LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī 

No 969 valsts pārziņā esošajiem tiltiem gandrīz puse ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, liecina «Latvijas valsts ceļu» sniegtā informācija par pērn veikto tiltu inspekciju datiem.

LETA, 2018. gada 16. augusts plkst. 14:56

Foto: Edijs Pālens/LETA

Vairāk nekā trešdaļas jeb 34,9% tiltu tehniskais stāvoklis ir vērtējams kā slikts, bet 12,1% tiltu - kā ļoti slikts.

Kā norāda LVC, dati liecina, ka sliktākā stāvoklī ir tilti uz valsts vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā - uz valsts galvenajiem autoceļiem.

Valsts pārziņā ir 969 tilti, to skaitā arī satiksmes pārvadi un caurtekas. Kā uzsver ceļu apsaimniekotāji, tiltu uzraudzībai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība un patlaban neviens no valsts pārziņā esošajiem tiltiem nav slēgts satiksmei, to nestspēja ir pietiekoša. Tiesa gan, 51 tiltam ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, pārsvarā tie ir gabarītu ierobežojumi - masas, platuma, uc.

Katru gadu LVC būvinženieriem veicot ikgadējās tiltu inspekcijas, tiek pārbaudīts katrs tilts. Inženieri novērtē tiltu galvenās konstrukcijas, apzina bojājumus un defektus, kas ietekmē būves nestspēju un satiksmes drošību, kā arī defektus, kas attīstoties var palielināt uzturēšanas izdevumus un ietekmē tilta izskatu. Reizi piecos gados valsts pārziņā esošajiem tiltiem tiek veiktas arī galvenās inspekcijas, tās veic piesaistītie eksperti, kuri detalizēti izvērtē tiltu tehnisko stāvokli, nosaka bojājumus, to veidus un apjomus, kā arī aprēķina potenciālo darbu izmaksas.

Ja kādā no inspekcijām tiltam tiek konstatēti būtiski defekti, tiek veikta speciālā inspekcija, kuras laikā eksperti papildu pārbauda tilta nestspēju, satiksmes drošību, veic analītiskus aprēķinus un sniedz atzinumu par nepieciešamajiem ierobežojumiem. Tāpat prognozē atlikušo tilta kalpošanas laiku un nepieciešamos uzturēšanas pasākumus. Vajadzības gadījumā tiltu pārbauda ar slodzes testu.

Savukārt tiltu pieņemšanas inspekcijas notiek uzreiz pēc tiltu būvdarbu pabeigšanas, tajās tiek piefiksēti tiltu tehniskie parametri.

Šogad valsts ceļu tīklā būvdarbi plānoti uz 33 tiltiem, daļa no tiem ir pārejošie objekti - remontdarbi ir uzsākti pērn, bet pabeigti tiks šogad.

Kā atgādina LVC, ņemot vērā to, ka pēdējo vairāk nekā 20 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma ietvaros, nav iespējams veikt visus uzturēšanas un būvniecības darbus, kuri ir nepieciešami uz visiem valsts pārziņā esošajiem tiltiem. Tā rezultātā ir uzkrājies darbu deficīts 170 miljonu eiro apmērā.

Ja visi nepieciešamie darbi uz tiltiem būtu veikti, un šāds deficīts nebūtu uzkrājies, gadā visu valsts pārziņā esošo tiltu uzturēšanai un remontdarbiem būtu nepieciešami 15 miljoni eiro. Ņemot vērā esošo būvdarbu deficītu ik gadu nepieciešamais finansējums ir vēl lielāks.

2018.gadā no valsts budžeta tiltu remontdarbiem ir novirzīti gandrīz astoņi miljoni eiro, tāpat tilti tiek remontēti arī Eiropas Savienības (ES) fondu finansēto autoceļu pārbūves projektu ietvaros. Kopējais finansējums valsts autoceļu tīklam, ieskaitot vasaras un ziemas uzturēšanu, 2018.gadā ir 307 miljoni eiro, no tiem 124 miljoni ir ES fondu finansējums.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 15. jūnijs plkst. 7:40

Plānojot nedēļas nogales braucienus, autovadītājiem jārēķinās, ka visā valsts autoceļu tīklā...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 15:07

Atsākušies būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Ulbroka–Ogre (P5) posmā no reģionālā ceļa...

2018. gada 30. maijs plkst. 16:12

Uz asfaltētajiem valsts autoceļiem notiek bedru masveida remonts un izmantojamā tehnoloģija izvēlēta...

2018. gada 21. maijs plkst. 10:54

Izsludināts VAS «Latvijas Valsts ceļi» publiskais iepirkums par valsts galvenā autoceļa A2...

2018. gada 18. aprīlis plkst. 8:03

Ceļu būve ir nozare, kas pilnībā atkarīga no publiskā finansējuma, un tās...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2018. gada 16. augusts plkst. 14:49

Centralizēto prokuratūras ēku Aspazijas bulvārī 7 gaida pārbūve, kas izmaksās 11,5 miljonus...

2018. gada 16. augusts plkst. 7:51

Latvijā pirmais mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA veikals tiks atklāts 30. augustā....

2018. gada 15. augusts plkst. 15:07

Administratīvā apgabaltiesa 9. augustā ir pieņēmusi lēmumu, ar kuru atjauno būvvaldes izdoto...

2018. gada 15. augusts plkst. 14:11

Bojāgājušo skaits, kas zaudējuši dzīvību Dženovā, otrdien sabrūkot autostrādes tiltam, pieaudzis...

2018. gada 13. augusts plkst. 18:45

2018. gada 2. ceturksnī, salīdzinot ar 2017. gada 2. ceturksni, būvniecības produkcijas...

2018. gada 13. augusts plkst. 14:52

Kultūras un izklaides centrs Hanzas Perons nosvinējis spāru svētkus....

2018. gada 10. augusts plkst. 12:42

Pabeigti remontdarbi uz autoceļa Valmiera-Cēsis-Drabeši (P20) posmā no rotācijas apļa starp Cēsīm...

2018. gada 07. augusts plkst. 16:50

Pēc pārbūves ekspluatācijā nodots Siguldas novada Kultūras centrs, kurš tika uzbūvēts 1962.gadā...

2018. gada 07. augusts plkst. 16:25

Pāvilostas novada Ulmales stāvkrastā esošās «mājas-kuģa» pārvietošana noteiktajā termiņā...

2018. gada 07. augusts plkst. 15:05

Satiksmes ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts «Par Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūvi»...