Uzzini, kā radušies uzņēmumu Aldaris, Balticovo, Cido, Olainfarm un RIMI nosaukumi.
Biznesa portāls Db.lv uzņēmumiem jautāja, kā radusies ideja par uzņēmuma nosaukumu un kādus padomus tie dotu jaunajiem, topošajiem uzņēmējiem, meklējot sava uzņēmuma nosaukumu.
Atbildes lasāmas raksta galerijā!
#1/5
Sigita Ozola, AS «Aldaris» valdes locekle:
1. AS «Aldaris» nosaukums radies par godu aldaru profesijai un alus darītāju meistarībai. Uzņēmuma pirmsākumi meklējami jau 1865. gadā, kad Rīgas pilsētas nomalē tika uzbūvēta alus darītava Waldschlosschen jeb Meža pils. AS «Aldaris» tika dibināts 1937.gadā, aptaujā par uzņēmuma nosaukumu piedalījās 3339 respondenti.
2. «Ieteiktu paturēt prātā mērķauditoriju jeb patērētājus, kas šos produktus lietos, kā arī izvērtēt gan finanšu, gan arī citus saistošus riskus. Tajā pat laikā – nebaidīties eksperimentēt un riskēt, sperot drošu soli biznesā. Var gūt panākumus, uzņemoties riskus un ieviešot jaunus, neredzētus produktus ar oriģināliem un viegli pamanāmiem nosaukumiem,» skaidro Sigita Ozola.
Informācijai: «Aldaris» apgrozījums 2017. gadā palielinājās par 2%, sasniedzot 26,4 miljonus eiro. Vidējais mēneša apgrozījums 2017. gadā bija 2,2 miljoni eiro, taču alus pārdošanas apjomi joprojām ir ļoti atkarīgi no gadalaika, tādēļ faktiskais mēneša apgrozījums vasaras sezonā var būt krietni augstāks par ziemas mēnešu apgrozījumu. Uzņēmuma finanšu mērķis 2018.gadam ir paaugstināt apgrozījumu par 7 līdz 11%, kā arī uzlabot uzņēmuma peļņas rentabilitāti un efektivitātes rādītājus.
#2/5
Toms Auškāps, AS «Balticovo» komunikācijas un attīstības direktors, valdes loceklis:
1.Uzņēmuma nosaukums radās tā privatizācijas procesā deviņdesmito gadu sākumā. Iepriekš zināmais uzņēmums Iecavas putnu fabrika tika iesvētīts jaunā vārdā. «Balticovo» nosaukums veidots no diviem vārdiem Baltic. Vārda otrā puse «ovo» latīņu valodā nozīmē «ola», kas izskaidro to, kāpēc šāds burtu salikums ir uzņēmuma nosaukumā. Turklāt visā pasaulē lielais vairums olu ražotāju vai pārstrādātāju izmanto «ovo» savos nosaukumos.
2. «Ne velti ir teiciens: «kā kuģi kristīsi, tā arī tas peldēs». Mana īsā veiksmīga nosaukuma formula būtu sekojoša: īss, kodolīgs, darbību un produktu aprakstošs nosaukums, bet arī skanīgs un viegli izrunājams. Lai arī tie, kuri nav latvieši, nosaukumu varētu viegli iegaumēt,» komentē Toms Auškāps.
Informācijai: Ik gadu «Balticovo» saražo teju 700 miljonus olu un apgrozījums ir aptuveni 50 miljoni eiro. Savukārt, ik dienu «Balticovo» apkalpo aptuveni 50 klientus, no kuriem apmēram 30% ir mājas tirgus, taču 70% - eksports (aptuveni 20 valstis).
#3/5
Inese Lielpinka, SIA «Cido Grupa» pārstāve:
1.Nosaukums «Cido» radies uzņēmuma pirmsākumos, veidojoties no vārda «cidonijas». Paši pirmie dzērieni - bezalkoholiskie dzērieni, tika izgatavoti no cidonijām, ko rūpnīcas vajadzībām audzēja netālu uz lauka.
2. «Ir svarīgi atrast savu nišu, jo pasaulē šobrīd attīstās daudz jaunu segmentu,» akcentē Inese Lielpinka.
Informācijai: 2016.gadu «Cido Grupa» noslēdza ar 58,3 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Šis bija līdz šim labākais uzņēmuma apgrozījuma gads.
#4/5
Sigita Zviedre, AS «Olainfarm» sabiedrisko attiecību vadītāja:
1. Nosaukums «Olainfarm» pirmo reizi ir minēts 1976. gada 7. jūlijā, kad «Olaines ķīmiski-farmaceitiskā rūpnīca» tika pārsaukta par Olaines ražojošo ķīmiski-farmaceitisko apvienību «Olainfarm». Vēsturisko nosaukumu uzņēmums ir saglabājis, jo tas iever norādi uz tā izcelsmes vietu un pārstāvēto nozari.
2. «Topošajiem jaunajiem uzņēmējiem ieteiktu veikt rūpīgu tirgus izpēti, lai iepazītu gan potenciālos klientus un viņu vajadzības, gan sadarbības partnerus un darbības vidi (no likumdošanas līdz paražām), gan arī apzinātu konkurentus. Nepieciešams laikus saprast, ar ko tieši produkts spēs konkurēt un cik būtiskas investīcijas būs nepieciešamas, lai veicinātu tā noietu,» komentē Sigita Zviedre.
Informācijai: Pēc provizoriskajiem nekonsolidētajiem rezultātiem, AS «Olainfarm» apgrozījums 2017. gadā bija 91,97 miljoni eiro. 2017. gadā vidējais apgrozījums mēneša griezumā bija 7,66 miljoni eiro. Farmācijā noietu ietekmē sezonalitāte, to var novērot arī mēnešu apgrozījumos - pēc provizoriskajiem datiem, AS «Olainfarm» mēneša apgrozījums 2017. gadā bija no 6 miljoniem eiro februārī līdz 9, 38 miljoniem eiro aprīlī.
#5/5
Dace Preisa, SIA «Rimi Latvia» sabiedrisko attiecību vadītāja:
1. Pirmais Rimi veikals tika atvērts 1977. gadā Norvēģijā. Šo nosaukumu izdomāja tā pirmais īpašnieks Steins Ēriks Hāgens. Nostāsti liecina, ka šis nosaukums izvēlēts labskanības dēļ, tas ir vienkāršs, kā arī viegli paliek prātā.
2.«Esam pārliecināti, ka, izvēloties jauna zīmola nosaukumu, būtiski, lai tas ir vienkāršs, viegli uztverams un vajadzības gadījumā izmantojams starptautiski,» stāsta Dace Preisa.
Informācijai: «Rimi Latvia» veikalu apgrozījums pagājušajā gadā bija 753 miljoni eiro jeb par 4,3 % lielāks nekā gadu iepriekš. Savukārt, apmeklējumu skaits nedēļas laikā sasniedz 1,8 miljonus.