Biznesa tehnoloģijas

Mana pieredze: Izstrādā komunikācijas «soļu skaitītāju»

Anda Asere, 07.03.2019

SIA Asya pētnieki Valters Vēciņš (no labās), kompānijas līdzdibinātājs Ēvalds Urtāns un Kārlis Kuzma.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslīgā intelekta mobilā lietotne Asya analizē lietotāja balsi sarunu laikā un sniedz ieskatu to kvalitātē, lai cilvēki uzlabotu savas komunikācijas spējas.

«Mēs dzīvojam digitālajā laikmetā. Jaunākie pētījumi rāda, ka 15 gados cilvēku uzmanības spējas ir kritušās par 30%. Saskaņā ar Microsoft pētījumu, kas veikts Kanādā, uzmanība ir samazinājusies no 12 līdz astoņām sekundēm. Jaunākās grāmatas par sociālajiem medijiem rāda, ka cilvēku pašapziņa dramatiski krītas, jo cilvēki visu laiku salīdzina sevi ar citiem un mēģina izlikties, līdz ar to nejūtas tik pārliecināti par sevi. Tā kā samazinās klātienes komunikācijas, rodas aizkaitinātība un nemiers. Visas šīs problēmas ir raksturīgas digitālajam laikmetam,» saka Ariels Tabaks, SIA Asya līdzdibinātājs.

Tāpēc viņš kopā ar brāli Ēvaldu Urtānu nolēmis izmantot viedtālruņus, lai uzlabotu cilvēku attiecības un dotu iespēju būt veiksmīgākiem komunikācijā ar citiem. «Sociālajos tīklos viss notiek tiešsaistē, ātri, viegli, bezpersoniski. Šis ir kas pilnīgi pretējs un veicina klātienes tikšanās, īstu komunikāciju,» saka Ēvalds. Šobrīd aplikāciju lieto vairāk nekā 250 cilvēku grupa. Līdz šim uzņēmums strādājis klusajā režīmā, un cilvēki Asya izmēģināšanai piesakās kompānijas mājaslapā. To var izmēģināt tikai tad, ja cilvēks ir saņēmis ielūgumu. «Tehnoloģija ir tiešām unikāla, un mums jāstrādā soli pa solim, tāpēc pagaidām to var lietot tie, kas piesakās mājaslapā,» norāda Ariels. Mobilās lietotnes mērķa tirgus ir ASV.

Auglīgākai komunikācijai

Lietojot mobilo lietotni, sarunas laikā telefona ekrānā aug zieds, tādējādi ilustrējot auglīgu komunikāciju. «Aplikācija parāda, ka es mūsu intervijas pirmajās 15 minūtēs klausos tikai 18% laika un ātri runāju, neieturot pauzes. Ja es vairāk klausītos un rādītāji būtu pozitīvu parametru zonā, sāktu plaukt puķe,» skaidro Ēvalds. Savukārt Arielam telefonā aplikācijā puķe plaukst aktīvāk, jo viņš intervijas laikā vairāk ļauj runāt brālim. Šo ziedu viņš salīdzina ar ģeotelpiskās pozicionēšanas sistēmas attēloto punktu ceļa kartē, kas, braucot ar mašīnu, parāda, kur atrodies. «Braucot mašīnā, mēs ik pa laikam uzmetam aci telefonam, lai paskatītos, kur nogriezties nākamajā krustojumā. Doma ir tāda, ka cilvēki sarunas laikā tikai uzmet skatienu telefonam, piemēram, redz, ka runā jau 40 sekundes bez apstājas,» viņš saka. Aplikācija līdzinās dārzam, kur cilvēks katru reizi, kad ir iesaistījies pārdomātā sarunā, nopelna lietus lāses, ko veltīt sava dārza laistīšanai. Jo vairāk viņš strādā pie savas attīstības, jo bagātīgāk aug dārzs.

Visu rakstu lasiet 7. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru