Citas ziņas

Ķīnā uzsāk darbību Trīs aizu dambis

Aivars Mackevics [email protected],04.06.2003

Jaunākais izdevums

Pēc desmit gada celtniecības un vairāk kā viena miljona vietējo iedzīvotāju pārcelšanās uz citu dzīves vietu, savu darbību ir uzsācis Trīs aizu dambis uz Jandzi upes. Lielākais pasaulē šāda veida hidroelektrostacijas projekts tika daudz apstrīdēts sakarā ar brutālo iejaukšanos dabā. Tiek plānots, ka līdz 2009. gadam dambim būtu jādod strāvas kapacitāte 18,2 megavatu apjomā. Tikai dažas stundas pēc dambja vārtu aizvēršanas ūdens līmenis sasniedza 106 metru augstumu. Līdz jūnija vidum ūdens līmenis pacelsies līdz 135 metriem, bet 2009. gadā tā augstums sasniegs jau 175 metrus. Trīs no pavisam 22 dambja atvērumiem pagaidām netiks aizvērti, lai nodrošinātu Jandzi upē pietiekošu ūdens daudzumu. Plānots ir ieguldīt projektā gandrīz 21 miljardu eiro. Jaunā dambja kritiķi brīdina par neaprēķināmām ekoloģiskām problēmām, kas var rasties izplūstot indīgām vielām no applūdinātajām pilsētām, ciematiem, fabrikām un slimnīcām. Visas trīs Jandzi upes aizas – Qutang, Wuxia un Xiling bija kā nacionālais Ķīnas simbols un iecienīts tūristu apskates objekts. Avots: Wirtschaftsblatt

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis Ogrē būvē pasaules klases sporta auto un ir iegādājies Mitsubishi rūpnīcu Lielbritānijā.

Ar automašīnām Andris Dambis ir cieši saistīts jau no agras bērnības, kad tētis, šoferis būdams, ņēmis mazo līdzi uz garāžu. Tehnika ieinteresējusi tik ļoti, ka ar apskatīšanu un pabraukāšanos nepietika. Neviena nemudināts, puika pats ķēries pie dažādu aparātu konstruēšanas. Aizraušanās mūža garumā sākusies ar mopēdu un automodelīšu būvēšanu.

«Man bija skaidrs, ka gribu darboties ar mašīnām. Sagadīšanās pēc togad, kad man bija jāstājas augstskolā, pirmo gadu Rīgas Tehniskajā universitātē uzņēma autotransporta specialitātē. Uz to bija liels konkurss, bet tiku iekšā.»

Otru dzīves daļu kopš padsmitnieka vecuma paņēmis autosports. «Piedalījos visās sacensībās pēc kārtas ar kādām mašīnām vien varēju. Tepat Ogrē pats sāku būvēt autokrosa mašīnu. Kolhozs piešķīra vienu norakstītu žigulīti, es to sametināju, un tā sākās manas autokrosa gaitas.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs Aizu dambis ir izraisījis plašas problēmas, kuras steidzīgi jāatrisina, pirmo reizi kopš dambja uzcelšanas atzinusi Ķīnas valdība, vēsta BBC.

«Ir vairākas aktuālas problēmas, kuras steidzīgi jāatrisina – normālu dzīves apstākļu nodrošināšana pārvietotajiem cilvēkiem, vides aizsardzība un ģeoloģisku kataklizmu novēršana,» skaidro Ķīnas valdība.

Viena no lielākajām problēmām ir saistīta ar milzīgā ūdens rezervuāra līmeņa svārstībām, kas izraisa biežus zemes nogruvumus. Hidroelektrostacijas (HES) ūdenskrātuve stiepjas 660 kilometru garumā.

Uz Jandzi upes uzbūvētā dambja celtniecība ilga no 1994. līdz 2006. gadam, bet 2008. gadā tas uzsāka savu darbību. Trīs Aizu dambis ir pasaulē lielākā HES; tās celtniecība Ķīnai izmaksājusi 40 miljardus ASV dolāru.

Auto

Andris Dambis: Latvija - piemērota vieta pasaules līmeņa sporta auto ražošanai

Andrejs Vaivars,30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot mazajā Latvijā, var darboties 16 stundas diennaktī, ātri pieņemot lēmumus un momentā pārslēdzoties no vienas lietas uz citu, pārliecināts Andris Dambis .

Šonedēļ aprit tieši desmit gadi, kopš tika prezentēta pirmā atjaunotās Latvijas brīvvalsts laikā konstruētā sporta automašīna OSCar. Tās autors, uzņēmuma Ogres Servisa centrs vadītājs Andris Dambis ir pārliecināts, ka Latvija ir piemērota vieta tam, lai šeit ražotu pasaules līmeņa sporta auto un veiksmīgi ar tiem konkurētu pasaules tirgū.

Sarunā ar DB A. Dambis skaidroja kāpēc pievērsies sporta elaktroautomobiļa prototipa izgatvošanai. «Visu mūžu esmu kon struējis automašīnas, un tas ir galvenais, ko vēlos darīt, tāpēc šādas izmaiņas mani interesē. Gan pašam, gan manai komandai patīk visu laiku radīt kaut ko jaunu. Tagad tā ir šosejas automašīna, kas savā būtībā ir ļoti tuva Lemānas sacensību auto principam,» sacīja A. Dambis.

Citas ziņas

Lētākais, taču nepopulārākais risinājums

www.daugavasbalss.lv,29.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plūdi Ogres upē laiku pa laikam ogrēniešiem liek pārdomāt pašu drošību, pašvaldības spēju rūpēties par šo drošību un lieku reizi pārbauda arī operatīvo dienestu gatavību ārkārtas situācijām. Kā uz visiem laikiem pasargāt Ogres lejteces iedzīvotājus no nepatīkamām situācijām, kad pie mājas palodzes klauvē ledi? To, sarunā ar pieredzējušu hidroenerģētiķi un upju «rakstura» pazinēju Hariju Jaunzemu no Ķeguma novada, skaidroja portāls www.daugavasbalss. Izrādās, risinājums šai problēmai noformulēts jau Rīgas HES nodošanas aktā. Tas ir salīdzinoši lēts, taču nepopulārs.

— Interneta vietnēs lasāmi satrauktu iedzīvotāji viedokļi par to, ka Ogres upē aizsprostam pie hidroelektrostacijas saliktas atpakaļ slūžas un pacelts ūdenslīmenis. Vai šāda rīcība, zinot, ka pavasarī atkal gaidāmi plūdi, ir pamatota?

— Ja upē ir aizsprosts, tad labāk, lai ledus izveidojas pie augstāka ūdenslīmeņa. Biezāks ūdens slānis neizsals cauri un, ja būs nepieciešams, plūdu laikā upē varēs nodrošināt pietiekamu ūdens caurplūdi. Ledus nav nosēdies uz upes gultnes un, operatīvi rīkojoties, cilvēkus var pasargāt.

Protams, ir dzirdēti arī viedokļi, ka dambi vajadzētu nojaukt pavisam. Mēs, cerot uz labāku iznākumu, jau daudz ko esam Latvijā nojaukuši un cerētā ieguvuma vietā ir tikai papildu problēmas. Līdzīgi būtu arī ar spēkstacijas dambi. Tā tomēr ir iespēja kaut nedaudz, tomēr ietekmēt upes plūdumu.

Nekustamais īpašums

RIB piešķir 2,5 miljonus eiro Industriālais parks Dambis komercplatību attīstībai

Db.lv,29.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Reģionālā investīciju banka” (RIB) piešķīrusi finansējumu 2,5 miljonu eiro apmērā SIA “Industriālais parks Dambis” ilgtspējīgu komercīpašumu attīstībai Rīgā.

RIB piešķirtais aizdevums 2,5 miljonu eiro apmērā SIA “Industriālais parks Dambis” paredzēts nekustamā īpašuma iegādei Ilzenes ielā 1B un Lugažu ielā 2, Rīgā. Kopējā darījuma summa sasniedz 3,8 miljonu eiro.

Šis stratēģiskais solis atbilst “Industriālais parks Dambis” mērķim veidot ilgtspējīgus ieguldījumus komercīpašumos, paplašinot un attīstot stabilu un pievilcīgu nekustamā īpašuma nomas platību portfeli.

SIA “Industriālais parka dambis” ir SIA “Pantheon” grupas uzņēmums, kas specializējas nekustamā īpašuma iegādē un attīstībā, īpašu uzsvaru liekot uz infrastruktūras modernizāciju, īpašumu vizuālās pievilcības uzlabošanu un ilgtspējas prasību integrēšanu.

Ekonomika

Ķīnu kritizēt nevar, ja negribi zaudēt šo tirgu: H&M piemērs

Jānis Šķupelis,29.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jābūt ļoti uzmanīgam par to, ko kritizēt. Nupat, piemēram, Ķīna demonstrējusi, kas notiek, ja kāds atļaujas nosodīt tās politiku - faktiski, ja kāds grib šo valsti kritizēt, tad tam ir jābūt gatavam par to samaksāt.

Viens no pasaules lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M) savā mājas lapā jau pirms laika izcēla bažas par darba apstākļiem Ķīnas Ziemeļrietumos – pamatā vērsa uzmanību uz piespiedu darbu kokvilnas plantācijās. Attiecīgi uzņēmums norādīja, ka savas izejvielas no šī reģiona vairs nevēlas saņemt. Šāds lēmums gan nepagāja bez ārkārtīgi asas Ķīnas atbildes. Ziņām par šādām par H&M darbībām pēdējās dienās izplatoties ar kūlas cienīga ugunsgrēka ātrumu, Ķīnā pret šo kompāniju strauji vēlies pāri boikotu ceļarullis.

Piemēram, The Wall Street Journal raksta, ka, Ķīnas interneta meklētājos vairs nevar atrast nekādu informāciju par H&M veikaliem, kuri šajā valsī esot vairāk nekā 500. Tāpat H&M produkciju kopš pagājušās trešdienas vairs nevarot atrast Ķīnas ietekmīgākajās e-komercijas platformās Alibaba Group Holding, Pinduoduo un JD.com. Attiecīgi Ķīna demonstrējusi, ka vajadzības gadījumā gluži vai jebkuru uzņēmumu no sava tirgus tā var "dzēst", kur pagājušonedēļ H&M vārds pazuda faktiski no visām vadošajām tās mobilajām aplikācijām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristi un asu izjūtu cienītāji var gatavoties kārtīgai adrenalīna devai – šonedēļ Norvēģijā, Nordfjordā, tiks atklāts Eiropā garākais gājēju tiltiņš, vēsta thelocal.se.

Tiltiņš, kas atradīsies aptuveni 160 metru augstumā no zemes, paredzēts tiem, kas būs pievarējuši aptuveni divu stundu ilgu kāpienu augšup pa 118 metrus dziļu aizu, kas šķir divas kalnu virsotnes.

Šomēnes vēl pirms atklāšanas tiltiņu pievarējusi vietējā – Loenas viesīcas Hotell Alexandra administratore Joanna Hegheima (Johanna Heggheim). «Sākotnēji tas bija baisi, tomēr man tiešām patika,» J. Hegheima dalās iespaidos. «Pagriežoties pa kreisi, jūs redzēsiet kalnu, pagriežoties pa labi – ieleju, Nordfjorda aizu un ledāju. Tas ir ļoti, ļoti skaisti. Patiesībā – satriecoši,» stāstīja viesnīcas administratore.

Citas ziņas

Rīgas maratona laikā jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem

Zane Atlāce - Bistere,16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi nedēļas nogalē pilsētā gaidāmi būtiski satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 18. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala, informē Rīgas domē.

No 18. maija plkst. 20.00 līdz 21. maija plkst. 6.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm un operatīvo transportu). Tostarp apstāties un stāvēt šajā posmā transportlīdzekļiem būs aizliegts jau no 17. maija plkst. 20.00.

19. maijā no plkst. 9.30. līdz plkst. 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi Ģimeņu skrējiena laikā, kurš notiks pa maršrutu: 11.novembra krastmala–Eksporta iela–Muitas iela–Citadeles iela–Krišjāņa Valdemāra iela–Vanšu tilts–apgriešanās pretī Ķīpsalas ielai–Vanšu tilts–Krišjāņa Valdemāra iela–Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris–Brīvības iela–Brīvības pieminekļa laukums (apgriešanās)–Kaļķu iela–11.novembra krastmala (finišs).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota centra tuvumā, Bukultu ielā uzbūvētā B+ klases biroju ēka - RED LINE, informē projekta attīstītāji.

Sešu stāvu ēku attīstīja A/s Dambis, projekta autors: arhitektu birojs NRJA. Investīcijas šajā projektā ir 5,3 miljoni eiro.

«Šī ēka ir mūsu atbilde nomnieku interesei atrasties jaunās, modernās, individuāli pielāgotās biroja telpās. Turklāt mūsu ēka piedāvā arī šobrīd tirgū konkurētspējīgu nomas likmi. Nosaukumu tā ieguvusi no fasādes arhitektūras elementa,» pastāstīja A/s Dambis valdes priekšsēdētājs Arturs Zausajevs.

RED LINE biroju ēkas kopējā platība ir nepilni 6000 kvadrātmetri. Šobrīd nomai pieejamās platības sasniedz 2830 kvadrātmetrus. Vidējā stāva platība ir 840 kvadrātmetri, savukārt biroji pieejami platībās no 75 kvadrātmetriem. 6. stāvs kļuvis par jauno mājvietu a/s Dambis administrācijai, savukārt daļā no 5. stāva atradīsies medicīnas centrs.

Foto

«Ugunsgrēka režīmā» uzbūvētais aizsargdambis no plūdiem pasargās 6000 ogrēniešu

Raivis Bahšteins,23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ugunsgrēka režīmā» tikpat kā no jauna uzbūvētais aizsargdambis no plūdiem pasargās vairākus tūkstošus Ogres iedzīvotāju, taču ilgtermiņā plūdu riskus mazinātu sanesumu izsūknēšana upes lejtecē un mola izbūve pie ietekas Daugavā; pašvaldībai atkal jāsteidz meklēt apjomīgs finansējums.

Dambja pilnīga rekonstrukcija plūdu draudus novērsīs 6000 iedzīvotāju, kuri dzīvo plūdu apdraudētajā aizsargdambja teritorijā. Rekonstrukcijas darbi jāpabeidz līdz 31. decembrim. Pašvaldībā atzīst, ka visas problēmas, kas saistītas ar plūdiem, aizsargdambja rekonstrukcija nenovērsīs. Darbu veicējas SIA Valkas meliorācija vadītājs un atbildīgais būvdarbu vadītājs šajā projektā Jānis Biezais atzīst, ka visam vajadzētu tikt pilnībā pabeigtiem līdz gada vidum, bet projekta gaitā lielākais izaicinājums bijis «ugunsgrēka režīms» – projektēšana un būvniecība gājusi roku rokā. «Dambis būtībā bija pārrauts, un vajadzēja rīkoties nekavējoties – variantu nebija,» papildina Ogres novada pašvaldības preses sekretāre Baiba Trumekalne.

Foto

Pirms Paikspīkas sacīkstēm Latvijas elektroauto vēlas dubultot jaudu

LETA,27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai eO automašīnai dubultot jaudu, otrdien preses konferencē izteicās komandas vadītājs un inženieris Kristaps Dambis.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna eO PP01 jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā J. Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Lēba no Francijas sasniegto vidējo ātrumu 164 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot Mitsubishi, Toyota, Hyundai un Peugeot,» izteicās K. Dambis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas ekonomikai atkopšanās vēl ir vien priekšā, tad Ķīnas tautsaimniecības vilciens jau uzņēmis pamatīgu inerci.

To, ka šīs valsts ekonomika atkopjas ļoti strauji, apliecina tās eksporta mērījumi – Ķīnas eksports janvāra-februāra periodā, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada palēcies par 60,6%. Pirms tam analītiķi vidēja gaidīja pieaugumu “vien” par 40%. Februārī vien šīs valsts eksports, salīdzinājumā ar 2020. gada februāri, dubultojies, ziņo Bloomberg.

Faktiski jāsecina, ka Ķīna uzvarējusi pandēmijas sacensībā – tā ir pirmā lielā pasaules tautsaimniecība, kas strauji atgūstas, jo tā pirmā arī atvērās. Ķīnai ļoti palīdz tās eksporta dinamika, kur pasaulē vērojams liels pieprasījums pēc tur ražotajiem medicīniskajiem produktiem.

Piemēram, no marta līdz decembrim Ķīna eksportēja 224 miljardus sejas masku – gandrīz 40 uz katru planētas iedzīvotāju, neskaitot pašu Ķīnu. Tāpat tieši no Ķīnas parasti nāk dažādas preces un piederumi, kas pasaule bijusi pastiprināti nepieciešami jaunajos darbam no mājām apstākļos. Ķīnā tiek ražots gandrīz viss, un nostiprinājies pamata pieņēmums, ka pēc šīs valsts produktiem saglabāsies liels pieprasījums arī tad, kad asinsrite straujāka kļūs ASV un pēc tam – Eiropas – ekonomikai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) un Ķīna trešdien pēc septiņus gadus ilgušiem pūliņiem panāca principiālu vienošanos pabeigt sarunas par Visaptverošu Investīciju nolīgumu (VIN), kas paredzētu, ka Ķīna varētu nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim.

Pēc EK paustā, vienošanās tika panākta pēc videokonferences, kurā piedalījās Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpinu, Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena, Eiropadomes priekšsēdētājs Šarls Mišels, Vācijas kanclere Angela Merkele, kas pārstāvēja ES Padomes prezidentūru, un Francijas prezidents Emanuels Makrons.

"ES ir pasaulē lielākais vienotais tirgus. Mēs esam atvērti uzņēmējdarbībai, taču mums svarīgs savstarpīgums, vienlīdzīgi konkurences noteikumu un vērtības," ierakstā savā tvitera kontā norāda Leiena. "Šodien ES un Ķīnas principā noslēdz sarunas par investīciju vienošanos."

Ķīna ir ne tikai apņēmusies nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim, bet cita starpā arī atverot ES uzņēmējiem nozīmīgas jaunas tirgus iespējas. Ķīna arī uzņemas saistības nodrošināt taisnīgāku attieksmi pret ES uzņēmumiem.

Būve

Vēsturisko FG dambi Rīgas ostas teritorijā rekonstruēs AS BMGS

Zane Atlāce - Bistere,06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde slēgs līgumu ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS BMGS par galvenā kuģu ceļa vēsturiskā krasta stiprinājuma (FG dambis) pārbūvi, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

AS BMGS piedāvājums tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) izsludinātajā atklātajā iepirkuma procedūrā par FG dambja pārbūvi, saglabājot to vēsturiskajā izskatā. FG dambis atrodas Daugavas kreisajā krastā pie Ķīpsalas un stiepjas 1, 51 km garumā. Bez būtiskas atjaunošanas tas ticis ekspluatēts jau vairāk nekā 120 gadus. Tā kā vēsturiskajam dambim ir būtiska loma kuģošanas nodrošināšanai Rīgas ostā - tas aizsargā galveno kuģu ceļu no grunts noslīdējumiem, RBP ir uzsākusi FG dambja rekonstrukcijas projektu.

FG dambis ir būvēts no 1889. līdz 1891. gadam kā Daugavas kreisā krasta straumi regulējošā būve un kopā ar K. Valdemāra un CDE dambi veido Daugavas kreisā krasta dambju sistēmu, kas paredzēta upes gultnes nostiprināšanai un ostas ierīkošanai. Dambja konstrukciju veido savā starpā sastiprinātas koka pāļu sienas, kas piepildītas ar akmeņiem. Tā kā savstarpējais pāļu sienu stiprinājums atrodas mainīgā ūdenslīmeņa zonā, koka konstrukcijas ir pakļautas trupei un ledus iedarbībai. Apsekošanas gaitā ir konstatēti nopietni dambja bojājumi, kas pēc ekspertu slēdziena var novest pie dambja sagruvuma.

Pārtika

Dienas tēma: Apsver savu ražotni Ķīnā

Raivis Bahšteins
,25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saki: Food Union, domā – Ķīna. Domā: Food Union, saki – Ķīna .

AS Rīgas piena kombināts (RPK) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs ieskicē vērienīgākus koncerna plānus par saldējuma eksportu.

Food Union vārds asociējas ar Ķīnu un otrādi. Tik veiksmīgi esat sabiedrībā iznesuši ziņas par savu rosīšanos tālajā tirgū, taču pašlaik pirmā krava tikai sasniegusi galamērķi.

Un ir atmuitota. Tie ir divi konteineri, kuru kopējais uz kuģa pavadītais laiks no mūsu rūpnīcas līdz atmuitošanas brīdim bija divi mēneši un 28 dienas! Nākamais solis ir nodrošināt iekšējo loģistiku Ķīnā, nogādāt saldējumu veikalos. Un tad varēsim sākt runāt par pārdošanu.

Sports

Latviju olimpiskajās spēlēs pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos

LETA,22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju nākamajā mēnesī gaidāmajās Phjončhanas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos, pirmdien pavēstīja Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK).

Iepriekšējās trijās Ziemas olimpiskajās spēlēs, kas risinājās Turīnā, Vankūverā un Sočos, Latvijas delegācijā bija pa 58 sportistiem, bet šoreiz šo skaitu samazināja hokeja izlases netikšana uz Phjončhanu.

Hokeja izlasē parasti ir 25 spēlētāji, līdz ar to, ja Latvijas hokeja valstsvienība būtu kvalificējusies Olimpiādei, uz Phjončhanu dotos 60 atlēti.

Kopā ar komandu būs 35 treneri un atbalsta personāla dalībnieki, septiņi medicīniskā personāla pārstāvji, desmit LOK viesi, deviņas amatpersonas, seši LOK pārstāvji un piecu federāciju prezidenti.

Latvijas olimpiskās komandas karognesējs atklāšanas ceremonijā tiks nosaukts nākamajā pirmdienā.

Pirms oficiālās paziņošanas delegācijā bija divas intrigas - kura būs otrā slēpotāja sastāvā, kā arī vai olimpiskajās spēlēs pie starta beidzot tiks pieredzējušais bobslejists Intars Dambis.

Būvniecība un īpašums

Apgaismojuma ierīkošanai uz AB dambja paredz tērēt 145 tūkst. Ls

Elīna Pankovska,14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi projektu AB dambja labiekārtošanas ietvaros, kas paredz uz tā uzstādīt 75 balsta gaismekļus un 18 starmešus dažādu vides objektu izgaismošanai.

AB dambja kopējā platība ir 30 256 kvadrātmetri, un apgaismojuma ierīkošanai paredzēts izlietot 145 tūkst. Ls.AB dambis atrodas UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma sarakstā iekļautajā Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, kurā noritēs daudzi Eiropas 2014.gada kultūras galvaspilsētas pasākumi, norāda komitejas priekšsēdētājs Vadims Jerošenko.

«Dambis faktiski turpina un papildina Vecrīgas teritoriju. Izgaismots, tas veidos vienotu ansambli un vizuāli sasauksies ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas jauno ēku. Projekta ietvaros plānots labiekārtot dambi, pielāgojot to kultūras, atpūtas, izklaides un tūrisma vajadzībām,» piebilst V.Jerošenko.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē startēs Latvijas autokrosa čempionāts. Uzmanību piesaista fakts, ka čempionātā atgriezies leģendārais autosportists, divkārtējais Eiropas autokrosa vicečempions un OSCar automašīnu konstruktors Andris Dambis.

Svētdien būs viņa pirmā vizīte čempionātā kopš 2005. gada un tikai otrā sacīkste kopš 2001. gada. Andris Dambis ar Smart Roadster automobili startēs Open klasē, kurā būs viens no favorītiem, stājoties pretī pērnā gada klases labākajiem – čempionam Raimondam Jerānam, vicečempionam Jānim Kozlovskim un bronzas medaļniekam Normundam Skribim. Jāpiebilst, ka savulaik krosā izcilus sasniegumus guvušais Dambis pēdējo pilno sezonu Latvijas čempionātā aizvadīja 2001. gadā, bet 2005. gadā aizvadīja vienu sacīksti sezonas nogalē. Ģimenes tradīcijas nākamajos gados turpināja dēli Kristaps un Kaspars: Kristaps Dambis 2006. gadā kļuva par NEZ rallijkrosa čempionu (ar šo pašu Smart), bet Kaspars gadu vēlāk izcīnīja Latvijas autokrosa čempiona titulu 2000 Super klasē.

Finanses

Rietumu Banka modernizē savu filiāļu tīklu

Inguna Šķepaste [email protected],28.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot sava filiāļu tīkla modernizācijas programmu, Rietumu Banka Rīgā atver jaunu norēķinu grupu Daugava un filiāli Ganību dambis. Savukārt, sākot ar 1. oktobri, tiek atvērta jauna filiāle Ganību dambis (adrese: Ganību dambis 29b). Tajā pat laikā tiek slēgtas filiāle Ilzenes un norēķinu grupa Rankas, kas atrodas tajā pašā pilsētas rajonā. Klienti, kuri veica savas operācijas filiālē Ilzenes un norēķinu grupā Rankas, var turpināt to darīt jaunajā filiālē Ganību dambis, kas darbosies saskaņā ar jaunāko Rietumu Bankas filiāļu darbības modeli. Proti, šeit varēs ne tikai veikt jebkuras bankas operācijas (norēķinu un depozītu kontu atvēršana un apkalpošana, naudas pārskaitījumi, konvertācija, norēķinu karšu apkalpošana u.c.), bet arī saņemt dažādas konsultācijas, piemēram par kreditēšanu, kā arī aizpildīt pieteikumu kredīta saņemšanai.

Auto

Papildināts - FOTO: Elektriskajā sacīkšu auto PP03 latvieši ieguldījuši 300 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne,04.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Drive eO šodien oficiāli prezentēja pašu radīto 1367 ZS elektrisko sacīkšu auto PP03, ar kuru šā gada 28. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV. Kā biznesa portālam DB.lv pastāstīja viens no auto radītājiem Kristaps Dambis, auto izstrādē ieguldīti 300 tūkstoši eiro.

Taču tā neesot tirgus cena. Tā kā auto radīšanā ieguldīta daudzu gadu pieredze, liels darbs un zināšanas, ja kāds to gribētu iegādāties, pārdošanas cena būtu krietni lielāka, skaidroja K. Dambis.

Latviešu konstruēto auto Kolorado štatā 93. Paikspīkas sacensībās vadīs pilots Rīss Milens. Viņam gan alga netikšot maksāta. Pilots nākot ar saviem sponsoriem, un - tieši pateicoties viņam - uz komandas krekliņiem redzami Latvijai netipiski zīmoli.

«Šo auto esam divus gadus lolojuši un pēdējo gadu taisījuši,» sacīja K. Dambis

Komandas mērķis ir pabeigt 20 kilometrus garo trasi ātrāk, nekā deviņās minūtēs, pretendējot uz rekordu elektrisko auto kategorijā, un kļūt par pirmo elektrisko auto, kas uzvarējis kopvērtējumā. Latviešu sīvākie sāncenši šāgada sacensībās būs japāņi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovācija - Ogrē radītais elektriskās piedziņas rallijreidu automobilis OSCar eO būs vienīgais šāda veida automobilis Dakaras izturības maratonā.

Šodien tiek prezentēta Latvijas Dakaras rallijreida komanda ar elektriskās piedziņas automobili OSCar eO priekšgalā, bet rītvakar visas automašīnas, izņemot jauno OSCar eO, kas lidos ar lidmašīnu, sāks savu ceļu pa ūdensceļiem.

Pērnā gada vidū uzņēmējs un vairākkārtējs Dakāras rallija dalībnieks Māris Saukāns autoinženierim un autosportistam Andrim Dambim, SIA OSC vadītājam, teica: taisām Dakarai elektrisko mašīnu! «Nebija tā, ka sāku no nulles, sapratne par tām lietām bija. Es kā autoinženieris visu laiku interesējos par novitātēm, tāpēc arī OSCar eO projekts man pašam ir ļoti interesants, jo tas ir kaut kas jauns,» teic A. Dambis. Mašīna tapusi triecientempos – kopš 5. aprīlī tika sametināta pirmā OSCar eO caurule, pagājuši septiņi mēneši «ar astīti». Iepriekšējie OSCar tapuši deviņu mēnešu laikā un A. Dambis paredz, ka arī nākamā elektriskās piedziņas automašīnai «dzimšanas laiks» būs tāds pats.

Auto

V. Zatlers iepazīstas ar OSCar sacīkšu auto

,12.05.2009

Slavenais inženieris Andris Dambis iepazīstina Latvijas prezidentu Valdi Zatleru ar ralijreidu sacīkšu auto OSCar.

Toms Kalniņš, Valsts Prezidenta kanceleja

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas prezidents Valdis Zatlers nule kā apmeklējis autosporta tehnikas darbnīcas Ogres Servisa Centrs, kur mūsu slavenais inženieris Andris Dambis izrādījis slaveno ralijreidu sacīkšu auto - OSCar.

"Neapšaubāmi, prezidenta Valda Zatlera vizīte Ogres Servisa Centrā man ir liels pagodinājums un esmu pateicīgs par izrādīto godu," pēc tikšanās ar Valdi Zatleru sacīja A. Dambis. "Prezidents ar interesi iepazinās ar Ogres Servisa Centra darbnīcu, ar OSCar automobiļu būvniecību un atzīmēja mūsu gatavotās tehnikas atpazīstamību Latvijas un pasaules autosporta trasēs."

Ogres Servisa Centrs ir dažāda veida autosporta tehnikas darbnīca, bet tās vadītājs A. Dambis iemantojis slavu kā spēcīgs autosportists, par ko liecina vairākas izcīnītās medaļas Eiropas autokrosa čempionātā, kā arī izcils konstruktors, izveidojot un regulāri pilnveidojot starptautisko rallijreidu sacīkšu OSCar automašīnas. Andris Dambis arī kļuvis par Lielbritānijas rūpnīcas MML Sports, kas specializējas autosporta tehnikas izstrādē, līdzīpašnieku. Gan Ogres Servisa Centra, gan MML Sports projekti virzīti uz starptautisko motoru sporta industriju, kas pierāda Latvijas speciālistu prasmi veiksmīgi darboties starptautiskajā arēnā un veicināt Latvijas kā intelektuālas valsts atpazīstamību.

Valūtu kursi

Ķīna var nesteigties ar savas valūtas revalvāciju

Jānis Šķupelis,21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos mēnešos aktualizējušās runas, ka Ķīna līdz gada beigām (vai pat ātrāk) varētu palielināt savas valūtas – juaņas vērtību. Patlaban Ķīnas valūtas kurss ir ne tikai ekonomikas, bet arī politikas jautājums, komentē Hipo Fondu analītiķis Aleksejs Marčenko.

Ķīna ir bijusi pirmā no lielajām valstīm, kas veiksmīgi pārvarēja krīzi un sasniegusi pirmskrīzes attīstības tempus. Pagājušajā gadā Ķīnas IKP pieauga par 8,7%, bet šā gada 1. ceturksnī, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, Ķīnas IKP pieaudzis par 11,9%. Ķīnas ekonomikas atlabšana lielā mērā notika pateicoties eksporta apjomu pieaugumam, ko būtiski veicina fakts, ka Ķīnas juaņas kurss ir fiksēts pret dolāru (6,825 juaņas par 1 dolāru).

Pieaugot eksporta apjomiem no Ķīnas, juaņas vērtība nepieaug. Rezultātā Ķīnas iedzīvotāju algas ārvalstu valūtu izteiksmē paliek salīdzinoši zemas, kas neveicina iekšējā patēriņa pieaugumu Ķīnā, uztur preču cenas zemā līmenī salīdzinājumā ar analoģiskām precēm ārzemēs, kā arī ierobežo patēriņa preču importu uz Ķīnu, piezīmē A. Marčenko.

Ražošana

Papildināta - Stenders jaunais vadītājs Gang Yang: Ražošana ir un paliks Latvijā

Zane Atlāce - Bistere,11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders sadarbībā ar ilggadējiem uzņēmuma franšīzes partneriem Ķīnā noslēdzis darījumu ar Ķīnas investīciju fondu par 100% uzņēmuma daļu pārdošanu. Par uzņēmuma jaunajiem vadītājiem kļūst līdzšinējie partneri un franšīzes īpašnieki Ķīnā Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao, informē uzņēmuma globālā mārketinga un attīstības vadītāja Baiba Čipa – Ziemele.

Jau vairāk nekā gadu Stenders ir strādājis pie investīciju piesaistes, kas palīdzētu atrisināt finanšu saspīlējumu un ļautu uzņēmumam pilnvērtīgi strādāt, attīstīties un turpināt iepriekšējos gados uzsākto izaugsmi. Pēc gandrīz gadu ilgušām pārrunām sadarbībā ar Stenders ilggadējiem Master franšīzes partneriem Ķīnā darījums ir noslēgts ar CICC Ehealthcare Investment Fund, kas ir daļa no viena no lielākajiem Ķīnas investīciju fondiem.

Šī darījuma rezultātā uzņēmuma dibinātāji Jānis Bērziņš, Zane Stavra un līdzīpašnieki Ieva Eglīte, Ameen Ali Y Yamany un investīciju fonds BaltCap Latvia Venture Capital Fund savas uzņēmuma daļas ir pārdevuši augstākminētajam fondam, kas kopš 2017. gada 29. septembra ir uzņēmuma Stenders vienīgais īpašnieks. Pats fonds uzņēmuma vadībā neiesaistīsies, to darīs līdzšinējie Stenders partneri Ķīnā, tagadējie uzņēmuma valdes locekļi Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa no šā gada sākuma pagājusi Ķīnas koronavīrusa zīmē. Finanšu tirgus eksperti spriež par to, vai tas ir jauns "melnais gulbis" vai tomēr - akciju pirkšanas iespēja.

Katrā ziņā strauja jaunā koronavīrusa izplatīšanās Ķīnā nedēļām vai pat mēnešiem ilgi var izolēt globāli otro lielāko tautsaimniecību no pārējās pasaules, potenciāli izraisot vēl vienu globālās ekonomikas palēnināšanos.

Otrā pusē gan ir centrālo banku spēks – tās jau ir pierādījušas, ka to darbības var novērst būtisku kritumu akciju tirgos. Tādēļ - ja situācija ar vīrusu stabilizēsies, tam var sekot arī akciju cenu rallijs, uzskata "Luminor" Ieguldījumu pārvaldes vadītājs Atis Krūmiņš.

Jānorāda, ka par "melno gulbi" tiek saukti ļoti reti, neparedzēti notikumi, kas finanšu tirgu kontekstā rada būtiskas, negatīvas sekas. Šādu notikumu piemēri ir 2001. gada 11. septembra teroristu uzbrukumi, "Lehman Brothers" sabrukums 2008. gadā, zemestrīce Japānā 2011. gadā un tai sekojošā Fukušimas kodolavārija. Sākoties jaunai desmitgadei, mēs, iespējams, novērojam jaunu melno gulbi – koronavīrusa parādīšanos Ķīnā.