Loginovs: vajadzēja izmantot ASV ostu modeli 

Termināļu saglabāšana ostas rīcībā deviņdesmitajos gados bija iespējama, tā vietā tika veikta privatizācija

Egons Mudulis, 2016. gada 18. oktobris plkst. 8:08

To sarunā ar DB norāda Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Vaicāts, vai nebūtu pienācis laiks mainīt brīvostu darbības principus, lai tās no zemju izmantotājām un infrastruktūras attīstītājām kļūtu par kravu piesaistītājām, veidojot savas loģistikas kompānijas, kā to dara un arī Latvijai iesaka Rietumvalstu ostu pārstāvji, L. Loginovs norāda, ka tad būtu jābūvē arī terminālis. Citādi iznāktu, ka visa loģistikas ķēdīte līdz ostai ir sakārtota, brīvosta piedāvā izdevīgus tarifus, bet privātie termināļi «vārtus vaļā never».

Patlaban ostām nav liegts būvēt savus termināļus, saka brīvostas pārvaldnieks. Taču sava biznesa, proti, velkoņu pakalpojumu, organizēšana novedusi pie konkurentu pretestības un tiesvedībām, lai gan velkoņu bizness bijis ekonomiski pamatots un svarīgs no ostas drošības viedokļa. Te gan jāatgādina, ka Konkurences padomi «uzcepināja» ne tik daudz tas, ka brīvosta pati sniedza velkoņu pakalpojumus, bet gan tas, ka tika diskriminēts privātais pakalpojumu sniedzējs. Rezultātā soda naudā vien Rīgas brīvosta bija spiesta maksāt 622,4 tūkst. eiro. Savukārt patlaban norit tiesvedība, kur L. Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks tiek vainoti dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā, tostarp nelikumīgu prēmiju izmaksā.

«Ja mēs šodien uzbūvēsim kādu termināli, konkurēsim ar citiem kravu termināļiem, un ostā strādājošie atradīs simts un vienu iespēju, kā mums to neļaut darīt,» pārliecināts L. Loginovs. Tajā pašā laikā ar izbūvēto dzelzceļa infrastruktūru, piemēram, Kundziņsalā, brīvosta pelnot naudu.

Vaicāts, kāpēc lai gadījumā, ja brīvostas loģistikas kompānija sameklētu jaunas kravas, privātie termināļi atteiktos no to pārkraušanas un līdz ar to arī papildu ienākumiem, viņš norāda, ka tādi precedenti bijuši monopolgadījumos gan Rīgā, gan Ventspilī, kad privātie termināļi nav vēlējušies samazināt nepamatoti augsto pārkraušanas cenu. Savukārt konkurence, piemēram, minerālmēslu un konteineru apkalpošanas segmentā padarījusi cenas zemākas un kravu apjoms pieaudzis.

L. Loginova ieskatā, labs piemērs ostu regulējumam meklējams ASV, kad viss piederot ostai, kura, organizējot konkursu, nodod termināļus ar visiem strādniekiem koncesijā operatoriem. Viņaprāt, 90. gados sākumā to varēja un vajadzēja izdarīt Latvijā, ieviešot te ASV modeli, taču tā vietā tika veikta termināļu privatizācija.

Visu rakstu Loginovs: vajadzēja  izmantot ASV ostu modeli lasiet 18. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 17. oktobris plkst. 8:13

Trīs projektu realizācijai no dotācijām dzīvojošais pašvaldības uzņēmums SIA...

2016. gada 14. oktobris plkst. 12:13

Brauciens uz Austrāliju bija kā sava veida svētceļojums mūsu ģimenei, jo mana...

2016. gada 14. oktobris plkst. 10:36

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2016. gada 14. oktobris plkst. 9:38

Viedās mājas kontrolieris Fibaro Home Center Lite var vienlaikus sadarboties ar līdz...

2016. gada 14. oktobris plkst. 8:25

Uzlabotais Audi A3 Sportback ir lielisks auto, vienīgā bēda, ka atšķirībā no...

Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2016. gada 17. oktobris plkst. 16:36

Pasaules vadošais lidmašīnu un vilcienu ražotājs Bombardier pirmdien, 17.oktobrī...

2016. gada 17. oktobris plkst. 10:29

Otrdien, 18. oktobrī Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorātā Salacgrīvas novada pārstāvji...

2016. gada 17. oktobris plkst. 8:13

Trīs projektu realizācijai no dotācijām dzīvojošais pašvaldības uzņēmums SIA...

2016. gada 14. oktobris plkst. 17:55

Aktivizējot darbību Latvijā, lidsabiedrība Scandinavian Airlines (SAS) paziņojusi par tiešo...

2016. gada 13. oktobris plkst. 17:12

Šā gada septembrī pieaudzis A/S Pasažieru vilciens pārvadāto pasažieru skaits, liecina uzņēmuma...

2016. gada 13. oktobris plkst. 12:42

Lai lemtu par atbalstu elektrifikācijas projektam, virspirms ir nepieciešams iegūt lielu apjomu...

2016. gada 13. oktobris plkst. 10:10

Šā gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 517 677,94 tonnas dažādu kravu, kas ir...

2016. gada 13. oktobris plkst. 9:44

Līdz šim visstraujākais kāpums jūras pārvadājumos bijis konteineru segmentā; šogad...

2016. gada 13. oktobris plkst. 7:00

Jāmobilizējas sadarbībai ar Ķīnu aviācijas, dzelzceļa pārvadājumu, ostu un industriālo zonu...

2016. gada 12. oktobris plkst. 17:54

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu paredzēts sākt, elektrificējot posmu Ventspils...