāku un palīdzētu izvēlēties saskaņotu garderobi, apģērbu zīmols Zara radījis savu aplikāciju viedtālruņiem, kas darbojas uz Android operētājsistēmas bāzes.

Pirmos sešus mēnešus aplikācija būs pieejama ekskluzīvi Samsung Apps aplikāciju veikalā visiem Samsung viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem.

Zara aplikācijā atspoguļotas jaunākās modes tendences, ko piedāvā Zara Woman, TRF, Men un KIDS kolekcijas.

Ar aplikācijas palīdzību varēs arī noskanēt preču svītrkodus, lai atrastu konkrēto preci aplikācijā. Ja veikalā nebūs pieejams pircējam nepieciešamais apģērba izmērs vai krāsa, aplikācija palīdzēs atrast tuvāko Zara veikalu sekmīgai pirkuma veikšanai.

Atsevišķās valstīs aplikācija nodrošinās arī ērtu iepirkšanos Zara interneta veikalā (Baltijas valstīs šis pakalpojums pagaidām nav pieejams).

Dzīvesstils

Baltijas valstīs Hesburger aplikācijas lejupielāžu aktivitāte ir atšķirīga

Laura Mazbērziņa,17.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Latvijā pagājušā gadā ieviesa mobilo aplikāciju produktu pasūtīšanai tiešsaistē. Pusgada laikā lejupielāžu skaits ir sasniedzis 173 846, kas ir lielākais Baltijas valstu vidū.

Dati liecina, ka pirmo trīs mēnešu laikā, no 2017. gada 20. septembra līdz 20. decembrim, aplikācija Latvijā tika lejupielādēta 98 000 reižu, bet nākamajos trīs mēnešos veiktas vairāk kā 75 000 lejupielādes.

«Vērtējot aplikācijas lejupielāžu rezultātus Baltijas līmenī secinām, ka Latvijā dzīvojošie ir aktīvi mobilo aplikāciju priekšrocību piekritēji, iekļaujot tās savā ikdienas dzīvē,» komentē Ieva Salmela, «Hesburger» attīstības direktore.

Lai gan Igaunijā «Hesburger» aplikācija ir pieejama ilgāku laiku, kopējais lejupielāžu skaits valstī ir mazāks nekā Latvijā. Kopš aplikācijas ieviešanas 2017. gada jūnijā Igaunijā aplikācija lejupielādēta vairāk kā 84 000 reižu.

Finanses

UR Rīgas klienti var attālināti izņemt rindas kārtas numuru

Žanete Hāka,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistrs no 20.jūnija Rīgas reģionālās nodaļas klientiem piedāvā iespēju attālināti izņemt rindas kārtas numuru vēlamajam pakalpojumam ar Qticket mobilās aplikācijas palīdzību, informē UR.

Qticket mobilā aplikācija Uzņēmumu reģistra Rīgas reģionālās nodaļas klientiem nodrošina iespēju attālināti izņemt rindas kārtas numuru vēlamajam pakalpojumam, redzēt prognozēto gaidīšanas laiku un rindas garumu klientu apkalpošanas zālē, kā arī nodrošina iespēju atteikties un izņemt rindas kārtas numuru atkārtoti.

Tāpat Qticket mobilā aplikācija uz mobilo ierīci nosūta informatīvu atgādinājumu, kad klientam pienāk rinda.

«Elektroniski saņemto pieteikumu skaits Uzņēmumu reģistrā turpina pieaugt un sasniedz jau gandrīz pusi no visiem iesniegtajiem pieteikumiem. Taču joprojām ir klienti, kas nav apzinājuši e-vides priekšrocības un izvēlās apmeklēt iestādi klātienē. Uzņēmumu reģistram katrs klients ir svarīgs un tāpēc tiek ieviests papildus pakalpojums, kas darīs paredzamāku iestādes klātienes apmeklējumu,» skaidro UR pārstāvji.

Tehnoloģijas

23 miljonus reižu lejupielādēta aplikācija ar saknēm Latvijā

Anda Asere,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā lietotne "AntiLand" četrarpus gadu laikā kopš 2015. gada vidus lejupielādēta vairāk nekā 23 miljonus reižu un šobrīd tai ir aptuveni 20 miljoni unikālo lietotāju.

"Ir cilvēki, kam ir vairāk nekā viens profils, tāpēc domāju, ka unikālie lietotāji ir apmēram 20 miljoni. Sarunas tiek uzskatītas par aktīvām, ja ir bijusi vismaz viena ziņa mēneša laikā, un šobrīd mums ir 50 miljoni aktīvu sarunu un apmēram simt tūkstoši aktīvu grupu čatu. Lielākā daļa no tiem ir slēgtas sarunu grupas, kur cilvēki sarunājas ar draugiem, ko satikuši aplikācijā, un izveidojuši atsevišķu čatu," stāsta Niks Haļavins, mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs. Sākotnēji tās nosaukums bija "AntiChat", bet viņš ir pārliecināts, ka tā ir kas vairāk par tērzēšanas aplikāciju, tāpēc jau vairākus gadus tā zināma ar nosaukumu "AntiLand".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportlex ir uzsācis sadarbību ar apdrošināšanas sabiedrībām. Tagad gandrīz visas apdrošināšanas sabiedrības pieņem pieteikumus un atlīdzina saviem klientiem - Sportlex abonementu īpašniekiem. Pašlaik Sportlex pieteikumus pieņem BALTA, If, ERGO, Baltijas Apdrošināšanas Nams, Seesam, BTA un Gjensidige.

Sportlex ir jaunās paaudzes sporta klubu tīkls, kas apvieno vairāk nekā 70 sporta organizācijas visā Latvijā. Sportlex abonementu īpašniekiem ir pieejami pilnīgi visi klubi un nodarbības, kuras redzamas aplikācijā, tostarp ne tikai trenažieru zāles un grupu jogas vai aerobikas nodarbības, bet arī baseins, klintī kāpšanas tornis, akvabaika nodarbības un daudz kas cits.

Aplikācijā ir izstrādāta ērta klubu un nodarbību filtrēšana, ar kuras palīdzību jūs varat ātri un ērti atrast interesējošo treniņu ērtākajā laikā.

Īpaši izdevīgs piedāvājums gaida korporatīvos klientus: uzlabotie nosacījumi tiek piedāvāti grupām no 5 personām.

Tehnoloģijas

Positivus festivālam izveidota mobilā aplikācija

,11.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Positivus festivāls kļuvis par pirmo festivālu Latvijā, kam tapusi viedtālruņu festivāla mobilā aplikācija.

Mobilais operators Tele2 kopā ar Positivus ir izstrādājis īpašu festivāla aplikāciju Apple viedtālruņiem, un viedtālruņiem ar Android operētājsistēmu. Viedtālruņu skaits tirgū strauji palielinās, tāpēc, domājot par festivāla apmeklētāju ērtību, ir radīta aplikācija, kas apkopo visu informāciju par festivālu un tā norisi, informē Līga Andžāne, Positivus Festival sabiedrisko attiecību speciāliste.

Positivus aplikācijā atrodama pilna festivāla programma un apraksts par māksliniekiem, teritorijas karte, informācija par telšu pilsētiņu un autostāvvietu, festivāla noteikumus, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, festivāla Twitter plūsma, interaktīva spēle draugiem, brīdinājums par tālruņa baterijas izlādēšanos, kā arī citas lietas. Lai nepalaistu garām interesējošo grupu uzstāšanās un filmu seansus, festivāla aplikācijā iespējams izveidot un saglabāt personīgo festivāla programmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Niks Haļavins strādā pie jaunas mobilās lietotnes – tērzēšanas aplikācijas jauniešiem vecumā no 14 gadiem

"AntiLand" daudzi izmanto iepazīšanās nolūkos, un "Google" un "App Store" tā ir definēta kā pieaugušajiem domāta aplikācija. Tāpēc viņš strādā pie jauna projekta, kas būs pieejams arī jauniešiem vecumā no 14 gadiem, jo tieši pusaudžiem, šajā vecumā meklējot sevi, mēdz būt daudz sociālu problēmu.

Piemēram, daļai ir citi uzskati vai atšķirīga seksuālā orientācija, un viņi tiek apcelti skolā. "Mēs vēlamies jauniešiem izveidot ļoti drošu vietu, kur viņi var būt patiesi. Tas nav viegli, bet mēs jau esam investējuši jaunākajās tehnoloģijās, lai saturs tiktu automātiski analizēts. Mums jau ir līdzīgi risinājumi, bet jaunās tehnoloģijas spēs atpazīt, ka saturs ir nepiemērots. Tas spēs mācīties pats no sevis, piemēram, ja kāda bilde vai ziņojums tiek iztulkots negatīvi, viss šāda veida saturs tiks automātiski bloķēts," stāsta N. Haļavins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia ievieš jaunu digitālo risinājumu KASKO un OCTA polišu īpašniekiem Latvijā un Igaunijā – turpmāk diennakts palīdzību uz ceļa varēs pieteikt arī mobilajā aplikācijā, kur pieteikumu tiek solīts apstiprināt divu minūšu laikā un klientam būs iespēja reālajā laikā sekot līdzi palīdzības auto atrašanās vietai.

“Katru mēnesi aptuveni 200 Balcia klienti Latvijā un Igaunijā vēršas pie mums pēc palīdzības, jo ar automobili uz ceļa atgadījies kas negaidīts. Visbiežāk tās ir dažādas tehniskas kļūmes, problēmas ar akumulatoru vai riepām. Līdz šim, lai izsauktu palīdzību, klientam bija jāzvana, jāskaidro situācija un jāgaida palīdzība, nezinot, pēc cik ilga laika tā ieradīsies. Piedzīvot problēmas ar auto ir gana satraucoši, tāpēc esam padarījuši palīdzības izsaukšanu tikpat ērtu kā picas pasūtīšanu. Tagad mūsu klienti var ērti pieteikt palīdzību Balcia mobilajā aplikācijā tikai ar dažiem klikšķiem un sekot līdzi, cik tālu atrodas palīdzības auto, kas dodas viņam palīgā,” skaidro Balcia Apdrošināšanas atlīdzību un inovāciju vadītāja Jolanta Lapa.

Tehnoloģijas

Rada aplikāciju darbinieku labumu pārvaldībai

Zane Atlāce - Bistere,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu darbinieku lojalitāti un darbaspēka izdevumu samazinājumu uzņēmumiem, uzņēmums MobillyTX radījis aplikāciju, kas pārvalda dažādu labumu piešķiršanas sistēmu darbiniekiem, ļaujot uzņēmumiem gada laikā ietaupīt pat vairāk nekā 36 000 eiro uz 100 darbiniekiem.

Aplikācija paredz, piemēram, pusdienu, transporta, medicīnas un sporta pakalpojumu, kā arī dažādu pasākumu un citu ikdienas pakalpojumu apmaksu, izmantojot Mobilly mobilo maksājumu aplikāciju.

Jaunais mobilā pakalpojuma risinājums tapis pēc tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" iniciatīvas un nepieciešamības saviem darbiniekiem nodrošināt inovatīvus un ērtus norēķinus par darbinieku labumiem.

Kā liecina uzņēmuma "Fontes" aptauja 2019. gadā, kurā piedalījās vairāk nekā 9000 IT nozares darbinieku, lielākie izaicinājumi darba tirgū šobrīd ir labāko darbinieku piesaiste un noturēšana.

Darba alga ir tikai viens no galvenajiem faktoriem, kas motivē cilvēkus pievienoties un būt lojāliem kādam no uzņēmumiem. Arvien biežāk darba devēji piedāvā darbiniekiem dažādus papildu labumus un motivācijas programmas, radot elastīgu un individuāli pielāgotu darba vidi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu aviokompānija Delta Airlines nākusi klajā ar aplikāciju, kas domāta tiem lidotājiem, kuri lidojumu laikā parasti ir kā pielipuši pie lidaparāta logiem, vēsta Relaxnews.

Jaunā aplikācija, kas varētu būt aerofobu ļaunākais murgs, būtībā rada stikla grīdu lidmašīnā, ļaujot lietotājiem redzēt, kas norisinās zem viņu kājām.

Aplikācija izmanto kartes satelīta attēlus, fotogrāfijas, sociālos medijus un lidaparāta pozīciju, lai izceltu orientierus zem lidmašīnas, un tie nav «dzīvie» kadri.

Papildus šai tā sauktajai stikla grīdas funkcijai, aplikācija ietver arī informāciju, piemēram, par lidojumu grafikiem, galamērķiem.

Lai gan aplikācija pati par sevi darbojas starptautiskā līmenī, stikla grīdas funkcija izmantojama tikai lidojumu laikā.

Pakalpojumi

Vairākās autostāvvietās Rīgā ieviesta automātiskas apmaksas sistēma

Zane Atlāce - Bistere,04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu apsaimniekotājs «EuroPark Latvia» sadarbībā ar uzņēmumu «Mobilly» ieviesis jaunu stāvvietu apmaksas pakalpojumu «Mobilly Automatic», kas stāvvietas apmaksu ļauj veikt automatizēti.

Apmaksas sistēma jau šobrīd pieejama stāvvietās Rīgā, tai skaitā arī četrās «EuroPark» pazemes autostāvvietās kas aprīkotas ar barjersistēmu.

«Mobilly Automatic» ir stāvvietas apmaksas sistēma, kas laika uzskaiti par stāvvietas izmantošanu un apmaksu veic automātiski – iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sāk laika atskaiti. Pēc tam, klientam no stāvvietas izbraucot, kamera atkal nolasa automašīnas numuru, tiek aprēķināts stāvvietā pavadītais laiks un stāvvietas izmantošanas maksa, kas tiek ieturēta no klienta «Mobilly» konta. Lai izmantotu «Mobilly Automatic», jāpiereģistrējas pie vēlamās autostāvvietas Mobilly aplikācijā.