Jaunākais izdevums

Zelta Zivtiņas reklāmās izmantotie O!Kartes vizuālie tēli ir acīmredzams plaģiāts, uzskata SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT). Tāpēc LMT vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Tomēr arī Tele 2, kas veidoja Zelta Zivtiņas atbildes reklāmas, arī ir vērsies PTAC ar sūdzību par nekorekti salīdzinātiem tarifiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu pārtraukuma šopavasar atkal notiks Latvijā un arī Eiropā lielākais bērnu un jauniešu festivāls “Zelta Zivtiņas Čempionāts”.

22. martā, Čempionāts savu 16. sezonu atklāj ar moto “Ko nevar viens, var visa klase!”, aicinot skolēnus aizdomāties par to, cik nozīmīgi ir iestāties par Latvijai un pasaulei svarīgiem jautājumiem – sākot no zaļā dzīvesveida un dabas aizsardzības, beidzot ar dzimumu līdztiesību un aktīvu līdzdalību dažādos sabiedriskajos un politiskajos procesos, lai veidotu ilgtspējīgu sabiedrību.

“Pandēmijas dēļ pēdējie divi “Zelta Zivtiņas Čempionāti” norisinājās savādākā formātā, liekot uzsvaru uz ģimeņu stiprināšanu un vienotību. Šogad ar prieku atgriežamies pie Čempionāta, kādu to ir iepazinuši vairāk nekā viens miljons skolēnu, skolotāju, vecāku, atbalstītāju un organizatoru čempionāta iepriekšējos piecpadsmit norises gados. “Zelta Zivtiņas Čempionāts” ir “Tele2” vērienīgākā un ilggadējākā sociālā iniciatīva, kas ir lieliska platforma, kurā bērniem un jauniešiem parādīt, cik svarīga ir vienota un saliedēta komanda, cik būtiski ir veicināt un attīstīt līderu prasmes, kā arī stiprināt tās vērtības, kas svarīgas demokrātiskai un ilgtspējīgai sabiedrībai. Iedrošināt jauniešus domāt un iestāties par šīm vērtībām un apzināties spēcīgas, vienotas komandas lomu ir īpaši būtiski pašreizējos apstākļos,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Pakalpojumi

Zelta Zivtiņa sāk piedāvāt pakalpojumus arī pēcapmaksā

Dienas Bizness,06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot mobilo sakaru tendencēm vietējā un pasaules tirgū, telekomunikāciju zīmols Latvijā Zelta Zivtiņa sāk piedāvāt pakalpojumus arī pēcapmaksā, dodot klientiem iespēju maksāt vēlāk ar rēķinu, informē pakalpojuma sniedzēji.

Zelta Zivtiņa turpmāk piedāvās abus norēķinu veidus – priekšapmaksu un pēcapmaksu ar mērķi būt līderim ar izdevīgāko mobilo sakaru piedāvājumu tirgū.

«Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē, pieaug pēcapmaksas klientu skaits, jo cilvēki novērtē ērtību, ko sniedz mobilo sakaru lietošana bez nepieciešamības papildināt kontu, tā vietā ik mēnesi saņemot rēķinu. Pēdējā gada laikā arvien vairāk Zelta Zivtiņas klientu izrāda interesi lietot pakalpojumus ar pēcapmaksu,» saka Zelta Zivtiņas zīmola vadītāja Liene Krištobane.

Zelta Zivtiņas klientiem cena nemainās no tā, vai maksā pirms vai pēc mobilo sakaru pakalpojumu saņemšanas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) Ētikas padomes lēmums par O!Kartes un Zelta Zivtiņas reklāmām, rosina LMT rīkoties pretēji likumam, DB brīdina LMT preses sekretāre Elīna Lidere.

LMT uzskata, ka atbilstoši Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam Tele2 praktizētā virtuāli aprēķināto faktisko tarifu norādīšana maldina patērētāju, jo norēķinos tiek piemērots ievērojami lielāks uzskaites tarifs. To ir atzinis arī PTAC, liekot Tele2 pārtraukt Zelta Zivtiņas reklāmu, atgādina E.Lidere.

Tomēr Tele2 uzskata, ka LRA Ētikas padome atzinumā ir sniegusi objektīvu izvērtējumu.

O!Kartes reklāmas satur nekorektu un maldinošu informāciju, neprecizitāti, pārspīlējumus un mākslīgi radītas priekšrocības O!Kartei salīdzinājumā ar Zelta Zivtiņu, DB pamatoja Tele2 sabiedrisko attiecību vadītāja Vita Sirica.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Manuprāt, PTAC ir kļūdījies, un arī LMT bija jāuzliek sods par maldinošu komercpraksi saistībā ar zaļā un dzeltenā cilvēciņu reklāmām, tā Banku augstskolas asociētais profesors Jānis Grasis norādījis Jurista Vārdam.

Vienlaikus viņš atzīmē, ka reklāmās bez skaidrojuma patērētājiem ir piemeklēts tarifs, kas ir iespējams ar vismazāko atjaunošanas maksu, tādējādi radot nepamatotu kopiespaidu par patiesajām Zelta Zivtiņas sakaru pakalpojumu izmaksām.

«Manuprāt, šajā gadījumā LMT reklāmā ir maldinoša komercprakse, kas var ietekmēt vidusmēra patērētāju,» saka J. Grasis.

Pēc pirmās LMT sērijas, parādījās Tele2 reklāmas, kurās izmantoti identiski reklāmas tēli, atgādina eksperts, vēršot uzmanību, ka sākotnēji viņš domājis, ka tās ir LMT reklāmas kampaņa, lai arī savāda, bet ieklausoties uzmanīgāk, viņš sapratis, ka tā ir Tele2 reklāma, lai atspēkotu LMT reklāmu.

Tehnoloģijas

LMT un Tele2 reklāmās ar zaļo un dzelteno cilvēciņu pārkāptas ētikas normas

Sanita Igaune,15.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT un Tele2 reklāmas ar zaļo un dzelteno cilvēciņu, kuri savā starpā sarunājas par O!Karte un Zelta Zivtiņa tarifiem, neatbilst Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodeksa normām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir aizliedzis SIA Tele 2 turpmāk izplatīt Zelta Zivtiņas un O Kartes salīdzinošās reklāmas, kurās tika salīdzināti priekšapmaksas karšu O Karte un Zelta zivtiņa zvanu tarifi, liecina informācija PTAC mājaslapā.

Veicot reklāmu izpēti, PTAC nekonstatēja pārkāpumus SIA Latvijas Mobilais Telefons izplatītajās O Kartes reklāmās, turpretim konstatēja pārkāpumus SIA Tele 2 izplatītajās Zelta Zivtiņas reklāmās, kurās, norādot faktisko, bet nenorādot uzskaites tarifu, tiek maldināts vai varētu tikt maldināts vidusmēra patērētājs.

Vienlaicīgi PTAC ieskatā SIA Tele 2 negodīgi izmantojis salīdzinošo reklāmu, atainojot O Karti atvainojamies Zelta Zivtiņai, vispārējās pasniegšanas ziņā maldinot patērētājus par patieso reklāmas devēju.

Apdrošināšana

Tele2 ievieš ceļojumu apdrošināšanu ar īsziņu

Jānis Rancāns,18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 sadarbībā ar apdrošinātāju Balta sāk piedāvāt apdrošināšanu ar īsziņas palīdzību, atrodoties ārvalstīs.

Tūroperatora Tez Tour dati liecina, ka ceļotāju skaits šogad svētku laikā pieaugs par 22%, salīdzinot ar pērno gadu. Savukārt apdrošināšanas sabiedrības Balta dati liecina, ka vairāk nekā puse jeb 53% no visiem atpūtniekiem neapdrošina savus ceļojumus.

Ierodoties ārvalstīs, Tele2 un priekšapmaksas kartes Zelta Zivtiņa klients īsziņā saņems ceļojuma apdrošināšanas piedāvājumu par 1,49 latiem dienā. Lēmumu par tās iegādi varēs pieņemt turpmāko 12 stundu laikā.

Ja šis piedāvājums interesēs, klientam būs vien jānosūta atbildes īsziņa, norādot dienu skaitu, kuru plāno pavadīt konkrētajā valstī, savu personas kodu un vārdu un uzvārdu. Pēc tam klients saņems apstiprinājuma īsziņu ar polises numuru un informāciju, ka apdrošināšana stāsies spēkā pēc četrām stundām. Samaksa par ceļojuma apdrošināšanas polisi tiks pievienota Tele2 klientiem ikmēneša mobilo sakaru rēķinā, savukārt Zelta Zivtiņas klientiem maksa tiks uzreiz atrēķināta no priekšapmaksas kartes kredīta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir atzinis mobilo sakaru operatora Tele2 reklāmas kampaņu «Bezmaksas telefons pirmklasniekam» par maldinošu un agresīvu komercpraksi. PTAC ar pagaidu noregulējumu ir aizliedzis attiecīgo reklāmas kampaņu.

«Šogad Zelta Zivtiņas pirmklasnieku telefonu kampaņas noteikumi ir identiski tādai pašai mūsu kampaņai pērn. Pagājušajā gadā no PTAC puses nesekoja nekādas pretenzijas, no kā var secināt, ka Zelta Zivtiņa ievēroja labu reklāmas praksi. Tāpēc tagad esam patiesi izbrīnīti par PTAC atšķirīgo attieksmi vienādos apstākļos – sajūta ir kā loterijā. Vēlamies saprast šīs PTAC publiskās kampaņas patiesos iemeslus – vai valsts administratīvais resurss netiek izmantots konkurences ietekmēšanai,» DB vērtējumu sniedza Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Tele2 reklāmās tiek lietoti apzīmējumi – bezmaksas, pa brīvu un «Ls 0», kuri norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi ir jāveic maksājumi vismaz 1,75 Ls apmērā, skaidro PTAC. Tāpēc centrs atzīmē, ka šāda komercprakse ir jebkuros apstākļos maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu 1,75 Ls apmērā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Taisni otrādi – jutāmies apbēdināti.» Tā, vaicāta, vai justs gandarījums, apturot Tele2 reklāmu, kurā tika reklamēta mobilo tālruņu iegāde bez maksas, atbildējusi Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

«Diemžēl šī nebija pirmā reize, kad mums iznākusi saķeršanās ar Tele2,» viņa akcentējusi intervijā laikrakstam Latvijas Avīze.

«Ik gadu par šo uzņēmumu esam spiesti skatīt vismaz vienu negodīgas komercprakses lietu. Viena no pēdējām bija šie patērētājiem pilnīgi nesaprotamie Zelta zivtiņas cenrāži. Diemžēl Tele2 ir uzņēmums, kurš pastāvīgi uzkāpj vienam un tam pašam grābeklim. Rodas iespaids, ka tam ir izdevīgi neievērot likumu prasības,» skaidrojusi B. Vītoliņa.

Db.lv jau rakstīja - PTAC ir atzinis mobilo sakaru operatora Tele2 reklāmas kampaņu «Bezmaksas telefons pirmklasniekam» par maldinošu un agresīvu komercpraksi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir piemērojis 4000 Ls naudas sodu mobilo sakaru operatoram Tele2 par negodīgas komercprakses īstenošanu saistībā ar sarunu kartes Zelta Zivtiņas reklāmām. «Uzskatām, ka PTAC šo lēmumu pieņēmis nepamatoti, un to pārsūdzēsim likumā noteiktajā kārtībā tiesā,» DB informēja Tele2 Juridisko un regulēšanas lietu daļas vadītājs Aigars Evertovskis.

PTAC ir izvērtējis Tele2 reklāmas: «Nulles bez rāmjiem, ZZ Savējie, 0 sant. SMS, 0 sant. savienojums, 0 sant. zvani 0 sant. internets, atkal izdevīgāk», vai tās atbilst tiesību aizsardzību reglamentējošo un citu normatīvo aktu prasībām.

Tele2 vēstulē PTAC informē, ka, reklāmā izmantojot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, tiek reklamētas Zelta Zivtiņas tarifu plāna «Savējie» pozitīvās īpašības. Tele2 neizpratni raisa PTAC viedoklis, ka reklāmās izmantoto «0» simbolu izmērs var radīt tiesību aktu pārkāpumu. Vienlaikus Tele2 pauda PTAC apņemšanos rūpīgi izvērtēt reklāmas materiālos ietvertās informācijas vizuālo uztveri un tās atbilstību attiecīgo normatīvo aktu prasībām.

Viedierīces

Grib panākt, lai operatori informē, kurš ir «savējais»

Lelde Petrāne,28.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja zvanīsi savējiem, varēs runāt par velti!»

Aptuveni šādi un līdzīgi aicinājumi ik pa brīdim izskan no mobilo sakaru operatoru puses dažādās reklāmās. Savējie, proti, ir tie, kas ir tajā pašā operatora tīklā. Tiesa, šim šķietami brīnišķīgajam piedāvājumam ir kāda nepavisam ne mazsvarīga nianse - ir jāzina, kurš tad īsti ir savējais. Pretējā gadījumā nieka minūte uz citu tīklu ar nodokli var maksāt pat 20 santīmu, raksta laikraksts Diena.

Ivars Umbraško ar portāla manabalss.lv starpniecību esot nolēmis, ka, lai viss būtu godīgi, zvanītājam zvana laikā ir jāzina, uz kuru operatoru viņš zvana. Par to varētu vēstīt īpašs signāls. Mobilie operatori tomēr viņa ideju neatbalsta.

Tehnoloģijas

Bērni un jaunieši divreiz vairāk lieto internetu telefonā

Gunta Kursiša,14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu gadu laikā divkāršojies bērnu un jauniešu īpatsvars, kuri aktīvi lieto internetu mobilajos telefonos, un tas skaidrojams ar viedtālruņu plašāku izplatību un vecāku noteikto telefonu lietošanas ierobežojumu samazināšanos, liecina Latvijas Interneta asociācijas Net-Safe Latvia Drošāka interneta centra un Zelta Zivtiņas veiktā aptauja.

89% no aptaujātajiem bērniem un jauniešiem ir mobilais telefons ar iespēju lietot internetu, ko katru dienu izmanto aptuveni puse aptaujāto.

Līdz ar telefona pamatfunkciju izmantošanu jaunieši visbiežāk savos telefonos atskaņo mūziku, skatās video un spēlē dažādas spēles, liecina aptaujas rezultāti.

Pēdējo divu gadu laikā visstraujāk savu popularitāti ir palielinājusi komunicēšana sociālajos tīklos – šo iespēju savā mobilajā telefonā izmanto 44% aptaujāto bērnu un jauniešu. Tāpat ļoti aktīvi tiek izmantotas tādas telefona funkcijas kā Kalkulators un Plānotājs – tās lieto attiecīgi 80% un 65% respondentu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā šī rīta notikumus Ukrainā, “Tele2” uz laiku atceļ viesabonēšanas maksu zvaniem un mobilajam datiem, atrodoties Ukrainā.

Tas nozīmē, ka “Tele2” klienti mobilos sakarus Ukrainā var izmantot bez papildu maksas. Tāpat visiem “Tele2” un “Zelta Zivtiņas” klientiem starptautiskie zvani uz Ukrainu ir bez maksas.

Maksa par viesabonēšanas pakalpojumiem un starptautiskajiem zvaniem uz Ukrainu tiks kompensēta visiem “Tele2” klientiem – gan privātpersonām un biznesa klientiem, gan priekšapmaksas karšu lietotājiem.

“Mēs esam liecinieki notikumiem, kas demokrātiskā un brīvā pasaulē ir neaptverami. Sastopoties ar šiem milzīgajiem izaicinājumiem, palīdzēsim klientiem uzturēt kontaktus ar saviem tuviniekiem,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

“Tele2” kompensāciju par mobilo sakaru izmantošanu Ukrainā un starptautiskajiem zvaniem uz Ukrainu automātiski piemēros mobilo sakaru rēķinam mēneša beigās. “Zelta Zivtiņas” priekšapmaksas karšu lietotājiem tiks aktivizēti bezmaksas sakari Ukrainā un zvaniem uz Ukrainu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākta 13.janvāra ielas gājēju tuneļa rekonstrukcija un tā dizaina atjaunošana.

Paredzēts atjaunot tuneļa sienu dizainu. Rekonstrukcijas laikā tiks atjaunoti arī tuneļa griesti un kolonnas, kā arī tīrītas pievedošās ieejas. Tuneļa sienas tiks apstrādāta speciālā, pamatmateriālam piemērotā tehnikā. Attēls attiecīgi pēc apstrādes uz sienas tiks uzklāts ar speciālu līmplēvi, dažas tuneļa sienas daļas tiks arī krāsotas. Tās tiks pārklātas ar anti – graffiti pārklājumu, kas aizsargās sienas no ķēpājumiem. Atjaunošanas procesā tuneļa griestiem tiks veikts kosmētiskais remonts –atjaunotas bojātās vietas; pievedošās ieejas tunelī tiks tīrītas ar smilšu strūklu.

Pēc Rīgas domes pasūtījuma plānots mainīt arī tuneļa grīdu. Šis tunelis savieno universālveikalu Stockmann, Rīgas vecpilsētu un Rīgas Starptautisko autoostu. Dizaina atjaunošanas projektu virza Zelta Zivtiņa.

Tehnoloģijas

PTAC uzdod Tele2 atsaukt apgalvojumu, ka mobilajam internetam ir zemākā cena

Sanita Igaune,25.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir uzdevis tiesisku pienākumu Tele2 mēneša laikā publicēt saziņas līdzekļos paziņojumus, ka uzņēmums atsauc maijā un jūnijā reklāmās nepatiesi pausto apgalvojumu, ka Tele2 mobilajam internetam ir zemākā cena.

PTAC norāda, ka šajos mēnešos dažādās interneta vietnēs, presē un televīzijā Tele2 sniedza priekšapmaksas sarunu kartes Zelta Zivtiņa (ZZ) mobilā interneta reklāmas, kurās tika norādīts, ka attiecīgajam internetam ir «zemākā cena par 1 megabaitu! Lai pieslēgtu datu tarifu, sūti burtu «D» uz 1616. Faktiskā cena – no 3,9 līdz 5,1 sant./MB atkarībā no ZZ atjaunošanas nomināla. Uzskaites tarifs – 7 sant./MB». Televīzijā izplatītajās reklāmās norādīts, ka attiecīgā cena ir «zemākā Latvijā».

PTAC pieprasīja operatoram sniegt pierādījumus par informācijas patiesumu. Tele2 centram paskaidroja, ka reklāmā minētais apgalvojums iekļauts pēc konkurentu līdzvērtīgu piedāvājumu analīzes. Tele2 norāda PTAC, ka «mobilo sakaru priekšapmaksas karšu interneta pakalpojumu segmentā līdzvērtīgu pakalpojumu piedāvā tikai LMT, Amigo karte – cena 23,3 – 30,3 santīmi par vienu megabaitu. LMT, O!Karte un Bite Latvija BiFri nepiedāvā klientiem interneta pakalpojumus ar iespēju nopirkt vienu megabaitu. Gan O!Karte, gan BiFri piedāvā iespēju izmantot interneta pakalpojumus, norēķinus veicot atbilstoši piekļuves termiņam laika izteiksmē – diena un tamlīdzīgi. Neviens no piedāvātajiem nomināliem nav zemāks par Zelta Zivtiņas viena megabaita cenu.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 pārsūdzēs PTAC lēmumu, kurā operatoram uzdots mēneša laikā publicēt saziņas līdzekļos paziņojumus, ka uzņēmums atsauc maijā un jūnijā reklāmās nepatiesi pausto apgalvojumu, ka Tele2 mobilajam internetam ir zemākā cena.

«Esam iepazinušies ar PTAC lēmumu un izlēmuši, ka to pārsūdzēsim, jo esam pārliecināti, ka esošie un potenciālie priekšapmaksas sarunu kartes Zelta Zivtiņa klienti ir saņēmuši pareizu informāciju par mūsu piedāvājumu. Mēs nevaram piekrist PTAC nostājai, kas liedz patērētājiem sniegt informāciju par pakalpojumu faktiskajām cenām. Bonusu piemērošana nedrīkstētu būt par iemeslu pārmetumiem, jo klienti tos lieto sen un saprot,» DB viedokli pauž Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Vienlaikus Tele2 ir izbrīnīts, ka PTAC šo lēmumu publicējis piecus mēnešus pēc attiecīgās kampaņas un izdara to laikā, kad Zelta Zivtiņai jau iet cita kampaņa par mobilā interneta piedāvājumu tikai par daudz zemāku cenu.

Tehnoloģijas

Dod priekšu sarunu kartēm

Sanita Igaune,01.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā audzis sarunu karšu izmantotāju skaits, visvairāk jeb 700 tūkst. ir Zelta Zivtiņai.

Vislielākā artava sarunu karšu jomā ir mobilo sakaru operatoram Tele2, jo Zelta Zivtiņai (ZZ) šobrīd ir mazliet vairāk nekā 700 tūkst. klientu. Lai arī ir novērojama zināma mainīgā daļa, DB atzīmē Zelta Zivtiņas zīmola vadītāja Alise Avota, ZZ karšu skaits ir saglabājies stabils jau vairākus gadus. Taču kopējais iedzīvotāju skaits Latvijā samazinās, līdz ar to var secināt, ka sarunu kartes iedzīvotāji izmanto aktīvāk. Arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) viceprezidents Ingmārs Pūķis DB norāda, ka pēdējā laikā ir vērojams LMT sarunu kartes OKartes lietotāju skaits pieaugums. Savukārt Bites karti ik mēnesi uzsāk lietot par 40% vairāk klientu, nekā tas bija gada sākumā, DB stāsta Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne. Kopumā Latvijā ir aptuveni 2,55 milj. mobilo sakaru lietotāju. Sarunu karšu artava no kopējā mobilo sakaru lietotāju skaita varētu būt aptuveni 35-40%. «Latvijā sarunu kartes iedzīvotāji izmanto daudz vairāk nekā vidēji Eiropā,» DB sacīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs uzrakstīsim Tev svarīgo! Esejas, domraksti, recenzijas un studiju darbi - mēs izstrādājam akadēmiskos darbus par jebkuru Tev nepieciešamo tēmu!» ar šādu uzsaukumu jau trīs nedēļas darbojas portāls akademika.lv, kas, pēc pašu teiktā, nodrošina akadēmiskās konsultācijas un darbu paraugus. Augstskolu pārstāvji gan ir pārliecināti, ka tas ir klajš ētikas, kā arī, iespējams, juridisko aktu pārkāpums. Un, lai gan nevienam nav noslēpums, ka akadēmisko darbu rakstīšanu studentiem par naudu piedāvā gan privātpersonas sludinājumu portālos, gan citi līdzīga tipa portāli, tomēr šis ir pirmais gadījums, kad šāda veida portāla darbība tiek deklarēta kā atbilstoša Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un ētikas normām, piektdien raksta laikraksts Diena.

Par 60 lappušu gara maģistra darba ekonomikā izstrādi studentam būtu jāmaksā portālam akademika.lv vismaz 540 eiro. Atkarībā no akadēmiskā darba līmeņa cenas svārstās no pieciem līdz 25 eiro par vienu lapu. Portāla īpašnieki apgalvo, ka piedāvātie darbi nav plaģiāti, jo katrs darbs tiek izstrādāts pēc individuāla pasūtījuma un iepriekš nekad nav publicēts. Portāla lietošanas noteikumos arī rakstīts, ka klientam jāapstiprina, ka šie darbi nav nododami tālāk. Tas nozīmē, ka par samērā lielu summu studentam tiek piedāvāts, piemēram, maģistra darba paraugs, no kura students var vien iedvesmoties. Tomēr, iedziļinoties sīkāk, šķiet, tās ir tikai atrunas. Piemēram, portāla konsultants sarakstē liek noprast, ka darba paraugu tomēr var arī uzdot par savu. Uz jautājumu, vai tomēr nesanāks plaģiāts, ja students to nodos, konsultants atbild: «Kurš to noteiks? Iedomājies, ka arī mēs vienkārši izliksim tavas domas uz papīra. Tehniski tas nav plaģiāts, bet gan tavs darbs, kura tapšanā būsim piedalījušies mēs.» Šādu saraksti sociālajos tīklos publicējis Rīgas Stradiņa universitātes lektors Klāvs Sedlenieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PTAC uzlicis Tele2 pārtraukt sniegt reklāmas, kurās salīdzināti sarunu kartes Zelta Zivtiņa un LMT priekšapmaksas kartes O!Karte tarifi, izmantojot identiskus reklāmas tēlus – dzelteno un zaļo cilvēciņu.

Tas darīts, jo PTAC secinājis, ka Tele2 maldina patērētājus par patieso reklāmu devēju un patiesajām zvanu tarifu maksām.

Tādējādi patērētāji varētu pieņemt tādus lēmumus par līgumu slēgšanu, kādus tie citādi nebūtu pieņēmuši un šo lēmumu rezultātā patērētājiem var tikt radīts tūlītējs un būtisks ekonomisko interešu kaitējums, norāda PTAC.

«Mēs zinām, ka PTAC ir veicis sarežģīta gadījuma novērtējumu, tādēļ vēlamies, lai PTAC lēmums būtu objektīvs. Šajā gadījumā uzskatām, ka lietai ir vairāki būtiski aspekti, kas nav ņemti vērā,» Db sacīja Tele2 pārstāve Vita Sirica.

Viņa norādīja, ka Tele2 PTAC lēmumu pārsūdzēs, aicinot objektīvāk un rūpīgāk izvērtēt tieši maldinošo LMT reklāmu saturu, jo konkurents reklāmās izvēlējies salīdzināt pēc būtības atšķirīgus tarifu plānus.

Tehnoloģijas

Klientu apmierinātības tops – Bite, OKarte, LMT un Zelta Zivtiņa

Sanita Igaune,24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas iedzīvotāju apmierinātība ar mobilo sakaru operatoriem nav īpaši mainījusies. Visās trīs valstīs, izmaiņas ir mazāk par punktu 100 punktu skalā. Latvijas (80,7) un Lietuvas (80,9) respondenti ir vairāk apmierināti ar saviem mobilo sakaru operatoriem, nekā Igaunijas (75,8), secināts EPSI Baltic pētījumā.

Saskaņā ar aptauju, Latvijā privātpersonu segmentā, Bite ir ieguvusi vislielāko punktu skaitu (80,1). Otrā vietā ir Okartes lietotāji (77,5), bet trešo vietu dala LMT (75,4) un Zelta Zivtiņa (75,7).

Tele2 klienti šogad ir nedaudz par (+1) apmierinātāki ar savu operatoru, nekā pērn, Bite un Zelta Zivtiņas klientu novērtējumi gandrīz nemainījās, bet LMT (-1,7) un Okartes (-1,6) lietotāji ir nedaudz mazāk apmierināti nekā pirms gada.

Klientu apmierinātību ar mobilā telefona operatoru ietekmē uzņēmuma tēls, klientu gaidīta un reāla pakalpojumu kvalitāte, apkalpošanas kvalitāte un izmaksu atbilstība kvalitātei.

Eksperti

Kā atpazīt meteorītu?

Silvestrs Savickis,29.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starptautiskajā meteoriādē man neatbildēti ir palikuši divi jautājumi. Pirmais – par kompetenci, otrais - arī par kompetenci.

Pirmkārt, nav un nevar būt viennozīmīga vērtējuma Tele2 t.s. mārketinga akcijai. Skaidrs, ka galvenie un varbūt arī vienīgie, kas var priecāties par «izdevušos» pasākumu ir tikai tā organizatori - re, kā mums kruta sanāca! Toties visi pārējie ir vienkārši, piedodiet, piečakarēti. Un galvenokārt žurnālisti, kas vienkārši iekrita uz viltus ziņu. Tāpēc, visticamāk, ka tie pasākuma organizatoram atspēlēsies un pozitīvu publicitāti šis mobilais operators vēl ilgi negūs. Diezin vai tas ir tas, ko viņi to gribēja.

Nākamie piečakarētie ir valsts varas un zinātnes struktūru pārstāvji. Zinu, ka tiek prognozēti laika apstākļi, vētras, plūdi, zemestrīces utt. Nezinu, vai ir kādas pazīmes, pēc kurām var noteikt, ka tāds dabas brīnums kā meteorīts ir atstājis savu orbītu un bīstami pietuvojies zemei, bet, manuprāt, 21. gadsimtā kaut kādai prognozēšanas vai meteorītu un citu strauji krītošu objektu atpazīšanas sistēmai vajadzētu būt. Ja nav, tad zinātnei ir vieta attīstībai, bet tikmēr nākamā reklāmas akcija varētu būt paziņojums par saules aptumsumu Bolderājas jūrmalas kāpās, kur piena firma sabraukušajiem zinātniekiem un policistiem varētu dalīt bez maksas jaunu saldējuma modeli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāpnieki joprojām turpina ar mobilo tālruņu īsziņu palīdzību censties apkrāpt lētticīgos Latvijas iedzīvotājus. Ar dažu dienu intervālu portālam par šādām īsziņām sūdzējušies divi lasītāji, turklāt viens ar krāpniekiem arī sazinājies.

Kāda sieviete rādīja, ka no numura 27421569 saņēmusi īsziņu ar sekojošu tekstu: «Apsveicam! Jusu numurs akcija laimeja 300Ls.Lai sanemtu laimestu zvaniet 5min.laika pec SMS atversanas INFO-27578963.Ar cienu LMT,Tele2,ZZ.Okarte.» Viņai gan nav bijušas nekādas šaubas, ka tā ir ziņa no krāpniekiem, bet smieklus izraisījis tas, ka īsziņas beigās uzrādīti divi konkurējoši operatori - LMT un Tele2. Viņa teica, ka uz nevienu no numuriem noteikti nezvanīs.

Savukārt kāds vecāka gadagājuma vīrietis, kurš arī saņēmis īsziņu ar iepriecinošu vēsti par 300 latu laimēšanu, noticējis un steidzies to pavēstīt savai dzīvesbiedrei, kura gan bija dzirdējusi par šādu krāpnieku uzdarbošanos un brīdināja «neiekrist viņu nagos». Vīrietis tomēr ziņkārības pēc nolēmis piezvanīt uz norādīto numuru. Tur viņam laipni atbildēts, ka jādodas iegādāties divas, kā stāstīja vīrietis, dārgas Zelta Zivtiņas, bet pēc tam uz norādīto numuru jānosūta īsziņa ar atjaunošanas kodiem un konta numuru. Tad, kad vīrietis sacījis, ka viņš pēc naudas aizbrauks pats, lai pasaka adresi, saruna pārtrūkusi.

Tehnoloģijas

Nacionālajam mūzikas straumēšanas servisam grūts sākums

Jānis Rancāns,06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vērienu darbu sākušajam mūzikas straumēšanas servisam šobrīd nedarbojas interneta versija, tādējādi sarežģījot mūzikas klausīšanos datorā. Pakalpojuma izstrādātāji norāda, ka pie šīs problēmas tiekot strādāts.

Tikmēr pakalpojuma Streamus.com, kas gan atšķiras no mūsu Streamus.lv, radītājs Šons Andersons (Sean Anderson) sarunā ar Db.lv norāda, ka cilvēki, kas izstrādā streamus.lv ir jauki un draudzīgi, «taču viņi nezina, kā izstrādāt kvalitatīvu programmatūru». «Personīgi es domāju, ka streamus.lv gadījumā 99% ir mārketings, bet 1% ir programmēšana,» tā Š. Andersons.

Augusta sākumā darbību sāka ar Tele2 līdzdalību tapušais streamus.lv mūzikas straumēšanas pakalpojums. Pakalpojums tika atklāts ar koncertu Kalnciema kvartālā, kur uzstājās pazīstami Latvijas mūziķi. Streamus.lv izstrādātāji norādīja, ka ar jaunā pakalpojuma līdzdalību būs iespējams mūziku klausīties datorā, apmeklējot interneta vietni streamus.lv vai lejupielādējot straumēšanas pakalpojuma aplikāciju viedtālrunī.

Tehnoloģijas

Pētījums: visuzticīgākie klienti sarunu kartei Amigo

,02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāka daļa jeb 85% mobilo sarunu kartes Amigo (LMT) klientu arī turpmāk plāno lietot Amigo pakalpojumus. Tam seko LMT pieslēguma lietotāji - 82% un Tele2 sarunu kartes Zelta Zivtiņas klienti - 77%, liecina TNS Latvija veiktais pētījums.

Zemāks rādītājs ir Tele2 pēcapmaksas pakalpojumiem: 65% operatora klientu norādījuši, ka arī turpmāk izmantos Tele2 pakalpojumus. Savukārt Bite Latvija attiecīgais rādītājs ir 64%.

Pētījums parāda, ka nozarē vidēji savam pieslēguma veidam piesaistīti ir 82% lietotāju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labrīt!

Db.lv piedāvā īsu ieskatu ziņās, kas šorīt aktuālas Latvijā un pasaulē:

Latvija

Pirmdien apturēta a/s GE Money Bank izsniegtā licence kredītiestādes darbībai, kā arī ļauts banku reorganizēt par komercsabiedrību, kas nesniedz kredītiestādes pakalpojumus. Saskaņā ar Kredītiestāžu likumu banka var atteikties no licences, ja tās akcionāri lēmuši par bankas reorganizāciju un ir izpildītas visas saistības pret noguldītājiem.

Neņemot vērā pašvaldību vadītāju, kā arī Vides un reģionālās attīstības ministrijas protestus, Rīgas domes iniciatīva diferencēt sabiedriskā transporta braucienu cenas rīdziniekiem un Rīgā nedeklarētajiem turpina virzību. Šorīt Rīgas mērs Nils Ušakovs pauda – VARAM nav juridisku iemeslu aizliegt Rīgas domei sniegt rīdziniekiem atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā. «Ņemot vērā esošo tiesisko rāmi, ministrija nevar aizliegt Rīgas domei saviem pasažieriem sniegt atlaides sabiedriskajā transportā,» raidījumā 900 sekundes izteicās N. Ušakovs.