Jaunākais izdevums

ASV biržu indeksi otrdien pieauga, kāpjot tehnoloģiju firmu akciju cenām, bet Eiropas biržuindeksi kritās, turpinoties bažām par iespējamu tirdzniecības karu.

Eiropas fondu tirgus, kur otrdien notika pirmā tirdzniecības sesija pēc Lieldienu brīvdienām, ietekmēja krasais ASV biržu indeksu kritums pirmdienas tirdzniecības sesijā pēc bažām par tirdzniecības un tehnoloģiju sektora problēmām.

Indeksu kritumu Eiropā tomēr daļēji mazināja to kāpums ASV, atzina tirdzniecības dalībnieki.

«Eiropa pašlaik atrodas ārpus Trampa tarifu ugunslīnijas un tajā ir mazāks svars tehnoloģiju kompānijām salīdzinājumā ar ASV,» sacīja Jasper Lawler at the «London Capital Group» (LCG) pētījumu vadītājs Džaspers Laulers. «Abi faktori padara Eiropu par relatīvu patvērumu no pašeizējās negatīvo ziņu plūsmas.»

Analītiķi cer, ka drīzumā gaidāmais firmu peļņu rādītāju periods izvedīs tirgu no pašreizējās nedrošības par tirdzniecības politikas un tehnoloģiju nozares problēmām, lai gan ASV otrdien publicēja Ķīnas preču sarakstu 50 miljardu dolāru vērtībā, kuras nodomāts aplikt ar ASV muitas tarifiem.

«Prudential Annuities» galvenā tirgus stratēģe Kvinsija Krosbija sacīja, ka nākamā firmu peļņu perioda laikā investoriem vajadzētu izvērtēt ne tikai finansiālo sniegumu, bet arī to, kā firmu administratori vērtē iespējamā tirdzniecības kara izredzes.

«Tirgum ir tiešām vajadzīgs katalizators, lai atgūtu savas pozīcijas,» teica Krosbija.

«Tesla Motors» akcijas cena pieauga par 6,0%, «Amazon» – par 1,5%, un palielinājās arī «Facebook», «Google» mātes firmas «Alphabet», «Intel» un citu tehnoloģiju firmu akciju cenas.

Naftas cenas Ņujorkas un Londonas biržās palielinājās.

Eiro vērtība pret ASV dolāru kritās, britu mārciņas vērtība pret dolāru kāpa, bet dolāra vērtība pret Japānas jenu palielinājās.

Ņujorkas biržas elektroniskajā tirdzniecībā WTI markas jēlnaftas cena piegādēm maijā otrdien pieauga par 0,50 ASV dolāriem līdz 63,51 dolāram par barelu. «Brent» markas jēlnaftas cena piegādēm jūnijā Londonas biržā kāpa par 0,48 dolāriem līdz 68,12 dolāriem par barelu.

ASV biržu indekss «Dow Jones Industrial Average» otrdien pieauga par 1,7% līdz 24 033,36 punktiem, indekss «Standard & Poor's 500» palielinājās par 1,3% līdz 2614,45 punktiem, bet indekss «Nasdaq Composite» kāpa par 1,0% līdz 6941,28 punktiem.

Londonas biržas indekss FTSE 100 otrdien kritās par 0,4% līdz 7030,46 punktiem, Frankfurtes biržas indekss DAX 30 saruka par 0,8% līdz 12 002,45 punktiem, bet Parīzes biržas indekss CAC 40 samazinājās par 0,3% līdz 5152,12 punktiem.

Eiro vērtība pret ASV dolāru otrdien kritās no 1,2302 līdz 1,2271 dolāram par eiro, britu mārciņas vērtība pret dolāru pieauga no 1,4044 līdz 1,4057 dolāriem par mārciņu, bet dolāra kurss attiecībā pret jenu palielinājās no 105,89 līdz 106,60 jenām par dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vai autoražotājs Tesla ir 150 miljardus ASV dolāru vērts?

Lelde Petrāne, 05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirms divām nedēļām, kad elektroauto ražotāja "Tesla" tirgus vērtība pārsniedza 100 miljardus ASV dolāru, izskanēja skeptiski viedokļi, bet otrdien, akciju cenai turpinot kāpumu, tā pārsniedza 150 miljardus ASV dolāru. Tas nozīmē, ka "Teslas" akciju cena pēdējos trīs mēnešos ir vairāk nekā trīskāršojusies, pārspējot pat visoptimistiskākās prognozes.

Biznesa portāla db.lv uzrunātie analītiķi pauž viedokli, vai elektroauto ražotājs "Tesla" patiešām ir 150 miljardus dolāru vērts, kā tas izskatās uz kopējā auto nozares fona, kādas ir nākotnes prognozes un iespējamie attīstības scenāriji.

Pārsteidzoši, bet riskanti

"Auto ražotāja "Tesla" akciju cenu kāpums tiešām ir bijis pārsteidzošs," atzīst "Luminor" galvenais ekonomists Pēteris Strautiņš. "Pats svarīgākais - šobrīd ļoti riskanta ir gan šo akciju pirkšana, gan pretēja rīcība, ko sauc par "short selling" jeb īsā pārdošana, kas būtībā ir akciju aizņemšanās cerībā uz to cenas kritumu. Ja vien investoru riska tolerance nav ārkārtīgi augsta, viņiem nevajag darīt ne vienu, ne otru, zaudējumi var būt lieli," viņš brīdina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Ar Teslas akcijām šogad aizvien teju 100% peļņa

Jānis Šķupelis, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa īsteniem amerikāņu kalniņiem šogad līdz šim braukājusi ASV elektroauto ražotāja "Tesla" vērtība.

Straujš minētā uzņēmuma akcijas cenas kāpums ASV biržā aizsākās pagājušā gada oktobrī. Kopš tā brīža līdz šā gada februāra otrajai pusei "Tesla" akcijas cena bija palielinājusies gandrīz par 300%. Tiesa gan, tad atnāca globālās pandēmijas bažas, kas "Tesla" akcijai no saviem rekordiem līdz 19. martam lika sarukt par 60%.

Kopš tā brīža gan uzņēmuma akcijas cena atkal strauji aug, un tie investori, kas "Tesla" akcijas būtu iegādājušies šā gada sākuma, šobrīd tās varētu nopārdot ar 80% lielu peļņu. Jācer, ka šāds akciju sniegums priekšzīmi sniegs arī kopējam ASV akciju tirgum ilgtermiņā. Katrā ziņā pēdējās nedēļās lielākie pasaules fondu tirgi jau ir bijuši visai optimistiski. Galu galā viens no pamata pieņēmumiem, kādēļ nauda tiek plūdināta akciju virzienā, ir tas, ka šie tirgi ilgākā termiņā, neskatoties uz dažkārt asām īstermiņa vēdergraizēm, ir tendēti uz pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmuma «Tesla Motors» vadītājs Īlons Masks otrdien pārsteidza investorus, savā tvitera kontā paziņojot, ka apsver iespēju pārtraukt «Tesla» akciju kotēšanu biržā.

Masks vispirms tviterī norādīja, ka ir nodrošināts finansējums akciju atpirkšanai no tiem akcionāriem, kas tās vēlēsies pārdot, un piedāvātā cena plānota 420 dolāru (363 eiro) par akciju.

Ja «Tesla» aizietu no biržas, tad pašreizējie investori varētu saglabāt savas uzņēmuma akcijas, izmantojot īpašu fondu, vai arī tās pārdot par 420 dolāriem par akciju, pavēstīja Masks.

«Tesla» akcijas fondu biržā sāka tirgot 2010.gadā, un uzņēmuma pašreizējā tirgus vērtība ir 61 miljards dolāru. Ja kompānijas akcijas cena tiktu noteikta 420 dolāru apmērā, uzņēmuma tirgus vērtība veidotu 71,3 miljardus dolāru.

Lai arī savā sākotnējā tvitera ierakstā Masks minēja finansējumu, turpmākajā «Tesla» bloga ierakstā nav ietverta informācija par finansējumu. Telekanāls CNBC arī sazinājies ar vairākām Volstrītas bankām, un neviena no tām nav informēta par jebkādu darījumu un nav apņēmusies nodrošināt finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne, 13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto ražošanas uzņēmuma Tesla vadītājs Īlons Masks (Elon Musk) ceturtdien prezentēja kompānijas jaunāko veikumu – daļēji elektrisko kravas auto Tesla Semi.

Kompānijas vadītājs apgalvo, ka Tesla kravas auto ar vienu uzlādi spēs veikt aptuveni 800 kilometru.

Izmantojot ātrgaitas lādētāju, būs nepieciešamas vien 30 minūtes, lai auto uzlādētu aptuveni 600 kilometru garam braucienam.

Bez piestiprinātas piekabes kravas auto 100 kilometru stundā ātrumu varēs sasniegt piecās sekundēs. Savukārt ar 40 tonnu kravu šādu ātrumu auto spēs sasniegt 20 sekunžu laikā.

Tesla Motors ir pārliecināta, ka jaunais kravas auto bez apkopes un remontdarbiem spēs nobraukt vismaz pusotru miljonu kilometru. Ražošanu plānots uzsākt 2019. gadā un rezervācijas varēs veikt, sākot no 5000 ASV dolāru.

Teslas kravas automašīnā īpaši padomāts par vadītāja ērtībām – vadības pults izveidota kabīnes centrā, lai vadītājam būtu labāka redzamība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Vērtspapīru un biržu komisija (SEC) ceturtdien iesniedza tiesā sūdzību par elektrisko automašīnu ražošanas firmas «Tesla Motors» vadītāju Īlonu Masku, apsūdzot viņu investoru maldināšanā ar nepatiesiem paziņojumiem par plāniem pārtraukt uzņēmuma akciju kotēšanu biržā.

Masks 7.augustā tviterī paziņoja, ka ir nodrošināts finansējums akciju atpirkšanai no tiem akcionāriem, kas tās vēlēsies pārdot, un piedāvātā cena plānota 420 ASV dolāru par akciju. Ja «Tesla» aizietu no biržas, tad pašreizējie investori varētu saglabāt savas uzņēmuma akcijas, izmantojot īpašu fondu, vai arī tās pārdot par 420 dolāriem par akciju, rakstīja Masks.

Maska tvīti toreiz izprovocēja «Tesla» akcijas cenas strauju palielināšanos.

SEC paziņoja, ka Maska paziņojumi tviterī bija «nepatiesi un maldinoši», jo viņš nekad nebija apspriedis vai apstiprinājis šādus plānus ar kādu finansējuma avotu.

SEC sūdzība tika iesniegta ASV federālā apgabala tiesā Ņujorkas Manhetenas rajonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Tesla piegādā pirmās Ķīnā ražotās automašīnas

Lelde Petrāne, 30.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tesla" ir piegādājusi klientiem pirmās automašīnas, kas saražotas Ķīnā, iezīmējot būtisku pavērsienu elektrisko transportlīdzekļu ražotāja darbībā, ziņo BBC.

Ražotāja tā dēvētajā "Gigafactory", kas atrodas netālu no Šanhajas, prezentēti piecpadsmit "Model 3" sedani. Uzsākot ražošanu Ķīnā, Īlona Maska izveidotā "Tesla" vēlas sev nodrošināt ievērojamu daļu no pasaules lielākā automašīnu tirgus. Turklāt "Tesla" ienākšana Ķīnā notikusi laikā, kad tirdzniecības karš piespiedis citus amerikāņu uzņēmumus pārcelt ražošanu prom no Ķīnas.

Ceremonijas laikā, kas norisinājās "Teslas" vairākus miljardus dolāru vērtajā rūpnīcā Šanhajā, 15 no darbiniekiem saņēmuši automašīnas, kuras paši iegādājušies. Automašīnu piegāde klientiem sākusies nedaudz vairāk nekā gada laikā pēc rūpnīcas celtniecības uzsākšanas.

Ķīnā ražotās "Model 3" automašīnas, kuru cena pirms subsīdijām ir 50 000 ASV dolāru, konkurēs ar vietējo elektrisko automašīnu ražotāju produkciju, tostarp "NIO" un "Xpeng Motors", kā arī ar pasaules mēroga zīmoliem, piemēram, "BMW" un "Mercedes-Benz".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" tirgus vērtība trešdien pirmo reizi sasniedza 100 miljardus dolāru (90,2 miljardus eiro), tādējādi paverot iespējas kompānijas vadītājam Īlonam Maskam saņemt atlīdzību, kas varētu būt mērāma vairākos miljardos dolāru.

"Tesla" padomes 2018.gadā apstiprinātais atlīdzības plāns paredz, ka Maskam tiks samaksāts akcijās atkarībā no uzņēmuma vērtības. Tādējādi Masks varētu saņemt pat 50 miljardus dolāru, ja kompānijas tirgus vērtība sasniegtu 650 miljardus dolāru.

Masks piekrita šim plānam, kas paredz viņam neizmaksāt neko, ja vien "Tesla" tirgus vērtība nesasniegs 100 miljardus dolāru.

Plāns paredz Maskam piešķirt uzņēmuma akcijas aptuveni 1% apmērā par katru no sasniegtajiem 12 atskaites punktiem desmit gadu periodā.

Par pirmā atskaites punkta sasniegšanu Masks saņems akcijas 346 miljonu dolāru apmērā, ja "Tesla" tirgus vērtība sešus mēnešus noturēsies virs 100 miljardiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla ražotnes būvniecībai, iespējams, nolūkojusi Vāciju vai Nīderlandi

LETA--AFP, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums «Tesla Motors» veicis pārrunas ar Vācijas un Nīderlandes amatpersonām par iespējām Eiropā būvēt pirmo lielo rūpnīcu, pirmdien vēstīja laikraksts «Wall Street Journal».

«Tesla» veicis pārrunas ar divām Vācijas federālajām zemēm, lai apspriestu iespējas būvēt lielapjoma rūpnīcu, kurā tiktu ražoti gan automobiļi, gan akumulatori, raksta «Wall Street Journal».

Tāpat laikraksts norāda, ka uzņēmums arī pārrunājis iespējas šādu rūpnīcu būvēt Nīderlandē.

Kā ziņots, «Tesla» pagājušajā mēnesī atklāja plānus, kas paredz Šanhajā uzbūvētu elektrisko automašīnu un akumulatoru ražotni.

LASI:

Lietuvieši cīnās par to, lai Tesla rūpnīcu būvētu Lietuvā; izdomā veidu, kā piesaistīt autoražotāja uzmanību

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrisko automobiļu ražotāja «Tesla Motors» izpilddirektors Īlons Masks paziņojis, ka būvēs jaunu ražotni Vācijā, ziņo Forbes.

Publiskajā paziņojumā, ko uzņēmējs pauda žurnāla «Golden Wheel» apbalvošanas ceremonijā, netika atklātas detaļas, cik jaunās ražotnes celtniecība izmaksās un kad ir paredzēts uzsākt celtniecību.

Vāciju mega ražotnes attīstībai uzņēmējs izvēlējies, ņemot vērā valsts attīstītās iespējas inženierijā, reizē uzsverot, ka Berlīnē tiks atklāts arī «Tesla» inženierijas un dizaina centrs.

Savos sociālajos tīklos uzņēmējs paudis, ka ražotnē tiks izgatavotas baterijas, piedziņas sistēmas un automobiļi, tai skaitā «Tesla Model Y».

Īlons Musks pēdējo gadu laikā jau vairākkārt ir minējis, ka vēlas paplašināt uzņēmuma ražošanas apjomus pasaules mērogā.

Šobrīd visi «Tesla» elektriskie automobiļi tiek izgatavoti Kalifornijā, ASV, kuru baterijas top ASV ražotnē Nevadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla iegūst 521 miljonu dolāru pirmās ražotnes būvniecībai Ķīnā

LETA--AFP, 08.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums «Tesla Motors» no četrām Ķīnas bankām ieguvis aizdevumus 521 miljona dolāru (462,2 miljonu eiro) apmērā, lai netālu no Šanhajas uzbūvētu kompānijas pirmo ražotni ārpus Savienotajā valstīm.

Turklāt ar šo rūpnīcu «Tesla» kļūs par pirmo ārvalstu autoražotāju, kam Ķīnā būs pilnībā piederoša ražotne.

Šis finansējums, par ko tika paziņots ceturtdien, ir svarīgs atbalsts «Tesla», kas gadiem ilgi veicis pārrunas ar Ķīnas valdību par iespējām pasaulē lielākajā elektrisko automobiļu tirgū būvēt ražotni.

Šajā rūpnīcā, kuras darbību paredzēts sākt līdz gada beigām, uzņēmums ražos «Model 3» automobiļus, sākotnēji plānojot izlaist 3000 automašīnu nedēļā, bet vēlāk ražošanas apjomu palielinot līdz 500 000 vienību gadā.

«Tesla» arī skaidro, ka rūpnīca Ķīnā palīdzēs izvairīties no negatīvām sekām, ko rada tirdzniecības saspīlējums starp Vašingtonu un Pekinu, kā arī samazināt ražošanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Vieta, kur tiks būvēta Teslas Eiropas rūpnīca

Lelde Petrāne, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īlons Masks jau sen ir gribējis ēst vācu autoražotāju pusdienas, taču neviens nedomāja, ka viņam pietiks nekaunības to darīt viņu pašu ēdnīcā, šādos salīdzinājumos medijs "Financial Times" komentē ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" lēmumu jauno rūpnīcu bāzēt tieši Vācijā.

Pēc šī Ī. Maska paziņojuma Vācijas valdība pauda sajūsmu. Ekonomikas ministrs Pēteris Altmaiers pavēstīja, ka tas ir “vēl viens pierādījums tam, cik Vācija ir pievilcīga vieta automašīnu ražošanai” un tas ir “pagrieziena punkts” valsts ceļā uz elektromobilitāti. Savukārt, vietējais laikraksts "Frankfurter Allgemeine Zeitung" šo "Teslas" lēmumu nodēvējis par kara pieteikumu.

Ī. Masks "izaicina Vācijas autoražotājus uz dueli tieši pie viņu pils vārtiem", komentējis Jans Burgards, "Berylls Strategy Advisors" partneris, kurš savulaik bijis "Audi" vadībā. "Viņš ir tiešām bezbailīgs," piebilst J. Burgards.

Izskanējuši arī viedokļi, ka šis solis izcels Vācijas autoražotājus no pašapmierinātības stāvokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baidoties vienmēr kādu neizbēgami aizskart, var aizliegt jokus

Pirmais aprīlis, kas bieži tiek atzīmēts kā starptautiskā joku diena, šogad jau ir vēsture. Šajā pasākumā dažkārt mēdz iesaistīties gan uzņēmumi, gan arī, piemēram, mediji, kas cita starpā publicē pa kādam uzjautrinošam jaunumam. Mūsdienās informācijas aprite ir ļoti strauja, un vienmēr atradīsies kāds, kurš kādu joku nesaprot vai kuru tas kāda iemesla dēļ aizskar. Pēdējā laikā vismaz uz pasaules korporatīvās skatuves tendences liecina, ka labāk šajā ziņā neriskēt un vieglāk ir pat aizliegt jokot, lai šādi gadījumi nerastos un pēc tam nebūtu jānovērš, piemēram, kāda sociālo mediju vētra par kādu pūļa gudrībai vai kādai grupai netīkamu joku. Piemēram, tehnoloģiju milzis Microsoft nupat ziņoja, ka aizliedz saviem darbiniekiem publiskus 1. aprīļa jokus. Kompānijas vadība teikusi, ka dati neliecinot, ka šim jokošanas pasākumam būtu kāda pozitīva ietekme, tas pat drīzāk var novest pie nevēlamiem ziņu cikliem. Microsoft klāstīja, ka tam no šādas vienas dienas mēģināšanas jokot esot vairāk, ko zaudēt, ja salīdzina ar guvumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pasta un kurjerpasta kompānija «United Parcel Service» (UPS) otrdien paziņoja, ka iegādāsies 125 ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma «Tesla Motors» pilnībā elektriskos kravas automobiļus.

Tādējādi šis kļuvis par lielāko šāda veida pasūtījumu kopš transportlīdzekļa prezentēšanas novembrī.

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirms divām nedēļām paziņoja, ka iegādāsies 100 «Tesla» kravas automašīnas.

Šīs automašīnas ar vienu uzlādes reizi spēs nobraukt 800 kilometrus, tādējādi tās palīdzēs UPS sasniegt kaitīgo izmešu un degvielas izlietojuma samazināšanas mērķus, norāda uzņēmums.

«Tesla» elektriskās kravas automašīnas maksās aptuveni 150 000-200 000 dolāru (127 000-170 000 eiro), un būs pieejamas 2020.gadā. «Tesla» ražošanu plāno sākt 2019.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Kā top 460 miljonu eiro vērtā Teslas superfabrika Ķīnā

Zane Atlāce - Bistere, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā, jaunajā Šanhajas brīvās tirdzniecības zonā netālu no Honkongas pilnā sparā top pirmā ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma «Tesla Motors» ražotne ārpus ASV.

Līdz ar šīs rūpnīcas izveidi Tesla kļūs par pirmo ārvalstu autoražotāju, kam Ķīnā būs pilnībā piederoša ražotne.

Savu rūpnīcu celtniecība Ķīnā varētu palīdzēt Teslai izvairīties no augstiem importa tarifiem un ātri iekļūt pasaules lielākajā jauno enerģijas transportlīdzekļu tirgū.

Ražotnes būvniecībai «Tesla Motors» no četrām Ķīnas bankām ieguva aizdevumus 521 miljona dolāru (462,2 miljonu eiro) apmērā.

Db.lv jau vēstīja, ka rūpnīcas darbību plānots uzsākt līdz šā gada beigām un uzņēmums tajā ražos «Model 3» automobiļus, sākotnēji plānojot izlaist 3000 automašīnu nedēļā, bet vēlāk ražošanas apjomu palielinot līdz 500 000 vienību gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums «Tesla Motors» panācis vienošanos ar Šanhajas varasiestādēm, lai kļūtu par pirmo ārvalstu autoražotāju, kas Ķīnā uzbūvēs savu ražotni, vēsta laikraksts «Wall Street Journal».

«Tesla» pilnībā piederoša ražotne tiks būvēta Šanhajas brīvās tirdzniecības zonā, norāda laikraksts, atsaucoties uz šo situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem.

Šī rūpnīca nodrošinās iespēju uzņēmumam ievērojami samazināt savu automašīnu izmaksas Ķīnā.

«Wall Street Journal» gan piebilst, ka jebkurai automašīnai, kuru «Tesla» uzbūvēs brīvās tirdzniecības zonā, joprojām tiks piemērots 25% importa tarifs.

Ķīna parasti pieprasa ārvalstu autoražotājiem izveidot kopuzņēmumus ar vietējiem Ķīnas partneriem, kas paredz dalīt peļņu un nodrošināt daļu savu tehnoloģiju, taču vienlaikus uzņēmumi spēj izvairīties no importa tarifiem.

Ķīnas elektrisko automobiļu tirgus jau ir pasaulē lielākais un sagaidāms, ka tas turpinās strauju izaugsmi, jo sevišķi tāpēc, ka valdība plāno no 2019.gada ieviest prasību visu autoražotāju tirdzniecības apjomā iekļaut noteiktu daļu elektrisko automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums Tesla Motors akcionāriem atklājis, ka sadarbojas ar Ķīnas amatpersonām, lai Šanhajā uzbūvētu elektrisko automašīnu un akumulatoru ražotni.

«Mēs esam ārkārtīgi sajūsmināti uzbūvēt pirmo lielapjoma rūpnīcu ārpus ASV Ķīnā, jo sevišķi, ja tā būs Šanhajā,» norāda Tesla tirdzniecības vadītājs pasaulē Robins Rens.

Viņš piebilst, ka pārrunas ar valdības amatpersonām Ķīnā bijuši «patiesi lieliskas» un sīkāka informācija par Šanhajas rūpnīcu tiks publiskota drīzumā.

Vienlaikus Tesla cer arī līdz šā gada beigām vienoties par rūpnīcas būvniecību Eiropā. Uzņēmums kopumā paredzējis pasaulē uzbūvēt desmit līdz divpadsmit šāda veida ražotnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma «Tesla Motors» vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka kompānija pirmdien sāks rūpnīcas celtniecību Šanhajā, kas tai nodrošinās iespēju pārdot automobiļus Ķīnā un izvairīties no tarifiem ASV un Ķīnas tirdzniecības kara dēļ.

«Tesla» pērn jūlijā atklāja plānus būvēt Šanhajā elektrisko automašīnu un akumulatoru ražotni, kas ļaus uzņēmumam iegūt tiešu piekļuvi pasaulē lielākajam elektromobiļu tirgum.

Masks ierakstā savā tvitera kontā norādīja, ka sākotnējos rūpnīcas celtniecības darbus paredzēts pabeigt vasarā, bet «Model 3» automobiļu ražošana tiks sākta gada beigās, ražošanas apjomu būtisku palielinot nākamgad.

Ziņu aģentūra «Bloomberg» vēsta, ka Šanhajas rūpnīca izmaksās piecus miljardus dolāru (4,3 miljardus eiro).

Šī rūpnīca būs pirmā «Tesla» ražotne ārpus ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums «Tesla Motors» pirmdien panācis vienošanos, lai iegādātos akumulatoru tehnoloģiju kompāniju «Maxwell Technologies», kas varētu palīdzēt pagarināt «Tesla» ražoto automobiļu nobraukšanas distanci.

Darījuma summa veido 218 miljonus dolāru (190,4 miljonus eiro).

«Maxwell», kas ražo dažāda veida akumulatorus, apgalvo, ka izstrādājis patentētu sauso elektrodu sistēmu, kas varētu nodrošināt revolucionāru akumulatoru ražošanas tehnoloģiju.

Šis darījums tiek īstenots laikā, kad «Tesla» saskaras ar aizvien sīvāku konkurenci elektromobiļu nozarē un elektrisko automašīnu ražotāji cenšas atrast veidus, kā pagarināt šo automobiļu nobraukšanas distances starp akumulatoru uzlādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru