Kas ieguva un kas zaudēja, slēdzot Rīgas ielas autosatiksmei 

Marta pirmajā sestdienā, 7.martā, satiksmei tiks slēgts Ģertrūdes ielas posms – no Brīvības ielas līdz Čaka ielai. Izvērtējot līdzšinējos eksperimenta rezultātus ar Tērbatas ielu un Blaumaņa ielu secināts, ka tie vērtējami pozitīvi, bet vēl nav iespējams izvēlēties vienu konkrētu pilsētas ielu, kur šo ieceri īstenot ilgtermiņā.

Lelde Petrāne, 05.2.2020
1/4

Foto: Evija Trifanova/LETA

"Pateicoties nevalstiskajām organizācijām, Blaumaņa iela izskatījās ļoti interesanta un radoša – daudz vairāk nekā Tērbatas iela, pat neskatoties uz sliktāku laiku. Tas nozīmē, ka mēs ejam uz priekšu un martā Ģertrūdes iela apmeklētājiem būs vēl interesantāka. Protams, joprojām ir lietas, kas ir jāuzlabo un mēs pie tā strādājam," komentē Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Arī Blaumaņa ielas eksperimenta laikā apvienība "Pilsēta cilvēkiem" veica aptaujas un satiksmes monitoringu. Arhitekts un antropologs Matīss Šteinerts norādīja, ka vērā ņemams ir fakts, ka vēl sliktākos laikapstākļos kā bija Tērbatas ielas eksperimenta laikā, cilvēki bija gatavi nākt uz Blaumaņa ielu un dienas sākumā cilvēku skaits bijis pat lielāks nekā Tērbatas ielā tajā pašā laikā.

Lai veiktu uzskatāmu datu analīzi, tika salīdzināts satiksmes ātrums, veikta satiksmes skaitīšana un veikta uzņēmēju aptauja eksperimenta norises dienā un parastā sestdienā – 25.janvārī, kā arī iegūtā informācija salīdzināta ar Tērbatas ielas eksperimentu.

Monitorējot datus, secināts, ka cilvēku skaits laikā, kad iela ir slēgta automašīnām, palielinājās par 20% (25.janvārī - 316 gājēji un 144 auto; 1.februārī - 665 gājēji un 0 auto), tostarp arī apgrūtinājums blakus ielām bijis nebūtisks un sastrēgumi neveidojās. Savukārt, vērtējot uzņēmēju apmierinātību, tā ir bijusi zemāka, jo Blaumaņa ielā ir citādāks uzņēmēju profils, salīdzinot ar Tērbatas ielu.

"Galvenie secinājumi ir tādi, ka Blaumaņa ielas eksperimentā ieguvēji bija kafejnīcas un tie uzņēmumi, ka ir orientēti uz ģimenēm, bet zaudētāji – dārgāku veikalu īpašnieki, kuru klienti izvēlas tur piebraukt ar automašīnām. Pozitīvi ir tas, ka šoreiz nebija sūdzību no piegādes transporta.

Ir svarīgi arī atzīmēt, ka Blaumaņa ielas un Tērbatas ielas uzņēmēju profils ir atšķirīgs, kā arī apstākļi abās eksperimenta vietās ir atšķirīgi. Tērbatas ielas eksperimenta laikā bija labāki laikapstākļi, tur ir arī dažādāka uzņēmējdarbība un ir galamērķi abos ielas galos, savukārt Blaumaņa ielā ir aktīva vietējo kopiena, mazāka slodze uz satiksmi kopumā, kā arī vairāk kafejnīcu un izklaides vietu," skaidro Šteinerts.

Jau ziņots, ka Rīgas dome šogad nolēmusi katra mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra ielām atvēlēt tikai gājējiem, velobraucējiem un uzņēmējdarbībai. Šīs ieceres mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību. Arī uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu atraktīvi izmantot kā iespēju savā labā, veicinot uzņēmējdarbību. Kā pirmā automašīnām tika slēgta Tērbatas iela, bet otrā – Blaumaņa iela.

"Dienas Bizness" pētījums par gājēju ielu efektu Latvijas pilsētās lasāms 28. janvāra izdevumā.

Lasi arī, kā Taimskvēru atdeva kājāmgājējiem

Tevi varētu interesēt

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī, Blaumaņa iela visā garumā tika atvēlēta...

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī Blaumaņa iela visā garumā tiks atvēlēta...

Rīgas dome šogad ieplānojusi katra mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra...

Rīgas Blaumaņa ielas raksturīgās iezīmes ir skaistas jūgendstila ēkas un restorānu puduris....

Šarmanta, gaumīga un pilsētnieciski mierīga. Tā Tērbatas ielu raksturo DB aptaujātie uzņēmēji
...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Jau pirms divām nedēļām, kad elektroauto ražotāja "Tesla" tirgus vērtība pārsniedza 100...

Lielbritānija plāno no 2035.gada aizliegt pārdot benzīndzinēja un dīzeļdzinēja transportlīdzekļus,...

Izbeigts auto tirgotāja SIA "Karlo Motors" tiesiskās aizsardzības process, liecina Lursoft dati....

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis...

Šogad no valsts budžeta valsts autoceļu tīklam būs pieejami 213,2 miljoni eiro, bet no...

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā...

Pagājušajā gadā strauji - par aptuveni 30% - palielinājies autoīpašnieku sūdzību skaits...

Vācijas prokuratūra veikusi kratīšanas vairāku uzņēmumu telpās saistībā ar iespējamām "Mitsubishi"...

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no...

2019. gadā "Amserv Grupa" Baltijā kopumā pārdevusi 4928 jaunas un 1900 lietotas...