Jaunākais izdevums

Baltkrievijai domātā Venecuēlas nafta, visticamāk, tiks pārkrauta caur Rīgas, nevis Ventspils ostu, uzskata Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

Viņš norādīja - ja tiek panākta vienošanās par cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu, Venecuēlas nafta noteikti tiks pārkrauta Ventspils ostā, bet, pēc Loginova rīcībā esošās informācijas, šāda vienošanās netiks panākta un tādējādi Venecuēlas nafta tiks pārkrauta Rīgā.

«Ja politiskā līmenī tiek panākta vienošanās par cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu, Ventspils ostai nav neviena konkurenta. Tomēr, viesojoties Rīgas ostā, Baltkrievijas premjers skaidrā un gaišā krievu valodā pateica, ka Baltkrievijas puse šī cauruļvada līdzīpašniecei Krievijas kompānijai Transņeftj prasījusi atļauju par tā izmantošanu, uz ko Krievijas uzņēmums atbildēja noraidoši,» viņš sacīja.

Loginovs paskaidroja, ka Krievijai nav nekādas intereses dot Baltkrievijai pieeju šim cauruļvadam. Pēc viņa teiktā, pašlaik Baltkrievija no Krievijas saņem naftu, kuru pārstrādā naftas produktos dažādu Krievijas uzņēmumu vajadzībām. «Tādējādi krievi līdz šim arī šo produktu tirgoja, bet baltkrievu naftas pārstrādātājiem līdz pat šim brīdim nebija neviena sava produkta. Tagad baltkrievi iegādāsies Venecuēlas naftu, pārstrādās to, bet vēlāk pārdos pasaules tirgū. Ņemot vērā, ka cauruļvada izmantošana ir liegta, īsākais ceļš Baltkrievijai domātās naftas un naftas produktu transportēšanai ir caur Rīgas ostu. Tomēr Rīgas osta pagaidām šīs kravas vēl nevar paņemt,» atzina Loginovs.

Viņš klāstīja, ka naftas pārkraušanai Rīgas brīvostā jāizveido attiecīga infrastruktūra - naftas rezervuāri, dzelzceļa pārsūknēšanas estakādes, lai atvesto naftu salietu vagonos.

«Protams, ir arī otrs variants - uzbūvēt jaunu cauruļvadu uz Baltkrieviju,» minēja Loginovs, atzīstot, ka šāda iespēja Latvijā netiek izskatīta, lai gan, pēc viņa teiktā, Daugavas izmantošana tranzīta biznesam būtu apsveicama. «Uz iekšējo ūdeņu aktīvāku izmantošanu pašlaik virzās visa pasaule, jo tas ir ekonomiskākais kravu transportēšanas veids. Lai radītu šādu tranzīta ceļu, jāveic nopietni infrastruktūras attīstības darbi. Tomēr tas ir pats drošākais veids, kā nākotnē nodrošināt stabilu transporta infrastruktūru, zem Daugavas izbūvējot ne vien naftas, bet arī gāzes vadu uz to pašu Baltkrieviju. Daugava tomēr ir valsts manta, un, lai izveidotu šādus infrastruktūras objektus, nav jāatpērk ne zeme, ne mājas, ne meži,» sacīja Loginovs.

Viņš arī informēja, ka pašlaik baltkrievi Venecuēlas naftu ved caur Klaipēdu un Tallinu un Ventspils šajā ziņā Rīgai neesot konkurents. «Ventspils priekšrocība būtu naftas un naftas produktu cauruļvads. Tomēr kaut kādu iemeslu dēļ tas nedarbojas. Tad nu atliek naftu uz Baltkrieviju vest pa dzelzceļu. Šajā momentā Ventspils priekšrocības samazinās, jo Rīgas osta ir par apmēram 100 kilometriem tuvāk nekā Ventspils. Tādējādi, ja Venecuēlas naftas piegādes būs ilgtermiņa projekts, transportēt naftu caur attālāku ostu nebūtu ekonomiski izdevīgi. To atzīst arī baltkrievi,» viņš pavēstīja.

Loginovs stāstīja, ka baltkrievu interese par Rīgas ostas izmantošanu Venecuēlas naftas tranzītam ir ļoti liela. «Atminos, ka Baltkrievijas premjers trīs stundas braukāja pa Rīgas ostu, fiziski novērtēja visu infrastruktūru un runāja par tranzīta iespējām ar ostā strādājošiem uzņēmējiem. Jāteic, ka tas bija kaut kas neredzēts,» minēja Loginovs.

Savukārt vienojoties par naftas transportēšanu pa cauruļvadu Ventspils-Polocka, neviena Venecuēlas naftas krava Rīgas brīvostā nenonāks. «Mēs Ventspils ostai nevēlamies atņemt nevienu kravu. Ja Ventspils vienosies par cauruļvada iedarbināšanu, neviena Baltkrievijai domātā naftas krava Rīgā neienāks,» uzsvēra Loginovs.

Latvijas Satiksmes ministrija (SM) paudusi cerību, ka Baltkrievija un Latvija spēs rast abpusēji izdevīgus nosacījumus un vienosies par ilgtermiņa sadarbību Venecuēlas naftas tranzītā uz Baltkrieviju.

Venecuēlas prezidents Ugo Čavess pavasarī pēc tikšanās ar Baltkrievijas prezidentu Aleksandru Lukašenko paziņoja, ka Venecuēla no maija sāks pārdot 80 tūkstošus barelu naftas dienā Baltkrievijai, kas ar kaimiņvalsti Krieviju nespēj vienoties par naftas importu un tā tarifiem.

Rīgas brīvosta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita pērn bija lielākā osta Latvijā. Šā gada pirmajos mēnešos tā gan atpalika no Ventspils ostas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Leiši grib garantijas par Venecuēlas naftas piegādi

LETA, 29.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas kompānija Klaipedos nafta gribētu, lai Minska sniedz garantijas, ka Venecuēlas nafta Baltkrievijai caur Klaipēdu tiek piegādāta vismaz divus gadus, piektdien paziņojis premjerministrs Andrjus Kubiļus.

Pēc viņa teiktā, tas šobrīd ir vienīgais apstāklis, kas kavē galīgi vienoties par Venecuēlas naftas tranzītu caur Lietuvu uz Baltkrieviju, jo politiska vienošanās par to jau panākta.

Līdz 1.novembrim Baltkrievijas un Lietuvas darba grupām jāsagatavo atzinumi par Baltkrievijas sašķidrinātās gāzes termināļa attīstību un Lietuvas jaudu izmantošanu Venecuēlas naftas transportēšanai uz Baltkrievijas rūpnīcām.

«Diskusijas tiešām bijušas ļoti vērtīgas, konstruktīvas, pozitīvas, un politiskā līmenī nekādu problēmu attiecībā uz Venecuēlas naftas transportēšanu caur Lietuvu nav,» sacījis premjers, piebilzdams, ka uzņēmumiem atlicis vienoties par to, lai darījums būtu komerciāli izdevīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai vajadzīgs saimnieks, norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, kurš asi kritizē valsts pārvaldes aparātu un visos līmeņos vērojamo birokrātiju, kā arī Latvijas īpatnību «ar prieku izkarināt visu netīro veļu».

«Valdība mainās, viens nāk, otrs aiziet, viens otru aprej, izsmej - tā ir nacionālā traģēdija. Un kas būs tālāk? Tagad Latvijai vajadzīgs viens saimnieks, kurš atnāktu - varbūt līdzīgi Kārlim Ulmanim. Un pateiktu: «Man vajag vienu ārlietu ministru, vienu satiksmes ministru, vienu izglītības ministru, un mēs visi trīs strādāsim.» Valsti ir jāmāk vadīt. Bet kas notiek tagad? Kaut kādas koalīcijas, par ministru var kļūt jebkurš, lai kļūtu par deputātu, pat nevajag izziņu, ka tu, piemēram, vakar neesi bijis trakomājā,» intervijā žurnālam Kapitāls saka Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Viņš norāda, ka īsti profesionāļi strādā privātos kantoros un «nekur nelien». Arī ministru vidū ir profesionāli cilvēki, bet viņiem apkārt mēdz būt dažādi nesaprotamas izcelsmes personāži, par kuriem nav skaidrs, ar ko viņi nodarbojas un kā interesēs strādā. Un ministri to pat nezina, jo nevar aptvert itin visu uz pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Analītiķi paredz naftas tirgus «saviļņošanos» pēc Čavesa nāves

Jānis Rancāns, 06.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Venecuēlas pretrunīgā prezidenta Ugo Čavesa nāves naftas tirgū paredz ievērojamas svārstības, jo samazināsies Venecuēlas naftas ražošanas apjomi. Tomēr ilgtermiņā situācija ar naftas eksportu varētu uzlaboties.

Ugo Čavesa valdīšanas laikā Venecuēlas, kas ir OPEC dalībvalsts un kuras naftas rezerves tiek lēstas kā vienas no lielākajām pasaulē, naftas eksperts samazinājās no trīs miljoniem barelu dienā 2000. gadā, līdz 1,7 miljoniem barelu 2011. gadā. Lai gan U. Čavess ienākumus no naftas pārdošanas izmantoja sociālo programmu uzturēšanai, tomēr investīcijas nozarē bija relatīvi minimālas, raksta AP.

Analītiķi prognozē, ka Venecuēlas līdera nāvei sekojoša politiskā nestabilitāte varētu naftas ieguves nozari valstī bremzēt vēl vairāk. Lai atgūtos un palielinātu ražošanas apjomus un eksportu, Venecuēlas naftas nozarei būtu nepieciešami vairāki gadi un arī tādā gadījumā, ja jaunā valdība to padarītu par prioritāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas sabrukums rada reģionālo migrācijas krīzi; režīma maiņa tomēr nebūtu panaceja

Venecuēlas nacionālās valūtas bolivāra hiperinflācija ir ne vien ekonomikas sabrukuma simptoms, bet arī sociālistiskas aizbildniecības un autokrātisma mantojums. Centieni maskēt nemākulīgu, jo ekonomiski neargumentētu, valsts pārvaldi aiz piedrukātas naudas kalniem ir šīs Latīņamerikas valsts iesīkstējusi tradīcija. Investīciju analītikas portāls investing.com lēš, ka Venecuēlā kopš 60. gadu sākuma naudas masa ir pieaugusi gigantiskā apmērā – vairāk nekā par 46 miljardiem procentu.

Pēc Venecuēlas politiskās opozīcijas aplēsēm, jūlijā inflācija sasniedza rekordu Latīņamerikas vēsturē – 83 tūkstošus procentu pret pērnā gada jūliju, raksta Financial Times. Visa gada griezumā inflācija noteikti būs vairākos simtos tūkstošu procentu liela, un Starptautiskais Valūtas fonds to prognozē pat miljonu procentu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Sociālisma paradīzes ekonomika šogad pēc krituma par 80% var pieaugt

Jānis Šķupelis, 25.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no mūsdienu ekonomikā pašiem lielākajiem lokālajiem haosiem jau gadiem vērojams Venecuēlā. Tiesa gan, šobrīd daļa ekonomistu šīs valsts kritienam ekonomiskajā bezdibenī tomēr sāk saskatīt beigas.

Proti, tiek lēsts, ka šīs valsts tautsaimniecība šogad varētu pieaugt pirmo reizi gandrīz 10 gados. Kopš 2012. gada Venecuēlas IKP ir sarucis aptuveni par 80%. Savukārt, nu, piemēram, Šveices Credit Suisse Group lēsusi, ka Venecuēlas ekonomika šogad varētu augt par 4%, ja izpaliek kādi jauni ar Covid-19 izplatīšanos saistītie ierobežojumi. Līdzīgi Venecuēlas ekonomikas pieaugumu paredz arī vairāki citi prognozētāji. Tāpat nosacīti "mērena" šajā valsī nu ir kļuvusi inflācija, kur maijā tā atradās "vien" pie 2,7 tūkst. procentu atzīmes. Piemēram, 2019. gadā tā palēcās līdz 350 tūkstošiem procentiem.

Piemēram, Bloomberg ziņo, ka šai vienlīdzības "sociālisma paradīzei" no bedres ārā gluži kā par spīti palīdzējušas ārā rāpties uz kapitālismu vērstas reformas. Mazināta cenu kontrole un subsīdijas, piemēram, degvielai. Tāpat atcelti vairāki ierobežojumi, kas saistīti ar vietējas valūtas mīšanu uz ārvalstu valūtām (pēc kurām šajā valstī pieprasījums tāpat bija radījis melno tirgu). Tiek ziņots, ka šobrīd Venecuēla tāpat gandrīz viss tiekot cenots ASV dolāros nevis vietējos bolivāros, kuri līdz ar pirms tam aktuālo valdības politiku zaudēja gandrīz visu savu vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Venecuēlas nafta tikusi arī igauņiem

Elīna Pankovska, 26.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eurodek bijušais termināls, kas atrodas Muuga ostā, pēdējo mēnešu laikā saņēmis un nosūtījis uz Baltkrieviju pa dzelzceļu vairāk nekā pusmiljonu tonnu jēlnaftas no Venecuēlas, raksta telegraf.lv.

Bez Igaunijas par Venecuēlas naftas tranzītu uz Baltkrieviju cīnās arī Lietuva, Latvija un Ukraina. Piemēram, vairāk nekā 700 tūkst. tonnas naftas saņēmušas arī Odesas ostas.

«Iemesls kāpēc Baltkrievija izvēlējās Muggas ostu naftas tranzītam ir saistīts ar tās infrastruktūru, kā arī termināla un dzelzceļa iespējām,» norādījis Tallina Sadam vadītājs Ains Kaljurands. Pēc viņa vārdiem, visām pārējām Baltijas jūras ostām ir nepieciešamas papildus investīcijas.

Pēc Tallinas ostas datiem, Baltkrievija nākamgad plāno importēt apmēram 10 milj. tonnas jēlnaftas no Venecuēlas. Tomēr pagaidām nav zināms, kuras tieši ostas šim mērķim tā plāno izmantot. Acīmredzot Baltkrievija patlaban izmēģina dažādus variantus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

ĀM: Latvijas valstspiederīgajiem jāizvērtē iespējas izceļot no Venecuēlas

LETA, 26.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiem Latvijas valstspiederīgajiem, kuri pašlaik atrodas Venecuēlā, būtu jāizvērtē iespēja izceļot no šīs valsts, brīdina Latvijas Ārlietu ministrija (ĀM).

Ministrija aktualizētajā ceļojuma brīdinājumā saistībā ar situāciju Venecuēlā «stingri aicina neapmeklēt» Venecuēlu. Valstspiedrīgajiem, kas atrodas Venecuēlā, tiek ieteikts izvērtēt iespēju izceļot no valsts, jo drošības situācija jebkurā brīdī var strauji pasliktināties, brīdina ĀM.

Gadījumā, ja tiek pieņemts lēmums palikt Venecuēlā, ministrijas darbinieki aicina sekot līdzi notikumiem valstī un rūpēties par personīgo drošību.

Iepriekš ministrija jau informēja, ka līdz šim nav saņēmusi Venecuēlā dzīvojošo Latvijas valstspiederīgo lūgumus pēc palīdzības. Vienlaikus ĀM rīcībā ir ziņas, ka viena ģimene no Venecuēlas pirms vairākiem mēnešiem pārcēlās uz dzīvi Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Čavesam sākušās smagas pēcoperācijas komplikācijas

Jānis Rancāns, 04.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venecuēlas prezidentam Ugo Čavesam ir «smags elpceļu iekaisums», kas traucē elpošanu un apgrūtina viņa atveseļošanos pēc vēža operācijas Kubā, pavēstījusi Venecuēlas valdība.

Dienvidamerikas valsts līderis jau vairāk nekā trīs nedēļas nav parādījies sabiedrībā un Venecuēlas valdība norāda, ka viņš jau pēc ceturtās pārciestās vēža operācijas atrodas sarežģītā stāvoklī. Līdz šim Venecuēlas valdība nav atklājusi, ar kādu vēža veidu sirgst Ugo Čavess. Zināms tikai, ka slimība skārusi Venecuēlas līdera iegurņa zonu.

«Infekcija izraisījusi elpošanas nepietiekamību, kura jāārstē ar speciālām metodēm,» teikts Venecuēlas izplatītajā paziņojumā. Venecuēla plašāk U. Čavesa veselības stāvokli nav komentējusi. Savukārt Venecuēlas viceprezidents Nikolass Maduro iepriekš norādīja, ka U. Čavess ir pie pilnas apziņas un ir pārliecināts par saviem spēkiem slimības, lai tādējādi izgaiņātu pieaugošās bažas, ka valsts ilggadīgais līderis atrodas tuvu nāvei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabos Rīgas brīvostas tēlu, pabeigs Krievu salas projektu un izstrādās ilgtermiņa stratēģiju

Šādu apņemšanos sarunā ar Dienas Biznesu pauž jaunais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Kas Jūs īsti pamudināja piedalīties konkursā uz šo amatu un tādējādi izgaismoties? Jo viena lieta ir būt Rīgas brīvostas flotes (RBF) direktoram un VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) padomes priekšsēdētājam, kas ikdienā vismaz vēsturiski nav bijuši starmešu gaismā, bet pavisam cita publicitāte ‒ vienas vai otras problēmas dēļ ‒ Rīgas brīvostas pārvaldniekam.

Osta mani vienmēr ir interesējusi. Jūras transporta bizness ir tas, ar ko tieši vai pastarpināti visu savu darba mūžu esmu bijis saistīts. Skatoties uz Latviju no attīstības viedokļa, nav jau nemaz tik daudz nozarei nozīmīgu organizāciju vai uzņēmumu. Līdz ar to mans lēmums bija organisks. Neesmu gan liels publicitātes piekritējs. Manuprāt, sabiedrības uzmanība Rīgas brīvostai ir nedaudz pārspīlēta. Tam ir savi iemesli, vēsturiski zināmā mērā arī Loginova faktors. Taču osta ir saimnieciska struktūra, un tai savā būtībā nevajadzētu atšķirties no citām ostām. Protams, tā ir mūsu galvaspilsēta, kur koncentrējas liela daļa ekonomiskās aktivitātes. Vēsturiskais publicitātes fons gan nekur momentā nepazudīs, un ar to man būs jāsaskaras. Esmu apņēmības pilns uzspodrināt brīvostas tēlu sabiedrības acīs, ko kopā ar komandu arī izdarīsim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas Citadele pārdošanas līgumu vairs nevarēja uzlabot, jo valdībā šonedēļ akceptēto variantu potenciālais investors ASV fonds Ripplewood bija atzinis par gala versiju, šodien LNT raidījumam 900 sekundes sacīja Privatizācijas aģentūras (PA) valdes locekļa amata kandidāts, līdzšinējais PA Komercdarbības dienesta vadītājs Vladimirs Loginovs.

Vienmēr var labāk, taču sarunās ar konkrēto investoru panākt uzlabojumus vairs nevarēja, atzina Loginovs, atgādinot, ka sarunas par līguma detaļām ilga trīs mēnešus.

Kā ziņots, pēc līdzšinējās PA valdes atkāpšanās Ekonomikas ministrijai jāieceļ jauna valde, bet patlaban ir atrasts tikai viens kandidāts - Loginovs. Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP/V) prognozēja, ka apmēram nedēļas laikā varētu atrast otru PA valdes locekli, kuram pirms līguma parakstīšanas vēl būs ar to jāiepazīstas.

Loginovs uzskata, ka līgumu izdosies parakstīt tuvākās nedēļas laikā vai nedaudz ilgāk.

Viņš atzina, ka tiek apspriesti vairāki kandidāti otra valdes locekļa amatam, taču tas ir PA akcionāra – Ekonomikas ministrijas – atbildības lokā. Loginovam pašam neesot padomā neviens kandidāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

KNAB piemēro 150 latu naudas sodu Rīgas brīvostas pārvaldniekam Loginovam

LETA, 12.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) piemērojis 150 latu naudas sodu Rīgas brīvostas pārvaldes pārvaldniekam Leonīdam Loginovam saistībā ar dienesta automašīnas nomas līguma slēgšanu, informē KNAB.

Lai arī naudas sods piemērots pērnā gada nogalē, Loginovs ir neveiksmīgi tiesājies un atbilstoši kārtībai KNAB tikai vakar savā mājaslapā publiskojis šo faktu.

KNAB konstatējis, ka Loginovs, izdodot 2011.gada 28.septembra rīkojumu un noslēdzot automašīnas nomas līgumu ar Rīgas Brīvostas pārvaldes pārvaldnieka vietnieku Aigaru Pečaku, pamatojoties uz kuru Pečaks lietoja pārvaldes automašīnu personīgajām vajadzībām, ir pārkāpis likumā noteikto ierobežojumu.

KNAB konstatēja, ka Loginovs 2011.gada 3.februārī ar Pečaku noslēdzis automašīnas nomas līgumu, ar kuru Pečaks ieguva tiesības dienesta automašīnu Volvo XC 60 lietot darba vajadzībām, ārpus darba un personīgajām vajadzībām. Tāpat ar 28.septembra rīkojumu noteikts, ka Pečakam dienesta automašīnu atļauts lietot Latvijas teritorijā bez atsevišķa rīkojuma izdošanas, kā arī personiskām vajadzībām - braucieniem no darbavietas uz dzīvesvietu un otrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venecuēlas prezidenta vēlēšanās uzvaru ar nelielu balsu pārsvaru ieguvis mirušā valsts līdera Ugo Čavesa izraudzītais politiskās varas mantinieks Nikolass Maduro.

Svētdien notikušajās vēlēšanās N. Maduro ieguvis 50,7% vēlētāju balsu, bet viņa konkurents Enrike Kapriless – 49,1% balsu. Abus kandidātus šķir tikai daži simti tūkstošu balsu un E. Kapriless jau pieprasījis to pārskaitīšanu, norādot uz vēlēšanās notikušiem pārkāpumiem.

Vēlēšanu rezultātus Venecuēlas galvaspilsētā Karakasā plaši nosvinējuši N. Maduro atbalstītāji. Savā pirmajā pēcvēlēšanu uzrunā jaunais Venecuēlas vadītājs norādīja, ka iznākums esot «godīgs, likumīgs un konstitucionāls» un liecina par to, ka U. Čavesa idejas turpina būt nesatriecamas. N. Maduro pauda arī, ka aicinājis savu konkurentu atzīt sakāvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs nolēmis atkāpties no amata, pastāstīja ostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika (GKR) padomnieks Mareks Gailītis.

Viņš norādīja, ka šodien ostas valdes sēdē tika saņemts Loginova iesniegums ar lūgumu no šā gada 10.marta viņu atbrīvot no amata.

Rīgas brīvostas valde pieņēma iesniegumu un uzdeva ostas pārvaldei līdz nākamajai valdes sēdei 22.februārī izstrādāt kārtību, kādā tiks izraudzīts jaunais Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Plašāku komentāru par šāda Loginova lēmuma iemesliem Gailītis gan nesniedza. Ar Loginovu pagaidām nav izdevies sazināties.

Atbilstoši Rīgas brīvostas likumam ostas pārvaldnieku amatā ieceļ un no amata atbrīvo ostas valde pēc saskaņošanas ar satiksmes ministru. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) norādīja, ka patlaban atrodas darba vizītē Baltkrievijā. Komentārus viņš sniegšot pēc atgriešanās Rīga un apstākļu noskaidrošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Loginovs: KVV Liepājas metalurga izsolēs atgūt visu valsts prasījuma summu neizdosies

LETA, 13.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgā AS «KVV Liepājas metalurgs» mantas izsolēs atgūt visu valsts prasījuma summu, visticamāk, neizdosies, otrdien pēc valdības sēdes sacīja Privatizācijas aģentūras (PA) vadītājs Vladimirs Loginovs.

PA vadītājs informēja, ka valsts kopējā prasījuma summa pret «KVV Liepājas metalurgu» patlaban ir 62 miljoni eiro plus soda nauda.

«Patlaban izsludinātas sešas izsoles, kurās izsola mantu, kas ieķīlāta par labu PA meitasuzņēmumam SIA »FeLM«, un izsoļu kopējā sākumcena ir aptuveni septiņi miljoni eiro. Patlaban negribētu spekulēt, par to, kādu summu izsolēs izdosies atgūt, taču tā netuvosies 60 miljoniem,» sacīja Loginovs.

Viņš norādīja, ka izsoļu sākumcenas ir noteiktas atbilstoši mantas novērtējumam.

Loginovs norādīja, ka patlaban arī nevar prognozēt, cik daudzi interesenti reģistrēsies izsolēm un vai tādi vispār būs.

Loginovs piebilda, ka gadījumā, ja pirmās izsoles būs neveiksmīgas, pastāv divas iespējas - rīkot jaunas izsoles, vai arī PA meitasuzņēmuma «FeLM» personā pārņemt mantu un tālāk to mēģināt pašai pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu ātrlasīšanas lietotne iepatikusies WSJ un gozējusies labāko jauno aplikāciju topā

Gunta Kursiša, 26.06.2012

Fastr līdzdibinātāji - Aleksejs Sinicins, Eldars Loginovs un Aleksandrs Bičkovs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc The Wall Street Journal publicētā raksta un videointervijas ar lietotnes Fastr līdzdibinātāju, latviešu radītā ātrlasīšanai paredzētā lietojumprogramma vairākas dienas atradusies piecu labāko jauno lietojumprogrammu sarakstā AppFresh Daily.

Lietojumprogramma Fastr paredzēta ātrākai teksta uztveršanai, un tā var palielināt lasīšanas ātrumu no 30% līdz 300%. Parasti cilvēks izlasa 240 vārdus minūtē, bet Fastr palīdz izlasīt 600 vārdus minūtē, videointervijā The Wall Street Journal stāsta Fastr līdzdibinātājs Eldars Loginovs.

Patlaban Fastr pieejams planšetdatoriem iPad, tomēr drīzā nākotnē to paredzēts izstrādāt arī iPhone.

Fastr risinājumā ātrākai grāmatu un tekstu lasīšanai izmantota pieeja, kas izstrādāta pirms desmit gadiem un bija domāta telefoniem – RSVP (rapid serial visual presentation). Tā tekstu parāda pa dažiem vārdiem, ātri mainot to kā attēlus, un tai ir divi pielietojumi – tā ļauj lasīt ātrāk, kā arī ļauj lasīt normālā ātrumā cilvēkiem, kam ir disleksija. «Šādā veidā parādīts teksts ir kā hibrīds starp lasīšanu un televīzijas skatīšanos,» iepriekš intervijā DB stāstīja E. Loginovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas brīvostā darbs atradies gan Loginova sievai, gan māsasdēlam, gan znotam

Dienas Bizness, 05.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostā darbs atradies trim ostas pārvaldnieka Leonīda Loginova radiniekiem, diviem bijušajiem ministriem, viena eksministra sievai un diviem patreizējās ostas valdes locekļu tuviniekiem, liecina ostas darbinieku saraksts.

Kā vēsta raidījums Nekā personīga, Rīgas brīvostas pārvaldnieka Loginova darbu pārrauga astoņi valdes locekļi, četri no valsts, četri no pašvaldības, taču «dzīvē» viss notiek savādāk. Valdes locekļi balso par Loginova izvirzīto darba kārtību un, lai izvairītos no liekas intereses, Loginovs valdes locekļiem sagādā dažādus materiālus labumus – iekārto to radiniekus darbā brīvostā, aizsūta mācībās uz Londonu, kā arī nopērk dzīvē tik nepieciešamo datortehniku.

Loginova māsasdēls Edijs Neilands nesen kļuvis par ostas pārvaldes meitasuzņēmuma Brīvostas flote direktora vietnieku. Šis uzņēmums pēdējā mēneša laikā nopircis trīs jaunus dienesta džipus. Ar paša auto no Loginovu dzimtas ostā brauc vienīgi pārvaldnieka znots – Toms Bērziņš, ostas vecākais būvinženieris. Par ģimenes locekļu iekārtošanu darbā pārvaldnieks nesarkst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijai panākot vienošanos ar Ukrainu par Venecuēlas naftas transportēšanu astoņu miljonu tonnu apmērā pa naftas vadu Odesa-Brodi, būtiski sarukušas Latvijas ostu izredzes piesaistīt Venecuēlas naftas tranzītu uz Baltkrieviju, vēsta laikraksts Bizness&Baltija.

Jau šā gada novembrī pa naftas vadu Odesa-Brodi tiks pārsūknēti aptuveni 80 tūkstoši tonnu naftas, bet 2011. gadā kopumā pa šo naftas vadu plānots pārsūknēt astoņus miljonus tonnu Venecuēlas naftas.

Panāktā vienošanās ar Ukrainu Baltkrievijai ļaus ietaupīt aptuveni 25 līdz 30 ASV dolārus uz katru tonnu, turklāt Ukraina arī piedāvājuši atlaidi piestātnes nodevai 20 līdz 40 % apmērā.

Līdz ar to, ka liela daļa Venecuēlas naftas tranzīta tiks piegādāta caur Ukrainu, Latvijas satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta vadītājs Andris Meldups laikrakstam paudis šaubas par to, vai Latvijas kompānijas piekristu apstrādāt neliela apjoma naftas kravas Baltkrievijai. Tiesa gan, pēc viņa teiktā, Baltkrievija vēl turpināšot sarunas ar Latvijas ostām Rīgā un Venstpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Citadeles pārdošanas līguma parakstīšanas priekšvakarā atkāpjas PA valde

Db.lv/LETA, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privatizācijas aģentūras (PA) valdes priekšsēdētājs Ansis Spridzāns un valdes loceklis Guntis Lausks iesnieguši atlūgumus, informē Ekonomikas ministrijas (EM) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.

PA valdei piektdien būtu jāparaksta līgums par Citadeles pārdošanu.

E. Urpena informē, ka ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis A. Spridzāna un G. Lauska iesniegumus par amatu atstāšanu saņēmis ceturtdiena, 29. oktobrī. «Esmu saņēmis atlūgumus no abiem Privatizācijas aģentūras valdes locekļiem. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, man, diemžēl, nebija iespējas tos nepieņemt. Lai ieceltu jaunu PA valdi, Ekonomikas ministrija operatīvi ir uzrunājusi cilvēkus, kas pārzina bankas Citadeles darījumu, jo šī darījuma noslēgšana pašlaik ir galvenais aģentūras uzdevums, un noslēguma fāzē ir praktiski neiespējami iesaistīt cilvēkus no malas. Pašlaik ir viens kandidāts uz valdes locekļa amatu; lai valde būtu rīcībspējīga, ir nepieciešami divi locekļi,» norāda ekonomikas ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miris Ugo Čavess; Venecuēlā faktiski izsludināts karastāvoklis

Dienas Bizness, 06.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien 58 gadu vecumā miris Venecuēlas prezidents Ugo Čavess, kurš pēdējos gandrīz divus gadus cīnījās ar vēzi. Čavezs valsti vadīja 14 gadus. Venecuēlā izsludinātas 7 dienu ilgas sēras. Ielās jau sākuši pulcēties Čavesa atbalstītāji.

Venecuēlas aizsardzības ministrs Diego Molero norāda, ka valsts militārie spēki ir «gatavībā rīkoties, lai nodrošinātu visu venecuēliešu drošību».

Pēc paziņojuma par līdera nāvi Karakasas centrā tika slēgti veikali un restorāni, Venecuēlieši strauji devās mājās, daži pat skriešus.

Pagaidām gan vienīgais zināmais politiskās vardarbības incidents noticis pie Augstākās tiesas, kur vairāki maskās un ķiverēs tērpti motociklisti, no kuriem dažiem bijuši ieroči, uzbrukuši aptuveni 40 studentiem, kas jau ilgāk nekā nedēļu protestēja, aicinot valdību atklāt vairāk par Ugo Čavesa veselības stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vitol attiecību ar Krieviju vārdā varētu atteikties no Venecuēlas naftas

Vēsma Lēvalde, 25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Ventspils Brīvosta un pašvaldība izdara spiedienu uz Ventspils nafta termināls vadību, lai tā pasteigtos pieņemt Venecuēlas naftas kravas uz Baltkrieviju, Vitol svarīgāki varētu būt tirdzniecības sakari ar Krieviju.

To sarunā ar presi Liepājā atzina Ventspils mērs Aivars Lembergs. «Ventspils osta ir ieinteresēta un gatavāka nekā jebkura cita osta Baltijā,» uzsvēra A. Lembergs. Viņš norādīja, ka Ventspils Nafta Termināls (VNT) regulāri pārkrauj naftas produktus, kas nāk no Kaļiņingradas, un tehniskajā ziņā process neatšķiroties. Tomēr, lai pārkrautu Venecuēlas naftu, jau maijā VNT vajadzējis izņemt B kategorijas piesārņojošās darbības atļauju, taču ar Vitol Group saistītais termināls to izdarījis tikai jūlijā. «Pirmajam tankkuģim, cik zinu, vajadzēja būt jau 10. jūlijā,» sacīja A. Lembergs, taču viss kavējoties nenokārtotās birokrātijas dēļ. Ventspils mērs arī norādīja, ka Venecuēlas nafta būtu lieliska iespēja atjaunot kopš 90. gadiem slēgtā cauruļvada darbību, jo tas būtu lētāk nekā izmantot dzelzceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valdes sēdē, izskatot no prokuratūras saņemto vēstuli, kas oficiāli apstiprina kriminālvajāšanas sākšanu pret brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu un viņa vietnieku Aigaru Pečaku, vienbalsīgi nolemts abas amatpersonas tomēr atstāt amatos.

Kā iepriekš aģentūrai LETA pastāstīja brīvostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika (GKR) padomnieks Mareks Gailītis, vēstulē prokuratūra apstiprina kriminālvajāšanas sākšanu pret Loginovu un Pečaku, tomēr nekādi amata pienākumu pildīšanas ierobežojumi neesot noteikti.

Brīvostas valdē ir astoņi locekļi, no kuriem četri pārstāv valsti, bet četri - Rīgas domi. Lēmumu pieņemšanā, ja balsu skaits ir vienāds, izšķirošā balss pieder valdes priekšsēdētājam - Amerikam.

Informācijas daudzums, kas pieejams ostas valdes locekļiem, nav pietiekams, lai pieņemtu lēmumu par Loginova atstādināšanu no amata, skaidroja Ameriks un Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Tāpēc tikšot pieprasīta papildu informācija no tiesībsargājošajām institūcijām. Esot jāsaprot, ka šis process skar ostas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Papildināta - KPMG Baltics: Lattelecom un LMT jāveido kā biržā kotēts, integrēts Baltijas telekomunikāciju operators

LETA, 10.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā telekomunikācijas uzņēmumu Lattelecom un Latvijas mobilais telefons (LMT) esošās tirgus pozīcijas, tirgus attīstības tendences un potenciālo ietekmi uz konkurenci un pakalpojumu cenām, konsultāciju kompānija KPMG Baltics rekomendē izveidot vadošu un biržā kotētu integrētu Baltijas telekomunikāciju operatoru ar sabalansētu akcionāru struktūru, kas ņem vērā Latvijas iedzīvotāju intereses.

Ziņa papildināta no 7. rindkopas!

KPMG Baltics veiktajā pētījumā «Valsts stratēģijas rīcībai ar Lattelecom un LMT kapitāla daļām izstrāde» secināts, ka, ņemot vērā tirgus attīstības tendences, lai saglabātu Lattelecom un LMT nozares līderu pozīcijas, uzņēmumiem nepieciešams paplašināt pakalpojumu klāstu un nodrošināt nepieciešamās investīcijas jaunu pakalpojumu ieviešanai. Kopumā pētījumā tika analizēti astoņi rīcības pamata scenāriji.

KPMG Baltics piedāvātais risinājums paredz izveidot integrētu uzņēmumu, kurā līdzīgās daļās, balstoties uz akcionāru līgumu, Telia un Latvijas valstij katrai pusei piederēs 30-40% akciju. 30% akciju tiks piedāvāts iegādāties privātajiem akcionāriem un pensiju fondiem biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termināļu saglabāšana ostas rīcībā deviņdesmitajos gados bija iespējama, tā vietā tika veikta privatizācija

To sarunā ar DB norāda Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Vaicāts, vai nebūtu pienācis laiks mainīt brīvostu darbības principus, lai tās no zemju izmantotājām un infrastruktūras attīstītājām kļūtu par kravu piesaistītājām, veidojot savas loģistikas kompānijas, kā to dara un arī Latvijai iesaka Rietumvalstu ostu pārstāvji, L. Loginovs norāda, ka tad būtu jābūvē arī terminālis. Citādi iznāktu, ka visa loģistikas ķēdīte līdz ostai ir sakārtota, brīvosta piedāvā izdevīgus tarifus, bet privātie termināļi «vārtus vaļā never».

Patlaban ostām nav liegts būvēt savus termināļus, saka brīvostas pārvaldnieks. Taču sava biznesa, proti, velkoņu pakalpojumu, organizēšana novedusi pie konkurentu pretestības un tiesvedībām, lai gan velkoņu bizness bijis ekonomiski pamatots un svarīgs no ostas drošības viedokļa. Te gan jāatgādina, ka Konkurences padomi «uzcepināja» ne tik daudz tas, ka brīvosta pati sniedza velkoņu pakalpojumus, bet gan tas, ka tika diskriminēts privātais pakalpojumu sniedzējs. Rezultātā soda naudā vien Rīgas brīvosta bija spiesta maksāt 622,4 tūkst. eiro. Savukārt patlaban norit tiesvedība, kur L. Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks tiek vainoti dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā, tostarp nelikumīgu prēmiju izmaksā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Loginovs vēlmi viņu nomest saista ar politisko spēku vai grupējumu nesaskaņām

Dienas Bizness, 11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Manu krēslu šūpo jau 16 gadus, nepārtraukti. Tas gan neliecina par kaut kādu manu nopelnu, tas vairāk ir saistīts ar kādu politisku spēku vai grupējumu nesaskaņām un nespēju vienoties,» ceturtdien Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta Panorāma sacīja Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Jautāts, vai kāds no šiem spēkiem varētu būt patiesais Krievu salas projektā iesaistīto stividorkompāniju īpašnieks, pārvaldnieks sacīja, ka nevar izslēgt arī šādu iespēju.

«Manuprāt, daudzkas šajā valstī nenotiek tā, kā vajag,» viņš piebilda.

Loginovs uzskata, ka viņam veltītie pārmetumi saistībā ar Krievu salas projektu ir pilnīgi lieki. «Es domāju, ka personīgi man, kā izpildinstitūcijas vadītājam, šie visi pārmetumi ir pilnīgi lieki, jo mēs strādājam noteiktos rāmjos un pildam valdes noteiktos lēmumus».

Viņš skaidroja, ka Krievu salas termināla sākotnējais projekts paredzēja kravu pārkraušanu pārcelt tālāk no centra, un konkrēto teritoriju atbrīvot pilsētvides apbūvei. «Vēsture ir pavisam vienkārša - neviens no šiem stividoriem, kas tagad ir šo temrinālu īpašnieki, nebija domājis kraut kravas. Bija ģeniālā ideja atbrīvot pilsētas teritoriju un apbūvēt ar daudzstāvu apbūvi, kā tas notiek daudzās Eiropas pilsētās un kas ir ļoti pareizi, jo kravu pārkaušanai pilsētas centrā teorētiski un fiziski nevajadzētu būt».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva noslēgusi vienošanos, lai uz Baltkrieviju tranzītā katru gadu transportētu 17,5 miljonus barelu Venecuēlas jēlnaftas, piektdien paziņoja amatpersonas.

«Mēs esam piekrituši parakstīt vienošanos līdz oktobra beigām, lai tranzītā caur Lietuvu transportētu Venecuēlas naftu uz Baltkrieviju,» norādīja Lietuvas valdības kanclers Deivids Matuļonis.

Vienošanās paredz, ka Lietuva transportēs 2,5 miljonus tonnu jeb 17,5 miljonus barelu jēlnaftas gadā.

Sagaidāms, ka Klaipēdas ostā piestās divi līdz trīs tankkuģi mēnesī.

«Naftas tranzītam Lietuvā vajadzētu sākties līdz nākamā gada sākumam, taču pastāv iespējamība, ka tas varētu sākties pat agrāk,» sacīja Lietuvas valsts naftas kompānijas "Klaipedos nafta" vadītājs Roks Masjulis.

Viņš pavēstīja, ka naftas tranzīta darījums noslēgts uz diviem gadiem, taču "Klaipedos nafta" plāno iegūt ilgtermiņa līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru