Mana pieredze: Iedarbināt inovatīvo domāšanu 

Uzņēmēji Žans Mauris un Dagnija Lejiņa vēlas palīdzēt uzņēmumiem ieviest inovācijas, izmantojot organizāciju iekšējo potenciālu

Anda Asere, 2017. gada 29. novembris plkst. 8:41

Dagnija Lejiņa ir reputācijas menedžmenta aģentūras Lejiņa & Šleiers līdzīpašniece. Savukārt Žans Mauris iepriekš vadīja startup akseleratoru eegloo. Tā darbības laikā pie viņa vērsās vairākas kompānijas ar vēlmi uzzināt, kā sākt sadarbību ar jaunuzņēmumiem. Ir dažādi varianti – sponsorēt pasākumus, organizēt savu akseleratoru, bet bieži vien tas galu galā biznesam nesniedz pievienoto vērtību. «Pērn ar šo pašu jautājumu pie manis vērsās apdrošināšanas kompānija Ergo. Tā pozitīvi novērtēja publisko akseleratoru Ergo FinTech Academy, bet gribēja gūt kaut ko taustāmāku. Izstrādājām tai iekšējo inovāciju programmu, kas fokusēta uz to, lai gūtu investīciju atdevi, lai kādu ideju ieviestu un iegūtu taustāmu rezultātu. Tas bija interesants un veiksmīgs eksperiments. Šogad ar Dagniju sapratām, ka tas varētu būt labs produkts citām kompānijām. Programmu iepakojam kā produktu. Tā ir inovāciju programma uzņēmumiem, kas tikai tagad saprot, ka jāsāk ieviest inovācijas un darboties ar jaunuzņēmumiem, taču kuri nezina, no kura gala sākt,» viņš skaidro. Viņi šīs programmas ietvaros piedāvā sākt ar to, kas uzņēmumam pieejams uzreiz – darbiniekiem. Žans uzskata, ka tā ir liela vērtība, jo darbiniekiem ir idejas un viņi redz problēmas.

Programma paredzēta uzņēmumiem, kuros strādā vismaz 200 darbinieki. «Domājam, ka lielākā vērtība būs tiem uzņēmumiem, kas darbojas plaši un nestrādā vienā birojā,» saka Žans. Projekta ietvaros Dagnija ar Žanu galvenokārt skatās uz kompānijām, kas pārstāv finanšu, apdrošināšanas tehnoloģijas, mazumtirdzniecību, tāpat viņi vēlētos sadarboties ar pašvaldībām un valsts uzņēmumiem. «Choice ir kā sākuma punkts, lai uzņēmumā ieviestu inovācijas,» saka Žans. Projekta iniciatoru ambīcijas ir lielas – viņi gribētu, lai nākotnē Eiropas kompānijas, spriežot par inovācijām uzņēmuma iekšienē, uzreiz iedomātos par Choice. Dagnija ar Žanu šo programmu ir sākuši piedāvāt uzņēmumiem Latvijā, Baltijā un arī citviet Eiropā, taču rēķinās ar to, ka korporatīvajā vidē pārdošanas cikls ir ilgs – no trim līdz sešiem mēnešiem.

Visu rakstu Iedarbināt inovatīvo domāšanu lasiet 29. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Mana pieredze: Nordi Furniture lieli plāni

Mana pieredze: Pierāda, ka arī industriālā vidē var iedzīvināt dabīgu produktu

Mana pieredze: Ar kafiju iziet pasaulē

Mana pieredze: Modes māksliniecei Šeilai Vanagai jauns piedāvājums

Mana pieredze: Nīderlandes pieredzi atved uz Latviju

Mana pieredze: Gan pakalpojumi, gan savi projekti

Mana pieredze: Biznesa ideja radās klubā Pulkvedim neviens neraksta

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

No šīs sadaļas
2017. gada 29. novembris plkst. 0:05

Vendon klienti ir vendinga operatori, kam pieder vairāki simti vai tūkstoši tirdzniecības...

2017. gada 28. novembris plkst. 17:07

Noslēgusies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā inovatīvo biznesa ideju...

2017. gada 28. novembris plkst. 10:59

Studiju tīkls Figura Line līdzās limfas stimulācijas aparātu masāžai nu piedāvā iegādāties...

2017. gada 27. novembris plkst. 15:25

Uzņēmums Duck Woodworks, kas gada sākumā laida klajā servējamo dēlīšu līniju ar...

2017. gada 27. novembris plkst. 10:05

Kultūrvieta Kursas putni, kas Liepājā darbu uzsāka pirms trim gadiem, atradusi jaunu mājvietu...

2017. gada 24. novembris plkst. 15:20

Armands Roze Pededzes pagastā gatavo ozolzīļu dzērienu ar nosaukumu «Zīleja», vēsta reģionālais...

2017. gada 23. novembris plkst. 8:08

Apģērbu zīmola Bookish mērķauditorija ir lasītāji – cilvēki, kuri mīl grāmatas, novērtē...

2017. gada 22. novembris plkst. 15:25

Šajā gadā Latvijas dizainere Zīle Dāvidsone ir izveidojusi zīmolu «Briah» un klajā...

2017. gada 22. novembris plkst. 15:13

Sāku kā deviņdesmito gadu viduča pavārs-konditors – tā par sevi saka Valtera...

2017. gada 21. novembris plkst. 13:32

Kopstrādes telpās Teikums Jaunajā Teikā atvērts trešais Terra restorāns...